Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dveře kokpitu letadel jsou bezpečné. Tentokrát ale špatným směrem

Konstrukce kokpitů po 11. září 2001 kvůli zajištění bezpečnosti doznala značných změn. Instruktážní video Airbusu z roku 2002 ukazuje, že piloti mají plnou kontrolu nad tím, kdo se dostane do kokpitu. V případě aktuální nehody Germanwings zřejmě pilot zneužil bezpečností pojistky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V17l39a88s70t46i41m42i85l 57S13v23o74b62o74d43a 7393238545974

"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."

"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."

;-D

0/0
28.3.2015 0:28

J50i19r27i 20D87o68m69i37n64i61k 1571588581910

To mělo být vtipné ? 8-o

0/0
29.3.2015 14:07

A86l59e48x78a50n82d57r 49K27o72s36t21k94a 8322948896914

Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.

0/0
27.3.2015 11:49


M88i78c62h68a14l 89P29a11v11l75á14t 9773333104549

Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.

0/0
27.3.2015 14:07

M63i81c74h25a93l 60P71a71d50ě10r91a 7530822750737

To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa. Rv;-D

+1/0
27.3.2015 9:54

M47i42c73h69a67l 79P94a32d81ě68r29a 7760482160527

Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.

+2/0
27.3.2015 9:58

M92i72c81h56a23l 56P78a95d40ě26r16a 7220672220457

A jeste jedna, pokud je prepinac v normal, letuska vytuka emergency code aby se dostala dovnitr a clovek sedici vevnitr prepinac bude drzet v pozici lock, kdo vyhraje? Pilot, nebo letuska?

0/0
27.3.2015 10:29

J45a34n 37S37a70l13o63m41o74n 4689580911565

Samozřejmě že pilot. Příkaz z ovladače pilota je nadřazený. Proto se taky do tý kabiny nikdo nedostal.

+7/0
27.3.2015 10:43

M74i82c32h64a96l 38P97a80d11ě29r60a 7890622770387

Takze v pripade sebevrazedne mise to je taky k nicemu :)

Jinak, todle opatreni se udelalo vuli ztrate 3 letadel. I s MH370 /coz nejpravdepodobneji poslal kapitan k zemi/ je uz druhe letadlo, kde system sterilnohio kokpitu zapricinil tragedii. Takze jeste jedno a bude klika i z druhe strany?

0/0
27.3.2015 10:51

J51a72n 82S63a69l32o83m51o21n 4789800671385

Právě že ne. Tedy pokud ti sebevrazi nejsou na místě pilotů hned od začátku letu jako tady. Prostě piloti se můžou v letadle doslova zabarikádovat.

0/0
27.3.2015 11:15

T40o16m87á63š 64S32k31á56l93a 6518257

no jistě že je to k ničemu. Kdy pochopíte, že nikdy nelze zabránit všem problémům? Můžete jen utvrzovat pravidla, likvidovat svobodu a buzerovat lidi. Ale pokud je průměrně chytrý člověk odhodlán něco udělat, tak není způsob jak mu v tom zabránit.

0/0
27.3.2015 11:47

M39i23c64h43a15l 76P47a18d34ě34r89a 7110842930327

Vezte, ze ja tomu rouzumim mozna vice nez si myslite. Tendle vysledek je v podastate to nejhorsi co se mohlo stat, protoze narozdil od selhani cloveka nebo techniky proti tomu neni obrany. Nasledna diskuze je jen takova debtaka o tom, jak to funguje a ze me prijde jako ironie, ze opatreni po 11/9 zpusobuje dalsi nestesti.

+1/0
27.3.2015 12:27

T34o89m41á21š 85P25o69k68o49r93n40ý 2950350406560

Musíte pochopit, že kdyby tam ta klika byla, tak ji dřív nebo později použije pomatený pasažér... Už to, že se najde blázen pilot, je velmi nepravděpodobné (bohužel se stalo), ale bohatě by mělo stačit pravidlo o zákazu být v kokpitu sám. Jestli se někdy stane, že se na tom domluví 2 piloti, tak to už je opravdu konečná...

0/0
28.3.2015 10:12
Foto

P81a56v31e67l 34K55a66s49í45k43, 40T72e43c14h50n15e12t69.42c97z

Video máme od agentury Reuters :-)

+1/0
27.3.2015 14:42

M40i25c82h64a98l 68P54a24d48ě74r80a 7210762770527

Tak jeste par podobnych videii a lidi treba nabudou pocitu, ze to letadlo umi ridit :) Samozrejme to bylo spise takove rypnuti. Technet si drzi opriti zbytku rubrik stale /pro me/ vysokou kvaliu.R^

+1/0
27.3.2015 18:02

J42i79ř27í 68L75u66b50a94s 6768540510360

otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .

+1/−1
27.3.2015 8:37

P64a98v88e38l 36S92o42b26o65t73k65a 5670644

Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...

Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.

0/0
27.3.2015 10:03

M11i52c10h70a62l 29C94h64a60l18u35p83a 6108650409883

To je blbost a nebude to podle mě nikdy. Pilot tam je hlavně aby to někdo dokázal řídit, když se technika rozbije. Dost věcí jezdí samo (někde třeba metro), ale to se v případě poruchy může zastavit. V případě letadla to moc nejde.

A pořád existuje riziko, že vypadne třeba naváděcí systém na letišti, bez toho autopilot asi nepřistane. Pojíždění na letišti to asi taky neumí.

+5/0
27.3.2015 10:07

A29l15e20x57a42n88d25r 59K45o54s27t44k60a 8852688236594

A pak vám bude sedět podobný magor ne v kokpitu ale v řídící věži. A nepraští o zem jedním letadlem, ale třeba dvaceti najednou.

+1/0
27.3.2015 11:55

A13n74t23o49n33í24n 34Č55í70ž13e89k 1638532354379

Piloti budou potřeba vždycky. Automatika dokáže řešit běžné situace, ale na nestandardní je vždy potřeba člověk. Stačí jen, pokud je před tebou bouřkový mrak, který je potřeba obletět. Nebo třeba kalmita na letišti a musiš letět úplně jinam. A takovým situací je samozřejmě spousta a mnohé z nich jsou zcela specifické.

+1/0
27.3.2015 22:55

K11u36r45t 67P55l19a32t21t37i50g 4344188115605

Pamatuji ze pred casem  uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.

+1/0
27.3.2015 8:33

T14o73m49á21š 33P95o89k27o49r94n90ý 2840110706850

Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.

0/0
28.3.2015 10:03

P34a95v91e28l 89K43u34č49e10r67a 5492797629854

Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...

+1/0
27.3.2015 7:57

P98e98t15r 32T94y66č38k50a 6515292389462

S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.

0/0
27.3.2015 8:06

M82i86c50h75a69l 18P61a35v12l53á42t 9883213264789

No bude to o odhodlanem chlapovi vs. prekvapene zenske. Jak takovy souboj dopadne, to si kazdy jiste domysli sam. (Ne, neprehledl jsem rostouci mnozstvi dam v kokpitech, ani rostouci zastoupeni stewardu. Jen pisu o zdaleka nejpravdepodobnejsim scenari.)

0/−1
27.3.2015 10:07

P33e48t52r 83T25y36č40k49a 6955842619162

Může aspoň otevřít ty dveře do pilotní kabiny.

0/0
27.3.2015 11:26

M14i56c82h53a71l 88P52a59v47l98á33t 9963413284379

Vy si to asi predstavit nedokazete, co? Clovek lezici na podlaze v bezvedomi dvere do pilotni kabiny otevrit nedokaze. Tak se s tim smirte.

To opatreni je asi dobre na uklidneni obav verejnosti, ale v praxi je proste k nicemu.

+1/−1
27.3.2015 14:03

P82e54t66r 26T21y77č86k15a 6115972459222

Omráčit člověka není tak jednoduché jak by se mohlo zdát. A zvláště v poměrně těsné pilotní kabině.

+1/−1
27.3.2015 14:46

M19i51c46h53a90l 18P11a57v78l29á10t 9693983674659

Proc omracit? Jsou i jine druhy hrubeho fyzickeho nasili.

+1/−1
27.3.2015 20:18

A41n34t25o55n51í96n 98Č57í93ž39e68k 1508372264509

Úplně to neostraníš nikdy, ale třeba i v tomto případě mohla situace dopadnout jinak. Ten pilot by musel letušku nejdřív klepnout (a je otázka, co by se stalo, než by se k ní dostal) a pak by se mu možná v hlavě něco rozsítilo a už by v tom dál nepokračoval. Možná by to sice dopadlo stejně, ale měl by to určitě hodně složitější.

0/0
27.3.2015 22:59

D80r54a36h76o43m18í10r 55S42t88r39o70u58h63a54l 4955268522214

Letadlo jako zbraň hromadného ničení? 8-o To jako že práškuje?

0/−2
27.3.2015 7:08
Foto

P55a80v85e52l 92K25a20s93í51k23, 31T67e73c40h37n47e54t42.32c34z

Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.

+1/0
27.3.2015 7:49

P57e40t77r 81T65y21č36k50a 6925482429522

11.zari 2001 zabily ctyri letadla pres 3000 lidi.

+3/0
27.3.2015 7:55

R96a25d70o69s94l11a42v 60K32l23a57u41d21a 5314658394302

Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.

0/−8
27.3.2015 6:17

M26i10c62h92a28l 63M24i12l13l86e81r 9886692109122

Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.

+3/0
27.3.2015 6:33

M80i77c70h57a69l 66M51i52l10l71e11r 9446812469702

k podriznuti by potreboval nuz. I posadky letadel jdou pres bezpecnostni prohlidku.

0/0
27.3.2015 6:43

R67a90d24o60s71l62a22v 54K60l42a60u18d68a 5634738564622

A v kokpitu není nic čím by ho mohl praštit.

0/0
27.3.2015 7:22

P31e27t29r 41T65y41č52k36a 6915492339632

To uz by bylo jednodusi mu dat do piti nejake projimadlo.

0/0
27.3.2015 7:57
Foto

P11a28v91e95l 24K97a59s38í48k98, 47T31e36c84h37n82e46t36.65c12z

On to vědět nemohl, ale mohl být rozhodnutý, že AŽ někdy odejde, tak to provede. (spekulace)

+6/0
27.3.2015 7:50

A90n26t37o60n42í23n 12Č58í70ž34e78k 1228882904599

Pokud spolu létali déle, tak to asi byla dost běžná situace. A možná, že na tu situaci už čekal několik letů. Pokud se pro to rozhodl již dříve, byla to jen otázka času, kdy to uskuteční.

0/0
27.3.2015 23:03

M24i68c22h54a64l 24P28a23v31l78á96t 9143793144699

A slysel uz jste pane Klaudo o tom, ze vetsina lidi si obcas potrebuje odskocit na zachod?

0/0
27.3.2015 10:09

R88a64d83o30s71l84a90v 40K62l10a95u10d66a 5244298344412

Občas ano. To letadlo neletělo přes Atlantik.

0/0
27.3.2015 19:13
Foto

J45i35ř23í 24K34r81á10k87o71r12a 9159813

Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...

+2/0
27.3.2015 0:20

R44a19d31o54s11l44a24v 38K67l28a74u33d37a 5584548674232

Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)

0/0
27.3.2015 6:15

M61i97l12a53n 65V68o54s89t55r63ý 6829836424104

Pořád lepší než aby všichni ostatní v letadle letěli do nebe...

0/0
27.3.2015 7:31

P81a84v58e27l 89S74o55b65o79t15k95a 5720274

Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..

Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....

+2/0
26.3.2015 23:51
Foto

P59a89v85e75l 36K41a74s20í13k13, 38T78e50c75h63n54e80t40.53c35z

Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)

+4/0
27.3.2015 7:54

P28e91t47r 77T40y63č92k66a 6945282959562

No hlavně pouze kapitán musel celou dobu vědět co se děje, tedy že se nemůže dostat do kabiny a zároveň že letadlo prudce klesá. Cestujícím to nejspíš došlo až chvíli před nárazem.

+4/0
27.3.2015 8:08

L91u50d94ě10k 68N87o55v51ý 2671889773811

No, pokud se dobýval sekerou do dveří, tak možná o něco dřív..

0/0
27.3.2015 13:25

M30i48c49h97a90l 20P98a73v51l47á98t 9663523184449

Mohl jim vysvetlit, ze mu klice spadly do zachoda.

+1/0
27.3.2015 14:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.