Diskuze

Kontejner je nenápadná „zbraň“, která změnila válku

Mezinárodní přeprava se dnes neobejde bez velkých kovových kontejnerů. Jejich původ leží v bouřlivých dnech druhé světové války, kdy se dřevěné bedny ukázaly být nedostatečnou ochranou před počasím i zloději.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Aj v prípade kontajnerov sa ukázalo, že vojna je veľkým katalyzátorom technického pokroku a vývoja. Aspoň na niečo sú tie vojny dobré...

6 0
možnosti

Tady někdo chodí na jiný armádní portál, kde uveřejnili tenhle článek z 80% podobný před čtyřmi dny :D

0 1
možnosti

Vážený  pane  Kazdero, 

to  bude  asi  tím,  že  autor  článku  Jan  Grohmann  je  na  portálu  Armádní  noviny  šéfredaktorem.  :-)

0 0
možnosti

Absolutní vodorovnost není nutná, povrch přibližně srovná bagr za několik vteřin a kontejner se vypodloží. Ps: Ano, jako most ve Studénce, ale kontejner je lehčí a nejezdí pod ním vlaky. Ale jak tu správně někdo poznamenal: ČR (údajně) nemá přepadat jiné státy.

0 2
možnosti

Waw, koho jsme napadli ? Konečně snad budeme mít nějakou exotickou kolonii hurá ;-D

1 0
možnosti

A36d92a80m 21R67y93c97h27l91ý

11. 12. 2014 10:49

Nejlepší by bylo do cizích států vůbec nejezdit válčit. .Vždyť operace v Afghánistánu a podobných zemí stejně nic nevyresila. .

1 11
možnosti

Na druhou stranu tam naši vojáci získávají neocenitelné zkušenosti. Samozřejmě doufám, že je v praxi při obraně ČR potřebovat nikdy nebudou.

5 0
možnosti

J79i33ř52í 80H75o53r28á11k

11. 12. 2014 10:31

Leccos bych pochopil. Ale nepochopím, proč armáda koupila Casy se kterými bylo tolik patálií, a přitom se do nich nevejde ani kontejner, a přitom všichni co se na tom obchodu podíleli, tak zůstali dobří.

Nepotřebujete někdo služby paní Parkanové? Ona by vám k tomu i zazpívala!

11 0
možnosti

A co podle vás měla armáda koupit? Raketoplán Atlantis, nebo Concorde?

0 2
možnosti

J82a47n 95N60e92u66m88a40n18n

11. 12. 2014 8:45

Máte přehozené palce a stopy a rozměrů kontejnerů. Uvozovky totiž značí palec (inch) a apostrof stopu (foot). Jinak by ten kontejner byl docela malý ;-)

3 0
možnosti

A teď si představte loď jako je tato:

http://www.ericstone.com/uploaded_images/ChinaShipping2-772536.jpg

a zkuste si pronásobit X*Y*Z kolik je tam těch kontejnerů.. Když jsem byl v Hamburku kde se paralelně vykládá dejmetomu 10 takových lodí a jedna se vyloží mám dojem asi za hodinu. To je čínských hadříků a hraček co k nám proudí do Evropy. ;-D

8 1
možnosti

J59a22n 48S77a88l28o39m16o69n

11. 12. 2014 8:20

Tak ono se v těch kontejnerech dneska přepravuje všechno. Třeba v chladících i maso, ovoce a zelenina. Vlastně je to velice praktické, protože se překládá pouze ten kontejner a ty výrobky uvnitř jsou od začátku až do konce v původním chráněném prostředí. Třeba ty chlaďáky mají izolaci a baterie, takže v době překládky to v nich nijak nerozmrzá a nemění se teplota jinak než ve stanovaném rozsahu. Stejně tak existují i kontejnery cisternové. Zkrátka dneska lze v kontejneru přepravit skoro jakékoli zboží. :-)

6 0
možnosti

Představme si zjednodušenou situaci: je třeba dopravit stanici první pomoci do Afghánistánu,...........................................................tam nemáme co dělat,je potřeba se starat o evropské zájmy,třeba jak zabránit emigraci

1 13
možnosti

P78e57t75r 68Ž65á85k

11. 12. 2014 8:24

Spíš jste myslel imigraci, ne? Jinak buďte rád, že jsme v Afghánistánu a tudíž je fronta na které se brání evropské zájmy až tam. Jinak by mohla být o dost blíž.

12 0
možnosti

Zajímavý článek, díky.

1 0
možnosti
Foto

P61e84t77r 86L88u50h25n76e

11. 12. 2014 7:44

detail, jihokorejsky pristav je Busan ne Pusan;-D

1 1
možnosti