Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající jeřáb Mil Mi-10 byl vrtulník, který uvezl i 14tunový náklaďák

Úctyhodný stroj pomáhal na stavbách, při geologických průzkumech, ale zvládl i dobře hasit požáry a zastal mnoho dalších úkolů. Těžký vrtulník Mil Mi-10 již patrně nikdy ve vzduchu nespatříte, ale i na zemi budí pozornost. Od roku 1961, kdy byl poprvé představen, jich vzniklo jen několik desítek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V47á91c93l86a52v 18V66á97v85r13a 5896209981257

well Sikorski vyrábí mnoho modelů vrtulníků také ve spolupráci s Boeingem, a je fuk odkud emigroval. Porsche také emigroval či spíš byl československými soudruhy vyhnán z Vratislavic n:Nisou a dnes vyrábí sakra dobrá a kvalitni auta kdesi v Německu.

Nějak vypadlo autorovi článku co to je AH 64 Boeing Apache, nebo transportní Bell Boeing V-22 Osprey, Black Hawk, Defender, Comanche...

Mimochodem první USAF helikoptéra byla představena v r. 1942. Sikorski R-4

0/0
17.11.2014 23:52

L45u13k10á13š 88Š21o23b49á31ň 5930701155788

www.plastikovemodely.cz zde nabízejí některé starší stavebnice které již nejsou ve výrobním programu modelářských firem.

0/0
15.11.2014 11:19

M29i75l57a39n 23W73e94l97s64e25r 5452848328441

Ale ty americký S-64 Aircrane (dříve skycrane) v nějaké nové verzi stále létají, jestli se nepletu

0/0
12.11.2014 20:38

O25n65d87ř29e42j 24Č66a76p66k91a 6551501203334

Je to tak, Sikorsky prodal kompletní dokumentaci firmě Erickson a ta je pod názvem Air Crane v modernizované podobě staví dál.  Hodně se jich používá na hašení lesních požárů, v Evropě je má minimálně Itálie a Řecko.

+2/0
12.11.2014 21:52

L34a51d72i91s81l13a87v 77S19o55u59k95u34p 9307469487847

Swordfish: Operace Hacker.

0/0
12.11.2014 19:24

Z67b13y88n78ě33k 65J15u50r72a63č62k97a 3897464665336

Dobrý článek, jakkoliv jsem se o vrtulníky nikdy nezajímal, tak mě pobavil a něco jsem se dozveděl.

+6/0
12.11.2014 17:41

V83o73j39t72ě72c92h 50P40r37a87i78s 3737815275411

Hezký článek o zajímavém stroji, jen nevím, co má autor proti českému pojmu "převodovka", že musí používat počeštěné "transmise"...

+3/0
12.11.2014 16:03

J56a30k53u69b 82Š17a44f55a27n17d85a 7405407331241

Vyhledejte si význam slova transmise. Je to celý systém pro přenos točivého momentu. Rozhodně to není převodovka. Ostatně vrtulník žádnou převodovku nemá. Má reduktor.

+8/0
12.11.2014 17:55
Foto

V20l65a23s38t11a 45C71o19u21f93a20l 7477479959765

Stroj se dá vidět v Moninu.

0/0
12.11.2014 11:39

R36i76c89h46a30r51d 69K92r95á49l 4768397820543

Pro milovníky tohoto stroje určitě nebude následující informace nová, ale v dobách socialistické polytechnické výchovy byl k mání za poměrně solidní peníz výrobek východoněmecké firmy VEB Plasticart nabízející právě Mi 10K. Předpokládám, že těch krabic se stavebnicí v nesloženém stavu už asi moc nebude, ale vzpomnínám si, že jsem ho stavěl minimálně třikrát a na podvozkových nohách, které byly podstatně kratší, to prostě odmítalo stát. Vždy se mu rozjely jako na ledě, takže musel přijít na řadu stojánek.

+12/−1
12.11.2014 11:02

J64o16s19e98f 13H72o67f18f68e87j 8400203572432

-taky jsem ho měl...

0/0
12.11.2014 11:07

J58a87r95o95s18l31a39v 59M63e49d86u92n68a 6952298417600

sorry, cukla mi ruka, +

+3/0
12.11.2014 11:14
Foto

V68l42a36s66t39a 14C38o47u92f14a68l 7687319579895

Byl v měřítku 1/100 a lámaly se mu listy rotoru. Ale ještě ho mám.

0/0
12.11.2014 11:38

R40i22c58h47a61r79d 42T73r33e35f56i54l 4591265789970

Tak to obdivujuR^

0/0
13.11.2014 9:01

M48a56r78c51e24l 17Š90e58v91č67í69k 9375343891940

trochu odbočím od tohto vrtuľníka ... keď spomínate tie plastové modely, mám jednu príhodu ... na vojne som bol u protivzdušnej obrany, okrem iného nás učili aj rozpoznávať bojové lietadla NATO a VZ ... ukazovali nám fotky lietadiel, vrtuľníkov ... spomenuli nám aj MIG31, ale vraj oficiálnu fotku nemajú, lebo vzhľad toho stroja je prísne utajený ... ale ukázali nám neoficiálnu fotku tohto MIG-u, bola to vlastne odfotená krabica plastového modelu MIG31, ktorý niekto doviezol v tom čase z Talianska ... takže to, čo bolo v našej armáde prísne tajné, si malé kapitalistické deti už skladali ... bolo to v októbri 1989, prijímač som absolvoval v Stode pri Plzni :-)

+14/0
12.11.2014 13:06

J28a38r13o38s83l70a92v 98F87r98a61n42t13i57š82e87k 76B35r70ü56m82m11e21r 1871966503560

Nojo, ale všechny stavebnice Migu-25 a Migu-31 se podobaly reálnému vzoru jen opravdu vzdáleně :-) Byly dělány jen na základě neostrých špionážních fotek apod. Ale to je opravdu OT :-)

+6/0
12.11.2014 13:52

I12v87a73n14k94a 10P65o59s40p86í75š68i37l76o62v78á 8624248552577

Vrcholem byl model MiG-37 Ferret :-)

+2/0
12.11.2014 14:22

J54a44n 84S81e60m98i29k 4484457372909

mylite se, jiz prvni model MiG-25 od revell z druhe pulky 70. let byl relativne verny (dokumentace ze stroje ktery uletel do japonska v '76).

A MiG-31 neni od MiG-25 v zakladnich rysech tolik odlisny. Je to vlastne spise hodne modernizovana verze zachovavajici vsechny zakladnu vnejsi rysy MiG-25

0/0
12.11.2014 15:06

J49a85r30o46s95l10a35v 57F47r13a90n32t56i88š58e11k 28B15r48ü41m34m81e94r 1971566533870

No projděte si modelářská fóra s názory na Revellův Mig-25 :-) Jasně, je z toho Mi-25 poznat, to je tak vše. Modelářské firmy se tenkrát k ulétnutému Migu opravdu nedostali, ani k dokumentaci pořízené, ale více slušných fotek to samozřejmě poskytlo :-)

+2/0
12.11.2014 15:59

I32v44a10n46k20a 94P58o83s29p51í56š25i81l62o88v97á 8204518522617

Mám tenhle model, v ještě neslepeném stavu dobře schovaný....;-)

0/0
12.11.2014 14:19

R34i70c50h27a30r39d 88K59r24á14l 4358487490563

Upřímně, to vám opravdu závidím!!! R^

0/0
12.11.2014 19:21

R46i35c12h12a54r22d 61T39r74e81f75i58l 4321585719910

Taky jsem ho měl. se stabilitou měl potíže, takže šel na stojánek.

0/0
13.11.2014 9:01

L95a86d15i11s36l96a72v 59K28o89l64a69č34k14o47v31s76k42ý 5163521729181

No to je něco, nikdy nic takového neviděl. Ten sroj mi připomíná ilustrace k sci fi románům ze 70. let. od nás.

+2/0
12.11.2014 10:04

A48l96e49x72a40n74d45r 53K80o65s10t52k21a 8382608436554

Dovolil bych si poznámku ohledně likvidování ropných havárií. Deepwater Horizon a třeba Exxon Valdez poměrně slušně prokázaly, jaké jsou dlouhodobé následky. Respektive jaké nejsou, protože tam, kde "ekologisté nepomáhali" si příroda obnovila běžný život za dva nebo tři roky. Tam kde "pomáhali" to trvalo několikanásobně déle.

+2/0
12.11.2014 8:09

J20a37n 39S52l35a31n95i69n50a 6765380374558

Bylo by zajímavé, pokud byste uvedl konkrétní odkazy.

Jestli to třeba nebude tím, že "ekologisté" pomáhali na nejvíce postižených místech.

+6/−1
12.11.2014 11:10

J26a64r49o33s78l66a13v 85F34r41a83n81t45i83š14e33k 61B36r91ü25m98m60e42r 1441776943700

Tak u toho Exxonu se to dá dohledat jistě. Prostě to co nezničila ropa, tak dokonaly čistící práce. O ropu se příroda dokáže postarat během několika let sama.

+2/0
12.11.2014 11:27

J28i75ř70í 34K68o24c53u19r83e86k 6705154815768

A nebo si příroda "na to najme" lidi ... v Kanadě v Albertě se nacházejí ropou "zamořené" písky. Tak zamořené, že se vyplatí z nich ropu vytěžit a přírodě vrátit zeminu ropy zbavenou. Území je to velké, 2x větší než je rozloha ČR.

0/0
12.11.2014 21:20

J51a33n 13H96a67v52l84i22n65a 9264256129443

Nejlepsi monstrum je Mi-12, skoda ze byly vyrobeny jen prototypy

+9/0
12.11.2014 7:42

M40a26r14t17i87n 10V70o41g67e57l 1708590235315

Tento vrtulník byl jednou v Praze montovat něco na stavbě metra-stanice Muzeum.Byl od společnosti Interflug (NDR) a bylo to asi v r.1973.To mám ze vzpomínek svého otce.I v propagační brožuře tehdejšího Metrostavu byla jeho fotka.Byl to opravdu tento typ.

+1/0
12.11.2014 7:29

M39i93c49h73a64l 86P42a32v18l18á41t 9803373274429

Zajimave. Protoze se nikde neda najit, ze by Interflug nejaky Mi-10 provozoval. Spekuluje se pouze nad tim, zda byl nebo nebyl dvakrat v NDR "na navsteve" jeden ze stroju Aeroflotu (kvuli leteckym pracem).

0/0
12.11.2014 14:39

R63a15d17e52k 21F19o78l66p81r63e26c80h15t

Interflug opravdu žádný Mi-10 neprovozoval. Pravda je, že SlovAir měl v letech 1971 až 1973 pronajatý jeden Mi-8 a intenzivně ho využíval na stavebně-montážní práce. Protože se SlovAiru osvědčil, pořídil si pak vlastní (Mi-8). Zajímalo by mě, co bylo v té brožuře za obrázek.

0/0
12.11.2014 23:21

S20t65a55n36i18s39l63a81v 71V76a50v47ř56i97n93k95a 5976567291432

Vírník...pěkné byly v pořadu "Do oblak s Martinem Shawem", i ten Jamese Bonda.R^

0/0
12.11.2014 6:25

S23t34a92n64i51s70l19a30v 25V81a91v10ř70i60n26k97a 5516847531282

Vírník..."Do oblak s Martinem Shawem", díl 1. na Prima ZOOM - tam byl kouzelný dědeček, který jich postavil spoustu a stále na nich létá...postavil i ten pro Jamese Bonda! VR^

+2/0
12.11.2014 6:13

K87a77r81e43l 40V12e73j61v80o71d85a 8659688612716

viděl jsem R^

0/0
12.11.2014 7:50

J95i40ř61í 70P65š67e53n61i55č93k58a 6464857462779

Ta první fotka působí docela vtipně :-)

+20/0
12.11.2014 0:44

P97e55t70r 74M24a35r56š21o31u20n 5675458686446

teď mi to došlo ;-D (no co, tak si užil ;-) )

+2/0
12.11.2014 0:59
Foto

P20a16v44e12l 98K54o11b20ě33r81s61k29ý 9332296860468

I Sovětský svaz chtěl mít Airbus, jen na to šel trošku jinak.

+15/0
12.11.2014 11:32

L53u36k74á43š 93P87ř19i96k85r56y70l 1831503498548

Jako když leze Rychard na Kijivu

0/0
13.11.2014 6:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.