Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Apple uvedl nové iPady, ale svou budoucnost asi vidí jinde

Společnost Apple ve čtvrtek v podvečer našeho času představila nové produkty. Hlavním tahounem mají být iPady, ale zdá se, že už nejsou tím, na co by firma sázela. Naopak to vypadá, že bude mnohem víc tlačit menší přenosná zařízení včetně připravovaných hodinek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50a86n 88N32o28v82á76k 6894544656133

No jo no, vizionář čuchá ke kytkám zespodu a jeho nástupci už jsou schopni dělat jen evoluci, ne revoluci.

Přitom teď je ideální doba na iCar, iHouse nebo iPower. Mají nasyslených 100 miliard dolarů cash, tak ať koupí Teslu a SolarCity i s Muskem a JB Straubelem a nakopnou firmu o další řád nahoru.

+1/0
23.10.2014 14:21

J50o94z83e78f 71K26o85s28t48e36l44a31n28s75k58ý 8665492129346

Až raz budem veľký, tak si iNiečo určite kúpim... ;-D

0/0
18.10.2014 16:42

M75i87l78o83s26l16a40v 90D36o70u83b14r28a88v46a 1511159835244

novej IMAC s retina displejem, to je docela bomba. Za 2500-3000USD  je dobrá cena. Zkuste nekde koupit monitor s rozlisením 5000pix a k tomu pocítač kterej tu grafiku utáhne. Ale je fakt, že moc lidí takovou kvalitu displeje nepotrebuje.;-);-);-)

+5/−1
17.10.2014 16:54


P64e11t55r 13M18i24k16e64s 9698562690258

1) 5K na 27" displayi je kravovina, kterou fakt nechapu...

2) Pochybuji, ze veskere operace pobezi nativne v tomto ultravysokem rozliseni. Spise Apple podeziram z toho, ze si honi triko nad papirovymi hodnotami a nativni obraz bude mit (mnohem) nizsi rozliseni a do toho 5K se bude upscalovat.

3) bezny 4K monitor 15K + GPU nVidia980 (a tady to 4K opravdu pobezi i v graficky narocnejsich hrach, o cemz u iMacu dost pochybuji) 15K + velmi slusny herni komp (bez grafiky) 20K. To dela nejakych 50K (vcetne dph), coz je tak o 20K mene, nez u iMACu a surovy vykon bude uplne jinde...

+4/−1
17.10.2014 19:59

P37e87t30r 88M24i70k20e67s 9728412340598

iPad s vykonem herni konzole? V Sony a Microsoftu ted z toho asi nebudou moci spat. A nebo by se mel Cook hodne rychle probudit z toho rausoveho opojeni a podivat se realite do oci. Z Applu se posledni dobou stala firma, ktera vse vsadila na design a to uz je take ta jedina vec, za kterou si jeji zakaznici plati. Pokles prodeju a trzeb ale naznacuje, ze tohle nebude fungovat donekonecna. Vsechno vesmes prumerna zarizeni a ceny (kazdy to mame nastaveny jinak), ale podle me uplne mimo...

+4/−4
17.10.2014 15:19

P57e64t32r 25S42l81o33v52á82k 9345465337309

pokles trzeb? v ktorom paralelnom vesmire sa nachadzate?

+3/0
17.10.2014 19:43

J84a69n 68D20u51b70e44n 5650540

zejmena na novem iPhonu se projevuje vyrazny pokles prodeje i trzeb :-)

petre, pokud budete vychazet ze spatnych faktu, muzete dojit k spatnym zaverum

+1/0
18.10.2014 9:22

G55e25n97e 98H31a79m93m26o51n33d 9768951556534

To nemá thunderbolt? Tak to není úplně pro řešení ...

0/−2
17.10.2014 11:24

G91e89n32e 87H33a27m42m13o50n96d 9688391116514

Jejda. Jiná diskuze ...

0/0
17.10.2014 14:58
Foto

R12i18c16h27a42r60d 52S57n65a81h23a 4561347386258

Když vidím ty ceny na Americkém trhu a našem tak si říkám, kde to žiju? Mezi zloději?  Rv

+1/0
17.10.2014 10:55

H76u29b29e81r20t 48Ž22í52t74k11o 4409918783525

Nezapomeňte, že ceny v USA neobsahují místní tax.

A u nás je jiná délka záruky. Což se do ceny prostě promítnout musí.

+1/−1
17.10.2014 11:29
Foto

R68o30b62e85r12t 53K45o84k71a88v37e79c 6684758303378

Vím, že se to často předhazuje ale ceny na americkém storu jsou bez DPH!!! Přepočítám příklad: nový Mac mini ($499), při nákupu musím zadat PSČ (ZIP) státu a města ze kterého pocházím a podle toho se mi dopočítá DPH. Pro příklad město Dallas, stát Texas... a rázem je cena $540,17 = 11.669,- Kč (přepočet podle aktuálního kurzu ČNB). Tady v Čechách stojí nový Mac mini 13.990,- Kč a když z ceny odečtu DHP (to si bere stát) tak mám výsledek 11.497,- Kč. Takže bych neřekl, že jsou obchodníci nenažraní.... tady bude nenažranej někdo jiný....;-)

+4/−1
17.10.2014 11:33

P50e44t10r 84S73l37o11v87á78k 9535885647419

to je tak tragicky odflaknuty clanok... co tak dat ceske ceny a nie prepocty z americkych? ako mozete napisat ze novy ipad mini ma podobnu vybvu ako novy air - ked air dostal novy procak, laminatovany display zatial co mini vlastne nic okrem touch id? preco sa autor npozrie na web apple aby videl ake rozlisenie ipady maju... atd atd.. ked nemate informovat poriadne, vykaslite sa na to Rv

+5/0
17.10.2014 1:08

R26o12m67a72n 15V95š60e60t69e31č84k79a90, 57T39e54c39h78n45e32t46.60c95z

Dobrý den, díky za upozornění. Už je to doplněné.

0/0
17.10.2014 6:39
Foto

V90i93e78t 41X29u74a16n 58N63g80u53y55e85n 1685175633786

drive jsem veci od Applu nemel rad a pokazde, kdyz si je nekdo koupil, tak jsem mu rek, ze je to predrazena znacka. 

Postupem casu jsem ale dospel k tomu, ze je to znacka jako kazda jina. Ma svoji filosofii, jde si svoji cestou a to se mi libi. To ze jejich stroje stoji vice nez konkurence, je stejne jako kdyz si jdete koupit boty NIKE na Chodov, misto k nam na trznici, kde dostane vpodstate to same jen bez te faifky, anebo nekdy i s faifkou:-P.

Apple ma ze vsech nejlepe sladeny HW s SW a to taky neco stoji. 

Proste chci rict, ze tu jsou vzdycky levne ale i drahe veci, hold za kvalitu se plati.

PS: vrele doporucuju precist, nebo si poslechnout knihu Steve Jobs - Walter Isaacson,  R^ kdo vi, jak by to dneska s Applem vypadalo, kdyby jeste zil V

+21/−3
16.10.2014 23:38

Z68d76e79n23ě25k 15K81u79č70k42a 9487738521410

jsme na tom podobne... driv jsem apple nesnasel... Pak jsem mel moznost vyzkouset a porovnat... A do te doby jsem verny znacce :)

+4/−4
16.10.2014 23:51

J93i65ř16í 76Š77v36e64c 6413842625726

přesne tak, jsem na tom podobně. Byl jsem skalní fanda Nokie, ale pak jsem dostal na půjčení iPhone 4 a už jsem u něj zůstal.

+2/−4
17.10.2014 0:07

Z31d97e47n11ě53k 85K32u25č66k62a 9697798821750

To ja zase douhou dobu pouzival Androida... Pak iphone 4S a tak dale...

0/−3
17.10.2014 0:14

M88i95c61h57a41l 67K83o20ž49i58n89a 3796906385379

Já sice Apple miloval i když jsem si ho ještě nemohl dovolit. Ale jinak si myslím, že většina lidí kritizuje Apple i když žádný jeho produkt nikdy nevyzkoušeli a jak píšete vy, když pak vyzkouší, tak změní názor. Po vyzkoušení iPhonu ho bude chtít dost lidí, ale po vyzkoušení OSX snad nikdo nebude chtít zpátky windows, opravdu takový lidi nejsou...:D Pokud někdo produkty Applu vyzkoušel a pak je odmítá, tak mu jeho názor nebudu brát, ale většina zfanatizovaných ovcí bude dál nenávidět Apple, aniž by si ho sami vyzkoušeli... hlavně v Česku je takových lidí hodně...

+1/−1
17.10.2014 22:25

Z24d37e90n27ě49k 93K16u44č77k27a 9557268581850

přesně tak...

0/0
18.10.2014 10:34

F77r34a84n33t11i88š39e12k 82V52r94á87n20a 5589872213721

Na tuhle filosofii uzavřenosti Apple málem doplatil, když přišlo IBM s konceptem PC, které dovolilo licenčně vyrábět třetím stranám, a došlo tak k jeho masovému rozšíření na úkor Maců, které si Apple produkoval sám, nutně v omezeném množství. Tím pak vznikl u Applu i dojem exkluzivity a vyšší cena. Tento přístup si Apple drží i dnes u mobilních zařízení, což stále má obdobné výhody i nevýhody.

I když zklamu mnohé fanoušky Googlu, tak se domnívám, že mnohem zajímavějším konkurentem Applu teď bude stejně jako v 80. a 90. letech Microsoft, který se znovu dohodl s Intelem a lifrují v obrovském množství levné a docela rychlé tablety s Windows na platformě x86, což se nutně projeví do atraktivnosti vývoje Metro aplikací pro Windows a platforma začne tak být zajímavá i pro uživatele.

+9/0
16.10.2014 23:59

L93u92d86v51í35k 77G62a42j81d81o61š82í40k 2855503344332

Kdybyste věděl něco z historie Applu, tak byste zjistil, že největší krizí prošel v 2. polovině 90 let, kdy se právě pokoušel otevřít, dovolil výrobu klonů a jeho situace se díky tomu natolik zhoršila, že se hezky rychle vrátil ke své uzavřenosti.

A to bylo navíc v době, kdy rozdíl mezi IBM PC a Apple byl tak propastný, že dnes je proti tomu Apple s PC "plně kompatibilní".

Filozofie Applu založená na plné kontroly nad HW i SW a jejich dokonalé kompatibility mu bez ohledu na uzavřenost jednoznačně přinesla postavení nejúspěšnější firmy na trhu. Takže o otevřenosti to určitě není.

+3/−3
17.10.2014 0:38

R70o34m14a56n 89L48a97n21g54e47r 9314614822572

Postavení nejůspěšnější firmy na trhu Applu přinesl marketing postavený v podstatě na sektářském principu. S produkty to moc společného nemá. Ale nic proti, komu to vyhovuje, ať si to užije. Pro mě to není.

+4/−4
17.10.2014 7:35

P55e65t54r 61J32a70n44d52a 9553327904291

Je to blábol a nějaké sektě. Ale i kdyby to byla pravda, tak ona se celkem snadno buduje, když přijdete na trh s produkty jako je iPOD, iPAD nebo iPhone a v podstatě definujete směr, kterým se bude celý segment trhu ubírat.

+1/0
17.10.2014 9:29

M16a77r29o52š 66P53o62l85i86a63k 1162266137546

Apple ani omylem neni na spici technologii a rozhodne nedefinuje smer. Naopak, jejich technologie jsou pri vydavanit tak o rad pozadu.

+1/−1
17.10.2014 15:25

J88a40n 80D39u40b79e97n 5340160

jo, Apple je tak pozadu, ze se je ostatni snazi rychle kopirovat

zkuste prijit na to, proc

0/0
18.10.2014 9:33

P26e85t33r 27M63o88t28y77č81k64a 1704421293914

Ano, to je vidět na každém kroku, opravdu. Veškeré ty korporátní systémy, špičkové technologie, databázové systémy, serverové produkty, groupware a koneckonců i kancelářské balíky jsou fakt jen kopie produktů Apple. ;-DR^

Víte, svět se netočí jen kolem telefonů a i ty už dnes Apple vyvíjí s notnou inspirací zvenčí a občas (nikoli ve všem) i technologickým zpožděním. Logicky - celkový obchodní model Apple nutně musí vést k zaostávání, nemá šanci stíhat to, na čem jinak pracují všichni ostatní.

+1/0
19.10.2014 0:12

P11e80t76r 97M96o69t90y59č37k57a 1774811133704

Kdybyste naopak vy věděl něco o skutečné situaci v tehdejší době, nebudete psát podobné nesmysly. Problémem Apple tehdy rozhodně nebyla výroba klonů, ta byla povolena tuším jen dvakrát a omezenému počtu výrobců a velmi rychle to skončilo, když Apple zjistil, že tito výrobci jsou mnohem schopnější, než on.

Problémy Apple tehdy byly zejména: 1) absence Jobse, kterého vyhodili a nikdo jej nedokázal nahradit, tehdejší CEO firmu jednoznačně vedli ke dnu, 2) zastaralý OS, který se dokonce začal přizpůsobovat Windows, protože to prostě jinak nešlo (dokud nebyl plně nahrazen), 3) nesmyslné lpění na zastaralém hardware (drahé, nestandardní), takže postupně bylo mnoho věcí nahrazeno, ať již přechodem z na Intel procesory x86, na PCI sběrnice, standardní síťová rozhraní, odstranění paralelního SCSI, ADB atd... 4) celková roztříštěnost produkce (Jobs po příchodu zařízl většinu rozpracovaných věcí a soustředil se na omezenou skupinu produktů), 5) Apple ztratil technologický náskok daný tím, že dříve PC nedisponovaly srovnatelnými technologiemi a to přestalo platit, 6) tradiční softwaroví producenti se vrhli na Windows platformu (Adobe, Quark, Digidesign, MOTU...), 7) DTP a prepress se začalo dělat na SGI i Windows, stejně jako 3D animace, hudba, video, 8) Apple naprosto nezachytil nástup Internetu, dlouhou dobu byl nejlepším browserem MSIE, který na rozdíl od Netscape nepadal a Apple alternativu neměl, 9) Vysoké ceny a malá variabilita ve srovnání s Windows PC... a tak by se dalo pokračovat opravdu dlouho.

Věřte mi, měl jsem v té době postupně skoro všechno. A vím, proč jsem od Apple odešel, stejně jako si velmi dobře pamatuji, jak Jobs děkoval Gatesovi za záchranu, protože jestli Apple někdo opravdu pomohl, byl to právě Gates. Jednak přímou investicí do Apple v době, kdy se Apple fanoušci svolávali k hromadným nákupům, aby firma přežila, jednak také tím, že se zavázal nadále produkovat Office pro Mac, bez kterého by to měl Jobs hodně těžké.

+1/0
19.10.2014 0:09

J26a91n 20J30a81n71e12č65e42k 9360983950686

"Tím pak vznikl u Applu i dojem exkluzivity" - to je trefa do černého, jestli něco mají zvládnuté na jedničku (podobně jako některé německé automobilky), tak je to marketing ;-)

+4/0
17.10.2014 7:52

L85u34d60v42í21k 68G47a78j58d62o81š10í64k 2245663574752

Jen si zjistěte, jaký je rozdíl mezi slovy "hold" a "holt". :-)

+2/−1
17.10.2014 0:43

M49i81r85o56s61l89a54v 49T60i57š89e44r 4479509974102

Jenom otazka k zamysleni: Myslite si, ze sladeni OS na 1 konfiguraci zarizeni se 3 ruznymi velikostmi uloziste stoji vic, nez napsat OS tak, aby byl schopen pracovat stabilne na stovkach ruznych konfiguraci?

To jen k tomu, ze vyssi cenu obhajujete nejakym zazracnym odladovanim.

+2/0
17.10.2014 8:41

L10u15d34v76í24k 65G22a65j91d67o38š37í29k 2265563444182

Díváte se na to úplně nesmyslným pohledem. OS je samozřejmě odladěn podstatně lépe u Applu než u Androidu, který máte asi na mysli. O tom není sporu. Nejde přitom o to, kolik to stojí výrobce.

Vyšší cena je tu za to, že JE takto odladěn. Nikoliv za to, že by to bylo dražší. Zákazník si kupuje benefit navíc - odladní, které konkurence není schopná nabídnout, protože nemá plnou kontrolu nad použitím HW. To je celé.

0/−2
17.10.2014 9:41

M65i86r27o20s22l34a44v 16T91i60š21e57r 4439209214832

Muj pohled neni nesmyslny. Je proste jiny nez ten vas.

Nicmene ve vysledku si priplacite za znacku, protoze odladeni na pouhou jednu konfiguraci je vyrazne levnejsi. Kdyby Android (na ktery jsem vubec nenarazel) fungoval na jedne konfiguraci, byl by take stabilnejsi.

A nevim, jestli by se mela stabilita radit mezi priplatkove polozky. Ale samozrejme, kazdy si ten nakup musi sobe nejak oduvodnit. Nekdo to koupi, protoze je "umelec", jiny ukaze, ze na to ma, dalsimu vyhovuje OS atd...

+2/0
17.10.2014 9:55

M10a63r18o42š 80P61o82l68i30a63k 1922606267296

To i tak nemeni nic na faktu, ze ani applem produkovane systemy nejdou uplne stabilni.

+1/0
17.10.2014 15:28

J43a11n 55N36o80v63á79k 6894874

Dneska jsem zase po delší době držel v roce iPhone a to jen proto, že jeho majitel nevěděl jak něco nastavit. Ani já na to nepřišel. 

Zlatý první iPhone, který byl opravdu jednoduchý a intuitivní. 

Já osobně se produktům Apple vyhýbám. Android a jeho 3 tlačítka jsou pro mě uživatelsky přívětivější.

+3/−1
16.10.2014 23:24

Š80t88ě70p31á14n 11V17a58n56ě26k 3533299627477

Tak hlavně, že ses pochlubil, co bylo potřeba nastavit. Asi mozky vás obou. :-P

+3/−3
16.10.2014 23:27

D11a37n14i13e58l 89M57a40r83t88í72n27e19k 9122168386574

a co že bylo potřeba nastavit a bylo to nad vaše síly to by mě zajímalo

+3/−2
16.10.2014 23:33

Z14d20e74n37ě53k 20K39u77č67k22a 9157468431720

Pane Novák, povíte nám co jste nezvládl nastavit? Nebo jste jen troll?

0/−2
16.10.2014 23:40

L10u79d62v54í98k 75G59a31j98d39o50š14í80k 2585863904152

No vidíte. Shodou okolností jsem dnes držel v ruce Android (ani nevím co to bylo za značku telefonu), když jeho majitel nebyl schopen nastavit připojení na WiFi, které u iPhone zvládne snad i úplný debil. Nakonec se mi to tedy u Androidu taky podařilo, ale bylo to až asi na 3. pokus. :-)

0/−5
17.10.2014 0:42

R51o27m68a48n 19L86a20n56g27e74r 9354894762522

A představte si, že jsou lidi, co na tom neumí ani vytočit číslo. Dokonce ani na iPhonu. 8-o

+1/0
17.10.2014 7:39

L92u49d25v71í46k 56G56a17j61d97o81š20í44k 2855483384792

Nepochybně. U takových je ale větší šance, že zvládnou ovládat spíš iOS než Android. O Aligátoru jste se bavit asi nechtěl. ;-)

0/−2
17.10.2014 9:53

M90a76r16e62k 28O74p 9332897927516

a co je tam pro Vás tak složitého?

automaticky Vám naběhne výběr dostupných WiFi sítí, kliknete na tu kterou chcete a případně zadáte heslo/UJ a toť vše. Nic jiného se nenastavuje? Co jste na tom musel dělat 3x? Spletl jste heslo?

+5/0
17.10.2014 8:11

L96u81d11v33í40k 31G86a56j63d65o86š49í43k 2575433654702

Připojoval jste se někdy na WiFi síť s EAP? :-)

Jinak souhlasím. Složitého by na tom být nic nemělo. Android ale nabídne několik políček na vyplnění, z nichž není zcela jednoznačné co se má vlastně vyplňovat.

+1/−2
17.10.2014 9:45

M66a98r51e33k 17O88p 9949443230703

vyplňoval jsem přihlášení k různým sítím napříč Evropou a nikdy nebyl problém

obyvkle je problém mezi displayem a židlí

+3/0
17.10.2014 11:37

M74a90t81ě53j 14K59a35b60z73a51n 1872570398848

děláte jako kdyby měl iphone těch tlačítek víc, pokud nepočítáte ovládání hlasitosti a přenutí na tichý režim, které má většina androidů také. A co jste hledal v nastavení, že jste to nemohl najít opravdu nechápu, všechno je překapivě v "settings"

0/−1
17.10.2014 17:07

P71e92t50r 42S58v29o62b14o66d90a 5502285888911

Stroj pohání 3,5GHz čtyřjádrový čip i5 a grafika AMD R9 M290 X. operační paměť má kapacitu 8 GB a hybridní disk 1 TB. To vše za cenu necelých 2 500 USD, tedy v přepočtu téměř 55 tisíc korun.

... slusne predrazeno... Rv

+5/−13
16.10.2014 22:43

D88a27n60i97e81l 88M73a14r94t39í97n18e14k 9952258206934

ukaž mě jakejkoli jinej all in one kterej dosahuje podobnejch parametrů :D

+1/−1
16.10.2014 23:08

M93a32r26t12i92n 79L21ž69i21č70a34ř 9905137852694

Lenovo B750

0/0
18.10.2014 8:32

R42i54c84h33a36r58d 57N95o97v87á55k 9131602212586

Když od toho odečtete cenu 5K, kterej je momentálně unikátní, tak už to tak předražený nebude :-P Můžete porovnat třeba proti iMacu bez retiny se porovnatelnou konfigurací a cena bude dost jinde. 

Obecně u compů apple při ekvivalentní konfiguraci nemá moc velkou přirážku oproti jiným výrobcům.

+3/−1
16.10.2014 23:14

V17a51c79l56a33v 66K75u12b94i47s 5481381699277

Mozna budes prekvapen ale kvalitativne podobne displaye jako ma Apple stoji obvykle nad 30 tisic a 5K display NEcu a Dellu stoji stejne jako cely iMac retina. Tohle neni produkt typu HP all in One za 30 tisic.

+2/−2
17.10.2014 0:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.