Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50o35z59e95f 21K67o26s88t66e47l81a54n38s68k25ý 8775142939676

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

+6/0
11.12.2014 17:13

P72a53v39e79l 68K44a75z72d13e83r57a 1541740463431

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0/−1
11.12.2014 16:38

J57i39ř53í 92T30i55n78t31ě26r74a 6390119233780

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0/0
12.12.2014 14:01

P93a84v19e36l 60K67a87z20d54e89r61a 1441930233141

V tom případě je to ještě lepší, recyklace článků, ale co, sem chodí určitě víc lidí, kdo by sobecky nechtěl, aby jeho článek přečetlo co nejvíc lidí, že?

+1/0
13.12.2014 16:26

A18l91e17x17a94n20d84r 34K21o73s22t93k32a 8232158386434

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0/−2
11.12.2014 12:53

M62a93r18i98a47n 27D23v78o55ř47á84k 9634419843602

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

+1/0
11.12.2014 15:22

A65l26e17x81a32n93d28r 67K18o60s97t62k48a 8722658966484

Pomáháme okupovat Afghánistán, pomáhali jsme okupovat Jugoslávii, podporujeme Izrael v okupaci okolních území atd. Fuj!

+1/−9
12.12.2014 8:12

L60u28d81ě10k 14F15u70x73a 9936380484727

Aha, okupujeme Afganistán, který osvobozuje Taliban:-)

+6/0
12.12.2014 8:50

A10l69e78x87a60n38d15r 15K32o16s48t43k35a 8982478486644

Taliban tam TAKY nemá co dělat. Stejně jako my. A kdyby Američané nevyzbrojili a nevycvičili první talibance/al kakajdisty, tak tam nikdo takový nebyl.

+1/−4
12.12.2014 9:22

J74a15r89o50s45l12a23v 12F59r60a21n46t18i38š65e78k 93B18r89ü28m73m86e44r 1591916263530

Američané Taliban nevycvičili, to je soukromá věc Pákistánců po válce se SSSR.

+2/0
12.12.2014 10:12

J78a48r74o14s66l31a19v 29F32r58a32n63t67i65š85e10k 77B93r67ü24m77m82e63r 1401906573290

Jabka a hrušky.

0/0
12.12.2014 10:12

A90d86a69m 39R57y29c57h43l63ý 1848557539243

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

+1/−11
11.12.2014 10:49

M98a19r42i29a71n 54D32v62o87ř86á66k 9654339113752

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

+5/0
11.12.2014 11:10

A94d84a43m 23R19y11c28h41l62ý 1298737439193

Příliš drahe zkušenosti za ty peníze by mohli absolvovat výcvik kdekoliv na světe

0/−11
11.12.2014 12:34
Foto

P32a32v25e31l 49M52a25r67t50i43n68e45k 9355665121103

Boj vycvikem nenahradis.

+12/0
11.12.2014 12:49

A13d73a34m 28R81y48c77h50l41ý 1448237799763

Příliš drahý výcvik

0/−8
11.12.2014 12:59

P79a10v97e20l 23K39a65r70e44s 8250793846173

jako kdekoliv na světě v boji? to se právě děje ;-D On totiž výcvik a boj je kapánek rozdíl

+5/0
11.12.2014 12:53

A53d50a74m 76R82y43c25h41l58ý 1558487259373

Trochu draha sranda. .a než to ti vojáci budou moci uplatnit tak půjdou dřív do penze s vysluhou

0/−5
11.12.2014 13:00

M82a53r73i88a14n 39D44v90o70ř42á70k 9354219373462

Tak to by bylo o.k. kdyby to nikdy uplatnit nemuseli já v to doufám :-)

+3/0
11.12.2014 15:19

J38a67n 57U54l42r73y93c37h 4751637600788

zkušenosti z Afgánistánu pro obranu ČR - děláte si srandu? - a) k čemu by asi tak naše pidi sranda armáda mohla na obranu republiky přispět?, b) a jaký bojový zkušenosti těch pár set vojáčků v Afgtánistánu asi získá?, ochranu základny?, ozbrojené patrolování? - v totálně asymetrickém konfliktu?;

vážení, proberte se, s celou naší pseudoarmádou a jejíma bojovýma zkušenostma si v případě i jen lokálního evropského konfliktu můžeme vytřít řiť, i samotný Poláci by nás zadupali do země...

0/0
15.12.2014 1:36

J64i44ř30í 54H58o93r85á56k 6224964553216

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

+11/0
11.12.2014 10:31

V49l49a26s82t17i14m51i70l 16T78e13n90c96e93r 4820620887260

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0/−2
12.12.2014 10:03

J96a34n 52Š60e79b56e49s87t21a 6407350790345

A myslíte si, že do Atlantisu se kontejner vejde?

0/0
13.12.2014 14:30

J41a22n 46N14e91u56m20a29n71n 6225885715855

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

+3/0
11.12.2014 8:45

M40a38t56o63u21š 32L66á95z98ň30o67v88s69k68ý42, 29T91e20c45h35n53e71t78.60c89z

To opravdu máme, díky, hned opravím.

+3/0
11.12.2014 10:44

F89r15a78n95t35i22š62e87k 92S25k21o40č57d29o13p23o38l42e 9909774246313

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

+8/−1
11.12.2014 8:13

J87a76n 10S78a11l53o46m41o68n 4599940721305

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

+6/0
11.12.2014 8:20

F26r87a98n72t18i14š11e76k 53S31k87o43č90d41o22p25o39l86e 9829744676273

Tak zrovna věcí kolem jídla se z číny podle mě vozí jen zlomek proti nepoživatelnému zboží. :-)

0/0
11.12.2014 8:29

J11a95n 55S20a19l51o60m56o60n 4459840971855

Ono se nevozí jen z číny. Například to maso v kontejnerech sem jde z Brazílie, ovoce z Afriky i z Jižní Ameriky a podobně. Většinou se to dělá tak, že nějaká menší kontejnerová loď to naloží v místě výroby a jede plná třeba chlaďáků s masem do nějakého velkého kontejnerového překladiště, kde se to pak naloží na velkou záoceánskou kontejnerovou loď spolu s řadou jiných kontejnerů s jiným zbožím které jede stejným směrem. Tyhle velký lodě pendlujou jen mezi velkými překladišti a na ta menší se to pak buď vozí menšími loděmi, nebo vlaky. Z těch malých pak k zákazníkům kamiony. :-)

+7/0
11.12.2014 8:38

J35a38k68u82b 72Š23a54f43a55n22d45a 7195227331261

Jsou chlaďáky i s naftovým motorem.

0/0
11.12.2014 8:47

J39a71n 22S96a62l97o86m13o26n 4969940581255

Jo, to taky. :-) Ono je to podle výrobce a objednává se to podle toho kam to jde a jaký jsou tam překladiště. :-)

0/0
11.12.2014 8:53

J95a69k52u58b 92Š54a86f85a69n14d19a 7615237821541

To zase přeháníte. v jedné řadě je cca 200 kontejnerů a ani ty nejste schopen vyložit za hodinu. Na délku lodi se vejde jen pár jeřábů.

0/0
11.12.2014 8:47

J82a20n 10S95a27l44o27m88o32n 4869450871475

Trochu přehání. Podle těch dokumentů o velkých překladištích v USA a i v Evropě co jsem viděl tak naložení a vyložení takovéhle lodě trvá tak kolem osmi hodin a to je v tom všechno včetně proclení, kontroly rozložení hmotnosti a podobných záležitostí. Taková vykládka, to je pěkný frkot. Když si vememe že vyložení / naložení jednoho kontíku je průměrně tak minuta, tak prostě vychází 60 kontíků za hodinu. :-) To je na 200 dvě hodiny a kousek :-).

0/0
11.12.2014 8:58

J35a52k85u77b 63Š38a46f84a69n85d26a 7665467391681

Ale těch 200 kontejnerů je pouze jedna řada (při pohledu z boku) a jeden jeřáb jich musí vyložit několik (protože tolik jeřábů se tam nevejde). Většinou jsem viděl tak 4-5 jeřábů na loď.

0/0
11.12.2014 9:07

J67a13n 45S48a24l41o29m15o95n 4979400801785

Ty větší mají i kolem šesti jeřábů. No a jeřáb vykládá neustále. Takže za šichtu vyloží/naloží  nějakých 480 kontejnerů. Mám ale pocit že do jedný řady se nedává víc jak 150 kontejnerů.

0/0
11.12.2014 9:26

J80a29n 71S57a66l48o60m27o28n 4419960831455

Jo, takže podle Novinek (http://www.novinky.cz/vanoce/287218-nejvetsi-kontejnerova-lod-na-svete-doplula-do-britanie-s-vanocnim-zbozim.html) Má největší kontejnerová loď kapacitu 18 000 kontejnerů. Při 1 minutě na kontejner je to 18 0000 kontejnerominut, neboli 300 kontejnerohodin. To by při vykládce šesti jeřáby dělalo cca. 50 hodin. Jinak mi v průměru vychází vykládka menší kontejnerové lodě pro 6 000 kontejnerů na cca 20 hodin, takže vyložení + naložení na cca 2 dny. :-)

+2/0
11.12.2014 9:32

J69a23k34u83b 39Š80a14f57a31n29d50a 7955727161151

No, a to je už oproti 1h celkem rozdíl.

+2/0
11.12.2014 10:48

J46a89n 78S32a57l67o14m49o24n 4689980961785

A markantní. ;-D

0/0
11.12.2014 10:53

F50r49a70n47t64i78š71e15k 80S21k68o59č75d30o58p10o30l61e 9939424556803

Ta loď co jsem poslal má od pohledu cca 17x6x17 kontejnerů což je 1734 ale uprostřed nejspíš něco schází kvůli věži apod. Budu brát 1500 kontejnerů. Při vykládce 1 kontejner za minutu na jeřáb (to jsem se někde dočetl) je to při řekněme 6 jeřábech vyloženo za 1500/6=250 minut. Ale jak tu někdo psal možná se nevykládá všechno. Tu hodinu nám říkali při prohlídce přístavu. :-)

0/0
11.12.2014 11:09

J38i62r73k35a 77K64o73c20h 7254394823355

1500 kontejneru ? neblazni to by ani nemelo cenu s tim jen. bezne maji lode cca 8000 - 10000 TEU (TEU = 1x 20 stopy cont, 1x 40stop = 2xTEU)

0/0
11.12.2014 11:13

J16a81k57u13b 40Š93a44f98a64n77d19a 7725817461541

Těch 6 je na výšku? To je nějaká říční loď, ne? Nebo jste zapomněl to samé číslo počítat i pro podpalubí?

0/0
11.12.2014 12:52

P49a92v16e15l 64K33a69r21e18s 8730383106163

tyhle počty jsou jen teorie. Źádná loď se nevykládá celá v jednom přístavu..

0/0
11.12.2014 11:01

J41a70n 95S38a75l50o23m76o51n 4279300101965

Klidně může, nic tomu nebrání. :-) Ona když taková loď doveze zboží třeba do New Yorku a má tam hlavně zboží pro New York a okolí, tak asi nebude jezdit s vykládkou po okolí. Vyloží to na terminálu a naloží to co tam mají pro jiné. :-)

0/0
11.12.2014 11:07

P55a25v59e52l 11K53a40r20e34s 8260183346273

Ale brání, zaoceánské kontejnerové lodě nikdy nevezou zboží jen pro jeden přístav! To by nikdo nenaplnil. Můžete mi věřit, jelikož pracuji u rejdaře :-)

0/0
11.12.2014 11:30

J12a46n 70S49o38u11k92u37p 1664934816805

V tom článku je ovšem napsáno, že na světě je jen několik přístavů, které takovou loď obslouží (a konkrétně ve Státech není žádný), pokud je řeč o té jedné s 18000 kontejnery.

0/0
11.12.2014 11:59

P95a41v32e76l 96K75a85r14e66s 8760543606653

ano, jenže takhle velká loď má smysl jen pro trade Asie-Evropa, takže není ani nutno mít hodně přístavů se schopností obsloužit takovou loď ..

0/0
11.12.2014 12:39

J72a84n 68S95a17l54o86m14o57n 4479760161125

No, kdyby se našel někdo kdo by to naplnil... ;-D, ale jo, pravděpodobně nikdy nebudou vykládat celou loď, jen určitý počet kontejnerů, takže to může být i hodina. :-)

0/0
11.12.2014 12:31

J87i28ř17í 69H87o30r77á70k 6144224183426

Tak my vozili trubky. Například.

0/0
11.12.2014 10:25

J36a49n 31S30a60l34o90m19o82n 4659260331415

A já zažil dobu, kdy se v kontejneru vozili od nás díly na trolejbusy do USA (San Fracisco). :-)

0/0
11.12.2014 10:55

M59a49r93t76i47n 92P55l70z94á87k 2677969968874

A co teprv tady :)

http://i.imgur.com/pB0VXKq.png

+1/0
11.12.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.