Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41l67a54s51t69i81m98i28l 53F56i41a29l29a 1172391334

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0/0
4.10.2014 8:31
Foto

P79e61t78r 90S25z29i57l73i51c53z29a46i 3735960526408

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

+2/−1
2.10.2014 18:46

M57a82r52e40k 88H68r65u59b39y 6257352241538

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0/0
2.10.2014 12:09

J16i77ř17í 69K25o64c88u96r30e45k 6625764385328

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

+1/0
2.10.2014 17:15

J22i18ř56í 74K34o19c67u32r76e75k 6815504375308

V japonsku samozřejmě nákladní vlaky jezdí, ale právě na těch puvodních tratích o rozchodu 1067 mm, zrekonstruovali je pro rychlosti až 130 km/h. Jezdí na nich taky osobní vlaky, japonská železnice není jenom šinkanzen. Chci říct, že tratě podobné našim "směšným" koridorům tam mají taky a ve velkém.

Například tyhle společnosti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odakyu_Electric_Railway

http://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu

0/0
2.10.2014 17:34

D88a32v58i68d 28S58a26l38c74e40r 8946880813241

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

+2/−1
2.10.2014 9:00

J92a92n 54M20o52h16y88l30a 6172139279671

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0/0
2.10.2014 14:35

T77o81m68á49š 47J48u87r17e55č91k25a 3723532799623

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

+6/0
2.10.2014 6:51

P92a59v40e46l 58H78o71u42s93k60a 3871575810198

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0/0
2.10.2014 15:37

A45n26t69o47n21í54n 97H69o96l57í36k 8497443754140

Ja myslim, ze muzeme za uspech oznacit, ze u nas uz nejezdi para.

0/0
2.10.2014 15:54

T84o98m28á37š 42K45r50á53l 3198678367419

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

+9/0
1.10.2014 18:10

J84a82n 71M82o90h18y83l34a 6962669459401

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0/0
2.10.2014 14:36

J43a65k35u47b 71F39e31i77f65a10r 7189319156189

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

+7/0
1.10.2014 16:15

T40o39m36á62š 94M64a70c67e41j21k92a 6511442367367

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

+8/0
1.10.2014 16:08

I23v29a52n84k27a 25P67o11s42p95í94š97i30l30o62v15á 8154828822857

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

+7/0
1.10.2014 18:16

D78a25v65i37d 18Č76e48r10n63o78h39o27r38s36k30ý 1736804176856

není to ani drahá sranda .... plánujeme to a z Pardubic do Vladivostoku s jedním přestupem :-P

0/0
1.10.2014 18:22

L64u55k21á21š 94N92o32v74á71k 4436906722873

jejich ale ne :-)

0/0
2.10.2014 11:10

M39a30r53t40i42n 73N68e61r86m58u33t 9937947408289

to byste se divil, jací exoti jsou na odboru dopravy. Šoutoši, kteří v rámci družby (projekty EU) se vozí v cizích městech dokola z konečné na konečnou

0/0
6.10.2014 22:10

S89t12a34n78i83s18l11a77v 91K60o20z25d96e81r54k77a 8886167958365

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

+3/−3
1.10.2014 15:47

Z64b47y90n52ě37k 76Š52a90f85a59r33č45í69k 5377788415254

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

+3/0
1.10.2014 19:14

V10o70j63t59ě45c44h 38V64i80n18c51z71e 4612506480279

Například na trase Tokaido operuje denně zhruba 300 vlaků a průměrné zpoždění těchto vlaků na trase z Tokya do Osaky se pohybuje zhruba ve výši 0,1 minuty. Jedná se o údaj Centrálních japonských železnic (dílčí organizace Japan Railways) z roku 2003, ve kterém bylo zprůměrováno zpoždění sto šedesáti tisíc jízd super expresů.

0/0
1.10.2014 21:08

Z51b22y93n74ě68k 40Š92a65f73a10r49č69í33k 5657728465834

Dobrá a to už dá 30 min souhrnného zpoždění za den na jedné trase...

Srovnejte s příspěvkem, na který reaguji. Já nezpochybňuju, že jsou vlaky velmi přesné, vadí mi vymýšlení si neuveřitelně nesmyslných údajů.

+6/0
1.10.2014 22:27

M49a19r74e79k 35H93r83u40b17y 6927472871198

I kdyby to bylo 30 minut za den - porad je udaj, ktery u CD hrave prekona jediny vlak ;-)

0/0
2.10.2014 12:11

T76o18m61á82š 29V88a61n88č13u16r94a 4938285510788

To se ale nedá srovnávat. Shinkansen není závislý na jiné vlaky a jezdí po vyhrazené uzavřené trase. Takže nemá kde nabrat zpoždění.

0/0
3.10.2014 11:11

J64o63z40e48f 27K15o88s13t64e77l41a46n23s48k74ý 8565612579796

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

+1/0
1.10.2014 15:46

S61t61a59n56i57s20l63a64v 60K57o84z76d29e97r89k21a 8646247828335

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

+3/0
1.10.2014 15:54

M77a38r90t56i93n 25R33u83z57i65c91k55a 1282718896307

je to jako vetsi metro no...

0/0
2.10.2014 22:14

L83u11b78o87s 70K57a77p49l98a26n 6828609451296

o tom jak často může rychlovlak jezdící až 320 km/h stavět a jeho využití v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/je-cesko-pro-rychlovlaky-male/

+1/0
1.10.2014 21:07

J75á66n 49K92o65t78ú37č 2806274658636

Ten článok je trochu z cesty. Nejde o to, že by sa rýchlovlak nestihol rozbehnúť, to je samozrejme blbosť. Ale potenciálnych zákazníkov je málo. Autor článku napočítal 3,4 mil. obyvateľov v okolí Prahy, Brna a Ostravy. V Japonsku sa bavíme o minimálne 10-násobných počtoch, ak nie viac. A ďalej, koľko z toho je potenciálnych zákazníkov? Určite to nebude lacné cestovanie, takže nejaký masový odliv ľudí z áut do vlakov sa nedá očakávať. Kde na svete sa stavia rýchlotrať kvôli prepojeniu tak malých miest? Správna odpoveď: nikde, ani v omnoho rozvinutejších štátoch.

0/−1
1.10.2014 21:35

L68u49k36á73š 37N21o36v51á70k 4496746922983

jenže VRTky jsou velmi důležité pro spojení Berlín-Drážďany-Praha-Brno-Vídeň a dál Bratilsava, Budapešť, na západ do Norimberku a Mnichova. To jsou vzdálenosti, při kterých se nevyplatí cestovat letadlem, ale je výhodnější jezdit vlakem! Ale rychlým vlakem, ne motorákem po 15let starých tratích...

+2/0
2.10.2014 11:15

P32e98t49r 30N97i25v74n33i66c73k14ý 3562364525157

Vzpominám si, jak v devadesátých letech moje japonská známá nemohla pochopit, jak je možné, že NEJRYCHLEJŠÍ spoj Praha - Ostrava, tedy "pouhých" 360km, jede vlak 4 (slovy ČTYŘI) hodiny! :-)

+14/0
1.10.2014 15:35

T49o37m27á31š 50M17a52c90e24j79k59a 6891182337347

Na to nemusí člověk být Japonec aby to nechápal ;-).

+5/0
1.10.2014 16:04

K91r33y95š10t28o72f 79L15a81n77í45k 1659530735125

Kdyby to jezdil za hodinu, hrozilo by, ze do Prahy budou dojizdet ostravaci za praci s kazit prazakum normy :)

+3/−1
1.10.2014 18:11

V17o62j16t79ě25c28h 43V34i64n80c10z57e 4422766160109

Rychlík Plzeň - Brno 372km -> 6h 33m

0/0
1.10.2014 21:10

J93á72n 76K64o80t32ú43č 2286194498196

Áno, stredná Európa hodne zaspala, čo sa týka modernizácie železníc, ale nedá sa to porovnávať 1:1. Chápe vaša japonská známa, že ČR má len 10 mil. obyvateľov? V Japonsku tiež nezačali stavať trate pre rýchlovlaky preto, aby spojili jedno mesto s 1,2 mil. obyvateľmi (Praha) a druhé s 300 000 obyvateľmi (Ostrava). Tým nechcem povedať, že v ČR a SR nepotrebujeme lepšie železnice, ale treba to vidieť aj v súvislostiach.

+3/0
1.10.2014 21:26

P54e51t45r34a 74M54a58l36a85k86o11v69a 1278220180764

Jo, japonci pul století a mi pořád nic. Přitom kdyby se udělal pořádná rychlodráha v rámci CR, nezaměstnanost by se všude snížila o 60%, kromě jiného. Ale na tom jaksi není zájem, že...

+3/0
1.10.2014 15:31

M65i92l17a97n 14M34r44o67c58z52k79o39w39s97k35i 4570806107348

Souhlasím, minimálně 50% nabídek odmítám jen kvůli vzdálenosti - rychlosti dopravy.

+1/0
1.10.2014 15:56

M83i55c36h57a21e18l 12G60o51t67z 5864898623

Nebojte, dnes jsem s nim oslavil jizdu z Tokya do Odawara a cesta byla paradni.

0/0
1.10.2014 15:23

M20i14c31h19a41l 83S25e46d53m40í10k 3399865986821

V tabulce je uvedena trať Osaka - Fkukuoka jako nejrychlejší s rychlostí až 300km/h, ale u následující Tokio - Aomori je rychlost až 320 km/h. Která je tedy nejrychlejší?

0/0
1.10.2014 15:11

M16i57l70a71n 90Š64v36a76g40r18o61v71s55k22ý 9362659965118

Šimpanzen.

0/−4
1.10.2014 15:09

T21o51m49á44š 24J52u59r89e92č10k39a 3893142799173

Ty brďo, to je tak vtipný.

0/0
2.10.2014 12:04

L72e73o51š 83N80a42v91r48á23t66i81l 9633520175835

jo...pri takovem dluhu  by uz mel svet japoncum konecne seknout po yenu...

0/0
1.10.2014 15:06

P81e84t87r 12R30o12h81á93n15e31k 1363759217766

naše republika je ještě zaostalejší než jsem si myslel, když ještě v roce 2014 se u nás drkocáme nanejvýš 160 ;-D

+7/0
1.10.2014 15:05

Z86b47y17n32ě80k 51M41e28z92e33r58a 7371707176

Problém je v rozlelosti - nemá cenu budovat tratě s maximální rychlostí 300km/h, když se v ČR vlak na danou rychlost ani nestihne pořádně rozjet. Dalším argumentem proti je pak krajinný ráz naší malé republiky.

+5/0
1.10.2014 15:24

P52e75t39r 92R17o38h57á32n15e32k 1943299697526

jasně no, ať nás okolní země pěkně objedou a my budem takovej skanzen evropy ;-D podlev plánu by se mělo začít stavět v roce 2020 tak když to dobře půjde tak 100 let po první VRT by jsme se mohli dočkat i u nás :-)

+4/0
1.10.2014 15:41

P49e11t85r 36O69n21d46r54y15á76š 8145982617108

ale my máme vagóny, co se umí naklánět!

+1/0
1.10.2014 22:06

O42l55d83ř37i77c33h 65B44í23l83ý 7108815824786

tak ono by stačilo, kdyby třeba těch 160 km ty vlaky jezdily. Kdybych si sedl v Brně na nádru do vlaku a do hoďky a půl byl v Praze :-/

0/0
1.10.2014 15:46

M19a59r98t75i29n 45L98ž33i79č18a35ř 9835797812634

Na to bohužel není trať dimenzovaná. Brno - Česká Třebová se 5 let trať modernizovala na rychlovlaky a stejně víc jak 130 km nejedou...

0/0
1.10.2014 16:15

J91i47ř11í 61K53o33c52u31r62e72k 6855254705778

Tehdejší trať (Brno-ČT) byla v tak dezolátním stavu, že oprava byla nutná. Druhou možností bylo zastavit provoz. A když už se to opravovalo, tak se to rovnou zmodernizovalo na průjezdný profil GC a nápravový tlak 22,5 tuny. Těch 22,5 tuny je pro nákladní vlaky. Rychlovlakům totiž stačí únostnost 14 tun/náprava.

0/0
2.10.2014 17:00

M29a91r56t36i46n 72L32ž96i94č48a61ř 9345237202834

Já to pamatuji už 23 let po této trati jezdím :-)

0/0
2.10.2014 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.