Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V11l54a13s66t12i35m15i85l 58F96i71a87l94a 1432581374

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0/0
4.10.2014 8:31
Foto

P46e34t71r 62S83z37i54l69i41c67z18a73i 3145550716948

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

+2/−1
2.10.2014 18:46

M35a81r59e80k 80H35r87u60b44y 6957202611358

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0/0
2.10.2014 12:09


J71i23ř79í 91K11o37c59u40r16e26k 6265574955698

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

+1/0
2.10.2014 17:15

J66i96ř21í 53K50o10c91u69r60e97k 6565974205468

V japonsku samozřejmě nákladní vlaky jezdí, ale právě na těch puvodních tratích o rozchodu 1067 mm, zrekonstruovali je pro rychlosti až 130 km/h. Jezdí na nich taky osobní vlaky, japonská železnice není jenom šinkanzen. Chci říct, že tratě podobné našim "směšným" koridorům tam mají taky a ve velkém.

Například tyhle společnosti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odakyu_Electric_Railway

http://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu

0/0
2.10.2014 17:34

D21a28v86i26d 91S44a69l54c37e81r 8136280213641

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

+2/−1
2.10.2014 9:00

J29a64n 42M32o83h65y30l62a 6322529699601

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0/0
2.10.2014 14:35

T42o11m62á80š 44J13u26r22e28č86k38a 3103642619983

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

+6/0
2.10.2014 6:51

P68a39v50e31l 87H36o50u94s64k33a 3231545250578

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0/0
2.10.2014 15:37

A94n44t56o41n11í68n 90H56o46l98í11k 8987453414360

Ja myslim, ze muzeme za uspech oznacit, ze u nas uz nejezdi para.

0/0
2.10.2014 15:54

T42o66m32á65š 18K93r92á12l 3478718167609

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

+9/0
1.10.2014 18:10

J66a26n 21M88o71h95y70l90a 6932529339591

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0/0
2.10.2014 14:36

J30a22k91u50b 30F88e89i18f68a31r 7659899876179

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

+7/0
1.10.2014 16:15

T62o12m42á18š 68M94a17c34e39j35k20a 6381122747497

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

+8/0
1.10.2014 16:08

I81v11a60n27k82a 25P51o97s93p54í97š82i88l18o88v60á 8444648632327

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

+7/0
1.10.2014 18:16

D39a90v86i25d 67Č36e41r32n27o62h30o80r10s80k90ý 1856784646366

není to ani drahá sranda .... plánujeme to a z Pardubic do Vladivostoku s jedním přestupem :-P

0/0
1.10.2014 18:22

L54u23k66á60š 79N54o78v19á12k 4896106432313

jejich ale ne :-)

0/0
2.10.2014 11:10

M95a10r83t70i62n 32N80e30r67m36u87t 9797527788839

to byste se divil, jací exoti jsou na odboru dopravy. Šoutoši, kteří v rámci družby (projekty EU) se vozí v cizích městech dokola z konečné na konečnou

0/0
6.10.2014 22:10

S67t69a46n85i27s46l72a57v 17K55o85z53d18e60r39k79a 8666597658895

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

+3/−3
1.10.2014 15:47

Z78b80y64n81ě57k 40Š34a54f39a71r10č11í10k 5347438305624

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

+3/0
1.10.2014 19:14

V57o13j88t32ě51c75h 24V75i77n72c68z38e 4562316300869

Například na trase Tokaido operuje denně zhruba 300 vlaků a průměrné zpoždění těchto vlaků na trase z Tokya do Osaky se pohybuje zhruba ve výši 0,1 minuty. Jedná se o údaj Centrálních japonských železnic (dílčí organizace Japan Railways) z roku 2003, ve kterém bylo zprůměrováno zpoždění sto šedesáti tisíc jízd super expresů.

0/0
1.10.2014 21:08

Z88b15y85n14ě63k 37Š85a21f28a28r44č55í84k 5537828265194

Dobrá a to už dá 30 min souhrnného zpoždění za den na jedné trase...

Srovnejte s příspěvkem, na který reaguji. Já nezpochybňuju, že jsou vlaky velmi přesné, vadí mi vymýšlení si neuveřitelně nesmyslných údajů.

+6/0
1.10.2014 22:27

M27a18r55e76k 66H36r14u50b16y 6787672651268

I kdyby to bylo 30 minut za den - porad je udaj, ktery u CD hrave prekona jediny vlak ;-)

0/0
2.10.2014 12:11

T82o49m79á24š 21V29a57n26č97u29r26a 4768135330418

To se ale nedá srovnávat. Shinkansen není závislý na jiné vlaky a jezdí po vyhrazené uzavřené trase. Takže nemá kde nabrat zpoždění.

0/0
3.10.2014 11:11

J67o90z34e88f 51K29o38s23t73e20l31a77n81s62k56ý 8575282559116

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

+1/0
1.10.2014 15:46

S44t94a75n69i42s62l68a91v 28K87o39z98d63e13r72k81a 8256537788235

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

+3/0
1.10.2014 15:54

M96a53r36t15i14n 88R51u75z62i51c70k97a 1312118876457

je to jako vetsi metro no...

0/0
2.10.2014 22:14

L91u30b91o35s 82K36a19p34l43a20n 6678749181806

o tom jak často může rychlovlak jezdící až 320 km/h stavět a jeho využití v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/je-cesko-pro-rychlovlaky-male/

+1/0
1.10.2014 21:07

J40á14n 49K41o14t90ú67č 2696654528216

Ten článok je trochu z cesty. Nejde o to, že by sa rýchlovlak nestihol rozbehnúť, to je samozrejme blbosť. Ale potenciálnych zákazníkov je málo. Autor článku napočítal 3,4 mil. obyvateľov v okolí Prahy, Brna a Ostravy. V Japonsku sa bavíme o minimálne 10-násobných počtoch, ak nie viac. A ďalej, koľko z toho je potenciálnych zákazníkov? Určite to nebude lacné cestovanie, takže nejaký masový odliv ľudí z áut do vlakov sa nedá očakávať. Kde na svete sa stavia rýchlotrať kvôli prepojeniu tak malých miest? Správna odpoveď: nikde, ani v omnoho rozvinutejších štátoch.

0/−1
1.10.2014 21:35

L92u39k76á26š 41N77o61v24á36k 4896946602523

jenže VRTky jsou velmi důležité pro spojení Berlín-Drážďany-Praha-Brno-Vídeň a dál Bratilsava, Budapešť, na západ do Norimberku a Mnichova. To jsou vzdálenosti, při kterých se nevyplatí cestovat letadlem, ale je výhodnější jezdit vlakem! Ale rychlým vlakem, ne motorákem po 15let starých tratích...

+2/0
2.10.2014 11:15

P40e69t43r 11N70i93v31n76i66c80k20ý 3662584885967

Vzpominám si, jak v devadesátých letech moje japonská známá nemohla pochopit, jak je možné, že NEJRYCHLEJŠÍ spoj Praha - Ostrava, tedy "pouhých" 360km, jede vlak 4 (slovy ČTYŘI) hodiny! :-)

+14/0
1.10.2014 15:35

T96o77m31á64š 49M24a88c95e42j17k12a 6421152597807

Na to nemusí člověk být Japonec aby to nechápal ;-).

+5/0
1.10.2014 16:04

K89r45y52š95t11o43f 56L65a98n70í30k 1449350575665

Kdyby to jezdil za hodinu, hrozilo by, ze do Prahy budou dojizdet ostravaci za praci s kazit prazakum normy :)

+3/−1
1.10.2014 18:11

V58o82j87t64ě27c58h 68V39i21n38c50z73e 4112926680619

Rychlík Plzeň - Brno 372km -> 6h 33m

0/0
1.10.2014 21:10

J25á26n 84K90o73t24ú61č 2876624508216

Áno, stredná Európa hodne zaspala, čo sa týka modernizácie železníc, ale nedá sa to porovnávať 1:1. Chápe vaša japonská známa, že ČR má len 10 mil. obyvateľov? V Japonsku tiež nezačali stavať trate pre rýchlovlaky preto, aby spojili jedno mesto s 1,2 mil. obyvateľmi (Praha) a druhé s 300 000 obyvateľmi (Ostrava). Tým nechcem povedať, že v ČR a SR nepotrebujeme lepšie železnice, ale treba to vidieť aj v súvislostiach.

+3/0
1.10.2014 21:26

P32e92t29r79a 63M47a75l58a29k53o50v42a 1328310160404

Jo, japonci pul století a mi pořád nic. Přitom kdyby se udělal pořádná rychlodráha v rámci CR, nezaměstnanost by se všude snížila o 60%, kromě jiného. Ale na tom jaksi není zájem, že...

+3/0
1.10.2014 15:31

M67i59l69a54n 71M39r19o14c27z49k66o91w43s30k10i 4110756467468

Souhlasím, minimálně 50% nabídek odmítám jen kvůli vzdálenosti - rychlosti dopravy.

+1/0
1.10.2014 15:56

M46i90c58h86a35e35l 44G49o17t73z 5834628693

Nebojte, dnes jsem s nim oslavil jizdu z Tokya do Odawara a cesta byla paradni.

0/0
1.10.2014 15:23

M67i83c92h38a91l 95S48e91d82m24í61k 3239805826241

V tabulce je uvedena trať Osaka - Fkukuoka jako nejrychlejší s rychlostí až 300km/h, ale u následující Tokio - Aomori je rychlost až 320 km/h. Která je tedy nejrychlejší?

0/0
1.10.2014 15:11

M97i53l48a65n 84Š84v69a49g19r72o43v28s37k89ý 9122399425868

Šimpanzen.

0/−4
1.10.2014 15:09

T96o34m59á37š 70J19u79r96e53č62k75a 3953732549523

Ty brďo, to je tak vtipný.

0/0
2.10.2014 12:04

L29e51o63š 35N27a76v84r97á43t83i65l 9583760215125

jo...pri takovem dluhu  by uz mel svet japoncum konecne seknout po yenu...

0/0
1.10.2014 15:06

P80e84t28r 35R83o57h63á69n81e39k 1853879407166

naše republika je ještě zaostalejší než jsem si myslel, když ještě v roce 2014 se u nás drkocáme nanejvýš 160 ;-D

+7/0
1.10.2014 15:05

Z72b22y97n87ě75k 17M47e47z14e25r20a 7211367256

Problém je v rozlelosti - nemá cenu budovat tratě s maximální rychlostí 300km/h, když se v ČR vlak na danou rychlost ani nestihne pořádně rozjet. Dalším argumentem proti je pak krajinný ráz naší malé republiky.

+5/0
1.10.2014 15:24

P52e15t59r 13R85o50h80á90n76e47k 1703939657806

jasně no, ať nás okolní země pěkně objedou a my budem takovej skanzen evropy ;-D podlev plánu by se mělo začít stavět v roce 2020 tak když to dobře půjde tak 100 let po první VRT by jsme se mohli dočkat i u nás :-)

+4/0
1.10.2014 15:41

P80e94t41r 87O53n90d70r70y66á69š 8105142637428

ale my máme vagóny, co se umí naklánět!

+1/0
1.10.2014 22:06

O79l13d24ř71i31c48h 27B75í79l81ý 7128885344806

tak ono by stačilo, kdyby třeba těch 160 km ty vlaky jezdily. Kdybych si sedl v Brně na nádru do vlaku a do hoďky a půl byl v Praze :-/

0/0
1.10.2014 15:46

M44a54r81t48i88n 12L80ž85i48č20a73ř 9335987722274

Na to bohužel není trať dimenzovaná. Brno - Česká Třebová se 5 let trať modernizovala na rychlovlaky a stejně víc jak 130 km nejedou...

0/0
1.10.2014 16:15

J63i15ř24í 58K85o63c65u89r35e15k 6525284625968

Tehdejší trať (Brno-ČT) byla v tak dezolátním stavu, že oprava byla nutná. Druhou možností bylo zastavit provoz. A když už se to opravovalo, tak se to rovnou zmodernizovalo na průjezdný profil GC a nápravový tlak 22,5 tuny. Těch 22,5 tuny je pro nákladní vlaky. Rychlovlakům totiž stačí únostnost 14 tun/náprava.

0/0
2.10.2014 17:00

M75a70r30t91i13n 85L92ž44i37č89a79ř 9305137852694

Já to pamatuji už 23 let po této trati jezdím :-)

0/0
2.10.2014 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.