Diskuze

Jeli jsme polským Pendolinem 200 km/h. Zaujaly nás absurdní stěrače

Poláci jako první z bývalých satelitů SSSR provozují od 14. prosince 2014 rychlovlak jedoucí dvoustovkou. Hned první den jednotka vytvořila rekordně krátké časy při průjezdu na daných tratích. Během jízdy jsme zaznamenali obrovské napětí, klidnou jízdu, příjezd podle jízdního řádu i absurdity.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S článku se mi dělá špatně.  Typicky česká zapšklost.  Chápu autora, že po zkušenostech v Česku není lehké psát o sousedech s nadšením, ale co je moc, to je moc. . Hnidopišství je odporné. Když již nemůžete něco  pochválit , tak prosím nepište. Alespoň ne tímto způsobem a ne v Technetu. A raději zapřemýšlejte, proč v Polsku rostou tak rychle dálnice a jak je vidět se železnicí se také něco děje.  I když ne zcela ideálně.

 Děkuji.

Plocek Teplice

3 1
možnosti
Foto

Ty přejezdy - z pohledu hasiče je úplně jedno, jestli auto srazí vlak s dvoustovkou nebo 160km/h na tachometru.

0 1
možnosti

M35i95l22a54n 16K29a71s58a39l

23. 12. 2014 13:59

otázka je, jaký vliv to má na vlak a "bezpečnost" cestujících, tam i tento pro někoho poněkud zanedbatelný rozdíl hraje významnou roli

1 0
možnosti

P65e86t59r 21P48e64t71r

22. 12. 2014 1:58

Absurdní je itág...

0 0
možnosti

J91i65ř24í 13H59o40r25á18k

21. 12. 2014 10:10

Mě zaujalo něco jiného: zmínka o čistot na nádraží. Jak zřízenec po uklizení odpadku místo zametl a ještě vytřel. A přál bych Polákům, aby jim tohle vydrželo.

Protože v minulosti byl standard jiný: spousta špíny, nejen viditelné ale i smradlavé. A bývalo to nejen na nádražích, ale i ve vlacích (zejména osobních). Tak býval puch z takové té léta neodstraňované špíny. Tož aby Polákům vydržela ta zmiňovaná čistota. A aby s taky dokázala rozšířit i tam, kde ještě není.

0 0
možnosti

L17i80b41o67r 37T49e69s70a96ř

26. 12. 2014 9:44

u nás to ve vlacích není o nic lepší...

0 0
možnosti
Foto

Nemohu si pomoc,ale myslím,že problém se stěrači má pouze autor článku.Nikde jinde jsem se nedočetl,že by si polští fírové na tohle stěžovali.Nehledě na to,že systém stěračů si objednal přímo polský odběratel.Co tak spíše pochválit dobrou věc a to,že Polsko jde správným směrem než jen kritizovat drobnosti a navíc ze subjektivního pohledu.

6 0
možnosti

J48i78ř62í 70H34o29r88á90k

21. 12. 2014 10:15

No nevím, jestli máte správný úhel pohledu: ten problém může (i když nemusí) mít fatální následky. Určitě nezvýší bezpečnost provozu. A že takto byl specifikován požadavek ze strany zákazníka? To ještě neznamená, že byl z hlediska bezpečnosti prozíravý. Vždyť i od nás známe příklady požadavků ze strany "oficiálních míst" které jsou diplomaticky řečeno "přinejmenším neprozíravé". Chcete příklad? Třeba Kalouskovy padáky ... ty taky byly vyrobeny podle objednávky, a pro jistotu se s nimi neskáče.

3 1
možnosti

R25a22d28e23k 34Z68i66m42a

21. 12. 2014 6:35

Mě by jenom zajímalo, v kterých letadlech se hroutí stoleček při sklopení sedadla před vámi :) ?

0 0
možnosti

Predevsim trapas je v tom ze prumerna  rychlost je zatim asi 100km/h. Tak nebyly  nutne zadne Pendolina. Existuje v Polsku vyborna spolecnost Pesa ktera vyrabi vlaky taky pro CR, dokonce i Nemecko. Polska vlada ale koupila 2 x drazsi italske vlaky. Ale uz sme na takove vychozeni peniz v Polsku zvykli -kdyz se stavelo za poslednich 5 let napriklad poloprazdne obrovske stadiony v prepoctu celkove za desitki miliard(!) korun.

5 1
možnosti

tak cesi maji taky pendolina a vic nez 100-140 nikde taky nejedou, jinak by presly do "leteckeho rezimu" ;-D

4 0
možnosti

První týden provozu a ono to má mouchy? Vždyť je to italský výrobek ;-) (podobně jako česká Pendolína), novinka a ani to není zajeté. Pendolíno v ČR půl roku jezdilo namísto rychlíku s jeho rychlostí a jízdním řádem. Celkem v ČR trvalo skoro dva roky, než Pendolínu u Polomi přestaly zamrzat CD romy, jak zpívá Jarek Nohavica. 

A že se jede po rozkopané trati? Inu udělat modernizaci tratě bez toho, aniž by byla rozkopaná neumí ani Japonci, i v ČR je takových případů hned několik.

Přínostnější pro mezinárodní srovnání by bylo počkat tak půl roku, kdy to bude v provozu a teprve pak hodnotit.

6 0
možnosti