Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka levnější než párek v rohlíku. I takto vypadá souboj o zákazníka

Poletíte low costem, nebo tradiční aerolinkou? Nepohodlné, ale levné sedačky, omezená kapacita letišť, rozdílné ceny paliva, kvalita servisu, to jsou všechno faktory, které hrají v bitvě o létajícího zákazníka zásadní roli. Máme pro vás první díl seriálu Lesk a bída současné letecké dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P33e64t59r 37V50i19n35t12r39l16í96k 3436284761

Evropské lowcosty jsou pořád kvalitnější, než kdejaká indická, či jihovýchodoasijská letekcá společnost.. na druhou stranu je těch společností tolik, že se holt musí smířit s nižšími výdělky a externí vlivy k tomu také dost míchají kartami ;-)

0/0
15.4.2015 12:25

P35a22v52e13l 71Š37a73p86o74v12a40l21o24v 9549112133196

Co si autor představuje pod pojmem "hrozné odbavení a mizerná nabídka služeb na palubě" při hodinovém letu? Proč neletí např. s nějakým soukromým "Jetem", tam je zřejmě pohodlí a servis ještě lepší. Článek je opravdu reklamou pro velké společnosti.

+3/0
13.4.2015 12:22

J91o87z70e16f 55D37u87h97a37c62e79k 7551780353210

letel som viackrat ako s Ryanairom aj s velkymi spolocnostami (british airways, csa, austrian airlines) a v odbaveni a pristupu personalu som nezaznamenal ziadny rozdiel

0/0
13.4.2015 14:22

J90o64s75e11f 27H93á28b 2453884919526

do 2 hodin letu se dá o low cost opravdu uvažovat, ale dál ne.

0/0
12.4.2015 21:15

T45o81m48á16š 26B20l50a44h89o87š 6896887365840

Každý by chtěl všechno co nejlevnější.

ALE běda, když pak někomu zaměstnavatel sáhne na plat a také jej sníží ...

0/0
11.4.2015 16:51

Z89d33e25n57ě47k 74B82ř46í63z19a 8966595829666

populisticky PR clanek velkych leteckych spolecnosti zneuzivajici padu lowcostu Germanwings.

Ja teda vzdycky budu volit pri letani po Evrope lowcost. Ne ze bych nemel na drazsi letenku, ale z principu. Nepotrebuju si priplacet za extra servis, ktery nepotrebuju. V Anglii jsem za 2 hodiny a to preziju bez jidla a piti.

Pan O'Leary to vystihl dokonale:

youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o

+1/0
11.4.2015 16:14

L30u98k45á35š 33T16ó30t70h 6878853287892

"...společnost Ryanair rozzlobila řadu klientů tím, že u objednaných nových sedaček už ani není systém pro polohování."

Ja osobne to ocenujem. Nemoze sa stat, ze si niekto predo mnou sklopi sedadlo a uberie mi polovicu uz aj tak minimalneho priestoru.

+10/−1
10.4.2015 11:46

Z67d87e46n84ě15k 74B52ř85í69z55a 8526615519386

ty mista na stani mely byt vzadu v letadle, s vasim mistem by to nemelo nic spolecneho.

0/−4
11.4.2015 16:16

H42y47n32e65k 49Š95l20a15h19ů65n80e69k 4279483986709

Pan Tóth o voze, vy zase o koze ;-D

+1/0
12.4.2015 23:21

M42a57t68o11u89š 77P71r21e33u37s13s 6400154772709

Ve vozech 2.třídy ve vlaku jsou polohovatelná sedadla spíše vzácností a přesto vlak jede klidně i 10 hodin a více.

0/0
13.4.2015 22:23

C12a86r11m50e80n 74K77e79l18l33i85e 8281291461168

Ve vlaku cestujici nestravi 10 hodin pripoutany do sedadla kvuli mozne turbulenci.

Muze se kdykoliv jit projit, postat u okna a ma na to vic mista nez v letadle.

0/0
14.4.2015 4:59

M13i19r38o10s54l61a83v 79H27e19r20a28n 6358437271

To je pravda ale i v letadle se muze cestujici projit alespon na zachod a nebo za nekym promluvit :-)

0/0
16.4.2015 0:15

P48e13t31e63r 39K87o51r69e28n 6623198701491

zabudli ste dodat, ze vela beznych dopravcoc znizuju naklady , a na europskych letoch nedostanete ani vodu, ani batozinu zdarma, podobne ako u lowcostov. napr. Iberia, Brussel airlines atd. jednoducho lacnejsia letenka- mensi servis. co je na tom divneho. vcera vecer som si kupil VIE-DXB s UIA. tak som na ukraincov zvedavy, aj ked toho vela necakam

0/−1
9.4.2015 10:12

J80a53n 71H67a11v94l36i57n77a 9304976539923

tak UIA asi nejhorsi, co jsem kdy letel, Aeroflot je proti nim premiova spolecnost s milym personalem na palube a to je co rict

+2/0
9.4.2015 10:18

O76n82d25r46e56j 38M76a85r68e55c39e76k 3750868500105

Tak zrovna aeroflot šel kvalitou dost nahoru....

+3/−1
9.4.2015 10:23

J66a59n 73H18a22v21l25i23n82a 9694566229293

ja vim, ale tady se nenosi chvalit neco ruskeho, jsou to prece ozrali muzici;-)........dokonce i s reklamaci jsem u Rusu nemel problem, coz me mile prekvapilo a letel bych s nimi zase.....do Asie maji celkem fajn ceny

+2/−1
9.4.2015 10:28

O93n19d54r80e24j 51M94a41r51e75c49e24k 3200138770835

Já bych to s ruskem nedramatizoval. Nemotal bych dohromady služby, produkty a výrobky a pod s politikou. S aeroflotem jsem měl čest jednou. A teda byl jsem mile překvapen. Story, který mi povídala babička, kdy nad kavkazem letěla práve s aeroflotem v 80 tých letech a proti ní seděla babka se slepicí v košíku už jsou fakt pasé. Krásnej novej boing, personál příjemný, nebylo co vytknout....

+2/0
9.4.2015 10:31

M27i10c37h76a83l 69P18a85v37l78á92t 9223673334369

Ano, sel. Ovsem ma to stale nektera specifika. Napr. uroven chovani kabinoveho personalu je stale ... typicky ruska. A jsou i dalsi musky.

+1/−2
9.4.2015 10:39

M43i66c41h86a41l 87P81a44v45l73á59t 9523493694409

Pane Vaclave, ja s tou spolecnosti uz nekolik let letam a dobre vim, o cem pisu. :o)

0/0
9.4.2015 20:27

P37e92t24e84r 16K84o86r14e43n 6653408601671

je to mozne, uvidime. podla skytrax maju dve hviezdy. na ten termin co som potreboval vychadzali najlepsie - konkretne 210 eur RW. dobry kauf. a lietadla maju fakt nove

0/0
9.4.2015 10:25

J55a27n 67H96a84v44l61i82n31a 9314436489533

ja s nima letel 2x a letusky se tvarily jak polib mi p.... a pokud mozno nekomunikovaly...a jidlo taky nic moc, spis nic

A od znamych mam podobne zkusenosti

0/0
9.4.2015 10:29

J50a84n 36S24e38m80i92k 4234927862379

Ja jsem s UIA letel predevcirem z bangkoku- nemaji ani obrazovky na sedackach, a za cokoli jineho nez caj a dzus si musi clovek zaplatit.

Ale pokud dal by jsem nejakych 7 tisic o co byli levnejsi oproti ostatnim za tyhle veci aby mi zprijemnili 10 hodin v plechovce?

Odpoved je ne. Takze OK kdyz clovek vi co ceka

0/0
9.4.2015 15:34

J80o29s92e77f 36C79h29o84v69á23n46e60k 4396969696

Hezké čtení . Dobře napsaný článek -díkyR^

+9/0
9.4.2015 10:06

O27n48d96r88e49j 73M10a79r70e57c33e49k 3520468730405

V zásadě se mi idea lowcostů líbí a nic proti nim nemám. Jako studentovi mi umožňovali cestovat značně levně, spartánské podmínky se na 1,5 - 2,5 hodiny dají vydržet (Po Evropě stejně člověk déle neletí) a spousta z nich má i relativně kvalitní servis. Aerolinku kterou ovšem nemůžu vystát je RyanAir. Kde můžou udělaj problém, s člověkem zacházej jako s dobytkem a jejich systém účtování všech možných poplatků.... No a pak jejich majitel O Learey. Nesedí mi to. Radši dám o pár stovek víc a vím, že poletím v klidu.

+3/0
9.4.2015 9:38

J74a97n 74L29a58k63o42m96ý 7611175955874

To není jen o Ryanairu, ale i o těch jejich zaměstnancích. Třeba v Itálii toho projde tolik, že byste se nestačil divit :-)

+1/0
9.4.2015 10:40

O24n52d25r19e74j 41M90a53r48e92c17e65k 3320958520345

zrovna Milano Bergamo jsem z prestupnich letist uplne vyradil, to neslo. Uznavam, mel jsem trosku kocovinu, ale i tak...

0/0
9.4.2015 10:44

P88e15t87r 20V70a48n27ě12k 3747648713646

Ta doba je opravdu pryč, kdy se lítalo z Brno do Londýna  nebo Barcelony za 300 zpatecny let. A s Air Asia letenky po cele Asii do 1500 Kč. Z Kuala Lumpur do Brisbane a zpět Melbourne za 2000. Ale kdo hledá, najde !!!!!!

+1/−1
9.4.2015 9:11

M40a11r11t35i31n 84V69á94c26l41a95v 3144538663740

Idealni by bylo sirsi pouzivani business class ktere by vedlo k jejimu zlevneni.

0/0
9.4.2015 9:02

P51e12t31r 93V68a58n54ě85k 3907678773846

Důležité je, zda potřebujete přesný termín a nebo levných let. A o bezpečnosti letu i při těch pár haváriích vubec neuvažuji. Když jsme ještě litali z Prahy, tak jsme si na letišti pogratulovali, že jsme přežili cestu po českých dálnicích. !!!!!!

+1/0
9.4.2015 9:00

J48a87n 52R53i44e40g88e27l 1274176465692

jo z Ostravy do Phy jet pul dne po tankodromu - souhlasim, let uz byla tresnicka na dortu, nejhorsi se dostat na letiste :)

0/0
9.4.2015 10:46

G15a63b55r30i45e47l23a 67K68o26b32l42í25ž19k85o73v71á 2321250859434

Jojo, letenky za par korun jsou fajn, nez se v poslednim kroku objednavky dozvite, ze i s poplatkama to bude za nekolik tisic:)

+1/0
9.4.2015 8:10

T42o26m60á85š 51M77o85r45a30v14č45í47k 3757736323205

Proto je lepší je vyhledávat přes speciální vyhledávače, které vám vyklopí konečné ceny a že už takových vyhledávačů existuje spousta.

+1/0
9.4.2015 8:54

P41e27t31r 51N55e52c32h77a65n78i71c18k73ý 7413836748290

Pro orientaci jsou ty vyhledávače fajn, ale stalo se mi několikrát, že buď vyhledávač dal cenu vyšší než skutečně byla nebo nenašel akční nabídku.

0/0
9.4.2015 8:56

J19a29n21a 76S43t10e26h18l31í30k50o57v20á 2149770670516

když nepotřebujete zavazadla navíc, tak nevidím problém..

0/0
9.4.2015 10:01

J30a75n 72H62a64v75l46i88n76a 9774466129703

Zarazi me, ze autor jako znamy odbornik se super archivem zminuje, ze africke spolecnosti teprve zahaji lety s 787 a pritom s nim min. Ethiopian uz 2 roky lita a mel i incident s bateriemi........

A v Rusku snad krom par Tucek (134, 154, 204) na vnitro linkach, litaji uz leta jen A a B, stare velke IL86/96 uz jsou taky mimo provoz

+2/0
9.4.2015 7:55

L10u93k26a36s 97C39o32d92r 6328942110101

Tech renoncu je v tom clanku hrozne moc (a celkem se desim, jak bude vypadat druhej dil). Kluci z Technetu by to meli pred uverejnenim jeste prohnat nejakou odbornou korekturou.

+1/−1
9.4.2015 7:58

L96u41k28a10s 96C36o50d41r 6108782280971

Ja bych ty lowcosty na vetsi vzdalenosti zas az tak nezatracoval. Vetsina lidi sice pise, ze vyzaduje na delsich letech vyssi uroven komfortu, ale spousta z nich se pak zcela dobrovolne nasouka treba u Emirates nebo Air France do sardinkozni economy class Boeingu 777 s rozlozenim sedacek 3-4-3, coz je jedno z nejvetsich zverstev soucasne linkove prepravy, a jeste si pochvaluji, jaky je to luxus. Takze ve finale to bude stejne jenom o marketingu...

+2/−1
9.4.2015 7:44

M81i30c51h42a40l 41P38a26v23l15á92t 9523273864219

3-4-3 v triple seven celkem jde. Opakovane jsem takhle zaradil desetihodinovy let a zadny problem. Rad poletim zas. Peklo je delat hodinu a pul sardinku u EZY (tam mne okamzite napadlo, ze trikrat drazsi let s BA by se rozhodne vyplatil).

+1/0
9.4.2015 13:02

L54u72k50a30s 77C40o44d64r 6778202470451

S tim nesouhlasim. Nalital jsem celkem dost letu ve "stare" konfiguraci Air France (3-3-3) a kdyz presli na 3-4-3, tak sla kvalita cestovani do haje (uzke sedacky, uzke ulicky, mnohem min mista v binech a vseobecne vetsi "bordel" v letadle). Ostatne to je duvod, proc se treba economy u Emirates vyhybam pokazde, kdyz mam tu moznost. Staci se podivat na recenze aerolinek, kde si na to stezuje spousta lidi.

0/0
9.4.2015 13:47

M77i67c82h71a27l 73P73a92v66l97á92t 9763193894179

Tak jiste, 3-3-3 muselo byt lepsi.

Asi bych mel dodat, ze ja letal aerofloti 300ER, kde je sirka sedadla podle dostupnych udaju o 0.8" vetsi nez u Francouzu. A skutecne nic dramatickeho.

0/0
9.4.2015 17:44

P56e78t54r 17C54e34r85v30e62n69y 1433630295

podpalubi A380 je prej taky dobra 'zabava' :)

0/−1
10.4.2015 19:31

C71a82r16m64e72n 57K66e97l49l40i10e 8841291921438

Prej.

JPP nebo jste skutecne s A380 uz letel?

0/0
13.4.2015 10:57

R45a82d43m72i98l84a 37S20i53m33č26á81k17o33v29á 5515543905675

hezká reklama, všichni lítejte je s velkými společnostmi ;-D osobně nemám nejmenší problém lítat s nízkonákladovkou.. pokud je to max 3 hodiny, tak neváhám... lítám pravidelně do Osla, tak 6-7x ročně, mám na výběr z blízkých letišť Katowice, Krakow nebo Wroclaw... většinou lítám z Wroclawi, i když to mám 2 hodiny autem, ale po krásné dálnici :-) Katowice mám cca 1 hod a 10 minut, ale odlet je v 6 ráno a to mi nevyhovuje, raději popojedu kousek dál a odlétám v 18,30... Taky mám možnost letět z Prahy s Norwegian, ale kdo by se třepal půl dne na Ruzyň... navíc zpáteční letenka s Norwegian cca 3000kč a zpáteční z Polska 500-700 kč...

+3/0
9.4.2015 7:39

A37n93d49r36e78j 69K58r17á71l 7595606725195

Zvlastni, takze Vam vic vyhovuje letet v 18:30 a prespavat?

0/0
9.4.2015 8:20

R51a51d57m63i83l16a 53S75i47m65č33á56k48o38v24á 5525573715715

lítám tam za prací, ne na výlety, z letiště mám odvoz autem... jednou jsem letěla v 6 ráno, vyjížděla jsem něco po třetí hodině, vůbec jsem nespala, protože jsem měla strach, že zaspím... celý den jsem byla vyřízená a stejně jsem to odpoledne zalomila... takže pro mne opravdu výhodnější letět večer...

+1/0
9.4.2015 8:30

A90n78d66r63e75j 33K36r11á48l 7345636105125

Tak pokud to plati zamestnavatel a nevadi mu to, pak proc ne.

0/0
9.4.2015 8:36

R81a68d28m33i27l75a 75S16i35m44č80á55k20o21v36á 5215853445795

platím si to sama :-)

+2/0
9.4.2015 8:43

J79a93n 19R42i27e25g56e24l 1594516525732

tak kazdopadne asi bydlite v Ostrave :)

+1/0
9.4.2015 10:38

R65a95d15m32i31l62a 48S45i32m37č90á45k67o55v37á 5635473905305

asi 30km od Ostravy ;-)

0/0
9.4.2015 11:40

V68a39c54l67a83v 65V22a13v73r74a 3327124505387

zásadně nelétám s chartery. Cena letenky zas takovou roli nehraje. Ani aeroklub ČSA není dostatečně solidní a lze-li, ochotně se jim vyhnu. O Aeroflotu to platí také. Zpravidla letí spoje třeba z FRA do Prahy dva a jeden to raději volím KLM nebo pod.

Přes oceán z USA jsou letenky plus mínus o prízdninách 1500 USD s cestou zpět, mimo prázdniny kolem 1400.- i o chlup méně. Tam boj o cestujícího končí.

Kecy že ČSA bude létat z PRG na Floridu dnes nebere vážně v podstatě nikdo. O něco podobného se pokouší Lufthansa. Uvidíme. (A mohli by mít jednou dvakrát týdně plno.) Z Tampy se létá na Kubu. Možná se iDnes jednou odváží o této pro Čechy jistě neuvěřitelní skutečnosti, něco napsat. Ba domorodci v ČR věří že USA trestá své občany za návštěvu tak nehostinné krajiny jako je Kuba. Jeden rezort, v dost otřesných podmínkách na rozdíl od dob socialismu. Němci a Kaďané by mohli mluvit.

Tedy kdyby to stálo za to. Těch destinací neskutečně lákavějších mají Amíci moc.

+1/−15
9.4.2015 4:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.