Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak se létá nad mořem: hlídat letadlo i počasí a nedat se otrávit formalitami

Rok 2014 byl pro českého sportovního pilota a spisovatele Jiřího Prušu především ve znamení velkého vzdušného putování nad evropskými ostrovy. Létání nad mořem má však spoustu úskalí - a to zejména v chladnějších ročních obdobích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F66r74a81n59t46i18š23e27k 31S42r24n14e12c 6698962822241

Přeletěl jsem s kunovickým L-410 dvanáckrát Atlantik z Evropy do Ameriky , či z Afriky do Brazilie a nepíši o tom dlouhodobé adrenalinové články. . Byl jsem již dostatečně odměněn za vykonané lety.  Let.důchodce z Moravy , F.S.

0/−1
30.12.2014 22:19

M40i17r90o76s56l57a86v 87H54e35s 9303635620189

Mohu vědět, jak jste to dokázal při doletu něco nad 1000 km? Žádná ironie, zvědavost :-)

0/0
30.12.2014 23:52

R35a86d88e36k 24F48o55l79p10r23e13c44h15t

Samozřejmě létali s mezipřistáními na ostrovech a pro zvládnutí delších úseků nad oceánem byly letouny vybaveny větší přídavnou palivovou nádrží umístěnou v trupu (vytrvalost s plnou kapacitou paliva pak přesahovala 8 hodin letu). Pan František Srnec byl továrním pilotem LETu Kunovice, dlouhé roky dokonce šéfpilotem.

+1/0
31.12.2014 1:29


K19a94r10e54l 23V78o63h87n38o79u76t 4208269940707

Škoda. Možná byste psát měl.

+4/0
31.12.2014 9:33
Foto

J91a81k92u63b 67M34a88t26ě22j43ů 4829448688596

Měl byste psát! To, co je pro vás obyčejné, může být pro spoustu lidí jen těžko představitelné. S vaší kvalifikací a profesní historií bych byl na vaše články zvědav, i kdyby nebyly adrenalinové...

0/0
2.1.2015 10:19

K17a77r73e21l 52P76o92d53h80o16r83s97k29y 3955173212265

A to si stezujete nebo se chlubite ze nepisete? V novinach se logicky objevi clanky tech, co pisou...

+1/0
3.1.2015 11:13
Foto

M85a79r68t14i92n 19O11c26h 7849914845706

Pěknej článek.

+2/0
30.12.2014 8:49

P91a74v14e18l 28P32e34t16k50o27v 5420680175753

Skvěle napsanej článek! Vůbec bych ale nečekal takovou míru poruchovosti motoru. Dnešní auta téměř bez údržby snesou přes 100.000 bez jediného škobrtnutí.

Velká letadla létají téměř 24/7. 

Existují čidla indikující problém desítky a stovky hodin předem!

Co to je tedy za druh motorizace?

Nebo jde jen o navození adrenalinu čtenářům?

V opačném případě se obávám, že se „fotovýlety" stanou větší čalendží, nežli přelet Atlantiku před 100 lety :D

0/0
30.12.2014 1:15

J36a68n 85Z93a54p52l20e66t41a54l 7770629130690

U ULL letadel se tak nejak porad pocita s tim, ze motor muze vysadit kdykoliv. Neni to dopravak, ktery ma jeste druhy motor nebo v lepsim pripade dokonce tri...

Je prave proto potreba stale zachovavat spravnou miru "paniky" a pocitat tak nejak s nejhorsim a mit v zaloze nouzovou variantu.

Neni to o tom, ze by byl motor realne opravdu tak nespolehlivy. Jen ve chvili, kdy vysadi, tak toho casu na reseni moc nezbyva...

+4/0
30.12.2014 1:25

P62a80v40e20l 40P64e22t27k14o91v 5970620665773

Diky za reakci a potvrzeni realu :-)

Vlastne mate pravdu. I vzorne udržovaný dopravni stroj muze po vzletu letet a bezpecne pristat i kdyz mu vysadi jeden motor.  

Coz zase neni tak uplne vyjimecne. 

Pouze mi pripadalo, ze jinak skvelym clankem se "adrenalin" tahl az az. A přitom snad krome akrobacie by melo byt civilni letani vzdy o uplne jinych pocitech. Az jsem se zacal bat, zda se slovensky vyrobce letadla nesfuzoval s nejakym umtaserem motoru z hodne ojetych sekacek na travu :-)

Ale jinak fakt skvele zajimavy clanek!

+1/0
30.12.2014 3:39

M30a71r24t65i37n 93N31e54r79m75u30t 9957927358429

dalším činitelem bude to, že motor auta není stále honěn na plný kotlík.

0/0
30.12.2014 12:42

A58l39e64x29a64n52d69r 85K32o38s51t63k18a 8632928946904

Ani u toho letadla. Spíš je to o tom, že v autě prostě zajedete na kraj dálnice (v nejhorším to těch pár metrů dotlačíte) a počkáte na odtahovku. U letadla je to trochu riskantnější. I nad pevninou, přistane na padáku, ale stejně. Minimálně hrozí škoda za desítky tisíc kč. Nad mořem je jistá ztráta celého letadla, možná i života.

0/0
30.12.2014 13:32

K85a41r45e69l 40P22o35d18h47o18r10s64k88y 3435713862845

Ciste selskym rozumem - i kdyby byl v letadle 10x spolehlivejsi, tak vas porucha stoji treba 100x vic nebo i zivot. To proste zbystri smysly :-)

0/0
3.1.2015 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.