Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Už žádné letadlo duchů. Nad oceánem se bude hlásit každých 15 minut

Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií začne testovat vylepšený systém sledování zaoceánských letů. V neděli to oznámil australský ministr dopravy Warren Truss. Změny jsou reakcí na zmizení letu MH370 v březnu 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29o38s10e57f 24H78á36j15e70k 6218910699562

...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?:-/

0/0
3.3.2015 19:05
Foto

M83a13g15y 41G80r74e18n82d50e42l 6768442601847

Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.

Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.

Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.

0/0
2.3.2015 23:38

H30o87n60z96a 95H40r30o58m83a68s 1435147597792

To MH370 to je jak LOST ten serial...

+1/0
2.3.2015 19:28


M42a51r11e65k 78S21a93j48d89a 2965830106628

Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.

+7/0
2.3.2015 18:57

J22i29ř60í 37S20ý18k96o49r53a 8827557568226

presne

0/0
2.3.2015 19:01

P41e14t33r 69N40i87v24n28i42c52k52ý 3502754655577

Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.

+8/0
2.3.2015 13:40

J16i43n46d58ř31i39c30h 83K97u52c89h79a32ř 4916973288

nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)

+9/0
2.3.2015 14:21

P19a31v98e62l 44V66e36t52e21š47n20í78k 7765188855447

Tak někdy by díky tomu, že by znali místo, mohl i někdo přežít.

Jestli jste letěl třeba Praha-Soul a několik hodin pod sebou viděl jenom sibiřskou tundru, pak vidíte, jak málo je svět osídlený.

0/0
2.3.2015 19:21

J51i48n43d20ř45i96c35h 81K20u29c34h27a49ř 4186913358

no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...

+11/0
2.3.2015 12:53

M34a42r29t76i13n 23J49i16r92o46u82s29e51k 7176895655558

A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?

0/−4
2.3.2015 12:11

J82i58ř87í 81F21r94a26n51t24a 8411187121130

Copak tim chtel basnik Jirousek rici?

Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...

Konspiratore ;-D

+1/0
2.3.2015 13:46

M55a83r44t51i74n 66J66i48r35o92u13s52e60k 7526625685228

Tak sem šoupněte trasy za poslední dva měsíce, nekonspirátore. :-)

0/−2
2.3.2015 14:04

J44i61ř93í 79F18r76a55n51t31a 8331607601970

Nejsem váš poskok, Jirousku. Pokud po tom tolik toužíte, najděte si je sám, nebo je můžete sledovat a zapisovat si je denně.

Stačí použít to co máte pod kuliček, případně strejda Google taky pomůže...

0/0
2.3.2015 15:11

J17i97ř89í 43F37r44a16n64t24a 8981887881570

Pod kulichem...

Pardon, překlep.

0/0
2.3.2015 15:39

M64a84r39t60i52n 62J82i12r96o56u18s32e46k 7176885985538

Ona totiž žádná historie letů těchto letadel není, proto jsem to po vás chtěl. Nebo si snad myslíte, že jsem se na FlightRadar nekoukal??

0/0
2.3.2015 20:40

J42i16ř86í 36S85ý15k61o27r24a 8287627568296

To je to letadlo, co práškuje a dělá mraky? ;-D................:-P!!

0/0
2.3.2015 19:01

J61i15ř90í 60F21r70a22n70t79a 8961777951200

Ne ne, podle kulicha vozí banderovským fašistům na Ukrajinu zbraně, tanky, kapitalistické žoldáky ze Západu a bůhví co ještě :D

0/0
3.3.2015 0:54

J50a80n 20Š89t36o27č64e70k 5650815110304

Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... ;-). A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...

0/0
2.3.2015 11:25

P78e79t76r 43N38o44v30á54k 3773936134414

1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...

2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....

0/0
2.3.2015 9:39

P84e94t27r 85Z81a62s19k19o40č74i63l 2795162338909

Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.

+5/−1
2.3.2015 10:12

P44e91t57r 94N32o88v40á42k 3903456374514

Podívejte se někdy jak se montují letadla, je to vpodstatě trubka, do které se vše skládá, takže pokud to bude chtít udělat někdo z personálu servisu na letišti, tak si můžete být jist že nemusí být ani Rambo... Spíše je důležitý bod 2), kdy se letadlo nehlásí a několik hodin se nic neděje....

0/0
2.3.2015 13:10

J62a57k51u42b 56Š77a78f15a41n98d77a 7875137721911

A když to letadlo vyjede z hangáru tak přece vidíte, jestli mu systém běží nebo ne.

+2/0
2.3.2015 14:24

V50á54c21l56a60v 87P42o16u12s37t28k59a 3450231682

No a co? To že běží teď, neznamená že za nějaký čas běžet nemusí.

0/0
2.3.2015 19:50

T91o58m95á49š 38K74n49a10i46f19l 6713870237570

Ty pojistky musí byt v kokpitu.

0/0
2.3.2015 19:41

J54o73s46e87f 98N29o58v14a10k 5688802726858

A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...

0/0
2.3.2015 9:29

P36e10t41r 64N48i66v65n54i11c61k25ý 3322494625517

Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...

+6/0
2.3.2015 9:58

T88o88m66á66š 94K55n52a22i31f65l 6593650167380

Není. Jen ve filmech.

0/0
2.3.2015 19:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.