Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F96r46a82n50t63i61š67e35k 85S16r77n11e68c 6908422412971

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0/−1
30.12.2014 22:19

M18i63r79o83s97l94a48v 51H49e68s 9803615580739

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0/0
30.12.2014 23:52

R25a87d62e24k 80F95o47l42p91r78e67c19h70t

Samozřejmě létali s mezipřistáními na ostrovech a pro zvládnutí delších úseků nad oceánem byly letouny vybaveny větší přídavnou palivovou nádrží umístěnou v trupu (vytrvalost s plnou kapacitou paliva pak přesahovala 8 hodin letu). Pan František Srnec byl továrním pilotem LETu Kunovice, dlouhé roky dokonce šéfpilotem.

+1/0
31.12.2014 1:29

K91a84r75e87l 91V75o29h51n86o46u49t 4988509440987

Škoda. Možná byste psát měl.

+4/0
31.12.2014 9:33
Foto

J23a91k85u73b 37M41a61t22ě16j76ů 4609458608756

Měl byste psát! To, co je pro vás obyčejné, může být pro spoustu lidí jen těžko představitelné. S vaší kvalifikací a profesní historií bych byl na vaše články zvědav, i kdyby nebyly adrenalinové...

0/0
2.1.2015 10:19

K70a10r26e87l 33P55o65d73h80o87r84s38k32y 3375513222245

A to si stezujete nebo se chlubite ze nepisete? V novinach se logicky objevi clanky tech, co pisou...

+1/0
3.1.2015 11:13
Foto

M60a47r29t10i91n 92O81c39h 7409714695206

Pěknej článek.

+2/0
30.12.2014 8:49

P41a40v68e75l 25P45e33t21k27o88v 5420480205973

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0/0
30.12.2014 1:15

J87a98n 19Z33a70p92l61e30t83a23l 7550709180320

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

+4/0
30.12.2014 1:25

P15a93v25e93l 14P69e56t54k69o55v 5210150885133

Diky za reakci a potvrzeni realu :-)

Vlastne mate pravdu. I vzorne udržovaný dopravni stroj muze po vzletu letet a bezpecne pristat i kdyz mu vysadi jeden motor.  

Coz zase neni tak uplne vyjimecne. 

Pouze mi pripadalo, ze jinak skvelym clankem se "adrenalin" tahl az az. A přitom snad krome akrobacie by melo byt civilni letani vzdy o uplne jinych pocitech. Az jsem se zacal bat, zda se slovensky vyrobce letadla nesfuzoval s nejakym umtaserem motoru z hodne ojetych sekacek na travu :-)

Ale jinak fakt skvele zajimavy clanek!

+1/0
30.12.2014 3:39

M22a71r15t79i88n 93N14e81r29m16u10t 9757587208569

dalším činitelem bude to, že motor auta není stále honěn na plný kotlík.

0/0
30.12.2014 12:42

A55l29e54x36a10n15d32r 73K47o44s50t50k43a 8392628226644

Ani u toho letadla. Spíš je to o tom, že v autě prostě zajedete na kraj dálnice (v nejhorším to těch pár metrů dotlačíte) a počkáte na odtahovku. U letadla je to trochu riskantnější. I nad pevninou, přistane na padáku, ale stejně. Minimálně hrozí škoda za desítky tisíc kč. Nad mořem je jistá ztráta celého letadla, možná i života.

0/0
30.12.2014 13:32

K14a58r17e22l 17P75o80d24h28o33r73s18k93y 3375213462965

Ciste selskym rozumem - i kdyby byl v letadle 10x spolehlivejsi, tak vas porucha stoji treba 100x vic nebo i zivot. To proste zbystri smysly :-)

0/0
3.1.2015 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.