Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vědci nahlédli do nitra Fukušimy kosmickým zářením. Výsledek nepotěšil

Palivo v prvním fukušimském reaktoru se skutečně mohlo z velké míry roztavit a vytéct, naznačují první předběžné výsledky prosvěcování prvního fukušimského reaktoru kosmickými miony. Pokud to další pozorování potvrdí, znamená to, že se prodraží a prodlouží odstraňování následků havárie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K93a60r80e87l 16K55o37v84a70ř98í53k 3215692685632

Simulace rozlozeni mionu vypada velmi presvedcive, ale je mozne nasimulovat i miony a dalsi (byt jen trochu zamenitelne) castice, ktere mohou vznikat doprovodne pri rozpadu radionuklidu ve vyhorelem jadernem palivu? Jestli se nemylim, tak jich muze vznikat taky hodne s velkym rozsahem energii apod. Mozna by se tak vysvetlilo to krasne "svetle misto" uprostred aktivni zony, ktere by melo byt dle te ciste kosmicke simulace "tmave"...

Jinak se modlim, aby dle Darwinova prioncipu ubyvalo lidi, kteri si jen prectou letak A4 a mysli si, ze znaji vic nez lide, co dany obor studuji par desitek let z mnoha knih, ze by se snad nevesly ani do pokoje... Pak je opravdu pripadna recnicka otazka pani doktorky Drabove z jeji nedavne prednasky ve Slanem: Kolik lidi zabila jaderna havarie a kolik jich nasledne zemrelo na stres a paniku vyvolanou nekterymi medii a ucelovymi skupinami, ktere broji proti vsemu a vsem?

0/0
13.4.2015 14:13

J16a35n 13F26r80o63l98í76k 6356510745654

Nadpis je trochu pesimistický. Bylo přece jasné, že u reaktorů, kde došlo k vodíkovým výbuchům je poškozen zirkoniový obal a palivo se plně nebo částečně roztavilo. Je tedy výborné, že kontejment není poškozen a palivo se nedostalo ven. Kolik ho zůstalo v reaktoru  se přesněji nedá určit a na výsledek experimentu lze pohlížet spíše jako na potvrzení očekávání.

V tomto směru bych očekával spíše reakci české a německé strany na možné nebezpečí kolapsu české sítě v důsledku přetoků elektřiny z německých větrníků k nám. Pokud nám díky větrníkům a blackoutu vypadne chlazení našich jaderek máme tady japonský problém i bez tsunami a zemětřesení.

0/0
28.3.2015 10:16

J62i88ř38í 26K56o15c40u17r48e96k 6485534775398

Sice maličko OT, ale docela by mě zajímalo, jaké hodnoty naměří dozimetr v blízkosti skládky popela z uhelné elektrárny.

0/0
27.3.2015 20:09


M29a98r32t46i19n 22J32i17r11o15u17s71e66k 7196935825558

To nevím, ale jezdívám na ryby do Zdechovic, kde je rybník hned pod skládkou popela. Poletuje tam spousta motýlů, protože se tam celkem daří květinám a ti motýli jsou zdraví, na jako ti, co zmutovali v širokém okolí Fukušimy. A také kdybyste na té skládce popela hledal třeba Cesium 134 či 137, tutově by bylo buď z Černobylu nebo z Fukušimy.

0/−3
29.3.2015 4:26

V45l41a88d74i95m41í81r 96W16a39g60n24e19r 4858595478

Pane Jiroušek, i tato reakce ukazuje způsob Vašeho uvažování. Ono totiž, kdybyste si prohlížel přírodu okolo Černobylu, tak ta jen kvete. Zvířata a rostliny a hmyz zde velmi dobře prospívají. A díky tomu, že oblast opustili lidé, tak mnohem lépe než před havárií. Ano radiace na skládce popela není dána radioaktivním cesiem, ale záření gama z těchto zdrojů má podobný dopad jako záření gama z cesia. U těch motýlů jde o jednu studii, která byla dělána na statisticky relativně velice malém souboru. A bylo v ní řada problematických míst. Pro ty, které to opravdu zajímá (na rozdíl od pana Jirouška, kterého skutečnost nezajímá) připojuji odkaz na tuto práci. Pod ní je rozbor kritickým míst i reakce autorů a odkazy na další práce. Pro zájemce tak lze získat představu o problému. Odkaz zde: http://www.nature.com/srep/2012/120809/srep00570/full/srep00570.html

+3/0
29.3.2015 10:38

M50a43r10t54i87n 41K61o43m54i86n33e19k 5830487301232

Je celkem smutne ze nejlepsi clanky (jako tento) jsou od externich spolupracovniku iDnesu a radovi redaktori pisi jen bulvarni zumpu :-/

0/0
27.3.2015 9:18

V65l50a12d21i88m64í33r 66W49a49g13n82e70r 4918915298

V tomto ohledu bych si dovolil polemizovat. Já si rád přečtu třeba články Matouše Lázňovského. A právě řadoví redaktoři spojení s Technetem jsou dobří a je právě i jejich zásluhou, že Technet patří k tomu lepšímu na českém netu. A právě třeba spolupráce Matouše Lázňovského s externími autory přispívá i ke kvalitě jejich článků zde. Je jasné, že každému se občas podaří šlápnout vedle (vím pochopitelně nejvíce o svých chybách), ale obecně je Technet fakt dobrý.

+1/0
27.3.2015 9:44

J57a33n 25K74r93p38e66c 5146793554292

pamatujete na ty animace a kresby jak pred lety poukazovali japonci na rozdi mezi cernobilem a fukusimou? jak onene vladni mluvci vecne unaveny a se slzou v oku pravdive a aktualne informoval o stavu elektrarny? jak se japonci dusovali jak maji vse pod kontrolou a k zadne velike havarii nedoslo? a kdyz jsem v diskuzich poukazoval na to ze lzou a mlzi, ze nemuzou znat rozsah poskozeni a  predvidat nasledky tak jsem schytal takovych minusu... skoda ze ty jejich propagandisticke mluvky nemuzu najit.

+1/−1
26.3.2015 23:37

M18a18r72t23i67n 19J47i58r68o82u47s58e85k 7206425145488

Pamatuji si to velmi dobře. Velice aktivní byl Antonín, topič.

+1/−2
27.3.2015 2:08

M38a77r71t61i94n 13J60i59r32o54u29s36e82k 7976415435458

Mimochodem, kdo z lidí, co tvrdí a tvrdilo, že uniklo množství, které neohrožuje lidi na životě ví, co se stalo na letadlové lodi USS Ronald Reagan, která v době výbuchu reaktorů byla v oblasti. Já si pamatuju velmi dobře chlácholení, že jde o mikrsieverty za hodinu, přitom na palubě USS Ronald Reagan byly naměřeny hodnoty 300x vyšší, než je povolená hranice! A mnoho členů posádky trpí rakovinou.

+1/−2
27.3.2015 2:52

V24l58a76d36i44m72í33r 43W32a45g20n74e39r 4648605348

Víte pane Jiroušek, právě lidé, kteří pečlivě sleduji situaci situaci ve Fukušimě, dobře ví, že humbuk okolo letadlové lodi USS Ronald Reagan nesouvisí vůbec s radiací ve Fukušimě. Dávku, které byly námořníci vystaveni, je zanedbatelná, oproti dávkám, kterým jsou vystaveni profesionálové pracující s aktivitou, třeba i u nás při výrobě radiofarmak. A to už vůbec nemluvím o situaci kosmonautů, kteří jsou rok na orbitě. Je třeba připomenout, že se jedná o profesionály na lodi, která má vybavení pro situace s radiací (měla by být schopna operovat i v situaci jaderné války). Žaloba asi stovky námořníků na TEPCO, že svými vyhlášeními pro veřejnost ovlivnili situaci na USS Reagan je absurdní. 

Ještě absurdnější je představa, že případy nemoci u Američanů, kteří byli jako rodinní příslušníci v Japonsku, ale daleko od Fukušimy, jsou způsobeny radiací z Fukušimy. A v té stovce je řada právě takových případů (viz třeba zde:http://www.theguardian.com/environment/2014/aug/20/us-navy-sailors-legal-challenge-fukushima-radiation-tepco . .

Celé to je způsobeno tím, že počet námořníků na letadlové lodi a jejich blízkých je v řádu tisícovek a je jasné, že v takové množině se z jiných důvodů než z radiace objeví dost velký počet rakovin a jiných zdravotních problémů. A když je Fukušima často skloňována, je snadné ji tuto nemoc přisuzovat.

Pracovníci v elektrárně byly vystaveni vyšším dávkám než námořníci a žádné zvýšení počtu problémů z radiace se nepozoruje. Američtí občané v Japonsku dostali mnohem nižší dávky než obyvatelé prefektury Fukušima. Ani tam se zdravotní problémy z radiace nepozorují a podle relevantních epidemiologických studií budou zanedbatelné (viz třeba zde: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6983 )

Všechny odborná posouzení vedla k tomu, že radiace na USS Reagan při její operaci v okolí Fukušimy nevedla k žádnému zvýšení zdravotního rizika.

+2/0
27.3.2015 10:13

M28a74r11t82i66n 23J14i21r62o44u63s28e32k 7846835155258

Já jsem ale měl na mysli ty, kteří od spadu drhli palubu a přistávací dráhy té letadlové lodi.

0/0
29.3.2015 4:36

V49l95a82d36i22m92í15r 48W28a71g67n50e84r 4928895678

Víte, ono se ví, jaké hodnoty zhruba na té USS Reagan byly a jaké dávky mohli příslušní pracovníci obdržet. I při práci na uklízení a dekontaminaci paluby. A v podobném prostředí a podmínkách se pohybovala řada profesionálů, kterými jsou pochopitelně i vojáci. A ví se z kvalitních epidemiologických studií, že v takových podmínkách jsou reálné zdravotní následky zanedbatelné (na články, kde jsou odkazy na příslušné studie, odkazuji i v této diskuzi a v řadě článků, které jsem o Fukušimě i kosmických letech napsal).

Pane Jiroušek, problém je, že Vy o dozimetrii a biologických účincích záření nic nevíte (a ani se nesnažíte zjistit). Vás fakta a reálná měření, hodnoty a studie nezajímají. Vy uvažujete jinak, cituji Vás: "Já si myslím" a dodávám k tomu, co tím chcete také říci: "jak se mi hodí a nemusím o problému nic vědět". Proto ve svých příspěvcích žádná fakta neuvádíte. V tom případě však ale nejde o diskuzi, ze které by se mohl člověk poučit, nad něčím uvažovat a případně zjistit, že se mýlí. Jde čistě o hádání. A to opravdu nepovažují za smysluplné. Ale o Vášem způsobu vedení myšlení a diskuze jsem už tady psal.

+3/0
29.3.2015 10:12

V12l64a33d39i59m77í11r 53W65a72g10n18e14r 4208475618

Pane Jiroušek, už jsem několikrát připomenul, že byli lidé, kteří přeháněli na obou stranách názorové škály k jádru a Fukušimě. Ono totiž není podstatné dělení podle polohy v názorové škále pro či proti jádru. Daleko důležitější je rozdělení na jiné dvě skupiny. První je ta, kterou zajímá skutečná situace a to, co se skutečně děje a snaží se získávat, rozmýšlet a diskutovat fakta.  Druhá pak obsahuje ty, které reálná fakta a situace nezajímají. Názor mají vytvořený a přijmou každý nesmysl, který jej podporuje. Naopak nepřijmou ani velice důkladně potvrzená fakta, pokud jim do tohoto názoru nezapadají. A v diskuzi se vyžívají spíše v hádání než rozboru a předkládání faktů. A mám obavu, že Vy nejspíše patříte, alespoň podle Vašich příspěvků zde, do té druhé skupiny.

+3/0
27.3.2015 11:00

M14a58r88t67i77n 97J16i80r95o44u47s50e46k 7696775505738

Já si myslím, že se skutečné množství uniklé radiace zamlčelo a že bylo ve skutečnosti zcela srovnatelné, ne-li vyšší, než v Černobylu.

0/−2
29.3.2015 4:37

J60a30r30o60s75l64a71v 93F39r69a48n92t95i43š17e33k 16B46r35ü14m31m88e13r 1571516433240

A já si myslím, že jste potomek ETho.

0/0
31.3.2015 13:06

V40l59a17d95i94m58í44r 53W89a27g10n38e93r 4278725488

Pane Krpec a Jiroušek, jak už jsem tu několikrát psal, objevovali se v té době absurdity na obou stranách (jak nemístné zlehčování tak přehánění). Je však třeba říci, že Japonci informovali obecně otevřeně a včas. Hlavně však včas reagovali a provedli potřebné evakuace. Pochopitelně se nevyhnuli chybám. Ovšem v situaci, kdy současné probíhá velká přírodní katastrofa a průmyslová havárie, a přesné informace chybí, lze těžko předpokládat, že k tomu nedojde. O řadě přehmatů a situací, kdy je podle mě kritika politiků či vedení TEPCO oprávněná, jsem v cyklu psal. Třeba při rozboru zprávy japonského parlamentu: http://www.osel.cz/index.php?clanek=6360 .

Na druhé straně je třeba říci, že je otázkou, jestli v případě, že je situace nejasná a prezentace spíše černějších scénářů nemůže přispět ke zmenšení dopadů havárie na obyvatele, není spíše optimističtější prezentace situace lepší. Ze zpětného pohledu a na základě třeba už zmíněných dozimetrických a epidemiologických studií je jasné, že zdravotní dopady na obyvatelstvo budou zanedbatelné a žádné větší strašení i rozsáhlejší evakuace by ke zlepšení zdravotní situace obyvatelstva nepřispěla. Právě naopak. Největší a dobře pozorovatelné dopady jsou psychologické a sociální. Takže i když mluvčí Edano situaci lakoval spíše do růžova, nemělo to negativní následky.

+1/0
27.3.2015 10:47

J37a67r87o98s11l39a26v 40F32r52a46n51t70i26š71e19k 41B49r40ü43m31m73e52r 1431616883270

A v čem lhali?

0/0
28.3.2015 16:35

P16a15v18e41l 86Š57e50v75č89í63k 6430235109430

Výborný článek, četl jsem jej již na Oslovi, zde je ale pro nás laiky daleko polopatičtější, tedy srozumitelnější. Osel se Fukušimě dlouhodobě věnuje a a jsou tam velmi relevantní informace které lze jinde obtížně získat. A nejen o Fukušimě, jsou to super stránky. Rád je čtu i když někdy je něco psané pro mne jazykem Navajů. V každém případě jsem si po neustále měnících se úvahách o vzniku a cestě vesmíru potvrdil svůj názor, že o tom ví skoro stejně jako já, tedy hovénko, páč to stejně nikdy nikdo nezjistí, jen oni umí stále se měnícími teoriemi vědecky popisovat.

0/0
26.3.2015 11:43

J75a72n 52F22r91o82l73í54k 6906950535854

Je to práce pana Wagnera, kterého si velice vážím. Jen díky jemu nemusím luštit anglicky psané informace z TEPCO.

0/0
28.3.2015 10:20
Foto

P39a26v62e24l 53P47o21k22o19r34n23ý 2206584920292

Jen si říkám, jak to vypadá v Černobylu. Kde by vzali Ukrajinci také přístroje a navíc mají úplně jiné starosti. Jak se likviduje takové rozteklé palivo? Nijak, pouze se převeze jinam. Kolik takových plánovaných českých úložišť by bylo pro palivo z Fukušimy potřeba?

+1/0
26.3.2015 11:20

J49a80r55o96s36l40a10v 54F10r10a31n68t16i52š60e24k 22B87r11ü28m34m22e75r 1191956123870

Palivo na provoz JE na dobu 30 let je cca jedna velká hala, takže na to palivo malá část. Problém je, jak rozteklé palivo dostat do těch ukládacích kontejnerů. Ale dokud je tam, kde je, tak defakto žádné nebezpečí nehrozí.

0/0
26.3.2015 11:25

Z33b50y58n41ě63k 97K62o34ř73í44n97e26k 9554383709622

V Černobylu ví uplně přesně, kde mají vyteklou AZ.

+2/0
26.3.2015 11:28
Foto

R23a31d77e14k 69V58o20j11á32č57e74k 5933369153454

jj jde o pověstnou sloní nohu

https://www.google.ie/search?q=chernobyl+elephant's+foot&biw=1192&bih=612&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AiIUVbX4ELSv7AaivYDgAQ&ved=0CAYQ_AUoAQ

0/0
26.3.2015 16:13

M11i33c52h75a13e50l 68L67u70k53a27v86s78k23y 6709541888631

V Černobylu žádné přístroje nepotřebujou. Prostě tam pošlou Sergeje a on to tam omrkne.

+1/0
26.3.2015 14:17

J59a61n 86F27r97i27d74r40i57c18h 6155338679963

Přesně, dostane 500$ na ruku na víc za hodinu práce. Víc tam být nesmí. A i tak každá hodina mu o rok zkrátí život.

0/0
26.3.2015 20:15

J67i98ř96í 92K13o61c66u21r54e63k 6175604515708

Černobyl? Je možné se tam vydat na zájezd, areál je z velké části přístupný pro veřejnost, je ale třeba zachovávat jistá pravidla. Asi jako v národním parku - nesmíte chodit mimo vyznačené stezky a tak. Dozimetr je povinnost. Některá území jsou označená jako nebezpečně radioakrivní. Dle fotek dozimetru od známého jsem se dopočítal k dávce ohrožující život při expozici trvající zhruba 50-70 let.

Atkuálně se staví nová hala pro zastřešení rekatorové budovy.

V angličtině: https://www.youtube.com/watch?v=F9URUQvGE9g

PS: Ano, příroda je tam krásná a zvářata tam žijí spokojeně, dikové koně nevyjímaje. Ne, nemají dvě a více hlav. Ani smrky nezmutovaly a neroste na nich kukuřice, aniž by na kukřici rostly šišky. :)

+1/0
27.3.2015 19:59

J40i87ř61í 12K84o40c76u52r57e82k 6355344115728

překlep: ...divoké koně.

0/0
27.3.2015 20:00
Foto

P92a59v61e46l 84P30o28k79o25r76n51ý 2366954470172

Děkuji.

Akorát, pochopí zvířata, že někam nesmí chodit? Jak ti divocí koně poznají, že je to někde označené, že je to nebezpečné. Tedy asi se zvířatům je vhodné se vyhýbat, a co když utečou mimo?

0/0
30.3.2015 9:25

D33a20v47i74d 13R10y69c56h13e48t36s30k24ý 9516241670770

Kolem Fukušimy je hrozná hysterie. Tektonicky aktivní země s reaktorem na pobřeží asi není dobrý nápad, ale reakce Německa s uzavřením reaktorů byla na úrovni nějaké slepičí biomatky nebo dredatého ekocvoka.

+17/−1
26.3.2015 10:32

J60a93n 28Š94k12r69a74b31á51n60e71k 7835590578442

tak až se proberete z těch biomatek a ekocvoků můžete si najít něco o tom odkdy a jak bylo plánováno odstavení jaderných elektráren v Německu..

+4/−2
26.3.2015 10:41

P38e45t34r 71N86o58v97o71t32n12y 3589972579102

Fukušima na to rozhodně měla vliv.

+3/0
26.3.2015 11:12

J14a37r11o19s72l75a12v 29F22r30a50n71t53i60š49e97k 72B52r89ü91m90m78e27r 1511796293610

Bylo plánováno dříve, ovšem před Fukušimou se to oddalovalo a začaly na veřejnost pronikat hlasy, že je to blbost. Ty byly bohužel umlčeny.

+3/0
26.3.2015 11:26

J31a94n 91Š52k70r26a31b47á32n69e73k 7865800428192

Já to vím, to máte psát spíše panu Rychetskému který prezentuje Fukušimskou havárii jako důvod uzavření jaderných elektráren v Německu, přitom to tak není, jak víme jde o dlouhodobě plánovanou akci. Ať si o jejím smyslu myslíme cokoli.

Rozhodně nejde o náhlou, neplánovanou uzavírku všech JE tak jak třeba proběhla v Japonsku. Mimochodem kolik z německých JE už bylo uzavřeno a kolik ještě běží, nevíte někdo?

Vzhledem ke vztahu Němců k jádru je jasné že Fukušima měla na rozhodnutí určitý vliv ale nepovažoval bych tento vliv za rozhodující ve smyslu "Německo bude jednoznačně s jádrem" před havárii, na "Německo bude hned bez jádra" po...  

To že bude Německo bez jádra je jejich volba, já bych se jaderné energetiky nevzdával...

0/−1
26.3.2015 11:49

P33e13t31r 25N15o46v32o34t39n16y 3189652189342

Bezprostředně po Fukušimě bylo na základě 3 měsíčního moratoria ihned v Německu odstaveno 7 jaderných elektráren, jestli je pak zas spustili, nevím. Takže sice nějaký dlouhodobý plán byl, ale Fukušima ho výrazně ovlivnila. Vlastně udělali skoro to samé jako Japonci.

+1/0
26.3.2015 13:10

J19a59n 39Š53k23r79a33b29á76n78e54k 7315220268372

Tak jsem ze zvědavosti jen mírně pohledal a konečné vypnutí posledních jaderných elektráren je naplánováno na rok 2022.

Moratorium o kterém mluvíte se uskutečnilo jak říkáte, tedy že se již nespustí těch šest nejstarších elektráren spolu s JE Krümmel, ostatní byly v provozu , další várka se má vypnout v roce 2021, a poslední tři v roce 2022. Jedna ze těch prvních 7 starších elektráren má být ponechána v studené záloze pro případ silnější zimy..

Samozřejmě pokud se pletu budu rád když mě opravíte, zároveň s opravou poprosím i o zdroj z kterého bylo čerpáno. Děkuji.

0/0
26.3.2015 13:38

P97e65t19r 59N80o55v24o29t64n23y 3259982699612

Pak tedy v Německu po Fukušimě vznikla panika téměř jako v Japonsku(ono okamžité moratorium, místo plánovaného odstavování). Akorát  to nebylo na úrovni slepičí biomatky nebo dredatého ekocvoka, ale na úrovni kancléřky a pěti spolkových ministerských předsedů. :-)

+1/0
26.3.2015 14:15

J46a62n 60F22r22o23l20í44k 6426660615844

Bohužel ani kancléřka ani 5 ministrů energetice nerozumí. Dělají líbivou politiku aby byli zase zvoleni. Co si o tom zeleném šílenství myslí lidé z branže, třeba E.ON nebo RWE dobře vím. A také vím jak se tyto firmy rozhodly na základě obecné paniky dobře vydělávat investicemi do nerentabilních decentralizovaných zdrojů. Chytří tohoto světa vždy vydělávali na hlouposti jiných.;-)

+1/0
28.3.2015 10:29

T13o35m51á69š 82B33l15a96h41o50š 6986167365780

Jak vidno, i tato nehoda reaktoru přispěje k k dalšímu technologickému a vědeckému poznání.

+10/−1
26.3.2015 8:27

M40i74l39a97n 79V62a67n40ě26č93e18k 6108138277624

tady není nic nového, již od počátku se ví, že když selže chlazení reaktoru většího než cca 50MW tak musí nastat katastrofa. I když zastavíte štěpení uranu, zbytkové štěpení v reaktoru uvolní velké množství energie. Když se chlazení podaří obnovit tak je průšvih menší (3 miles island v USA), když ne pak je to Fukušima. Je to dáno základními fyzikálními zákony.

0/0
26.3.2015 11:02

P32e51t96r 95N51o88v76o93t40n90y 3939722299952

Pán zřejmě píše o té mionové tomografii.

0/0
26.3.2015 11:14

M63i54l85a42n 27V79a69n12ě68č81e32k 6458948347744

ne, psal jsem to proto,aby pan Blahoš pochopil, že ani poznatky z mionové tomografie nemohou udělat GW reaktory bezpečněšími. Vše je dáno základními fyzikálními zákony

0/0
26.3.2015 11:26

P73e33t12r 79N78o27v56o18t40n37y 3169622799982

Pan Blahoš vůbec nepíše o reaktorech, to sem taháte pořád vy.

0/0
26.3.2015 11:36

M17a84r89t47i43n 62J49i32r66o84u47s91e29k 7826245735168

To, že se palivo roztavilo bylo zřejmé už v době, kdy havárie probíhala tzv. naživo. Lidé byli chlácholeni v prvních dnech, že nejde o nic strašného a že se radioaktivita udrží v tlakových nádobách. Bohužel, výbuchy vodíku byly už tehdy JASNOU známkou roztavení paliva a lidé, co to tady říkali, byli v diskuzích zesměšňováni. Uběhlo pár let a ze zesměšňovaného názoru je jistota a radioaktivní látky v celém Pacifiku.

+5/−35
26.3.2015 2:09

O65n66d91r92e50j 77S16i45d54o15n 6214266891132

Verte tomu nebo ne, ale radioaktivni latky jsou nejen v Pacifilu, ale i Atlantiku, stejne tak i ve vasem tele a Fukusima za to fakt nemuze.

+36/−1
26.3.2015 5:08

P60e95t42r 96T60y71č34k50a 6665262419852

No kdyby to vyteklo do Pacifiku tak by se zase tak moc nestalo.

0/−6
26.3.2015 6:40

J96a73r92o66m31í22r 20K59r42á50l 4920959954649

No, ono je celkem jedno, zda se palivo jen natavilo, anebo steklo na dno reaktoru.  Jak se zdá, ven se nedostalo a Pacifik reaktorem opravdu neprotéká. ;-)

+19/0
26.3.2015 7:10

K56a14r77e61l 72V30o12h26n31o28u41t 4188429790937

No to se právě úplně neví, jestli je na dně reaktorové nádoby, nebo v kontejnmentu. Důkaz, že by bylo na dně kontejnmentu, zatím nemáme. Ale nemáme důkaz ani o tom, že by zůstalo v reaktorové nádobě - tedy kromě té indicie z měření uvnitř kontejnementu, které to naznačuje.

0/0
26.3.2015 9:39

J24a10r74o60m64í80r 41K51r87á83l 4980169394699

Poku je pod reaktorem řádově menší úroveň radiace, tak toho asi moc ven nevyteklo, ne ?

0/0
26.3.2015 17:53

P20a12v45e11l 94Š24e30v72č14í52k 6210825799520

Pacifik určitě ne, ale spodní voda a to ze obrovský problém, té radioaktivní kterou čerpají se jim tam hromadí obrovské množství a i když za pochodu průběžně řeší její čištění, tak neustále přibývá. Doporučuji si přečíst i ostatní články o této problematice na Oslovi.

+1/0
26.3.2015 11:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.