Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Microsoft drtí konkurenci. Za neomezený webový disk a Office chce 42 Kč měsíčně

Tápání je u konce? Microsoft rozpoutal revoluci. Nabízí neomezený úložný prostor ve své cloudové službě OneDrive zdarma k předplatnému balíku Office 365. K tomu dostanete ještě 60 minut hovorů na Skype. Cenově nemá služba konkurenci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A62l32e68x13a45n93d45r 30Š55ť31a61s55t16n38ý 6430218508311

No tak s moji rychlosti uploadu u O2 mi to je stejne k nicemu.. Rv

0/0
5.11.2014 0:33

I10v15a64n 61P68r45o97c57h40á26z65k33a 3711154195395

Při zoufalé rychlosti uploadu na ADSL nemají cloudové služby příliš smysl.

0/0
30.10.2014 12:38
Foto

J31a22k70u18b 21M90e95l15z22o98c21h 6605645205442

Máte pocit, že všichni používají pouze ADSL? Já od rána cpu část fotoalba (cca 56 GB) na OneDrive a průměrná rychlost uploadu je 4 GB/hod. Tolik tam samozřejmě nacpu jen na začátku ...

+5/0
30.10.2014 14:23


L21u68d26v59í73k 44G87a80j67d86o84š63í97k 2745213774872

Zatímco normálně po domácí síti je to zhruba 300GB/hod. ;-D

+2/0
30.10.2014 15:51

A78l25e15x63a83n96d67r 91K93o72s65t63k33a 8972468786614

ADSL je v podstatě česká specialita. Ne že by byly asymetrické linky ve světě neznámé, ale nikde to není takový extrém, jako v CZ. (poměr 2:1 je v pohodě, českých 8 a víc ku jedné je průšvih)

0/0
30.10.2014 17:08

J54a87r59o46m92í79r 57K76r81á36l 4520149214509

ADSL neznají, ale zas mají často internet pomalejší.  ČR patří k zemím s nejrychlejším internetem.  Kolega v Denveru má 8 Mbit a je spokojený, jak to je rychlé.

+1/0
31.10.2014 8:37

M23a33r98v81i76n 41G29j15e14p42a62l15i 9527921185126

300 GB/h po domácí síti? Jestli dobře počítám, tak to je cca 85 MB/s. Sdělíte mi jaký síťový disk, či NAS máte doma?

Každopádně je nesmysl srovnávat síťový disk a cloudové služby. Ne všichni mají stejné požadavky jako vy. Obojí má své výhody i nevýhody.

+1/0
30.10.2014 20:18

J33a61r65o60m95í59r 33K10r28á77l 4220829354299

85 MB/s je skutečná naměřená rychlost SATA2 (deklarovana 300 MB/s).  U SATA3 o něco víc než dvojnásobek.

0/−1
31.10.2014 8:44

M84a64r51v67i54n 22G19j73e46p95a84l22i 9677531415606

No ale to mě nezajímá. To vím taky, že SATA2 zvládne v pohodě 85 MB/s.

Pan Gajdošík napsal: "po domácí síti je to zhruba 300GB/hod" baví se tedy o síti LAN, ne o SATA!

Proto mě to překvapuje. Buď má pan Gajdošík zkreslené informace, nebo má doma zázračný síťový disk či NAS na domácí poměry.

0/0
31.10.2014 13:16

M27í51r33a 87A28l50n80a58t84h 9619373497

Na gigabitu (a ten snad už má skoro každý) není problém přesouvat v pohodě okolo 100-120 MB/s, takže se na cca 360GB/h dostaneš...

0/0
31.10.2014 16:44

L58u76d22v50í92k 31G16a42j29d87o51š49í57k 2215513904242

Snad se ani o jiné než gigabitové sítě dnes už nemusíme bavit.

+1/0
2.11.2014 1:10

M98a74r20v41i74n 46G61j65e83p95a95l45i 9107861945366

Ano, na GLAN to je schopen to přenést. Ale neznám NAS či síťový disk za rozumnou cenu, který přenese soubory ve Vámi popisované rychlosti.

Vy s tím máte zkušenosti? Jaký typ byste tedy doporučil? (rychlosti FTP mě nezajímají, spíše SMB)

0/0
2.11.2014 12:21

L56u45d96v47í18k 98G27a60j20d53o84š31í45k 2465783914682

Osobně používám agregovanou gigabit síť a server s LSI 9750 s RAID 5. Ale i přes běžný gigabit by to mělo jít teoreticky protlačit.

Nijak zvlášť jsem to nepočítal. Uvedené číslo bylo přibližné podle toho, jak dlouho jsem nedávno kopíroval data a zhruba na 300GB/h to vycházelo.

Jinak máte pravdu že "je nesmysl srovnávat síťový disk a cloudové služby". Ale když někdo tlačí 56GB fotoalba na OneDrive tak bych soudil, že to nejen srovnává, ale dokonce ani nerozlišuje.

+1/0
2.11.2014 1:30

M17a93r47v38i73n 47G44j47e13p41a65l32i 9467321525506

Tak s LSI 9750 věřím, že dosahujete zmiňovaných rychlostí, obzvlášť v konfiguraci RAID 5. Já jsem měl na mysli trošku přízemnější zařízení :-)

Samotný GLAN to jistě zvládne, ale šlo mě spíše o koncové zařízení.

LSI 9750 je myslím pro samotný NAS nevhodná kvůli ceně a spotřebě (je nutná PC sestava), ale pokud to máte do serveru, tak to je pak bez debat.

0/0
2.11.2014 12:31

M61a62r83t94i55n 26K60u66ř20í24t23k36a 6177796618605

Veškeré cloudové služby jsou vám úplně k ničemu, jakmile opustíte město, protože k čemu jsou vám data v cloudu, když je budete stahovat dvě hodiny a uploadovat půl dne.

+4/0
30.10.2014 12:11

A59l65e18x27a86n42d18r 16K32o98s72t61k23a 8292538316474

Jenže pokud se motáte s notebookem po civilizaci, tak stále v pohodě cloudem sdílíte data s kolegy, šéfem atd. Furt lepší tahat dokuent hodinu (prezentace, text a podobně nemívá víc než pár mega) a uploadovat další hodinu, než muset skončit dovolenou a vract se do města. Ps, docela dost firm posílá lidi na služební cesty, takže jsou v civilizaci, jen někde jinde.

0/0
30.10.2014 13:36

L97u92d94v27í39k 83G21a47j31d76o17š37í30k 2345763334842

Tolik teorie.

Praxe je ovšem taková, že data která chcete mít dostupná v síti tvoří sotva 1% kapacity vašich dat. Ten zbytek buď  mít neustále online nepotřebujete, nebo je takového objemu, že to nedává smysl.

Velké firmy mají "cloud" řešený vlastním podnikovým řešením a VPN. Domácím uživatelům stačí většinou ten free cloud s 5GB.

Neomezený cloud tedy není žádný extra velký benefit.

0/0
30.10.2014 15:57

A70l85e72x85a42n43d74r 51K85o48s92t61k92a 8582118926814

A není snad geniálním obchodním tahem zákazníkovi dát něco co nepotřebuje, nevyužije ale zaplatí? A ještě bude spokojený.

+5/0
30.10.2014 17:36

J48a78n 42V74á93c85l39a25v71í52k 3362456941689

"Ten zbytek buď  mít neustále online nepotřebujete, nebo je takového objemu, že to nedává smysl." - neresi prave to neomezene uloziste?

0/0
31.10.2014 11:13
Foto

J59a61k35u16b 61M82e63l42z35o98c38h 6255245775292

A víte třeba, že vše, co potřebujete, můžete mít i jako offline kopii u sebe na disku?

0/0
30.10.2014 14:25

P40a93v47e52l 17M28o17r46a63v11e98c 3572989192778

Proč pak teda mít něco v cloudu když to mám stejně pořád po ruce?

+3/−1
30.10.2014 14:26
Foto

J88a50k31u64b 97M23e35l79z37o60c12h 6655245105492

Stejně blbej dotaz jako proč mít v peněžence hotovost a kreditku ... prostě něco potřebuju třeba i mimo přístup k internetu, tak to mám na disku i v Cloudu a něco potřebuju jen někdy, hlavně tam, kde mám přístup k netu, a tak to mám jen na Cloudu a nezabírá mi to místo na disku (např. fotky)

0/0
30.10.2014 16:06

P93a57v23e11l 92M32o95r50a57v25e52c 3432289692978

Já reagoval na use case kdy vše mám zálohováno i na disku. Potom je cloud zbytečný.

0/0
30.10.2014 18:00

S81t63e84p35a89n 60T35o72t55h 8638429805218

A uz ti nekdy zkolaboval disk s fotkama???

0/0
31.10.2014 15:45

P71a79v67e14l 79M48o10r58a62v51e94c 3752959272348

Asi stejně často jako byl nedostupný Cloud (anebo mobilní internet, že). Btw. zrovna ten MSFTí měl jistý vtipný výpadek.. :)

0/0
31.10.2014 19:01

J23a49n 96P82e46k18a 5893143833

Tak se to dělá správně :)) Nasazením dumpingové ceny získat majoritní podíl na truhu a potom zdražit :))

+ mimochodem nechápu, co znamená těch 60min. Skype hovorů zdarma..? Na Skype jsou přece zdarma (v rámci internetového připojení) všechny hovory :)

+1/0
30.10.2014 12:00

S59t25e24p14a96n 86T37o46t68h 8638699455538

Tady je ale asi mysleno ty, co jsou skype -> tlf ;-)

0/0
30.10.2014 12:54

M72a74r23t88i59n 80K15o31m83i94n83e39k 5540307501912

Zastanci externich disku zmeni nazor az jim disk umre a oni nebudou mit zalohu :D Je otazka jestli uzivatel potrebuje zalohovat vsechny upiratene filmy a hudbu do cloudu, ale normalnimu uzivateli na zalohovani vytridenych fotek, dokumentu a podobnych veci staci bud free nebo zakladni placene datove balicky. Diskova pole jsou celkem solidne zalohovana, pochybovat pak muzem jenom o duverihodnosti provozovatele cloudu.

0/0
30.10.2014 10:42

D35a70n76i10e95l 87M84a44r58t53í17n48e58k 9582708526134

zastanci cloudu změní názor až jednou ta služba spadne a vše se smaže :D nebo se jim do toho někdo nabourá

+3/−1
30.10.2014 11:03

P53a19v70e94l 10V53a13n54č92á40k 3194225574815

To je riziko, které moderní člověk holt podstoupí. Peníze v peněžence Vám také mohou ukrást a nosíte je, poštu ve schránce někdo může vybrat, bankovní konto hacknout, e-mail zneužít ... a užíváme je ... rizika jsou vždy.

0/0
1.11.2014 17:24

J25a27k71u85b 17K28r11e96j23č92í71k 8943694722394

Nazdárek lidičky ..

Neomezené množství uložených dat v cloudu je pouze iluze, dříve či později dojte tomu, že data se budou určitých systémem promazávat, jako to děláte doma na svém pc. Prostě dříve či později to narazí na svojí kapacitu a dál jí již nebude možné rozšiřovat a poté se začne mazat a mazat.

S pozdravem!

0/0
1.11.2014 21:53

J86a45n 80P95e59k96a 5873393283

Pokud někdo řešíte pravidelné zálohování dat, musím doporučit úžasný prográmek Cobian backup. Pracuje pravidelně, spolehlivě, velmi rychle - a jako asi jediný, co jsem vyzkoušel, během zálohování prakticky nezatíží systém. Super!

Mimochodem nevidím důvod "proč nemít zálohu" ... diskový prostor je dnes véélice levný :)

0/0
30.10.2014 12:05

A63l74e75x55a92n42d91r 14K49o40s59t65k42a 8402988666954

Disková pole jsou levná, prostor je doslova za hubičku. Tak proč by nemohli udělat podobnou nabídku, stejně tam většina lidí bude mít magimálně pár giga.

+2/0
30.10.2014 7:48

J35a17r72o81m17í81r 17K84r29á10l 4310769764859

Od 2000  plus cena dvou disků.  A to pro běžného uživatele bohatě stačí.  A pokud si uvědomíte, kolik byste zaplatil několika poskytovatelům za to, abyste měl data přístupná kdekoliv, je to o dost výhodnější.

0/−2
30.10.2014 8:40

A65l30e83x56a87n63d35r 30K66o10s38t13k65a 8332978366794

Ehm, akorát profesionální řešení, stojí "nepatrně" víc než 2000. Ale také se do toho dá "trochu" víc než dva disky. (taková 4U rackmounted bedna, s 20+ disky, připojeno to bývá na dvě nezávislé optické sítě a jedno mtalickou) Ale je to minimálně výborná pojistka, že vám zákazník neuteče ke konkurenci. (openoffice)

+1/0
30.10.2014 12:21

J48a64r60o40m90í14r 20K89r92á68l 4730849574719

To ale píšete o firemním řešení.  A firma nebude používat MS "cloud zdarma". :-)

0/0
31.10.2014 8:51

M13a27r63v82i78n 75G20j24e19p18a70l81i 9517241175526

Připočtěte k diskům NAS s RAID a veřejnou IP, aby jste simuloval osobní cloud. Pak se s cenou dostanete úplně jinam, než na ty směšné dva tisíce korun. A to zanedbávám spotřebu el. energie a údržbu, do které patří výměna disků, které by mohli být vadné.

Těch výhod/nevýhod by se našlo jistě více. Zda je lepší cloud, osobní "cloud" či síťový disk je nesmysl řešit. Každý má jiné nároky.  Je ale nesmysl porovnávat dva samostatné disky a cloud. Rv

0/0
30.10.2014 20:08

J14a28r95o12m93í96r 38K31r14á89l 4910519764739

Veřejnou IP mám v ceně internetu (380 Kč za 16 Mbit).  NAS "pro doma"  stojí od těch 2000 a 1TB HDD SATA3 také od 2000.  A vzhledem k tomu, že cloud je právě "pro doma", nemá smysl porovnávat s podnikovým serverem za 200 tisíc.

0/0
31.10.2014 8:49

M41a61r92v24i80n 40G62j15e44p53a10l71i 9547451305816

Podnikový server za 200tis samozřejmě je nesmyl.

Souhlasím s tím, že za 4tis se dá postavit osobní cloud (bez RAID). Nejsem si ale jist zda si člověk pomůže. Když se dívám na NAS v hodnotě 2tis, jak píšete, tak ty rychlosti přenosu nebudou výrazně lepší, než běžné internetové připojení ve směru download (s uploadem to jistě lepší bude). Jednodiskový NAS není zárukou uložených dat!

Pokud byste chtěl mít ale v RAIDu 2x1TB, tak jsme na 6tis. Bez RAIDu bych se bál o data. Osobně bych do domácnosti volil NAS od Synology, Netgear či QNAP (3 až 6tis) ale dejme tomu, že bychom použili laciný NAS, který nic moc neumí.

Rozhodně Vám neshazuji použití soukromého síťového úložiště či osobního cloudu. Já nad tím delší dobu vážně uvažuji. Jen si myslím, že to není lacinější řešení. Od Googlu mohu mít 1 TB za 120 USD/rok (cca 2600,-). Data jsou nejen v RAIDu, ale i ve více budovách. Kdyby jedna vyhořela, o data nepřijdu jako by tomu mohlo být u mě doma. Ale tuhle výhodu dejme stranou - ne každý má tak cenná data.

Životnost neserverových disků (ty 2tis za 1TB) v nonstop provozu by mohla být max 2 roky, výjimečně až 3 roky, než začne nahrazovat vadné sektory. No jo, ale když to srovnám s Google Cloudem, tak by se mě to vrátilo za 2,3 roků, když budu uvažovat ten RAID + laciný NAS. Takhle se mi to pak nemusí nikdy vrátit, disky nejsou nesmrtelné. Když se do toho započítá strávený čas a el. energie, tak to vyjde o něco dráž. Konkrétně u OneDrive máme i Office 365 - pokud je někdo užije, tak pak jde o nesrovnatelné produkty.

Takže cena určitě není důvodem k realizaci osobního cloudu. Krádež dat - to by mohla být motivace. Na druhou stranu by mi někdo mohl vykrást byt, protože mě ho nehlídá ochranka + zabezpečovací alarm jako je tomu u serverů.

Byť jsem sám velice skeptický ke cloud službám (nerad nemám něco pod svým dozorem), tak docházím k závěrům, že to rozhodně nemusí být špatné řešení.

+1/0
31.10.2014 16:08

J43a38r47o78m61í30r 80K38r75á10l 4320659544579

Tak jsem odzkoušel ten nejlevnější Terramaster a zvládá  85 Mbit/s.  Kde vezmete internet s takovou reálnou rychlostí ?

0/0
3.11.2014 17:08

R71o29m32a67n 40L95e49i89t30g91e71b 6722650906669

Ať si to strčí do p.....! Kdyby raději uměla desktopová verze fungovat i s win 8.1 a nejen s win7 a mrchami 8;-O!!. To se asi v Microsoftu naprosto pomátli? Opět vnitrofiremní nekompatibilita a navíc to prostě napíšou ne web Onedrive, cituji: "Načítání souborů v počítači s Windows 8.1. se nepodporuje." A ty, blbe, který sis za tuto "službu"??? zaplatil si trhni. Máš to jen ne cloudu a nazdar. Neumím si představit, kdyby něco takového předvedl Apple, to by bylo strhávajících komentářů.

+2/−1
30.10.2014 7:28

V50a95c65l75a68v 69K19u18b47i36s 5621101719437

U Apple by z toho bylo povstsni protoze politikou apple je zpetna kompatibilita. Z windows 8.1 se da downgradovat zdarma takze bych to neresil

0/0
30.10.2014 10:04

R51o64m61a81n 77L98e52i10t34g23e61b 6512460886569

To si ze mě děláš kozy???

1. 8.1 mám na desktopu a pořídíl jsem je, protože mám komp s 4 kanálovými 32 Gb RAM a s tím si jinak výborné sedmičky neporadí a na Bluescreen v denním plánu opravdu nemám náladu!

2. A nefunkční osmičky (ekvivalent k Vistám)? To je fakt asi kanadský žertík.

Microsoft nadrátoval konečně po čase téměř funkční OS (8.1), bohužel některé jeho apky na nich neběží. To není výsměch, to je kopanec uživatelům rovnou do ksichtu.Rv

0/0
30.10.2014 10:53

J57i68ř58í 17S72o83j42k81a 5698872801128

VVVVVVV microsoft, znovu ukazuje konkurenci když už něco dělá tak to dělá bezkonkurenčně !!!!!!!!

0/−2
30.10.2014 6:32

J92a69r85o89m57í58r 29K18r13á18l 4880509524659

;-D

0/0
30.10.2014 8:40

L51u54d17v67í70k 57G78a14j40d23o35š78í79k 2285983184212

Myslel jste bezkonkurenčně blbě? ;-D

+1/0
30.10.2014 9:17

M71i96c73h10a13l 57R76i13m66b98a19u38e97r 4699745533407

Hmmmm... za Office 42 Kč měsíčně (pro někoho) a nebo LibreOffice za 0 Kč pro každého?

Těžké rozhodování... ;-)

+6/−3
29.10.2014 23:44

O26n31d38ř57e52j 54L86o44š90o81t58h 9440332504372

Za kvalitu si člověk musí zaplatit.

+10/−2
29.10.2014 23:51

M83i18c80h39a80l 68R77i54m14b19a93u54e21r 4149315833367

Já nezaplatil za posledních 15 let ani kačku a na rozdíl od uživatelů Office netrpím hysterickými záchvaty při pohledu na neustále překopávaná uživatelská rozhraní. To, co je na tom nejlepší, je neomezený počet instalací pro neomezená využití. Navíc je tam dokonalá kompatibilita Win / Linux / Mac, což u Office opět není.

+7/−3
29.10.2014 23:57

P18a14v74e68l 90N88o42v48o31t55n25ý 6235846318186

super, ale ještě mají v komptabilitě co dohánět

+4/0
30.10.2014 0:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.