Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Letenka levnější než párek v rohlíku. I takto vypadá souboj o zákazníka

Poletíte low costem, nebo tradiční aerolinkou? Nepohodlné, ale levné sedačky, omezená kapacita letišť, rozdílné ceny paliva, kvalita servisu, to jsou všechno faktory, které hrají v bitvě o létajícího zákazníka zásadní roli. Máme pro vás první díl seriálu Lesk a bída současné letecké dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P97e50t19r 32V41i86n45t52r41l84í75k 3436144361

Evropské lowcosty jsou pořád kvalitnější, než kdejaká indická, či jihovýchodoasijská letekcá společnost.. na druhou stranu je těch společností tolik, že se holt musí smířit s nižšími výdělky a externí vlivy k tomu také dost míchají kartami ;-)

0/0
15.4.2015 12:25

P80a72v31e88l 31Š46a42p57o26v39a47l83o48v 9419932533126

Co si autor představuje pod pojmem "hrozné odbavení a mizerná nabídka služeb na palubě" při hodinovém letu? Proč neletí např. s nějakým soukromým "Jetem", tam je zřejmě pohodlí a servis ještě lepší. Článek je opravdu reklamou pro velké společnosti.

+3/0
13.4.2015 12:22

J67o24z17e14f 43D20u12h72a68c60e72k 7891950513350

letel som viackrat ako s Ryanairom aj s velkymi spolocnostami (british airways, csa, austrian airlines) a v odbaveni a pristupu personalu som nezaznamenal ziadny rozdiel

0/0
13.4.2015 14:22


J18o17s83e76f 79H88á52b 2653604609186

do 2 hodin letu se dá o low cost opravdu uvažovat, ale dál ne.

0/0
12.4.2015 21:15

T60o15m12á49š 60B13l98a90h31o41š 6456227725680

Každý by chtěl všechno co nejlevnější.

ALE běda, když pak někomu zaměstnavatel sáhne na plat a také jej sníží ...

0/0
11.4.2015 16:51

Z86d78e28n73ě73k 95B53ř48í50z42a 8236335859696

populisticky PR clanek velkych leteckych spolecnosti zneuzivajici padu lowcostu Germanwings.

Ja teda vzdycky budu volit pri letani po Evrope lowcost. Ne ze bych nemel na drazsi letenku, ale z principu. Nepotrebuju si priplacet za extra servis, ktery nepotrebuju. V Anglii jsem za 2 hodiny a to preziju bez jidla a piti.

Pan O'Leary to vystihl dokonale:

youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o

+1/0
11.4.2015 16:14

L35u87k34á63š 47T82ó58t93h 6218623587332

"...společnost Ryanair rozzlobila řadu klientů tím, že u objednaných nových sedaček už ani není systém pro polohování."

Ja osobne to ocenujem. Nemoze sa stat, ze si niekto predo mnou sklopi sedadlo a uberie mi polovicu uz aj tak minimalneho priestoru.

+10/−1
10.4.2015 11:46

Z38d91e52n43ě85k 75B47ř63í16z30a 8656865419866

ty mista na stani mely byt vzadu v letadle, s vasim mistem by to nemelo nic spolecneho.

0/−4
11.4.2015 16:16

H44y64n61e62k 97Š28l89a74h14ů61n15e57k 4869183306139

Pan Tóth o voze, vy zase o koze ;-D

+1/0
12.4.2015 23:21

M30a34t61o20u46š 29P19r57e89u78s46s 6200314702809

Ve vozech 2.třídy ve vlaku jsou polohovatelná sedadla spíše vzácností a přesto vlak jede klidně i 10 hodin a více.

0/0
13.4.2015 22:23

C14a96r60m51e71n 58K56e11l95l34i20e 8121761391338

Ve vlaku cestujici nestravi 10 hodin pripoutany do sedadla kvuli mozne turbulenci.

Muze se kdykoliv jit projit, postat u okna a ma na to vic mista nez v letadle.

0/0
14.4.2015 4:59

M69i89r76o96s10l62a66v 16H34e33r27a41n 6528507381

To je pravda ale i v letadle se muze cestujici projit alespon na zachod a nebo za nekym promluvit :-)

0/0
16.4.2015 0:15

P20e38t93e39r 44K75o82r21e68n 6603578741151

zabudli ste dodat, ze vela beznych dopravcoc znizuju naklady , a na europskych letoch nedostanete ani vodu, ani batozinu zdarma, podobne ako u lowcostov. napr. Iberia, Brussel airlines atd. jednoducho lacnejsia letenka- mensi servis. co je na tom divneho. vcera vecer som si kupil VIE-DXB s UIA. tak som na ukraincov zvedavy, aj ked toho vela necakam

0/−1
9.4.2015 10:12

J19a49n 94H98a54v22l49i22n49a 9414936829133

tak UIA asi nejhorsi, co jsem kdy letel, Aeroflot je proti nim premiova spolecnost s milym personalem na palube a to je co rict

+2/0
9.4.2015 10:18

O44n93d44r46e35j 38M68a53r83e80c90e48k 3440938350235

Tak zrovna aeroflot šel kvalitou dost nahoru....

+3/−1
9.4.2015 10:23

J92a85n 41H12a18v40l29i23n76a 9454526949253

ja vim, ale tady se nenosi chvalit neco ruskeho, jsou to prece ozrali muzici;-)........dokonce i s reklamaci jsem u Rusu nemel problem, coz me mile prekvapilo a letel bych s nimi zase.....do Asie maji celkem fajn ceny

+2/−1
9.4.2015 10:28

O70n25d54r97e50j 92M79a76r74e25c20e49k 3750498950215

Já bych to s ruskem nedramatizoval. Nemotal bych dohromady služby, produkty a výrobky a pod s politikou. S aeroflotem jsem měl čest jednou. A teda byl jsem mile překvapen. Story, který mi povídala babička, kdy nad kavkazem letěla práve s aeroflotem v 80 tých letech a proti ní seděla babka se slepicí v košíku už jsou fakt pasé. Krásnej novej boing, personál příjemný, nebylo co vytknout....

+2/0
9.4.2015 10:31

M27i63c73h14a28l 24P28a10v96l71á42t 9843133274219

Ano, sel. Ovsem ma to stale nektera specifika. Napr. uroven chovani kabinoveho personalu je stale ... typicky ruska. A jsou i dalsi musky.

+1/−2
9.4.2015 10:39

M32i10c87h65a30l 33P89a95v83l29á23t 9193663854969

Pane Vaclave, ja s tou spolecnosti uz nekolik let letam a dobre vim, o cem pisu. :o)

0/0
9.4.2015 20:27

P90e52t73e80r 34K34o41r51e65n 6953408781491

je to mozne, uvidime. podla skytrax maju dve hviezdy. na ten termin co som potreboval vychadzali najlepsie - konkretne 210 eur RW. dobry kauf. a lietadla maju fakt nove

0/0
9.4.2015 10:25

J95a17n 43H88a21v92l37i24n26a 9944326619423

ja s nima letel 2x a letusky se tvarily jak polib mi p.... a pokud mozno nekomunikovaly...a jidlo taky nic moc, spis nic

A od znamych mam podobne zkusenosti

0/0
9.4.2015 10:29

J50a24n 32S39e98m86i86k 4154557872229

Ja jsem s UIA letel predevcirem z bangkoku- nemaji ani obrazovky na sedackach, a za cokoli jineho nez caj a dzus si musi clovek zaplatit.

Ale pokud dal by jsem nejakych 7 tisic o co byli levnejsi oproti ostatnim za tyhle veci aby mi zprijemnili 10 hodin v plechovce?

Odpoved je ne. Takze OK kdyz clovek vi co ceka

0/0
9.4.2015 15:34

J74o47s79e97f 74C56h23o64v36á59n26e43k 4336159746

Hezké čtení . Dobře napsaný článek -díkyR^

+9/0
9.4.2015 10:06

O77n73d14r63e38j 56M85a12r72e97c11e50k 3730108790625

V zásadě se mi idea lowcostů líbí a nic proti nim nemám. Jako studentovi mi umožňovali cestovat značně levně, spartánské podmínky se na 1,5 - 2,5 hodiny dají vydržet (Po Evropě stejně člověk déle neletí) a spousta z nich má i relativně kvalitní servis. Aerolinku kterou ovšem nemůžu vystát je RyanAir. Kde můžou udělaj problém, s člověkem zacházej jako s dobytkem a jejich systém účtování všech možných poplatků.... No a pak jejich majitel O Learey. Nesedí mi to. Radši dám o pár stovek víc a vím, že poletím v klidu.

+3/0
9.4.2015 9:38

J18a12n 87L10a98k28o88m44ý 7281295755474

To není jen o Ryanairu, ale i o těch jejich zaměstnancích. Třeba v Itálii toho projde tolik, že byste se nestačil divit :-)

+1/0
9.4.2015 10:40

O77n23d64r15e94j 74M80a21r37e81c83e57k 3460898930945

zrovna Milano Bergamo jsem z prestupnich letist uplne vyradil, to neslo. Uznavam, mel jsem trosku kocovinu, ale i tak...

0/0
9.4.2015 10:44

P12e57t22r 23V62a58n46ě80k 3247128863766

Ta doba je opravdu pryč, kdy se lítalo z Brno do Londýna  nebo Barcelony za 300 zpatecny let. A s Air Asia letenky po cele Asii do 1500 Kč. Z Kuala Lumpur do Brisbane a zpět Melbourne za 2000. Ale kdo hledá, najde !!!!!!

+1/−1
9.4.2015 9:11
Foto

M73a84r73t92i38n 65V36á34c30l86a85v 3674158143810

Idealni by bylo sirsi pouzivani business class ktere by vedlo k jejimu zlevneni.

0/0
9.4.2015 9:02

P95e74t15r 26V50a81n98ě49k 3327268273356

Důležité je, zda potřebujete přesný termín a nebo levných let. A o bezpečnosti letu i při těch pár haváriích vubec neuvažuji. Když jsme ještě litali z Prahy, tak jsme si na letišti pogratulovali, že jsme přežili cestu po českých dálnicích. !!!!!!

+1/0
9.4.2015 9:00

J63a60n 15R68i24e59g77e34l 1594176975832

jo z Ostravy do Phy jet pul dne po tankodromu - souhlasim, let uz byla tresnicka na dortu, nejhorsi se dostat na letiste :)

0/0
9.4.2015 10:46

G52a61b37r68i76e36l35a 37K93o53b41l97í27ž37k80o59v32á 2131740529154

Jojo, letenky za par korun jsou fajn, nez se v poslednim kroku objednavky dozvite, ze i s poplatkama to bude za nekolik tisic:)

+1/0
9.4.2015 8:10

T48o18m98á66š 35M79o98r90a53v13č71í24k 3977286663395

Proto je lepší je vyhledávat přes speciální vyhledávače, které vám vyklopí konečné ceny a že už takových vyhledávačů existuje spousta.

+1/0
9.4.2015 8:54

P46e22t63r 49N89e98c36h65a61n36i25c42k50ý 7523106848930

Pro orientaci jsou ty vyhledávače fajn, ale stalo se mi několikrát, že buď vyhledávač dal cenu vyšší než skutečně byla nebo nenašel akční nabídku.

0/0
9.4.2015 8:56

J19a98n56a 87S59t77e69h98l56í94k61o87v94á 2559220820416

když nepotřebujete zavazadla navíc, tak nevidím problém..

0/0
9.4.2015 10:01

J65a73n 37H40a50v98l28i98n39a 9694286729753

Zarazi me, ze autor jako znamy odbornik se super archivem zminuje, ze africke spolecnosti teprve zahaji lety s 787 a pritom s nim min. Ethiopian uz 2 roky lita a mel i incident s bateriemi........

A v Rusku snad krom par Tucek (134, 154, 204) na vnitro linkach, litaji uz leta jen A a B, stare velke IL86/96 uz jsou taky mimo provoz

+2/0
9.4.2015 7:55

L21u62k28a24s 23C33o57d39r 6898332140701

Tech renoncu je v tom clanku hrozne moc (a celkem se desim, jak bude vypadat druhej dil). Kluci z Technetu by to meli pred uverejnenim jeste prohnat nejakou odbornou korekturou.

+1/−1
9.4.2015 7:58

L30u10k79a69s 98C48o30d85r 6378692680281

Ja bych ty lowcosty na vetsi vzdalenosti zas az tak nezatracoval. Vetsina lidi sice pise, ze vyzaduje na delsich letech vyssi uroven komfortu, ale spousta z nich se pak zcela dobrovolne nasouka treba u Emirates nebo Air France do sardinkozni economy class Boeingu 777 s rozlozenim sedacek 3-4-3, coz je jedno z nejvetsich zverstev soucasne linkove prepravy, a jeste si pochvaluji, jaky je to luxus. Takze ve finale to bude stejne jenom o marketingu...

+2/−1
9.4.2015 7:44

M29i80c68h16a88l 41P77a39v39l37á32t 9853753414369

3-4-3 v triple seven celkem jde. Opakovane jsem takhle zaradil desetihodinovy let a zadny problem. Rad poletim zas. Peklo je delat hodinu a pul sardinku u EZY (tam mne okamzite napadlo, ze trikrat drazsi let s BA by se rozhodne vyplatil).

+1/0
9.4.2015 13:02

L97u69k17a17s 44C47o16d45r 6378972980591

S tim nesouhlasim. Nalital jsem celkem dost letu ve "stare" konfiguraci Air France (3-3-3) a kdyz presli na 3-4-3, tak sla kvalita cestovani do haje (uzke sedacky, uzke ulicky, mnohem min mista v binech a vseobecne vetsi "bordel" v letadle). Ostatne to je duvod, proc se treba economy u Emirates vyhybam pokazde, kdyz mam tu moznost. Staci se podivat na recenze aerolinek, kde si na to stezuje spousta lidi.

0/0
9.4.2015 13:47

M98i28c34h54a34l 34P58a55v93l14á75t 9703833444729

Tak jiste, 3-3-3 muselo byt lepsi.

Asi bych mel dodat, ze ja letal aerofloti 300ER, kde je sirka sedadla podle dostupnych udaju o 0.8" vetsi nez u Francouzu. A skutecne nic dramatickeho.

0/0
9.4.2015 17:44

P77e79t39r 19C97e40r50v16e77n51y 1753130415

podpalubi A380 je prej taky dobra 'zabava' :)

0/−1
10.4.2015 19:31

C72a63r70m71e44n 17K38e18l61l14i61e 8661741941588

Prej.

JPP nebo jste skutecne s A380 uz letel?

0/0
13.4.2015 10:57

R93a82d28m42i19l23a 83S39i24m20č39á42k48o82v30á 5815803865335

hezká reklama, všichni lítejte je s velkými společnostmi ;-D osobně nemám nejmenší problém lítat s nízkonákladovkou.. pokud je to max 3 hodiny, tak neváhám... lítám pravidelně do Osla, tak 6-7x ročně, mám na výběr z blízkých letišť Katowice, Krakow nebo Wroclaw... většinou lítám z Wroclawi, i když to mám 2 hodiny autem, ale po krásné dálnici :-) Katowice mám cca 1 hod a 10 minut, ale odlet je v 6 ráno a to mi nevyhovuje, raději popojedu kousek dál a odlétám v 18,30... Taky mám možnost letět z Prahy s Norwegian, ale kdo by se třepal půl dne na Ruzyň... navíc zpáteční letenka s Norwegian cca 3000kč a zpáteční z Polska 500-700 kč...

+3/0
9.4.2015 7:39

A57n78d22r78e89j 96K26r35á49l 7705776145455

Zvlastni, takze Vam vic vyhovuje letet v 18:30 a prespavat?

0/0
9.4.2015 8:20

R73a74d20m29i57l91a 83S97i63m49č86á42k29o96v97á 5755223315405

lítám tam za prací, ne na výlety, z letiště mám odvoz autem... jednou jsem letěla v 6 ráno, vyjížděla jsem něco po třetí hodině, vůbec jsem nespala, protože jsem měla strach, že zaspím... celý den jsem byla vyřízená a stejně jsem to odpoledne zalomila... takže pro mne opravdu výhodnější letět večer...

+1/0
9.4.2015 8:30

A83n93d18r34e45j 13K15r62á28l 7255666145745

Tak pokud to plati zamestnavatel a nevadi mu to, pak proc ne.

0/0
9.4.2015 8:36

R48a61d37m12i18l55a 70S60i38m40č73á79k58o39v12á 5645953375505

platím si to sama :-)

+2/0
9.4.2015 8:43

J94a64n 82R15i88e80g12e94l 1224886775452

tak kazdopadne asi bydlite v Ostrave :)

+1/0
9.4.2015 10:38

R44a33d30m37i54l57a 46S47i20m22č84á23k42o78v92á 5715333565335

asi 30km od Ostravy ;-)

0/0
9.4.2015 11:40

V25a60c69l75a34v 52V95a54v96r29a 3737674655267

zásadně nelétám s chartery. Cena letenky zas takovou roli nehraje. Ani aeroklub ČSA není dostatečně solidní a lze-li, ochotně se jim vyhnu. O Aeroflotu to platí také. Zpravidla letí spoje třeba z FRA do Prahy dva a jeden to raději volím KLM nebo pod.

Přes oceán z USA jsou letenky plus mínus o prízdninách 1500 USD s cestou zpět, mimo prázdniny kolem 1400.- i o chlup méně. Tam boj o cestujícího končí.

Kecy že ČSA bude létat z PRG na Floridu dnes nebere vážně v podstatě nikdo. O něco podobného se pokouší Lufthansa. Uvidíme. (A mohli by mít jednou dvakrát týdně plno.) Z Tampy se létá na Kubu. Možná se iDnes jednou odváží o této pro Čechy jistě neuvěřitelní skutečnosti, něco napsat. Ba domorodci v ČR věří že USA trestá své občany za návštěvu tak nehostinné krajiny jako je Kuba. Jeden rezort, v dost otřesných podmínkách na rozdíl od dob socialismu. Němci a Kaďané by mohli mluvit.

Tedy kdyby to stálo za to. Těch destinací neskutečně lákavějších mají Amíci moc.

+1/−15
9.4.2015 4:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.