Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné letadlo duchů. Nad oceánem se bude hlásit každých 15 minut

Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií začne testovat vylepšený systém sledování zaoceánských letů. V neděli to oznámil australský ministr dopravy Warren Truss. Změny jsou reakcí na zmizení letu MH370 v březnu 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J15o57s70e95f 56H25á81j64e32k 6888160449142

...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?:-/

0/0
3.3.2015 19:05
Foto

M62a10g71y 18G71r83e22n24d38e59l 6918242211897

Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.

Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.

Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.

0/0
2.3.2015 23:38

H83o41n35z52a 79H71r14o84m26a54s 1385987407572

To MH370 to je jak LOST ten serial...

+1/0
2.3.2015 19:28

M48a93r11e89k 34S33a14j42d31a 2895420786198

Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.

+7/0
2.3.2015 18:57

J46i22ř42í 59S16ý71k82o55r21a 8527267118586

presne

0/0
2.3.2015 19:01

P87e17t71r 72N77i24v44n27i22c48k34ý 3672204775677

Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.

+8/0
2.3.2015 13:40

J93i98n55d42ř42i58c70h 35K20u81c54h52a29ř 4146323918

nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)

+9/0
2.3.2015 14:21

P51a11v26e61l 40V64e16t55e24š66n70í21k 7545318805477

Tak někdy by díky tomu, že by znali místo, mohl i někdo přežít.

Jestli jste letěl třeba Praha-Soul a několik hodin pod sebou viděl jenom sibiřskou tundru, pak vidíte, jak málo je svět osídlený.

0/0
2.3.2015 19:21

J77i83n98d77ř19i67c40h 33K77u34c27h30a57ř 4196223348

no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...

+11/0
2.3.2015 12:53

M70a46r18t16i79n 23J61i48r83o88u71s30e14k 7486535725148

A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?

0/−4
2.3.2015 12:11

J69i52ř50í 94F63r61a27n33t90a 8431207161950

Copak tim chtel basnik Jirousek rici?

Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...

Konspiratore ;-D

+1/0
2.3.2015 13:46

M42a89r94t33i13n 48J51i67r84o39u10s19e16k 7876625905798

Tak sem šoupněte trasy za poslední dva měsíce, nekonspirátore. :-)

0/−2
2.3.2015 14:04

J15i30ř57í 76F17r24a57n71t52a 8221267711690

Nejsem váš poskok, Jirousku. Pokud po tom tolik toužíte, najděte si je sám, nebo je můžete sledovat a zapisovat si je denně.

Stačí použít to co máte pod kuliček, případně strejda Google taky pomůže...

0/0
2.3.2015 15:11

J16i64ř15í 92F92r47a27n65t96a 8841867741680

Pod kulichem...

Pardon, překlep.

0/0
2.3.2015 15:39

M43a44r16t11i70n 47J28i70r85o42u98s81e83k 7276525215868

Ona totiž žádná historie letů těchto letadel není, proto jsem to po vás chtěl. Nebo si snad myslíte, že jsem se na FlightRadar nekoukal??

0/0
2.3.2015 20:40

J75i81ř60í 29S33ý16k25o68r70a 8967937938276

To je to letadlo, co práškuje a dělá mraky? ;-D................:-P!!

0/0
2.3.2015 19:01

J55i87ř43í 72F17r56a11n14t92a 8541847361170

Ne ne, podle kulicha vozí banderovským fašistům na Ukrajinu zbraně, tanky, kapitalistické žoldáky ze Západu a bůhví co ještě :D

0/0
3.3.2015 0:54

J82a30n 75Š50t36o39č88e24k 5340665500624

Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... ;-). A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...

0/0
2.3.2015 11:25

P27e74t45r 13N76o52v11á25k 3973986364734

1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...

2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....

0/0
2.3.2015 9:39

P37e25t47r 27Z41a89s55k52o46č13i40l 2745412418189

Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.

+5/−1
2.3.2015 10:12

P78e69t60r 15N35o25v96á71k 3523346614914

Podívejte se někdy jak se montují letadla, je to vpodstatě trubka, do které se vše skládá, takže pokud to bude chtít udělat někdo z personálu servisu na letišti, tak si můžete být jist že nemusí být ani Rambo... Spíše je důležitý bod 2), kdy se letadlo nehlásí a několik hodin se nic neděje....

0/0
2.3.2015 13:10

J39a86k37u80b 19Š92a59f12a19n96d97a 7685807301471

A když to letadlo vyjede z hangáru tak přece vidíte, jestli mu systém běží nebo ne.

+2/0
2.3.2015 14:24

V31á51c43l14a94v 96P81o49u20s71t82k38a 3120831902

No a co? To že běží teď, neznamená že za nějaký čas běžet nemusí.

0/0
2.3.2015 19:50

T85o34m12á13š 28K71n37a19i79f71l 6323430197190

Ty pojistky musí byt v kokpitu.

0/0
2.3.2015 19:41

J88o40s66e13f 73N63o67v57a37k 5788522296248

A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...

0/0
2.3.2015 9:29

P53e51t17r 18N68i26v83n93i94c50k18ý 3912374505787

Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...

+6/0
2.3.2015 9:58

T20o69m85á86š 91K19n52a68i19f74l 6433360637160

Není. Jen ve filmech.

0/0
2.3.2015 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.