Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na mapu leteckých nehod za 100 let. Nebojte, ubývá jich

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009. Při nejhorší z nich v roce 1977 zahynulo 583 lidí ve dvou letadlech. Dlouhodobě však počet nehod v posledních desítkách let klesá, přestože počet letů stále stoupá.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26o75s60e25f 83K69r64á32l 5608971230334

Trochu mne překvapuje, že v Bermudským trojúhelníku není hodně nehod ???

0/0
27.3.2015 13:50

M32i42r88o55s55l94a72v 32S25u86c30h32y 5220459340390

Když letadlo zmizí, tak se vlastně nejedná o potvrzenou nehodu.

0/0
27.3.2015 19:25
Foto

P57a44v52e57l 23K36a16s17í73k51, 97T69e91c13h98n38e95t62.78c66z

Tohle jsou především nehody velkých linkových letadel. Další možnost je, že nehody nad mořem se umísťují divně, jednotlivě jsem to nekontroloval.

0/0
27.3.2015 23:58

R79a60d52e42k 45S83v34o53b53o44d38a 5626470511867

Na území bývalého československa nejsou uvedeny nejméně 2 katastrofy s 15+ oběťmi - Praha 1973 (mezi obětmi členové kapely Evy Pilarové), Poprad 1956 - viz http://cs.wikipedia.org/wiki/Leteck%C3%A9_nehody_v_%C4%8Cesku_a_%C4%8Ceskoslovensku a ještě mne napadá katastrofa slovenské AN-24 v roce 2006 v Maďarsku nedaleko Košic.

0/0
27.3.2015 13:20

R35a67d65e88k 78V84a75ň29h49a86r98a 2796271260370

V něměckém Kielu (poblíž hranic s Dánskem) spadlo letadlo CSA linka Praha-Pariz. Není to trochu z ruky?

0/0
27.3.2015 10:44

R28o23m16a38n 76K77r76a71t95o70c92h69v32í48l 6976537356634

Austrálie je neuvěřitelně čistá.

0/0
27.3.2015 9:18
Foto

I49m60r85i18c36h 21S11u90c80h67a66r26s44k47ý 8546723265211

Pěkný pokus leteckých společnostíRv

+1/−8
27.3.2015 6:34

M35i29c38h79a95l 90M86i21l17l87e15r 9356792639592

jinymi slovy: patris mezi sejcky a fakta a zdravy rozum ignorujes

+8/0
27.3.2015 6:39

J81a72r89o73m78í61r 29K29r50á65l 4750809244129

Pokuste se pochopit, že tu statistiku nedělaly společnosti.

0/0
27.3.2015 7:40

A36n53t87o11n53í79n 18Č51í24ž41e57k 1388392294239

No, realita je ovšem taková, že v případě havárie letadla, je pravděpodobnost pořežití velmi malá. Takže v porovnání s vlaky nebo auty je v tomto případě úmrtnost asi přece jen největší.

+1/−7
26.3.2015 23:59
Foto

J78i73ř78í 61H89e64r82m93á90n53e30k 4606492762590

To samozřejmě ano. Ale pravděpodobnost, že se do takové situace dostanete je o mnoho řádů nižší.

+4/0
27.3.2015 5:38

R76a50d30o45s36l73a12v 98K35l75a58u37d92a 5814318644292

Jenže vykládejte to pozůstalým jejichž příbuzní měli "to štěstí".

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

P71a90v20e46l 61K11a50s33í74k62, 32T27e58c87h64n30e62t90.79c77z

To je velmi zkreslený pohled. Respektive se dopouštíte omylu, protože neberete v úvahu velikosti jednotlivých pravděpodobností. Řekněme, že řeknu: mám tady bazén, ve kterém je milión mincí. Všechny jsou stejné, jen jedna má datum výroby 1999. Pokud si na první pokus náhodně vytáhnete právě tuto minci, dovolím vám s ní desetkrát hodit. Pokud alespoň jednou padne orel, vyhráváte, jinak prohráváte. Řeknete si, že první úkon (tahání mince) má malou šanci, ale druhý úkon (házení mince) má velkou šanci, takže celkově je to "pořád velká šance"? Nebo si uvědomíte, že šance vytáhnout tu jednu minci je tak malá, že na házení už vůbec nezáleží?

+1/0
27.3.2015 9:10

E62d78a 91D42r46á15b58e90k 7389172453637

Takže globálně řečeno, šance, že průměrný člověk v roce 2012 zemře právě v letadle a ne nějak jinak, je 0,000829 % (připravujeme podrobný článek se statistikami leteckých nehod)................... PROSÍM nic nepřipravujte, to je zoufalství tohleto. Pokud je někomu 30 tak co myslíte, má větší šanci letos umířt stářím nebo v letadle? Jistě, stářím, ale rozhodně to není 0.000829 ku 99.999171.

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka#utm_source=sph.idnes&utm_medium=richtext&utm_content=top6

0/−3
26.3.2015 23:27
Foto

P60a48v39e84l 56K86a84s39í83k83, 35T32e78c33h72n52e40t77.14c26z

Nic takového netvrdím. Jde jen o podíl.

+5/0
27.3.2015 6:04
Foto

J10a11n 37H91u22r57y66c68h 2676131278267

.... kdyžtak mě opravte.., mapka pěkná ... ale nenašel jsem Smolensk (polská delegace), Jaroslavl (hokejisti), ani to sestřelené ukrajinské z loňska.

0/−1
26.3.2015 23:19

M71i93r20o23s34l14a81v 32S16u32c90h76y 5490179580210

Na interaktivní mapě najdete všechny letecké nehody civilních letadel mezi roky 1909 a 2009

Zdroj: http://technet.idnes.cz/interaktivni-mapa-letecke-nehody-dopravnich-letadel-f95-/tec_technika.aspx?c=A150326_142938_tec_technika_pka

+3/0
26.3.2015 23:29

J81a78n 66P65ň63a14k84o56v31i39č 1827282943729

Zkusil bych využít k vizualizaci CartoDB, které umí zobrazit data na časové ose vůči geolokaci. Rozhodně by to vypadalo více než zajímavě ;)

0/0
26.3.2015 22:56

R80a27d24e66k 29S60v17o10b57o30d64a 5786220281787

V Praze vám chybí nehoda Tu154 v roce 1973.

0/0
26.3.2015 22:04

R31o68m31a80n 27K61r18a90t45o46c15h38v55í19l 6496577596924

Co znamenají barvy u teček?

(jsou tam žluté a červené)

+2/−1
26.3.2015 18:17

V33l13a94d14i67m89í44r 54F62i27b58i64g15e83r 5294761181204

červený asi nikdo nepřežil a žlutý že někdo přežil.

0/0
26.3.2015 21:45
Foto

P14a96v36e50l 10K10a62s57í37k25, 70T94e29c73h55n38e64t67.84c96z

To by asi bylo lepší, až se k tomu dostanu, předělám to, ale v návrhu tabulky/mapy jsem s tím nepočítal.

0/0
27.3.2015 7:40
Foto

P64a35v75e58l 70K73a46s81í28k55, 72T49e34c29h79n50e81t29.16c68z

Je to podle počtu obětí. Červené šipky ukazují katastrofy s 200+ úmrtí. Hranici mezi žlutou a červenou barvou jsem dal myslím na 50.

0/0
27.3.2015 7:38

R62o67m89a81n 95K35r12a87t69o85c19h73v48í52l 6526287986704

OK, děkuji.

 (nikde tam nebyla nápověda nebo tak něco)

0/0
27.3.2015 8:58

M25a33r50t90i83n 89W42a52l48l56n33e30r 6185840264120

Chudak pan Kasik, ten si nabehl s timhle clankem :-D ted mu kazdy bude psat, ze ta tecka v Alzirsku ma byt 37,456 km vychodneji :-)

+1/0
26.3.2015 18:15
Foto

P77a58v66e22l 90K80a90s50í56k26, 67T13e63c24h54n40e97t39.10c16z

Ta čárka je desetinná, nebo odděluje tisíce? :-)

0/0
27.3.2015 7:40

M47a43r48t90i21n 44W68a45l30l38n84e53r 6395670354260

;-D desetinná.

0/0
27.3.2015 19:22

V30á22c58l21a59v 19J92o49n84á35š 8802523692153

V mapě chybí útok na dvojčata....

0/0
26.3.2015 17:52

J62a53n 28S71t77ř51á68l74k56a 8426107383228

Na mapě jsou patrně jen nehody.

+2/−1
26.3.2015 18:05
Foto

J56a32n 82H34u39r11y11c39h 2146831848847

Nejsou, je tam výbuch bomby na severu Čech s tou bulharskou letuškou.

+1/−1
26.3.2015 23:20

J88a32n 87J80e28ž94e82k 3191485857255

Bulharskou?

+1/0
27.3.2015 6:25
Foto

J48a75n 23H16u53r52y69c88h 2456131768917

Pardon, Jugoslávskou samozřejmě.

0/0
27.3.2015 8:19
Foto

P20a72v78e58l 69K44a75s61í52k87, 67T93e66c82h85n34e53t29.19c27z

Byly tam, ale uprostřed New Yorku, navíc se překrývala s dalšími nehodami. Umístil jsem je k jednotlivým věžím/památníkům. A taky jsem posunul 2009 přistání na řeku Hudson.

0/0
27.3.2015 9:22

G72a22b43r48i23e62l 35H26o96r39t42e24n 9981859843134

Námět na další článek pro pana Kasíka: Nejpitomější vážně míněné návrhy ke zlepšení bezpečnosti letectví z diskuzí na iDNES.

Nevím, jestli je to realizovatelné, ale kdyby se to omezilo jen na originátory vláken, možná by to šlo... Za sebe nominuji včerejší nápad instalovat na dopravní letadla (jako A320 apod) padák, který by se otevřel v případě jejich pádu, a dnešní návrh elektronicky bránit snížení výšky pod nastavenou mez i proti vůli pilota, později doplněný "mimo letiště, samozřejmě".:-)

+19/−3
26.3.2015 17:42
Foto

P36a83v20e40l 89K25a80s71í23k70, 27T85e58c13h16n59e77t33.72c11z

Hodně zaznívá návrh na dálkové řízení letounů (bez pilotů). To zřejmě navrhují lidi, kteří nikdy nepracovali s technikou. Protože pak by věděli, že každá technika se čas od času neočekávaně pokazí. Když se to stává NASA při jejich desítkách letů, zaručeně by se to stávalo při milionech letů aerolinek...

+11/0
26.3.2015 17:50

D54a15v45i36d 95Z62a98h26r71a69d63n34í67č85e47k 3677267826431

Mě by se líbilo, kdyby byla možnost letadlo dálkově ovládat buď v případě extrémně podivného chování letounu, nebo kdyby si pilot nevěděl v nějaké velmi těžké situaci rady a zažádal o pomoc. V tom případě by do řízení zasáhl vyškolený profesionál pro krizové situace (extrémně špatné počasí, šílený pilot a co já vím). Samozřejmě by taková služba musela být 24/7 . Piloti by si mohli i o takovou pomoc zažádat. Nebyla by to náhrada pilotů, ale jen další příp. pomoc.

0/−3
26.3.2015 17:58

G62a81b52r32i42e89l 21H55o79r53t82e21n 9921369173784

Jsem si jistý, že by to uvítali hlavně hackeři, pro které by to byla doslova "nebeská výzva".

Jinak si představte, co se stane, když se vám přeruší spojení s BT klávesnicí v okamžiku, kdy máte stisknutou klávesu - počítač nedostane zprávu o uvolnění a spustí autorepeat. U letadla... si to jistě domyslíte.

+8/−1
26.3.2015 18:04

M62a81r64t35i54n 88V83a19j24s53a55r 5259933786476

Ne že bych chtěl ten nápad podporovat, ale zas takovéhle boty jako Váš příklad jsou snad už vyřešené. Viz dálkově řízené drony používané dnes poměrně masivně armádou USA (a asi i jinými).

0/0
26.3.2015 19:42

M72o39j64m56í27r 21M51o62t82y73č29k18a 3152255894200

To máte pravdu, ale těch dronů je ve vzduchu pár desítek/stovek a ne pár desítek tisíc jako dopravních letů denně. (Počet civilních letů se pohybuje okolo 80000/den). Tedy pokud by pilot požádalo pomoc tak by bylo převzetí řízení možné, ale pokud nepožádá, tak než identifikujete že je skutečně nutný zásah "z venku" tak můžete jít akorát sbírat trosky.

+1/0
26.3.2015 19:52

G50a56b92r21i60e46l 29H60o96r56t96e42n 9571809963124

Přesně jak píše pan Motyčka, jde o počty. A to nejen civilních letů, což samo o sobě celou věc komplikuje a každá tisícina promile pravděpodobnosti selhání znamená několik zřícených letadel, tak ale i případného nezbytného rezervního personálu na každém letišti, protože někdo s tím vzdáleně řízeným letadlem musí letět.

Mimochodem, převzetí řízení letadla znamená, že ho bude řídit jiný člověk - který ovšem může být rovněž magor.

+3/0
26.3.2015 21:02

J33a37r88o42s54l62a76v 24F16r64a52n82t91i16š20e88k 15B47r39ü35m82m37e89r 1781286133190

Jenže si zkuste sehnat počty selhání spojení a likvidaci dronů. Málo jich opravdu není, ale jelikož při tom neumírají lidé, tak se to veřejně neřeší.

0/0
31.3.2015 12:31

E96d60a 53D15r84á40b70e37k 7189232653827

tak přes BT by ty letadla určitě neovládali takže za mne -- proč ne

0/0
26.3.2015 23:29

J60a24r48o57m83í32r 23K94r54á73l 4150369474909

A jak by hackeři věděli, že se něco stane ?  Předpokládám, že to řízení by bylo umožněné jen v případě něčeho opravdu mimořádného.

0/0
27.3.2015 7:46

J90a63r93o12s15l14a63v 83F58r20a95n66t91i38š85e30k 79B27r76ü39m25m69e10r 1751756403690

Aby to mělo smysl, tak to musí být zapínatelné ze strany operátora, tedy i hackera.

0/0
31.3.2015 12:32

J28a86n 83K64o98t41l79í14n 9339464275597

;-DR^;-D doplním - druhý skrytý kokpit v letadle, řízení letadla na dálku alá dron "samozřejmě bez zohlednění toho, že letadlo bude mít na palubě x desítek pasažérů a že ten / ta na zemi necítí ten potřebný pud sebezáchovy za sebe a pasažéry", nebo jedno letadlo na max dvacet cestujících, aby ztráty na životech nebyly tak velké.

+1/0
26.3.2015 17:53

R70u80d54a 19S83l73a35v21í26k 5383618446281

Podobný "nápad" nedovolit pilotovi snížit tah motorů způsobil ve Švédsku havárii letu 751.

0/0
26.3.2015 20:43

J15i66n72d23r34a 77V41e15r38b87n52ý 7876912180

Kamenice, letuška Vesna přežila volný pád z největší výšky v dějinách...tu stráň jsem pak viděl mnohokrát.

0/0
26.3.2015 17:25

T82o37m38á54š 50B74r93z40o21b65o97h29a31t66ý 3567950927752

Chbí tam největší havarie československa!

http://technet.idnes.cz/priciny-nejhorsi-letecka-havarie-v-ceskoslovensku-jsou-dodnes-tajemstvim-1t6-/tec_technika.aspx?c=A111123_170203_tec_technika_vse

0/0
26.3.2015 17:20
Foto

P66a36v47e95l 61K97a66s73í13k34, 91T48e49c80h94n30e47t29.17c55z

Byla tam, jen byla schovaná pod jinou (obě v Bratislavě). Posunul jsem tečku ručně.

+3/0
26.3.2015 17:51

J34i15n72d64r90a 78V82e22r22b43n84ý 7176302950

Tenerife, naprosto neuvěřitelná nehoda...co ti chlapi tam tenkrát dělali, jak přemýšleli...8-o;-(

+4/0
26.3.2015 17:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.