Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26o29z77e96f 42K65o38s90t93e81l87a71n63s33k58ý 8125762269846

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

+6/0
11.12.2014 17:13

P29a47v41e41l 18K22a21z80d74e90r37a 1471360453311

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0/−1
11.12.2014 16:38

J84i48ř66í 97T74i35n14t62ě69r91a 6530159653930

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0/0
12.12.2014 14:01


P54a17v22e69l 26K92a26z83d87e69r84a 1311830633981

V tom případě je to ještě lepší, recyklace článků, ale co, sem chodí určitě víc lidí, kdo by sobecky nechtěl, aby jeho článek přečetlo co nejvíc lidí, že?

+1/0
13.12.2014 16:26

A66l44e60x35a42n48d19r 44K78o51s58t24k84a 8702488636174

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0/−2
11.12.2014 12:53

M54a85r29i82a24n 77D20v52o15ř10á59k 9964229533512

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

+1/0
11.12.2014 15:22

A50l62e13x57a91n79d32r 55K45o72s43t28k67a 8782408236494

Pomáháme okupovat Afghánistán, pomáhali jsme okupovat Jugoslávii, podporujeme Izrael v okupaci okolních území atd. Fuj!

+1/−9
12.12.2014 8:12
Foto

L16u77d75ě97k 44F25u51x65a 9506820374487

Aha, okupujeme Afganistán, který osvobozuje Taliban:-)

+6/0
12.12.2014 8:50

A59l47e65x96a17n72d31r 67K89o70s37t32k40a 8832208806584

Taliban tam TAKY nemá co dělat. Stejně jako my. A kdyby Američané nevyzbrojili a nevycvičili první talibance/al kakajdisty, tak tam nikdo takový nebyl.

+1/−4
12.12.2014 9:22

J86a19r89o44s76l53a16v 47F61r90a51n95t94i16š84e34k 77B30r59ü15m19m55e59r 1441496533660

Američané Taliban nevycvičili, to je soukromá věc Pákistánců po válce se SSSR.

+2/0
12.12.2014 10:12

J59a14r69o16s98l19a62v 61F49r56a30n30t63i66š83e15k 97B29r40ü36m33m97e85r 1131386903670

Jabka a hrušky.

0/0
12.12.2014 10:12

A63d40a59m 55R94y33c85h55l42ý 1908847529863

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

+1/−11
11.12.2014 10:49

M41a54r45i76a56n 10D95v47o35ř49á60k 9254199263422

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

+5/0
11.12.2014 11:10

A61d28a66m 77R17y51c97h30l88ý 1118357959763

Příliš drahe zkušenosti za ty peníze by mohli absolvovat výcvik kdekoliv na světe

0/−11
11.12.2014 12:34
Foto

P21a50v24e23l 76M53a94r78t61i18n55e38k 9935295381903

Boj vycvikem nenahradis.

+12/0
11.12.2014 12:49

A98d39a84m 16R53y93c23h34l16ý 1448447429343

Příliš drahý výcvik

0/−8
11.12.2014 12:59

P56a75v31e13l 29K36a83r35e46s 8470653316623

jako kdekoliv na světě v boji? to se právě děje ;-D On totiž výcvik a boj je kapánek rozdíl

+5/0
11.12.2014 12:53

A98d20a20m 49R22y31c69h38l89ý 1708497889333

Trochu draha sranda. .a než to ti vojáci budou moci uplatnit tak půjdou dřív do penze s vysluhou

0/−5
11.12.2014 13:00

M27a37r88i17a41n 18D61v54o15ř41á34k 9344749923542

Tak to by bylo o.k. kdyby to nikdy uplatnit nemuseli já v to doufám :-)

+3/0
11.12.2014 15:19

J65a61n 90U29l84r89y93c13h 4241657320238

zkušenosti z Afgánistánu pro obranu ČR - děláte si srandu? - a) k čemu by asi tak naše pidi sranda armáda mohla na obranu republiky přispět?, b) a jaký bojový zkušenosti těch pár set vojáčků v Afgtánistánu asi získá?, ochranu základny?, ozbrojené patrolování? - v totálně asymetrickém konfliktu?;

vážení, proberte se, s celou naší pseudoarmádou a jejíma bojovýma zkušenostma si v případě i jen lokálního evropského konfliktu můžeme vytřít řiť, i samotný Poláci by nás zadupali do země...

0/0
15.12.2014 1:36

J72i94ř65í 14H80o23r95á19k 6554454393166

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

+11/0
11.12.2014 10:31

V56l69a18s92t77i84m24i46l 38T24e72n37c78e30r 4140420327330

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0/−2
12.12.2014 10:03

J87a58n 48Š37e52b20e78s83t97a 6297310840715

A myslíte si, že do Atlantisu se kontejner vejde?

0/0
13.12.2014 14:30

J25a80n 10N35e38u50m84a83n58n 6315375345605

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

+3/0
11.12.2014 8:45

M19a62t85o32u69š 88L96á61z80ň58o54v50s41k13ý67, 54T25e53c16h93n57e88t60.32c97z

To opravdu máme, díky, hned opravím.

+3/0
11.12.2014 10:44

F46r98a33n20t39i37š20e12k 91S11k25o96č75d59o41p87o20l44e 9329554846953

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

+8/−1
11.12.2014 8:13

J46a27n 39S43a77l31o40m13o29n 4129620341335

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

+6/0
11.12.2014 8:20

F89r72a50n51t31i43š47e49k 12S51k56o49č93d73o16p47o54l38e 9759224496613

Tak zrovna věcí kolem jídla se z číny podle mě vozí jen zlomek proti nepoživatelnému zboží. :-)

0/0
11.12.2014 8:29

J16a80n 95S58a88l70o88m81o23n 4439500351505

Ono se nevozí jen z číny. Například to maso v kontejnerech sem jde z Brazílie, ovoce z Afriky i z Jižní Ameriky a podobně. Většinou se to dělá tak, že nějaká menší kontejnerová loď to naloží v místě výroby a jede plná třeba chlaďáků s masem do nějakého velkého kontejnerového překladiště, kde se to pak naloží na velkou záoceánskou kontejnerovou loď spolu s řadou jiných kontejnerů s jiným zbožím které jede stejným směrem. Tyhle velký lodě pendlujou jen mezi velkými překladišti a na ta menší se to pak buď vozí menšími loděmi, nebo vlaky. Z těch malých pak k zákazníkům kamiony. :-)

+7/0
11.12.2014 8:38

J25a68k92u10b 22Š46a56f44a74n81d92a 7835567341641

Jsou chlaďáky i s naftovým motorem.

0/0
11.12.2014 8:47

J74a72n 86S21a82l38o65m69o54n 4719530761605

Jo, to taky. :-) Ono je to podle výrobce a objednává se to podle toho kam to jde a jaký jsou tam překladiště. :-)

0/0
11.12.2014 8:53

J29a38k22u97b 67Š33a89f78a61n37d63a 7755927261411

To zase přeháníte. v jedné řadě je cca 200 kontejnerů a ani ty nejste schopen vyložit za hodinu. Na délku lodi se vejde jen pár jeřábů.

0/0
11.12.2014 8:47

J97a12n 74S41a46l33o16m49o56n 4399520221585

Trochu přehání. Podle těch dokumentů o velkých překladištích v USA a i v Evropě co jsem viděl tak naložení a vyložení takovéhle lodě trvá tak kolem osmi hodin a to je v tom všechno včetně proclení, kontroly rozložení hmotnosti a podobných záležitostí. Taková vykládka, to je pěkný frkot. Když si vememe že vyložení / naložení jednoho kontíku je průměrně tak minuta, tak prostě vychází 60 kontíků za hodinu. :-) To je na 200 dvě hodiny a kousek :-).

0/0
11.12.2014 8:58

J97a47k37u67b 69Š95a24f46a69n94d26a 7335437851231

Ale těch 200 kontejnerů je pouze jedna řada (při pohledu z boku) a jeden jeřáb jich musí vyložit několik (protože tolik jeřábů se tam nevejde). Většinou jsem viděl tak 4-5 jeřábů na loď.

0/0
11.12.2014 9:07

J44a32n 44S89a22l34o70m52o96n 4219390361235

Ty větší mají i kolem šesti jeřábů. No a jeřáb vykládá neustále. Takže za šichtu vyloží/naloží  nějakých 480 kontejnerů. Mám ale pocit že do jedný řady se nedává víc jak 150 kontejnerů.

0/0
11.12.2014 9:26

J87a64n 67S24a20l40o79m23o10n 4959160951115

Jo, takže podle Novinek (http://www.novinky.cz/vanoce/287218-nejvetsi-kontejnerova-lod-na-svete-doplula-do-britanie-s-vanocnim-zbozim.html) Má největší kontejnerová loď kapacitu 18 000 kontejnerů. Při 1 minutě na kontejner je to 18 0000 kontejnerominut, neboli 300 kontejnerohodin. To by při vykládce šesti jeřáby dělalo cca. 50 hodin. Jinak mi v průměru vychází vykládka menší kontejnerové lodě pro 6 000 kontejnerů na cca 20 hodin, takže vyložení + naložení na cca 2 dny. :-)

+2/0
11.12.2014 9:32

J94a38k16u58b 18Š12a46f91a14n34d93a 7615107341371

No, a to je už oproti 1h celkem rozdíl.

+2/0
11.12.2014 10:48

J93a40n 55S39a68l11o57m14o37n 4119220121155

A markantní. ;-D

0/0
11.12.2014 10:53

F98r44a35n38t92i20š39e41k 45S48k13o36č88d30o83p39o72l62e 9209164526283

Ta loď co jsem poslal má od pohledu cca 17x6x17 kontejnerů což je 1734 ale uprostřed nejspíš něco schází kvůli věži apod. Budu brát 1500 kontejnerů. Při vykládce 1 kontejner za minutu na jeřáb (to jsem se někde dočetl) je to při řekněme 6 jeřábech vyloženo za 1500/6=250 minut. Ale jak tu někdo psal možná se nevykládá všechno. Tu hodinu nám říkali při prohlídce přístavu. :-)

0/0
11.12.2014 11:09

J68i50r75k37a 98K46o34c78h 7564944983405

1500 kontejneru ? neblazni to by ani nemelo cenu s tim jen. bezne maji lode cca 8000 - 10000 TEU (TEU = 1x 20 stopy cont, 1x 40stop = 2xTEU)

0/0
11.12.2014 11:13

J92a69k98u65b 68Š88a94f94a58n90d51a 7135787791731

Těch 6 je na výšku? To je nějaká říční loď, ne? Nebo jste zapomněl to samé číslo počítat i pro podpalubí?

0/0
11.12.2014 12:52

P73a63v48e12l 95K62a79r74e83s 8620653216913

tyhle počty jsou jen teorie. Źádná loď se nevykládá celá v jednom přístavu..

0/0
11.12.2014 11:01

J17a66n 90S17a36l57o37m23o40n 4179920301205

Klidně může, nic tomu nebrání. :-) Ona když taková loď doveze zboží třeba do New Yorku a má tam hlavně zboží pro New York a okolí, tak asi nebude jezdit s vykládkou po okolí. Vyloží to na terminálu a naloží to co tam mají pro jiné. :-)

0/0
11.12.2014 11:07

P57a69v76e97l 72K57a28r72e59s 8250183916133

Ale brání, zaoceánské kontejnerové lodě nikdy nevezou zboží jen pro jeden přístav! To by nikdo nenaplnil. Můžete mi věřit, jelikož pracuji u rejdaře :-)

0/0
11.12.2014 11:30

J77a22n 93S24o12u13k77u13p 1874914106445

V tom článku je ovšem napsáno, že na světě je jen několik přístavů, které takovou loď obslouží (a konkrétně ve Státech není žádný), pokud je řeč o té jedné s 18000 kontejnery.

0/0
11.12.2014 11:59

P75a31v52e59l 42K55a54r80e85s 8150203966853

ano, jenže takhle velká loď má smysl jen pro trade Asie-Evropa, takže není ani nutno mít hodně přístavů se schopností obsloužit takovou loď ..

0/0
11.12.2014 12:39

J88a17n 91S28a56l50o81m24o33n 4799250291265

No, kdyby se našel někdo kdo by to naplnil... ;-D, ale jo, pravděpodobně nikdy nebudou vykládat celou loď, jen určitý počet kontejnerů, takže to může být i hodina. :-)

0/0
11.12.2014 12:31

J15i89ř52í 16H68o77r76á63k 6964364753236

Tak my vozili trubky. Například.

0/0
11.12.2014 10:25

J26a69n 63S21a26l72o11m95o38n 4239940851835

A já zažil dobu, kdy se v kontejneru vozili od nás díly na trolejbusy do USA (San Fracisco). :-)

0/0
11.12.2014 10:55

M40a50r27t29i51n 50P36l39z26á50k 2637389788454

A co teprv tady :)

http://i.imgur.com/pB0VXKq.png

+1/0
11.12.2014 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.