Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se na mapu leteckých nehod za 100 let. Nebojte, ubývá jich

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009. Při nejhorší z nich v roce 1977 zahynulo 583 lidí ve dvou letadlech. Dlouhodobě však počet nehod v posledních desítkách let klesá, přestože počet letů stále stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55o76s79e52f 77K32r68á31l 5518551220754

Trochu mne překvapuje, že v Bermudským trojúhelníku není hodně nehod ???

0/0
27.3.2015 13:50

M35i38r98o62s63l15a27v 54S16u98c52h48y 5360529210100

Když letadlo zmizí, tak se vlastně nejedná o potvrzenou nehodu.

0/0
27.3.2015 19:25
Foto

P80a12v18e44l 17K82a42s68í58k10, 22T89e16c90h56n43e54t83.94c56z

Tohle jsou především nehody velkých linkových letadel. Další možnost je, že nehody nad mořem se umísťují divně, jednotlivě jsem to nekontroloval.

0/0
27.3.2015 23:58


R39a85d77e10k 43S33v49o76b37o14d51a 5786570311697

Na území bývalého československa nejsou uvedeny nejméně 2 katastrofy s 15+ oběťmi - Praha 1973 (mezi obětmi členové kapely Evy Pilarové), Poprad 1956 - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku a ještě mne napadá katastrofa slovenské AN-24 v roce 2006 v Maďarsku nedaleko Košic.

0/0
27.3.2015 13:20

R53a14d40e11k 52V95a40ň13h63a91r37a 2476241520190

V něměckém Kielu (poblíž hranic s Dánskem) spadlo letadlo CSA linka Praha-Pariz. Není to trochu z ruky?

0/0
27.3.2015 10:44

R92o52m57a63n 69K93r33a17t11o83c43h64v40í54l 6586437416844

Austrálie je neuvěřitelně čistá.

0/0
27.3.2015 9:18
Foto

I30m13r38i24c82h 52S60u98c82h24a17r16s84k34ý 8346283205981

Pěkný pokus leteckých společnostíRv

+1/−8
27.3.2015 6:34

M31i93c61h74a29l 96M39i26l18l40e98r 9586142589942

jinymi slovy: patris mezi sejcky a fakta a zdravy rozum ignorujes

+8/0
27.3.2015 6:39

J62a92r48o79m78í68r 14K12r70á21l 4180989944989

Pokuste se pochopit, že tu statistiku nedělaly společnosti.

0/0
27.3.2015 7:40

A18n40t22o43n59í21n 47Č32í54ž83e41k 1848652434309

No, realita je ovšem taková, že v případě havárie letadla, je pravděpodobnost pořežití velmi malá. Takže v porovnání s vlaky nebo auty je v tomto případě úmrtnost asi přece jen největší.

+1/−7
26.3.2015 23:59
Foto

J98i34ř20í 58H20e31r40m84á47n41e39k 4266902902630

To samozřejmě ano. Ale pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete je o mnoho řádů nižší.

+4/0
27.3.2015 5:38

R20a96d43o27s98l98a85v 24K54l47a57u40d48a 5644478934132

Jenže vykládejte to pozůstalým jejichž příbuzní měli "to štěstí".

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

P70a81v70e86l 97K50a83s76í77k54, 73T12e30c93h55n41e90t72.44c50z

To je velmi zkreslený pohled. Respektive se dopouštíte omylu, protože neberete v úvahu velikosti jednotlivých pravděpodobností. Řekněme, že řeknu: mám tady bazén, ve kterém je milión mincí. Všechny jsou stejné, jen jedna má datum výroby 1999. Pokud si na první pokus náhodně vytáhnete právě tuto minci, dovolím vám s ní desetkrát hodit. Pokud alespoň jednou padne orel, vyhráváte, jinak prohráváte. Řeknete si, že první úkon (tahání mince) má malou šanci, ale druhý úkon (házení mince) má velkou šanci, takže celkově je to "pořád velká šance"? Nebo si uvědomíte, že šance vytáhnout tu jednu minci je tak malá, že na házení už vůbec nezáleží?

+1/0
27.3.2015 9:10

E47d43a 30D22r19á65b20e62k 7909912303107

Takže globálně řečeno, šance, že průměrný člověk v roce 2012 zemře právě v letadle a ne nějak jinak, je 0,000829 % (připravujeme podrobný článek se statistikami leteckých nehod)................... PROSÍM nic nepřipravujte, to je zoufalství tohleto. Pokud je někomu 30 tak co myslíte, má větší šanci letos umířt stářím nebo v letadle? Jistě, stářím, ale rozhodně to není 0.000829 ku 99.999171.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

0/−3
26.3.2015 23:27
Foto

P47a35v55e19l 30K75a21s56í59k49, 31T53e21c22h33n52e11t97.56c90z

Nic takového netvrdím. Jde jen o podíl.

+5/0
27.3.2015 6:04
Foto

J13a52n 64H36u60r57y76c42h 2396311858847

.... kdyžtak mě opravte.., mapka pěkná ... ale nenašel jsem Smolensk (polská delegace), Jaroslavl (hokejisti), ani to sestřelené ukrajinské z loňska.

0/−1
26.3.2015 23:19

M34i73r63o93s47l45a21v 25S60u86c89h97y 5220769100960

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka

+3/0
26.3.2015 23:29

J41a66n 60P91ň45a39k95o93v70i29č 1587712973789

Zkusil bych využít k vizualizaci CartoDB, které umí zobrazit data na časové ose vůči geolokaci. Rozhodně by to vypadalo více než zajímavě ;)

0/0
26.3.2015 22:56

R26a37d63e46k 29S47v57o39b14o64d86a 5416390251627

V Praze vám chybí nehoda Tu154 v roce 1973.

0/0
26.3.2015 22:04

R66o24m83a56n 79K11r71a69t93o49c93h76v69í32l 6286867486264

Co znamenají barvy u teček?

(jsou tam žluté a červené)

+2/−1
26.3.2015 18:17

V81l69a61d43i74m56í62r 49F11i62b94i14g14e98r 5804411141144

červený asi nikdo nepřežil a žlutý že někdo přežil.

0/0
26.3.2015 21:45
Foto

P74a25v28e77l 54K67a69s95í34k69, 87T16e85c77h47n24e56t55.10c32z

To by asi bylo lepší, až se k tomu dostanu, předělám to, ale v návrhu tabulky/mapy jsem s tím nepočítal.

0/0
27.3.2015 7:40
Foto

P48a36v92e39l 98K19a73s88í45k93, 95T37e28c23h22n33e96t14.25c93z

Je to podle počtu obětí. Červené šipky ukazují katastrofy s 200+ úmrtí. Hranici mezi žlutou a červenou barvou jsem dal myslím na 50.

0/0
27.3.2015 7:38

R73o78m31a91n 61K94r75a27t66o88c52h34v41í80l 6656477316884

OK, děkuji.

 (nikde tam nebyla nápověda nebo tak něco)

0/0
27.3.2015 8:58

M77a44r92t80i60n 40W73a59l86l71n64e24r 6265520394150

Chudak pan Kasik, ten si nabehl s timhle clankem :-D ted mu kazdy bude psat, ze ta tecka v Alzirsku ma byt 37,456 km vychodneji :-)

+1/0
26.3.2015 18:15
Foto

P58a69v15e11l 77K13a42s56í32k55, 51T70e95c47h57n74e11t18.35c80z

Ta čárka je desetinná, nebo odděluje tisíce? :-)

0/0
27.3.2015 7:40

M11a92r27t90i28n 11W17a14l61l51n71e98r 6935360324940

;-D desetinná.

0/0
27.3.2015 19:22

V42á30c20l74a11v 45J58o14n87á12š 8632493232893

V mapě chybí útok na dvojčata....

0/0
26.3.2015 17:52

J23a17n 26S58t14ř65á52l23k81a 8766947383938

Na mapě jsou patrně jen nehody.

+2/−1
26.3.2015 18:05
Foto

J79a83n 51H76u68r25y61c41h 2796971608787

Nejsou, je tam výbuch bomby na severu Čech s tou bulharskou letuškou.

+1/−1
26.3.2015 23:20

J64a44n 22J12e26ž46e67k 3901715377635

Bulharskou?

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

J81a44n 31H66u52r28y48c42h 2786721518777

Pardon, Jugoslávskou samozřejmě.

0/0
27.3.2015 8:19
Foto

P30a45v35e93l 34K60a57s42í19k65, 79T48e30c39h21n65e40t37.46c32z

Byly tam, ale uprostřed New Yorku, navíc se překrývala s dalšími nehodami. Umístil jsem je k jednotlivým věžím/památníkům. A taky jsem posunul 2009 přistání na řeku Hudson.

0/0
27.3.2015 9:22

G52a29b69r41i47e57l 18H23o41r64t80e16n 9221669903654

Námět na další článek pro pana Kasíka: Nejpitomější vážně míněné návrhy ke zlepšení bezpečnosti letectví z diskuzí na iDNES.

Nevím, jestli je to realizovatelné, ale kdyby se to omezilo jen na originátory vláken, možná by to šlo... Za sebe nominuji včerejší nápad instalovat na dopravní letadla (jako A320 apod) padák, který by se otevřel v případě jejich pádu, a dnešní návrh elektronicky bránit snížení výšky pod nastavenou mez i proti vůli pilota, později doplněný "mimo letiště, samozřejmě".:-)

+19/−3
26.3.2015 17:42
Foto

P89a51v43e39l 23K93a54s26í64k82, 45T23e16c81h12n50e35t29.34c11z

Hodně zaznívá návrh na dálkové řízení letounů (bez pilotů). To zřejmě navrhují lidi, kteří nikdy nepracovali s technikou. Protože pak by věděli, že každá technika se čas od času neočekávaně pokazí. Když se to stává NASA při jejich desítkách letů, zaručeně by se to stávalo při milionech letů aerolinek...

+11/0
26.3.2015 17:50

D75a93v56i75d 52Z43a11h54r83a72d35n63í48č54e74k 3877937176181

Mě by se líbilo, kdyby byla možnost letadlo dálkově ovládat buď v případě extrémně podivného chování letounu, nebo kdyby si pilot nevěděl v nějaké velmi těžké situaci rady a zažádal o pomoc. V tom případě by do řízení zasáhl vyškolený profesionál pro krizové situace (extrémně špatné počasí, šílený pilot a co já vím). Samozřejmě by taková služba musela být 24/7 . Piloti by si mohli i o takovou pomoc zažádat. Nebyla by to náhrada pilotů, ale jen další příp. pomoc.

0/−3
26.3.2015 17:58

G57a74b52r75i63e22l 94H16o58r61t39e79n 9921419883884

Jsem si jistý, že by to uvítali hlavně hackeři, pro které by to byla doslova "nebeská výzva".

Jinak si představte, co se stane, když se vám přeruší spojení s BT klávesnicí v okamžiku, kdy máte stisknutou klávesu - počítač nedostane zprávu o uvolnění a spustí autorepeat. U letadla... si to jistě domyslíte.

+8/−1
26.3.2015 18:04

M95a93r67t86i78n 92V10a41j90s56a80r 5739603176236

Ne že bych chtěl ten nápad podporovat, ale zas takovéhle boty jako Váš příklad jsou snad už vyřešené. Viz dálkově řízené drony používané dnes poměrně masivně armádou USA (a asi i jinými).

0/0
26.3.2015 19:42

M56o28j20m76í36r 32M27o92t62y56č36k51a 3912545924420

To máte pravdu, ale těch dronů je ve vzduchu pár desítek/stovek a ne pár desítek tisíc jako dopravních letů denně. (Počet civilních letů se pohybuje okolo 80000/den). Tedy pokud by pilot požádalo pomoc tak by bylo převzetí řízení možné, ale pokud nepožádá, tak než identifikujete že je skutečně nutný zásah "z venku" tak můžete jít akorát sbírat trosky.

+1/0
26.3.2015 19:52

G32a58b65r77i93e36l 30H38o63r73t21e83n 9171419303544

Přesně jak píše pan Motyčka, jde o počty. A to nejen civilních letů, což samo o sobě celou věc komplikuje a každá tisícina promile pravděpodobnosti selhání znamená několik zřícených letadel, tak ale i případného nezbytného rezervního personálu na každém letišti, protože někdo s tím vzdáleně řízeným letadlem musí letět.

Mimochodem, převzetí řízení letadla znamená, že ho bude řídit jiný člověk - který ovšem může být rovněž magor.

+3/0
26.3.2015 21:02

J95a98r98o92s31l89a85v 22F66r34a85n92t82i15š59e23k 29B61r63ü11m50m10e54r 1451256823130

Jenže si zkuste sehnat počty selhání spojení a likvidaci dronů. Málo jich opravdu není, ale jelikož při tom neumírají lidé, tak se to veřejně neřeší.

0/0
31.3.2015 12:31

E69d50a 63D25r66á64b88e29k 7959382353977

tak přes BT by ty letadla určitě neovládali takže za mne -- proč ne

0/0
26.3.2015 23:29

J17a94r10o94m85í56r 91K48r30á31l 4850339194769

A jak by hackeři věděli, že se něco stane ?  Předpokládám, že to řízení by bylo umožněné jen v případě něčeho opravdu mimořádného.

0/0
27.3.2015 7:46

J57a28r94o53s62l76a48v 85F25r70a12n19t29i37š92e84k 62B83r92ü62m55m15e49r 1151676883330

Aby to mělo smysl, tak to musí být zapínatelné ze strany operátora, tedy i hackera.

0/0
31.3.2015 12:32

J43a82n 48K64o39t16l89í16n 9709334515747

;-DR^;-D doplním - druhý skrytý kokpit v letadle, řízení letadla na dálku alá dron "samozřejmě bez zohlednění toho, že letadlo bude mít na palubě x desítek pasažérů a že ten / ta na zemi necítí ten potřebný pud sebezáchovy za sebe a pasažéry", nebo jedno letadlo na max dvacet cestujících, aby ztráty na životech nebyly tak velké.

+1/0
26.3.2015 17:53

R58u59d31a 78S38l92a76v37í63k 5543448686111

Podobný "nápad" nedovolit pilotovi snížit tah motorů způsobil ve Švédsku havárii letu 751.

0/0
26.3.2015 20:43

J40i55n30d51r77a 89V85e73r53b14n13ý 7766162710

Kamenice, letuška Vesna přežila volný pád z největší výšky v dějinách...tu stráň jsem pak viděl mnohokrát.

0/0
26.3.2015 17:25

T13o38m30á32š 61B21r19z43o13b34o36h21a22t90ý 3617680887472

Chbí tam největší havarie československa!

http://technet.idnes.cz/priciny-nejhorsi-letecka-havarie-v-ceskoslovensku-jsou-dodnes-tajemstvim-1t6-/tec_technika.aspx?c=A111123_170203_tec_technika_vse

0/0
26.3.2015 17:20
Foto

P78a62v98e59l 68K64a91s43í65k11, 15T54e27c12h31n30e73t97.42c31z

Byla tam, jen byla schovaná pod jinou (obě v Bratislavě). Posunul jsem tečku ručně.

+3/0
26.3.2015 17:51

J82i57n91d95r51a 94V25e65r77b93n21ý 7836252640

Tenerife, naprosto neuvěřitelná nehoda...co ti chlapi tam tenkrát dělali, jak přemýšleli...8-o;-(

+4/0
26.3.2015 17:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.