Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letenka levnější než párek v rohlíku. I takto vypadá souboj o zákazníka

Poletíte low costem, nebo tradiční aerolinkou? Nepohodlné, ale levné sedačky, omezená kapacita letišť, rozdílné ceny paliva, kvalita servisu, to jsou všechno faktory, které hrají v bitvě o létajícího zákazníka zásadní roli. Máme pro vás první díl seriálu Lesk a bída současné letecké dopravy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P63e17t12r 25V21i95n79t92r97l36í42k 3766744191

Evropské lowcosty jsou pořád kvalitnější, než kdejaká indická, či jihovýchodoasijská letekcá společnost.. na druhou stranu je těch společností tolik, že se holt musí smířit s nižšími výdělky a externí vlivy k tomu také dost míchají kartami ;-)

0/0
15.4.2015 12:25

P94a32v52e27l 43Š18a51p98o33v47a29l64o16v 9519392363466

Co si autor představuje pod pojmem "hrozné odbavení a mizerná nabídka služeb na palubě" při hodinovém letu? Proč neletí např. s nějakým soukromým "Jetem", tam je zřejmě pohodlí a servis ještě lepší. Článek je opravdu reklamou pro velké společnosti.

+3/0
13.4.2015 12:22

J25o58z28e87f 56D18u58h84a43c78e51k 7961410733430

letel som viackrat ako s Ryanairom aj s velkymi spolocnostami (british airways, csa, austrian airlines) a v odbaveni a pristupu personalu som nezaznamenal ziadny rozdiel

0/0
13.4.2015 14:22

J56o30s50e15f 17H68á42b 2573164639826

do 2 hodin letu se dá o low cost opravdu uvažovat, ale dál ne.

0/0
12.4.2015 21:15

T64o94m56á89š 38B62l71a89h27o27š 6566317485240

Každý by chtěl všechno co nejlevnější.

ALE běda, když pak někomu zaměstnavatel sáhne na plat a také jej sníží ...

0/0
11.4.2015 16:51

Z92d42e98n38ě98k 12B91ř72í85z17a 8846115349286

populisticky PR clanek velkych leteckych spolecnosti zneuzivajici padu lowcostu Germanwings.

Ja teda vzdycky budu volit pri letani po Evrope lowcost. Ne ze bych nemel na drazsi letenku, ale z principu. Nepotrebuju si priplacet za extra servis, ktery nepotrebuju. V Anglii jsem za 2 hodiny a to preziju bez jidla a piti.

Pan O'Leary to vystihl dokonale:

youtube.com/watch?v=hZrEIvUnm-o

+1/0
11.4.2015 16:14

L76u82k11á21š 33T73ó52t62h 6388523507872

"...společnost Ryanair rozzlobila řadu klientů tím, že u objednaných nových sedaček už ani není systém pro polohování."

Ja osobne to ocenujem. Nemoze sa stat, ze si niekto predo mnou sklopi sedadlo a uberie mi polovicu uz aj tak minimalneho priestoru.

+10/−1
10.4.2015 11:46

Z34d51e56n25ě98k 98B12ř90í24z36a 8426285169616

ty mista na stani mely byt vzadu v letadle, s vasim mistem by to nemelo nic spolecneho.

0/−4
11.4.2015 16:16

H90y90n19e48k 15Š37l38a52h23ů44n26e44k 4969743706399

Pan Tóth o voze, vy zase o koze ;-D

+1/0
12.4.2015 23:21

M14a56t87o21u76š 49P26r69e18u84s97s 6420144492499

Ve vozech 2.třídy ve vlaku jsou polohovatelná sedadla spíše vzácností a přesto vlak jede klidně i 10 hodin a více.

0/0
13.4.2015 22:23

C82a15r71m81e61n 53K88e47l23l59i80e 8381211981638

Ve vlaku cestujici nestravi 10 hodin pripoutany do sedadla kvuli mozne turbulenci.

Muze se kdykoliv jit projit, postat u okna a ma na to vic mista nez v letadle.

0/0
14.4.2015 4:59

M11i37r29o83s32l85a40v 94H83e51r73a49n 6398297381

To je pravda ale i v letadle se muze cestujici projit alespon na zachod a nebo za nekym promluvit :-)

0/0
16.4.2015 0:15

P94e48t72e93r 43K39o35r91e18n 6853248181731

zabudli ste dodat, ze vela beznych dopravcoc znizuju naklady , a na europskych letoch nedostanete ani vodu, ani batozinu zdarma, podobne ako u lowcostov. napr. Iberia, Brussel airlines atd. jednoducho lacnejsia letenka- mensi servis. co je na tom divneho. vcera vecer som si kupil VIE-DXB s UIA. tak som na ukraincov zvedavy, aj ked toho vela necakam

0/−1
9.4.2015 10:12

J60a94n 21H14a70v53l83i70n22a 9304276629523

tak UIA asi nejhorsi, co jsem kdy letel, Aeroflot je proti nim premiova spolecnost s milym personalem na palube a to je co rict

+2/0
9.4.2015 10:18

O20n86d40r86e14j 58M27a84r63e42c65e26k 3650348750445

Tak zrovna aeroflot šel kvalitou dost nahoru....

+3/−1
9.4.2015 10:23

J21a96n 17H76a65v43l88i39n68a 9774856459663

ja vim, ale tady se nenosi chvalit neco ruskeho, jsou to prece ozrali muzici;-)........dokonce i s reklamaci jsem u Rusu nemel problem, coz me mile prekvapilo a letel bych s nimi zase.....do Asie maji celkem fajn ceny

+2/−1
9.4.2015 10:28

O81n28d54r41e89j 28M48a61r30e81c64e90k 3870968620545

Já bych to s ruskem nedramatizoval. Nemotal bych dohromady služby, produkty a výrobky a pod s politikou. S aeroflotem jsem měl čest jednou. A teda byl jsem mile překvapen. Story, který mi povídala babička, kdy nad kavkazem letěla práve s aeroflotem v 80 tých letech a proti ní seděla babka se slepicí v košíku už jsou fakt pasé. Krásnej novej boing, personál příjemný, nebylo co vytknout....

+2/0
9.4.2015 10:31

M86i15c28h18a35l 11P32a20v84l85á75t 9973103284359

Ano, sel. Ovsem ma to stale nektera specifika. Napr. uroven chovani kabinoveho personalu je stale ... typicky ruska. A jsou i dalsi musky.

+1/−2
9.4.2015 10:39

M72i81c27h80a23l 21P84a74v15l36á82t 9893243514859

Pane Vaclave, ja s tou spolecnosti uz nekolik let letam a dobre vim, o cem pisu. :o)

0/0
9.4.2015 20:27

P76e46t35e83r 81K72o66r37e41n 6793948431551

je to mozne, uvidime. podla skytrax maju dve hviezdy. na ten termin co som potreboval vychadzali najlepsie - konkretne 210 eur RW. dobry kauf. a lietadla maju fakt nove

0/0
9.4.2015 10:25

J14a52n 49H60a12v56l91i18n70a 9254486439123

ja s nima letel 2x a letusky se tvarily jak polib mi p.... a pokud mozno nekomunikovaly...a jidlo taky nic moc, spis nic

A od znamych mam podobne zkusenosti

0/0
9.4.2015 10:29

J39a23n 80S52e21m17i67k 4974187392719

Ja jsem s UIA letel predevcirem z bangkoku- nemaji ani obrazovky na sedackach, a za cokoli jineho nez caj a dzus si musi clovek zaplatit.

Ale pokud dal by jsem nejakych 7 tisic o co byli levnejsi oproti ostatnim za tyhle veci aby mi zprijemnili 10 hodin v plechovce?

Odpoved je ne. Takze OK kdyz clovek vi co ceka

0/0
9.4.2015 15:34

J25o46s61e16f 53C85h11o28v76á39n69e62k 4866319866

Hezké čtení . Dobře napsaný článek -díkyR^

+9/0
9.4.2015 10:06

O67n59d76r16e31j 86M50a78r43e53c56e88k 3680868750565

V zásadě se mi idea lowcostů líbí a nic proti nim nemám. Jako studentovi mi umožňovali cestovat značně levně, spartánské podmínky se na 1,5 - 2,5 hodiny dají vydržet (Po Evropě stejně člověk déle neletí) a spousta z nich má i relativně kvalitní servis. Aerolinku kterou ovšem nemůžu vystát je RyanAir. Kde můžou udělaj problém, s člověkem zacházej jako s dobytkem a jejich systém účtování všech možných poplatků.... No a pak jejich majitel O Learey. Nesedí mi to. Radši dám o pár stovek víc a vím, že poletím v klidu.

+3/0
9.4.2015 9:38

J95a23n 77L45a65k93o85m64ý 7841245305664

To není jen o Ryanairu, ale i o těch jejich zaměstnancích. Třeba v Itálii toho projde tolik, že byste se nestačil divit :-)

+1/0
9.4.2015 10:40

O72n69d59r93e30j 34M49a17r30e11c17e84k 3740668280615

zrovna Milano Bergamo jsem z prestupnich letist uplne vyradil, to neslo. Uznavam, mel jsem trosku kocovinu, ale i tak...

0/0
9.4.2015 10:44

P96e95t41r 40V10a81n72ě49k 3187858303736

Ta doba je opravdu pryč, kdy se lítalo z Brno do Londýna  nebo Barcelony za 300 zpatecny let. A s Air Asia letenky po cele Asii do 1500 Kč. Z Kuala Lumpur do Brisbane a zpět Melbourne za 2000. Ale kdo hledá, najde !!!!!!

+1/−1
9.4.2015 9:11
Foto

M73a22r30t17i66n 82V16á72c92l61a67v 3434478673350

Idealni by bylo sirsi pouzivani business class ktere by vedlo k jejimu zlevneni.

0/0
9.4.2015 9:02

P93e15t91r 69V98a74n33ě66k 3877818883656

Důležité je, zda potřebujete přesný termín a nebo levných let. A o bezpečnosti letu i při těch pár haváriích vubec neuvažuji. Když jsme ještě litali z Prahy, tak jsme si na letišti pogratulovali, že jsme přežili cestu po českých dálnicích. !!!!!!

+1/0
9.4.2015 9:00

J89a95n 20R84i44e14g74e43l 1184796105282

jo z Ostravy do Phy jet pul dne po tankodromu - souhlasim, let uz byla tresnicka na dortu, nejhorsi se dostat na letiste :)

0/0
9.4.2015 10:46

G90a59b54r68i44e38l97a 92K42o55b78l44í26ž25k30o97v49á 2551420349764

Jojo, letenky za par korun jsou fajn, nez se v poslednim kroku objednavky dozvite, ze i s poplatkama to bude za nekolik tisic:)

+1/0
9.4.2015 8:10

T26o25m76á82š 76M33o39r72a33v27č23í14k 3727776483295

Proto je lepší je vyhledávat přes speciální vyhledávače, které vám vyklopí konečné ceny a že už takových vyhledávačů existuje spousta.

+1/0
9.4.2015 8:54

P64e31t59r 82N95e33c44h27a74n67i28c82k75ý 7923616478750

Pro orientaci jsou ty vyhledávače fajn, ale stalo se mi několikrát, že buď vyhledávač dal cenu vyšší než skutečně byla nebo nenašel akční nabídku.

0/0
9.4.2015 8:56

J50a74n44a 77S84t67e14h68l30í18k38o64v40á 2529470800776

když nepotřebujete zavazadla navíc, tak nevidím problém..

0/0
9.4.2015 10:01

J84a33n 81H51a80v92l80i59n17a 9194156559953

Zarazi me, ze autor jako znamy odbornik se super archivem zminuje, ze africke spolecnosti teprve zahaji lety s 787 a pritom s nim min. Ethiopian uz 2 roky lita a mel i incident s bateriemi........

A v Rusku snad krom par Tucek (134, 154, 204) na vnitro linkach, litaji uz leta jen A a B, stare velke IL86/96 uz jsou taky mimo provoz

+2/0
9.4.2015 7:55

L40u64k75a38s 31C13o14d51r 6788632540241

Tech renoncu je v tom clanku hrozne moc (a celkem se desim, jak bude vypadat druhej dil). Kluci z Technetu by to meli pred uverejnenim jeste prohnat nejakou odbornou korekturou.

+1/−1
9.4.2015 7:58

L75u25k16a61s 44C25o80d12r 6968172380641

Ja bych ty lowcosty na vetsi vzdalenosti zas az tak nezatracoval. Vetsina lidi sice pise, ze vyzaduje na delsich letech vyssi uroven komfortu, ale spousta z nich se pak zcela dobrovolne nasouka treba u Emirates nebo Air France do sardinkozni economy class Boeingu 777 s rozlozenim sedacek 3-4-3, coz je jedno z nejvetsich zverstev soucasne linkove prepravy, a jeste si pochvaluji, jaky je to luxus. Takze ve finale to bude stejne jenom o marketingu...

+2/−1
9.4.2015 7:44

M33i69c81h63a27l 77P57a98v23l33á76t 9723883124309

3-4-3 v triple seven celkem jde. Opakovane jsem takhle zaradil desetihodinovy let a zadny problem. Rad poletim zas. Peklo je delat hodinu a pul sardinku u EZY (tam mne okamzite napadlo, ze trikrat drazsi let s BA by se rozhodne vyplatil).

+1/0
9.4.2015 13:02

L43u76k36a16s 68C37o36d15r 6768732970711

S tim nesouhlasim. Nalital jsem celkem dost letu ve "stare" konfiguraci Air France (3-3-3) a kdyz presli na 3-4-3, tak sla kvalita cestovani do haje (uzke sedacky, uzke ulicky, mnohem min mista v binech a vseobecne vetsi "bordel" v letadle). Ostatne to je duvod, proc se treba economy u Emirates vyhybam pokazde, kdyz mam tu moznost. Staci se podivat na recenze aerolinek, kde si na to stezuje spousta lidi.

0/0
9.4.2015 13:47

M93i34c53h97a32l 36P20a14v61l31á50t 9343103154559

Tak jiste, 3-3-3 muselo byt lepsi.

Asi bych mel dodat, ze ja letal aerofloti 300ER, kde je sirka sedadla podle dostupnych udaju o 0.8" vetsi nez u Francouzu. A skutecne nic dramatickeho.

0/0
9.4.2015 17:44

P11e51t47r 42C72e42r93v46e35n70y 1113680375

podpalubi A380 je prej taky dobra 'zabava' :)

0/−1
10.4.2015 19:31

C95a64r14m88e29n 15K63e73l68l34i54e 8461781961688

Prej.

JPP nebo jste skutecne s A380 uz letel?

0/0
13.4.2015 10:57

R21a35d12m15i63l80a 35S62i39m41č34á39k98o86v28á 5375303665815

hezká reklama, všichni lítejte je s velkými společnostmi ;-D osobně nemám nejmenší problém lítat s nízkonákladovkou.. pokud je to max 3 hodiny, tak neváhám... lítám pravidelně do Osla, tak 6-7x ročně, mám na výběr z blízkých letišť Katowice, Krakow nebo Wroclaw... většinou lítám z Wroclawi, i když to mám 2 hodiny autem, ale po krásné dálnici :-) Katowice mám cca 1 hod a 10 minut, ale odlet je v 6 ráno a to mi nevyhovuje, raději popojedu kousek dál a odlétám v 18,30... Taky mám možnost letět z Prahy s Norwegian, ale kdo by se třepal půl dne na Ruzyň... navíc zpáteční letenka s Norwegian cca 3000kč a zpáteční z Polska 500-700 kč...

+3/0
9.4.2015 7:39

A17n96d27r61e14j 94K50r80á41l 7265916955935

Zvlastni, takze Vam vic vyhovuje letet v 18:30 a prespavat?

0/0
9.4.2015 8:20

R44a34d34m98i68l94a 15S56i70m11č74á57k93o74v64á 5865503965335

lítám tam za prací, ne na výlety, z letiště mám odvoz autem... jednou jsem letěla v 6 ráno, vyjížděla jsem něco po třetí hodině, vůbec jsem nespala, protože jsem měla strach, že zaspím... celý den jsem byla vyřízená a stejně jsem to odpoledne zalomila... takže pro mne opravdu výhodnější letět večer...

+1/0
9.4.2015 8:30

A78n95d89r71e93j 73K96r20á22l 7985936465465

Tak pokud to plati zamestnavatel a nevadi mu to, pak proc ne.

0/0
9.4.2015 8:36

R44a40d94m74i61l28a 67S35i61m35č46á95k51o14v19á 5295853935895

platím si to sama :-)

+2/0
9.4.2015 8:43

J28a68n 27R96i53e62g39e35l 1704836915572

tak kazdopadne asi bydlite v Ostrave :)

+1/0
9.4.2015 10:38

R75a63d37m22i62l79a 89S34i32m38č97á26k70o53v75á 5525693865905

asi 30km od Ostravy ;-)

0/0
9.4.2015 11:40
Foto

V35a14c14l27a77v 27V43a50v21r31a 3927964505687

zásadně nelétám s chartery. Cena letenky zas takovou roli nehraje. Ani aeroklub ČSA není dostatečně solidní a lze-li, ochotně se jim vyhnu. O Aeroflotu to platí také. Zpravidla letí spoje třeba z FRA do Prahy dva a jeden to raději volím KLM nebo pod.

Přes oceán z USA jsou letenky plus mínus o prízdninách 1500 USD s cestou zpět, mimo prázdniny kolem 1400.- i o chlup méně. Tam boj o cestujícího končí.

Kecy že ČSA bude létat z PRG na Floridu dnes nebere vážně v podstatě nikdo. O něco podobného se pokouší Lufthansa. Uvidíme. (A mohli by mít jednou dvakrát týdně plno.) Z Tampy se létá na Kubu. Možná se iDnes jednou odváží o této pro Čechy jistě neuvěřitelní skutečnosti, něco napsat. Ba domorodci v ČR věří že USA trestá své občany za návštěvu tak nehostinné krajiny jako je Kuba. Jeden rezort, v dost otřesných podmínkách na rozdíl od dob socialismu. Němci a Kaďané by mohli mluvit.

Tedy kdyby to stálo za to. Těch destinací neskutečně lákavějších mají Amíci moc.

+1/−15
9.4.2015 4:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.