Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Slavné bombardéry Lancastery vzlétly nad Británií

Unikátní čtyřmotorové bombardéry Avro Lancaster byly k vidění během leteckého dne v anglickém Duxfordu. Jako první letěl ve formaci stroj historické letky Královského letectva Battle of Britain Memorial Flight z Coningsby. Jde o jediný dochovaný letuschopný stroj v Evropě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e49t80r 71U43r96a12m 1302840883277

IDnes se probudil z letniho spanku?

0/0
12.12.2014 20:52
Foto

T66o32m22á37š 34K71i80r47o54v 1115758265307

Dolet 4 kilometry? Směšné;-D Dolet byl (v závislosti na verzi letounu, jeho motorů a použité výzbroje) 2650-4200 kmR^

+3/0
12.12.2014 20:16
Foto

T73o31m44á75š 89K19i52r43o75v 1475908525247

Ale video je pěkné, o tom žádná. Jenom bych měl dotaz: Ty stíhačky na videu jsou Spitfiry nebo jiné?

0/0
12.12.2014 20:16

J45i83ř89í 84K30o83t19e10k 4355114

Ano.

0/0
12.12.2014 20:40
Foto

J90a20r24o84s20l14a86v 87B95e17ň74o 2146337457210

Nakolko zijem v Anglicku, bol som pritomny 2x tohoto preletu. Jeden je nadherny kazdorocny, pri meste Eastborn a druhy v dedinke Dunsfold (natacali sa tam aj letistne sceny s J. Bonda: Casino Roayale). Tento Memorial Flyght sa sklada z troch lietadiel. Je to uz zmieneny Lancaster a potom jeden Supermarine Spitfire a druhy je Hawker Hurricane. Kto by si chcel pozriet moju fotecku, aj s kratkym pokecom, tak tu:

http://www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/227281/avro-lancaster/?s=photos

0/0
13.12.2014 1:17

O96n29d63ř73e43j 83Č36a60p84k95a 6351781593354

Dunsfold je známý hlavně tím, že se na tom letišti točí Top Gear... studio je v jednom z hangárů a ten slavný testovací okruh vede po dráze a pojížděčkách.

0/0
13.12.2014 17:57

M94i72c44h22a18l 47Z24e77t47e49k 3928332730407

Jestli 4 km, tak to s ehoši museli hlavně naučit za letu tankovat a vlastně letět pořád napojení na externí cisternu;-D

0/0
13.12.2014 13:22

M32a10r40t59i53n 72Z33u63b55a35t91ý 5276643593383

Stálo by taky dodat že druhý stroj se na přehlídku dostavil až z Kanady a dodnes se dochovala necelá dvacítka z celkově vyrobených cca 7000 kusů.

0/0
12.12.2014 18:59

P88e83t34r 37Š61i11l43h39a91n 7258972967283

Liberatory jsou na tom ještě hůř, v letuschopném stavu jsou asi jenom dva z celkových asi pěti dochovaných. B-17 je víc, protože je po válce skupovali farmáři na práškování polí a pak putovaly do muzeí nebo k nadšeným renovátorům.

0/0
12.12.2014 22:46

J81a24r79o19s20l95a38v 84F64r75a34n85t12i40š27e19k 29B89r82ü63m48m58e65r 1671956223390

On Liberator byl náročnější na údržbu, složitější na pilotáž, a také potřeboval kvalitní letiště. Proto se moc v civilu neuplatnil.

+1/0
12.12.2014 23:01

K87o70n48r44a55d 74S14l81a41d54e82k 3177678319532

Bohužel stovky, možná i tisíce jich bylo ztraceno, stávaly se i snadnou kořistí nočních stíhačů, zejména Bf 110 za cenu relativně malých ztrát. Jejich bojové nasazení tak bylo spíše rozporuplné. Harris svým lpěním na doktríně zranitelných obrů páchal spíše zločin proti vlastním posádkám. Masivní útoky rychlých Moskyt by Němcům způsobily větší potíže.

+1/−2
12.12.2014 18:38

J34a18n 10N50o58ž69i25č30k72a 1340245429793

jj taky jsem o tom četl zajímavou studii. Ale letadlo to bylo krasne o tom žádná

+1/0
12.12.2014 18:44

J32a57r22o23s97l65a49v 23F25r40a77n20t97i58š85e63k 46B82r25ü42m93m34e56r 1671546623680

Lancastry a Halifaxy rozbombardovaly Německo na padrť. Americké protějšky také nebyly menší, ba naopak. B-29 byla úspěšná ještě v Koreji. 

Srovnávat Moskyto a těžké bombardéry moc nejde.

+3/−1
12.12.2014 20:34

R72o50m75a19n 41S42t34o58n82e42k 1699193119811

nevím jak by skupina moskyt zničila rozlehlé továrny a města v Německu

+2/0
12.12.2014 21:06

V40l18a76d31i39m60í21r 38H65o35l50ý 8984981846977

.. s doletem 4km bych předpokládal nižší ztráty.

+2/0
12.12.2014 21:22

P11e53t67r 44J96a75r72o49š 2314461775727

oni bombardery taky byli pomalu to jedine, co mohly bf110 stihat :)))

+1/0
12.12.2014 21:32

L98u13d30ě75k 73N23ě60m63e26c 5795461242114

Když už Vás ta problematika tolik nezajímá, tak si aspoň něco zjistěte, než se pustíte do diskuse. dík.

+1/0
13.12.2014 1:45

J57a43r83o49m67í42r 42Ž48e60l80í88s11k73o 9145151664675

Ty 4km to byl pěkný přebrept :) To by vzlétl a mohl zase přistávat :-D

Nádherná éra.

0/0
12.12.2014 18:29
Foto

J55o84s61e86f 21J34o45ž59k76a 84S48ý30k81o30r16a 3533438480420

A jen v případě, že by to druhé letiště bylo hned přímým směrem přímo před letadlem ;-D;-D;-D

+1/0
13.12.2014 6:59

T88o10m62á13š 44P34e48l31i41k74á10n 3181540951579

Jen upozorňuji že dolet Lancastera nebyl určitě více než 4km, ale 2,5 až 4,2 tisíce kilometrů. :-) ale jinak hezké obrázky...

+8/0
12.12.2014 15:43

L34u61d62ě23k 45N18ě48m89e90c 5565931272784

;-D Merlin iks iks byl taky dobrej.

0/0
12.12.2014 18:06

V60á81c57l40a64v 72M77e67r91g80l 5271620721130

Jojo to tam pasuje tak, ze to musi prastit do usi i laika :-)  Mozna chtel rict, ze na videu bezi celkem 10 motoru RR Merlin (pokud ty stihacky jsou Spitfire) a rimsky je 10 prave X ;-D Ale proto druhe X uz nemam zadne vysvetleni.

0/0
12.12.2014 20:50

V13á83c76l76a92v 34M33e94r54g90l 5291130331490

Abych predesel tomu, ze mi nekdo bude vysvetlovat skutecny vyznam XX tak ja vim, ze jde o verzi motoru Merlin.

0/0
12.12.2014 20:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.