Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Létající soumar pro izraelskou armádu se má obejít bez pilota

Izraelská společnost Urban Aeronautics již roky pracuje na robotickém dopravním prostředku kategorie AirMule. Má přinést zásadní změnu v zásobování vojáků v přední linii i v záchranných operacích typu odvozu z první linie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i17l86a77n 80V95á40c97h47a 4715214181497

Pokud soumara dotáhnou do provozně bezpečného využití tak to bude rozhodně pomocník par excellence! ;-)

+2/0
22.9.2014 9:21
Foto

P88a67v26e54l 77P85o88d51e67š83v26a 5439687109

Pěkná hračka.

+1/0
21.9.2014 20:21

J72i33ř98í 14P56e50l23c 3910548556331

O různá obdobná vznášedla se Amíci pokoušeli již před 40 lety. Tak nevím, zda se vydali na dobrou cestou.

0/0
21.9.2014 16:17


T50o57m72a98s 49H54a62c28e19k 6574617495787

Jestli to nebude tim ze za tech 40 let technologie prece jenom pokrocila. 

Staci se podivat na videa v originalnim clanku.

+1/0
22.9.2014 4:38

P83a35v80e18l 32K84r72e14j61č32í95ř 2212641273176

Právě že v této oblasti nijak moc technologie nepokročila.

0/0
23.9.2014 17:25

K72a56r14e93l 55V51o64h57n52o71u57t 4148879710887

Ne, akorát autonomní řízení je úplně někde jinde, o materiálech ani nemluvě.

0/0
22.10.2014 10:30

D83u76š37a57n 35R78a81j95n29i35n32e53c 4844472753921

To vyzerá hodne sci-fi! , alebo nemajú sodruzi v Izraeli kalkulačku. Nosnosť 635 kg / palivo + náklad/ , ekonomická výdrž 5 hodín , 132 kg paliva / 1 hod. , je 660 kg paliva. 

 Ale oni ešte vychytajú tomu nejaké muchy.....

+2/−1
21.9.2014 16:12

J32a39k41u35b 68Š51a39f93a95n25d76a 7255327641221

Oni určitě kalkulačku mají, jen vy asi nerozumíte psanému textu. Spotřeba 132Kg je při 120km/h. Při ekonomickém letu (jehož rychlost nespecifikují, možna to bude 0) je to méně. Takže klidně to těch 5h vydrží.

+10/0
21.9.2014 19:17

A96n43t75o86n83í74n 14H93o93l21í13k 8877413884870

No jsem skepticky .. u letadla tohoto typu pujde vetsina spotreby na samotne udrzeni se ve vzduchu. Viseni bude tezko zrat min nez 50% spotreby pri maximalni rychlosti. Spis bych to tipnul na 80%. A to porad na 5h nevypada.

0/0
22.9.2014 18:03

Z81d73e40n19e70k 90V44r32b59a 8289735123227

Nemyslím. Zajímavá je jen jedna rychlost - a to ta, při které to má největší dolet. Ten je klíčový. Při nulové rychlosti mi je ten krám k ničemu. Z praktického hlediska čím rychleji to bude létat tím lépe (menší zranitelnost), ale jak víme se stoupající rychlostí roste odpor. Téměř všechna smysluplná letadla mají rychlosti, při kterých doletí nejdál, nebo se nejdéle udrží ve vzduchu vcelku blízko u sebe a téměř vždy v té spodní třetině (nebo i čtvrtině) části dovoleného rozpětí rychlostí. Z aerodinamické koncepce toho stroje lze odhadnout, že maximální rychlost toho stroje nebude vysoká (to je prostě dáno už použitým druhem pohonu) a 120km/h je rychlost, kterou by bylo možno považovat za ekonomickou. Odhadem ta ekonomická rychlost bude někde mezi 100-140km/h. To, že nevychází ten prostý výpočet je skutečnost, že spotřeba může být uváděna při plném zatížení - ale pokud stroj poveze jen palivo, které bude spotřebovávat tak zákonitě bude jeho hmotnost v průběhu letu klesat a s tím bude klesat i o něco málo spotřeba. Ve finále se pak udrží ve vzduchu o něco déle. Na druhou stranu 5h bude určitě ze "ideálních" podmínek při tzv. standardní atmosféře. (15 stupnu, na hladině moře) a to má do reálných výkonů dost daleko. V reálném prostředí (např. 25 stupnu, 1000 metrů nad mořem) budou ty výkony vypadat úplně jinak.

0/0
5.10.2014 3:28

J22a96k26u42b 69Š90a13f67a27n33d58a 7805277451471

Tak třeba u vrtulníku je dolet mnohdy celkem nezajímavá hodnota, spíše je to doba po kterou vydrží ve vzduchu. Je to třeba u vrtulníků podporujících pěchotu, záchranářské vrtulníky a pod. U klasických letadel je to třeba snímkování, monitorování, AVACS a pod. A u tohoto stroje nemůžete tvrdit, že rychlost po kterou se to udrží ve vzduchu a se kterou to doletí nejdál jsou blízko. U vrtulníku /čemuž se tento stroj nejvíce podobá) je ta doba třeba při visu co nejníže nad zemí.

0/0
5.10.2014 7:27

J65a62n 97Č15e18k43a12l 7839235934304

a započítal jste do spotřeby i úbytek spotřebovaného paliva?

0/0
24.9.2014 9:53

M59i49c67h55a93l 76S84n26o23p76e67k 7631338815197

to vypadá hoooodně nestabilně

+5/−3
21.9.2014 12:49

K35a53r39e74l 55C48h13r89a82s57t72i19n69a 4263134570335

Vůbec ne, stroj byl připoutaný, při volném provozu se chová jinak.

+1/0
21.9.2014 20:15

O21n93d49ř85e27j 15Š76i46m73e84k 5743962967278

Viděl jste někdy vrtulník v klidu na jednom místě poletovat? Vrtulník se schopností vydržet kolmo poletovat na jednom místě ještě nikdo nikdy nevymyslel. Jinak tohle byl evidentní test motorů a proto byl ten vrtulník přivázaný.

+1/0
21.9.2014 22:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.