Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Psychoanalytik: Proč Rusové hájí Putina a internet je plný přátel Ruska

Rusko-ukrajinská krize odhalila vzájemnou nevraživost Rusů a Ukrajinců. Ale ukázala i to, že konflikt dalece přesahuje hranice obou zemí. A odkryla dosud nepovšimnutý obdiv značné části Čechů k ruskému myšlení a způsobu vládnutí. Psychoanalytik Vlado Šolc se ptá, kde jsou kořeny toho všeho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67o79s69e55f 89K52o82z62e91l 1946946735645

Jestli to není také tím, že strýček Sam začíná strkat svůjnezištný rypák do Ruské předsíně. Do toho by docela zapadlo vyjádření  Madeleine Albrightové, ( přátelé ji prý mohouoslovovat krvavá Madlo) která se vyjádřila k historické nespravedlnosti,ohledně strategických zásob surovin Ruska, kterou je třeba napravit. No a  jak asi dopadlo vyšetřování kdo byli titajemní snipeři na Majdanu k upálení více jak padesáti proruských aktivistů v Oděseatd. Pokud by to byla práce proruských separátů, tak ozvěny z kvičení našichdemokratických prasat by bylo slyšet dodnes.

0/0
16.11.2014 4:52

M26a67r50t55i40n 11F79r82a20n73t12i52š86e76k 7145150833935

protože je špína zažraná.

0/0
12.11.2014 14:19

V86á48c23l67a75v 30K49r48u67p19i49č93k74a 7418312404844

A v tomto blábolu jsem našel i reklamu na Křišťálovou lupu:-)))))))))

+2/−1
9.11.2014 1:47


J95i59ř81í 87V10a95c85a 7872883207781

To je zas jednou blabol.

Jestli západ nemá nic lepsihoo, tak prohraje.

+8/−1
1.11.2014 0:31

J85i90ř49í 32V47a71c57a 7812583577791

Jo a těší me, ze fakt nevědí odkud se ta podpora Putinovi bere.

+5/−1
1.11.2014 0:33

P32a51v40e25l 68H16r48u35s61k43a 9722379785170

Já mám nejradši tu o Elvisovi ;-)

+2/−1
28.10.2014 23:47

M51a38r79t83i19n 87N11o23v52y 7246119531

Kennedy Speech Conspiracy Secret Societies   

http://www.youtube.com/watch?v=QeYgLLahHv8

Transcript:

http://jamesjpn.net/conspiracy/government/john-f-kennedys-speech-on-secret-societies-and-freedom-of-the-press-in-text

Co na řeč JFK, asi největšího prezidenta USA moderní éry říká Šolc, momentálně zřejmě provozující praxi psychoanalytika v městečku Glendale s 12 tis obyvatel?

+1/−1
26.10.2014 11:54

M59a75r86t71i78n 83N70o39v37y 7496279561

http://www.veteranstoday.com/2011/01/31/cong-ron-paul-classified-cable-proves-us-okd-saddams-kuwait-invasion/

CONGRESSMAN RON PAUL: Classified Cable Proves US Ok’d Saddam’s Kuwait Invasion

0/−1
25.10.2014 11:53

P57a38v72e23l 65Č76e33r57n76ý 7934685641157

Jasně, však se kolem operace Pouštní Bouře za tehdejšího ministra války Cheneyho odehrály hezké mediální mystifikace. 

https://www.youtube.com/watch?v=IEn4_6La4nk

0/0
25.10.2014 12:56

M53a78r73t70i43n 49N26o72v53y 7156949741

http://www.theburningplatform.com/2014/10/24/danger-of-conspiracy-theories/

0/0
25.10.2014 11:29

P85a55v11e58l 93Č46e21r10n39ý 7654625391717

"Ve většině případů je jejich postoj neotřesitelný. Ani tak dobře zdokumentovaný fakt, jako byl útok 11. září 2001 na WTC vNew Yorku, nezmění nic na hloubce přesvědčení, že ho zinscenovala vláda USA"

-

Bohužel, tohle je přímo ukázkový podsunutý argument, v angličtině straw man argument.

+4/−4
25.10.2014 9:39

V50l38a57d34i29m12i98r 91N12e24m77e26c 4601627788829

pojďme si taky hodit blátem a plivnout ;-D

0/0
25.10.2014 0:13

M16a41r65t28i17n 70N11o47v11y 7756459731

http://zahranicni.ihned.cz/zahranicni/-evropa/c1-63002480-putin-mi-rozdeleni-ukrajiny-nikdy-nenabizel-tvrdi-polsky-expremier-tusk

"Putin mi rozdělení Ukrajiny nikdy nenabízel," tvrdí polský expremiér Tusk

0/0
24.10.2014 18:36

M27a92r53t49i17n 18N13o77v75y 7436949801

No, komančové ze všech svých neúspěchů obviňovali imperialismus.

Tak teď neokomunističtí propagandisté z neoschopnosti ohlupovat dost spoluobčanů obviňuje "štvavé vysílačky ruského imperialismu" a "činnost ruských ideodiverzních centrál".

A soudruh psychoanalytik na to má dokonce "vědeckou" teóóóóórii ;-D

Jeden super vtip z éry komoušů by se dal parafrázovat:

Pět nepřátel prolhané propagandy našich západních médií?

Jaro, léto, podzim, zima a ruská imperialistická propaganda.

;-D;-D;-D

+4/−6
24.10.2014 18:28
Foto

M75i71c85h62a97l 43N25o29v60o46t60n82ý 2551972165313

a vy máte zase jenom svoje slova... docela si myslím, že Martin Nový je pseudonym který použil autor toho vědeckého článku, aby na něčem demonstroval ruské myšlenkové pochody v článku popsané

+7/−1
24.10.2014 19:28

R31o86m32a80n 11Č33e56c38h96u84r72a 6212559697799

No, nevím, jak jsi starý, ale jestli sis ještě nevšiml některých anologií mezi Rudým právem a např. iDNES, ber to jako důvod k zamyšlení...

+1/0
28.10.2014 23:49

R38a64d31o33v35a93n 38S60ý48k77o12r57a 6964415164870

Nojo, tak hlavně že jste uvolnil svůj mentální přetlak

+2/0
24.10.2014 19:32

M34a61r14t70i54n 21N18o57v93y 7706629161

Já teda nějak nerozumím tomu, jak občané EU a USA mohou podléhat ruské propagandě při sledování západní televize, při čtení západních novin atd.  8-o8-o8-o

Jestli ono to nebude stejné jako když nejlepší proamerickou propagandou byly komunistické Televizní noviny a Rudé právo ;-D;-DR^R^;-D;-D

+7/−3
24.10.2014 18:15

P68a46v40e56l 49L90a89š12t27o43v83k97a 4948919926303

Zkuste to chvíli rozdýchat a nechat ležet ladem. Uvidíte, že zíta už to nebude tak žhavé jako dnes

+2/−4
24.10.2014 20:55

D55a53v79i98d 52V66a32c30e18k 1749677204204

Psychoanalýza je sice nasměrována hodně na Rusko, ale dovolím si poznamenat, že jsem přesvědčen že platí stejnou měrou i pro USA a EU jako celek, a prakticky na každou velkou zemi.

Rozdíl spočívá pouze v tom, že rozhoduje tzv. veřejné mínění, ovšem je třeba si uvědomit, že toto veřejné mínění je často velmi ovlivněno kampaní ve sdělovacích prostředcích, tedy propagandou. V tomto směru je to na obou stranách totéž a v podstatě i prezident USA má díky přímé volbě vždy podobnou pozici jako ten Ruský. Musí to být silná osobnost, má často rozhodující slovo v důležitých otázkách, směřuje a formuje myšlení národa .

Obavy z chaosu o kterých se autor zmiňuje, v případě že země přejde na systém méně závislý na silné pozici vlády nebo prezidenta, jsou pochopitelné a pokud si nastavíme zrcadlo na českou situaci po roce 89, tak i mají reálný příklad.

Několik generací trvá než se národ naučí s demokracií pracovat, u nás v Čechách až teprve v poslední době lze říci že se daří efektivně bojovat s nešvary jako korupce , tunelování , prorůstání zločinu až do vládních kruhů a nezodpovědnost jednotlivců vůči společnosti. V tomto ohledu jsou i USA stále ve vývoji, ale naštěstí pro ně nikdy nebyly totalitní, takže není třeba se obávat přechodného období. Naopak třeba v Číně si nelze vůbec dělat iluze, co by následovalo, kdyby zítra někdo řekl: máte volnou ruku, podnikejte, plaťte daně, žijte si svobodně. Ačkoliv tento národ je v zásadě nekonfliktní, vedlo by to ke katastrofě, nejsou připraveni správně rozhodovat, chybí praxe. Podobně jako tomu bylo i u nás v devadesátých letech. Škody napáchané v tomto období jsou vysoké a ustáli jsme to jen díky tomu že jsme relativně malá země a zpočátku jsme jen přepnuli z modlení k socialismu na modlení k EU.

To, čemu se říká na východě oligarchové, to u nás vzniklo taky, podívejte se na Rittiga, Železného... akorát jich je méně. Jsou produktem přechodu k demokracii a učení se jinému způsobu myšlení.

+10/−1
24.10.2014 18:06

D24a77v98i67d 96V41a18c65e27k 1509917244974

Ještě bych doplnil, že v otázce ukrajinské krize jsem také spíš na straně Ruska, ačkoliv nesplňuji autorovy podmínky o nutnosti akceptovat konspirační teorie.

Putin dělá co může, vzhledem k tomu že Ruské myšlení je teprve na cestě k demokracii a politické kultuře, asi nemá šanci postupovat jinak. Putin, pokud by nehrál podle představy svých občanů, nehrál by vůbec a neřízená jaderná mocnost v přechodném stavu by teprve byla nebezpečím pro své okolí.

Myslím si, že v tomto směru je tlak a neochota spolupracovat ze strany EU a USA na škodu. Ukrajina je příkladem nepovedené cesty k demokracii, kdy stát byl bezezbytku rozkraden dřív, než se myšlení společnosti změnilo natolik, aby byly odbouráni tuneláři. Ta země je dnes závislá na pomoci zvenčí, která ale nepřicházela - Rusko má dost svých starostí a EU také není schopna dotovat zemi kde je skoro jisté, že dotace budou padat na konta tunelářů. Nikdo neutrální kdo by UA pomohl není a vojensky je zase problém přiblížení kontaktní hranice NATO / Rusko.  Myšlenka o vstupu Ruska do NATO je považována za vtip, i když podle mě je to asi jediná teoretická možnost jak nejlíp zainteresovat Rusko i EU a USA ke společné cestě při nápravě ukrajinského problému a také by to bylo jasné varování pro militantní radikály schovávající se za Korán. Aby se nenaplnilo pravidlo, že když se dva perou, třetí se směje. Což je podle mého pocitu právě teď, kdy tím třetím je IS a spol. Kdybych byl příznivcem konspirací, asi bych se klonil k názoru, že nabourání vztahů NATO a Ruska je především v zájmu IS

+7/−1
24.10.2014 18:48

M31i43r70o85s55l26a25v 64N73i18g17r61i87n 7468861885271

co to zkusit obratit. Proc je vedena kampan proti Rusku? Myslim ze by pan psychoanalytik nasel take odpovedi. Sam jiste vcelku snadno odpovi na otazku, kdyz NATO neusiluje o obkliceni Ruska, proc ma kolem nej svoje zakladny. Proc USA sami usty sveho nejvyssiho predstavitele sdeli svetu, ze si roli vedouci mocnisti na svete nenechaji za zadnych okolnosti vzit. Jiste odpovi na otazku, proc se celou dobu co varovalo Rusko pred obcanskou valkou na Ukrajine, Zapad tomu nevenoval pozornost. Kdyz Rusko pozadovalo jeste pred nejvetsimi boji na vychode Ukrajiny aby se vytvoril koridor ve kterem by oddelovaly znesvarene skupiny mezinarodni vojenske jednotky, nic se nedelo. Jiste snadno odpovi i na otazku, proc se novinari, kteri byli pozvani ruskou stranou k rozhovoru s vojaky, kteri dezertovali z UA na uzemi Ruska, proc naprosto neprojevili zajem. Presto se stale objevuji jacisi novinari kteri dozajista vi ze tam bojuje RA na zaklade vojenskeho rozkazu.Jen je drobny rozdil v tom, kdyz je vydan rozkaz na to aby bylo umozneno tem, kteri chteji jit branit vychod Ukrajiny proti fasistum ze zapadnich casti Ukrajiny. To jak se chovaji nase media, je jiste take psychoanalytikovi jasne - proc neinformuji objektivne, proc zamlcuji veci, ktere jina zapadni media zverejnuji. Proc USA tlaci na EU v nutnosti sankci. Proc tlacily na Francii ohledne dodani objednanych lodi. atd. tech otazek jsou stovky. Pan psychoanalytik se nemyli v tom, ze rusove jdou za svym prezidentem, ale tak by to preci melo byt, nebo to ma byt jako v USA, kdy Obama ztraci oblibu, nebo jako v jinych zemich. To, ze Zapad to byl, kdo rozsiruje vojensky pakt, ktery neni obrannym, ale utocnym, to, ze USA svymi kroky ktere zejmena hajily jejich obchodni a strategicke zajmy, rozhadaly svet, ze podporovaly teroristy, ktere se ted snazi udrzet na uzde, to, ze CIA zaplatila desitky prevratu v ruznych zemich, i to by mel pan psychoanalytik vysvetlit.  Ale k tomu neni nyni vhodna doba. Sami lezeme do velkeho ekonomic. problemu

+11/−4
24.10.2014 18:02
Foto

M70i80c37h59a32l 73N82o27v92o35t32n29ý 2461872625583

v článku je popsané zbla o vojenských převratech, zbrojení nebo vojenských úletech ruska. psal ho psychoanalytik. spíš bych ho požádal o popsání psychiky západu, ale to co vyjmenováváte jsou vojenské věci a ty neřešil ani s rusy

+1/−1
24.10.2014 19:34

A60d51a 33D97e73m13k80o63v92á 1983237354585

Pán analytik asi nevie, čo je zdrojom obáv Ruska - zmena plánu USA - možnosť PRVÉHO ÚDERU! O "demokratizácii," pri ktorej  Rusi hladovali pred ešte pred desiatimi rokmi, zrejme nič nepočul. A stále platia zákony vypracované US poradcami, ktoré sú nevýhodné pre Rusko - centrálna banka pracuje pre FED, nie pre RF...

+2/−1
25.10.2014 11:51

M89a79r29t28i39n 60N73o53v26y 7936839471

Nové dno presstituce ýděsu... Rv

+4/−1
24.10.2014 17:51

J22a72r97o31s38l51a87v 69S73i34r87o36k47y 1924717177342

Otazkou je, proc tolik lidi podporuje ukrajinske neonacisty vrazdici civilni obyvatelstvo. 8-o

+9/−2
24.10.2014 16:04

J78i68ř79í 82K14a67d75l41e49c 5265681338963

Tak na přání autora, přidávám ještě jednu jeho odpověď pro místní diskutéry:

Clanek se nesnazi naznacit, ze v zapadni demokracii neexistuje korupce, nebo ze demokracie je jakymsi idealnim zrizenim bez “zla.” Lide, zvlaste mocni, se budou chovat korpucne stale pokud jim to dovoli system. Demokracie je procesem tohoto systemu. Penize a moc maji porad velke slovo, jenomze v demokracii existuje moznost tuto korpuci odhalit a nekdy potrit. Valka v Iraku je toho prikladem. Bushovy lzi vysli najevo a take kuli tomu prohrali republikani volby. I kdyz je velka skoda, ze novinari Americanum neodhalili cele spiknuti drive a mnozi se nechali zmanipulovat Bushovou propagandou, alespon je to dnes verejna informace o ktere se pisou knihy a toci dokumenty. Novinari prispeli k sesazeni Nixona. Neziskove organizace, politicka opozice a soudy v demokracii mocnym kazi plany. Clanek se snazi rict, ze demokracie funguje dobre, pokud se kazdy z nas pokousi o vedomi a nastaveni zrcadla mocnym, ne jenom slepe prijimat to, co jim predklada vladar. Demokracie je jako svetlo svicky, ktere muze kdykoli zhasnou vitr. Americka i evropska demokracie se muzou rychle zvrhnout v diktaturu, pokud nebudeme vsichni budovat pilire na kterych demokracie stoji. VS

+2/0
24.10.2014 13:56

M85i97r16o14s89l64a68v 90N94i76g83r82i69n 7308161945401

a kvuli tomu zemrely desetitisice lidi. Budeme vazne vzdy jen pote scitat mrtve a rikat .. bohuzel ona to byla jedna velka bouda? tedy  cesky  LEZ? staci si cist jen informace z Kyjeva ktere nase media prebiraji ... tolik lzi pohromade to je na jednoho moc. Ale celkem je mi to uz jedno, vynechavam nase zpravodajstvi, nebot jsem se presvedcil o tom, ze jsou nepravdiva a jednostranna. Staci je mnohdy srovnavat treba se CNN...

+4/−2
24.10.2014 18:07

M13a23r80t80i19n 69N15o78v41y 7886939631

"Clanek se snazi rict, ze demokracie funguje dobre, pokud se kazdy z nas pokousi o vedomi a nastaveni zrcadla mocnym, ne jenom slepe prijimat to, co jim predklada vladar. " ---- proto taky tu naši západní hysterickou propagandu a žvásty idnes, tv nova, Barossa, Sikorskiho, Obamy, Kerryho, Camerona, Porošenka, SSchwarzenberga, krvavý Madeline All-not-so-bright etc. žere tak málo lidí, až to ministerstvu propagandy připadá, že lidé nějak divně upadají do osidel propagandy ruské.

Se kterou se beztak jen málokdo má možnost vůbec setkat, když dnes málokdo umí rusky a málokdo čte azbuku. :-P

0/0
24.10.2014 18:22

P61a20v48e52l 14H11r90u49s48k86a 9672279685190

Všechny autority "západního" světa nám lžou. Já se v tom narodil a snažím se v té spoustě zdrojů informací zorientovat...

Obdivuji jak jste to všechno prokoukl. Až vyrostu chci být taky takový V

+1/−1
28.10.2014 23:43

J76i84ř15í 29K83a16d21l43e31c 5385301828153

Zcela s Vami soulasim, ze Individualismus je prekazkou individuace. Je

jenom dalsim -smem, ktery muze vtahnout jak jedince, tak narod do sve lecky. To same plati pro nabozensky fanat-ismus, nebo material-ismus. To je samozrejme na delsi debatu. [Tady bych si vas dovolil odkazat na moji posledni knihu Ve jmenu Boha.] Clanek nema za cil klast rovnitko mezi demokracii a individuacii, jenom vyslovuje, nebo spise implikuje nazor, ze demokracie je zivnou pudou individuace, protoze umoznuje nastavit nevedomi zrcadlo a ziskat tak nahled do vseho toho, co vyvoji brani. Vas priklad filmu je velice trefny. Demokracie musi neustale ukazovat stin a branit se identifikaci, nebo oprese moci. Jestlize demokracie funguje spravne, tak nam musi umoznit soudit politika,

policii i soudce. Musi nam umoznit vymenit “nove” za “stare” a dat vsem moznost se na teto zmene podilet. V Rusku, je toto jeste jenom v plenkach. Zastavam nazor, ze cim vice individuaovanych jedincu, tim vice individuovany narod. Podivejte se jenom na to jak Rusove nedokazali diskutovat na tema Pussy Riot...

Vase uvahy na tema individuace jsou zajimave. Souhlasim s tim, ze jak vyrovnavani se se smrti, tak nachazeni hlubsiho spojeni s druhymi (tedy laska) je soucasti individuace. Konzum a imperialismus (jak americky, tak rusky a pod) jsou projevy stinu. Stin je nevyhutny ingredient individuace, je hadem v raji, neni ale individuaci samotnou. nesouhlasim s vami, jestlize se snazite naznacit, ze demokracie neni procesem, resp. neumoznuje proces vynorovani se z kolektivity (participation mystique, tedy nevedome identity). Verim, ze demokracie je zatim tim nejlepsim vynalezem, ktere lidstvo ma jakozto prostredek “masove” individuace. Pokud funguje spravne, tak otevira moznost dialogu, slyseni z druhe strany, ne potlacovani a ubijeni hlasu opozice, jak se tomu deje jeste v mnohych ne-demokratickych krajinach.

S pranim hezkeho dne

Vladislav Solc

0/0
24.10.2014 13:50

A26d96a 44D83e85m37k11o10v22á 1313727314765

A prečo by Rusi mali diskutovať o Pussy Riot? Urážali cirkev v jej chráme. Z kolínskeho chrámu by ich vykázali ešte rýchlejšie a svet by sa o tom ani nedozvedel!

+2/−1
25.10.2014 11:57

J11i93ř48í 62K73a92d23l90e10c 5945111558823

Clanek se tudiz nesnazi delit spolecnost na “pratelskou” a “nepratelskou” vuci Rusku, ale poukazuje na jev “prehnane“, nevedome identifikace. V druhe polovine pak extrapoluje na narod jako celek a hleda jednotny psychicky mechanismus, ktery by vysvetlil chovani narodu jako JEDINCE, obzvlaste pak jeho nekriticke prijimani kremelske propagandy a potazmo jeho nevedomou dispozici. Kdyz ke mne do ordinace prijde clovek, ktery bude tvrdit, ze ho sleduje CIA a dela to prostrednictvim civilnich letadel, jez mu preletavaji nad barakem, budu velice skepticky, zvlaste, kdyz muj klient bydli u letiste. Nektere teorie, prave ty, na ktere se clanek snazi poukazat, vykazuji podobnou extremnost, neboli jsou nasledovany s extremni zaujatosti bez toho, aby jejich nasledovatele meli zajem patrat po jejich spravnosti. (Da se rici, ze cilem clanku neni odhaleni pravdy, ale spise poukazat na to, jak a proc je dulezite pravdu hledat.) Pochopitelne, bez primych dukazu je temer nemozne se dobrat pravdy, na druhe strane demokracie ustanovuje podminky pro to, aby tato pravda mohla byt hledana, vystavena kritice, logicke analyze a pod. Pokud je tento proces zhacen a nazor prenechan jedinemu zdroji,

ktery je ovladan vicemene statni propagandou, pak je, verim, na miste mluvit o nizsim stupni demokratickeho procesu, jimz si narod prochazi. Vyssi stupen demokracie nefunguje na principu pravdy, ale na principu kontroly. Tim, ze jedna strana kontroluje druhou a osvetluje takreceno jeji stinove motivy, je umozneno uvedomeni a zmena. I kdyz je jedna nebo druha strana silne identifikovana se svou ideologii (viz USA), demokraticky proces, jestlize funguje spravne, tyto motivy transcenduje. Proto napriklad v USA Republikani prohrali volby...

0/0
24.10.2014 13:50

J73i79ř55í 97K14a31d74l80e18c 5435321888323

Zdravíme z redakce a předáváme odpověď autora článku Vladislava Šolce:

Dobry den,

dekuji za Vas komentar, cas a zajem zapojit se do diskuse. Clanek rozpoutal bourlivou debatu, a chtel bych se tak tez do ni zapojit. Take si uvedomuji, ze clanek nebyl pochopen plne v mnoha ohledech. V privni rade bych chtel rici, ze s vami souhlasim ohledne toho, ze clanek prehlizi aspekty jinych vednich oboru. Prehlizi samozrejme i pohledy od jinych psychologickych skol. Je jen malym pokusem o strucny nazor (ne vedeckou studii), ktery se v ramci moznosti a daneho rozsahu pokousi divat na “valku nazoru” skrze zakladni principy dusevni dynamiky, tak jak je popisuje hlubinna psychologie. Bohuzel je proto velice omezen v mnoha oblastech, tak jak jste na to poukazal Vy. Take, samozrejme, je velkym zjednodusenim komplexniho problemu a ANO, hleda v narode osobnost, tak jako by to byl jedinec. Je ocekavano, ze toto bude brat ctenar z nadsazkou a velkou mirou hrave symbolicke predstavivosti.

Mym zajmem a cilem nebylo odsoudit nebo patologizovat odpurce “Zapadniho” pristupu, ale najit vysvetleni pro RYZE extremni, chcete-li nadmernou adoraci teorii, ktere jsou zalozene na propagande a manipulaci, fantastickych usudcich, vire a tak dale. Odtud analogie s konspiracnimi teoriemi. Dle hlubinne psychologie je za takovy postoj, jenz spada do kategorie fanatickych presvedceni, zodpovedny nevedomy obsah (komplex, archetyp, symbol), jenz tento postoj ovlivnuje. Teto identifikace, nebo naopak projekci si ja (ego) neni vedomo. Samzrejme, ze se konspiracni teorie tykaji jedincu po celem svete; demokratickych i nedemokratickych krajin. USA je toho prikladem. Jednoduse receno, mira individuace (t.j. mira, do ktere je vedomi oprosteno od nevedomeho vlivu nevedomi) urcuje intenzitu a povahu konspiracni teorie. Proto bych v zadnem pripade nechtel, aby clanek vyvolal dojem, ze každý, kdo ma jiny, nebo svuj nazor, je nejakym zpusobem pod vlivem nevedomeho komplexu a pod.

pokračování dále

+1/−1
24.10.2014 13:50
Foto

J42o81s81e75f 84V91o96t21í83p44k41a 4373883668182

Šolc je psy....at a konspirační teoretik, který má natolik pokřivené vnímání, že nedokáže rozpoznat a pocítit dobro

+1/−2
23.10.2014 21:04

P21e12t15r 43D88ö84r80f28l35e42r 6755739277557

Přimlouval bych se za víc takových psychoanalytických článků. Konečně někdo našel odvahu pojmenovat věc.

+6/−7
22.10.2014 9:03

K35a22r40e29l 51D14v90o58ř28á22k 3357707897

A ještě dostal zaplaceno, hrdina !;-D

+6/−5
22.10.2014 9:49

P76a67v70e63l 71H92r85u24s98k32a 9302829875530

Výkřiky jsou naštěstí zadarmo, že? :-/

+1/0
28.10.2014 22:58

P96a11v57e58l 59Č31e47r66n87ý 7154245571467

Jakou našel konečně odvahu?:-) Vždyť takových článků a vyjádření v duchu "kdo nesouhlasí s ofiko propagandou je méněcenný", takových je u nás k dispozici dostatek a vycházejí skoro denně. Odvážné by bylo napsat něco proti tomu.

+9/−3
22.10.2014 18:18

P66a17v21e56l 25Č75e59r19n37ý 7584745141197

Tady máte jeden na ukázku...

Dlouhý na Žofíně mluvil, jako by mu v břiše seděl Putin

http://nazory.aktualne.cz/komentare/dlouhy-na-zofine-mluvil-jako-by-mu-v-brise-sedel-putin/r~a1b338e459d011e4840b002590604f2e/

+2/0
22.10.2014 18:22

I54v61o 49C97h41a96r30f30r12e14i31t21a77g 3214408542291

Takže vlastně Vy jste odvážný. A v čem?

0/0
23.10.2014 14:49

P14a74v66e78l 37Č76e42r24n18ý 7354725761477

Samozřejmě že já ne. Bylo by to odvážné ze strany novináře nebo publicisty atp., který by se tím vyřadil ze stáda a zadělal si na kariérní problémy,

0/0
23.10.2014 20:16

J90a29r10o83s26l38a22v 36T65í25n26e49k 4454858190522

Další z řady prázdných lidí. Opravdu "smysluplná"  práce. Dobrou noc všem.

+5/−3
22.10.2014 0:21

P92e63t81r 96P95a13v54l10a43t86a 7816220317971

Jestli spíš nejde o to, že se spoustě lidí začíná přejídat "evropský sluníčkový diktát", rozvrat tradičních hodnot a celkové nastavení společnosti a politiky. Takový euromed je krásným příkladem toho, co si prosadilo pár sluníčkových levičáků proti racionálnímu uvažování možná stamiliónů evropanů...

+4/−2
21.10.2014 23:21

J81i22ř94í 38Š36e83j29n57o21h55a 4382903914483

Ano demokracie  je proces. Kdo by  si nedávno pomyslel, že budeme 80% zákonů bez odporu přebírat od nevolené a nezodpovědné Eurokomise a  že referendum o významných celoevropských, nebo jen celostátních otázkách, bude zakázáno !? :-(

Považovat Rusko za  ideální zemi a  stát může jen naivka, ale měli bychom se  hlavně  starat o naši skomírající demokracii a  svobodu.

A podporova Kyjevskou juntu, to je naprostý úlet ;-€

+10/−7
21.10.2014 20:50

Ř11e62h21o36ř 96V38l98a82s79á23k 2654934331966

Správně česky je "kyjevskou" s malým "k".

A sice souhlasím s tím, že bychom se měli starat hlavně o svou demokracii, ale je dobré starat se i o sousedy.

+5/0
21.10.2014 21:13

P44e33t85r49a 73M63a18l93a85k29o10v93a 1118530220214

Stejně je zajímavé, jak ta ruská propaganda není moc úspěšná. Tisíce ruskem placených diskutérů, tisíce ruskem placených nebo vydíraných novinářů, ruskem zaplacené a dodávané aniami články, ale lidé v demokratických zemích jsou zvyklí si udělat vlastní názor a na ruské lži neskákají. R^

+6/−10
21.10.2014 19:17

M57a67r92t68i72n 46B28r67o69u78k 9173322172

Lidé si po zkušenostech s bolševickou propagandou dokáží vytvořit svůj názor i navzdory západní multikulti propagandě.

+10/−2
21.10.2014 19:35

Ř60e17h35o37ř 16V92l53a87s44á85k 2284504901506

Což je dobře. Ale ruské propagandě to k ničemu není. Že lidé nemají rádi přehnané multikulti, to neznamená, že si začnou myslet dobré věci o Rusku.

+4/−1
21.10.2014 21:15

P44e73t87r 18H26l35o43u66š14e89k 9586793815561

Rusko téměř nikdo neadoruje, ale kritika té druhé strany je oprávněná

0/0
21.10.2014 21:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.