Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na mapu leteckých nehod za 100 let. Nebojte, ubývá jich

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009. Při nejhorší z nich v roce 1977 zahynulo 583 lidí ve dvou letadlech. Dlouhodobě však počet nehod v posledních desítkách let klesá, přestože počet letů stále stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16o97s11e38f 62K16r73á27l 5968941370284

Trochu mne překvapuje, že v Bermudským trojúhelníku není hodně nehod ???

0/0
27.3.2015 13:50

M92i90r14o85s44l15a47v 25S39u19c22h86y 5890319640130

Když letadlo zmizí, tak se vlastně nejedná o potvrzenou nehodu.

0/0
27.3.2015 19:25
Foto

P78a26v29e52l 48K38a19s92í86k46, 32T86e84c24h52n19e48t14.64c67z

Tohle jsou především nehody velkých linkových letadel. Další možnost je, že nehody nad mořem se umísťují divně, jednotlivě jsem to nekontroloval.

0/0
27.3.2015 23:58

R22a56d43e79k 37S56v83o75b87o87d50a 5716840181237

Na území bývalého československa nejsou uvedeny nejméně 2 katastrofy s 15+ oběťmi - Praha 1973 (mezi obětmi členové kapely Evy Pilarové), Poprad 1956 - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku a ještě mne napadá katastrofa slovenské AN-24 v roce 2006 v Maďarsku nedaleko Košic.

0/0
27.3.2015 13:20

R27a77d17e74k 53V61a93ň92h57a67r25a 2386531940690

V něměckém Kielu (poblíž hranic s Dánskem) spadlo letadlo CSA linka Praha-Pariz. Není to trochu z ruky?

0/0
27.3.2015 10:44

R77o51m27a10n 44K65r69a84t72o21c81h34v27í97l 6586807256104

Austrálie je neuvěřitelně čistá.

0/0
27.3.2015 9:18
Foto

I16m38r90i70c96h 89S24u60c61h50a32r68s41k55ý 8316923275721

Pěkný pokus leteckých společnostíRv

+1/−8
27.3.2015 6:34

M30i67c18h78a60l 18M31i12l42l79e69r 9756592199432

jinymi slovy: patris mezi sejcky a fakta a zdravy rozum ignorujes

+8/0
27.3.2015 6:39

J23a53r88o40m86í79r 29K19r30á15l 4170449504519

Pokuste se pochopit, že tu statistiku nedělaly společnosti.

0/0
27.3.2015 7:40

A50n77t95o14n40í18n 93Č42í96ž59e39k 1618742874809

No, realita je ovšem taková, že v případě havárie letadla, je pravděpodobnost pořežití velmi malá. Takže v porovnání s vlaky nebo auty je v tomto případě úmrtnost asi přece jen největší.

+1/−7
26.3.2015 23:59
Foto

J79i91ř74í 72H59e96r42m76á13n85e85k 4496472972570

To samozřejmě ano. Ale pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete je o mnoho řádů nižší.

+4/0
27.3.2015 5:38

R55a10d86o61s90l39a90v 78K54l77a35u28d20a 5904808564272

Jenže vykládejte to pozůstalým jejichž příbuzní měli "to štěstí".

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

P54a31v48e34l 24K68a77s90í52k45, 28T10e53c31h54n94e98t11.82c61z

To je velmi zkreslený pohled. Respektive se dopouštíte omylu, protože neberete v úvahu velikosti jednotlivých pravděpodobností. Řekněme, že řeknu: mám tady bazén, ve kterém je milión mincí. Všechny jsou stejné, jen jedna má datum výroby 1999. Pokud si na první pokus náhodně vytáhnete právě tuto minci, dovolím vám s ní desetkrát hodit. Pokud alespoň jednou padne orel, vyhráváte, jinak prohráváte. Řeknete si, že první úkon (tahání mince) má malou šanci, ale druhý úkon (házení mince) má velkou šanci, takže celkově je to "pořád velká šance"? Nebo si uvědomíte, že šance vytáhnout tu jednu minci je tak malá, že na házení už vůbec nezáleží?

+1/0
27.3.2015 9:10

E87d35a 89D50r11á94b27e80k 7709242663227

Takže globálně řečeno, šance, že průměrný člověk v roce 2012 zemře právě v letadle a ne nějak jinak, je 0,000829 % (připravujeme podrobný článek se statistikami leteckých nehod)................... PROSÍM nic nepřipravujte, to je zoufalství tohleto. Pokud je někomu 30 tak co myslíte, má větší šanci letos umířt stářím nebo v letadle? Jistě, stářím, ale rozhodně to není 0.000829 ku 99.999171.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

0/−3
26.3.2015 23:27
Foto

P15a38v31e92l 75K18a30s85í27k82, 98T85e54c60h53n34e13t73.25c91z

Nic takového netvrdím. Jde jen o podíl.

+5/0
27.3.2015 6:04
Foto

J79a72n 65H65u94r58y83c22h 2736591198817

.... kdyžtak mě opravte.., mapka pěkná ... ale nenašel jsem Smolensk (polská delegace), Jaroslavl (hokejisti), ani to sestřelené ukrajinské z loňska.

0/−1
26.3.2015 23:19

M31i61r87o48s92l32a11v 32S91u62c74h70y 5510909630550

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka

+3/0
26.3.2015 23:29

J43a73n 56P66ň49a50k30o34v64i64č 1367792593459

Zkusil bych využít k vizualizaci CartoDB, které umí zobrazit data na časové ose vůči geolokaci. Rozhodně by to vypadalo více než zajímavě ;)

0/0
26.3.2015 22:56

R72a53d33e88k 14S33v98o64b84o20d50a 5236680871207

V Praze vám chybí nehoda Tu154 v roce 1973.

0/0
26.3.2015 22:04

R90o94m52a66n 30K65r39a84t62o24c80h20v67í23l 6376667746514

Co znamenají barvy u teček?

(jsou tam žluté a červené)

+2/−1
26.3.2015 18:17

V41l26a11d26i28m12í58r 32F44i19b71i55g97e36r 5604461541734

červený asi nikdo nepřežil a žlutý že někdo přežil.

0/0
26.3.2015 21:45
Foto

P41a36v91e25l 17K24a48s35í89k51, 87T96e70c82h83n48e26t55.93c88z

To by asi bylo lepší, až se k tomu dostanu, předělám to, ale v návrhu tabulky/mapy jsem s tím nepočítal.

0/0
27.3.2015 7:40
Foto

P77a34v64e71l 43K93a75s89í67k81, 82T16e76c81h91n42e25t49.10c93z

Je to podle počtu obětí. Červené šipky ukazují katastrofy s 200+ úmrtí. Hranici mezi žlutou a červenou barvou jsem dal myslím na 50.

0/0
27.3.2015 7:38

R12o78m75a67n 79K55r22a10t71o24c87h44v90í59l 6836627126374

OK, děkuji.

 (nikde tam nebyla nápověda nebo tak něco)

0/0
27.3.2015 8:58

M53a72r29t72i45n 31W69a14l89l93n10e90r 6155110164920

Chudak pan Kasik, ten si nabehl s timhle clankem :-D ted mu kazdy bude psat, ze ta tecka v Alzirsku ma byt 37,456 km vychodneji :-)

+1/0
26.3.2015 18:15
Foto

P93a75v55e88l 13K62a47s62í89k94, 67T94e71c84h32n17e78t22.22c56z

Ta čárka je desetinná, nebo odděluje tisíce? :-)

0/0
27.3.2015 7:40

M30a81r16t40i46n 20W51a31l16l71n32e81r 6425840664890

;-D desetinná.

0/0
27.3.2015 19:22

V86á56c47l49a20v 80J19o55n35á11š 8192283182773

V mapě chybí útok na dvojčata....

0/0
26.3.2015 17:52

J82a36n 87S93t45ř73á92l48k57a 8666527953408

Na mapě jsou patrně jen nehody.

+2/−1
26.3.2015 18:05
Foto

J82a33n 44H23u38r10y64c27h 2916651738177

Nejsou, je tam výbuch bomby na severu Čech s tou bulharskou letuškou.

+1/−1
26.3.2015 23:20

J20a11n 96J84e20ž18e42k 3131965927495

Bulharskou?

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

J55a54n 90H30u25r92y17c88h 2826661838777

Pardon, Jugoslávskou samozřejmě.

0/0
27.3.2015 8:19
Foto

P71a12v65e94l 88K18a22s64í43k31, 29T38e62c91h51n72e56t43.63c36z

Byly tam, ale uprostřed New Yorku, navíc se překrývala s dalšími nehodami. Umístil jsem je k jednotlivým věžím/památníkům. A taky jsem posunul 2009 přistání na řeku Hudson.

0/0
27.3.2015 9:22

G85a40b94r66i82e19l 44H12o97r58t83e33n 9521269283224

Námět na další článek pro pana Kasíka: Nejpitomější vážně míněné návrhy ke zlepšení bezpečnosti letectví z diskuzí na iDNES.

Nevím, jestli je to realizovatelné, ale kdyby se to omezilo jen na originátory vláken, možná by to šlo... Za sebe nominuji včerejší nápad instalovat na dopravní letadla (jako A320 apod) padák, který by se otevřel v případě jejich pádu, a dnešní návrh elektronicky bránit snížení výšky pod nastavenou mez i proti vůli pilota, později doplněný "mimo letiště, samozřejmě".:-)

+19/−3
26.3.2015 17:42
Foto

P18a52v46e24l 88K79a83s21í32k70, 90T62e11c65h26n36e33t29.50c85z

Hodně zaznívá návrh na dálkové řízení letounů (bez pilotů). To zřejmě navrhují lidi, kteří nikdy nepracovali s technikou. Protože pak by věděli, že každá technika se čas od času neočekávaně pokazí. Když se to stává NASA při jejich desítkách letů, zaručeně by se to stávalo při milionech letů aerolinek...

+11/0
26.3.2015 17:50

D70a69v38i15d 97Z77a62h45r72a45d14n19í74č32e59k 3487897276221

Mě by se líbilo, kdyby byla možnost letadlo dálkově ovládat buď v případě extrémně podivného chování letounu, nebo kdyby si pilot nevěděl v nějaké velmi těžké situaci rady a zažádal o pomoc. V tom případě by do řízení zasáhl vyškolený profesionál pro krizové situace (extrémně špatné počasí, šílený pilot a co já vím). Samozřejmě by taková služba musela být 24/7 . Piloti by si mohli i o takovou pomoc zažádat. Nebyla by to náhrada pilotů, ale jen další příp. pomoc.

0/−3
26.3.2015 17:58

G95a59b21r55i60e48l 52H48o95r91t67e96n 9291959773364

Jsem si jistý, že by to uvítali hlavně hackeři, pro které by to byla doslova "nebeská výzva".

Jinak si představte, co se stane, když se vám přeruší spojení s BT klávesnicí v okamžiku, kdy máte stisknutou klávesu - počítač nedostane zprávu o uvolnění a spustí autorepeat. U letadla... si to jistě domyslíte.

+8/−1
26.3.2015 18:04

M46a81r18t18i89n 12V31a75j58s34a86r 5529363426656

Ne že bych chtěl ten nápad podporovat, ale zas takovéhle boty jako Váš příklad jsou snad už vyřešené. Viz dálkově řízené drony používané dnes poměrně masivně armádou USA (a asi i jinými).

0/0
26.3.2015 19:42

M87o42j12m37í88r 21M58o81t54y59č34k23a 3482795774170

To máte pravdu, ale těch dronů je ve vzduchu pár desítek/stovek a ne pár desítek tisíc jako dopravních letů denně. (Počet civilních letů se pohybuje okolo 80000/den). Tedy pokud by pilot požádalo pomoc tak by bylo převzetí řízení možné, ale pokud nepožádá, tak než identifikujete že je skutečně nutný zásah "z venku" tak můžete jít akorát sbírat trosky.

+1/0
26.3.2015 19:52

G89a77b54r33i11e18l 19H14o15r56t89e78n 9111239653944

Přesně jak píše pan Motyčka, jde o počty. A to nejen civilních letů, což samo o sobě celou věc komplikuje a každá tisícina promile pravděpodobnosti selhání znamená několik zřícených letadel, tak ale i případného nezbytného rezervního personálu na každém letišti, protože někdo s tím vzdáleně řízeným letadlem musí letět.

Mimochodem, převzetí řízení letadla znamená, že ho bude řídit jiný člověk - který ovšem může být rovněž magor.

+3/0
26.3.2015 21:02

J69a59r12o19s86l93a49v 47F34r33a35n63t40i77š17e37k 77B56r79ü62m57m86e42r 1851346913330

Jenže si zkuste sehnat počty selhání spojení a likvidaci dronů. Málo jich opravdu není, ale jelikož při tom neumírají lidé, tak se to veřejně neřeší.

0/0
31.3.2015 12:31

E82d63a 68D13r52á45b68e27k 7779302743967

tak přes BT by ty letadla určitě neovládali takže za mne -- proč ne

0/0
26.3.2015 23:29

J13a82r15o84m76í84r 83K50r74á78l 4820519324659

A jak by hackeři věděli, že se něco stane ?  Předpokládám, že to řízení by bylo umožněné jen v případě něčeho opravdu mimořádného.

0/0
27.3.2015 7:46

J42a21r71o69s32l61a11v 25F63r70a63n31t20i93š18e88k 58B57r80ü81m59m74e81r 1561196483180

Aby to mělo smysl, tak to musí být zapínatelné ze strany operátora, tedy i hackera.

0/0
31.3.2015 12:32

J82a18n 83K85o60t29l78í82n 9849664575157

;-DR^;-D doplním - druhý skrytý kokpit v letadle, řízení letadla na dálku alá dron "samozřejmě bez zohlednění toho, že letadlo bude mít na palubě x desítek pasažérů a že ten / ta na zemi necítí ten potřebný pud sebezáchovy za sebe a pasažéry", nebo jedno letadlo na max dvacet cestujících, aby ztráty na životech nebyly tak velké.

+1/0
26.3.2015 17:53

R73u50d80a 88S30l15a30v61í39k 5793708926921

Podobný "nápad" nedovolit pilotovi snížit tah motorů způsobil ve Švédsku havárii letu 751.

0/0
26.3.2015 20:43

J74i84n13d81r46a 89V22e23r23b92n42ý 7556852770

Kamenice, letuška Vesna přežila volný pád z největší výšky v dějinách...tu stráň jsem pak viděl mnohokrát.

0/0
26.3.2015 17:25

T69o89m24á35š 13B90r98z74o17b19o92h91a35t13ý 3287560527382

Chbí tam největší havarie československa!

http://technet.idnes.cz/priciny-nejhorsi-letecka-havarie-v-ceskoslovensku-jsou-dodnes-tajemstvim-1t6-/tec_technika.aspx?c=A111123_170203_tec_technika_vse

0/0
26.3.2015 17:20
Foto

P23a91v67e54l 93K78a12s29í66k92, 60T37e87c56h74n28e51t90.49c64z

Byla tam, jen byla schovaná pod jinou (obě v Bratislavě). Posunul jsem tečku ručně.

+3/0
26.3.2015 17:51

J44i89n11d75r19a 95V72e53r97b85n19ý 7936452890

Tenerife, naprosto neuvěřitelná nehoda...co ti chlapi tam tenkrát dělali, jak přemýšleli...8-o;-(

+4/0
26.3.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.