Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letecké novinky: Čína chystá vlastní dopravní letadlo, poletí poprvé

České firmy se budou podílet na výrobě a vývoji simulátoru letounu L410. Airbus předává aeroliniím druhý letoun A350 a Číňané by letos chtěli poprvé nechat proletět C919.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49i89ř94í 43B49r90o51ž 5189725252397

V podstatě bude čínský jen drak. Motory, avionika, systémy budou západní (Honeywell, General Electric atd, atd) Vývoj těchto komponentů je podstatně složitější, než návrh holého draku, tam si ještě řádku let počkáme, než doženou kvalitativně přední výrobce.

+7/0
27.2.2015 10:24

R39i53c58h44a79r87d 40T73r85e89f61i29l 4131505309390

Přesně. Budou rádi když udělají dobrý drak.

0/0
27.2.2015 10:43

P85a68v15e76l 20M22a72t21o64u39š43e24k 5260307588324

Je otázka, odkud pocházejí některé komponenty vámi uváděných firem. Navíc pokud vím, motory mají od subdodavatelů (Rolls Royce apod.) i zavedení výrobci letadel, takže to není nic nového.

+2/0
27.2.2015 10:57

M43i88l53a88n 88K58l85o87u98č43e75k 3820725788817

Otázka původu výrobku je podle mě hlavně ta, kdo to nakreslil, vyvinul, otestoval, drží patent a nakonec dohlíží na výrobu.

+1/0
27.2.2015 11:02

P70a38v35e22l 73M57a98t18o79u30š25e54k 5360977518244

Když jsme u těch patentů a užitných vzorů, tak těch má Čína za posledních cca 5 let více než Evropa s Amerikou dohromady.

+2/0
27.2.2015 11:04

M98i12l61a85n 36K67l57o60u13č97e75k 3510975488257

Tím dobře pro ně, jakto ale, že nemají třeba auto kvalitativně srovnatelné třeba s německým, když jsou takoví borci v patentech, případně proč používají ve svých smartphonech americký android nebo čipy arm a né svoje?

+2/−2
27.2.2015 11:08

P21a55v58e23l 98M70a93t59o80u28š88e51k 5370137328284

Nevím, asi pro ně auta nejsou tou hlavní prioritou. O smartphonech nevím vůbec nic, ale nedomnívám se, že by na tom byli zrovna v tomto oboru tak špatně. Jsem si ale skoro jist např.že kdyby české stavebnictví  fungovalo jako jejich, měli bychom tady větší města dávno propojená vysokorychlostními železnicemi, z Prahy do Brna by se jezdilo 45 minut, polovina hlavních silnic by nebyla v havarijním stavu a otevření tunelu Banka by se již cca podesáté neodkládalo naneurčito.

+3/0
27.2.2015 11:15

M40i47l39a77n 16K31l79o43u55č27e78k 3620605578387

Třeba pro nás nebyly dálnice a železnice prioritou.

+1/0
27.2.2015 11:46

P24a29v48e95l 64M83a70t47o91u80š70e23k 5550587608354

Zřejmě ne.

0/0
27.2.2015 11:52

M79i69l52a58n 71K44l86o66u82č41e38k 3730125158197

Nicméně už jste s tou pritoritou nudný, pochopte že nemáme centrálně plánované hospodářstvá a tak tu nikdo priority neurčuje. Ty si určují sami podnikatelé.

+2/−3
27.2.2015 11:52

A88l43e35x18a79n23d57r 72K66o14s67t69k34a 8572588446564

Což je fajn, jenže tak opravdu nemůlže fungovat třeba ta stavba silnic. jeden z důvodů, proč je na Ostravsku taková nezaměstnanost je v tom, že tam nevede snad ani jedna solidní silnice. Žádná firma tam prostě nepostaví nic podstatného, aniž by mohli dostávat nějak rozumně zboží tam a odtamtud.

0/−2
27.2.2015 12:12

M87i44l47a33n 85K55l32o15u40č15e70k 3560145578897

Ale může tak v klidu fungovat výroba aut nebo letadel, mercedes nepotřeboval aby mu nějakej soudruh diktoval priority a stejně udělal kvalitní auto, stačila pouhá poptávka a ta je i v číně, takže se nempžete vymlouvat, že tam zrovna nemají priority vytvořit kvalitní vůz a proto ho nemají, jinak by ho tutově měli.

+1/0
27.2.2015 12:43

J29i24r66k55a 84B33r13u76n45n23e63r 4238332219107

Ještě nedávno, na rozdíl od nás, jezdili všichni v montérkách. Za chvíli budou i ta auta. Zato my válíme, státní a magistrátní akce, to je učiněná hrůza. Priorita nepriorita.

0/0
1.3.2015 3:56

A21l59e35x97a67n41d58r 15K41o52s16t93k23a 8662718486624

Také bych se neptal, kolik Číňanů na vývoji toho motoru pracovalo. Byť ne v Číně. Když mrknu třeba na osel.cz, tak mi přijde, že je pod každým objevem podepsaný Číňan nebo Ind (a někdo další samozřejmě) !

+1/0
27.2.2015 11:10

M37i32l56a69n 43K34l33o55u76č83e21k 3350285238737

Pokud za objevy mohou hlavně čínané a indové, pak by museli být nejlepší objevy právě v číně a indii, kde je nejvíce číňanů a indů a nebudou je zpomalovat američtí nebo evropští lidé, není tomu tak.

+3/−1
27.2.2015 11:12

A10l98e61x63a62n89d89r 27K79o60s38t33k38a 8632688516214

Platí pro teď. Jak Čína tak Indie už kolik let budují špičková vědecká pracoviště a postupně ty lidi přetahují zpátky.

+4/0
27.2.2015 11:21

M66i85l39a22n 84K81l96o85u35č97e15k 3760945248507

Jo a jak moc je přetahují, spousta těch lidí se v usa už narodila a dost pochybuji o tom, že by se jim najednou zachtělo žít v indii nebo číně, co jim tam mohou nabídnout, co v usa nemají?

+1/0
27.2.2015 11:49

A35l35e42x83a43n43d84r 93K85o20s88t82k14a 8222488726794

Nabízí jim tam jen lepší výzkumné zařízení. Za mnohem víc peněz. Je rozdíl, jestli můžete s dotyčným kusem vybavení pracovat jednou za týden, 4 hodiny v noci, nebo ho máte ve vlastní laboratoři nonstop.

+1/0
27.2.2015 11:52

M96i85l36a22n 45K77l84o57u36č38e29k 3160565838947

tak to jich už tam musí být davy, zatímco v usa jim nezbude nikdo

+2/0
27.2.2015 11:53

A65l52e22x48a79n64d38r 72K93o16s41t35k57a 8692618186504

Co jsem o tom četl články, tak to tak víceméně vypadá. Čína dá několik miliard usd na výzkumné centrum něčeho a ještě před dostavěním mají stovku čínských vědců, čekajících až zatvrdne beton. A s Indií je to podobné.

0/0
27.2.2015 12:33

M49i78l48a75n 18K93l50o40u76č41e30k 3930155398567

tak to jsou borci, až se divim, že teprve teď budou testovat první dopravní letadlo

+2/0
27.2.2015 12:40

A47l94e75x72a86n89d13r 28K88o44s85t43k95a 8122768636854

Dělají to teprve několik let. A třeba Indie mezitím hodně, ale hodně pokročila na oli rychlých množivých reaktorů.

0/0
27.2.2015 12:45

J97i52ř73í 35B88r89o36ž 5949735522137

Jistě máte pravdu, ale když se kouknete na bydliště dotyčných, tak to jsou  z 90% USA.

+1/0
27.2.2015 11:15

M90i51c81h89a87l 51M89a70j35e64r 6154739850916

No, pri všetkej úcte, do toho lietadla nesadnem. Boeingy a Airbusy majú už svoje "odpadané", pričom každým problémom sa ich bezpečnosť posúvala stále ďalej. A toto ladenie prebiehalo desiatky rokov. Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

+10/0
27.2.2015 8:14
Foto

K50a32r43e68l 60B49a49r45t55a50k 9116471155656

Nehovoriac o tom, že voči čínskej kvalite čohokoľvek mám ohromný odstup.

Myslíte např. Apple iPhone 5S, nebo tisíce dalších výrobků o kterých jen nevíte, že jsou vyrobeny v Číně?

No, co si tak myslet o vašem přihlouplém příspěvku.Rv

0/−9
27.2.2015 8:24

M14i87l30o95š 28F76i62a82l70a 2980501557782

Nemyslím si, že bylo nutno na Michala reagovat až tak urážlivě. Ano, Čína vyrábí spoustu věcí ale srovnávat I-phon, který Vám vydrží dva tři roky a kupujete nový s dopravním letadlem je přeci jen trochu mimo. Nakonec sedněte si do nějakého čínského auta a uvidíte sám. Skůtr taky musíte doma dodělat a pak Vám slouží docela slušně. Ale dopravní letadlo je přeci jenom vyšší level a kdo lítá častěji tak aspoň pár let si let s novým čínským typem určitě dvakrát rozmyslí. Ale nemyslím, že by se letecké společnosti celého světa předháněly v nákupu tohoto typu.

+8/−1
27.2.2015 8:38
Foto

K42a93r34e57l 12B38a78r48t87a88k 9896181475256

Urážlivě? Co tím myslíte.

Jinak já se v letectví pohybuji již několik desítek let a něco o tom vím. Takže promiňte, ale pan Majer bohužel blábolí. To je nesporný fakt a ani váš příspěvek na tom nic nezmění.

+1/−1
27.2.2015 9:17

R70a55d62e22k 35V68a29l70k84o19v36i40č 7914671927293

Promiňte, ale čínská kvalita je obvykle příšerná - většina západních firem má v Číně své pracovníky kontrol kvality, školitele atd., aby výrobky stály alespoň za něco. Velká část čínského exportu (lodě, stíhačky, cvičné letouny do Pákistánu) byla velmi problematické kvality. Nejdřív si bude muset odlétat roky v Číně a jiných rozvojových zemích, než se kdokoliv s povolením letů do Evropy odváží něco takového koupit.

+2/0
27.2.2015 10:05

J14a88r22o61m60i54r 46F12a85r76e59k 4122913617

Kontrola kvality je obrovsky problem. Sami o sobe jsou cinani sikovni a snazivi, ale dost casto se pokoji s ne prilis uspokojivym vysledkem bez snahy o zlepseni. Nicmene uci se rychle a tohoto si jsou vedomi, navic jsou hrdi na svou praci, takze uvidime...

Druha vec je certifikace letadla. Pro cinsky trh jim staci jejich certifikace, pokud ho budou chtit prodavat jinam, budou potrebovat certifikovat letoun v dane zemi, tzn. pozadat dany urad. Takze se sami budou muset snazit, aby uspeli a nemeli problemy.

+2/0
27.2.2015 11:17

R61i76c57h91a53r56d 40T17r82e61f58i37l 4151225949510

Pohybuješ se v letectví několik desítek let? Děláš vrátného v Aeru co?:-/

+1/−1
27.2.2015 10:38

M83i41r45o11s22l40a16v 55H62r19u78š15k30a 2805218879623

Na druhou stranu, umí létat do vesmíru.

+2/0
27.2.2015 9:26

J12a56r77o12s85l54a97v 77H30a56n75z59l48í24k 2409555333678

Tak předpokládám, že pan Majer myslí čínskou vlastní produkci = kopii čehokoli vydávanou za vlastní výrobek. A tady musím 100% souhlasit.

+2/0
27.2.2015 8:39

P79a95v70e80l 49M87a93t89o95u77š37e31k 5370637798174

Jmenujte jedinou zemi, která něco vyrábí a nekopíruje. U Číny se to především silně zveličuje. Nehledě k tomu, že jimi kupované licence udržují nad vodou nejednu západní firmu.

0/−2
27.2.2015 9:41

R57i45c44h12a69r11d 88T77r53e59f19i84l 4801685899210

Tak Čiňani si zrovna s kupováním licencí hlavu moc nelámou.

+3/0
27.2.2015 10:41

P39a83v42e60l 41M73a92t96o94u37š19e62k 5740607548864

Je zajímavé, že třeba Siemens a jiní jim toho prodali docela dost, aniž by je k tomu někdo nenutil. Třeba si vybojují specifické podmínky, ale ani to není zakázané, pokud na ně prodejce licence přistoupí. To, že Číňani pak na licencovaný uzel naváží něčím dalším, popřípadě jej zkombinují s jiným licencovaným uzlem, by mělo být samozřejmostí rozvoje techniky. Může to dělat kdokoli jiný. Možná se vyplatí méně číst novinářské plky.

0/−2
27.2.2015 11:03

J81a93k63u30b 70B51ř97í89z83a 2406959160370

vy jste zjevne nepochopil puvodni prispevek. jde o to, ze vyrobky vyrabene sice v cine, ale v zapadnich fabrikach se zapadni kontrolou kvality maji uplne jinou kvalitu, nez to co si vyrabeji sami ve sve rezii ....

0/0
27.2.2015 13:37

O61n25d13ř80e42j 92S27t10a15r56o12c57h 5620183152804

Proč jste u obyčejné diskuze tak hloupě agresivní?

+4/−1
27.2.2015 8:53
Foto

K27a35r55e69l 34B53a84r61t62a59k 9246801615276

V čem, že ohodnotím urážlivý hloupý příspěvek? Máte asi divné hodnotové měřítko.

0/−2
27.2.2015 9:21

R48i55c91h91a48r34d 60T98r66e55f73i68l 4551475939940

Je obrovský rozdíl mezi nějakým vyvinout nějaký tytlifón a vyvinout bezpečný a spolehlivý dopravní letoun ikváčku.:-/

+2/0
27.2.2015 10:36

M27a66r45t36i34n 26H25u54d19e22c69e20k 3883939679663

Mozna se budete divit, ale pokud casto litate tak jste mozna uz v Cinskem letadle letel. Staci se podivat jaka letadla se v Cine vyrabeji a budete sam moc prekvapen.

+1/0
27.2.2015 9:01

P11a47v10e38l 88M17a69t20o84u10š68e20k 5420107368684

Asi jste z toho "čehokoli" viděl dost málo. Je dost úsměvné se domnívat, že když vynášejí na oběžnou dráhu družice, že by nebyli schopni vyrobit letadlo, že. Možná byste se i divil, kolik komponentů boeingů a dalších amerických výrobků pochází právě z Číny.

+1/−1
27.2.2015 9:38

M17i53l46a53n 69K71l33o80u88č90e53k 3470955718917

Je to podobné jako s rusákama, ti taky dokázali poslat člověka na oběžnou dráhu, ale auto kvalitativně srovnatelné třeba s bmw vyrobit nedokázali dodnes.

+1/0
27.2.2015 10:42

P95a44v88e68l 86M37a60t94o90u96š37e82k 5870717548814

To ale není otázka schopností, ale priorit. Co se týče třeba zrovna letadel, nemyslím si, že by na tom byli Rusové zase tak špatně.

0/−1
27.2.2015 11:07

M84i41l79a29n 45K55l70o94u18č50e65k 3480295298417

tak to je dobré vědět, že kvalitní auto nechtěli, né že by ho neuměli

+1/0
27.2.2015 11:09

P58a89v18e70l 81M59a22t63o23u35š67e14k 5730507368764

Asi je zbytečné s vámi diskutovat. Pro některé Čechy je patrně nepochopitelné, že by někdo dával auto na jiné než první místo důležitosti. My možná vyrábíme poměrně slušná auta (ačkoli to už dávno nejsme "my"), ale to, po čem budou jezdit, pořádně neděláme. Asi je zdejší prioritou vyrobit a prodat co nejvíce aut bez ohledu na to, po čem budou jezdit (a bez ohledu na to, zda jsou skutečně potřeba). Někde mají hodnoty nastavené třeba obráceně.

0/−1
27.2.2015 11:34

M19i93l81a12n 80K56l51o71u64č84e98k 3590255558117

Třeba jo, třeba v rusku mají hodnoty obráceně, skvělé dálnice pro žigulíky.

+1/0
27.2.2015 11:50

P82a36v82e12l 24M82a97t14o55u18š32e85k 5460427748234

Ten článek je o Rusku? Ale když už, v Rusku patrně nikdy nebyla prioritou silniční doprava.

0/0
27.2.2015 11:53

N52i45k85o79l49a 69Č14e84c57h 9161819866

Já bych se tolik nebál. Stejně to bude do posledního šroubku zkopírovaná 737, včetně bezpečnostních prvků.

0/0
27.2.2015 10:04

T78o44m38á64š 19J79u59r81e86č13k92a 3123942509463

No jestli to bude stejné jako když se čína poprvé snažila vyrobit vlastní auto tak to potěš koště.

+6/0
27.2.2015 6:51

M25a11r17t81i67n 78H37u91d77e37c75e65k 3533719739323

Nebojte toto neni jejich prvni letadlo.

+1/0
27.2.2015 8:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.