- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
bezákovi rodičia boli učitelia. učili ma v prvom a druhom ročníku.
Do 1968 jsem naletal na vsech Trenerech kolem 500 hodin. Vadil mi na nich (mluvim o Z226) slaby motor (zejmena pro akrobacii a vlekani), nestavitelna vrtule - a zima. Nemely topeni a letani ve studenem pocasi bylo neprijemne.
Jako kluk si pamatuju na letišti v Moravské Třebové na stopětky a dvestěpětky jako "vlečňáky". Pan Přikryl mě tenkrát jako kluka občas posadil "dopředu", padák na mně visel až pod zadek a po odhození lana pak se mnou občas udělal pár kotrmelců ve vzduchu. Pěkně se mi třepaly nožky, když jsem pak lezl po křídle ven. To mravenčení si pamatuju dodnes. Bylo to krásný.
Toto je od jedné učitelky.."Benešův plán byl eroplán"...a toto je ode mne..Kalouskův plán je "raketou na Mars...".....
Určitě ne. To už by byla menší chyba napsat, že "Trener je konstrukčně stejný jako Tatra T.201", protože by se to stejně dalo aplikovat jen na první typ z řady Trenerů, tedy na cé-pětku.
Kouknu na nadpis, na fotku, a je mi jasný, že je to od Folprechta. Radku, opět
Tak me pri cteni napadlo, jak to delaji, ze nove skvele letadlo upravi v tolika modifikacich, jako ze zmeni kridla, trup, podvozek, smerovky a porad to ma stejne skvele vlastnosti. Vzdyt uz je to jine letadlo...
Dnes už je to jinak. Tenkrát nic nemodelovaly počítače, všechno byla ruční práce a výpočty na papíře...