Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už žádné letadlo duchů. Nad oceánem se bude hlásit každých 15 minut

Austrálie ve spolupráci s Malajsií a Indonésií začne testovat vylepšený systém sledování zaoceánských letů. V neděli to oznámil australský ministr dopravy Warren Truss. Změny jsou reakcí na zmizení letu MH370 v březnu 2014.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o47s18e72f 67H42á42j14e44k 6118880279312

...mno nejsem žádnej lumen, ale těleso, které se hlásí v intervalu každých 180-210 km... to je snadno dohledatelný?:-/

0/0
3.3.2015 19:05
Foto

M23a82g87y 39G33r87e52n55d30e14l 6868912491307

Riešenie, že sa lietadlo namiesto každých 30 minút bude hlásiť automatickým signálom každých 15, bude mať prakticky nulový efekt. V prípade opakovania situácie ako u MH370 sa s intenzívnym sledovaním nezačalo ani po tých 6tich hodinách, keď už lietadlo nemohlo mať palivo a tie polhodinové signály boli až dodatočne vydolované zo satelitných systémov a analyzované.

Oveľa praktickejšie by bolo umiestniť na chvost nezávislý GPS prijímač a vysielač, nevypnuteľný z kabíny, ktorý by priebežne do centrály aerolinky alebo nejakého dispečingu vysielal každú minútu okamžitú polohu, výšku, rýchlosť. Táto informácia má zopár bajtov a nijako extrémne nezaťaží satelitný systém, ani keď to bude mať každé lietadlo.

Ďalšou zmenou by mohlo byť, aby hlavný letový zapisovač bol oddeliteľný a v prípade potopenia lietadla by vyplával na povrch a vysielal silný núdzový signál s GPS polohou, podľa ktorej by sa okamžite dalo veľmi presne lokalizovať miesto dopadu lietadla. Dnes to bežne dokážu Epirb bóje, ktoré sa aktivujú človekom alebo pri dlhšom namočení do slanej vody. Sú povinnou výbavou každej lode v prípade núdze a vôbec to nie je nejaká superdrahá súčiastka.

0/0
2.3.2015 23:38

H51o48n47z39a 98H84r50o14m62a51s 1755977577472

To MH370 to je jak LOST ten serial...

+1/0
2.3.2015 19:28

M35a32r54e57k 46S93a95j17d69a 2105660286228

Sem myslel, ze hlavni problem byl, ze to proste vypnuli... cili za mne souhlas s postojem Emirates.

+7/0
2.3.2015 18:57

J80i13ř27í 13S84ý74k92o21r62a 8947627588276

presne

0/0
2.3.2015 19:01

P45e71t78r 35N87i56v88n93i18c94k81ý 3412434135367

Toto stejně není řešení, které přímo zvyšuje bezpečnost. Pouze se díky němu budou dát rychleji (a tedy levněji) lokalizovat a nalézt trosky.

+8/0
2.3.2015 13:40

J54i41n76d38ř42i66c38h 33K58u34c71h22a82ř 4546243698

nikoliv. Pouze budeme presneji znat posledni polohu, kdy bylo zarizeni na odesilani polohy funkcni. S polohou trosek to muze ale nemusi mit nic spolecneho (letadlo muze letet i pote, co mu vysadi komunikacni systemy a zridit se o par set kilometru jinde)

+9/0
2.3.2015 14:21

P59a93v86e75l 59V44e90t74e77š70n32í86k 7945318315537

Tak někdy by díky tomu, že by znali místo, mohl i někdo přežít.

Jestli jste letěl třeba Praha-Soul a několik hodin pod sebou viděl jenom sibiřskou tundru, pak vidíte, jak málo je svět osídlený.

0/0
2.3.2015 19:21

J41i88n83d17ř63i85c30h 84K78u42c54h76a63ř 4846763208

no pokud vim tak u MH370 se predpoklada ze po zmene kurzu letelo jeste cca 6hodin - tedy sledovani co pul hodiny by melo jeho polohu oznamit coz se nestalo. Jak tomu tedy pomuze hlaseni co 15minut? Jakykoliv system zavisly na tom, ze v letadle je neco funkcni drive nebo pozdeji selze - at uz necim umyslem, nebo poruchou...

+11/0
2.3.2015 12:53

M62a80r22t80i48n 25J60i94r95o84u63s63e94k 7166465635128

A co UR-82072 a UR-82060, taky budou vidět?

0/−4
2.3.2015 12:11

J50i67ř51í 64F39r61a95n18t66a 8901807121460

Copak tim chtel basnik Jirousek rici?

Ty uz videt jsou - staci FlightRadar nebo podobne...

Konspiratore ;-D

+1/0
2.3.2015 13:46

M97a23r85t54i75n 41J50i19r71o91u73s33e22k 7676105655308

Tak sem šoupněte trasy za poslední dva měsíce, nekonspirátore. :-)

0/−2
2.3.2015 14:04

J82i35ř18í 22F61r43a19n68t97a 8501597841400

Nejsem váš poskok, Jirousku. Pokud po tom tolik toužíte, najděte si je sám, nebo je můžete sledovat a zapisovat si je denně.

Stačí použít to co máte pod kuliček, případně strejda Google taky pomůže...

0/0
2.3.2015 15:11

J58i68ř24í 92F48r65a49n19t61a 8701317601410

Pod kulichem...

Pardon, překlep.

0/0
2.3.2015 15:39

M94a58r90t16i49n 38J17i11r69o96u75s37e84k 7616515455168

Ona totiž žádná historie letů těchto letadel není, proto jsem to po vás chtěl. Nebo si snad myslíte, že jsem se na FlightRadar nekoukal??

0/0
2.3.2015 20:40

J43i10ř58í 86S60ý24k63o97r73a 8617987808726

To je to letadlo, co práškuje a dělá mraky? ;-D................:-P!!

0/0
2.3.2015 19:01

J73i47ř90í 10F12r23a20n16t43a 8201567321570

Ne ne, podle kulicha vozí banderovským fašistům na Ukrajinu zbraně, tanky, kapitalistické žoldáky ze Západu a bůhví co ještě :D

0/0
3.3.2015 0:54

J97a26n 27Š20t80o86č66e25k 5630865600814

Lepší by bylo hlášení každých 5 minut, ne ? Už za 5 minut letadlo uletí dost velkou vzdálenost... ;-). A co se týče zmizelého Boeingu, nechci tu debatu zase nějak rozjíždět. Ale vyloučil třeba někdo, že by se hacker naboural do řídící jednotky ? Jen pro informaci, např. Stuxnet dokázal změnit frekvenci u centrifug na výrobu obohaceného Uranu v Iránu a dalších státech. Pravdu o letadle se už asi nikdy nedozvíme...

0/0
2.3.2015 11:25

P18e96t75r 52N50o64v55á11k 3883336114894

1) zamezit přerušení na 100% nepůjde, každé zařízení ma nějaký kabel či pojistku...

2) hlavní je, aby byl postup co ihned dělat když se letadlo neohlásí, pokud se bude zase jen čekat, tak je to vše zbytečné.....

0/0
2.3.2015 9:39

P92e61t49r 31Z95a37s65k47o40č38i66l 2645802558509

Když je kabel či pojistka třeba u podvozku, tak tam posádka těžko poleze. I když Schwarzenegger se v Commandu z kabiny k podvozku dostal, ale jestli to nebyla jenom filmová ptákovina.

+5/−1
2.3.2015 10:12

P28e92t16r 57N82o13v49á29k 3153226394904

Podívejte se někdy jak se montují letadla, je to vpodstatě trubka, do které se vše skládá, takže pokud to bude chtít udělat někdo z personálu servisu na letišti, tak si můžete být jist že nemusí být ani Rambo... Spíše je důležitý bod 2), kdy se letadlo nehlásí a několik hodin se nic neděje....

0/0
2.3.2015 13:10

J68a91k76u55b 19Š91a25f30a87n35d27a 7925677591931

A když to letadlo vyjede z hangáru tak přece vidíte, jestli mu systém běží nebo ne.

+2/0
2.3.2015 14:24

V44á77c68l19a86v 69P18o15u82s95t27k53a 3170881212

No a co? To že běží teď, neznamená že za nějaký čas běžet nemusí.

0/0
2.3.2015 19:50

T30o26m83á96š 74K78n47a60i20f55l 6873390297390

Ty pojistky musí byt v kokpitu.

0/0
2.3.2015 19:41

J66o88s63e24f 53N54o84v36a52k 5308132986838

A já naivka jsem si myslel, že je to se současnejma technologiema samozřejmost...

0/0
2.3.2015 9:29

P70e72t22r 74N71i22v97n23i95c76k83ý 3622294645397

Technicky rozhodně ano, ale je tu otázka ceny - zdarma to není a v době, kdy všichni řeší náklady...

+6/0
2.3.2015 9:58

T17o97m41á80š 77K84n52a39i38f88l 6913450667440

Není. Jen ve filmech.

0/0
2.3.2015 19:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.