Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P20a97v96e78l 68H56a24l80e50n83k94a 3241220406900

Test

0/0
1.1.2015 9:46

V21l65a25d69i67m57í63r 61P96l10o93c23e19k 8963555252432

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

+3/−1
24.12.2014 12:53
Foto

J43i40ř69í 15O14p79á92l25k65a 5251430478347

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0/−1
23.12.2014 9:48

M17i61l69a25n 20K35a62s38a59l 1718239975135

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

+1/0
23.12.2014 13:59

K65a59r58e68l 65M17i50š64k54a 2176352212279

Vliv je značný, stačí pouhé porovnání kinetických energií.

0/0
23.12.2014 14:50

H50o59n54z34a 20T39a54r 3449392774132

Poselství katastrof - Rychlovlaky

https://www.youtube.com/watch?v=El5XlOGcRcw

0/0
22.12.2014 16:36

P82e44t26r 64P70e29t42r 7662490530302

Absurdní je itág...

0/0
22.12.2014 1:58

J34i58ř57í 73H78o91r27á80k 6494524743606

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0/0
21.12.2014 10:10

L79i38b27o30r 27T77e67s34a62ř 9757246513102

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0/0
26.12.2014 9:44
Foto

P45e30t31r 87P66r80o90c92h90á11z79k55a 3272216722934

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

+6/0
21.12.2014 9:00

J86i13ř51í 13H16o98r44á53k 6514744413856

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

+3/−1
21.12.2014 10:15
Foto

P76e16t81r 57P22r53o56c14h59á10z58k59a 3822596102814

Můžete mít pravdu.Mě apíše mrzí,že celý článek vyzněl tak nějak kriticky.Nic pochvalného a přitom je co chválit.

+2/0
21.12.2014 17:45

P10e18t53r 83P80e30t20r 7722180520652

Pssst, ono se nesmí říkat, že poláci jsou dnes životní úrovní výše nežli my.

+1/−2
22.12.2014 2:00
Foto

P90e77t56r 55P80r13o83c20h42á87z35k97a 3222616722444

:-)R^

0/0
22.12.2014 13:04

R37a30d91e13k 33Z97i35m10a 4676924217

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0/0
21.12.2014 6:35

J75a14c96e39k 91Z31a74k10r58z78e95w73s48k49i 2707734832860

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

+5/−1
21.12.2014 2:11

V56o80j48t53a 10K27u69š84č53á40k 6909208626439

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

+4/0
21.12.2014 9:17

J14a98r86e80k 50K66a60l96i63v81o75d69a 7876793311396

Jezdí 160

+1/0
26.12.2014 20:08

J48i21ř77í 28K28o49c21u57r44e22k 6845604405648

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

+6/0
20.12.2014 19:52

P46a24v73e95l 86K67o97l14á22č86e32k 9734144772641

Z Česka se jednou zřejmě stane takový skanzen  neschopnosti spravovat si dobře vlastní zemi.

+7/−3
20.12.2014 17:59

V29o95j40t45a 41P61r71o91s23e32c56k64y 6738940895369

v CR  nic takoveho jako TGV nebude  protoze ekoteroriste budou zasadne proti budovani

+6/−5
20.12.2014 10:05

V95l59a48s18t78i81m30i80l 26F26i61a87l14a 1242491834

Nebude,protoze to nechceme zaplatit

+6/0
20.12.2014 14:45

P90e60t13r 75M53o97t67y71č33k90a 1274411223724

Nebude, protože to nemá žádný smysl. V podstatě existují snad jen tři města, jejichž spojení něčím podobným by mohlo mít smysl - Praha, Brno, Ostrava. A to jen tehdy, pokud by to nikde jinde nestavělo. Takže když si vezmu, že by na stejných linkách jezdilo i něco mnohem méně okázalého, také by to nezastavovalo jinde a přitom to jelo maximální rychlostí, pak to bude bohatě stačit.

Problém je, že pak se to neuživí...

0/−1
20.12.2014 19:55

M18i77l26a36n 83M65u34s94i44l 4473781242835

No to je opět moudro.. železniční síť nekončí u hranic, ale jde po celé Evropě. Takže v budoucnu bude RTV potřeba čím dál víc..

+6/0
21.12.2014 10:11

P57e57t51r 38T41y94č60k97a 6505902679332

Protoze Cr neni Francie. Zejmena rozlohou.

+2/−2
20.12.2014 21:37

H36o56n89z47a 68T56a72r 3489982354142

Jesli to spíše nebude tím že

Jsme malá země, ve které jsou velká města v malých rozestupech od sebe.

Rychlovlak potřebuje nejakou vzdálenost na brždění / akceleraci

Tak Jako se musí opravovat silnice pro motorová vozidla Tak  obdobně potřebuje obnovu i železnční sít  Všechno stárne a potřebuje obnovu.

Budoucnost patří hlavně vlakům, které budou Evropský kontiment křižovat napříč . Například multinapětové lokomotývy jsou dalším krokem budoucího vývoje .

0/0
22.12.2014 16:00

R47o88m53a49n 52R80a88c90e10k 3508200307935

Zato u nás jsme s rychlostí ještě ve století páry, a možná by párovky mohly být zajímavé pro turisty. Celá řada úseků tratí má sníženou rychlost na 60, jinak se tam vykolejí a manažeři ČD berou miliony za nic nebo zlaté padáky;-(;-(

+4/−5
20.12.2014 9:53

V59l31a80s24t31i27m19i92l 10F36i75a86l36a 1862741404

Nojo to je tezky kdyz toho nechceme vrazit ani kacku a na vse si maji vydelat sami. Nikde ve svete to tak nefunguje

0/0
20.12.2014 14:47

L24a58d48i20s67l96a88v 87H23r70ů16z50a 8501566120416

U nás se modernizují koridory na 160 a už to nebude trvat dlouho a bude hotovo. A pokud jste četl článek, tak ti Poláci na tom s tou rychlostí nejsou o moc lépe.

+5/0
20.12.2014 14:51

M96a67t66o54u35š 54P38r15e34u76s71s 6120274612779

Ovšem vozy se často modernizují jen na 140 km/h... :-(

0/0
21.12.2014 3:04

J50i74ř42í 61K40o51c33u15r71e17k 6195174805758

No hlavně, že jste odignoroval existenti SŽDC, která má správu tratí na starosti.

+2/0
20.12.2014 18:55

L61u90k67á39š 17A30d80a61m29e11c 3187333700477

Prvně mi nedošlo, proč hned první věta článku připomíná, že Polsko bylo součástí východního bloku, avšak po přečtení článku mi došlo, že Poláci opět navazují na skvělé tradice soudruha knížete Potěmkina :-)

+7/0
20.12.2014 8:16

A65l78e37š 20K72o95m73á88r20e15k 5772369348597

Polsko docela šlape, ale že by to bylo skoro jako v Německu, jak to tady někteří popisují, tak to bych to zas nenafukoval, stačí sjet z dálnice (spoustu z nich postavených kvůli EURU) nebo hlavní trati a jsme 20 let zpátky...ostatně stejně jako u nás...aby Polsko pokrylo celou zemi dálnicemi a pendolinem, to uteče ve Visle ještě hodně vody...;-)

+15/0
19.12.2014 20:43

T56o46m54á77š 75K24n66a47i64f80l 6463100577490

Asi tak... Poláci máj štěstí, ze Maj kus rovne trate... To je asi tak vše.

+14/−1
19.12.2014 20:54

J65a18r89e91k 85K53a76l61i44v22o43d91a 7656563221416

Postavené ještě za Gierka...71-77

+4/0
19.12.2014 23:40

N14o56v72o43s17a50d 34M93i66r33o82s83l42a36v 9618329408649

...tak přemejšlím kde ti naši nynější soudruzi udělali chybu?...kde jsou ty doby kdy v Polsku byli vděční za náš automobil "Minor" a oni z toho udělali "Sirénu" pokračovalo to Fiatem Polski  atd.atd,...a u nás se živil ten špatný nacionalismus s tím,že Polsko,Maďarsko ale i Slovensko je pořád za námi a jedině ČR je na tom nejlépe...a ejhle ono to bude asi obráceně je ale pozdě..viníci si koupili Slávii nebo bydlí v Monaku a v nejhorším v době soudu se rekreuje v Chorvatsku a opět nic...najednou bouchaj muničáky a náš min.armády nás ujišťuje,že opět zaplatíme cca 20 milionů a našinec poslouchá jen mlžení a spoustu keců ale za kterého mi.obrany a jeho úředníků toto bylo posvěcono se nedozvíme...proč...kdo koho kreje...nebo by vyplavalo na povrch ještě větší svinstvo...proč ti naši prestituti do toho nešťouraj..jim sttačí Zeman a Putin a je yvymalováno a jsme tam kde jsme;-O;-O

+4/−7
19.12.2014 20:33

O97n27d28ř34e58j 72F25i43l13i62p22c28z12y35k 8424173188121

V Polsku mají obavy z těch železničních přejezdů. A velké. Možná měli počkat.

+2/0
19.12.2014 20:26

J92a16r24e71k 51K66a19l11i21v49o98d21a 7816773921486

Na CMK, tam co se jezdí 200, je úspěšně likvidujou...

0/0
20.12.2014 1:32

D38a87v81i40d 41Š38a40f53r38á15n91e40k 5897754757393

Rychlost 200 km/h je stejně historická, jako našich 160 km/h. Nemá moc význam, budovat železnici na tyhle rychlosti. Pokud pominu Francii a SRN, tak rychlostí nad 250 km/h můžete jezdit i ve Španělsku, Itálii nebo dokonce v Turecku.

No u nás je to stejně jedno - vzhledem k tomu, že jsme z důvodu neschopnosti našich technokratů za posledního čtvrt století utopili miliardy v předražené "modernizaci" koridorů, nezbývá než nadávat na Brusel ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

+7/−2
19.12.2014 20:01

J43i54ř18í 67E23r40b18e27n 1223184736137

A co byste radil, pane dneska-jsem-chytrej? Budovat už v 90. letech rychlotratě a nechat si základní železniční síť už úplně rozpadnout? Od elektrifikace se totiž na páteřní tratě skoro nesáhlo a stav svršku i zabzař byl v roce 1991 tak tristní, že jízdní doba z Prahy do Brna byla skoro o hodinu delší než o třicet let dřív!

Rychlotratě se musí projektovat a stavět v úplně nových trasách - není možné na ně přestavět ty stávající přeplněné koridorové trati!

+10/0
20.12.2014 0:08

D60a34v68i72d 89Š24a52f11r75á78n70e48k 5767194797203

Napsal obecní chytrej. Třeba úsek Augsburg-Mnichov (230km/h) dokončený nedávno se stavěl na původním tělese.

Rakouská Westbahn se na 230km/h taky nepředělávala komplet celá. Kolikrát vám stačí napřímit oblouky, nebo udělat tunely.

0/−7
20.12.2014 9:05

L75a43d34i80s16l53a13v 23H63r62ů39z20a 8741736660386

Lepší obecní chytrej, než obecní hloupej. Pokud by to šlo, tak by se to naprojektovalo na 230 v původní trati. Ale není terén v každé zemi stejný. Na některých našich koridorech nešlo v původní trase dosáhnout ani těch 160.

+5/0
20.12.2014 14:55
Foto

D76a15n84i64e24l 76K87o87č98i96c67a 4945768976872

U nás nikde nic nenapřímíte. Stačí jedna chytrá bába s políčkem co vám stojí v cestě a jste...

...víte kde.

0/0
23.12.2014 18:13

M12i63c74h92a40l 12B29e98r47a69n 1156426793485

Mají to pěkné, kluci polští :-)

0/0
19.12.2014 19:38

J78a44n 46S11k65ř62i21v93á12n32e87k 3436366236

Děkuji opět je Polsko před námi.

+1/−5
19.12.2014 19:26

I20v75a 14V35a61l97č64í27k44o71v46á 1389398441781

Opět není před námi.

+5/−1
19.12.2014 21:42

J31i44ř38í 18E52r62b95e12n 1423644146857

A není náhoda, že to vymysleli v lidově demokratické zemi, v socialistickém Polsku! A zase jsme o krok před nimi!

Ale co myslíš, bude to stačit?

0/0
20.12.2014 0:17

P79e75t41r 65K27u90n53c 7932211181176

Aspon někdo umí rozumě čerpat dotace z EUR^. No a nam nezbyva nic jiného než se projet na cyklostezkach

+14/0
19.12.2014 19:14

V77l61a13s17t97i17m70i30l 82K89o58c72u23r44e79k 4406203770204

Není divu, u nás jsou nejdůležitější cyklostezky, ve Španlsku se jezdí 360 km/h.

+2/−1
20.12.2014 2:48

M10a48r80t32i32n 61V26o79j91á44č28e35k 9712538828347

no koukněte na mapu a porovnejte trasy ve Španělsku a u nás a ukažte mě úseky kde by měl koridor s rychlostí nad 200km smysl víc jak 300 vůbec nezmiňuji

+4/0
20.12.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.