Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F18r39a67n18t60i36š24e60k 92S86r10n69e42c 6878622262581

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0/−1
30.12.2014 22:19

M72i46r43o88s85l69a58v 81H98e82s 9153195720889

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0/0
30.12.2014 23:52

R47a31d82e32k 39F93o67l62p82r57e64c78h87t

Samozřejmě létali s mezipřistáními na ostrovech a pro zvládnutí delších úseků nad oceánem byly letouny vybaveny větší přídavnou palivovou nádrží umístěnou v trupu (vytrvalost s plnou kapacitou paliva pak přesahovala 8 hodin letu). Pan František Srnec byl továrním pilotem LETu Kunovice, dlouhé roky dokonce šéfpilotem.

+1/0
31.12.2014 1:29

K40a53r56e53l 76V52o27h49n64o66u44t 4318689190357

Škoda. Možná byste psát měl.

+4/0
31.12.2014 9:33
Foto

J60a53k19u51b 30M97a62t48ě58j64ů 4339328898196

Měl byste psát! To, co je pro vás obyčejné, může být pro spoustu lidí jen těžko představitelné. S vaší kvalifikací a profesní historií bych byl na vaše články zvědav, i kdyby nebyly adrenalinové...

0/0
2.1.2015 10:19

K62a85r34e17l 80P27o38d52h38o37r65s54k48y 3825643482115

A to si stezujete nebo se chlubite ze nepisete? V novinach se logicky objevi clanky tech, co pisou...

+1/0
3.1.2015 11:13
Foto

M69a84r41t11i38n 47O22c58h 7899774145966

Pěknej článek.

+2/0
30.12.2014 8:49

P87a53v30e37l 40P11e79t20k24o86v 5900950185243

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0/0
30.12.2014 1:15

J80a85n 74Z58a78p83l20e63t62a46l 7570179330470

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

+4/0
30.12.2014 1:25

P21a57v90e49l 34P54e50t83k44o27v 5180800835373

Diky za reakci a potvrzeni realu :-)

Vlastne mate pravdu. I vzorne udržovaný dopravni stroj muze po vzletu letet a bezpecne pristat i kdyz mu vysadi jeden motor.  

Coz zase neni tak uplne vyjimecne. 

Pouze mi pripadalo, ze jinak skvelym clankem se "adrenalin" tahl az az. A přitom snad krome akrobacie by melo byt civilni letani vzdy o uplne jinych pocitech. Az jsem se zacal bat, zda se slovensky vyrobce letadla nesfuzoval s nejakym umtaserem motoru z hodne ojetych sekacek na travu :-)

Ale jinak fakt skvele zajimavy clanek!

+1/0
30.12.2014 3:39

M86a82r92t45i92n 24N66e36r83m40u97t 9307867338899

dalším činitelem bude to, že motor auta není stále honěn na plný kotlík.

0/0
30.12.2014 12:42

A82l78e32x76a42n97d65r 95K51o71s63t73k95a 8502568506974

Ani u toho letadla. Spíš je to o tom, že v autě prostě zajedete na kraj dálnice (v nejhorším to těch pár metrů dotlačíte) a počkáte na odtahovku. U letadla je to trochu riskantnější. I nad pevninou, přistane na padáku, ale stejně. Minimálně hrozí škoda za desítky tisíc kč. Nad mořem je jistá ztráta celého letadla, možná i života.

0/0
30.12.2014 13:32

K98a81r75e79l 53P22o24d19h79o83r73s60k50y 3135663262935

Ciste selskym rozumem - i kdyby byl v letadle 10x spolehlivejsi, tak vas porucha stoji treba 100x vic nebo i zivot. To proste zbystri smysly :-)

0/0
3.1.2015 11:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.