- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
A nemohlo se to letadlo nějakému tomu balonu vyhýbat? Ani nemuselo dojít k přímému střetu.
No, ne že bych zrovna považoval ten závěr s balonem za 100% pravdivý, ale určitě byl možný. Jinak rozdíl mezi "prvotní verzí" a "konečným závěrem" vyšetřování není asi nic neobvyklého. V r. 1986 jsem se nachomítnul k tomu, když polský pilot zemědělského vrtulníku "škrtl" zadní vrtulí o dráty vysokého napětí. Jedno lano přesekl, kus vrtule urazil a stroj začal rotovat. Nicméně tek kluk s tím dokázal doletět skoro tři kilometry na polní letiště a tam přistát... První verze samozřejmě byla "chyba posádky" (pilota). A "příslušníci VB", kteří tam dorazili dříve, než letová inspekce, měli hned jasno a podle toho s ním také jednali jako se zločincem.... Nicméně následně se ukázalo, ze mu někdo (nepamatuji si kdo, ale byly to naše ČS letecké orgány) daly staré mapy, kde to vedení nebylo ještě vyznačeno a místní zemědělské družstvo mu tam to VN vedení také nezakreslilo... A jelikož to bylo k večeru, slunce bylo nízko a on letěl proti, tak podle znalců nemohl to vedení včas vidět. Závěr byl, že nenesl žádnou vinu a naopak, když se v poslední chvíli rozhodoval, jestli podletět či nadletět, tak se evidentně rozhodl správně... Čili já říkám - kdo ví, jak to tom padesátém šestém bylo. A ten balon klidně i tou příčinou mohl být, ale také nemusel...
V roce 1964 jsem letel na Ae-45 do Popradu se tremi spolucestujicimi, vsichni od letectvi. Nad letistem jsme meli 1100 metru na mistnim QFE (teda nad letistem), souvisla vrstva mraku byla asi 100 metru pod nama. Letistni vez nam tvrdila ze zakladna mraku je 1200 metru nad letistem, a ze jasne vidi modre nebe mezi mraky, a ze co pry mame za problemy. My jsme byli nad mrakama a nevideli jsme ani flicek zeme. Po hezkem vyhlidkovem letu kolem hor jsme pristali na Sliaci.
Timto chci jenom naznacit ze meteorkari v Poprade to meli obcas nejak popletene.
V 1956 mi bylo 10 let, bydleli jsme blízko západní hranice a sledování balonů s letáky pro nás bylo každodenní vzrůšo. Primitivním dalekohledem jsme propátrávali oblohu a když jsme nějaký objevili, snažili jsme se ho dohnat. Většinou odlétly dál do vnitrozemí, ale některé spadly. Co jsme s nimi dělali ? Přičuchávali jsme k tiskařské černi letáků, byla to vůně dálek a igelit z balonů jsme dopravovali domů, kde měl všestranné použití. Dospělí četli text a vážně při tom pokyvovali hlavami na znamení souhlasu
Během krátké doby byly balony zakázané, právě kvůli bezpečnosti letadel.
O 50 rokov neskôr sa pri maďarskej obci Hejce zrútil vojenský AN-24 Slovenskej armády, zahynulo 42 ľudí... Príčina nehody - nesprávne nastavený rádiový VÝŠKOMER
Přístroj ukazoval vyšší výšku, než byla skutečná, ne nižší.
A koukám, že jsem opsal druhou chybu, správně: větší výšku.
Jsem rád, že připomínáte magické 11 10 11. výročí této tragické letecké katastrofy.
A nebo za to mohli posr..ý komouši...
Jo, blbě nastavili počasí...
Z Vás by byl v 50-tých letech vyšetřovatel jedna báseň.
Dle všeho za to mohli piloti a ti, co jim v tom počasí povolili let.
Tak ono je to móda házet všecko na američany. IBM (čili američani) dodali v roce 1934 technologii pro zefektivnění sčítání lidu v Německu. Anti-Ami z toho udělali systém pro likvidaci Židů. A tak podle nich za Holocaust může IBM, potažmo američani a proto by v souladu se Stalinovým přesvědčením měly být rodiny odpovědných vyhlazeny až do třetího pokolení.
Co má Stalis společného s tvrzením židovských a jiných skupin, že IBM může za Holocaust? Obojí je dokonalá ....