Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stalinova pomsta. Rusko chtělo získat vliv, zachránce Židů musel zemřít

Švédského diplomata Raoula Wallenberga naposled spatřili, když v doprovodu tří sovětských důstojníků odjel 17. ledna 1945 v Budapešti do štábu velitele 2. ukrajinského frontu, aby ho požádal o pomoc pro své svěřence. Už se nevrátil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78o34s56t44i33s71l22a84v 80G76a40b60r94h81e39l45i67k 3902196337191

Zajímavý článek. Myslím, že kdyby se odtajnily ruské archivy tak by z toho dnešní rusofilové moc radosti neměli.

1.2.2015 14:02
Foto

M55i54l90o78š 63K65o37s56t77k79a 3692605687596

Myslím,že to dobře zametli.

3.2.2015 13:47

P31a44v64e16l 12K44o67v57á86ř 1133247376714

Myslím, že kdyby se odtajnily archivy dalších mocností za období 2.sv. války.

divili by se všichni  -filové.

10.2.2015 10:29

P37e28t42r 24N57ě78m62e33č78e64k 1642684152843

Aneb, Rus se nikdy nezmění....

29.1.2015 15:34

J38a13n 95H70a98v35l31i18n10a 9134846179873

Tak jak to nakonec skoncilo? Podle nadpisu jsem ocekaval jednoznacny konec pribehu, ale vim presne to, co pred prectenim.....tedy dohady

Clanek je teda zbytecny, je sepisuje zname

29.1.2015 9:56

M50a96r67t86i64n 36Ž92e98l37i45n64s21k81ý 9168369519782

Ooo jak upenliva snaha ceskych diskuteru smyt ze sebe minulost zeme, ve ktere ziji ... . Jestli to nebude tim, ze u tech nejvetsich bojovniku je nejaka komunisticka historie, jako napr. u pana Stetiny.

29.1.2015 4:40

J98o46s95e58f 39V54o89t42í24p11k49a 4283283398392

Stalin byla jen, stejně jako Lenin a Hitler dosazená loutka Archóntů. Když se o tom dozvěděl víc, nikomu nevěřil, v každém viděl nepřítele.

28.1.2015 16:11

J50a89r22o35s21l77a98v 42M22a84š10e66k 5409590264293

Ano. Takhle to soudruzi ve jménu revoluce dělali. Pěkně s horkou hlavou a ledovým srdcem ...... Pro nás je ale podle mně mnohem důležitější fakt, že strana stojící na stejných základech jako tito soudruzi, ve volbách získává až 15% hlasů ......

28.1.2015 14:37

R94o66b31e13r47t 21P38a21c52i76n53a 7504349535801

Oni vymřou. Pomalu, ale jistě. Nové voliče už nezískají.

28.1.2015 14:40

R19o15m35a69n 91S93t11o39n11e10k 1149833739381

bohužel to není pravda :-/, najděte si na blogy od cvalína

28.1.2015 16:02

R86o58b82e97r81t 54P61a95c36i90n39a 7604119825431

Tak nějací jim vždy přibudou, ale celkově to bude určitě ubývat.

28.1.2015 16:13

J33o58s17e67f 14K90o61z15e88l 1336356925365

Josif Vissarionovič Džugašvili - Stalin byl přece Gruzínec a Gruzie nebyla po roce 1920 v součástí Ruska, nýbrž  SSSR, tedy RSFSR + dalších 14 republik. Jen nevzdělaný polomozek může tvrdit, že "Rusko chtělo získat vliv ......"

28.1.2015 14:35

R30o12b42e37r64t 81P64a28c70i51n51a 7984289225781

Gruzie je ale kámoš, takže to byl RUS. A jestli tomu nerozumíte, tak jste Rusofil.

Pravda se už zase nenosí. Akorát Vás za to, doufám, dnes nezavřou. Ale v práci bych v tomhle směru moc pravdomluvný nebyl.

28.1.2015 14:39

P44e40t41r91a 27Z95r76u51b95e25c69k46á 3350531920730

v tomto případě má pravdu pan Kozel. Upozorní na faktickou chybu a vy hned s Rusofilem...

28.1.2015 14:42

R56o60b34e75r33t 57P12a95c28i27n24a 7614169645681

Opravdu si myslíte, že to v článku byla skutečná chyba? Já s panem Kozlem samozřejmě souhlasím. Jan mu "vysvětluji" souvislosti. Ale nepochybuji, že je sám samozřejmě zná. Jinak by to nenapsal.

28.1.2015 14:46

P84e78t81r70a 58Z91r42u74b39e52c60k46á 3210941440380

"Gruzie je ale kámoš, takže to byl RUS", to je vysvětlení souvislostí? ;-D Češi jsou kámoši (když to nazvu familiárně) Izrele, takže jsou Židé?

Ona ta chyba se záměnou Ruska a SSSR je častá, ale pořád je to chyba...

28.1.2015 14:51

R74o76b77e94r48t 92P45a55c85i37n45a 7734109805241

Přečtěte si ještě jednou, co píšu. Není to chyba. Je to ÚMYSL. Proto nám to pořád takhle nenápadně cpou. Příklad: Stalinovi se v Gruzii klaní. Ale Gruzii máme rádi, protože nemá ráda Rusko (a protože bývalá (?) americká základna). Takže je potřeba tu pravdu tak trošku poupravit.

A opravdu si o panu Kozlovi nemyslím, že je Rusofil. Jen naznačuji, jakou tady možná dostane nálepku.

28.1.2015 15:01

P45e40t56r83a 67Z52r81u44b80e23c84k94á 3330711210890

Aha, ironie, jsem to ale Sheldon. Omlouvám se!

28.1.2015 15:03

V10i82l88é49m 84P38ř69í30h90o42d36a 2834309563687

V Rusku se Stalinovi taky klaní. Sice hezky naznačujete, že Rusko bylo pouhou částí SSSR, ale s největším vlivem - vše bylo řízeno z Moskvy. Naznačovat, že Rusové vlastně za nic nemůžou, protože ten byl Gruzínec a onen Ukrajinec, je stejné jako tvrdit, že za rozpínavost carského Ruska mohli Němci (Kateřina II. byla německého původu).

28.1.2015 15:44

R74o57b37e25r15t 64P20a76c84i91n41a 7954809625971

A kdepak něco takového naznačuji? Naopak. Nesnáším naznačování právě v tomto duchu. Užil jsem si ho ve škole dost a dost. Například hodní Němci z NDR a zlí ze SRN.

Zato obrat "vše bylo řízeno z Moskvy" je přímo naznačovací ideál. Moskva je jen město a vždy bude hlavní, KDO to řídil a ne odkud. A že to byli gauneři ze všech států SSSR je fakt. I když se Vám to zrovna nehodí. Prostě už se smiřte s tím, že ze Stalina a Brežněva Rusy neuděláte.

28.1.2015 16:10

M22i82l74a47n 44B89í20l41e39k 5164709361

No, ale jedno je jisté, Stalin, ač Gruzín, byl velkoruský šovinista par excellence - ostatně jeho roztržka s Leninem eskalovala právě v národnostní otázce (Lenin, i když se v mnoha věcech fatálně mýlil, se nespletl v odhadu ruského pocitu nadřazenosti, s nímž se identifikovalo i mnoho "poturčenců").

28.1.2015 17:59

R91o35b26e97r24t 33P54a19c46i94n56a 7154359885161

Raději bych se nepouštěl do úvah, co všchno byl. Jeho stavy a nálady stály tisíce a miliony životů.

28.1.2015 19:11

M13i57l52a41n 87B66í92l30e52k 5194829221

Stavy a nálady? To implicitně naznačujete nějakou vážnou psychickou poruchu? Historici za odborné pomoci lékařů zatím nic takového nepředpokládají.

28.1.2015 19:46

R77o64b26e96r18t 43P38a28c50i68n93a 7274719365531

No myslím tím, že nikomu nevěřil. Že všude očekával spiknutí a zradu. V podstatě byl schopný likvidovat i své pomahače. Armádu tak zdecimoval, že při začátku německé ofenzivy byly prakticky nebojeschopná.

28.1.2015 22:39

M61i26l35a68n 22B54í82l17e82k 5864749821

No to je otázka, jestli očekával spiknutí a zradu opravdu (to by se pak jednalo o paranoiu), nebo to byla jen zástěrka k (zvráceně) racionálnímu uvažování, že permanentní teror a pravidelné čistky udrží stranu/společnost v absolutní poslušnosti.  Vzhledem k tomu, že např. Stalin osobně spoluvytvářel monstrprocesy (tedy věděl, že se jedná o naprosté lži), spíš platí ta druhá možnost.

Armáda na tom byla ještě hůř za války s Finskem, za ten rok a půl se přece jen aspoň něco zlepšilo.

29.1.2015 8:31

I68g97o14r 72H87r41u21s75o54v29s97k48y 2719969703640

mila petra. takze nas oslobodil sssr a nie rusko. teda netreba ist na ziadne oslavy oslobodenia do moskvy, netreba sem pozyvat delegacie k vyrociam, atdatd. aspon to tak vyplva z vasho komentara.

5.2.2015 12:35

L44u63k34á68š 60S22l41á14n27s50k70ý 4661943567426

Jen pro upřesnění. Stalin se narodil v Ruském impériu. To je jako kdybyste tvrdil, že někdo nebyl Čechoslovák, protože se narodil v Bratislavě.

28.1.2015 15:12

R20o42b60e68r29t 46P94a15c85i60n59a 7984419285861

Kdo se narodil v Bratislavě slovenským rodičům, ten byl, je a bude Slovák.

28.1.2015 15:41

L95u24k83á27š 72S29l61á15n31s55k66ý 4101553467706

Ale také Čechoslovák.

28.1.2015 15:54

R53o80b96e85r86t 15P21a38c50i28n48a 7574489175111

No to jo, ale pak byl Stalin Sovět a bývalý Rus. Zrovna tak je dnes ten Slovák již bývalý Čechoslovák.

Prostě ze Stalina Rusa neuděláte. ;-);-D

28.1.2015 16:12

L23u10k84á40š 53S55l82á77n83s23k57ý 4361383227626

Bývalý Rus je stejný nesmysl jako bývalý černoch.

28.1.2015 17:21

T45o49m68á24š 17V78e11s54e40l80ý 5845858430979

jak, nesmysl?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Michael_Jackson

;-)

28.1.2015 17:28

R33o71b23e97r30t 41P66a24c24i92n25a 7694139235721

Je a není. Pokud je to Rus jako národnost, tak je to, samozřejmě hovadina. Pokud je to státní příslušnost, v tomto případě carské Rusko, pak to možné je. A národnost to v tomto případě není.

28.1.2015 19:09

J38a77r81o25m86í82r 98K87r33á10l 4310229544549

Protože se v ČR a dříve ČSSR běžně říkalo "Rusko".  SSSR používali komunisti a média.  Buď jste tu dobu nezažil, nebo jste snad patřil k těm jmenovaným ?

28.1.2015 17:20

J58i67n68d49ř78i59c50h 44Č38í18ž79e94k 9300342746989

No to je ale novina. Ještě že tu jste, abyste "národ" informoval. A nechcete nám ještě říct, že zločiny páchala Gruzie???

28.1.2015 19:29

M46a75r87t80i11n 12N13e69r55m25u34t 9827887978979

To je přece jedno, že byl Gruzínec. Dostal se do čela SSSR, hlavní město bylo zároveň hlavním městem Ruska a SSSR byl produktem ruského imperialismu. Co kdyby byl u nás prezidentem Schlafenberg, mohlo by se psát "češi chtějí"?

29.1.2015 14:13

L29u21b69o65m34í55r 30K33a62m32e92n48s72k45ý 3910618733226

Těžko čekat od Ruska, kterému stále vládne agent KGB nějakou otevřenost, snahu vyrovnat se s minulostí, natožpak náznak omluvy

28.1.2015 14:08

M33i62c55h34a73l 52Š55e64b98e93s62t35a 6665557400192

...silně zakomplexovaným agentem KGB...

28.1.2015 14:13

J59i83r59i 68B50e53c26v51a34r 7572179626

To nebude komplex, spíše namyšlenost a pocit nadřazenosti a absolutní beztrestnosti -a samozřejmě mylný dojem, že je nejchytřejší na celém světě.. :-) On si na toho agenta 007 nehraje, on tomu skutečně věří!

29.1.2015 8:57

P39e33t63r63a 59Z69r64u44b52e93c47k27á 3190681560360

"úmrtní oznámení podepsané šéflékařem věznice Lubjanky", tak z toho mrazí. Snad bych si raději vybrala tu popravu...

Jinak děkuji za pěkný článek!

28.1.2015 14:07

J70i37ř65í 47Š18e62j84n17o11h15a 4712793464143

Těžko říci, co se přesně událo, že ?

Jedno je ale jisté. V roce  45  vliv nechtělo Rusko ale  SSSR :-(

Že  milí  pisálci !?

28.1.2015 13:53

S10o25ň44a 91M35i74ň39o98v74s95k89á 9945660651

Víte co, pane - Rusko nebo SSSR - chování je stejné. Anexe cizího území, porušování dohod, vydírání plynem, cenzura, zinscenované politické procesy, lži, agenti po celém světě, zavraždění novináři a agenti...

28.1.2015 14:14

R45o42b58e81r96t 88P79a95c91i69n54a 7754479555611

Víte co, paní. Rusko a dříve SSSR se chová stejně hnusně. Stejně tak se totiž chovalí všichni, možná až na tu přímou anexi území, to se dělá pochopitelně jinak. Akorát se o tom nedočtete. To všichni víme. Tady jde jen o to, že je nám systematicky podsouváno, že SSSR bylo jen Rusko. A jak je vidět, na většinu lidí to funguje. Například z dvou největších kreatur zmíněných v článku nebyl Rus ani jeden.

28.1.2015 14:31

V54i97l84é97m 48P93ř32í81h26o43d80a 2954719623697

Nicméně sídlil v Moskvě a Rusové s tím byli evidentně srozuměni. Carské Rusko, SSSR, RF atd. je pouze vnější pláštík, pod kterým se nachází stará dobrá ruská rozpínavá věrchuška.

28.1.2015 15:51

R56o22b95e29r71t 67P55a89c81i56n33a 7134329745471

Jasně. Prostě chceme aby to byl Rus, tak to bude Rus. I kdyby to byl černoch. ;-D

Jednou provždy to byl Gruzínec. Ještě že nesídlil alespoň chvíli třeba v Paříži. To by byl mazec.

28.1.2015 16:15

M58i36l83a46n 29B96í14l96e28k 5704239601

Gruzínec, který se plně ztotožnil s velkoruským šovinismem - to správně vytušil už Lenin;-)

28.1.2015 18:03

M42i48r25e92k 18K43o32v22a41c79i28k 5831921971187

SSSR byl velkoruskou říší realizovanou na základě internacionálního socialismu. Prostě to nešlo nazvat ruským impériem, když všechny okolo za imperialismus kritizovali ;-D

28.1.2015 19:20

S13o51ň24a 89M98i16ň78o83v54s22k34á 9425710511

Odporný čin odporné KGB... a dosud neobjasněné odpornou zemí.

28.1.2015 13:37

P25a76v58e57l 17Č23e50r65m63á24k 8694107625156

MKVD, Cern, OSN-Anan. STOPX Stačí, dnes jsem viděl poprvé v životě film Sofiina volba. Musím říci, že po 2.SV HODNĚ nacistů a válečných zločinců nebylo NIKDY souzeno (viz onen film). Nechte historii , historii a žijte presence - současností.....R^

Nevidím důvod, proč bych němcovi dnes plival pod nohy. Je to historie. Sami Němci se za Hitlera stydí. Kolik Rusů se dnes za Stalina, Brežněva stydí?;-) Napovím 10 -15%!!?Rv

Byl jsem před rokem v Lidicích. Místo s větší působením dojmů, pocitů, emocí jsem nezažil. Na to, že jsem chtěl udělat "pár" fotek, jsem nezaznamenal ani ň. Zvláštní místo pro zážitek na celý život a to byly "jen" Lidice.[>-]Bylo a je mi do;-(

28.1.2015 13:30

P18e10t53r31a 87M11a54l14a79k23o53v63a 1638700790834

Kde je ruská úderka, aby nám správně vysvětlila, že celý článek není nic jiného než "propaganda EU" a "útok na hodného pana Putina" a "výplod banderovců"?

28.1.2015 12:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.