Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spojené státy chystají stavbu „létající letadlové lodě“ pro drony

Americká flotila mocných letadlových lodí by už za pár let mohla mít svůj létající protějšek. Spojené státy totiž zahájily práce na projektu letounů sloužících jako základny pro perutě bezpilotních létajících prostředků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58o14s62e59f 90J70o50ž66k78a 53S88ý94k12o97r87a 3253508690860

Také bych přidal trošku do lingvistického kroužku.

Co použít nějakou kombinaci slov dron a zveno?

;-)

0/0
2.2.2015 7:49

I76v71a89n 53K36r35e81s88t71a 9102809504389

Je to pěkné, ale já stejně nedám dopustit na B-52 jako "létající letadlovou loď" pro střely AGM-86B . R^:-)

0/0
1.2.2015 18:28
Foto

K83a37r82e96l 91S57e89i80d29l 8619925830528

Čekal jsem víc informací o tom novém projektu a ne jen recyklovaný článek o AC-130.

+2/0
31.1.2015 9:55

J98a33n 84K36o58s35t80e79l31n57í68k 1603367338192

Carrier has arrived.

+2/0
31.1.2015 9:54

J81i77ř65í 96K13o60c21u74r24e89k 6335914785168

Zergové maji zase jinou taktiku: Nás mnogo!

0/0
31.1.2015 15:00

J57a20k96u68b 82P36r57o13k45e51š 6553698582613

Justice has came. :-)

0/0
4.2.2015 11:04
Foto

V78o24j46t64a 34K79u97š50č94á94k 6809918866589

Neni tomu tak davno, co pro tuhle roli planovali velikou vzducholod, proc najednou ten odklon k Herkulesovi? 8-o

+2/0
31.1.2015 9:19

J70a45n 35S42e11d73l73á47k 9702917536954

starcraft carrier

+3/0
30.1.2015 20:36

M61i77c42h24a51e42l 12K58o94n98e53č67n67ý 6982173179249

A jó a tím pak bude dopravovat Amazon ty zásilky. To je jasný.;-)

+3/−1
30.1.2015 16:42

J11a86r89o48s98l42a98v 26C22h67u84d87á41č52e53k 7214375286305

Proč to nazývat složitě a nevhodně "létající letadlová loď", když stačí říct "letadlový letoun". R^:-)

+2/−1
30.1.2015 15:07

J18a80r52o48s89l38a62v 70C91h66u74d12á65č66e32k 7684145626575

Název v angličtině "Aircraft Carrier In The Sky" je lépe přeložit jako "létající transportér letadel" nebo skoro doslova jako "vzdušný transportér letadel".

0/0
30.1.2015 15:12

J62a45n 42V96á38c73l27a70v63í56k 3982566391799

Létající transportér letadel může být každé dostatečně velké nákladní letadlo.

0/0
31.1.2015 0:13

J86a97r43o58s48l10a20v 46C70h17u59d46á65č28e31k 7184835486575

To máte zcela pravdu. :-)

0/0
31.1.2015 0:19

M79a64r84t75i82n 24B73a71r66t97e24k 5917191441313

Letadlové letadlo má taky něco do sebe :)

+6/0
30.1.2015 17:29

J78a67r88o20s65l61a46v 26C73h35u47d90á18č97e49k 7544715596975

R^ Zcela souhlasím. Je to možná ještě vhodnější název, než "letadlový letoun", který jsem navrhl ve svém prvním příspěvku.

Také by bylo možno říkat "dronové letadlo". To je možná nejlepší a nejpřesnější název, tedy dokud letadlová letadla nebudou převážet pilotovaná letadla. Lidé by si jen museli zvyknout na to, že dronové letadlo je letadlo, které dopravuje drony, a ne letadlo, které je drone. Letadlo, které je drone se prostě nazývá drone.

+1/0
30.1.2015 17:51

P59e25t12r 32M60a44r74e38č53e47k 1563251499128

Mateřské letadlové letadlo ? :-)

+3/0
31.1.2015 0:25

J43a48r62o29s72l82a95v 42C48h20u49d44á32č64e72k 7274535516415

Taky dobré.

0/0
31.1.2015 10:13

M20a84r16t76i45n 38N75e89r33m92u77t 9267197978889

ježíš, z vás básník asi nikdy nebude, možná byste se uživil jako google překladač. Letadlová loď je anglicky jednoslovně carrier. Proto carrier není přeloženo jako transportér ale letadlová loď, aby se i česky zdůraznila analogie. Kosmická loď taky nemá plachty a létající pevnost není z betonu

+4/−4
30.1.2015 18:11

J74a58r85o35s98l76a12v 26C75h90u81d25á21č19e64k 7354935156825

Anglicky umím velmi dobře,. Mám v angličtině desítky vědeckých a technických publikací. Přednášel jsem v angličtině na konferencích v Anglii. Žiji již léta v zahraničí, kde jsem v práci často používal angličtinu.

Carrie má mnoho významů. Obecně je to transportér a dopravní prostředek.

V závislosti na konextu se se to překládá také jako letecká (dopravní) společnost, přenašeč, nositel např. nemoci, bacilonosič, přepravce, dopravce atd.  Viz

http://slovnik.seznam.cz/en-cz/word/?q=carrier&id=Hjus_Rxv9CU=

Carrier tedy neznamená nutně letadlovou loď, jak Vy píšete ( cituji Vás: "Letadlová loď je anglicky jednoslovně carrier.").

Mám pochopení pro básnická vyjádření, pro metafory atd., jako jsou "kosmická loď" nebo "létající pevnost". Avšak termín "létající letadlová loď" se mi nelíbí, je tam třikrát "léta". Přitom pro "létající loď" už máme slovo letadlo. Tak si myslím, že místo "létajíci letadlová loď" stačí říct např. "letadlové letadlo".

Je to však věc vkusu. A proti gustu žádný dišputát.

Mějte se.

+1/0
30.1.2015 19:03

J38a26r36o71s27l90a95v 91C72h49u69d92á40č45e42k 7894235406275

Oprava

Odstranit text: ", je tam třikrát "léta" ".

0/0
30.1.2015 19:38
Foto

V51o64j18t67a 40K85u62š22č63á80k 6679668836219

jako pro (zatim nepublikovaneho) pisalka SF, je pro me slovo CARRIER uplna nocni mura. Letadlovou lod jako Nimitz jeste sezeru, ale hvezdolet, ktery vypousti marinaky a naklad v raketoplanech nazyvat v cestine letadlova lod? 8-o Vzdyt neprenasi ani letadla a ani to dokonce neni lod ;-D

0/−1
31.1.2015 9:19

J36a68r71o47s86l67a44v 12C83h39u75d16á96č51e78k 7784295506935

Vítám Vás do našeho jazykového koutku. :-)

A termín "mateřské letadlo pro drony" by se Vám líbil? Celkem dobře popisuje o co jde. Je to letadlo, vzlétají z něj a přistávají na něm drony. Takže  "mateřské letadlo pro drony" je asi nejvhodnější termín.

Jen je tento termín  "mateřské letadlo pro drony" trochu dlouhý. Stručně by se možná mohlo říkat "dronové letadlo"? Byť tento výraz už jasně nepopisuje, o co přesně jde. Musel by se prostě zavést jako terminus technicus.

+2/0
31.1.2015 10:30

J75i62ř28í 30T58i95n85t64ě77r41a 6210149823840

Vážený  pane  Chudáčku, 

mě  se více  líbi  našinština, takže  si  to  budu  překládat po  svém,  jako:    "létající  základna bezpilotních  letounů"  nebo  "nosič  bezpilotních letounů".  ;-)

0/0
6.2.2015 13:14
Foto

K81a13r76e69l 51S36e71i82d48l 8799785900338

Faktem ovšem je, že se termín "carrier" pro letadlovou loď používá. Technická angličtina asi nekoreluje s lingvistikou.;-)

0/0
31.1.2015 10:01

J87a21r42o84s60l27a71v 18C58h17u48d23á50č11e13k 7654705726355

Jistě, že se používá. Někdy stačí říct prostě carrier, protože v těchto článcích je z kontextu jasné, že se jedná o letadlovou loď a ne o jiného transportéra.

+1/0
31.1.2015 10:12

M92a30r24t47i12n 19N76e23r32m92u23t 9487517668719

Vím, že anglicky umíte dobře, proti tomu nic. Myslím ale, že název "létající letadlová loď" je dobrý jako reklama pro začátek.

ˇ"Letadlovou loď známe všichni. Naše nová letadlová loď umí i létat!"

0/0
31.1.2015 11:44

P96a53v44e56l 59V85a20ň76h33a94r38a 9558117352680

A kdyz by to nestacilo, tak C-5. Do takove kravy uz by mohly prestavat opravdu jak na regulerni letadlovce. :-)

+2/0
30.1.2015 14:17

P26a77v17e52l 97V13a72ň72h40a74r83a 9138497252440

To samozrejme patrilo pod jiny prispevek...

0/0
30.1.2015 14:17

J68i95ř56í 77B13r59o31ž 5239225482827

Ale i tak, ta představa, jak se u C-5 za letu sklopí rampa a do nákladového prostoru přistane a zaroluje dron  :-) To už by skoro bylo možné

+2/0
30.1.2015 14:34

A52l90e51x73a62n75d87r 63K75o44s41t97k68a 8682338796144

Nebylo, neprolétl by přes ty šílené turbulence. Ale určitě je možné (třeba) vléct na 100 m laně síť, do které ten dron přistane. A určitě to jde vyxmyslet lépe.

+2/0
30.1.2015 14:38

J80i75ř81í 70B61r87o36ž 5419985322317

Jasně, ale ta představa by byla fajn, ne? :-)

+3/0
30.1.2015 15:18

L18u94k64á93š 14M24u59s81i30l 5663218182253

Jsou zadlužení až po uši, mají plnou pusu míru a přesto investují ohromné peníze do toho, aby mohli rychle a efektivně zabíjet po celé planetě. Taková letící potvora která bez soudu zabije někoho na druhé straně planety, dost často i s pár nevinnými lidmi okolo, mi nepřijde moc právní a demokratická, ale asi se pletu :-/

Ale když Rusko v mezinárodním vzdušném prostoru má svůj výzvědný letoun, to je velký problém....

Takže očekávám novou taktiku - místo vyzbrojení místních gaunerů jako např. v Sýrii, na Ukrajině, ale i mnohde jinde přiletí potvora a vedení postřílí. A tak to bude tak dlouho, než to pochopíme a zvolíme ty správné, demokraticky americké :-)

+2/−18
30.1.2015 13:17

H37y97n87e19k 79Š78l27a41h45ů65n22e90k 4139253426639

Co vlastně znamená tvrzení, že to je či není demokratické? Jak poznám, že někdo někoho zabil demokraticky?

+3/0
30.1.2015 13:30

L79u46k93á53š 18M51u59s46i68l 5673668832223

Demokraticky samozřejmě zabít nikoho nejde. Jde o to, že si hrají na to, jak jsou vyvinutá, demokratická a právní společnost, na druhé straně lidi při výslechu mučí, vězí roky bez soudu či obvinění, nebo je jen tak zabijí. O tom, kolik vedou válek po světě asi ani psát nemusím.

Kdyby na ně mohl mezinárodní soud, musí jejich vedení naprosto jistě skončit jako váleční zločinci!!!

0/−8
30.1.2015 14:05

H22y51n38e77k 32Š57l47a12h68ů78n15e34k 4579643576409

A ve vyvinuté, demokratické a právní společnosti nemůže existovat mučení, trest smrti a násilí?

0/0
30.1.2015 16:10

M29i79l71a77n 98K37l77o24u26č98e52k 3390255268137

Ano pletete se, protože nechápete co to je demokracie, vysvětlím vám to zjednodušeně, to je, že lidé si v takové demokratické zemi sami volí své zástupce, či se jinak podílí na rozhodování o osudu země nebo třeba obce. Demokracie neznamená, že nesmíte oddělat někoho bezpilotním letounem v jiné zemi. Už to teď chápete?

+12/0
30.1.2015 14:03
Foto

K72a54r22e21l 13S18e53i54d68l 8179385750218

"...mají plnou pusu míru ..." 

Ó, jak jste mi připomněl naše časy reálného socialismu a nerozborného přátelství se Sovětským svazem... Tehdy měli "Míru" plné pusy a zbrojili o106. Říkalo se "Mír ubráníme i za cenu války".:-)

+2/0
31.1.2015 10:06

T24o64m71á12š 57R92a61k 6642740666591

"ve válečném románu by psali, že nekonečné kolony po zuby ozbrojených nepřítel byly rozmetány" ;-D to mě pobavilo

+1/0
30.1.2015 13:16

P33a54v19e69l 76P27e11t17e15l95í18k 6188740584188

Jacecunk si pomatuje jak Rusko napadlo prez Ukrajinu Německo. Mne ted napadá ze USA napadlo prez Francii také to Německo !! Na to si ten Jacecunk nepamatuje? Bylo to ve stejně době ne?

+2/−3
30.1.2015 12:31

J65i86ř17í 77B75r38o89ž 5969145802817

Špatná diskuze :-) Musíte jít vedle

+11/0
30.1.2015 12:35

H59y57n43e39k 10Š15l57a90h66ů19n78e64k 4379173416169

Vida, už i na Technet chodí zarudlí exoti :-)

+8/−2
30.1.2015 13:17

L58u74k93á48š 28P13e55c18h79a 5522952243545

Zbraně a stále jenom zbraně. V ničení jsou Američani dobří.

+6/−21
30.1.2015 11:38

A56l14e87x93a67n52d73r 74K95o12s59t82k90a 8972868326784

Od samého začátku nedělají nic jiného. Vzpoura proti králi, pak vraždění indiánů, vraždění Mexičanů, vraždění vlastních spoluobčanů (válka severu proti jihu) a nikdy nepřestali. Ostatně, co čekat od státu vzbouřených kapsářů, násilníků a šlapek. (Spíš je zajímavé, že složení lidského odpadu, vyváženého z Anglie bylo stejné tam i do Austrálie. A zatímco USA mají násilnickou společnost, kde je běžná vražda a přepadení se zbraní, tak v Austrálii jsou dnes civilizovaní lidé. A to v Austrálii na 2/3 rozlohy tu zbraň mít přímo musíte. Ale ač potomek stejného kapsáře a šlapky, Australan prostě tu zbraň nevezme, aby šel "udělat" banku. A Ani nepřepadá cizí státy.)

+2/−22
30.1.2015 12:01

J70a43n 31S40a32l20o41m63o55n 4119340591565

Ono to bude asi i tím že Austrálie, stejně jako Kanada je stále součástí Comonswealthu a jejich hlavní hlavou není prezident, ale Anglická královna :-). Samozřejmě že nejvyšší rozhodovací slovo v těch státech má ministerský předseda.

+10/0
30.1.2015 12:30

M18a43t46o33u62š 74B75á43r48t87a 4426820786908

Australský mírumilovný Ned Kelly je krásný příklad...

0/−1
30.1.2015 12:55

A88l44e21x57a31n57d73r 35K79o32s12t34k92a 8562398216504

Jenže také pěkně starý. A dnes tam opravdu nikoho takového nemají.

0/0
30.1.2015 12:59

O49n25d48r92e26j 46S67i45d22o55n 6454316551882

To jsi slysel na schuzi SSM, Saso?

+4/−1
30.1.2015 21:31

J56i53ř28í 52K29o43c53u12r12e82k 6825624235308

Hezká sbíka lží. Ale chybí tam rouzpoutání 2. světové války, vyvraždění aztéků, zavraždění krále i s rodinou včetně malých dětí, vyhlazovací tábory a telefon. Správný antiami přece ví, že američani nikdy nic nevymysleli, takže telefon musel vymyslet někdo jiný než američan.

+2/−1
31.1.2015 14:59

J37i80ř29í 13B36r46o92ž 5679395962727

Celé lidstvo je v tom dobré, bez vyjímky

+7/0
30.1.2015 12:14

A96l53e21x19a11n37d13r 34K43o55s80t73k13a 8202768956464

Třeba Češi vydrželi nikoho nenapadnout asi 80 let. Pak přišel vstup do NATO, okupace Jugoslávie, okupace Afghánistánu, Přepadení Iráku atd atd.

+1/−10
30.1.2015 12:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.