Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letecké novinky: Čína chystá vlastní dopravní letadlo, poletí poprvé

České firmy se budou podílet na výrobě a vývoji simulátoru letounu L410. Airbus předává aeroliniím druhý letoun A350 a Číňané by letos chtěli poprvé nechat proletět C919.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i28ř57í 84B50r62o83ž 5269195852137

V podstatě bude čínský jen drak. Motory, avionika, systémy budou západní (Honeywell, General Electric atd, atd) Vývoj těchto komponentů je podstatně složitější, než návrh holého draku, tam si ještě řádku let počkáme, než doženou kvalitativně přední výrobce.

+7/0
27.2.2015 10:24

R21i75c39h19a21r79d 52T18r70e94f15i11l 4181395539930

Přesně. Budou rádi když udělají dobrý drak.

0/0
27.2.2015 10:43

P30a67v12e51l 67M68a69t26o16u36š95e24k 5560187828154

Je otázka, odkud pocházejí některé komponenty vámi uváděných firem. Navíc pokud vím, motory mají od subdodavatelů (Rolls Royce apod.) i zavedení výrobci letadel, takže to není nic nového.

+2/0
27.2.2015 10:57


M85i18l28a45n 12K71l19o85u89č45e60k 3750865658917

Otázka původu výrobku je podle mě hlavně ta, kdo to nakreslil, vyvinul, otestoval, drží patent a nakonec dohlíží na výrobu.

+1/0
27.2.2015 11:02

P11a67v14e81l 45M69a18t69o49u94š72e26k 5220557478954

Když jsme u těch patentů a užitných vzorů, tak těch má Čína za posledních cca 5 let více než Evropa s Amerikou dohromady.

+2/0
27.2.2015 11:04

M84i83l53a28n 95K91l64o76u33č18e49k 3290695138237

Tím dobře pro ně, jakto ale, že nemají třeba auto kvalitativně srovnatelné třeba s německým, když jsou takoví borci v patentech, případně proč používají ve svých smartphonech americký android nebo čipy arm a né svoje?

+2/−2
27.2.2015 11:08

P13a11v69e21l 77M47a77t49o38u54š96e40k 5520487428734

Nevím, asi pro ně auta nejsou tou hlavní prioritou. O smartphonech nevím vůbec nic, ale nedomnívám se, že by na tom byli zrovna v tomto oboru tak špatně. Jsem si ale skoro jist např.že kdyby české stavebnictví  fungovalo jako jejich, měli bychom tady větší města dávno propojená vysokorychlostními železnicemi, z Prahy do Brna by se jezdilo 45 minut, polovina hlavních silnic by nebyla v havarijním stavu a otevření tunelu Banka by se již cca podesáté neodkládalo naneurčito.

+3/0
27.2.2015 11:15

M39i97l16a26n 23K85l85o53u15č40e45k 3410555528557

Třeba pro nás nebyly dálnice a železnice prioritou.

+1/0
27.2.2015 11:46

P18a41v57e91l 26M42a44t88o47u15š14e88k 5500937348344

Zřejmě ne.

0/0
27.2.2015 11:52

M84i74l75a89n 71K96l95o75u27č25e25k 3160475118467

Nicméně už jste s tou pritoritou nudný, pochopte že nemáme centrálně plánované hospodářstvá a tak tu nikdo priority neurčuje. Ty si určují sami podnikatelé.

+2/−3
27.2.2015 11:52

A93l84e98x87a97n93d55r 25K40o93s18t67k21a 8192958446584

Což je fajn, jenže tak opravdu nemůlže fungovat třeba ta stavba silnic. jeden z důvodů, proč je na Ostravsku taková nezaměstnanost je v tom, že tam nevede snad ani jedna solidní silnice. Žádná firma tam prostě nepostaví nic podstatného, aniž by mohli dostávat nějak rozumně zboží tam a odtamtud.

0/−2
27.2.2015 12:12

M79i15l60a65n 79K62l82o20u44č81e74k 3110265378517

Ale může tak v klidu fungovat výroba aut nebo letadel, mercedes nepotřeboval aby mu nějakej soudruh diktoval priority a stejně udělal kvalitní auto, stačila pouhá poptávka a ta je i v číně, takže se nempžete vymlouvat, že tam zrovna nemají priority vytvořit kvalitní vůz a proto ho nemají, jinak by ho tutově měli.

+1/0
27.2.2015 12:43

J45i67r19k14a 50B16r36u40n38n58e44r 4948622389847

Ještě nedávno, na rozdíl od nás, jezdili všichni v montérkách. Za chvíli budou i ta auta. Zato my válíme, státní a magistrátní akce, to je učiněná hrůza. Priorita nepriorita.

0/0
1.3.2015 3:56

A66l30e79x66a35n41d49r 79K24o32s25t76k62a 8222808246234

Také bych se neptal, kolik Číňanů na vývoji toho motoru pracovalo. Byť ne v Číně. Když mrknu třeba na osel.cz, tak mi přijde, že je pod každým objevem podepsaný Číňan nebo Ind (a někdo další samozřejmě) !

+1/0
27.2.2015 11:10

M65i66l32a52n 98K91l93o51u53č74e32k 3160445678307

Pokud za objevy mohou hlavně čínané a indové, pak by museli být nejlepší objevy právě v číně a indii, kde je nejvíce číňanů a indů a nebudou je zpomalovat američtí nebo evropští lidé, není tomu tak.

+3/−1
27.2.2015 11:12

A80l59e24x53a31n58d11r 20K94o87s94t80k35a 8382728276574

Platí pro teď. Jak Čína tak Indie už kolik let budují špičková vědecká pracoviště a postupně ty lidi přetahují zpátky.

+4/0
27.2.2015 11:21

M44i30l38a95n 16K41l67o38u85č24e81k 3650275738787

Jo a jak moc je přetahují, spousta těch lidí se v usa už narodila a dost pochybuji o tom, že by se jim najednou zachtělo žít v indii nebo číně, co jim tam mohou nabídnout, co v usa nemají?

+1/0
27.2.2015 11:49

A63l94e94x12a96n36d91r 63K64o56s36t64k13a 8202678236794

Nabízí jim tam jen lepší výzkumné zařízení. Za mnohem víc peněz. Je rozdíl, jestli můžete s dotyčným kusem vybavení pracovat jednou za týden, 4 hodiny v noci, nebo ho máte ve vlastní laboratoři nonstop.

+1/0
27.2.2015 11:52

M57i74l71a23n 38K34l74o27u56č24e45k 3440295538777

tak to jich už tam musí být davy, zatímco v usa jim nezbude nikdo

+2/0
27.2.2015 11:53

A23l25e26x40a42n70d30r 30K51o65s73t48k79a 8762638276274

Co jsem o tom četl články, tak to tak víceméně vypadá. Čína dá několik miliard usd na výzkumné centrum něčeho a ještě před dostavěním mají stovku čínských vědců, čekajících až zatvrdne beton. A s Indií je to podobné.

0/0
27.2.2015 12:33

M11i11l18a52n 11K65l35o70u30č84e50k 3210565298447

tak to jsou borci, až se divim, že teprve teď budou testovat první dopravní letadlo

+2/0
27.2.2015 12:40

A12l57e50x87a92n37d80r 19K36o54s29t56k64a 8842938506924

Dělají to teprve několik let. A třeba Indie mezitím hodně, ale hodně pokročila na oli rychlých množivých reaktorů.

0/0
27.2.2015 12:45

J96i27ř42í 27B45r35o21ž 5599905692217

Jistě máte pravdu, ale když se kouknete na bydliště dotyčných, tak to jsou  z 90% USA.

+1/0
27.2.2015 11:15

M84i79c18h93a45l 38M46a31j35e75r 6344889290916

No, pri všetkej úcte, do toho lietadla nesadnem. Boeingy a Airbusy majú už svoje "odpadané", pričom každým problémom sa ich bezpečnosť posúvala stále ďalej. A toto ladenie prebiehalo desiatky rokov. Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

+10/0
27.2.2015 8:14
Foto

K80a97r81e18l 69B84a35r44t57a24k 9386851275666

Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

Myslíte např. Apple iPhone 5S, nebo tisíce dalších výrobků o kterých jen nevíte, že jsou vyrobeny v Číně?

No, co si tak myslet o vašem přihlouplém příspěvku.Rv

0/−9
27.2.2015 8:24

M32i38l38o11š 67F68i33a56l45a 2340201367472

Nemyslím si, že bylo nutno na Michala reagovat až tak urážlivě. Ano, Čína vyrábí spoustu věcí ale srovnávat I-phon, který Vám vydrží dva tři roky a kupujete nový s dopravním letadlem je přeci jen trochu mimo. Nakonec sedněte si do nějakého čínského auta a uvidíte sám. Skůtr taky musíte doma dodělat a pak Vám slouží docela slušně. Ale dopravní letadlo je přeci jenom vyšší level a kdo lítá častěji tak aspoň pár let si let s novým čínským typem určitě dvakrát rozmyslí. Ale nemyslím, že by se letecké společnosti celého světa předháněly v nákupu tohoto typu.

+8/−1
27.2.2015 8:38
Foto

K24a26r72e38l 23B34a63r37t39a50k 9316831845506

Urážlivě? Co tím myslíte.

Jinak já se v letectví pohybuji již několik desítek let a něco o tom vím. Takže promiňte, ale pan Majer bohužel blábolí. To je nesporný fakt a ani váš příspěvek na tom nic nezmění.

+1/−1
27.2.2015 9:17

R78a98d95e46k 32V30a60l67k33o61v56i97č 7434471627293

Promiňte, ale čínská kvalita je obvykle příšerná - většina západních firem má v Číně své pracovníky kontrol kvality, školitele atd., aby výrobky stály alespoň za něco. Velká část čínského exportu (lodě, stíhačky, cvičné letouny do Pákistánu) byla velmi problematické kvality. Nejdřív si bude muset odlétat roky v Číně a jiných rozvojových zemích, než se kdokoliv s povolením letů do Evropy odváží něco takového koupit.

+2/0
27.2.2015 10:05

J10a72r91o12m93i98r 86F79a83r82e81k 4342523687

Kontrola kvality je obrovsky problem. Sami o sobe jsou cinani sikovni a snazivi, ale dost casto se pokoji s ne prilis uspokojivym vysledkem bez snahy o zlepseni. Nicmene uci se rychle a tohoto si jsou vedomi, navic jsou hrdi na svou praci, takze uvidime...

Druha vec je certifikace letadla. Pro cinsky trh jim staci jejich certifikace, pokud ho budou chtit prodavat jinam, budou potrebovat certifikovat letoun v dane zemi, tzn. pozadat dany urad. Takze se sami budou muset snazit, aby uspeli a nemeli problemy.

+2/0
27.2.2015 11:17

R68i72c28h79a50r17d 61T65r39e75f82i52l 4871465319310

Pohybuješ se v letectví několik desítek let? Děláš vrátného v Aeru co?:-/

+1/−1
27.2.2015 10:38

M90i50r64o85s28l75a14v 96H59r51u46š76k84a 2975188869463

Na druhou stranu, umí létat do vesmíru.

+2/0
27.2.2015 9:26

J28a77r89o11s59l11a91v 21H35a72n28z25l44í91k 2479615603438

Tak předpokládám, že pan Majer myslí čínskou vlastní produkci = kopii čehokoli vydávanou za vlastní výrobek. A tady musím 100% souhlasit.

+2/0
27.2.2015 8:39

P11a14v74e94l 91M68a30t30o97u70š84e80k 5400667958164

Jmenujte jedinou zemi, která něco vyrábí a nekopíruje. U Číny se to především silně zveličuje. Nehledě k tomu, že jimi kupované licence udržují nad vodou nejednu západní firmu.

0/−2
27.2.2015 9:41

R68i67c41h30a40r49d 71T74r92e13f85i80l 4241595989250

Tak Čiňani si zrovna s kupováním licencí hlavu moc nelámou.

+3/0
27.2.2015 10:41

P34a64v16e82l 71M32a85t31o79u39š13e31k 5350547418614

Je zajímavé, že třeba Siemens a jiní jim toho prodali docela dost, aniž by je k tomu někdo nenutil. Třeba si vybojují specifické podmínky, ale ani to není zakázané, pokud na ně prodejce licence přistoupí. To, že Číňani pak na licencovaný uzel naváží něčím dalším, popřípadě jej zkombinují s jiným licencovaným uzlem, by mělo být samozřejmostí rozvoje techniky. Může to dělat kdokoli jiný. Možná se vyplatí méně číst novinářské plky.

0/−2
27.2.2015 11:03

J29a38k32u79b 29B40ř12í61z41a 2106129870820

vy jste zjevne nepochopil puvodni prispevek. jde o to, ze vyrobky vyrabene sice v cine, ale v zapadnich fabrikach se zapadni kontrolou kvality maji uplne jinou kvalitu, nez to co si vyrabeji sami ve sve rezii ....

0/0
27.2.2015 13:37

O48n15d47ř70e69j 55S75t59a22r43o46c80h 5200493112454

Proč jste u obyčejné diskuze tak hloupě agresivní?

+4/−1
27.2.2015 8:53
Foto

K50a48r48e71l 34B61a85r37t29a94k 9936621545506

V čem, že ohodnotím urážlivý hloupý příspěvek? Máte asi divné hodnotové měřítko.

0/−2
27.2.2015 9:21

R71i30c96h48a41r34d 64T59r65e97f65i11l 4161935859970

Je obrovský rozdíl mezi nějakým vyvinout nějaký tytlifón a vyvinout bezpečný a spolehlivý dopravní letoun ikváčku.:-/

+2/0
27.2.2015 10:36

M19a89r11t26i90n 60H62u26d58e85c29e20k 3513739619223

Mozna se budete divit, ale pokud casto litate tak jste mozna uz v Cinskem letadle letel. Staci se podivat jaka letadla se v Cine vyrabeji a budete sam moc prekvapen.

+1/0
27.2.2015 9:01

P15a70v71e25l 83M71a18t75o80u89š82e49k 5150327558904

Asi jste z toho "čehokoli" viděl dost málo. Je dost úsměvné se domnívat, že když vynášejí na oběžnou dráhu družice, že by nebyli schopni vyrobit letadlo, že. Možná byste se i divil, kolik komponentů boeingů a dalších amerických výrobků pochází právě z Číny.

+1/−1
27.2.2015 9:38

M50i30l85a13n 61K38l59o20u66č79e89k 3540155538187

Je to podobné jako s rusákama, ti taky dokázali poslat člověka na oběžnou dráhu, ale auto kvalitativně srovnatelné třeba s bmw vyrobit nedokázali dodnes.

+1/0
27.2.2015 10:42

P90a46v52e95l 44M31a69t24o46u80š34e44k 5110767238204

To ale není otázka schopností, ale priorit. Co se týče třeba zrovna letadel, nemyslím si, že by na tom byli Rusové zase tak špatně.

0/−1
27.2.2015 11:07

M35i40l37a69n 30K87l57o60u76č21e61k 3570135818637

tak to je dobré vědět, že kvalitní auto nechtěli, né že by ho neuměli

+1/0
27.2.2015 11:09

P70a36v80e91l 12M61a36t20o69u79š16e48k 5310367928584

Asi je zbytečné s vámi diskutovat. Pro některé Čechy je patrně nepochopitelné, že by někdo dával auto na jiné než první místo důležitosti. My možná vyrábíme poměrně slušná auta (ačkoli to už dávno nejsme "my"), ale to, po čem budou jezdit, pořádně neděláme. Asi je zdejší prioritou vyrobit a prodat co nejvíce aut bez ohledu na to, po čem budou jezdit (a bez ohledu na to, zda jsou skutečně potřeba). Někde mají hodnoty nastavené třeba obráceně.

0/−1
27.2.2015 11:34

M42i53l68a63n 23K76l83o86u12č87e91k 3280335698217

Třeba jo, třeba v rusku mají hodnoty obráceně, skvělé dálnice pro žigulíky.

+1/0
27.2.2015 11:50

P20a64v27e62l 18M29a84t20o58u97š30e67k 5880237498354

Ten článek je o Rusku? Ale když už, v Rusku patrně nikdy nebyla prioritou silniční doprava.

0/0
27.2.2015 11:53

N33i83k61o28l14a 43Č27e50c93h 9511939886

Já bych se tolik nebál. Stejně to bude do posledního šroubku zkopírovaná 737, včetně bezpečnostních prvků.

0/0
27.2.2015 10:04

T24o69m17á86š 98J67u95r82e14č73k83a 3393572429203

No jestli to bude stejné jako když se čína poprvé snažila vyrobit vlastní auto tak to potěš koště.

+6/0
27.2.2015 6:51

M64a91r19t94i72n 61H62u68d44e70c50e17k 3763479759683

Nebojte toto neni jejich prvni letadlo.

+1/0
27.2.2015 8:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.