Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P37a45v34e13l 36H44a98l74e53n95k50a 3461830756680

Test

0/0
1.1.2015 9:46

V50l44a83d59i90m67í30r 63P51l97o41c69e54k 8853505652472

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

+3/−1
24.12.2014 12:53
Foto

J15i19ř31í 33O40p12á97l11k53a 5491320858687

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0/−1
23.12.2014 9:48


M65i49l37a96n 31K44a15s77a54l 1658829725915

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

+1/0
23.12.2014 13:59

K10a43r82e50l 64M94i27š37k63a 2806202882209

Vliv je značný, stačí pouhé porovnání kinetických energií.

0/0
23.12.2014 14:50

H42o85n57z47a 28T97a76r 3819422914412

Poselství katastrof - Rychlovlaky

https://www.youtube.com/watch?v=El5XlOGcRcw

0/0
22.12.2014 16:36

P56e63t16r 59P68e60t52r 7482600470112

Absurdní je itág...

0/0
22.12.2014 1:58

J63i27ř12í 84H36o67r41á12k 6674274183216

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0/0
21.12.2014 10:10

L12i29b30o16r 47T84e94s19a67ř 9517516933112

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0/0
26.12.2014 9:44
Foto

P88e66t67r 13P38r71o37c71h40á31z39k44a 3422706182504

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

+6/0
21.12.2014 9:00

J40i33ř24í 47H52o14r40á48k 6534144623646

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

+3/−1
21.12.2014 10:15
Foto

P38e43t22r 75P17r83o46c11h72á97z39k54a 3792486702974

Můžete mít pravdu.Mě apíše mrzí,že celý článek vyzněl tak nějak kriticky.Nic pochvalného a přitom je co chválit.

+2/0
21.12.2014 17:45

P89e71t15r 23P86e67t37r 7272370560572

Pssst, ono se nesmí říkat, že poláci jsou dnes životní úrovní výše nežli my.

+1/−2
22.12.2014 2:00
Foto

P84e36t29r 59P33r19o72c42h96á18z63k36a 3582336172774

:-)R^

0/0
22.12.2014 13:04

R41a93d68e66k 13Z42i41m58a 4816984487

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0/0
21.12.2014 6:35

J70a16c94e47k 60Z35a61k73r53z48e15w45s17k16i 2737884352440

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

+5/−1
21.12.2014 2:11
Foto

V55o88j78t89a 94K33u67š88č54á52k 6939708766339

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

+4/0
21.12.2014 9:17

J69a93r71e90k 23K26a74l33i71v42o34d91a 7876333581966

Jezdí 160

+1/0
26.12.2014 20:08

J67i52ř32í 47K53o58c97u80r20e70k 6795714805198

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

+6/0
20.12.2014 19:52

P78a81v70e81l 75K23o43l82á75č19e68k 9324274452641

Z Česka se jednou zřejmě stane takový skanzen  neschopnosti spravovat si dobře vlastní zemi.

+7/−3
20.12.2014 17:59

V12o44j43t39a 56P83r51o47s39e78c20k94y 6908790515459

v CR  nic takoveho jako TGV nebude  protoze ekoteroriste budou zasadne proti budovani

+6/−5
20.12.2014 10:05

V62l63a51s31t16i57m45i62l 84F76i23a77l31a 1412621254

Nebude,protoze to nechceme zaplatit

+6/0
20.12.2014 14:45

P17e36t45r 41M33o35t37y44č41k12a 1654271523124

Nebude, protože to nemá žádný smysl. V podstatě existují snad jen tři města, jejichž spojení něčím podobným by mohlo mít smysl - Praha, Brno, Ostrava. A to jen tehdy, pokud by to nikde jinde nestavělo. Takže když si vezmu, že by na stejných linkách jezdilo i něco mnohem méně okázalého, také by to nezastavovalo jinde a přitom to jelo maximální rychlostí, pak to bude bohatě stačit.

Problém je, že pak se to neuživí...

0/−1
20.12.2014 19:55

M72i64l78a64n 81M23u80s38i85l 4933931972745

No to je opět moudro.. železniční síť nekončí u hranic, ale jde po celé Evropě. Takže v budoucnu bude RTV potřeba čím dál víc..

+6/0
21.12.2014 10:11

P34e60t57r 77T42y75č71k25a 6985702299362

Protoze Cr neni Francie. Zejmena rozlohou.

+2/−2
20.12.2014 21:37

H35o17n89z13a 91T27a20r 3819522494232

Jesli to spíše nebude tím že

Jsme malá země, ve které jsou velká města v malých rozestupech od sebe.

Rychlovlak potřebuje nejakou vzdálenost na brždění / akceleraci

Tak Jako se musí opravovat silnice pro motorová vozidla Tak  obdobně potřebuje obnovu i železnční sít  Všechno stárne a potřebuje obnovu.

Budoucnost patří hlavně vlakům, které budou Evropský kontiment křižovat napříč . Například multinapětové lokomotývy jsou dalším krokem budoucího vývoje .

0/0
22.12.2014 16:00

R51o76m79a11n 36R96a59c47e38k 3368620207795

Zato u nás jsme s rychlostí ještě ve století páry, a možná by párovky mohly být zajímavé pro turisty. Celá řada úseků tratí má sníženou rychlost na 60, jinak se tam vykolejí a manažeři ČD berou miliony za nic nebo zlaté padáky;-(;-(

+4/−5
20.12.2014 9:53

V54l86a83s76t39i17m72i92l 59F37i55a16l90a 1352931754

Nojo to je tezky kdyz toho nechceme vrazit ani kacku a na vse si maji vydelat sami. Nikde ve svete to tak nefunguje

0/0
20.12.2014 14:47

L83a25d31i83s47l16a10v 62H73r45ů28z49a 8331896100726

U nás se modernizují koridory na 160 a už to nebude trvat dlouho a bude hotovo. A pokud jste četl článek, tak ti Poláci na tom s tou rychlostí nejsou o moc lépe.

+5/0
20.12.2014 14:51

M95a19t58o14u43š 42P52r45e75u29s90s 6490334932449

Ovšem vozy se často modernizují jen na 140 km/h... :-(

0/0
21.12.2014 3:04

J71i65ř71í 54K21o40c35u41r47e85k 6315134935888

No hlavně, že jste odignoroval existenti SŽDC, která má správu tratí na starosti.

+2/0
20.12.2014 18:55

L33u68k69á36š 82A19d80a75m88e42c 3507723850187

Prvně mi nedošlo, proč hned první věta článku připomíná, že Polsko bylo součástí východního bloku, avšak po přečtení článku mi došlo, že Poláci opět navazují na skvělé tradice soudruha knížete Potěmkina :-)

+7/0
20.12.2014 8:16

A10l56e83š 61K44o87m41á70r77e20k 5272219398577

Polsko docela šlape, ale že by to bylo skoro jako v Německu, jak to tady někteří popisují, tak to bych to zas nenafukoval, stačí sjet z dálnice (spoustu z nich postavených kvůli EURU) nebo hlavní trati a jsme 20 let zpátky...ostatně stejně jako u nás...aby Polsko pokrylo celou zemi dálnicemi a pendolinem, to uteče ve Visle ještě hodně vody...;-)

+15/0
19.12.2014 20:43

T55o52m59á30š 22K50n84a63i94f75l 6383140477540

Asi tak... Poláci máj štěstí, ze Maj kus rovne trate... To je asi tak vše.

+14/−1
19.12.2014 20:54

J27a23r33e35k 91K33a92l42i49v17o35d47a 7506483131656

Postavené ještě za Gierka...71-77

+4/0
19.12.2014 23:40

N70o30v20o24s39a65d 67M92i47r87o93s46l60a17v 9328399508869

...tak přemejšlím kde ti naši nynější soudruzi udělali chybu?...kde jsou ty doby kdy v Polsku byli vděční za náš automobil "Minor" a oni z toho udělali "Sirénu" pokračovalo to Fiatem Polski  atd.atd,...a u nás se živil ten špatný nacionalismus s tím,že Polsko,Maďarsko ale i Slovensko je pořád za námi a jedině ČR je na tom nejlépe...a ejhle ono to bude asi obráceně je ale pozdě..viníci si koupili Slávii nebo bydlí v Monaku a v nejhorším v době soudu se rekreuje v Chorvatsku a opět nic...najednou bouchaj muničáky a náš min.armády nás ujišťuje,že opět zaplatíme cca 20 milionů a našinec poslouchá jen mlžení a spoustu keců ale za kterého mi.obrany a jeho úředníků toto bylo posvěcono se nedozvíme...proč...kdo koho kreje...nebo by vyplavalo na povrch ještě větší svinstvo...proč ti naši prestituti do toho nešťouraj..jim sttačí Zeman a Putin a je yvymalováno a jsme tam kde jsme;-O;-O

+4/−7
19.12.2014 20:33

O52n63d86ř91e29j 16F64i23l12i52p94c73z98y45k 8604383158181

V Polsku mají obavy z těch železničních přejezdů. A velké. Možná měli počkat.

+2/0
19.12.2014 20:26

J92a32r25e61k 55K39a87l13i39v56o80d42a 7836953961626

Na CMK, tam co se jezdí 200, je úspěšně likvidujou...

0/0
20.12.2014 1:32

D95a48v77i78d 10Š14a59f25r62á24n97e72k 5877574857323

Rychlost 200 km/h je stejně historická, jako našich 160 km/h. Nemá moc význam, budovat železnici na tyhle rychlosti. Pokud pominu Francii a SRN, tak rychlostí nad 250 km/h můžete jezdit i ve Španělsku, Itálii nebo dokonce v Turecku.

No u nás je to stejně jedno - vzhledem k tomu, že jsme z důvodu neschopnosti našich technokratů za posledního čtvrt století utopili miliardy v předražené "modernizaci" koridorů, nezbývá než nadávat na Brusel ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

+7/−2
19.12.2014 20:01

J11i23ř45í 27E70r89b17e57n 1143254756187

A co byste radil, pane dneska-jsem-chytrej? Budovat už v 90. letech rychlotratě a nechat si základní železniční síť už úplně rozpadnout? Od elektrifikace se totiž na páteřní tratě skoro nesáhlo a stav svršku i zabzař byl v roce 1991 tak tristní, že jízdní doba z Prahy do Brna byla skoro o hodinu delší než o třicet let dřív!

Rychlotratě se musí projektovat a stavět v úplně nových trasách - není možné na ně přestavět ty stávající přeplněné koridorové trati!

+10/0
20.12.2014 0:08

D42a69v67i98d 76Š45a49f21r59á36n17e87k 5727104987413

Napsal obecní chytrej. Třeba úsek Augsburg-Mnichov (230km/h) dokončený nedávno se stavěl na původním tělese.

Rakouská Westbahn se na 230km/h taky nepředělávala komplet celá. Kolikrát vám stačí napřímit oblouky, nebo udělat tunely.

0/−7
20.12.2014 9:05

L40a24d24i80s69l58a40v 69H59r78ů91z15a 8401306740846

Lepší obecní chytrej, než obecní hloupej. Pokud by to šlo, tak by se to naprojektovalo na 230 v původní trati. Ale není terén v každé zemi stejný. Na některých našich koridorech nešlo v původní trase dosáhnout ani těch 160.

+5/0
20.12.2014 14:55

D81a91n55i98e95l 51K18o73č71i74c16a 4575548706902

U nás nikde nic nenapřímíte. Stačí jedna chytrá bába s políčkem co vám stojí v cestě a jste...

...víte kde.

0/0
23.12.2014 18:13

M75i26c88h11a94l 47B83e39r96a48n 1966536443805

Mají to pěkné, kluci polští :-)

0/0
19.12.2014 19:38

J39a61n 32S59k31ř27i16v84á40n28e71k 3726956866

Děkuji opět je Polsko před námi.

+1/−5
19.12.2014 19:26

I23v63a 13V84a82l43č13í97k62o58v59á 1979978721911

Opět není před námi.

+5/−1
19.12.2014 21:42

J23i82ř96í 33E53r84b90e85n 1693384316507

A není náhoda, že to vymysleli v lidově demokratické zemi, v socialistickém Polsku! A zase jsme o krok před nimi!

Ale co myslíš, bude to stačit?

0/0
20.12.2014 0:17

P96e73t42r 47K71u33n30c 7262351751486

Aspon někdo umí rozumě čerpat dotace z EUR^. No a nam nezbyva nic jiného než se projet na cyklostezkach

+14/0
19.12.2014 19:14

V27l28a53s35t79i30m73i98l 13K54o51c80u14r11e75k 4386713270254

Není divu, u nás jsou nejdůležitější cyklostezky, ve Španlsku se jezdí 360 km/h.

+2/−1
20.12.2014 2:48

M54a21r62t11i87n 25V22o35j73á52č75e16k 9462438798157

no koukněte na mapu a porovnejte trasy ve Španělsku a u nás a ukažte mě úseky kde by měl koridor s rychlostí nad 200km smysl víc jak 300 vůbec nezmiňuji

+4/0
20.12.2014 14:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.