Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Dveře kokpitu letadel jsou bezpečné. Tentokrát ale špatným směrem

Konstrukce kokpitů po 11. září 2001 kvůli zajištění bezpečnosti doznala značných změn. Instruktážní video Airbusu z roku 2002 ukazuje, že piloti mají plnou kontrolu nad tím, kdo se dostane do kokpitu. V případě aktuální nehody Germanwings zřejmě pilot zneužil bezpečností pojistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V46l47a76s72t88i67m63i42l 57S86v64o28b23o87d70a 7133418935754

"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."

"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."

;-D

0/0
28.3.2015 0:28

J48i88r52i 77D48o88m71i41n98i18k 1611588111650

To mělo být vtipné ? 8-o

0/0
29.3.2015 14:07

A57l81e25x65a95n57d30r 95K53o72s56t82k28a 8202148116584

Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.

0/0
27.3.2015 11:49

M94i70c75h68a90l 57P75a45v72l79á16t 9143403914389

Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.

0/0
27.3.2015 14:07

M82i13c57h91a22l 82P44a49d13ě91r16a 7340672440867

To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa. Rv;-D

+1/0
27.3.2015 9:54

M22i45c38h42a91l 67P53a89d21ě18r44a 7590902260377

Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.

+2/0
27.3.2015 9:58

M66i70c68h97a90l 15P36a68d60ě55r13a 7640512110567

A jeste jedna, pokud je prepinac v normal, letuska vytuka emergency code aby se dostala dovnitr a clovek sedici vevnitr prepinac bude drzet v pozici lock, kdo vyhraje? Pilot, nebo letuska?

0/0
27.3.2015 10:29

J69a62n 98S44a47l24o46m86o11n 4269730671975

Samozřejmě že pilot. Příkaz z ovladače pilota je nadřazený. Proto se taky do tý kabiny nikdo nedostal.

+7/0
27.3.2015 10:43

M10i95c54h76a78l 43P92a24d28ě41r74a 7360652420727

Takze v pripade sebevrazedne mise to je taky k nicemu :)

Jinak, todle opatreni se udelalo vuli ztrate 3 letadel. I s MH370 /coz nejpravdepodobneji poslal kapitan k zemi/ je uz druhe letadlo, kde system sterilnohio kokpitu zapricinil tragedii. Takze jeste jedno a bude klika i z druhe strany?

0/0
27.3.2015 10:51

J90a90n 21S83a36l22o73m95o44n 4549390351495

Právě že ne. Tedy pokud ti sebevrazi nejsou na místě pilotů hned od začátku letu jako tady. Prostě piloti se můžou v letadle doslova zabarikádovat.

0/0
27.3.2015 11:15

T95o11m10á90š 19S81k90á81l22a 6198497

no jistě že je to k ničemu. Kdy pochopíte, že nikdy nelze zabránit všem problémům? Můžete jen utvrzovat pravidla, likvidovat svobodu a buzerovat lidi. Ale pokud je průměrně chytrý člověk odhodlán něco udělat, tak není způsob jak mu v tom zabránit.

0/0
27.3.2015 11:47

M32i69c80h43a96l 65P70a56d33ě35r13a 7740142980717

Vezte, ze ja tomu rouzumim mozna vice nez si myslite. Tendle vysledek je v podastate to nejhorsi co se mohlo stat, protoze narozdil od selhani cloveka nebo techniky proti tomu neni obrany. Nasledna diskuze je jen takova debtaka o tom, jak to funguje a ze me prijde jako ironie, ze opatreni po 11/9 zpusobuje dalsi nestesti.

+1/0
27.3.2015 12:27

T62o55m65á28š 36P81o42k91o33r19n58ý 2820530536330

Musíte pochopit, že kdyby tam ta klika byla, tak ji dřív nebo později použije pomatený pasažér... Už to, že se najde blázen pilot, je velmi nepravděpodobné (bohužel se stalo), ale bohatě by mělo stačit pravidlo o zákazu být v kokpitu sám. Jestli se někdy stane, že se na tom domluví 2 piloti, tak to už je opravdu konečná...

0/0
28.3.2015 10:12
Foto

P32a67v31e39l 49K39a55s13í49k21, 29T36e60c45h96n38e47t44.52c62z

Video máme od agentury Reuters :-)

+1/0
27.3.2015 14:42

M63i98c79h26a26l 22P20a96d88ě52r42a 7470872120947

Tak jeste par podobnych videii a lidi treba nabudou pocitu, ze to letadlo umi ridit :) Samozrejme to bylo spise takove rypnuti. Technet si drzi opriti zbytku rubrik stale /pro me/ vysokou kvaliu.R^

+1/0
27.3.2015 18:02

J62i44ř58í 95L32u51b36a39s 6668900840130

otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .

+1/−1
27.3.2015 8:37

P54a87v66e94l 29S54o73b16o16t55k20a 5420604

Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...

Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.

0/0
27.3.2015 10:03

M85i23c64h60a19l 33C73h25a86l10u16p95a 6188230959723

To je blbost a nebude to podle mě nikdy. Pilot tam je hlavně aby to někdo dokázal řídit, když se technika rozbije. Dost věcí jezdí samo (někde třeba metro), ale to se v případě poruchy může zastavit. V případě letadla to moc nejde.

A pořád existuje riziko, že vypadne třeba naváděcí systém na letišti, bez toho autopilot asi nepřistane. Pojíždění na letišti to asi taky neumí.

+5/0
27.3.2015 10:07

A24l75e71x38a55n24d77r 44K78o35s41t42k90a 8612118586444

A pak vám bude sedět podobný magor ne v kokpitu ale v řídící věži. A nepraští o zem jedním letadlem, ale třeba dvaceti najednou.

+1/0
27.3.2015 11:55

A40n70t42o12n65í50n 14Č83í95ž57e78k 1528982554399

Piloti budou potřeba vždycky. Automatika dokáže řešit běžné situace, ale na nestandardní je vždy potřeba člověk. Stačí jen, pokud je před tebou bouřkový mrak, který je potřeba obletět. Nebo třeba kalmita na letišti a musiš letět úplně jinam. A takovým situací je samozřejmě spousta a mnohé z nich jsou zcela specifické.

+1/0
27.3.2015 22:55

K96u43r76t 10P95l64a26t17t86i33g 4284278715715

Pamatuji ze pred casem  uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.

+1/0
27.3.2015 8:33

T66o51m68á45š 63P16o57k54o68r40n79ý 2240590126240

Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.

0/0
28.3.2015 10:03

P31a14v81e91l 63K41u94č96e83r50a 5572177519244

Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...

+1/0
27.3.2015 7:57

P40e92t83r 61T24y60č93k71a 6945542869982

S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.

0/0
27.3.2015 8:06

M26i29c27h96a80l 42P22a34v94l68á85t 9323733874259

No bude to o odhodlanem chlapovi vs. prekvapene zenske. Jak takovy souboj dopadne, to si kazdy jiste domysli sam. (Ne, neprehledl jsem rostouci mnozstvi dam v kokpitech, ani rostouci zastoupeni stewardu. Jen pisu o zdaleka nejpravdepodobnejsim scenari.)

0/−1
27.3.2015 10:07

P92e61t92r 49T75y64č70k16a 6255282309862

Může aspoň otevřít ty dveře do pilotní kabiny.

0/0
27.3.2015 11:26

M16i69c43h15a64l 71P45a44v23l64á71t 9263623474659

Vy si to asi predstavit nedokazete, co? Clovek lezici na podlaze v bezvedomi dvere do pilotni kabiny otevrit nedokaze. Tak se s tim smirte.

To opatreni je asi dobre na uklidneni obav verejnosti, ale v praxi je proste k nicemu.

+1/−1
27.3.2015 14:03

P90e65t14r 67T68y61č66k54a 6955402839802

Omráčit člověka není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. A zvláště v poměrně těsné pilotní kabině.

+1/−1
27.3.2015 14:46

M82i96c98h40a90l 20P97a17v69l32á33t 9513183194269

Proc omracit? Jsou i jine druhy hrubeho fyzickeho nasili.

+1/−1
27.3.2015 20:18

A98n39t24o37n57í19n 59Č13í46ž62e61k 1748892754859

Úplně to neostraníš nikdy, ale třeba i v tomto případě mohla situace dopadnout jinak. Ten pilot by musel letušku nejdřív klepnout (a je otázka, co by se stalo, než by se k ní dostal) a pak by se mu možná v hlavě něco rozsítilo a už by v tom dál nepokračoval. Možná by to sice dopadlo stejně, ale měl by to určitě hodně složitější.

0/0
27.3.2015 22:59

D62r31a66h71o15m53í13r 65S63t56r40o24u23h82a56l 4875678382474

Letadlo jako zbraň hromadného ničení? 8-o To jako že práškuje?

0/−2
27.3.2015 7:08
Foto

P39a95v86e80l 79K44a29s45í33k50, 25T34e45c84h12n60e28t97.15c52z

Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.

+1/0
27.3.2015 7:49

P61e52t98r 98T23y73č62k70a 6445172259312

11.zari 2001 zabily ctyri letadla pres 3000 lidi.

+3/0
27.3.2015 7:55

R78a13d93o15s28l11a30v 47K64l38a78u30d77a 5534798954252

Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.

0/−8
27.3.2015 6:17

M76i13c36h24a39l 47M25i31l34l20e45r 9366142249542

Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.

+3/0
27.3.2015 6:33

M46i30c28h27a83l 80M22i62l68l36e32r 9826972299132

k podriznuti by potreboval nuz. I posadky letadel jdou pres bezpecnostni prohlidku.

0/0
27.3.2015 6:43

R97a96d58o44s30l77a76v 16K56l78a83u69d91a 5964168924272

A v kokpitu není nic čím by ho mohl praštit.

0/0
27.3.2015 7:22

P17e59t12r 93T71y66č42k55a 6505792529252

To uz by bylo jednodusi mu dat do piti nejake projimadlo.

0/0
27.3.2015 7:57
Foto

P19a43v27e34l 74K74a25s57í36k18, 97T67e46c58h35n85e74t28.45c61z

On to vědět nemohl, ale mohl být rozhodnutý, že AŽ někdy odejde, tak to provede. (spekulace)

+6/0
27.3.2015 7:50

A75n29t87o36n61í70n 51Č55í77ž90e14k 1678422874319

Pokud spolu létali déle, tak to asi byla dost běžná situace. A možná, že na tu situaci už čekal několik letů. Pokud se pro to rozhodl již dříve, byla to jen otázka času, kdy to uskuteční.

0/0
27.3.2015 23:03

M13i18c54h43a69l 97P94a58v70l11á76t 9183963484959

A slysel uz jste pane Klaudo o tom, ze vetsina lidi si obcas potrebuje odskocit na zachod?

0/0
27.3.2015 10:09

R93a74d59o63s88l57a72v 75K78l96a83u20d88a 5924298754642

Občas ano. To letadlo neletělo přes Atlantik.

0/0
27.3.2015 19:13
Foto

J37i13ř90í 25K75r33á86k89o73r52a 9799383

Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...

+2/0
27.3.2015 0:20

R23a74d56o79s27l36a24v 20K69l22a52u16d34a 5434548754772

Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)

0/0
27.3.2015 6:15

M29i93l43a97n 84V91o31s24t19r13ý 6109176834604

Pořád lepší než aby všichni ostatní v letadle letěli do nebe...

0/0
27.3.2015 7:31

P43a96v28e98l 78S56o95b77o32t17k33a 5580124

Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..

Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....

+2/0
26.3.2015 23:51
Foto

P68a46v49e96l 14K91a56s75í66k87, 17T97e65c52h78n20e52t62.75c72z

Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)

+4/0
27.3.2015 7:54

P52e36t77r 46T75y52č70k94a 6455402389482

No hlavně pouze kapitán musel celou dobu vědět co se děje, tedy že se nemůže dostat do kabiny a zároveň že letadlo prudce klesá. Cestujícím to nejspíš došlo až chvíli před nárazem.

+4/0
27.3.2015 8:08

L52u33d20ě26k 56N34o50v94ý 2531459413741

No, pokud se dobýval sekerou do dveří, tak možná o něco dřív..

0/0
27.3.2015 13:25

M29i68c14h42a11l 59P23a79v31l34á32t 9703953364189

Mohl jim vysvetlit, ze mu klice spadly do zachoda.

+1/0
27.3.2015 14:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.