Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Létající jeřáb Mil Mi-10 byl vrtulník, který uvezl i 14tunový náklaďák

Úctyhodný stroj pomáhal na stavbách, při geologických průzkumech, ale zvládl i dobře hasit požáry a zastal mnoho dalších úkolů. Těžký vrtulník Mil Mi-10 již patrně nikdy ve vzduchu nespatříte, ale i na zemi budí pozornost. Od roku 1961, kdy byl poprvé představen, jich vzniklo jen několik desítek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42á54c81l80a45v 49V10á48v34r60a 5416769221667

well Sikorski vyrábí mnoho modelů vrtulníků také ve spolupráci s Boeingem, a je fuk odkud emigroval. Porsche také emigroval či spíš byl československými soudruhy vyhnán z Vratislavic n:Nisou a dnes vyrábí sakra dobrá a kvalitni auta kdesi v Německu.

Nějak vypadlo autorovi článku co to je AH 64 Boeing Apache, nebo transportní Bell Boeing V-22 Osprey, Black Hawk, Defender, Comanche...

Mimochodem první USAF helikoptéra byla představena v r. 1942. Sikorski R-4

0/0
17.11.2014 23:52

L68u33k44á31š 45Š73o14b81á50ň 5530781465708

www.plastikovemodely.cz zde nabízejí některé starší stavebnice které již nejsou ve výrobním programu modelářských firem.

0/0
15.11.2014 11:19

M43i72l34a22n 35W32e33l38s20e89r 5222198388891

Ale ty americký S-64 Aircrane (dříve skycrane) v nějaké nové verzi stále létají, jestli se nepletu

0/0
12.11.2014 20:38


O72n53d62ř82e92j 83Č26a52p12k47a 6231251443144

Je to tak, Sikorsky prodal kompletní dokumentaci firmě Erickson a ta je pod názvem Air Crane v modernizované podobě staví dál.  Hodně se jich používá na hašení lesních požárů, v Evropě je má minimálně Itálie a Řecko.

+2/0
12.11.2014 21:52

L59a13d37i12s97l77a66v 74S98o47u16k54u88p 9387579437317

Swordfish: Operace Hacker.

0/0
12.11.2014 19:24

Z22b17y82n41ě38k 86J70u85r62a53č89k69a 3867984195876

Dobrý článek, jakkoliv jsem se o vrtulníky nikdy nezajímal, tak mě pobavil a něco jsem se dozveděl.

+6/0
12.11.2014 17:41

V29o78j17t61ě19c20h 59P33r96a54i25s 3757485945871

Hezký článek o zajímavém stroji, jen nevím, co má autor proti českému pojmu "převodovka", že musí používat počeštěné "transmise"...

+3/0
12.11.2014 16:03

J94a68k25u10b 18Š60a71f30a26n66d26a 7455337751151

Vyhledejte si význam slova transmise. Je to celý systém pro přenos točivého momentu. Rozhodně to není převodovka. Ostatně vrtulník žádnou převodovku nemá. Má reduktor.

+8/0
12.11.2014 17:55
Foto

V21l47a95s65t68a 59C49o80u21f12a56l 7587449839705

Stroj se dá vidět v Moninu.

0/0
12.11.2014 11:39

R93i47c67h65a94r11d 70K97r11á37l 4578577900943

Pro milovníky tohoto stroje určitě nebude následující informace nová, ale v dobách socialistické polytechnické výchovy byl k mání za poměrně solidní peníz výrobek východoněmecké firmy VEB Plasticart nabízející právě Mi 10K. Předpokládám, že těch krabic se stavebnicí v nesloženém stavu už asi moc nebude, ale vzpomnínám si, že jsem ho stavěl minimálně třikrát a na podvozkových nohách, které byly podstatně kratší, to prostě odmítalo stát. Vždy se mu rozjely jako na ledě, takže musel přijít na řadu stojánek.

+12/−1
12.11.2014 11:02

J92o73s36e57f 90H42o76f79f81e35j 8380543862142

-taky jsem ho měl...

0/0
12.11.2014 11:07

J97a60r11o36s46l54a71v 78M77e67d79u13n50a 6492938377210

sorry, cukla mi ruka, +

+3/0
12.11.2014 11:14
Foto

V11l58a85s28t37a 30C11o52u50f92a24l 7647419369505

Byl v měřítku 1/100 a lámaly se mu listy rotoru. Ale ještě ho mám.

0/0
12.11.2014 11:38

R24i66c10h50a36r30d 20T45r32e24f95i67l 4761875919370

Tak to obdivujuR^

0/0
13.11.2014 9:01

M85a54r24c37e94l 10Š84e70v40č98í82k 9955603571230

trochu odbočím od tohto vrtuľníka ... keď spomínate tie plastové modely, mám jednu príhodu ... na vojne som bol u protivzdušnej obrany, okrem iného nás učili aj rozpoznávať bojové lietadla NATO a VZ ... ukazovali nám fotky lietadiel, vrtuľníkov ... spomenuli nám aj MIG31, ale vraj oficiálnu fotku nemajú, lebo vzhľad toho stroja je prísne utajený ... ale ukázali nám neoficiálnu fotku tohto MIG-u, bola to vlastne odfotená krabica plastového modelu MIG31, ktorý niekto doviezol v tom čase z Talianska ... takže to, čo bolo v našej armáde prísne tajné, si malé kapitalistické deti už skladali ... bolo to v októbri 1989, prijímač som absolvoval v Stode pri Plzni :-)

+14/0
12.11.2014 13:06

J45a40r39o87s83l49a53v 11F89r89a23n62t13i40š61e33k 64B58r65ü37m19m27e98r 1541236803390

Nojo, ale všechny stavebnice Migu-25 a Migu-31 se podobaly reálnému vzoru jen opravdu vzdáleně :-) Byly dělány jen na základě neostrých špionážních fotek apod. Ale to je opravdu OT :-)

+6/0
12.11.2014 13:52

I19v36a46n24k84a 74P10o60s37p46í98š17i87l42o52v33á 8464818462817

Vrcholem byl model MiG-37 Ferret :-)

+2/0
12.11.2014 14:22

J39a78n 75S28e47m94i29k 4134287402849

mylite se, jiz prvni model MiG-25 od revell z druhe pulky 70. let byl relativne verny (dokumentace ze stroje ktery uletel do japonska v '76).

A MiG-31 neni od MiG-25 v zakladnich rysech tolik odlisny. Je to vlastne spise hodne modernizovana verze zachovavajici vsechny zakladnu vnejsi rysy MiG-25

0/0
12.11.2014 15:06

J73a13r19o43s74l52a75v 38F86r13a79n33t86i64š50e76k 94B65r93ü62m72m76e98r 1981396603280

No projděte si modelářská fóra s názory na Revellův Mig-25 :-) Jasně, je z toho Mi-25 poznat, to je tak vše. Modelářské firmy se tenkrát k ulétnutému Migu opravdu nedostali, ani k dokumentaci pořízené, ale více slušných fotek to samozřejmě poskytlo :-)

+2/0
12.11.2014 15:59

I76v89a55n95k41a 96P61o34s14p77í97š77i79l70o53v59á 8774598552877

Mám tenhle model, v ještě neslepeném stavu dobře schovaný....;-)

0/0
12.11.2014 14:19

R62i95c27h33a47r34d 76K22r96á14l 4208147230343

Upřímně, to vám opravdu závidím!!! R^

0/0
12.11.2014 19:21

R97i47c41h16a47r36d 34T39r46e98f96i87l 4231915299270

Taky jsem ho měl. se stabilitou měl potíže, takže šel na stojánek.

0/0
13.11.2014 9:01

L30a49d83i71s64l79a71v 31K58o17l29a49č36k10o67v93s64k54ý 5713151279711

No to je něco, nikdy nic takového neviděl. Ten sroj mi připomíná ilustrace k sci fi románům ze 70. let. od nás.

+2/0
12.11.2014 10:04

A22l28e63x32a59n27d36r 58K20o84s92t79k83a 8702298516684

Dovolil bych si poznámku ohledně likvidování ropných havárií. Deepwater Horizon a třeba Exxon Valdez poměrně slušně prokázaly, jaké jsou dlouhodobé následky. Respektive jaké nejsou, protože tam, kde "ekologisté nepomáhali" si příroda obnovila běžný život za dva nebo tři roky. Tam kde "pomáhali" to trvalo několikanásobně déle.

+2/0
12.11.2014 8:09

J28a75n 19S56l39a17n84i13n45a 6415120324678

Bylo by zajímavé, pokud byste uvedl konkrétní odkazy.

Jestli to třeba nebude tím, že "ekologisté" pomáhali na nejvíce postižených místech.

+6/−1
12.11.2014 11:10

J29a23r98o57s37l64a17v 41F30r54a94n98t96i43š56e55k 26B95r73ü22m85m53e39r 1181246813210

Tak u toho Exxonu se to dá dohledat jistě. Prostě to co nezničila ropa, tak dokonaly čistící práce. O ropu se příroda dokáže postarat během několika let sama.

+2/0
12.11.2014 11:27

J78i29ř23í 85K33o35c51u65r78e80k 6355424635438

A nebo si příroda "na to najme" lidi ... v Kanadě v Albertě se nacházejí ropou "zamořené" písky. Tak zamořené, že se vyplatí z nich ropu vytěžit a přírodě vrátit zeminu ropy zbavenou. Území je to velké, 2x větší než je rozloha ČR.

0/0
12.11.2014 21:20

J36a96n 30H23a57v42l72i37n56a 9294446389203

Nejlepsi monstrum je Mi-12, skoda ze byly vyrobeny jen prototypy

+9/0
12.11.2014 7:42

M81a75r83t89i43n 54V53o38g21e16l 1678710725545

Tento vrtulník byl jednou v Praze montovat něco na stavbě metra-stanice Muzeum.Byl od společnosti Interflug (NDR) a bylo to asi v r.1973.To mám ze vzpomínek svého otce.I v propagační brožuře tehdejšího Metrostavu byla jeho fotka.Byl to opravdu tento typ.

+1/0
12.11.2014 7:29

M77i76c74h89a63l 20P78a58v55l18á94t 9663493474509

Zajimave. Protoze se nikde neda najit, ze by Interflug nejaky Mi-10 provozoval. Spekuluje se pouze nad tim, zda byl nebo nebyl dvakrat v NDR "na navsteve" jeden ze stroju Aeroflotu (kvuli leteckym pracem).

0/0
12.11.2014 14:39

R72a93d50e94k 25F68o89l93p90r91e87c20h14t

Interflug opravdu žádný Mi-10 neprovozoval. Pravda je, že SlovAir měl v letech 1971 až 1973 pronajatý jeden Mi-8 a intenzivně ho využíval na stavebně-montážní práce. Protože se SlovAiru osvědčil, pořídil si pak vlastní (Mi-8). Zajímalo by mě, co bylo v té brožuře za obrázek.

0/0
12.11.2014 23:21

S25t90a62n51i83s86l94a59v 80V38a80v27ř41i33n29k75a 5946767151152

Vírník...pěkné byly v pořadu "Do oblak s Martinem Shawem", i ten Jamese Bonda.R^

0/0
12.11.2014 6:25

S87t48a22n26i75s57l84a86v 82V83a97v74ř10i73n43k64a 5546527811622

Vírník..."Do oblak s Martinem Shawem", díl 1. na Prima ZOOM - tam byl kouzelný dědeček, který jich postavil spoustu a stále na nich létá...postavil i ten pro Jamese Bonda! VR^

+2/0
12.11.2014 6:13

K52a89r90e64l 69V76e83j45v69o28d94a 8249818142256

viděl jsem R^

0/0
12.11.2014 7:50

J75i78ř45í 75P36š11e17n76i96č40k15a 6274677892649

Ta první fotka působí docela vtipně :-)

+20/0
12.11.2014 0:44

P30e52t93r 52M62a97r56š56o56u98n 5725498276636

teď mi to došlo ;-D (no co, tak si užil ;-) )

+2/0
12.11.2014 0:59
Foto

P87a82v92e94l 57K66o84b19ě76r54s60k44ý 9222936340638

I Sovětský svaz chtěl mít Airbus, jen na to šel trošku jinak.

+15/0
12.11.2014 11:32

L59u26k55á15š 97P52ř30i39k51r27y29l 1311883758628

Jako když leze Rychard na Kijivu

0/0
13.11.2014 6:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.