Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Létající jeřáb Mil Mi-10 byl vrtulník, který uvezl i 14tunový náklaďák

Úctyhodný stroj pomáhal na stavbách, při geologických průzkumech, ale zvládl i dobře hasit požáry a zastal mnoho dalších úkolů. Těžký vrtulník Mil Mi-10 již patrně nikdy ve vzduchu nespatříte, ale i na zemi budí pozornost. Od roku 1961, kdy byl poprvé představen, jich vzniklo jen několik desítek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43á77c70l23a81v 35V58á86v10r63a 5156599421297

well Sikorski vyrábí mnoho modelů vrtulníků také ve spolupráci s Boeingem, a je fuk odkud emigroval. Porsche také emigroval či spíš byl československými soudruhy vyhnán z Vratislavic n:Nisou a dnes vyrábí sakra dobrá a kvalitni auta kdesi v Německu.

Nějak vypadlo autorovi článku co to je AH 64 Boeing Apache, nebo transportní Bell Boeing V-22 Osprey, Black Hawk, Defender, Comanche...

Mimochodem první USAF helikoptéra byla představena v r. 1942. Sikorski R-4

0/0
17.11.2014 23:52

L41u15k20á83š 77Š90o31b86á97ň 5160461325218

www.plastikovemodely.cz zde nabízejí některé starší stavebnice které již nejsou ve výrobním programu modelářských firem.

0/0
15.11.2014 11:19

M33i94l97a65n 31W76e95l76s56e94r 5772758228771

Ale ty americký S-64 Aircrane (dříve skycrane) v nějaké nové verzi stále létají, jestli se nepletu

0/0
12.11.2014 20:38

O56n40d30ř45e33j 37Č97a50p79k55a 6451251213754

Je to tak, Sikorsky prodal kompletní dokumentaci firmě Erickson a ta je pod názvem Air Crane v modernizované podobě staví dál.  Hodně se jich používá na hašení lesních požárů, v Evropě je má minimálně Itálie a Řecko.

+2/0
12.11.2014 21:52

L55a78d63i75s58l23a35v 90S11o96u82k82u46p 9517849197427

Swordfish: Operace Hacker.

0/0
12.11.2014 19:24

Z18b65y23n73ě56k 77J69u22r93a23č82k25a 3527304155646

Dobrý článek, jakkoliv jsem se o vrtulníky nikdy nezajímal, tak mě pobavil a něco jsem se dozveděl.

+6/0
12.11.2014 17:41

V29o31j76t40ě11c26h 97P51r65a38i32s 3617505905551

Hezký článek o zajímavém stroji, jen nevím, co má autor proti českému pojmu "převodovka", že musí používat počeštěné "transmise"...

+3/0
12.11.2014 16:03

J64a69k22u37b 59Š97a12f98a10n92d63a 7645107521741

Vyhledejte si význam slova transmise. Je to celý systém pro přenos točivého momentu. Rozhodně to není převodovka. Ostatně vrtulník žádnou převodovku nemá. Má reduktor.

+8/0
12.11.2014 17:55
Foto

V57l76a77s28t26a 30C17o78u40f90a66l 7707179279545

Stroj se dá vidět v Moninu.

0/0
12.11.2014 11:39

R17i71c13h66a27r54d 39K92r54á65l 4278317750463

Pro milovníky tohoto stroje určitě nebude následující informace nová, ale v dobách socialistické polytechnické výchovy byl k mání za poměrně solidní peníz výrobek východoněmecké firmy VEB Plasticart nabízející právě Mi 10K. Předpokládám, že těch krabic se stavebnicí v nesloženém stavu už asi moc nebude, ale vzpomnínám si, že jsem ho stavěl minimálně třikrát a na podvozkových nohách, které byly podstatně kratší, to prostě odmítalo stát. Vždy se mu rozjely jako na ledě, takže musel přijít na řadu stojánek.

+12/−1
12.11.2014 11:02

J46o61s97e98f 89H80o55f83f31e73j 8350563902812

-taky jsem ho měl...

0/0
12.11.2014 11:07

J45a92r36o93s80l55a84v 91M60e42d34u30n27a 6822328617980

sorry, cukla mi ruka, +

+3/0
12.11.2014 11:14
Foto

V97l41a41s93t38a 68C71o26u46f97a33l 7497389419695

Byl v měřítku 1/100 a lámaly se mu listy rotoru. Ale ještě ho mám.

0/0
12.11.2014 11:38

R63i57c56h61a39r32d 49T30r61e54f10i64l 4731695629710

Tak to obdivujuR^

0/0
13.11.2014 9:01

M61a69r73c36e25l 59Š86e17v34č64í77k 9445563611510

trochu odbočím od tohto vrtuľníka ... keď spomínate tie plastové modely, mám jednu príhodu ... na vojne som bol u protivzdušnej obrany, okrem iného nás učili aj rozpoznávať bojové lietadla NATO a VZ ... ukazovali nám fotky lietadiel, vrtuľníkov ... spomenuli nám aj MIG31, ale vraj oficiálnu fotku nemajú, lebo vzhľad toho stroja je prísne utajený ... ale ukázali nám neoficiálnu fotku tohto MIG-u, bola to vlastne odfotená krabica plastového modelu MIG31, ktorý niekto doviezol v tom čase z Talianska ... takže to, čo bolo v našej armáde prísne tajné, si malé kapitalistické deti už skladali ... bolo to v októbri 1989, prijímač som absolvoval v Stode pri Plzni :-)

+14/0
12.11.2014 13:06

J31a11r63o66s68l36a69v 32F76r57a20n79t48i37š13e96k 56B82r36ü71m79m64e14r 1541146693490

Nojo, ale všechny stavebnice Migu-25 a Migu-31 se podobaly reálnému vzoru jen opravdu vzdáleně :-) Byly dělány jen na základě neostrých špionážních fotek apod. Ale to je opravdu OT :-)

+6/0
12.11.2014 13:52

I37v73a54n15k73a 98P13o78s62p19í13š92i45l90o46v96á 8774158792487

Vrcholem byl model MiG-37 Ferret :-)

+2/0
12.11.2014 14:22

J79a30n 67S30e61m30i89k 4704667962199

mylite se, jiz prvni model MiG-25 od revell z druhe pulky 70. let byl relativne verny (dokumentace ze stroje ktery uletel do japonska v '76).

A MiG-31 neni od MiG-25 v zakladnich rysech tolik odlisny. Je to vlastne spise hodne modernizovana verze zachovavajici vsechny zakladnu vnejsi rysy MiG-25

0/0
12.11.2014 15:06

J61a98r86o42s57l31a52v 46F79r44a58n49t86i52š88e89k 79B42r66ü35m49m34e31r 1691166163330

No projděte si modelářská fóra s názory na Revellův Mig-25 :-) Jasně, je z toho Mi-25 poznat, to je tak vše. Modelářské firmy se tenkrát k ulétnutému Migu opravdu nedostali, ani k dokumentaci pořízené, ale více slušných fotek to samozřejmě poskytlo :-)

+2/0
12.11.2014 15:59

I52v52a19n41k21a 65P10o50s93p58í57š88i74l35o67v98á 8134308792797

Mám tenhle model, v ještě neslepeném stavu dobře schovaný....;-)

0/0
12.11.2014 14:19

R77i71c40h19a38r10d 70K69r37á76l 4278357500973

Upřímně, to vám opravdu závidím!!! R^

0/0
12.11.2014 19:21

R98i92c69h13a47r83d 86T11r94e40f32i53l 4911105809340

Taky jsem ho měl. se stabilitou měl potíže, takže šel na stojánek.

0/0
13.11.2014 9:01

L27a48d35i36s54l80a22v 10K13o21l93a39č22k26o41v31s47k75ý 5353731399101

No to je něco, nikdy nic takového neviděl. Ten sroj mi připomíná ilustrace k sci fi románům ze 70. let. od nás.

+2/0
12.11.2014 10:04

A82l95e92x75a75n98d86r 83K17o70s88t13k59a 8772108246524

Dovolil bych si poznámku ohledně likvidování ropných havárií. Deepwater Horizon a třeba Exxon Valdez poměrně slušně prokázaly, jaké jsou dlouhodobé následky. Respektive jaké nejsou, protože tam, kde "ekologisté nepomáhali" si příroda obnovila běžný život za dva nebo tři roky. Tam kde "pomáhali" to trvalo několikanásobně déle.

+2/0
12.11.2014 8:09

J28a80n 69S98l36a88n57i87n77a 6985100154258

Bylo by zajímavé, pokud byste uvedl konkrétní odkazy.

Jestli to třeba nebude tím, že "ekologisté" pomáhali na nejvíce postižených místech.

+6/−1
12.11.2014 11:10

J74a16r94o26s65l38a43v 77F14r23a23n28t13i33š50e19k 65B62r31ü32m32m17e92r 1681116563170

Tak u toho Exxonu se to dá dohledat jistě. Prostě to co nezničila ropa, tak dokonaly čistící práce. O ropu se příroda dokáže postarat během několika let sama.

+2/0
12.11.2014 11:27

J44i87ř97í 98K85o78c90u94r81e18k 6435224705808

A nebo si příroda "na to najme" lidi ... v Kanadě v Albertě se nacházejí ropou "zamořené" písky. Tak zamořené, že se vyplatí z nich ropu vytěžit a přírodě vrátit zeminu ropy zbavenou. Území je to velké, 2x větší než je rozloha ČR.

0/0
12.11.2014 21:20

J74a23n 66H56a79v32l64i16n78a 9214456789813

Nejlepsi monstrum je Mi-12, skoda ze byly vyrobeny jen prototypy

+9/0
12.11.2014 7:42

M91a66r23t35i25n 18V31o97g89e16l 1238360495215

Tento vrtulník byl jednou v Praze montovat něco na stavbě metra-stanice Muzeum.Byl od společnosti Interflug (NDR) a bylo to asi v r.1973.To mám ze vzpomínek svého otce.I v propagační brožuře tehdejšího Metrostavu byla jeho fotka.Byl to opravdu tento typ.

+1/0
12.11.2014 7:29

M38i67c10h32a50l 60P51a57v93l35á22t 9303333524379

Zajimave. Protoze se nikde neda najit, ze by Interflug nejaky Mi-10 provozoval. Spekuluje se pouze nad tim, zda byl nebo nebyl dvakrat v NDR "na navsteve" jeden ze stroju Aeroflotu (kvuli leteckym pracem).

0/0
12.11.2014 14:39

R18a85d63e17k 95F98o37l68p81r27e13c49h82t

Interflug opravdu žádný Mi-10 neprovozoval. Pravda je, že SlovAir měl v letech 1971 až 1973 pronajatý jeden Mi-8 a intenzivně ho využíval na stavebně-montážní práce. Protože se SlovAiru osvědčil, pořídil si pak vlastní (Mi-8). Zajímalo by mě, co bylo v té brožuře za obrázek.

0/0
12.11.2014 23:21

S83t16a53n29i40s20l36a48v 77V88a94v28ř40i43n72k86a 5236937831772

Vírník...pěkné byly v pořadu "Do oblak s Martinem Shawem", i ten Jamese Bonda.R^

0/0
12.11.2014 6:25

S69t80a30n59i29s52l22a10v 98V28a15v46ř20i67n73k86a 5816917881232

Vírník..."Do oblak s Martinem Shawem", díl 1. na Prima ZOOM - tam byl kouzelný dědeček, který jich postavil spoustu a stále na nich létá...postavil i ten pro Jamese Bonda! VR^

+2/0
12.11.2014 6:13

K26a88r40e95l 67V88e65j64v63o80d67a 8329298702236

viděl jsem R^

0/0
12.11.2014 7:50

J84i93ř10í 86P97š35e48n59i83č58k17a 6714697852159

Ta první fotka působí docela vtipně :-)

+20/0
12.11.2014 0:44

P31e14t70r 60M79a50r33š90o39u86n 5575458276596

teď mi to došlo ;-D (no co, tak si užil ;-) )

+2/0
12.11.2014 0:59
Foto

P81a27v48e54l 70K12o86b90ě12r25s89k49ý 9802226190818

I Sovětský svaz chtěl mít Airbus, jen na to šel trošku jinak.

+15/0
12.11.2014 11:32

L93u93k77á75š 46P27ř57i20k42r61y60l 1121703108498

Jako když leze Rychard na Kijivu

0/0
13.11.2014 6:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.