- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Kapitáne? Kapitáne? Slyšíte mě? Tady je Achmed."
"Žádný problém, Achmede, otevřu dveře."
Kdysi létalo v kokpitu víc lidí, tak nic podobného nehrozilo. Inu, šetří se na počtu zaměstnanců.
Ale hrozilo. Treba v pripade Federal Express Flight 705 to neskoncilo katastrofou jen kvuli opravdu velke klice.
To je ale prca. Do diskuze vrznete jako relevantni argument instruktazni video Airbus Industries a hle, druhy den z toho mate clanek i s rebrandem videa.
Mimochodem, video na jutub ma za dva dny cca 1.6 mil. zhlednuti.
otázka času kdy piloti nebudou potřeba . Je problém každé vychýlení kurzu buď potvrdit kontrolní věží a nebo uzamknout řízení autopilota na dobu nezbytně nutnou. Ale po válce je každý generál .Taky nechápu v dnešní době že v pilotní kabine atd nejsou kamery , kašlu na porušování soukromí . Pro bezpečnost v letadle mě opravdu nevadí ta buzerace na letišti a když lítáte často , tak si člověk zvykne .
Viz vlak, metro, tramvaj, raketoplán, kosmické lodě, drony,...
Technicky se už bez pilotů / řidičů na hodně místech obejdeme / už to umíme, ale zatímco na zahynuvší pilot už nic platit nebude (a proto mnohdy "hodíme to na pilota"), u automatů by bylo vždy příčinou selhání techniky takže by se výrobci nedoplatili.
Pamatuji ze pred casem uvazovali letecke spolecnosti zavest na kratkych a strednich trasach jen jednoho pilota z ekonomickych duvodu. Odbory pilotu ale s nima vybehli. Je tomu asi 4-5 roku.
Jasně no, každý chce ušetřit, jen si kolikrát neuvědomí možné následky... 99,9 % letů by 1 pilot zvládl, ale riziko tam je.
Obávám se, že když se to jeden z pilotů rozhodne letadlo poslat k zemi, tak i když nebude v kabině sám, už pouhé přetahování o knipl povede ke katastrofě. Bohužel, mnoha opatřeními jde riziko snižovat, ale ne odstranit...
S největší pravděpodobností. Hlavně když to udělá v nízké výšce.
Letadlo jako zbraň hromadného ničení? To jako že práškuje?
Ne, ale pilot jej může navést do obydlené oblasti.
Podle mě je to úplně jedno. On přece nemohl vědět že kapitán zrovna někam odejde. Kdyby tam byl, tak by ho třeba podřízl. Ať jeho, nebo kohokoliv jiného.
Mohl. Treba vedel, ze kapitan ma ve zvyku, kdyz se letadlo dostane do predepsane letove hladiny, jit si protahnout si nohy a zastavit se na zachode.
Prosím vás, pokud je tu nějaký pilot, co by se chtěl zasebevraždit, když náhodou někam poletím. Skákněte nejdřív raději za mnou, zabiju vás sám a slibuji že bezbolestně...
Jenže pak nedoletíte dál než na Ruzyni (ta věznice nese ještě původní název vesnice)
Tedy, přese všechnu tu tragédii, dveře za to nemůžou - našel by si jiný způsob, ale, to muselo být až k smíchu..
Představte si sami sebe, jak tam stojíte, víte že máte tak 5 minut, nikde žádný nástroj ani zbraň nebo cokoli by vám pomohlo, a tak mlátíte hlavou do těch pancéřovejch dveří....
Tam asi skutečně mohla fungovat jen slova... Je to děsivé pomyšlení. Ve chvíli, kdy pilot odmítl pustit kapitána dovnitř, ještě byla naděje, že si to kopilot rozmyslí. Jenže pak kopilotovi hrozí, že se to někdo dozví (a kapitán může slibovat, jak chce, ale je jasné, že v zájmu všech by to nahlásit musel). (spekulace)