Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající soumar pro izraelskou armádu se má obejít bez pilota

Izraelská společnost Urban Aeronautics již roky pracuje na robotickém dopravním prostředku kategorie AirMule. Má přinést zásadní změnu v zásobování vojáků v přední linii i v záchranných operacích typu odvozu z první linie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M81i19l90a88n 29V75á87c49h98a 4115834201507

Pokud soumara dotáhnou do provozně bezpečného využití tak to bude rozhodně pomocník par excellence! ;-)

+2/0
22.9.2014 9:21
Foto

P62a86v87e67l 75P92o72d37e41š25v52a 5259297529

Pěkná hračka.

+1/0
21.9.2014 20:21

J70i78ř96í 83P65e24l84c 3200128156511

O různá obdobná vznášedla se Amíci pokoušeli již před 40 lety. Tak nevím, zda se vydali na dobrou cestou.

0/0
21.9.2014 16:17

T51o80m64a20s 50H44a13c67e11k 6814177845457

Jestli to nebude tim ze za tech 40 let technologie prece jenom pokrocila. 

Staci se podivat na videa v originalnim clanku.

+1/0
22.9.2014 4:38

P28a26v16e92l 38K93r70e45j57č96í89ř 2652431863986

Právě že v této oblasti nijak moc technologie nepokročila.

0/0
23.9.2014 17:25

K98a48r57e45l 45V85o20h82n32o92u38t 4578519420227

Ne, akorát autonomní řízení je úplně někde jinde, o materiálech ani nemluvě.

0/0
22.10.2014 10:30

D67u35š59a80n 76R71a84j89n48i65n56e53c 4604252313331

To vyzerá hodne sci-fi! , alebo nemajú sodruzi v Izraeli kalkulačku. Nosnosť 635 kg / palivo + náklad/ , ekonomická výdrž 5 hodín , 132 kg paliva / 1 hod. , je 660 kg paliva. 

 Ale oni ešte vychytajú tomu nejaké muchy.....

+2/−1
21.9.2014 16:12

J50a44k64u20b 64Š46a30f73a61n95d33a 7775457861601

Oni určitě kalkulačku mají, jen vy asi nerozumíte psanému textu. Spotřeba 132Kg je při 120km/h. Při ekonomickém letu (jehož rychlost nespecifikují, možna to bude 0) je to méně. Takže klidně to těch 5h vydrží.

+10/0
21.9.2014 19:17

A58n77t32o47n19í87n 70H11o18l60í81k 8107903834700

No jsem skepticky .. u letadla tohoto typu pujde vetsina spotreby na samotne udrzeni se ve vzduchu. Viseni bude tezko zrat min nez 50% spotreby pri maximalni rychlosti. Spis bych to tipnul na 80%. A to porad na 5h nevypada.

0/0
22.9.2014 18:03

Z88d59e80n57e72k 47V85r95b90a 8939725623577

Nemyslím. Zajímavá je jen jedna rychlost - a to ta, při které to má největší dolet. Ten je klíčový. Při nulové rychlosti mi je ten krám k ničemu. Z praktického hlediska čím rychleji to bude létat tím lépe (menší zranitelnost), ale jak víme se stoupající rychlostí roste odpor. Téměř všechna smysluplná letadla mají rychlosti, při kterých doletí nejdál, nebo se nejdéle udrží ve vzduchu vcelku blízko u sebe a téměř vždy v té spodní třetině (nebo i čtvrtině) části dovoleného rozpětí rychlostí. Z aerodinamické koncepce toho stroje lze odhadnout, že maximální rychlost toho stroje nebude vysoká (to je prostě dáno už použitým druhem pohonu) a 120km/h je rychlost, kterou by bylo možno považovat za ekonomickou. Odhadem ta ekonomická rychlost bude někde mezi 100-140km/h. To, že nevychází ten prostý výpočet je skutečnost, že spotřeba může být uváděna při plném zatížení - ale pokud stroj poveze jen palivo, které bude spotřebovávat tak zákonitě bude jeho hmotnost v průběhu letu klesat a s tím bude klesat i o něco málo spotřeba. Ve finále se pak udrží ve vzduchu o něco déle. Na druhou stranu 5h bude určitě ze "ideálních" podmínek při tzv. standardní atmosféře. (15 stupnu, na hladině moře) a to má do reálných výkonů dost daleko. V reálném prostředí (např. 25 stupnu, 1000 metrů nad mořem) budou ty výkony vypadat úplně jinak.

0/0
5.10.2014 3:28

J98a36k97u38b 89Š87a34f16a51n36d59a 7315427831821

Tak třeba u vrtulníku je dolet mnohdy celkem nezajímavá hodnota, spíše je to doba po kterou vydrží ve vzduchu. Je to třeba u vrtulníků podporujících pěchotu, záchranářské vrtulníky a pod. U klasických letadel je to třeba snímkování, monitorování, AVACS a pod. A u tohoto stroje nemůžete tvrdit, že rychlost po kterou se to udrží ve vzduchu a se kterou to doletí nejdál jsou blízko. U vrtulníku /čemuž se tento stroj nejvíce podobá) je ta doba třeba při visu co nejníže nad zemí.

0/0
5.10.2014 7:27

J19a73n 61Č58e83k12a25l 7749145974104

a započítal jste do spotřeby i úbytek spotřebovaného paliva?

0/0
24.9.2014 9:53

M64i66c83h58a84l 61S87n44o13p78e69k 7921758845417

to vypadá hoooodně nestabilně

+5/−3
21.9.2014 12:49

K43a38r37e47l 73C89h37r22a43s42t19i69n46a 4823934370965

Vůbec ne, stroj byl připoutaný, při volném provozu se chová jinak.

+1/0
21.9.2014 20:15

O73n33d14ř74e30j 89Š47i25m27e63k 5233882437878

Viděl jste někdy vrtulník v klidu na jednom místě poletovat? Vrtulník se schopností vydržet kolmo poletovat na jednom místě ještě nikdo nikdy nevymyslel. Jinak tohle byl evidentní test motorů a proto byl ten vrtulník přivázaný.

+1/0
21.9.2014 22:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.