Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Japonský šinkanzen slaví narozeniny. Na trati je již půl století

Před půl stoletím, 1. října 1964, se poprvé vydal na trať japonský rychlovlak Šinkanzen. První trať spojovala Tokio s jinou významnou velkoměstskou aglomerací, Ósakou. Od té doby se šinkanzen stal jedním z neodmyslitelných symbolů Japonska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V33l36a63s30t14i35m78i42l 86F67i56a59l26a 1162411284

Tady lidi nadávají,když se má do žel. infrastruktury vrazit nějaká kačka.

nevim no jsme nejaci rozpolceni super vlaky a rychlé chceme ale penize na to nedame (radsi je efektivne rozkradem)

0/0
4.10.2014 8:31
Foto

P65e86t35r 81S53z61i96l40i74c12z46a51i 3795650626648

Země zničená válkou, denně ničená zemětřesením, neustále ohrožována sopkama a jinýma živelnýma katastrofama a stejně se s tím lidé vypořádají lépe než s komunismem. Tady je vidět, že přírodní katasrofa se dá lépe překonat než totalita. Pokud vzhlížet k východu tak se nedívat na Rusko, ale na Japonsko.

+2/−1
2.10.2014 18:46

M25a32r90e28k 67H62r44u86b31y 6687682601518

Je tristni videt ten propastny rozdil mezi 50 let starou japonskou siti  VRT a zbrusu novymi ceskymi koridory, takto opatrne rekonstruovanou zeleznicni siti C.K. mocnarstvi :-/

0/0
2.10.2014 12:09

J58i88ř96í 10K41o77c57u37r89e20k 6865844835638

Japonci stavěli zbrusu novou infrastrukturu, na které nejezdí žádné nákladní vlaky. Žádné nákladní vlaky.  Což není případ koridorů v ČR, které jsou stavěné mimo jiné pro nákladní vlaky. Takže je to jako srovnávat traktor s autobusem.

+1/0
2.10.2014 17:15

J51i69ř63í 19K94o48c88u95r80e29k 6205584965358

V japonsku samozřejmě nákladní vlaky jezdí, ale právě na těch puvodních tratích o rozchodu 1067 mm, zrekonstruovali je pro rychlosti až 130 km/h. Jezdí na nich taky osobní vlaky, japonská železnice není jenom šinkanzen. Chci říct, že tratě podobné našim "směšným" koridorům tam mají taky a ve velkém.

Například tyhle společnosti:

http://en.wikipedia.org/wiki/Odakyu_Electric_Railway

http://en.wikipedia.org/wiki/Keikyu

0/0
2.10.2014 17:34

D83a33v64i63d 95S98a96l54c18e61r 8686780773801

Pohoda. Ja jsem onehdá jel z Prahy do Budějovic 4,5 hodiny a posledních 25 km jsem si zavolal odvoz protože sme zas stáli. A za tohle mám jako platit....

Demence šílená.

+2/−1
2.10.2014 9:00

J60a80n 31M64o58h66y95l97a 6342869499501

Budete také chtít létat zdarma jen proto, že někdo jiný může létat do vesmíru?

0/0
2.10.2014 14:35

T92o60m62á23š 76J76u23r60e38č91k65a 3773322249843

A my v čechystánu a moravistánu nemáme ani vlaky s pořádným záchodem a  těsnícími okny a když už nakoupíme modernější soupravy, tak jsou to 20let staré vagóny ve kterých němci už odmítají jezdit.

+6/0
2.10.2014 6:51

P72a88v12e37l 73H83o39u38s84k30a 3841705570838

Až přestanou různí aktivisté brzdit rozvoj železniční sítě, tak třeba i na ty šinkanzeny dojde.

0/0
2.10.2014 15:37

A90n71t11o49n29í31n 82H92o78l68í13k 8107543654750

Ja myslim, ze muzeme za uspech oznacit, ze u nas uz nejezdi para.

0/0
2.10.2014 15:54

T17o41m61á30š 92K22r67á94l 3128288657319

je neuveritelne, ze v tak hornate zemi s tak castym vyskytem zemetreseni uz 50 let jezdi vlaky o kterych si u nas muzeme nechat jen zdat :-)

+9/0
1.10.2014 18:10

J13a78n 32M15o74h73y41l16a 6182719989631

Není na tom nic divného, je to dáno historicky zcela odlišným vývojem, zeměpisnými podmínkami, mentalitou obyvatel a další celou řadou jasně kvantifikovatelných faktorů.

0/0
2.10.2014 14:36

J21a83k28u32b 35F29e42i31f18a45r 7729629886689

Svezení to bylo parádní. Jedna souprava stála ještě u nástupiště a už se do nádraží řítila další na té samé koleji. Naprostá přesnost. Původní odjela a ani en do minuty tam stála další.R^

+7/0
1.10.2014 16:15

T39o28m69á67š 32M27a24c56e19j61k71a 6591402117897

Takže papaláše z ČD a SŽDC, ministerstva dopravy, průmyslu a finací naložit do letadla a poslat na dlouhodobé školení do Japonska o tom jak stavět a provozovat železnici. Na závěr pobytu by museli splnit test a kdo by neuspěl by zpět do ČR musel vlakem pěkně přes Rusko, Ukrajinu a Slovensko. To by bylo aby se tam něco nenaučili.

+8/0
1.10.2014 16:08

I54v90a88n19k35a 10P59o90s58p58í39š64i75l61o73v59á 8624468522557

Hm, škoda že nejsem papaláš z ČD,protože projet si vlakem trasu z Vladivostoku až k nám, nebo opačně, byl vždycky můj sen.

+7/0
1.10.2014 18:16

D27a59v97i20d 36Č13e80r82n38o77h44o40r33s94k18ý 1846804136406

není to ani drahá sranda .... plánujeme to a z Pardubic do Vladivostoku s jedním přestupem :-P

0/0
1.10.2014 18:22

L39u73k52á17š 92N71o64v76á13k 4636446222613

jejich ale ne :-)

0/0
2.10.2014 11:10

M29a73r86t72i18n 59N40e90r69m36u95t 9507737578619

to byste se divil, jací exoti jsou na odboru dopravy. Šoutoši, kteří v rámci družby (projekty EU) se vozí v cizích městech dokola z konečné na konečnou

0/0
6.10.2014 22:10

S45t32a10n17i54s52l80a90v 49K56o44z75d24e51r60k18a 8506147368795

Kumulativní zpoždění všech vlaků Shinkansen během jednoho roku je méně, než jedna minuta. R^

Oproti ČD jina galaxie...

+3/−3
1.10.2014 15:47

Z91b13y48n57ě84k 61Š65a80f21a17r83č92í63k 5197338325714

To je přece blbost a je to jasné každému, kdo se nad tím trochu zamyslí. Leda byste počítal příjezdy dřív záporně.

+3/0
1.10.2014 19:14

V93o64j26t53ě59c44h 22V98i19n36c64z88e 4442916120259

Například na trase Tokaido operuje denně zhruba 300 vlaků a průměrné zpoždění těchto vlaků na trase z Tokya do Osaky se pohybuje zhruba ve výši 0,1 minuty. Jedná se o údaj Centrálních japonských železnic (dílčí organizace Japan Railways) z roku 2003, ve kterém bylo zprůměrováno zpoždění sto šedesáti tisíc jízd super expresů.

0/0
1.10.2014 21:08

Z71b98y78n50ě87k 10Š69a59f26a81r25č34í72k 5807588355174

Dobrá a to už dá 30 min souhrnného zpoždění za den na jedné trase...

Srovnejte s příspěvkem, na který reaguji. Já nezpochybňuju, že jsou vlaky velmi přesné, vadí mi vymýšlení si neuveřitelně nesmyslných údajů.

+6/0
1.10.2014 22:27

M15a91r36e70k 65H47r58u23b92y 6597502191228

I kdyby to bylo 30 minut za den - porad je udaj, ktery u CD hrave prekona jediny vlak ;-)

0/0
2.10.2014 12:11

T37o43m14á63š 48V73a15n89č78u40r53a 4728115190158

To se ale nedá srovnávat. Shinkansen není závislý na jiné vlaky a jezdí po vyhrazené uzavřené trase. Takže nemá kde nabrat zpoždění.

0/0
3.10.2014 11:11

J50o13z44e37f 27K77o53s52t11e78l49a37n41s75k71ý 8365542619436

Zaujímalo by, ako často Shinkanzeny stoja. Či každých 50, 100 alebo 200 kilometrov. Podľa toho by sa dalo určiť, či by v našich končinách takýto typ vlaku mal zmysel.

Vždy si ale rád spomeniem na scénku so Šimkom a Krampolom, v ktorom Krampol coby Japonec študujúci v Československu hovorí o fascinácii vlakovou dopravou u nás... Pridávam odkaz:

https://www.youtube.com/watch?v=OUASoJmIOBM&list=PL6kWWYmL2Bi3zRn7IJA_jDeS4fkctCCVb

+1/0
1.10.2014 15:46

S51t28a81n12i27s80l43a56v 95K85o84z67d31e20r41k44a 8486167498405

Stačí se podívat na web. Např zde. http://www.japan-guide.com/e/e2018_tokaido.html

Mezi některými stanicemi je to jen pár minut, někde déle. Vtipné je, že ve špičce jezdí soupravy v intervalech menších než 10 minut... ;-D

Viz.: http://english.jr-central.co.jp/info/timetable/_pdf/westbound.pdf

+3/0
1.10.2014 15:54

M72a10r12t38i90n 21R28u52z56i36c22k70a 1702828376707

je to jako vetsi metro no...

0/0
2.10.2014 22:14

L93u17b57o52s 58K56a43p21l65a39n 6428869111126

o tom jak často může rychlovlak jezdící až 320 km/h stavět a jeho využití v ČR: http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/je-cesko-pro-rychlovlaky-male/

+1/0
1.10.2014 21:07

J71á34n 25K70o31t32ú74č 2356744158206

Ten článok je trochu z cesty. Nejde o to, že by sa rýchlovlak nestihol rozbehnúť, to je samozrejme blbosť. Ale potenciálnych zákazníkov je málo. Autor článku napočítal 3,4 mil. obyvateľov v okolí Prahy, Brna a Ostravy. V Japonsku sa bavíme o minimálne 10-násobných počtoch, ak nie viac. A ďalej, koľko z toho je potenciálnych zákazníkov? Určite to nebude lacné cestovanie, takže nejaký masový odliv ľudí z áut do vlakov sa nedá očakávať. Kde na svete sa stavia rýchlotrať kvôli prepojeniu tak malých miest? Správna odpoveď: nikde, ani v omnoho rozvinutejších štátoch.

0/−1
1.10.2014 21:35

L72u73k67á25š 90N60o72v66á81k 4866156932823

jenže VRTky jsou velmi důležité pro spojení Berlín-Drážďany-Praha-Brno-Vídeň a dál Bratilsava, Budapešť, na západ do Norimberku a Mnichova. To jsou vzdálenosti, při kterých se nevyplatí cestovat letadlem, ale je výhodnější jezdit vlakem! Ale rychlým vlakem, ne motorákem po 15let starých tratích...

+2/0
2.10.2014 11:15

P10e39t22r 10N35i29v86n13i81c34k14ý 3462454945767

Vzpominám si, jak v devadesátých letech moje japonská známá nemohla pochopit, jak je možné, že NEJRYCHLEJŠÍ spoj Praha - Ostrava, tedy "pouhých" 360km, jede vlak 4 (slovy ČTYŘI) hodiny! :-)

+14/0
1.10.2014 15:35

T27o96m29á48š 42M60a97c83e75j39k77a 6341482147107

Na to nemusí člověk být Japonec aby to nechápal ;-).

+5/0
1.10.2014 16:04

K72r58y33š88t51o44f 28L91a10n69í67k 1739770955495

Kdyby to jezdil za hodinu, hrozilo by, ze do Prahy budou dojizdet ostravaci za praci s kazit prazakum normy :)

+3/−1
1.10.2014 18:11

V27o70j21t40ě16c82h 13V38i64n14c75z90e 4182106620699

Rychlík Plzeň - Brno 372km -> 6h 33m

0/0
1.10.2014 21:10

J62á23n 40K89o84t54ú45č 2356194528296

Áno, stredná Európa hodne zaspala, čo sa týka modernizácie železníc, ale nedá sa to porovnávať 1:1. Chápe vaša japonská známa, že ČR má len 10 mil. obyvateľov? V Japonsku tiež nezačali stavať trate pre rýchlovlaky preto, aby spojili jedno mesto s 1,2 mil. obyvateľmi (Praha) a druhé s 300 000 obyvateľmi (Ostrava). Tým nechcem povedať, že v ČR a SR nepotrebujeme lepšie železnice, ale treba to vidieť aj v súvislostiach.

+3/0
1.10.2014 21:26

P33e98t24r88a 85M52a69l55a74k94o82v98a 1338810500334

Jo, japonci pul století a mi pořád nic. Přitom kdyby se udělal pořádná rychlodráha v rámci CR, nezaměstnanost by se všude snížila o 60%, kromě jiného. Ale na tom jaksi není zájem, že...

+3/0
1.10.2014 15:31

M36i80l81a15n 61M19r83o23c38z51k86o96w97s47k22i 4260266957598

Souhlasím, minimálně 50% nabídek odmítám jen kvůli vzdálenosti - rychlosti dopravy.

+1/0
1.10.2014 15:56

M67i19c39h80a17e18l 75G80o28t38z 5864588183

Nebojte, dnes jsem s nim oslavil jizdu z Tokya do Odawara a cesta byla paradni.

0/0
1.10.2014 15:23

M79i91c35h50a95l 23S76e46d11m26í51k 3739365536581

V tabulce je uvedena trať Osaka - Fkukuoka jako nejrychlejší s rychlostí až 300km/h, ale u následující Tokio - Aomori je rychlost až 320 km/h. Která je tedy nejrychlejší?

0/0
1.10.2014 15:11

M24i36l73a68n 52Š73v41a57g55r61o52v27s12k11ý 9142309135118

Šimpanzen.

0/−4
1.10.2014 15:09

T82o30m11á20š 98J74u32r33e24č59k25a 3533432499323

Ty brďo, to je tak vtipný.

0/0
2.10.2014 12:04

L16e85o80š 41N95a65v61r89á34t46i74l 9193750555285

jo...pri takovem dluhu  by uz mel svet japoncum konecne seknout po yenu...

0/0
1.10.2014 15:06

P94e49t63r 36R77o35h89á21n23e53k 1983409917346

naše republika je ještě zaostalejší než jsem si myslel, když ještě v roce 2014 se u nás drkocáme nanejvýš 160 ;-D

+7/0
1.10.2014 15:05

Z48b75y70n85ě15k 44M51e40z78e64r25a 7721547556

Problém je v rozlelosti - nemá cenu budovat tratě s maximální rychlostí 300km/h, když se v ČR vlak na danou rychlost ani nestihne pořádně rozjet. Dalším argumentem proti je pak krajinný ráz naší malé republiky.

+5/0
1.10.2014 15:24

P91e14t35r 68R95o45h33á34n41e30k 1943339757936

jasně no, ať nás okolní země pěkně objedou a my budem takovej skanzen evropy ;-D podlev plánu by se mělo začít stavět v roce 2020 tak když to dobře půjde tak 100 let po první VRT by jsme se mohli dočkat i u nás :-)

+4/0
1.10.2014 15:41

P56e91t30r 93O75n83d88r94y43á40š 8215392547498

ale my máme vagóny, co se umí naklánět!

+1/0
1.10.2014 22:06

O92l70d31ř52i66c93h 74B88í28l66ý 7198955104726

tak ono by stačilo, kdyby třeba těch 160 km ty vlaky jezdily. Kdybych si sedl v Brně na nádru do vlaku a do hoďky a půl byl v Praze :-/

0/0
1.10.2014 15:46

M80a24r93t83i50n 74L56ž89i68č81a42ř 9435267462644

Na to bohužel není trať dimenzovaná. Brno - Česká Třebová se 5 let trať modernizovala na rychlovlaky a stejně víc jak 130 km nejedou...

0/0
1.10.2014 16:15

J96i73ř91í 66K40o65c40u76r66e65k 6965554285498

Tehdejší trať (Brno-ČT) byla v tak dezolátním stavu, že oprava byla nutná. Druhou možností bylo zastavit provoz. A když už se to opravovalo, tak se to rovnou zmodernizovalo na průjezdný profil GC a nápravový tlak 22,5 tuny. Těch 22,5 tuny je pro nákladní vlaky. Rychlovlakům totiž stačí únostnost 14 tun/náprava.

0/0
2.10.2014 17:00

M79a81r98t47i29n 86L49ž51i57č22a16ř 9765347662214

Já to pamatuji už 23 let po této trati jezdím :-)

0/0
2.10.2014 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.