Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Líbánky Německa s Ruskem. Co přinesl pakt s nacisty, který Putin obhajuje

Berlín se od Moskvy učil stavět tábory nucených prací. NKVD spolupracovala s gestapem. Podle Putina byla dohoda SSSR s nacistickým Německem, známá jako pakt Ribbentrop-Molotov, v pořádku. Znamenala mimo jiné rozdělení Polska, obsazení pobaltských států a následné utrpení obyvatel těchto zemí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P45e11t53r 77J62a56n19s29a 8808444814665

Pakt jasně ukazuje, že Hitler nebyl jediný, kdo rozpoutal válku. Spolu s ním to byl Sovětský Svaz, který začal obsazovat Polsko jen 14 dní po Německu. Kdy už se nám bude řikat pravda naplno, že Rus je stejný válečný šmejd jako Němec. Ale Němci se alespoň káli, ale Rusové se furt tváří, že se jich odpovědnost za zozpoutáni 2 světové netýká.

+13/−2
9.11.2014 19:04

R92e33g12i51n89e 78M34a35r70t53i25n 6702598630108

Proč 'líbánky' v rubrice Technet?? Se ptám.8-oRv

+1/−4
7.11.2014 18:46

J61a15r60o79s97l43a96v 67S90i92r77o74k42y 1364537527512

Mohli jsme najít své místo na straně Říše, téměř stejné jako Itálie… Pak bychom byli v Moskvě, kde by Adolf Hitler spolu s Rydzem-Smiglym (v roce 1939 vrchní velitel polské armády) přihlíželi přehlídce vítězných polsko-německých vojsk.“(Rzeczpospolita, Wieczorkowski, 28.9.2005)

„16. dubna Sověti předložili oficiální návrh na vytvoření jednotné fronty pro společnou pomoc mezi Velkou Británií, Francií a SSSR… Nemůže být žádných pochyb…, že Británie a Francie měly přijmout ruskou nabídku.“ (Churchill, Winston. Druhá světová válka. Praha: Lidové noviny, 1992. Str. 326)

„Kdyby byl býval pan Chamberlain po obdržení sovětského návrhu například odpověděl: Ano, my tři (Britové, Sověti a Francouzi) se dáme dohromady a zakroutíme Hitlerovi krkem … historie by se ubírala jiným směrem. (Churchill, Winston. Druhá světová válka. Praha: Lidové noviny, 1992. Str. 328) … Hitler si nemohl dovolit pustit se do války na dvou frontách.“ (Churchill, Winston. Druhá světová válka. Praha: Lidové noviny, 1992. Str. 326)

(Rusku) pravděpodobně zbývala pouze jediná cesta… Blížící se bouře měla vbrzku vypuknout. Rusko se o sebe muselo postarat samo.“ (Churchill, Winston. Druhá světová válka. Praha: Lidové noviny, 1992. Str. 329

takze tak ...

+2/−1
7.11.2014 17:37


Foto

L88u62d20ě46k 10F49u38x55a 9456650514907

K prvnímu odstavci bych podotkl, že i u nás jsme měli podobné generály, co třeba Emanuel Moravec?

          A co se týče paktu Molotov Ribbentrop, máte jistě pravdu, že to bylo manželství z rozumu, ale v žádném případě to neomlouvá Katyň! A napadení Finska rovněž neomluvíte strategickými důvody. Jsem velice rád, že se ve Finsku dostalo sovětským agresorům přesně toho, co si zasloužili.

+5/0
10.11.2014 7:51

J24o29s63e82f 32N95o64v21á57k 2212132915974

1) Ten návrh spojencům byl dán v okamžiku, kdy Stalin již několik let vyjednával s Hitlerem. Takže vaše interpretace, že k tomu byl Stalin donucen, je blbina - Stalin hrál na obě strany.

2) Stalin byl masový vrah. Divíte se, že západ byl ve vztahu k němu rezervovaný?

3) O vojenské spolupráci těch zemí se dál jednalo, nebylo to tak, že by ji spojenci zařízli, jen o ni měli každý jinou představu. Tyto rozhovory ovšem ukončil Stalin s tím, že uzavřel pakt Ribentrop - Molotov.

Takže skutečnost byla taková: Stalin jedná x let s Hitlerem a pomáhá vyzbrojovat německo. Pak spojenci odmítnou jeden konkrétní návrh o spolupráci s tím, že chtějí dál jednat. Stalin ovšem jednání zařízne a dá se dohromady s náckama.

Ale protože spojenci odmítli jeden Stalinův návrh, tak je to jejich chyba, že?

Spojenci se samozřejmě před napadením Polska ideálně nechovali, ale srovnávat jejich přílišný pacifismu s tím, že SSSR se dal dohromady s nacisty a anektoval kus polska chce hodně rudé brýle...

+3/0
11.11.2014 12:03

J52a63r60o64s32l34a61v 77S54i75r15o20k59y 1754857787392

naprosto vylhany clanek, skandal ;-€ co bude priste? oslava Hitlera a jeho boje proti bolsevismu 8-oRv Karel Pacner se naprosto odepsal.

0/−12
7.11.2014 17:29

L32u87k15á40š 23P80a88v91l26á51s53e66k 8341899219111

Tak tak,už i technet dezinformuje. Přečtěte si ten článek o Putinovi, kterak prohlásil, že na paktu M-R nebylo nic špatného (nikoli nadpis) a zjistíte, že 1) za pakt se v minulosti objevil, 2) řekl, že nebylo nic špatného na přání SSSR nenechat se vtáhnout do války. A šup, do nadpisu se hodí ona nevinná novinářská zkratka.

Jinak, o spolupráci Německa s Ruskem není pochyb. Ale je dost nefér dívat se na to dnešní optikou, kdy víme, co byl zač nacismus i komunismus.

+7/−7
7.11.2014 12:28

P30a55v91e94l 58H95o38r31á53k 8511873155472

Úžasné, už i Technet se stává politickou žumpou. A to si ještě dovedu představit, že nikdo z pisálků projev Putina nečetl ani neslyšel.

+4/−13
7.11.2014 12:04

Ř61e36h16o29ř 86V77l84a74s65á39k 2824714721156

Znalost ruštiny dost upadá, dnešní generace novinářů už ruské projevy i zprávy  čtou v anglickém agenturním překladu.

Nedivte se, jazyk bývalých okupantů holt mnoho let netáhl.

+7/0
7.11.2014 12:08

O81n18d21ř30e85j 93Š18r39u29b93a82ř 1805361585836

anglicky agentruni preklad je nejlepsi, ten vam rekne nejen, co dotycny vicemene rekl, ale i jak to mame spraven chapat.

Prikladem budiz slova Ahmadinezada o vyvanuti rezimu Izrale ze stranek casu, coz zapadni media prelozila jako vymazani Izraele z mapy.

+1/0
7.11.2014 15:39

M85i71r91o83s53l64a24v 47P46u47d22i36l 9362643263191

v Idnes jsou snad z toho Putina už tak zblblí, že už ho tlačí i do Technet.

+4/−7
7.11.2014 11:11

O33n84d89ř55e23j 42Š31r12u21b38a32ř 1175211455156

Technet se zacal strasne politizovat, pritom slo pred casem o jedinou slusnou rubriku  :-(

+8/−4
7.11.2014 11:13

R50a35d90e79k 66J89a87h28n 8506677705735

Pakt M-R bych také na Technetu nečekal.

+3/0
7.11.2014 11:15

R72o66m81a73n 13T84y58č94k45a 3127708521507

a kde asi? Buď Technet vůbec nečtete nebo si potřebujete rýpnout.

+5/0
7.11.2014 12:04

R17a35d10e41k 70J10a45h83n 8586287455665

Nepotřebuji si rýpnout a technet čtu furt. A mám ho rád.

0/0
7.11.2014 17:30

J49a87n 52K67o48c39i53á56n 9570131367862

Ono už se to tu řeší, ale v tom článku je opravdu šílená hloupost - "O spojenectví s Moskvou se v roce 1939 ucházely Paříž a Londýn. Avšak Sověti s jejich představiteli jednali velice vlažně." - bylo to přesně naopak - Právě Stalin se neustále snažil navázat spojenectví s VB, ale ta ani neodmítla ani nesouhlasila  - prostě zdržovala. Důvod tohoto zdržování je neznámý. Celou situaci ještě komplikoval stav Polsku kde de facto vládl taky skoro fašistický řežim, který měl také expanzionistické choutky (těšínsko byl jen předkrm). Oficiální propaganda zamlčuje, že poslký ministr zahraničí Beck jednal v Berlíně o POlsko-Německém útoku na SSSR - zamlčuje se to asi proto že ve světle tohto faktu nevypadá pak Ribbentrop-Molotov tak skandálně. Prsotě situace před paktem M-R byla velmi komplikovaná a na jeho podepsání nesou svou vinu i západní mocnosti protože ty prsotě SSSR svým chováním oebrali možné alternativy chování. Což mimochodem připustil i Churchill který ve svých pamětech píše že VB svým chováním SSSR do toho paktu vehnala a že to byla největší chyba jejich meziválečné zahraniční politiky - jo a mimochdem tu snahu Stalina dohodnout se s VB ve svém životopise Churchill popisuje (to je k té diskuzi zada je to rpavda dole).

+8/−6
7.11.2014 10:54

R29a36d26e10k 25J13a17h59n 8446737495125

Už to zde bylo několikrát řečeno. Pakt Rusko- Západ by vznikl, ale Anglie chtěla záruky bezpečnosti pro Finsko, Pobaltí a Polsko. A ty Stalin dát nemohl a nechtěl.

+14/−1
7.11.2014 11:06

T65o45m89á53š 65B23r37y94k24n28a84r 1115597283682

já hlavně myslím,že je blbost to řešit optikou dneška...Z čistě sobeckého hlediska bychom měli být rádi, že k tomu paktu došlo, protože  kdyby po Polsku Hitler hned napadl rusáky, tak se vsadím, že Západ hodí Polsko přes palubu, byl by uzavřel mír a možná by ještě Hitlera v boji proti bolševikům podporoval. A kdyby SSSR zůstal proti Hitlerovi  sám, tak myslím, že by prohrál a Hitlerovi by patřila celá střední i východní Evropa a to by pak nastal průšvih....Je to samozřejmě spekulace, ale vzhledem k tomu, jak se tehdá chovala VB s Francií, tak asi ne daleko od pravdy....

+3/0
7.11.2014 11:10

R30a64d77e25k 56J42a28h30n 8636417385175

A to je další věc. Historii musíme vždy měřit v kontextu doby a času. Ti lidé tehdy nevěděli, jak to nakonec dopadne, na rozdíl od nás. A i my, kteří to víme na to stejně máme různé názory.

+1/0
7.11.2014 11:15
Foto

V93o98j37t86e20c66h 59P70á73n81i19k 18S11r51. 5251491964447

Pane Pacnere, proč si problematiku nenastudujete?

" O spojenectví s Moskvou se v roce 1939 ucházely Paříž a Londýn. Avšak Sověti s jejich představiteli jednali velice vlažně."

Četl jste Bullocka - Hitlek-Stalin, paralelní životopisy, kupř.?

Velmi vlažně jednali  naopak Francouzi a Britové.

+6/−5
7.11.2014 9:36

P32a80v18e55l 32V89o60s22á27h66l85o 5153113188203

ano, v té knize je to tak skutečně napsáno. To ale neznamená, že má Bullock pravdu, stejně jako to neznamená, že má pravdu Pacner.

+4/−1
7.11.2014 9:40

L36a93d68i69s54l54a12v 49K55o32l41a40č66k92o15v14s68k39ý 5103461339541

Jasné, a kdo má tedy tu pravdu?

0/0
7.11.2014 9:49

P14a60v65e42l 13V80o61s33á98h10l80o 5843963548633

nejhorší bylo když jsem přečetl DRUHOU knížku na dané téma. Říkal jsem si, tam je přece něco jiného než v knížce první (jiný pohled na danou problematiku) a přesně jako vy teď jsem si říkal. Kdo má tedy tu pravdu? Potom jsem přečetl dalších několik knížek na toto téma a zjistil, že v každé je jiný pohled na věc. Otázka je kolik si každý autor do knihy přidal svého pohledu a jaký ten pohled na svět má. Určitě jinak vám situaci popíše němec, jinak rus a jinak angličan,američan nebo francouz. Potom už záleží jenom na vás, který pohled přijmete za vlastní.Všechnby ty pohledy ovšem budou subjektivní (včetně toho mého :-)

Osobně si myslím, že dohodu mezi Anglií, Francií a Ruskem nechtěli ani jedni ani druzí. Každý totiž doufal, že se Hitler rozjede tím správným (samozřejmě z jejich pohledu) směrem.

+10/0
7.11.2014 10:02

L21a62d10i30s49l14a89v 85K35o29l21a94č13k50o50v89s81k81ý 5813881189131

Ano, teď jsem se pousmál, dobře napsáno: "každý totiž doufal, že se Hitler rozjede tím správným směrem", je to tak, ten lišák se nakonec rozjel na strany všechny a nedal se zastavit.

+3/0
7.11.2014 10:06

P22a51v30e86l 31V33o40s59á81h94l60o 5503573768983

Hitler prostě udělal stejnou chybu jako předtím Napoleon. Z toho vyplývá, že jsou lidé nepoučitelní. Bohužel se obávám, že se svět opět blíží ve své nepoučitelnosti k situaci, že si svou historii bude muset opět prožít znovu........ale berte to jako subjektivní názor věčného pesimisty

+3/0
7.11.2014 10:17

R25a82d49e23k 73J39a22h90n 8846587825575

Hitler byl nemocný člověk a věděl, že nemá moc času. Nechtěl čekat třeba deset let, bál se, že dříve zemře. Měl plnou pusu Německa, ale myslel jen na sebe a na svůj obraz před historií. Britové ho mohli několikrát oddělat, ale nakonec tyto pokusy zastavili, protože věděli, že jeho zásahy do velení armády jsou pro Německo katastrofální. Kdyby Němci nechali velení na východě profesním vojákům jako byl Manstein a ne horlivým nacistům, tak byl s Ruskem amen.

0/0
7.11.2014 11:10

R19a97d13e24k 64J54a17h49n 8576987625815

Tento generál dobyl se třemi německými a dvěma rumunskými divizemi a jednotkou 50 českých tanků celý Krym i se Sevastopolem, který bránilo 15 střeleckých divizí, z toho 4 gardové a dvě divize nových tanků.

0/0
7.11.2014 11:21

L75u46d26ě44k 62K92r73a89t65o97c41h75v43í72l 9985594441384

Blábol. 

Na jaře 1942 měla 11.armáda (Manstein) na Krymu 8 německých a 4 rumunské pěší divize, jednu tankovou divizi (22.PzDiv) a 2 rumunské brigády (jezdecká a horská).

Krym bránila Přímořská armáda (Petrov) se 7 střeleckými a jednou jezdeckou divizí + 3 brigády námořní pěchoty.

+2/0
8.11.2014 10:57

J48a74n 31U60l78r79y95c95h 4491367510268

Hitler asi hlavně pragmaticky nechtěl čekat, až vstoupí Amerika do války (což byl pravděpodobný vývoj) - moc dobře věděl, že se mu tím rázem zkomplikuje situace a že v tom okamžiku se z SSSR stane velké nebezpečí, tak chtěl Sověty vyřídit (a dostat pod přímou kontrolu veškeré jejich zdroje) dřív, než se Američani stačí zapojit, takové zajištění si týlu nebyl špatný kalkul, fatální chyba byla v podcenění protivníka (ani Manstein na jihu nic nespasil, nemohl předvádět zázraky - postupoval, ale vzhledem k protivníkově síle (resp. svojí slabosti) jen pomalu - žádný oslnivý blitzkrieg se ani tady nekonal, i dobytí Krymu byla dlouhá záležitost; teoreticky ale můžeme spekulovat, že kdyby Hitler během léta/podzimu na východní frontě neudělal pár rozhodnutí o přeskupeních, cílech útoku, mohl by se ten prvotní úder až do zhroucení SSSR podařit - ale pro tuhle spekulaci nikdy nebude dost faktických důkazů)

0/0
7.11.2014 13:51

R30a67d56e29k 63J74a74h50n 8956887835285

Ano, i to je pravda. A i v tom se nacisté velmi podobají socialistům, kterými vlastně byli.

0/0
7.11.2014 16:19

R42a14d81e87k 20J44a49h97n 8636337425915

Reakce na příspěvek pod, na pana Příhodu. Omlouvám se.

0/0
7.11.2014 16:20

R32a24d67e45k 48J65a52h46n 8486497765735

Kvalitní příspěvek. Děkuji pane Ulrychu. Vždy mě potěší, když narazím na někoho, kdo nechrlí zkratky a fráze ze školy, ale o něco se zajímá. Ano, důkazy o tom, jak by útok na Rusko dopadl bez Hitlerových strategických kvalit (stále dopředu a neustoupit ani o píď) už mít nikdy k dispozici nebudeme. Ale když se podíváme do doby, kdy se do plánování generálnímu štábu ještě nemontoval (Polsko a Francie), tak vidíme, jak kvalitně byly tyto plány připraveny. Logistika, munice, střídání prvosledových jednotek. Plány připravoval tým skutečných profesionálů a ne nýmandi. V očích Hitlera byli přesto podezřelí, nebyli to fanatičtí Nacisti a vždy hrozilo, že se tohoto "rakouského kaprála" nadobro zbaví. K Mansteinovi. Dopředu byl opravdu dobrý, ale jeho síla byla v obranném boji. Dokázal to zejména o rok později (1942) u Charkova, kdy hrozící katastrofu obrátil v oslnivé vítězství. Zejména proto, že chápal a uměl chodit v pozičním a ústupovém boji. Sovětské obchvaty udeřily díky včasnému ústupu Wehrmachtu do prázdna a následně byly přeseknuty "sekem srpem". Tohle Hitler do konce války nikdy nepochopil a nutil své generály držet pozice za každou cenu. V tom mu nejvíce šel na ruku Krvavý Ferdinand, který nechal postřílet i své vlastní spolupracovníky, když se mu zdálo, že v roce 1945 nevěří na konečné vítězství. Kuriozitou je, krvavý Ferdinand Schoerner, který byl fanatickým nacistou, byl po válce odsouzen na 25 let, ale Rusové ho propustili již na konci roku 1954 z fešáckého vězení a nabídli mu vrchní velení komunistické armády NDR.

0/0
7.11.2014 17:05
Foto

J84o93s42e58f 89J12o28ž73k96a 17S84ý15k85o52r61a 3953348640950

Oni v té době ještě Hitlerovi věřili. Vždyť dokázal obsadit Sudety a Protektorát bez boje a Polsko jen za pár týdnů.

Vaše poznámka s logistikou je docela zajímavá ve světle přiznání Němců, že po okupaci Polska byly vojenské zásoby skoro vyčerpány.

0/0
9.11.2014 12:20
Foto

L49u17d38ě12k 39F45u47x78a 9916360184687

Pane Jahne, nebyl to právě Hitler, kdo prosadil v OKV "rychlou" a odvážnou ( a bezesporu riskantní) verzi útoku na Francii? Přes Belgii a skrze les s tanky, to ještě nikdo před ním neudělal.

0/0
10.11.2014 7:46

V35i25l23é69m 90P83ř11í29h94o93d47a 2404809473597

Hitler neměl čas hlavně kvůli tomu, že Německo bylo pomalu před bankrotem. Veškeré to "zajištění práce Němcům", nové vyzbrojování armády atd. dělalo na konci 30. let sekyru více jak 100 mld. RM.

0/0
7.11.2014 15:16

M86i80c49h64a27l 68M26a55c91h 7122229527337

Ano máte pravdu, rusové nabízeli pakt Paříž - Varšava - Moskve polákům 3*.

Nechtěli. A pro méně vzdělané puberťáky, v roce 38 za námi jak v radě národů tak vojensky stály tři země. V první řadě Rumunsko a Rusko, a pak také Jugoslávie. První dva kvůli nám mobilizovali plně, resp Rusko jeden vojenský okruh, a Jugoslávie částečně.

+2/−3
7.11.2014 9:48

J46a88n 47Š88v79a69d39l91e15n50k62a 9764549220

A byly to všechno země, které s námi nesousedily, takže nám nemohly reálně pomoci. :-)

0/0
7.11.2014 10:07

T97o86m82á15š 55B67r14y77k66n98a66r 1775877703572

Rumunsko tehdá s námi mělo společnou hranici přes Podkarpatskou Rus ;-)

+5/0
7.11.2014 10:12

J68a56n 58Š91v90a67d88l65e94n75k98a 9114509230

Aha. Takže v případě napadení by všechny ty armády Ruska, Rumunska a Jugoslávie vstupovaly na obranu Československa přes rumunské území do Podkarpatské Rusi...

0/0
7.11.2014 10:18

T54o24m65á49š 30B90r30y43k21n22a70r 1715247263792

To nevím, ale psal jste, že žádná z těch zemí s náma nesousedila, tak jsem Vás chtěl maličko opravit ;-)

+1/0
7.11.2014 10:19

J15a79n 84Š64v41a78d66l40e96n26k19a 9794689130

Máte pravdu, Podkarpatskou Rus jsem opomněl a uvědomil jsem si to hned, jak jsem ten příspěvek napsal. Ale nic to nemění na tom, že ta podpora byla opravdu pouze symbolická, protože ty země nám neměly jak pomoci.

0/0
7.11.2014 10:20

T37o52m93á12š 56B43r55y91k56n47a65r 1375587793542

To těžko říct. Rumunsko ani Jugoslávie vojensky asi ne, spíš na diplomatickém poli anebo aspoň jako morální podpora. SSSR asi jo. Pokud byl schopen dodávat zbraně a hlavně letadla do Španělska, tak by asi nebyl problém to dodat i nám....ale jestli by to stačilo, to Bůh suď.....

+2/0
7.11.2014 10:26

J27a93r80o58m28í94r 69K38r48á33l 4510869824679

Řekl bych, že Rusko s jejich zbraněmi by toho moc nevytrhlo.  České byly o třídu lepší.  A nakonec s nimi bojovali Němci. :-/

0/0
7.11.2014 10:49

T32o21m21á60š 40B82r69y76k69n66a81r 1335237333472

Záleží jak které. Čs.armáda měla hlavně nedostatek protiletadlových zbraní a stíhaček a ty ruské zas tak špatné na tu dobu nebyly. Třeba stíhačky I-16, třebaže to byly dřevěné dvouplošníky, tak ve stejné době Legii condor ve Španělsku dost zatápěly...Ono v r.1938 německá armáda ještě nebyla žádný zázrak..

0/0
7.11.2014 11:01

J98a13r29o85m85í79r 32K38r30á49l 4170669244559

Nebyla.  Proto ráda použila zbraně z našich zbrojovek.  A naše letadla nebyla špatná, jenomže byla na papíře.  Vyrobeno jich bylo jen pár.

+1/0
7.11.2014 11:05

V33i36l54é76m 27P95ř83í50h34o23d75a 2944819463897

I-16 nebyly dřevěné dvouplošníky. A to ani skutečné dvouplošníky I-15 a I-153 nebyly úplně dřevěné.;-)

+1/0
7.11.2014 15:06

R48a29d31e10k 96J86a10h81n 8896207335265

No, neměly. Rumunsko mělo celkem kvalitní českou výzbroj, hlavně polní houfnice ze Škodovky a i když o jejich armádě na východní frontě slýcháváme od mala spíše posměch, tak když byly jejich jednotky vyztuženy "železným korzetem" německými jednotkami, tak až do roku 1943 s ruskými jednotkami drželi celkem krok a dokázaly je i porážet.

0/0
7.11.2014 17:13

K30a90r60e36l 60V88o98h20n54o36u11t 4898119380977

S polskou zkušeností bych do Paktu s Ruskem taky nešel.

Sovětský svaz za námi v 38. stál jen naoko. V té době by ani nebyl schopný nijak zasáhnout - vedení armády bylo rozvrácené, o geografické vzdálenosti ani nemluvě (museli by přes Polsko, které samo mělo zálusk na české Těšínsko - to jsou ty paradoxy doby, nebo oklikou přes Rumunsko). V každém případě, než by byli schopni zasáhnout, bylo by po všem. Přijeli by akorát rabovat.

+9/0
7.11.2014 10:17

V24i53l54é34m 29P33ř17í58h83o54d74a 2464329533637

A jak by pomoc vypadala v praxi? Zajímavé, že když se v čase Mnichova náš genštáb zaobíral myšlenkou na odpor a chtěl znát ruské stanovisko k naplnění jejich proklamací o pomoci, linky do Moskvy nějak záhadně ohluchly, ne na naší straně...

+1/0
7.11.2014 15:21

M78i37c30h43a62l 49M44a91c46h 7782939927297

A dodal bych, že Poláci dostali to, co zaseli v roce 38.!!

+2/−1
7.11.2014 9:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.