Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké novinky: Čína chystá vlastní dopravní letadlo, poletí poprvé

České firmy se budou podílet na výrobě a vývoji simulátoru letounu L410. Airbus předává aeroliniím druhý letoun A350 a Číňané by letos chtěli poprvé nechat proletět C919.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J70i17ř28í 25B47r44o43ž 5949755352497

V podstatě bude čínský jen drak. Motory, avionika, systémy budou západní (Honeywell, General Electric atd, atd) Vývoj těchto komponentů je podstatně složitější, než návrh holého draku, tam si ještě řádku let počkáme, než doženou kvalitativně přední výrobce.

+7/0
27.2.2015 10:24

R58i62c16h62a28r37d 46T69r25e23f87i21l 4971535169600

Přesně. Budou rádi když udělají dobrý drak.

0/0
27.2.2015 10:43

P52a42v97e96l 63M43a87t54o61u20š29e63k 5140497978464

Je otázka, odkud pocházejí některé komponenty vámi uváděných firem. Navíc pokud vím, motory mají od subdodavatelů (Rolls Royce apod.) i zavedení výrobci letadel, takže to není nic nového.

+2/0
27.2.2015 10:57

M33i52l75a96n 89K49l72o36u73č72e46k 3930115908147

Otázka původu výrobku je podle mě hlavně ta, kdo to nakreslil, vyvinul, otestoval, drží patent a nakonec dohlíží na výrobu.

+1/0
27.2.2015 11:02

P36a35v46e89l 87M25a82t16o59u64š52e29k 5400827838584

Když jsme u těch patentů a užitných vzorů, tak těch má Čína za posledních cca 5 let více než Evropa s Amerikou dohromady.

+2/0
27.2.2015 11:04

M95i59l82a71n 98K16l82o17u76č45e17k 3560905168237

Tím dobře pro ně, jakto ale, že nemají třeba auto kvalitativně srovnatelné třeba s německým, když jsou takoví borci v patentech, případně proč používají ve svých smartphonech americký android nebo čipy arm a né svoje?

+2/−2
27.2.2015 11:08

P81a25v26e27l 72M98a22t72o10u43š63e59k 5230837888174

Nevím, asi pro ně auta nejsou tou hlavní prioritou. O smartphonech nevím vůbec nic, ale nedomnívám se, že by na tom byli zrovna v tomto oboru tak špatně. Jsem si ale skoro jist např.že kdyby české stavebnictví  fungovalo jako jejich, měli bychom tady větší města dávno propojená vysokorychlostními železnicemi, z Prahy do Brna by se jezdilo 45 minut, polovina hlavních silnic by nebyla v havarijním stavu a otevření tunelu Banka by se již cca podesáté neodkládalo naneurčito.

+3/0
27.2.2015 11:15

M83i54l42a63n 19K51l93o54u52č63e47k 3820155178167

Třeba pro nás nebyly dálnice a železnice prioritou.

+1/0
27.2.2015 11:46

P69a51v18e60l 23M26a11t68o42u77š86e83k 5590357168484

Zřejmě ne.

0/0
27.2.2015 11:52

M53i26l31a33n 66K83l31o67u49č61e16k 3740775548687

Nicméně už jste s tou pritoritou nudný, pochopte že nemáme centrálně plánované hospodářstvá a tak tu nikdo priority neurčuje. Ty si určují sami podnikatelé.

+2/−3
27.2.2015 11:52

A19l61e60x58a52n17d23r 47K97o33s41t25k61a 8502198266674

Což je fajn, jenže tak opravdu nemůlže fungovat třeba ta stavba silnic. jeden z důvodů, proč je na Ostravsku taková nezaměstnanost je v tom, že tam nevede snad ani jedna solidní silnice. Žádná firma tam prostě nepostaví nic podstatného, aniž by mohli dostávat nějak rozumně zboží tam a odtamtud.

0/−2
27.2.2015 12:12

M68i14l21a76n 65K63l89o48u28č50e75k 3910575608167

Ale může tak v klidu fungovat výroba aut nebo letadel, mercedes nepotřeboval aby mu nějakej soudruh diktoval priority a stejně udělal kvalitní auto, stačila pouhá poptávka a ta je i v číně, takže se nempžete vymlouvat, že tam zrovna nemají priority vytvořit kvalitní vůz a proto ho nemají, jinak by ho tutově měli.

+1/0
27.2.2015 12:43

J36i12r18k38a 89B26r53u87n93n73e24r 4198292849967

Ještě nedávno, na rozdíl od nás, jezdili všichni v montérkách. Za chvíli budou i ta auta. Zato my válíme, státní a magistrátní akce, to je učiněná hrůza. Priorita nepriorita.

0/0
1.3.2015 3:56

A36l33e98x64a65n61d85r 98K14o50s82t91k87a 8272748286574

Také bych se neptal, kolik Číňanů na vývoji toho motoru pracovalo. Byť ne v Číně. Když mrknu třeba na osel.cz, tak mi přijde, že je pod každým objevem podepsaný Číňan nebo Ind (a někdo další samozřejmě) !

+1/0
27.2.2015 11:10

M56i49l66a10n 43K81l23o58u40č23e93k 3330775688257

Pokud za objevy mohou hlavně čínané a indové, pak by museli být nejlepší objevy právě v číně a indii, kde je nejvíce číňanů a indů a nebudou je zpomalovat američtí nebo evropští lidé, není tomu tak.

+3/−1
27.2.2015 11:12

A33l19e31x90a93n31d37r 17K71o46s56t52k89a 8212128146114

Platí pro teď. Jak Čína tak Indie už kolik let budují špičková vědecká pracoviště a postupně ty lidi přetahují zpátky.

+4/0
27.2.2015 11:21

M84i96l43a10n 37K49l86o66u97č30e83k 3480365688907

Jo a jak moc je přetahují, spousta těch lidí se v usa už narodila a dost pochybuji o tom, že by se jim najednou zachtělo žít v indii nebo číně, co jim tam mohou nabídnout, co v usa nemají?

+1/0
27.2.2015 11:49

A55l58e23x28a11n50d19r 35K65o54s45t72k36a 8202758116864

Nabízí jim tam jen lepší výzkumné zařízení. Za mnohem víc peněz. Je rozdíl, jestli můžete s dotyčným kusem vybavení pracovat jednou za týden, 4 hodiny v noci, nebo ho máte ve vlastní laboratoři nonstop.

+1/0
27.2.2015 11:52

M81i30l72a66n 40K36l74o30u62č53e44k 3700195508627

tak to jich už tam musí být davy, zatímco v usa jim nezbude nikdo

+2/0
27.2.2015 11:53

A18l25e31x30a56n55d87r 65K94o91s90t11k83a 8412318346934

Co jsem o tom četl články, tak to tak víceméně vypadá. Čína dá několik miliard usd na výzkumné centrum něčeho a ještě před dostavěním mají stovku čínských vědců, čekajících až zatvrdne beton. A s Indií je to podobné.

0/0
27.2.2015 12:33

M71i34l80a67n 72K38l50o60u69č23e43k 3150135118107

tak to jsou borci, až se divim, že teprve teď budou testovat první dopravní letadlo

+2/0
27.2.2015 12:40

A12l27e68x23a92n70d11r 61K73o27s78t73k41a 8822398606694

Dělají to teprve několik let. A třeba Indie mezitím hodně, ale hodně pokročila na oli rychlých množivých reaktorů.

0/0
27.2.2015 12:45

J12i49ř83í 56B88r46o90ž 5499625822267

Jistě máte pravdu, ale když se kouknete na bydliště dotyčných, tak to jsou  z 90% USA.

+1/0
27.2.2015 11:15

M46i14c35h77a57l 95M80a40j30e32r 6754139570416

No, pri všetkej úcte, do toho lietadla nesadnem. Boeingy a Airbusy majú už svoje "odpadané", pričom každým problémom sa ich bezpečnosť posúvala stále ďalej. A toto ladenie prebiehalo desiatky rokov. Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

+10/0
27.2.2015 8:14

K20a66r21e64l 32B80a94r81t59a74k 9516401975616

Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

Myslíte např. Apple iPhone 5S, nebo tisíce dalších výrobků o kterých jen nevíte, že jsou vyrobeny v Číně?

No, co si tak myslet o vašem přihlouplém příspěvku.Rv

0/−9
27.2.2015 8:24

M42i22l34o55š 79F61i98a90l11a 2420681167142

Nemyslím si, že bylo nutno na Michala reagovat až tak urážlivě. Ano, Čína vyrábí spoustu věcí ale srovnávat I-phon, který Vám vydrží dva tři roky a kupujete nový s dopravním letadlem je přeci jen trochu mimo. Nakonec sedněte si do nějakého čínského auta a uvidíte sám. Skůtr taky musíte doma dodělat a pak Vám slouží docela slušně. Ale dopravní letadlo je přeci jenom vyšší level a kdo lítá častěji tak aspoň pár let si let s novým čínským typem určitě dvakrát rozmyslí. Ale nemyslím, že by se letecké společnosti celého světa předháněly v nákupu tohoto typu.

+8/−1
27.2.2015 8:38

K81a64r88e71l 29B60a79r84t88a58k 9396951705616

Urážlivě? Co tím myslíte.

Jinak já se v letectví pohybuji již několik desítek let a něco o tom vím. Takže promiňte, ale pan Majer bohužel blábolí. To je nesporný fakt a ani váš příspěvek na tom nic nezmění.

+1/−1
27.2.2015 9:17

R23a33d39e95k 96V30a39l98k31o69v43i90č 7334841397153

Promiňte, ale čínská kvalita je obvykle příšerná - většina západních firem má v Číně své pracovníky kontrol kvality, školitele atd., aby výrobky stály alespoň za něco. Velká část čínského exportu (lodě, stíhačky, cvičné letouny do Pákistánu) byla velmi problematické kvality. Nejdřív si bude muset odlétat roky v Číně a jiných rozvojových zemích, než se kdokoliv s povolením letů do Evropy odváží něco takového koupit.

+2/0
27.2.2015 10:05

J22a73r31o48m36i75r 55F92a86r51e36k 4422803417

Kontrola kvality je obrovsky problem. Sami o sobe jsou cinani sikovni a snazivi, ale dost casto se pokoji s ne prilis uspokojivym vysledkem bez snahy o zlepseni. Nicmene uci se rychle a tohoto si jsou vedomi, navic jsou hrdi na svou praci, takze uvidime...

Druha vec je certifikace letadla. Pro cinsky trh jim staci jejich certifikace, pokud ho budou chtit prodavat jinam, budou potrebovat certifikovat letoun v dane zemi, tzn. pozadat dany urad. Takze se sami budou muset snazit, aby uspeli a nemeli problemy.

+2/0
27.2.2015 11:17

R48i66c31h31a12r29d 48T28r45e75f18i83l 4431595719960

Pohybuješ se v letectví několik desítek let? Děláš vrátného v Aeru co?:-/

+1/−1
27.2.2015 10:38

M90i46r93o64s72l10a90v 57H87r91u83š13k29a 2505378519573

Na druhou stranu, umí létat do vesmíru.

+2/0
27.2.2015 9:26

J94a37r61o58s83l27a17v 82H19a53n82z30l89í98k 2479185523918

Tak předpokládám, že pan Majer myslí čínskou vlastní produkci = kopii čehokoli vydávanou za vlastní výrobek. A tady musím 100% souhlasit.

+2/0
27.2.2015 8:39

P63a45v89e94l 53M11a57t31o21u70š60e36k 5610727878434

Jmenujte jedinou zemi, která něco vyrábí a nekopíruje. U Číny se to především silně zveličuje. Nehledě k tomu, že jimi kupované licence udržují nad vodou nejednu západní firmu.

0/−2
27.2.2015 9:41

R16i17c23h11a63r83d 44T80r55e91f17i47l 4431195639220

Tak Čiňani si zrovna s kupováním licencí hlavu moc nelámou.

+3/0
27.2.2015 10:41

P29a13v28e98l 65M41a90t70o63u40š26e59k 5600967818324

Je zajímavé, že třeba Siemens a jiní jim toho prodali docela dost, aniž by je k tomu někdo nenutil. Třeba si vybojují specifické podmínky, ale ani to není zakázané, pokud na ně prodejce licence přistoupí. To, že Číňani pak na licencovaný uzel naváží něčím dalším, popřípadě jej zkombinují s jiným licencovaným uzlem, by mělo být samozřejmostí rozvoje techniky. Může to dělat kdokoli jiný. Možná se vyplatí méně číst novinářské plky.

0/−2
27.2.2015 11:03

J93a37k35u58b 74B46ř83í49z44a 2366209180300

vy jste zjevne nepochopil puvodni prispevek. jde o to, ze vyrobky vyrabene sice v cine, ale v zapadnich fabrikach se zapadni kontrolou kvality maji uplne jinou kvalitu, nez to co si vyrabeji sami ve sve rezii ....

0/0
27.2.2015 13:37

O12n39d14ř32e26j 26S97t59a67r40o86c18h 5570693712234

Proč jste u obyčejné diskuze tak hloupě agresivní?

+4/−1
27.2.2015 8:53

K80a50r39e41l 56B50a61r86t68a84k 9936531525616

V čem, že ohodnotím urážlivý hloupý příspěvek? Máte asi divné hodnotové měřítko.

0/−2
27.2.2015 9:21

R80i90c55h44a53r31d 94T57r30e92f58i15l 4761395749900

Je obrovský rozdíl mezi nějakým vyvinout nějaký tytlifón a vyvinout bezpečný a spolehlivý dopravní letoun ikváčku.:-/

+2/0
27.2.2015 10:36

M44a59r75t91i74n 63H96u37d79e72c97e56k 3813649399383

Mozna se budete divit, ale pokud casto litate tak jste mozna uz v Cinskem letadle letel. Staci se podivat jaka letadla se v Cine vyrabeji a budete sam moc prekvapen.

+1/0
27.2.2015 9:01

P74a73v86e43l 55M76a77t25o77u36š28e43k 5820357568124

Asi jste z toho "čehokoli" viděl dost málo. Je dost úsměvné se domnívat, že když vynášejí na oběžnou dráhu družice, že by nebyli schopni vyrobit letadlo, že. Možná byste se i divil, kolik komponentů boeingů a dalších amerických výrobků pochází právě z Číny.

+1/−1
27.2.2015 9:38

M80i91l54a28n 62K18l12o14u97č80e79k 3560935248847

Je to podobné jako s rusákama, ti taky dokázali poslat člověka na oběžnou dráhu, ale auto kvalitativně srovnatelné třeba s bmw vyrobit nedokázali dodnes.

+1/0
27.2.2015 10:42

P32a45v75e50l 46M11a10t26o57u25š30e25k 5950487288104

To ale není otázka schopností, ale priorit. Co se týče třeba zrovna letadel, nemyslím si, že by na tom byli Rusové zase tak špatně.

0/−1
27.2.2015 11:07

M60i38l24a31n 35K61l58o45u29č55e34k 3350535718797

tak to je dobré vědět, že kvalitní auto nechtěli, né že by ho neuměli

+1/0
27.2.2015 11:09

P44a97v79e34l 28M97a13t20o35u39š55e53k 5270457608854

Asi je zbytečné s vámi diskutovat. Pro některé Čechy je patrně nepochopitelné, že by někdo dával auto na jiné než první místo důležitosti. My možná vyrábíme poměrně slušná auta (ačkoli to už dávno nejsme "my"), ale to, po čem budou jezdit, pořádně neděláme. Asi je zdejší prioritou vyrobit a prodat co nejvíce aut bez ohledu na to, po čem budou jezdit (a bez ohledu na to, zda jsou skutečně potřeba). Někde mají hodnoty nastavené třeba obráceně.

0/−1
27.2.2015 11:34

M83i82l84a41n 37K92l62o56u17č24e50k 3870865648797

Třeba jo, třeba v rusku mají hodnoty obráceně, skvělé dálnice pro žigulíky.

+1/0
27.2.2015 11:50

P69a33v89e75l 52M26a14t30o29u36š19e26k 5280257368284

Ten článek je o Rusku? Ale když už, v Rusku patrně nikdy nebyla prioritou silniční doprava.

0/0
27.2.2015 11:53

N89i75k37o87l73a 66Č87e95c58h 9651519406

Já bych se tolik nebál. Stejně to bude do posledního šroubku zkopírovaná 737, včetně bezpečnostních prvků.

0/0
27.2.2015 10:04

T65o51m94á95š 83J51u67r88e47č74k37a 3953172409683

No jestli to bude stejné jako když se čína poprvé snažila vyrobit vlastní auto tak to potěš koště.

+6/0
27.2.2015 6:51

M37a17r73t36i46n 90H95u35d61e67c74e14k 3413449259183

Nebojte toto neni jejich prvni letadlo.

+1/0
27.2.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.