Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J30o18z46e80f 89K92o26s22t17e60l58a25n37s47k57ý 8635442779266

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

+6/0
11.12.2014 17:13

P34a33v14e57l 74K86a48z10d57e90r41a 1281300703891

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0/−1
11.12.2014 16:38

J74i25ř41í 23T98i23n96t75ě10r27a 6590339903150

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0/0
12.12.2014 14:01

P56a75v46e30l 42K95a21z72d42e59r42a 1881450353791

V tom případě je to ještě lepší, recyklace článků, ale co, sem chodí určitě víc lidí, kdo by sobecky nechtěl, aby jeho článek přečetlo co nejvíc lidí, že?

+1/0
13.12.2014 16:26

A87l40e86x35a62n31d26r 49K44o64s28t58k32a 8862968506944

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0/−2
11.12.2014 12:53

M43a53r80i53a21n 85D34v59o27ř41á65k 9984349633862

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

+1/0
11.12.2014 15:22

A27l86e68x39a34n70d69r 87K16o41s80t11k82a 8722338746914

Pomáháme okupovat Afghánistán, pomáhali jsme okupovat Jugoslávii, podporujeme Izrael v okupaci okolních území atd. Fuj!

+1/−9
12.12.2014 8:12

L63u97d44ě63k 80F68u12x16a 9376180304647

Aha, okupujeme Afganistán, který osvobozuje Taliban:-)

+6/0
12.12.2014 8:50

A27l24e80x77a11n70d62r 56K71o78s35t54k46a 8492718196124

Taliban tam TAKY nemá co dělat. Stejně jako my. A kdyby Američané nevyzbrojili a nevycvičili první talibance/al kakajdisty, tak tam nikdo takový nebyl.

+1/−4
12.12.2014 9:22

J61a35r51o48s12l10a88v 98F15r58a84n62t12i26š49e15k 70B91r59ü13m10m21e19r 1761126223370

Američané Taliban nevycvičili, to je soukromá věc Pákistánců po válce se SSSR.

+2/0
12.12.2014 10:12

J52a96r24o18s59l98a54v 11F65r81a61n27t34i80š71e52k 85B10r53ü55m39m30e83r 1541886683180

Jabka a hrušky.

0/0
12.12.2014 10:12

A89d51a58m 48R36y73c56h91l84ý 1968977849183

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

+1/−11
11.12.2014 10:49

M11a59r67i52a52n 66D78v41o57ř35á19k 9324569823172

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

+5/0
11.12.2014 11:10

A68d52a35m 49R50y19c12h52l27ý 1548877699423

Příliš drahe zkušenosti za ty peníze by mohli absolvovat výcvik kdekoliv na světe

0/−11
11.12.2014 12:34
Foto

P94a73v53e11l 91M52a95r70t76i40n87e19k 9365605631423

Boj vycvikem nenahradis.

+12/0
11.12.2014 12:49

A35d90a52m 65R87y48c59h56l57ý 1748157589413

Příliš drahý výcvik

0/−8
11.12.2014 12:59

P22a64v82e33l 83K66a13r34e27s 8790603216403

jako kdekoliv na světě v boji? to se právě děje ;-D On totiž výcvik a boj je kapánek rozdíl

+5/0
11.12.2014 12:53

A37d63a25m 23R88y54c69h26l35ý 1118317819923

Trochu draha sranda. .a než to ti vojáci budou moci uplatnit tak půjdou dřív do penze s vysluhou

0/−5
11.12.2014 13:00

M45a27r95i35a85n 93D63v57o22ř57á64k 9354689573392

Tak to by bylo o.k. kdyby to nikdy uplatnit nemuseli já v to doufám :-)

+3/0
11.12.2014 15:19

J25a55n 40U41l35r60y84c43h 4421677300458

zkušenosti z Afgánistánu pro obranu ČR - děláte si srandu? - a) k čemu by asi tak naše pidi sranda armáda mohla na obranu republiky přispět?, b) a jaký bojový zkušenosti těch pár set vojáčků v Afgtánistánu asi získá?, ochranu základny?, ozbrojené patrolování? - v totálně asymetrickém konfliktu?;

vážení, proberte se, s celou naší pseudoarmádou a jejíma bojovýma zkušenostma si v případě i jen lokálního evropského konfliktu můžeme vytřít řiť, i samotný Poláci by nás zadupali do země...

0/0
15.12.2014 1:36

J41i16ř21í 43H10o39r48á49k 6164984403856

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

+11/0
11.12.2014 10:31

V96l63a27s78t97i89m54i41l 24T53e70n94c69e94r 4310180117830

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0/−2
12.12.2014 10:03

J38a14n 50Š61e57b46e78s57t35a 6867280500405

A myslíte si, že do Atlantisu se kontejner vejde?

0/0
13.12.2014 14:30

J83a69n 43N76e18u80m85a53n87n 6355155905705

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

+3/0
11.12.2014 8:45

M20a50t48o78u31š 46L64á77z93ň89o33v48s26k48ý31, 72T13e35c90h83n69e11t61.91c85z

To opravdu máme, díky, hned opravím.

+3/0
11.12.2014 10:44

F49r31a57n94t12i98š58e90k 46S95k40o77č13d49o63p71o45l93e 9459934606683

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

+8/−1
11.12.2014 8:13

J59a22n 49S62a43l30o31m69o58n 4579610381985

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

+6/0
11.12.2014 8:20

F87r68a74n94t40i42š12e30k 18S52k69o62č71d28o47p75o64l66e 9419274896193

Tak zrovna věcí kolem jídla se z číny podle mě vozí jen zlomek proti nepoživatelnému zboží. :-)

0/0
11.12.2014 8:29

J17a42n 67S77a37l31o86m47o77n 4489140601935

Ono se nevozí jen z číny. Například to maso v kontejnerech sem jde z Brazílie, ovoce z Afriky i z Jižní Ameriky a podobně. Většinou se to dělá tak, že nějaká menší kontejnerová loď to naloží v místě výroby a jede plná třeba chlaďáků s masem do nějakého velkého kontejnerového překladiště, kde se to pak naloží na velkou záoceánskou kontejnerovou loď spolu s řadou jiných kontejnerů s jiným zbožím které jede stejným směrem. Tyhle velký lodě pendlujou jen mezi velkými překladišti a na ta menší se to pak buď vozí menšími loděmi, nebo vlaky. Z těch malých pak k zákazníkům kamiony. :-)

+7/0
11.12.2014 8:38

J95a50k62u13b 90Š39a60f16a52n86d90a 7245817541141

Jsou chlaďáky i s naftovým motorem.

0/0
11.12.2014 8:47

J90a25n 44S48a89l80o36m17o26n 4139210241815

Jo, to taky. :-) Ono je to podle výrobce a objednává se to podle toho kam to jde a jaký jsou tam překladiště. :-)

0/0
11.12.2014 8:53

J39a13k64u11b 76Š32a96f23a61n74d11a 7655837651301

To zase přeháníte. v jedné řadě je cca 200 kontejnerů a ani ty nejste schopen vyložit za hodinu. Na délku lodi se vejde jen pár jeřábů.

0/0
11.12.2014 8:47

J51a52n 94S81a26l94o32m43o10n 4249790661885

Trochu přehání. Podle těch dokumentů o velkých překladištích v USA a i v Evropě co jsem viděl tak naložení a vyložení takovéhle lodě trvá tak kolem osmi hodin a to je v tom všechno včetně proclení, kontroly rozložení hmotnosti a podobných záležitostí. Taková vykládka, to je pěkný frkot. Když si vememe že vyložení / naložení jednoho kontíku je průměrně tak minuta, tak prostě vychází 60 kontíků za hodinu. :-) To je na 200 dvě hodiny a kousek :-).

0/0
11.12.2014 8:58

J33a58k91u76b 57Š31a12f87a84n23d91a 7845417521251

Ale těch 200 kontejnerů je pouze jedna řada (při pohledu z boku) a jeden jeřáb jich musí vyložit několik (protože tolik jeřábů se tam nevejde). Většinou jsem viděl tak 4-5 jeřábů na loď.

0/0
11.12.2014 9:07

J23a77n 64S33a59l84o63m30o30n 4939280591945

Ty větší mají i kolem šesti jeřábů. No a jeřáb vykládá neustále. Takže za šichtu vyloží/naloží  nějakých 480 kontejnerů. Mám ale pocit že do jedný řady se nedává víc jak 150 kontejnerů.

0/0
11.12.2014 9:26

J13a50n 31S20a42l72o63m69o97n 4539440801775

Jo, takže podle Novinek (http://www.novinky.cz/vanoce/287218-nejvetsi-kontejnerova-lod-na-svete-doplula-do-britanie-s-vanocnim-zbozim.html) Má největší kontejnerová loď kapacitu 18 000 kontejnerů. Při 1 minutě na kontejner je to 18 0000 kontejnerominut, neboli 300 kontejnerohodin. To by při vykládce šesti jeřáby dělalo cca. 50 hodin. Jinak mi v průměru vychází vykládka menší kontejnerové lodě pro 6 000 kontejnerů na cca 20 hodin, takže vyložení + naložení na cca 2 dny. :-)

+2/0
11.12.2014 9:32

J45a37k60u20b 49Š73a79f18a65n45d89a 7295817351131

No, a to je už oproti 1h celkem rozdíl.

+2/0
11.12.2014 10:48

J38a96n 57S96a35l98o46m62o13n 4589220771815

A markantní. ;-D

0/0
11.12.2014 10:53

F27r69a43n82t55i24š56e12k 20S79k30o48č51d39o67p59o11l37e 9179694346713

Ta loď co jsem poslal má od pohledu cca 17x6x17 kontejnerů což je 1734 ale uprostřed nejspíš něco schází kvůli věži apod. Budu brát 1500 kontejnerů. Při vykládce 1 kontejner za minutu na jeřáb (to jsem se někde dočetl) je to při řekněme 6 jeřábech vyloženo za 1500/6=250 minut. Ale jak tu někdo psal možná se nevykládá všechno. Tu hodinu nám říkali při prohlídce přístavu. :-)

0/0
11.12.2014 11:09

J50i55r18k81a 40K81o34c11h 7974714903625

1500 kontejneru ? neblazni to by ani nemelo cenu s tim jen. bezne maji lode cca 8000 - 10000 TEU (TEU = 1x 20 stopy cont, 1x 40stop = 2xTEU)

0/0
11.12.2014 11:13

J48a32k61u43b 15Š35a32f91a57n76d18a 7555957401851

Těch 6 je na výšku? To je nějaká říční loď, ne? Nebo jste zapomněl to samé číslo počítat i pro podpalubí?

0/0
11.12.2014 12:52

P61a75v51e51l 53K20a75r23e34s 8110253416313

tyhle počty jsou jen teorie. Źádná loď se nevykládá celá v jednom přístavu..

0/0
11.12.2014 11:01

J10a22n 18S38a85l13o16m15o26n 4949110831765

Klidně může, nic tomu nebrání. :-) Ona když taková loď doveze zboží třeba do New Yorku a má tam hlavně zboží pro New York a okolí, tak asi nebude jezdit s vykládkou po okolí. Vyloží to na terminálu a naloží to co tam mají pro jiné. :-)

0/0
11.12.2014 11:07

P75a94v41e10l 22K50a53r30e58s 8590553276803

Ale brání, zaoceánské kontejnerové lodě nikdy nevezou zboží jen pro jeden přístav! To by nikdo nenaplnil. Můžete mi věřit, jelikož pracuji u rejdaře :-)

0/0
11.12.2014 11:30

J85a35n 96S60o28u73k14u31p 1794494476325

V tom článku je ovšem napsáno, že na světě je jen několik přístavů, které takovou loď obslouží (a konkrétně ve Státech není žádný), pokud je řeč o té jedné s 18000 kontejnery.

0/0
11.12.2014 11:59

P52a88v35e69l 65K73a66r74e76s 8240433226223

ano, jenže takhle velká loď má smysl jen pro trade Asie-Evropa, takže není ani nutno mít hodně přístavů se schopností obsloužit takovou loď ..

0/0
11.12.2014 12:39

J59a70n 20S71a50l66o89m57o98n 4779190541965

No, kdyby se našel někdo kdo by to naplnil... ;-D, ale jo, pravděpodobně nikdy nebudou vykládat celou loď, jen určitý počet kontejnerů, takže to může být i hodina. :-)

0/0
11.12.2014 12:31

J31i96ř61í 96H36o56r19á57k 6324254823636

Tak my vozili trubky. Například.

0/0
11.12.2014 10:25

J83a91n 80S50a65l51o22m84o10n 4569620411805

A já zažil dobu, kdy se v kontejneru vozili od nás díly na trolejbusy do USA (San Fracisco). :-)

0/0
11.12.2014 10:55

M22a58r89t32i74n 79P79l71z44á76k 2157769508664

A co teprv tady :)

http://i.imgur.com/pB0VXKq.png

+1/0
11.12.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.