Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J71o75z68e77f 82K26o54s50t24e71l59a59n43s36k66ý 8115412159866

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

+6/0
11.12.2014 17:13

P15a80v28e94l 76K73a42z25d74e64r61a 1971820843271

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0/−1
11.12.2014 16:38

J68i60ř59í 14T93i85n92t63ě45r92a 6400399113390

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0/0
12.12.2014 14:01

P22a12v78e52l 37K25a39z52d80e90r14a 1491110793841

V tom případě je to ještě lepší, recyklace článků, ale co, sem chodí určitě víc lidí, kdo by sobecky nechtěl, aby jeho článek přečetlo co nejvíc lidí, že?

+1/0
13.12.2014 16:26

A61l72e76x73a25n66d15r 50K37o20s10t21k27a 8812118466444

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0/−2
11.12.2014 12:53

M41a84r61i61a82n 55D54v68o87ř25á79k 9684109543832

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

+1/0
11.12.2014 15:22

A23l77e83x29a63n64d85r 71K17o60s51t42k36a 8142228706784

Pomáháme okupovat Afghánistán, pomáhali jsme okupovat Jugoslávii, podporujeme Izrael v okupaci okolních území atd. Fuj!

+1/−9
12.12.2014 8:12
Foto

L69u17d25ě27k 33F78u27x31a 9146370504357

Aha, okupujeme Afganistán, který osvobozuje Taliban:-)

+6/0
12.12.2014 8:50

A80l36e65x26a96n49d97r 80K82o78s55t23k54a 8112408226284

Taliban tam TAKY nemá co dělat. Stejně jako my. A kdyby Američané nevyzbrojili a nevycvičili první talibance/al kakajdisty, tak tam nikdo takový nebyl.

+1/−4
12.12.2014 9:22

J64a74r54o10s24l40a46v 68F94r54a15n11t41i59š58e30k 80B79r24ü75m20m17e72r 1711976703890

Američané Taliban nevycvičili, to je soukromá věc Pákistánců po válce se SSSR.

+2/0
12.12.2014 10:12

J61a12r72o32s47l15a12v 49F61r95a34n65t95i29š56e11k 94B92r78ü50m29m96e91r 1721316263460

Jabka a hrušky.

0/0
12.12.2014 10:12

A17d56a12m 81R11y53c50h84l65ý 1328317669953

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

+1/−11
11.12.2014 10:49

M38a19r95i34a55n 23D27v56o62ř15á76k 9784299303692

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

+5/0
11.12.2014 11:10

A63d19a98m 10R31y67c94h92l58ý 1238337229553

Příliš drahe zkušenosti za ty peníze by mohli absolvovat výcvik kdekoliv na světe

0/−11
11.12.2014 12:34
Foto

P43a89v78e72l 35M81a21r19t10i67n26e17k 9975895541513

Boj vycvikem nenahradis.

+12/0
11.12.2014 12:49

A34d12a81m 33R79y30c56h32l30ý 1448387439263

Příliš drahý výcvik

0/−8
11.12.2014 12:59

P46a20v32e10l 71K22a71r36e14s 8530463186593

jako kdekoliv na světě v boji? to se právě děje ;-D On totiž výcvik a boj je kapánek rozdíl

+5/0
11.12.2014 12:53

A62d51a82m 92R33y77c49h50l34ý 1208507889743

Trochu draha sranda. .a než to ti vojáci budou moci uplatnit tak půjdou dřív do penze s vysluhou

0/−5
11.12.2014 13:00

M22a43r55i51a89n 53D76v92o63ř56á92k 9174359763812

Tak to by bylo o.k. kdyby to nikdy uplatnit nemuseli já v to doufám :-)

+3/0
11.12.2014 15:19

J25a30n 58U44l24r29y67c14h 4491377210598

zkušenosti z Afgánistánu pro obranu ČR - děláte si srandu? - a) k čemu by asi tak naše pidi sranda armáda mohla na obranu republiky přispět?, b) a jaký bojový zkušenosti těch pár set vojáčků v Afgtánistánu asi získá?, ochranu základny?, ozbrojené patrolování? - v totálně asymetrickém konfliktu?;

vážení, proberte se, s celou naší pseudoarmádou a jejíma bojovýma zkušenostma si v případě i jen lokálního evropského konfliktu můžeme vytřít řiť, i samotný Poláci by nás zadupali do země...

0/0
15.12.2014 1:36

J92i74ř22í 98H81o21r95á98k 6384794623626

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

+11/0
11.12.2014 10:31

V92l40a66s98t93i88m84i96l 11T67e35n14c60e16r 4730550547380

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0/−2
12.12.2014 10:03

J16a23n 78Š92e83b27e50s56t21a 6947390760535

A myslíte si, že do Atlantisu se kontejner vejde?

0/0
13.12.2014 14:30

J45a66n 95N50e83u62m67a19n60n 6515235585355

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

+3/0
11.12.2014 8:45

M49a18t48o74u47š 50L53á98z72ň48o82v10s56k48ý58, 47T76e89c67h33n24e88t46.64c64z

To opravdu máme, díky, hned opravím.

+3/0
11.12.2014 10:44

F88r91a86n28t55i70š65e44k 58S76k41o18č46d56o87p32o53l71e 9279234506373

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

+8/−1
11.12.2014 8:13

J23a19n 71S83a61l54o34m20o60n 4719820201585

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

+6/0
11.12.2014 8:20

F57r66a79n27t77i27š64e97k 71S26k38o40č42d79o10p69o27l28e 9509244616773

Tak zrovna věcí kolem jídla se z číny podle mě vozí jen zlomek proti nepoživatelnému zboží. :-)

0/0
11.12.2014 8:29

J76a56n 71S18a20l19o47m26o69n 4349360971395

Ono se nevozí jen z číny. Například to maso v kontejnerech sem jde z Brazílie, ovoce z Afriky i z Jižní Ameriky a podobně. Většinou se to dělá tak, že nějaká menší kontejnerová loď to naloží v místě výroby a jede plná třeba chlaďáků s masem do nějakého velkého kontejnerového překladiště, kde se to pak naloží na velkou záoceánskou kontejnerovou loď spolu s řadou jiných kontejnerů s jiným zbožím které jede stejným směrem. Tyhle velký lodě pendlujou jen mezi velkými překladišti a na ta menší se to pak buď vozí menšími loděmi, nebo vlaky. Z těch malých pak k zákazníkům kamiony. :-)

+7/0
11.12.2014 8:38

J65a73k54u49b 95Š84a38f51a92n42d53a 7285747331501

Jsou chlaďáky i s naftovým motorem.

0/0
11.12.2014 8:47

J42a52n 42S94a95l79o89m32o55n 4689160551605

Jo, to taky. :-) Ono je to podle výrobce a objednává se to podle toho kam to jde a jaký jsou tam překladiště. :-)

0/0
11.12.2014 8:53

J54a55k14u13b 43Š49a44f94a71n78d54a 7385327361831

To zase přeháníte. v jedné řadě je cca 200 kontejnerů a ani ty nejste schopen vyložit za hodinu. Na délku lodi se vejde jen pár jeřábů.

0/0
11.12.2014 8:47

J23a28n 88S45a84l95o82m26o91n 4409120591755

Trochu přehání. Podle těch dokumentů o velkých překladištích v USA a i v Evropě co jsem viděl tak naložení a vyložení takovéhle lodě trvá tak kolem osmi hodin a to je v tom všechno včetně proclení, kontroly rozložení hmotnosti a podobných záležitostí. Taková vykládka, to je pěkný frkot. Když si vememe že vyložení / naložení jednoho kontíku je průměrně tak minuta, tak prostě vychází 60 kontíků za hodinu. :-) To je na 200 dvě hodiny a kousek :-).

0/0
11.12.2014 8:58

J50a97k79u88b 39Š77a95f46a38n49d84a 7355887541701

Ale těch 200 kontejnerů je pouze jedna řada (při pohledu z boku) a jeden jeřáb jich musí vyložit několik (protože tolik jeřábů se tam nevejde). Většinou jsem viděl tak 4-5 jeřábů na loď.

0/0
11.12.2014 9:07

J72a86n 66S72a52l15o19m37o78n 4709690631715

Ty větší mají i kolem šesti jeřábů. No a jeřáb vykládá neustále. Takže za šichtu vyloží/naloží  nějakých 480 kontejnerů. Mám ale pocit že do jedný řady se nedává víc jak 150 kontejnerů.

0/0
11.12.2014 9:26

J38a22n 72S41a88l68o54m73o98n 4649980541405

Jo, takže podle Novinek (http://www.novinky.cz/vanoce/287218-nejvetsi-kontejnerova-lod-na-svete-doplula-do-britanie-s-vanocnim-zbozim.html) Má největší kontejnerová loď kapacitu 18 000 kontejnerů. Při 1 minutě na kontejner je to 18 0000 kontejnerominut, neboli 300 kontejnerohodin. To by při vykládce šesti jeřáby dělalo cca. 50 hodin. Jinak mi v průměru vychází vykládka menší kontejnerové lodě pro 6 000 kontejnerů na cca 20 hodin, takže vyložení + naložení na cca 2 dny. :-)

+2/0
11.12.2014 9:32

J47a84k77u14b 20Š95a51f22a52n14d72a 7385177691411

No, a to je už oproti 1h celkem rozdíl.

+2/0
11.12.2014 10:48

J70a10n 28S68a24l34o17m25o75n 4529450291105

A markantní. ;-D

0/0
11.12.2014 10:53

F96r73a31n66t28i22š67e33k 58S74k60o72č22d58o84p17o98l13e 9819984226123

Ta loď co jsem poslal má od pohledu cca 17x6x17 kontejnerů což je 1734 ale uprostřed nejspíš něco schází kvůli věži apod. Budu brát 1500 kontejnerů. Při vykládce 1 kontejner za minutu na jeřáb (to jsem se někde dočetl) je to při řekněme 6 jeřábech vyloženo za 1500/6=250 minut. Ale jak tu někdo psal možná se nevykládá všechno. Tu hodinu nám říkali při prohlídce přístavu. :-)

0/0
11.12.2014 11:09

J97i46r39k39a 15K40o68c12h 7614734763505

1500 kontejneru ? neblazni to by ani nemelo cenu s tim jen. bezne maji lode cca 8000 - 10000 TEU (TEU = 1x 20 stopy cont, 1x 40stop = 2xTEU)

0/0
11.12.2014 11:13

J25a78k81u16b 19Š93a12f18a22n35d67a 7945117741311

Těch 6 je na výšku? To je nějaká říční loď, ne? Nebo jste zapomněl to samé číslo počítat i pro podpalubí?

0/0
11.12.2014 12:52

P18a75v48e62l 30K87a93r74e84s 8370873166373

tyhle počty jsou jen teorie. Źádná loď se nevykládá celá v jednom přístavu..

0/0
11.12.2014 11:01

J63a55n 22S85a95l70o42m16o35n 4929930861955

Klidně může, nic tomu nebrání. :-) Ona když taková loď doveze zboží třeba do New Yorku a má tam hlavně zboží pro New York a okolí, tak asi nebude jezdit s vykládkou po okolí. Vyloží to na terminálu a naloží to co tam mají pro jiné. :-)

0/0
11.12.2014 11:07

P14a89v72e78l 43K37a40r18e60s 8350223206563

Ale brání, zaoceánské kontejnerové lodě nikdy nevezou zboží jen pro jeden přístav! To by nikdo nenaplnil. Můžete mi věřit, jelikož pracuji u rejdaře :-)

0/0
11.12.2014 11:30

J62a31n 13S96o77u30k86u74p 1534654226805

V tom článku je ovšem napsáno, že na světě je jen několik přístavů, které takovou loď obslouží (a konkrétně ve Státech není žádný), pokud je řeč o té jedné s 18000 kontejnery.

0/0
11.12.2014 11:59

P98a40v41e24l 82K81a54r75e33s 8820143126153

ano, jenže takhle velká loď má smysl jen pro trade Asie-Evropa, takže není ani nutno mít hodně přístavů se schopností obsloužit takovou loď ..

0/0
11.12.2014 12:39

J92a59n 75S28a12l29o10m75o49n 4189210131375

No, kdyby se našel někdo kdo by to naplnil... ;-D, ale jo, pravděpodobně nikdy nebudou vykládat celou loď, jen určitý počet kontejnerů, takže to může být i hodina. :-)

0/0
11.12.2014 12:31

J24i72ř10í 31H59o33r60á97k 6444964973926

Tak my vozili trubky. Například.

0/0
11.12.2014 10:25

J77a52n 66S44a32l78o26m10o91n 4839690211565

A já zažil dobu, kdy se v kontejneru vozili od nás díly na trolejbusy do USA (San Fracisco). :-)

0/0
11.12.2014 10:55

M50a45r22t15i58n 31P29l21z54á67k 2817759128324

A co teprv tady :)

http://i.imgur.com/pB0VXKq.png

+1/0
11.12.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.