Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Do Česka přijede proslulý militantní ateista a biolog Richard Dawkins

Do České republiky poprvé přijede známý biolog, známý popularizátor vědy a ateismu, militantní ateista (jeho vlastní slova) Richard Dawkins. Vlivný vědec a kritik náboženství bude v dubnu hostem festivalu vědeckých filmů Academia Film Olomouc (AFO).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z55i82k84m39u93n94d 43K16a41s95i29k 4433246846869

Týjo, autor článku buď netuší, co znamená slovo "militantní", které použil v názvu, nebo nikdy neviděl žádný pořad, ve kterém účinkoval pan Dawkins, nebo nečetl jeho knihu. Pan Dawkins je sice přímočarý a jde si za svým, ale výhradně diplomatickou a veeeeeelmi umírněnou cestou.

0/0
13.4.2015 20:22

J32o60s86e18f 46P64o93t22r 6310431717159

"Lawrece Krauss by měl osobně uvést a okomentovat dva  startrekovské  snímky : Kahnův hněv, Do temnoty, v rámci akce akce "Věda v popkultuře".

Aha, tak, Lawrence Krauss bude pro ateistické Čechy propagovat nové náíboženství, náboženství  hodných mimozemšťanů, kteří zachrání Vesmír.

Neuvěřitelné, kam se světový ateistický guru dostává. A to chcete propagovat jako základní filozofický problém?

0/−5
21.2.2015 0:08

H79o10n94z40a 85F26o69r86m43a85n 8896260871611

Asi to pro vás bude šok, ale filmy jsou jen jako. Je to o zábavě. Nikdo, nebo tedy skoro nikdo, si to neplete s realitou. ;-D

+4/0
21.2.2015 10:50


L60i17b18o10r 51P72i43c14h28l51e50r 3518265449603

Vy potrebujete leky ;-D

+1/0
21.2.2015 21:25

H70o63n95z32a 88F62o15r46m64a43n 8276540961521

Koukám, že se nás sem vrací více. tak si tu z toho uděláme soukromý diskuzní klub. kdo jste neregistrovali, mrkněte na tohle http://ona.idnes.cz/homeopatika-pro-deti-0rz-/deti.aspx?c=A150215_212143_deti_haa. Nerad vedu kecy, jak mají novináři zodpovědnost, mají dělat to či ono, každý je totiž zodpovědný především za sebe. Ale stejně, když vidím ten článek, odpovědi té felčarky a především nabídku dalších článků, udělám výjimku. Sakra, když už propagujete byznys s lidskou blbostí, dávejte alespoň prostor i odpůrcům. Zrovna Technet, který bych tu rád považoval za ostrůvek rozumu v moři iDnes, by se toho mohl chytit.

+3/0
20.2.2015 15:25

P46a70v69e30l 83K13r86a13l 4308909979702

Dawkins militantním ateistou? Zajímave.... Aspoň je vidět, že nejradikálnějšími ateisty jsou ti, co náboženství kritizují. To je fajn oproti věřícím, kde radikálové mají na kontě několik desítek bezvěrců. :-P

+2/0
20.2.2015 15:05

L74i81b53o89r 44P98i34c35h71l31e92r 3938975989543

technicka pro adminy/redaktory:

Me by zajimalo, podle ktereho klice jsou na technetu zvyraznovany clanky (vetsi fotka na uvodni strance). Kdyz byl rozhovor s Lennoxem, tak fotka byla celkem dlouho velka, kdezto s Dawkinsem je mala (jestli byla velka, tak asi kratkou dobu).

Aktualne je zvyrazneny napr. Jobs, Kim, aplikacka Google, Xaomi... (z  vedecko-popularizacniho pohledu temer bezcenne texty, navic hodici se spise do mobilmanie). Pocet prispevku, ktery jiste koreluje s poctem ctenaru samotneho clanku, u zminenych aktualne zvyraznenych textu v diskuzi je daleko mene... :-/

+2/0
20.2.2015 9:19

H70o52n66z34a 28F45o60r81m79a79n 8316410401731

Souhlas. Také se sem vracím a říkám si, že tohle téma by si zasloužilo více pozornosti a delší čas na výsluní.

+2/0
20.2.2015 15:01

J66o42s15e33f 28P86o33t91r 6740971277299

Lawrence Krauss,

d všem, aby  si zopakovali loňký jarní Hyde park s L. Kraussem. Na dotaz jedné posluchčky "PROČ" se na ni docela rozkřikl s tím, že vědec se ptá JAK, ale neptá se PROČ.

To bude zase kolotoč  fantasmagorických vysvětlování od Velkého třesku, přes vznik života až k  darwinismu.

V současné době v časopisu Vesmír vychází články o epigenetice. Tato nová biologická věda je v přímém rozporu s darwinismem, doporučuji všem nastudovat !

0/−5
19.2.2015 22:20

L31i84b58o26r 60P63i65c79h34l24e98r 3728205239673

Kdyz neco zkousite doporucovat k nastudovani, tak sam byste mel o tom neco vedet. Epigenetika darwinizmus nevyvraci, ale doplnuje.

Ale v pohode, na takove kreacionicticke zvasty jsme zvykli. R^

+3/0
20.2.2015 8:54

J93o61s14e88f 87P69o78t21r 6300771767679

Když už, tak jde mimo darwinismus, ignoruje ho, popřípadě  protogonosté epigenetiky tvrdí, že byli od darwinistů potlačováni. Přečtěte si laskavě ty články !

Vědci a vyznavači vědecké víry neochvějně tvrdí, všechno důkazy, deterministické posloupnosti příčiny a následků, zákony zachování, ale když něco neumí vysvětlit, tak všechny tyto zásady jdou stranou a vymýšlejí se hypotézy a la Červená Karkulka, viz Dawkins, |Krauss.

0/−4
20.2.2015 9:20

L17i97b73o79r 67P12i14c98h56l81e56r 3168785489533

Ale vubec ho neignoruje. "Pouze" doplnuje principy, ktere umoznuji se genovym sekvencim replikovat.

To, ze vyrazne myslenky jsou zprvu neprijimane je uplne normalni:

1) Silne tvrzeni vyzaduje silny dukaz

2) i vedci jsou lide, takze treba prijmuti nove hypotezy/teorie trosku pribrzdi, ALE NEZASTAVI

Vas vyraz "vyznavači vědecké víry" a nasledny text v poslednim odstavci mluvi za vse ;-D

+3/0
20.2.2015 9:43

J92o72s33e29f 64P84o58t35r 6190751347889

Co to píšete za nesmysly : "Doplňuje principy, které umožňují se genovým sekvencím replikovat". Epigenetika vytváří další, po genovém kódu, epigenetický kód, který  poznává vnější podmínky  a bezprostředně na ně reaguje umlčením, nebo oživením příslušných genů, takže se aktivně podílí na reakci na změnách prostředí a ne pasivně, jak tvrdí darwinismus, náhodnými genetickými mutacemi.

Ty trapné  fráze  si nechte na svůj okruh polovzdělaců.

0/−2
20.2.2015 10:29

L15i51b73o37r 48P82i94c58h80l59e44r 3418695169233

To, ze je nejaky gen docasne "umlcen" neznamena, ze se dal nebude predavat. Takze opet strilite uplne mimo, vy evolucni biologu, genetiku, biochemiku a odborniku na filozofii vedy.

Ano, v Biblickych textech nejsem zdelan tak jako vy ;-D

+2/0
20.2.2015 10:52

J21i21ř15í 97R20a48k 5251844488964

to že vaše schopnost pochopit cokoliv týkající se evoluce/genetiky se limitně blíží nule je všeobecně známo. ale přesto jsem neustále udivován mírou vašeho hlupáctví. jeden z autorů vámi odkazovaných článků v časopise vesmír vám přímo zde v diskusi na technetu asi před půl rokem vysvětloval že o evoluci píšete naprosté nesmysly.;-D;-D;-D

a vy si ty svoje fantasmagorie jedete furt znovu a znovu a odkazujete se na lidi kteří si o těch vašich nesmyslech myslí asi to samé co já.

to je fakt neskutečný úlet.;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
20.2.2015 10:25

J57o22s81e57f 72P64o14t42r 6230971567819

Jak typické pro ateisty. Když dojdou argumenty, nastoupí sprosté urážky, že?. Pak se člověk nediví, že když je ateismus instucionován, jako byl za komunistů, že má na svědomí na 50 milionů nevinných lidí.

0/−4
20.2.2015 12:46

J53i18ř32í 82R89a72k 5431384908584

co to melete?

+2/0
20.2.2015 12:54

J58o71s47e23f 14P76o24t50r 6880651347409

Hele Raku,

ty polovzdělanče, už posledně jsem ti řekl, že se s tebou bavit nebudu, jsi pod mojí úroveň, chápeš ?

0/−3
20.2.2015 15:01

L89i70b23o10r 18P94i39c97h56l17e66r 3388675959753

To mi pripomina: "Vsichni jste blazni, jen ja jsem letadlo" ;-D

+2/0
20.2.2015 15:05

J36i57ř52í 51R20a15k 5971634208194

asi tak.R^

0/0
20.2.2015 15:38

J58i60ř36í 28R72a18k 5891564238274

jistě.

a já jsem vám psal že od někoho tak hloupého nevzdělaného a v principu nevzdělatelného to beru jako poklonu.;-D;-D;-D

0/0
20.2.2015 15:27

H61o69n88z64a 47F97o92r12m50a15n 8196550171111

Znova se na něj koukat nemusím, pořád si pamatuji své základní dojmy z něj: 1. Stud nad velkou částí dotazů od spoluobčanů. 2. Vztek, že bylo těmto stupidním dotazům, které jen okrádají o čas, dáno tolik prostoru.

+2/0
20.2.2015 15:08

H86o91n46z24a 24F34o90r16m12a90n 8586440131791

3. přišlo mi, jako by moderátor chtěl sám položit nějaký podobně zbytečný dotaz.

+2/0
20.2.2015 15:10

L82i98b75o80r 53P78i23c66h67l87e13r 3218225959233

Chtel bych videt dizkuzi Dawkinse a Duky,pripadne "genia" Halika ... mam tuseni, ze by je pouzil jako toaletni papir ;-D

+2/−1
19.2.2015 9:29

H15o10n13z52a 35F40o79r71m75a42n 8886350541661

Dopadla by zhruba jako každá podobná diskuze, Dawkins by musel sebrat veškerou trpělivost aby dokázal odrážet útoky a už 1000x vyvrácené lži a dogmata. A jako bonus by se musel přít kvůli nepochopení vědy a věděcké práce všeobecně, evoluční teorie pak konkrétně.

+8/−2
19.2.2015 10:19

L97i15b13o93r 22P28i51c38h37l11e38r 3868305339573

Velice pekne formulovano R^

0/0
19.2.2015 10:26

H20o12n21z94a 92F96o89r54m90a77n 8486130361101

Ono to úplně stejně probíhá tady na diskuzi.

+1/0
19.2.2015 10:28

L48i64b52o67r 98P69i81c10h27l98e77r 3708755719123

Uplny souhlas. Uz par diskuzi pozoruju i sam se jich ucastnim a vzdy dojdu k tomu samemu co jste pekne shrnul.

0/0
19.2.2015 10:37

M24a47r20t56i23n 64Ž39e76l40i61n69s17k59ý 9218269739252

Koukam, ze presvedcenych ateistu je tady hodne ... neprijde vam to trapne, verit na neco na 100% kdyz nemate dukaz?

+4/−8
18.2.2015 16:17

J24a38n 88N45a84v29r31á63t74i20l 2849216277

Nevím, na co konkrétněnarážíte. Absence víry není žádná víra. Tyto tendence všechny označit nálepkou „věřící“jsou liché. Člověk může být v otázce hypotézy boží existence agnostik asoučasně ji nevěřit. Jaký důkaz si představujete? Požadavek důkazu neexistencek vyvrácení neprokázané hypotézy je jen logický klam. Důkazní břemenospočívá na tom, kdo přichází s nějakým pozitivním tvrzením (viz věřící).Takže to co je tvrzeno bez důkazu může být odmítnuto bez důkazu. Přeji hezkýden.

+6/−2
18.2.2015 18:06

J31a31n 28N52a76v40r37á55t22i44l 2199876227

??? Proč se mi nezobrazují mezery mezi slovy??? :-(

0/0
18.2.2015 18:07

Z16b38y61n32ě87k 10Š35a61f55a46r81č66í38k 5277888925474

Psal jste to zde nebo od někud kopíroval?

0/0
18.2.2015 19:02

J54a53n 64N23a39v48r88á17t43i85l 2459686117

Psal jsem si to přes word kvůli překlepům. :-/

0/0
19.2.2015 16:15

Z93b79y56n72ě22k 91Š11a52f31a83r84č64í74k 5837458855474

To je tím. Ale jestli je chyba v mizerném Wordu, či mizerných skriptech iDNESu. (to, co se píšete do tohoto pole není to, co se odesílá - vždyť to obsahuje obrázkové smajlíky!)

Word nevedu, takže to ani nezjistím.

0/0
19.2.2015 19:17

H22o48n62z74a 88F64o32r97m75a89n 8726250531241

Takhle je to celou zbytečnou diskuzi. Věřící nám přisuzují stejné vidění světa, jako mají sami. Naše důvěru v ověřená fakta a případně příklon k některé teorii označují za víru. Dokola nutí představu, že je něco víc, mimo hranice chápání, takže si věda a víra nekonkurují. Také si jednoduše vymýšlejí, jako v příspěvku, na který reagujete. I ten Dawkins si je jistý, že neexistuje Bůh, jiný bůh, troll ani skřítek, ale jako vědec si nechává právo pochybovat. A tak dále, a tak dále, a tak dááááááááááále. A když je nejhůř, začne se argumentovat dneškem. Za morálku, svobodu a vůbec civilizaci prý máme děkovat náboženství.

Ale my jsme ti útoční a zlí. ;-D

+6/−4
18.2.2015 18:38

M89a91r54t51i12n 19Ž65e14l96i90n94s32k68ý 9788579639632

Pokud v neco veris a nemas dukaz jsi podle vasi teorie naprosto stejne zmanipulovany jako ten verici krestan. Kdyz tak neverit bez dukazu, ale nedelat zavery tj. neodsuzovat kohokoliv, ne?

+1/−2
19.2.2015 10:10

H52o30n94z72a 95F16o36r14m24a34n 8736460111381

Vzhledem k tomu, jak tu blábolíte a mě osobně urážíte tím, jak nám vnucuje vaše nesmysly, prosím NETYKAT!

+1/−3
19.2.2015 10:17

M37a76r69t94i71n 30Ž41e42l76i81n17s51k70ý 9788659959522

Zacal jsem to jako recnickou otazku ... . S lidma jako vy si ani nemam proc tykat. Urazite se, protoze vas nekdo nachyta ... jak male decko.

+1/−2
19.2.2015 10:22

T50o22m36á29š 93V57e50l92č85o27v46s87k84ý 4903678949628

Ateismus je velmi silná víra, ničím nepodložená.;-)

+3/−7
18.2.2015 20:11

Z66b55y98n83ě85k 42Š31a20f53a23r65č53í45k 5567488285804

Není to víra, proč lžete? Žádné podklady nepotřebuje, ty musí dodat ten, kdo tvrdí, že něco existuje, protože neexistenci čehokoliv nelze vyvrátit.

+4/0
18.2.2015 20:27

Z33b33y74n19ě42k 28Š28a11f85a13r94č54í90k 5897488565184

Poslední slovo mělo být dokázat, ne vyvrátit.

+1/0
18.2.2015 20:31

M21a20r95t68i63n 78Ž14e18l49i44n84s49k49ý 9698979699132

Samozrejme ze musite mit dokazanou i neexistenci jestli se chcete posmivat krestanum co vam zatim nedokazali Boha. Jinak se posmivate vlastne sobe samemu.

+1/−6
19.2.2015 10:07

L67i43b30o53r 33P36i80c81h98l39e36r 3648615329273

Omlouvam se, ale vstoupim. Stejne jako krestanum se smeju i vyznavacum lesnich vil a lesnich skritku (ti take nejsou vyloucitelni).

Jinak Vase retoricke obraty jsou hodny pomocne skole.

+4/−3
19.2.2015 10:24

M96a37r44t37i31n 21Ž68e54l69i10n91s83k43ý 9618459429952

Vase takove ... no, rekneme, jako cloveka bez argumentu.

0/−1
19.2.2015 10:26

L84i86b32o14r 36P63i86c83h25l85e64r 3498775529873

Nejde o to, ze bych nemel argument jako spis o to, ze vy ho nevnimate. Ale za to vy nemuzete. Za to muze do znace miry vychova, ktera vas ovlivnila (omezila).

Ja pouze dotahl Vas argument a obratil proti Vam. Nedokazat se da spousty veci, ale to neznamena ze existuji (treba znama cajova konvice). Takze opet stejny scenar jaky popisuje pan Forman (nahore).

+3/−1
19.2.2015 10:43

M22a67r51t22i34n 70Ž47e91l98i88n59s52k41ý 9528479309622

A pokracujete dal ... zase zadny argument pouze urazky. Jinak s tim nedokazovanim jste zase uplne vedle co do souvislosti s diskusi ... mluvim o dokazovani neexistence jako neceho na zaklade ceho by ateiste, co tady dokolecka urazi teisty, meli sve urazky podlozene. Takze na zaklade viry, presvedceni bez dukazu urazim druhe lidi co v neco veri, jsou o nemcem presvedceni bez, pro ateistu prijatelnych, dukazu. Takze porad klasicka diskuse ... diskuter nechape a urazi. V tomto pripade zase ateista.

0/−2
19.2.2015 19:16

L96i40b79o73r 10P22i70c72h56l53e15r 3348135159913

Uz to tu bylo JASNE xkrat napsano, ale vy nejste schopen/ochoten to prijmout ci pochopit. Ale ja i presto, ze vim, ze je to hazeni perel ... to zopakuji:

Ten kdo tvrdi, ze neco je (pokud chce byt bran vazne), musi predlozit dukaz pro sve tvrzeni. ... co je na tom tezkeho k pochopeni? :-)

+3/0
20.2.2015 9:04

M56a14r70t74i19n 33Ž17e35l46i94n33s25k75ý 9208559409772

Nimrejte se ve sve nechapavosti prokladane smajliky jak chcete a ponevadz bez urazek nemuzete diskutovat, odchazim. ... a zneuzivat vyrok vericich v Boha o perlach pro ateizmus ... no ... .

0/−1
21.2.2015 1:54

L65i11b51o47r 72P23i22c54h80l49e77r 3268415669943

Kdyz uz se v necem nimram, tak je to nechapavost vase. Na skutecnou urazku zareaguji (vsimete si kolik moznosti jako hnusny ateista jsem vam dal narozdil od vaseho jednoznacneho lasku-siriciho tvrzeni o me osobe).

To ostatni nema smysl komentovat. Klasicke blaboleni utikajici od merita veci.

PS: jeden smajlik pro vas navic ;-D

+1/0
21.2.2015 21:23

M83a67r95t36i80n 71Ž20e39l88i15n43s78k75ý 9968939619102

Mam trosku problem chapat vase pochody ... ty moznosti, co jste mi, podle vas, tak  stedre dal, mely byt v jake oblasti?

0/0
21.2.2015 22:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.