Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající soumar pro izraelskou armádu se má obejít bez pilota

Izraelská společnost Urban Aeronautics již roky pracuje na robotickém dopravním prostředku kategorie AirMule. Má přinést zásadní změnu v zásobování vojáků v přední linii i v záchranných operacích typu odvozu z první linie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M27i48l58a96n 80V27á27c83h21a 4255514321657

Pokud soumara dotáhnou do provozně bezpečného využití tak to bude rozhodně pomocník par excellence! ;-)

+2/0
22.9.2014 9:21
Foto

P91a25v17e82l 79P74o26d33e34š70v36a 5199737139

Pěkná hračka.

+1/0
21.9.2014 20:21

J50i17ř76í 41P10e28l34c 3320258786851

O různá obdobná vznášedla se Amíci pokoušeli již před 40 lety. Tak nevím, zda se vydali na dobrou cestou.

0/0
21.9.2014 16:17

T82o43m56a76s 36H89a73c73e46k 6394827355187

Jestli to nebude tim ze za tech 40 let technologie prece jenom pokrocila. 

Staci se podivat na videa v originalnim clanku.

+1/0
22.9.2014 4:38

P67a72v35e48l 92K77r31e86j16č24í75ř 2762441833506

Právě že v této oblasti nijak moc technologie nepokročila.

0/0
23.9.2014 17:25

K14a41r69e98l 37V96o96h41n69o56u97t 4798629450367

Ne, akorát autonomní řízení je úplně někde jinde, o materiálech ani nemluvě.

0/0
22.10.2014 10:30

D72u66š80a68n 73R37a91j85n38i47n57e98c 4754282793981

To vyzerá hodne sci-fi! , alebo nemajú sodruzi v Izraeli kalkulačku. Nosnosť 635 kg / palivo + náklad/ , ekonomická výdrž 5 hodín , 132 kg paliva / 1 hod. , je 660 kg paliva. 

 Ale oni ešte vychytajú tomu nejaké muchy.....

+2/−1
21.9.2014 16:12

J90a15k33u69b 15Š69a83f97a21n70d40a 7655907941961

Oni určitě kalkulačku mají, jen vy asi nerozumíte psanému textu. Spotřeba 132Kg je při 120km/h. Při ekonomickém letu (jehož rychlost nespecifikují, možna to bude 0) je to méně. Takže klidně to těch 5h vydrží.

+10/0
21.9.2014 19:17

A67n51t78o51n19í95n 75H19o22l21í54k 8407613794960

No jsem skepticky .. u letadla tohoto typu pujde vetsina spotreby na samotne udrzeni se ve vzduchu. Viseni bude tezko zrat min nez 50% spotreby pri maximalni rychlosti. Spis bych to tipnul na 80%. A to porad na 5h nevypada.

0/0
22.9.2014 18:03

Z30d23e88n56e16k 74V38r74b31a 8129825823567

Nemyslím. Zajímavá je jen jedna rychlost - a to ta, při které to má největší dolet. Ten je klíčový. Při nulové rychlosti mi je ten krám k ničemu. Z praktického hlediska čím rychleji to bude létat tím lépe (menší zranitelnost), ale jak víme se stoupající rychlostí roste odpor. Téměř všechna smysluplná letadla mají rychlosti, při kterých doletí nejdál, nebo se nejdéle udrží ve vzduchu vcelku blízko u sebe a téměř vždy v té spodní třetině (nebo i čtvrtině) části dovoleného rozpětí rychlostí. Z aerodinamické koncepce toho stroje lze odhadnout, že maximální rychlost toho stroje nebude vysoká (to je prostě dáno už použitým druhem pohonu) a 120km/h je rychlost, kterou by bylo možno považovat za ekonomickou. Odhadem ta ekonomická rychlost bude někde mezi 100-140km/h. To, že nevychází ten prostý výpočet je skutečnost, že spotřeba může být uváděna při plném zatížení - ale pokud stroj poveze jen palivo, které bude spotřebovávat tak zákonitě bude jeho hmotnost v průběhu letu klesat a s tím bude klesat i o něco málo spotřeba. Ve finále se pak udrží ve vzduchu o něco déle. Na druhou stranu 5h bude určitě ze "ideálních" podmínek při tzv. standardní atmosféře. (15 stupnu, na hladině moře) a to má do reálných výkonů dost daleko. V reálném prostředí (např. 25 stupnu, 1000 metrů nad mořem) budou ty výkony vypadat úplně jinak.

0/0
5.10.2014 3:28

J13a96k36u93b 42Š50a88f56a95n76d70a 7135257951201

Tak třeba u vrtulníku je dolet mnohdy celkem nezajímavá hodnota, spíše je to doba po kterou vydrží ve vzduchu. Je to třeba u vrtulníků podporujících pěchotu, záchranářské vrtulníky a pod. U klasických letadel je to třeba snímkování, monitorování, AVACS a pod. A u tohoto stroje nemůžete tvrdit, že rychlost po kterou se to udrží ve vzduchu a se kterou to doletí nejdál jsou blízko. U vrtulníku /čemuž se tento stroj nejvíce podobá) je ta doba třeba při visu co nejníže nad zemí.

0/0
5.10.2014 7:27

J58a59n 38Č32e27k23a49l 7279755444874

a započítal jste do spotřeby i úbytek spotřebovaného paliva?

0/0
24.9.2014 9:53

M32i39c76h57a48l 36S23n28o16p25e84k 7591978205897

to vypadá hoooodně nestabilně

+5/−3
21.9.2014 12:49

K49a34r45e28l 53C90h77r27a25s71t73i59n64a 4433624780595

Vůbec ne, stroj byl připoutaný, při volném provozu se chová jinak.

+1/0
21.9.2014 20:15

O59n53d28ř59e79j 48Š37i44m89e95k 5883942727988

Viděl jste někdy vrtulník v klidu na jednom místě poletovat? Vrtulník se schopností vydržet kolmo poletovat na jednom místě ještě nikdo nikdy nevymyslel. Jinak tohle byl evidentní test motorů a proto byl ten vrtulník přivázaný.

+1/0
21.9.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.