Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Microsoft ukázal nové Windows, největším překvapením je jejich název

Microsoft v úterý představil novou generaci Windows s překvapivým názvem Windows 10. Stejný název bude i pro mobilní verzi. Aplikace budou univerzální pro všechny platformy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J65a11k86u36b 63N12e21b58u43r16k43a 6725407200469

Asi tak deset let jsem měl jistotu, že když jsem byl nucen použít nějaký program, který byl pouze pro Windows, mohl jsem si nabootovat do solidních dobře známých a na výpočetní výkon poměrně nenáročných Windows XP. Teď skoro každým rokem vyhází další verze Woken. Jsou pokaždé s jiným grafickým rozhraním. Jsou čím dál HW náročnější, takže spouštět je ve virtuálu je peklo a díky velikosti na disku (u Win7 asi 20GB v základu? WTF?) se mi je příčí instalovat jako druhý systém. Jediné, v co mohu doufat, je, že si MS svým přístupen znepřátelí co nejvíc SW firem (jako třeba Valve) a nebudu už muset Windows používat vůbec. :-/

+1/−1
3.10.2014 10:28

F56r97a77n60t98i27š68e29k 22M79o90s64s 8492123949239

Váš příspěvek je mimo. V dnešní době, kdy 4TB disk stojí stejně jako 160GB disk v roce 2002 (vyšly WinXP), je nějakých 20GB zanedbatelná velikost. A nesouhlasím s tím, že jsou Windows o tolik náročnější. Momentálně pracuji na notebooku Dell z roku 2008 na kterém mám nyní Win8 a systém je nesrovnatejně rychlejší a stabilnější než WinXP. A staré programy fungují bez problémů.

To to píšete Vy se podobá lidem, kteří nové Windows pořádně nevyzkoušeli.

+1/0
3.10.2014 11:43

J41a39k88u30b 38N57e96b71u59r85k97a 6175117790979

1] Jde o to, že 20GB v základu (čistá instalace) znamená 40GB po pár měsících updatů, což zase znamená vyhradit MINIMÁLNĚ 80GB, abych taky mohl něco nainstalovat a měl nějaké procento disku volné. Takový prostor na běžném notebooku s diskem řádově stovky GB nejsem ochotný pro to občasné použití vyhradit. (Můj primální systém zabere se všemi programy, co používám na běžnou práci asi 7 GB)

2] Win8 nemám k dispozici. Win7 jsem instaloval do virtuálu a dal jsem tomu celkem dost času. Moje pozorování je takové, že na notebooku s 4GB RAM to takto nemá vůbec smysl provozovat a na pracovním PC, které mám s 10GB RAM to jede velmi pomalu nezávisle na tom, jak moc paměti tomu dám.

3] Opravdu nemám čas ani motivaci se Windows zabývat nijak do hloubky. Ale čekal bych, že u systému pro masy mi bude stačit zkušenost s předchozí verzí a obecná znalost IT. Doma používám Win7 na PC, které slouží výhradně na hry. S windows jako zavaděčem her nemám problém (kromě té náročnosti na prostor na disku a občas odezvou)

+1/−1
3.10.2014 13:41

Z87b93y60n97ě86k 96B88í44l81ý 1967810731565

Lidé jsou příliš konzervativní na to, aby se učili na pc novým věcem. Proto tolik nadávek na w8 . Přitom pokud to opravdu používáte pouze jako zavaděč aplikací tak je to rychlejší a příjemnější na ovládání než w7/xp . Asi by měli ve windows 10 dodat možnost změnit si ui na to, které vyhovuje a dát tam vzhled windows 7 :)

+1/−1
2.10.2014 19:19

F72r46a71n55t48i92š11e42k 51K88a17l97v11o15d10a 5227297603271

Ano, to je fakt. Nemám čas se pořád učit hledat volant a pedály. Potřebuji totiž hlavně autem jezdit a to, že má lepší motor a převodovku, beru jako samozřejmost u nového modelu. A když už to opravdu potřebuji a chci si auto sám seřídit, tak pak se jdu učit, kde najdu řídící jednotku, a jak vyměnit brzdové destičky. Ale chápu, že hlavně firmy, které na to školí si potřebují vydělat peníze...

+3/0
2.10.2014 21:37

F42r80a12n70t87i14š18e25k 52M94o16s33s 8562833509979

Přesně tak, to měli udělat už u W8 a ne nutit lidi si zvykat na dlaždice. To považuji za zásadní chybu, protože jinak je W8 hodně povedený systém zejména co se rychlosti a stability týče.

+1/0
3.10.2014 11:45

P24e51t68r 18B77u65k45a14l 8527982853901

Az se konecne rozhoupu opustit XP, tak bude z ceho vybirat. ;-D

+4/−1
2.10.2014 9:25

J87a32k62u45b 63N40e74b69u75r82k51a 6405777580479

1) Používat dneska XPčka bez zakázaný síťovky je jako nechávat otevřený dveře od bytu. 2) Až se rozhoupete, nezbyde vám nic jiného než si vybrat aktuální poslední verzi, jinak vám bude hrozit brzká ztráta podpory nejen MS, ale i výrobců HW. (Ale pokud ještě jedete na XPčkách, tak vás asi druhý bod trápit nebude :) )

0/0
3.10.2014 10:32

K45a65r60e24l 60Ř17e87h96á77k 1910197646259

Tomáš Kuchař: no tak se chop příležitosti, vezmi třídu studentů a něco vymyslete. Vždyť je to tak jednoduché, jak píšeš. A navíc z Vás budou boháči!!!

Tak drím palce. :-):-):-)

+1/0
2.10.2014 7:00

T66o66m44á14š 32T33a64t71í52č87e91k 5520742380468

"... lépe ovladatelné myší..." - To mě tak napadá otázka, co ty lamy na těch myšákách vidí. Žeby byly pomalí, ti myšáci? ;-)

0/−1
2.10.2014 1:50

L41u98d38v39í29k 28G98a48j91d84o34š83í98k 2345843534542

Zatím nikdo úspornější a rychlejší způsob ovládání nevymyslel. :-)

0/0
2.10.2014 22:40

T75o59m13á19š 48T47a18t54í92č74e91k 5770682700848

Jé, čau lamo! ;-) Znáš klávesnicu?

Ne, jako vážně: když si nastavíš aplikaci tak, aby ti stačila jedna periférie na zadávání, tak můžeš jít do hospody svakrát častěji, kolik času ušteříš. Přehmatávání mezi klávisnicó a myšákem je pro lamy..., který to rády pomalu, holt. :-):-)

0/−2
3.10.2014 1:44

J78a51k65u77b 62N78e44b95u66r27k52a 6295967480649

Osobně jsem měl dlouhou dobu na notebooku nastavené prostředí pro ovládání jen z klávesnice. Ale vždycky to byl trochu masochismus. Nehledě na to, že existují lidi jako například grafici, kteří kdyby měli všechno dělat na klávesnici, tak by se do tý hospody za celý život nedostali. Ne každý na PC jen tlačí písmenka, pouští skripty a kompiluje. A ne všechny webový stránky počítají s tím, že bude člověk ovládat prohlížeč jen klávesovýma zkratkama ;-)

0/0
3.10.2014 10:40

T47o67m43á46š 76T24a34t36í91č60e30k 5840352520168

Však já vím, že např. můj přítel fotograf by byl bez myši v době analogové. Ale já makám s textama pomocí celé plejády aplikací a musím říct, že každý šáhnutí na tu myš mě prostě sewe. Když nemáš zkratku, je to strašná zdržovačka. :-(

+1/0
3.10.2014 14:27

M69i33c23h48a15l 57M68a16l89a74t 6401621458902

Vizuálně se každým rokem přibližují windows k linuxovým distribucím.

Funkčně byly ovšem poslední použitelné windows 98 a office 2000.

0/−8
1.10.2014 20:22

M95i28l20a15n 38M37a34c43o31u93n 1699531245725

To je ale blábol

+6/0
1.10.2014 20:28

M27i42c92h19a53l 59M56a28l15a57t 6421171778602

To je názor.

+1/−3
1.10.2014 21:03

R53o70m45a61n 88Č45e95c42h19u79r95a 6252819367119

To není ve sporu...

+5/0
1.10.2014 23:14

T29o78m61á42š 94S88k57á81l31a 6198847

názor je pohled na pravdu, která není známá, ale víme, že existuje. Vzhledem ke známým faktům, jsou oba vaše výroky lživé. Lidově je lze označit za blábol.

+1/0
2.10.2014 14:04

M43i76c22h62a71l 31M58a72l88a59t 6571181638782

Ani jeden výrok není lživý, je to můj pohled, na základě zkušeností. Jestli ty máš jiný pohled a jiné zkušenosti, nikdo ti je nebere.

0/0
5.10.2014 0:37

P75a83v32e23l 22K37r77e30j27č85í78ř 2802731813716

Funkční jak na co. Například ladit programy na řadě 95/98/Me nešlo. To padalo jak přezrálý hrušky. Muselo se ladit na entýčkách a pak už to šlo spustit i na těch 98. Jenom pokud člověk nechtěl nějaký nestandardy, jako třeba přímý zápis na disk. To se muselo dělat na každém systému jinak.

0/0
1.10.2014 23:10

J95a88k24u51b 13N12e29b30u56r17k74a 6655187460519

To naštěstí tak úplně není pravda. Ale překvapuje mě, že když jsem před pár lety psal tady v diskuzi, že na Windows mi chybí virtuální plochy, všichni se mi vysmáli a teď s tím MS opravdu přišel ;-)

0/0
3.10.2014 10:44

D70r69a96h63o29m14í34r67a 18L80o16u23č58k35o82v90á 6576755113

Uživatelské rozhraní naprosto otřesné. Zase ty hnusné barevné čverečky :-/

+3/−4
1.10.2014 14:17

M92i69r42o65s59l76a56v 63B74u16d47a 9702692827742

Také se mi to nelíbí ale líbit se mi to prostě musí. Donutíme vás až k pláči, váš MS;-D;-D

+2/−3
1.10.2014 14:19

H24o18n82z19a 62F67o70r30m16a70n 3960879692939

Podpora sedmiček do roku 2020, fakt hrozný nátlak. ;-D

+4/−1
1.10.2014 14:23

M73i25r27o89s17l53a80v 38B13u47d86a 9712492587612

Fajn, ale většina si to koupí s novým HW bez možnosti přechodu na W7. Těm se to prostě musí líbit i když se u toho budou vztekat desetkrát denně.

+3/−1
1.10.2014 14:29

M70i20r46o39s82l20a73v 18B47u23d42a 9312482367942

...nebo to mají v zaměstnání...

0/−1
1.10.2014 14:30

H62o87n85z68a 11F89o30r80m62a39n 3930859152459

Takže má MS nabízet stále Win 95? 8-o A není to špatný příklad, tlačítko Start je sice v obou verzích, ale třeba takové Ovládací panely jsou něco zcela jiného.

0/0
1.10.2014 14:32

M31i89r27o21s68l45a59v 60B58u85d82a 9982172787762

Ne, ale základ ovládání by měl být zachován. Jinak viz. příspěvek níže a pomalu s tou demagogií, je k ničemu.

+1/−1
1.10.2014 14:37

H73o31n41z11a 18F83o98r85m80a57n 3710499382829

Základ také zachován je a o demagogii se pokoušíte pouze vy.

+2/−2
1.10.2014 14:38

M10i88r33o68s71l26a32v 25B19u79d90a 9442122387982

Základ ovládání zachován není.

0/−2
1.10.2014 14:41

H84o12n81z51a 14F88o17r61m84a95n 3600329142469

Je. ;-D

+2/0
1.10.2014 14:41

M63i95r94o31s76l57a96v 59B39u44d61a 9532572227602

A zrovna ne ;-D

0/−2
1.10.2014 14:43

T20o72m81á69š 85S94k54á88l97a 6348937

jsou to pořád Windows. Mám 7/8 na třech svých počítačích (o VM nemluvě) a je to stejné. Jestli chcete vidět rozdílné "základní ovládání", tak si porovnejte ubuntu a W7. A tam se snaží o to, aby to bylo stejné, ale přesto nebudete schopen to používat stejně. W8 a W7 jsou stejné. Jen občas se přistihnu, že mi ve W7 pár věcí nefunguje podle zvyku, ale to jsou jen drobnosti.

+2/0
1.10.2014 14:48

M92a36r48t71i21n 93R27u78z54i83c94k23a 1342798126357

A srovnal jste W7/W8 a NT/2000/XP?

0/0
1.10.2014 21:50

T71o46m88á59š 40S94k11á73l33a 6778617

ne, bavíme se tady o W7 dobré, kdežto W8 špatné. Takže i když je to mimo téma, tak od NT4 po W8 je základ prakticky pořád stejný. A i W8 jde ovládat z console dost podobně jako WNT.

0/0
2.10.2014 15:27

H27o50n19z16a 95F96o82r64m69a20n 3660339672369

A už na začátku naší diskuze jsem uvedl, že je to věc názoru. Já změny považuji za drobné, vy ne. A nechci urážet, ale pokud jste nevěděl, jak zavřít okno, asi nebudete zvlášť technicky založený. Stačí najet na stejné místo, kde byl v předchozí verzi křížek. Takže chápu, že patříte do skupiny, která s tím měla problémy. Ale stejně tak vás asi musí dost stresovat nová televize nebo pračka.

+3/−3
1.10.2014 14:45

G78a66b76r24i59e57l 89H83o68r81t52e19n 9731629963354

Spíš je to otázka znalostí, pane Formane. Křížek u modernUI aplikací se objevil až ve W8.1.

0/0
1.10.2014 19:02

H73o48n42z41a 10F37o45r76m98a26n 3510249412249

Tak to díky za informaci, přímo W8 jsem za krátkou dobu jejich působnosti přeskočil. Ale jinak si za názorem stojím, ty přirovnání s autem jsou dost mimo.

0/0
1.10.2014 20:15

G15a22b30r33i61e37l 33H59o72r30t71e43n 9811369633864

Pokud byste věnoval nějaký čas čtením diskuzí a hledání společných rysů stížností na účet Windows 8.x, tak byste zjistil, že stojíte blbě - prostě jste nepochopil, že Windows 7 jsou ve většině ohledů pro majitele desktopů výrazně lepší, že Windows 8. Pokud mi nevěříte, zkuste se zamyslet nad tím, proč ve W8 není při zadávání hesla pro WiFi (v charm baru) vidět layout HW klávesnice (u nás typicky CZ/EN)...

Nevíte?

Je to jednoduché - na tabletu je v naprosté většině případů SW klávesnice, kde je to vidět na klávesách. Chápete?

0/0
1.10.2014 21:11

T32o29m67á43š 45S27k90á36l35a 6508307

protože charm je tak trochu pro dotyková ovládání. Staré nastavení wifi, včetně zadávání/změnu/zobrazení hesla v normálním dialogu jsou na stejném místě jako ve W7. Ale to je právě o tom. Lidé na W8 nadávají především kvůli změnám, které se jich vůbec netýkají, a neochotě se na ně alespoň kouknout. 

  Ano, mají spoustu nedodělaných věcí, ale to se týká právě především moderních zařízení, kde W7 jsou nepoužitelné už úplně. A i W8 mají svou sadu nových problémů (o těch jsem ale na diskusích mezi "laiky" mnoho neviděl). Ale které Windows je nemají :) W7 taky nejsou zrovna dokonalé.

0/0
2.10.2014 15:22

G10a25b42r15i74e51l 53H76o39r88t49e11n 9681129243744

Aha... A jak si vysvětlujete fakt, že v další verzi Windows charm bar nebude? Že by MS dospěl k názoru, že byl pokus vypatlance Balmera o přinucení miliardy lidí ovládat Windows dotykově opravdu hodně hloupý...

0/0
2.10.2014 15:58

L21u69d66v55í18k 22G21a92j31d56o97š78í86k 2315933964202

Když už jsme u WiFi a Win 8.1 - kampak se poděla například správa bezdrátových připojení? Pojem "spravovat" nyní znamená  odstranit, pak můžete ručně vytvořit nové. Nelze ale už upravit parametry stávajícího.

Pokrok že? :-)

+1/0
2.10.2014 23:01

L17u33d43v40í24k 95G90a37j58d34o97š81í28k 2975413314512

Tak především má nabízet kvalitní OS. Kdyby to tak bylo, tak nebude nikdo nad novinkami protestovat. MS ale svůj "nový" systém koncipuje tak, že na povrchu je třeba pokud možno všechno změnit a udělat jinak. Že to je horší a horší, protože to dobré ovládání už bylo dávno vymyšleno je jedno.

Naopak pod povrchem na nižších úrovních, kam se běžný uživatel skoro nedostane se nemění vůbec NIC. Z mnoha drobností v rozhraní je patrné, že i v nových Win8.1 je spousta částí, na které Microsoft od dob Windows 2000 ani nesáhl.

Je to jako byste pořád dokola přelakovávali starou káru s vyběhaným motorem až na to, že ten nový nablýskaný lak má čím dál blbější a blbější barvu.

+1/0
2.10.2014 22:53

J78a65k68u94b 22N86e13b48u83r27k53a 6745897170949

Jo, to říkají teď. A jakýho výrobce HW donutí vyrábět pro sedmičky ovladače až do toho roku?

0/0
3.10.2014 10:42

M52i89r61o77s80l44a96v 73B74u28d58a 9872232207132

Fajn, ať přidávají funkce, vylepšují systém atd. ale proč proboha pořád mění zažité ovládání. Auta se také dělají modernější ale pedály a volant mají pořád stejně. Těžko by si někdo zvykal na spojku na pravou nohu a u dalšího auta zase uprostřed!!

+8/0
1.10.2014 13:59

T58o65m56á44š 52S37k37á25l94a 6468397

pitomec co vymyslel automat... takových poloh a ani nejsou očíslovaný, v tom se taky nedá vyznat...

0/−4
1.10.2014 14:06

M90i40r78o47s61l68a26v 13B39u37d45a 9622502177812

Fakt, to jsem napsal, nebo jsem si to myslel? Koukám, že dedukce některých diskutérů pokročila do závratných sfér. To jistě svědčí o obrovské vrozené inteligenci některých jedinců ale vy vynikáte. ;-D

+8/0
1.10.2014 14:11

T91o93m75á62š 97S89k37á79l68a 6868277

automat v autě je větší změna, než co reálně změnily W8.1 proti W7. Možná jste jen nedostihl důsledek vlastních příkladů. 

  Mimochodem, když vám přehodí volant na druhou stranu a jezdíte po druhé straně silnice, také to taková změna není a normální člověk se s ní naučí žít poměrně rychle a nebude všude už rok psát, jak je něco k ničemu.

+3/−4
1.10.2014 14:28

M54i63r66o24s73l66a41v 50B53u65d94a 9372652897712

Nedostihl jsem urejpanost a demagogii místních diskutérů.

+3/0
1.10.2014 14:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.