Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P52a68v68e77l 16H11a79l80e65n95k86a 3591100806740

Test

0/0
1.1.2015 9:46

V64l96a57d84i39m15í49r 20P65l61o17c58e40k 8413685552902

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

+3/−1
24.12.2014 12:53
Foto

J65i46ř88í 31O74p58á93l77k34a 5171750808287

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0/−1
23.12.2014 9:48

M33i64l87a38n 47K32a84s75a43l 1958709695195

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

+1/0
23.12.2014 13:59

K66a20r60e23l 57M56i66š51k46a 2596422582899

Vliv je značný, stačí pouhé porovnání kinetických energií.

0/0
23.12.2014 14:50

H83o51n89z39a 29T34a75r 3959902294812

Poselství katastrof - Rychlovlaky

https://www.youtube.com/watch?v=El5XlOGcRcw

0/0
22.12.2014 16:36

P46e35t18r 69P37e55t28r 7482420660872

Absurdní je itág...

0/0
22.12.2014 1:58

J67i61ř71í 10H31o95r70á23k 6974774773346

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0/0
21.12.2014 10:10

L73i37b18o90r 59T20e36s60a75ř 9357186323282

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0/0
26.12.2014 9:44
Foto

P37e42t74r 49P68r23o76c53h58á43z30k12a 3732166372634

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

+6/0
21.12.2014 9:00

J33i41ř23í 83H62o17r47á41k 6834144503636

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

+3/−1
21.12.2014 10:15
Foto

P88e62t92r 34P63r19o71c84h44á62z31k52a 3682126552104

Můžete mít pravdu.Mě apíše mrzí,že celý článek vyzněl tak nějak kriticky.Nic pochvalného a přitom je co chválit.

+2/0
21.12.2014 17:45

P75e26t19r 51P23e83t32r 7762740120252

Pssst, ono se nesmí říkat, že poláci jsou dnes životní úrovní výše nežli my.

+1/−2
22.12.2014 2:00
Foto

P62e36t47r 85P44r80o62c69h95á36z81k70a 3882126862984

:-)R^

0/0
22.12.2014 13:04

R44a78d30e58k 98Z96i75m55a 4496504297

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0/0
21.12.2014 6:35

J21a30c59e46k 33Z86a92k61r43z30e78w97s74k93i 2107394462480

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

+5/−1
21.12.2014 2:11
Foto

V78o33j16t41a 30K62u79š47č29á54k 6739348596869

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

+4/0
21.12.2014 9:17

J10a12r41e20k 96K38a16l24i49v60o67d86a 7236283821346

Jezdí 160

+1/0
26.12.2014 20:08

J21i14ř23í 22K28o70c30u45r36e59k 6175864485238

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

+6/0
20.12.2014 19:52

P38a36v87e57l 45K93o55l79á83č72e24k 9284464162391

Z Česka se jednou zřejmě stane takový skanzen  neschopnosti spravovat si dobře vlastní zemi.

+7/−3
20.12.2014 17:59

V87o51j82t18a 22P40r33o72s91e98c85k82y 6588840845349

v CR  nic takoveho jako TGV nebude  protoze ekoteroriste budou zasadne proti budovani

+6/−5
20.12.2014 10:05

V92l12a31s88t46i50m86i67l 75F47i71a89l84a 1842391234

Nebude,protoze to nechceme zaplatit

+6/0
20.12.2014 14:45

P83e50t79r 78M32o24t33y94č91k30a 1584681933214

Nebude, protože to nemá žádný smysl. V podstatě existují snad jen tři města, jejichž spojení něčím podobným by mohlo mít smysl - Praha, Brno, Ostrava. A to jen tehdy, pokud by to nikde jinde nestavělo. Takže když si vezmu, že by na stejných linkách jezdilo i něco mnohem méně okázalého, také by to nezastavovalo jinde a přitom to jelo maximální rychlostí, pak to bude bohatě stačit.

Problém je, že pak se to neuživí...

0/−1
20.12.2014 19:55

M47i67l53a48n 50M35u46s29i55l 4393661962835

No to je opět moudro.. železniční síť nekončí u hranic, ale jde po celé Evropě. Takže v budoucnu bude RTV potřeba čím dál víc..

+6/0
21.12.2014 10:11

P29e37t12r 83T54y58č97k25a 6815462229432

Protoze Cr neni Francie. Zejmena rozlohou.

+2/−2
20.12.2014 21:37

H17o26n90z75a 62T98a17r 3879532334482

Jesli to spíše nebude tím že

Jsme malá země, ve které jsou velká města v malých rozestupech od sebe.

Rychlovlak potřebuje nejakou vzdálenost na brždění / akceleraci

Tak Jako se musí opravovat silnice pro motorová vozidla Tak  obdobně potřebuje obnovu i železnční sít  Všechno stárne a potřebuje obnovu.

Budoucnost patří hlavně vlakům, které budou Evropský kontiment křižovat napříč . Například multinapětové lokomotývy jsou dalším krokem budoucího vývoje .

0/0
22.12.2014 16:00

R94o92m64a80n 53R88a39c41e21k 3778740827695

Zato u nás jsme s rychlostí ještě ve století páry, a možná by párovky mohly být zajímavé pro turisty. Celá řada úseků tratí má sníženou rychlost na 60, jinak se tam vykolejí a manažeři ČD berou miliony za nic nebo zlaté padáky;-(;-(

+4/−5
20.12.2014 9:53

V54l10a12s39t37i23m62i47l 26F45i66a79l87a 1312401564

Nojo to je tezky kdyz toho nechceme vrazit ani kacku a na vse si maji vydelat sami. Nikde ve svete to tak nefunguje

0/0
20.12.2014 14:47

L29a83d50i21s20l21a17v 91H58r90ů36z38a 8231736480246

U nás se modernizují koridory na 160 a už to nebude trvat dlouho a bude hotovo. A pokud jste četl článek, tak ti Poláci na tom s tou rychlostí nejsou o moc lépe.

+5/0
20.12.2014 14:51

M61a20t31o72u68š 74P75r75e57u64s34s 6470644772249

Ovšem vozy se často modernizují jen na 140 km/h... :-(

0/0
21.12.2014 3:04

J61i26ř77í 73K61o39c26u88r66e77k 6715814185388

No hlavně, že jste odignoroval existenti SŽDC, která má správu tratí na starosti.

+2/0
20.12.2014 18:55

L22u35k15á34š 58A87d38a40m13e28c 3157193110967

Prvně mi nedošlo, proč hned první věta článku připomíná, že Polsko bylo součástí východního bloku, avšak po přečtení článku mi došlo, že Poláci opět navazují na skvělé tradice soudruha knížete Potěmkina :-)

+7/0
20.12.2014 8:16

A58l10e85š 28K89o25m59á62r65e19k 5232769958417

Polsko docela šlape, ale že by to bylo skoro jako v Německu, jak to tady někteří popisují, tak to bych to zas nenafukoval, stačí sjet z dálnice (spoustu z nich postavených kvůli EURU) nebo hlavní trati a jsme 20 let zpátky...ostatně stejně jako u nás...aby Polsko pokrylo celou zemi dálnicemi a pendolinem, to uteče ve Visle ještě hodně vody...;-)

+15/0
19.12.2014 20:43

T16o21m51á95š 12K23n28a48i45f79l 6853160427530

Asi tak... Poláci máj štěstí, ze Maj kus rovne trate... To je asi tak vše.

+14/−1
19.12.2014 20:54

J87a65r47e56k 14K66a11l38i47v67o63d12a 7286203381556

Postavené ještě za Gierka...71-77

+4/0
19.12.2014 23:40

N33o71v68o48s24a52d 64M49i10r87o30s61l68a78v 9178479288579

...tak přemejšlím kde ti naši nynější soudruzi udělali chybu?...kde jsou ty doby kdy v Polsku byli vděční za náš automobil "Minor" a oni z toho udělali "Sirénu" pokračovalo to Fiatem Polski  atd.atd,...a u nás se živil ten špatný nacionalismus s tím,že Polsko,Maďarsko ale i Slovensko je pořád za námi a jedině ČR je na tom nejlépe...a ejhle ono to bude asi obráceně je ale pozdě..viníci si koupili Slávii nebo bydlí v Monaku a v nejhorším v době soudu se rekreuje v Chorvatsku a opět nic...najednou bouchaj muničáky a náš min.armády nás ujišťuje,že opět zaplatíme cca 20 milionů a našinec poslouchá jen mlžení a spoustu keců ale za kterého mi.obrany a jeho úředníků toto bylo posvěcono se nedozvíme...proč...kdo koho kreje...nebo by vyplavalo na povrch ještě větší svinstvo...proč ti naši prestituti do toho nešťouraj..jim sttačí Zeman a Putin a je yvymalováno a jsme tam kde jsme;-O;-O

+4/−7
19.12.2014 20:33

O48n47d69ř76e95j 20F34i73l66i63p40c64z66y23k 8814433518471

V Polsku mají obavy z těch železničních přejezdů. A velké. Možná měli počkat.

+2/0
19.12.2014 20:26

J47a77r51e69k 54K18a10l80i93v42o89d33a 7256973611276

Na CMK, tam co se jezdí 200, je úspěšně likvidujou...

0/0
20.12.2014 1:32

D32a18v92i64d 92Š60a10f95r94á25n12e39k 5207334517433

Rychlost 200 km/h je stejně historická, jako našich 160 km/h. Nemá moc význam, budovat železnici na tyhle rychlosti. Pokud pominu Francii a SRN, tak rychlostí nad 250 km/h můžete jezdit i ve Španělsku, Itálii nebo dokonce v Turecku.

No u nás je to stejně jedno - vzhledem k tomu, že jsme z důvodu neschopnosti našich technokratů za posledního čtvrt století utopili miliardy v předražené "modernizaci" koridorů, nezbývá než nadávat na Brusel ;-D

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/24/High_Speed_Railroad_Map_of_Europe_2013.svg

+7/−2
19.12.2014 20:01

J15i50ř82í 86E91r81b34e87n 1433534716867

A co byste radil, pane dneska-jsem-chytrej? Budovat už v 90. letech rychlotratě a nechat si základní železniční síť už úplně rozpadnout? Od elektrifikace se totiž na páteřní tratě skoro nesáhlo a stav svršku i zabzař byl v roce 1991 tak tristní, že jízdní doba z Prahy do Brna byla skoro o hodinu delší než o třicet let dřív!

Rychlotratě se musí projektovat a stavět v úplně nových trasách - není možné na ně přestavět ty stávající přeplněné koridorové trati!

+10/0
20.12.2014 0:08

D94a25v93i85d 55Š65a41f86r11á61n24e31k 5787884517323

Napsal obecní chytrej. Třeba úsek Augsburg-Mnichov (230km/h) dokončený nedávno se stavěl na původním tělese.

Rakouská Westbahn se na 230km/h taky nepředělávala komplet celá. Kolikrát vám stačí napřímit oblouky, nebo udělat tunely.

0/−7
20.12.2014 9:05

L10a17d25i11s80l88a37v 30H81r59ů86z21a 8831516310866

Lepší obecní chytrej, než obecní hloupej. Pokud by to šlo, tak by se to naprojektovalo na 230 v původní trati. Ale není terén v každé zemi stejný. Na některých našich koridorech nešlo v původní trase dosáhnout ani těch 160.

+5/0
20.12.2014 14:55
Foto

D20a27n18i12e43l 77K51o76č79i78c55a 4195348886112

U nás nikde nic nenapřímíte. Stačí jedna chytrá bába s políčkem co vám stojí v cestě a jste...

...víte kde.

0/0
23.12.2014 18:13

M45i25c91h11a41l 90B57e64r25a36n 1526636553585

Mají to pěkné, kluci polští :-)

0/0
19.12.2014 19:38

J25a84n 30S72k86ř11i95v39á63n20e25k 3656936236

Děkuji opět je Polsko před námi.

+1/−5
19.12.2014 19:26

I69v70a 28V27a48l80č45í43k14o71v74á 1779848381161

Opět není před námi.

+5/−1
19.12.2014 21:42

J66i27ř85í 49E45r87b31e90n 1923974466467

A není náhoda, že to vymysleli v lidově demokratické zemi, v socialistickém Polsku! A zase jsme o krok před nimi!

Ale co myslíš, bude to stačit?

0/0
20.12.2014 0:17

P88e66t75r 25K21u27n69c 7622291961876

Aspon někdo umí rozumě čerpat dotace z EUR^. No a nam nezbyva nic jiného než se projet na cyklostezkach

+14/0
19.12.2014 19:14

V52l40a91s31t71i59m11i67l 82K57o57c27u76r21e92k 4296453840424

Není divu, u nás jsou nejdůležitější cyklostezky, ve Španlsku se jezdí 360 km/h.

+2/−1
20.12.2014 2:48

M21a60r30t94i94n 97V25o49j82á83č86e90k 9692768598197

no koukněte na mapu a porovnejte trasy ve Španělsku a u nás a ukažte mě úseky kde by měl koridor s rychlostí nad 200km smysl víc jak 300 vůbec nezmiňuji

+4/0
20.12.2014 14:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.