Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotografie z nového metra. Místa, kde uklouznete nebo se pokocháte

V novém prodloužení metra z původní konečné Dejvická do Motola najdete velmi krásné stanice. Ale zdání klame. Hůře pohybliví lidé urazí stovky metrů navíc oproti zdravým. Frekventovaným schodištím do vestibulů chybí zastřešení, např. proti sněhu. A na konečné najdete lávku s nádherným výhledem na stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a16n 84K53r91a77u18s 9916393269477

Takové obracéné toho co bylo za komančů. Tehdy se vše hlavně vychvalovalo do nebe. A dnes se hlavně kritizuje. Ani jedno ani druhé není dobře!

+4/0
18.4.2015 14:18

J22a47r76o10s25l80a15v 23K52a96d17l71e80c 5751399252751

Bohužel český kapitalismus ukazuje, že modlou jsou jen prachy. Na místo aby se projektanti a investoři poučili z chyb již provozovaného metra, tak se vytvářejí nové paskvily. Taková společnost si nic jiného než právě takové metro nezaslouží.Rv

+1/−1
18.4.2015 9:00

J63a31n 11V16o35j80t45í46š75e79k 6102641815166

Stanice jsou opravdu velice krásný. Oproti té Dejvické nebe a dudy. Co je mi velice líto, je fakt, že dnes, po bezmála 40 letech, necháváme nebe špinavý chátrat a vedle stavíme laciný dudy.

+1/0
18.4.2015 0:12

P88e46t79r 12Ž28á96k 1667433338123

Alespoň novináři by se mohli konečně naučit, že slova díky a kvůli nejsou ekvivalentní...

+1/0
17.4.2015 17:42

J62o24s10e33f 88S46c40h54m10i17d75t 5573207333692

Jsou.

0/−1
17.4.2015 18:07

M50a69r38e43k 15H75r97u75b42y 6857692731498

v tomhle pripade by se ale hodilo spis VINOU;-)

+1/0
17.4.2015 21:06

L57u78d39v87í50k 11G51a52j74d55o98š94í76k 2805663254712

Začíná mě tohle novinářské hnidopišství pěkně sr*t.

Dělá se jako by metrem jezdili hlavně invalidé a jakoby vozíčkář musel mít naprosto identické možnosti přístupu jako zdravý člověk a skandál je, kdy to je k výtahu dál než ke schodům. Bezbariérovost snad znamená, že se tam postižený dokáže bez pomoci dostat. Nikoliv že se tam dostane nejpohodlněji ze všech.

.

Petřiny - "...Přestupní vzdálenost na tramvaje demotivuje z používání MHD..."

Jejej to je tragédie! Tramvajová zastávka je vzdálena od vstupu do metra 50 m a tramvaj z ní jede jedním směrem na Hradčanskou kudy projíždí i to metro a druhým směrem je to jedna stanice na konečnou. Kampak ti nebozí cestující přestupují?

+13/0
17.4.2015 14:57

M64a44r27e87k 28H73r76u96b91y 6577612161338

Tohle neni hnidopisstvi - tohle je ukazka stavby typu Pejsek s kocickou varili dort. Potkavaji se zde 3 typy kolejove dopravy, ale neni mezi nimi zadna vyraznejsi vazba.

Troufnu si rict, ze desetilete dite by ty prestupy mezi dokazalo vyresit chytreji :-/

+1/−1
17.4.2015 16:10

L74u77d23v70í14k 40G78a41j52d44o35š92í17k 2825673694642

Napojení metro-tramvaj je zcela standardní. Výstupy z metra přímo na zastávky tramvají. Co chcete víc? 8-o

Napojení metro-železnice se týká pouze Veleslavína ovšem s tím, že železniční trať včetně zastávky je před kompletní přestavbou na rychlodráhu. I tak se ve vestibulu metra již počítá s propojením.

Co máte tedy za problém s pejskem a kočočkou? Konkrétně řekněte co byste dokázal vyřešit chytřeji. Nebo jen kritizujete bez sebemenších informací o souvislostech celé stavby?

+2/0
20.4.2015 10:26

M27i28l46a53n 44N68o32v95á82k 3339393915721

Asi máte pravdu, že někdy se možná z těch invalidů dělají ještě větší invalidé než jsou. Např. průkazku ZTP s vyhrazeným místem parkováním dostanou i lidé co mají pouze např. problémy s tlakem a zabírají tak místo vozíčkářům, kteří to místo ale nutně potřebují kvůli tomu že je širší než klasické.

+2/0
17.4.2015 22:26
Foto

D29a83n37i12e89l 64K77o88č62i92c48a 4745728866642

Na to aby měli ZTP identické možnosti přístupu do staveb občanské vybavenosti jako zdraví lidé naštěstí už pamatuje zákon a kolikrát to není vůbec nic těžkého a stačí se nad tím více zamyslet.

Ovšem na zamyšlení jaksi kolikrát není čas když jediným kritériem pro výběr projektanta je nejnižší nabídková cena za projekt. Takové hlubší zamyšlení pak může pro projektanta snadno znamenat, že nebude mít co "žrát".

A vím, že je to bezvýznamné plácnutí do moře plného stejně smýšlejících lidí, ale musím to napsat alespoň vám aby jste se nad tím při nejmenším zamyslel:

!Osoby ZTP nejsou zdaleka jen vozíčkáři a jejich trasu využívají i lidé s jinými postiženími a dokonce i lidé s kočárky!

Na druhou stranu si za to s největší pravděpodobností v tomto případě "můžou ZTP sami", jelikož jeden z orgánů který musí vydat kladné stanovisko ke každému stupni projektové dokumentace je i NIPI, pokud tedy zrovna stavební úřad neignoroval záporné vyjádření...

0/−2
17.4.2015 22:55

L80u93d98v97í82k 31G53a31j37d90o32š43í86k 2765953564202

Já ale poukazuji na něco trochu jiného.

Stavba zcela jistě splňuje předpisy a požadavky pro ZTP. Není mi tedy zcela jasné, proč k tomu má teď - po dokončení stavby - laická veřejnost ústy novinářů (respektive spíše jen novináři) nějaké připomínky a šťourá se v tom jak to je a jak to mohlo být...

Jistě to mohlo být ještě daleko komfortněji řešené pro všechny, ale to by zase novináři šťouraly, proč to stálo 30 miliard a né jen 20.

+2/0
20.4.2015 10:18

P71e86t26r 16K56a62d47e98ř46á68b44e94k 6167612717

Co to jako je, ten betonovej monolit ;-D

+1/0
17.4.2015 14:48
Foto

D48a48n 68R79u42b74í24n 4823653909

To je petřínský Ibalgin R^

0/0
17.4.2015 20:32

P87e36t27r 76P23r17u68s 7937495909512

Krasne stanice. R^ Chudak Dejvicka najednou vypada dost usmudlane. :-)

+4/0
17.4.2015 13:18

M43a43r52t13i76n 64L95ž53i56č73a27ř 9285447262804

Působí to dost lacině na kolik to vše přišlo

+2/−7
17.4.2015 12:49

B30e42n 18P21a35v28k80a 1217503117751

No to je teda krása. Přímo hodná nějaké světové ceny za architekturu:-P

+2/−3
17.4.2015 12:40

J59o96s98e63f 62B40o46h87u82s57l79a53v 25C96h11v75o96j96k48a 5445755436796

lidi se v dnešní době hned rozmočí a nic neuzvednou.

+4/0
17.4.2015 12:38

J64a64n 27R83a94k 9977853684355

Z Dejvické jsme si nosili kufry už z metra, tak nechápu proč si nekonečně stěžovat, že na Veleslavíně musíme vyjít pár schodů z vestibulu.

+4/−1
17.4.2015 12:20

M83a41r47e24k 32H24r64u15b92y 6267452691788

No, Dejvicka byla otevrena v roce 1978, kdy z letiste letaly max. desitky tisic cestujicich. Veleslavin ma nizsi kapacitu v dobe, kdy z letiste leta 11 _milionu_ 8-oRv

+2/−1
17.4.2015 16:14

J40a42n 60R37a28k 9267573194645

Když autobusy jezdily z Dejvické, tak tam žádná střecha nebyla a přežili jsme to.

+7/−1
17.4.2015 12:16

K86a76r49e29l 20K47ř43i45v22a84n 7605411195485

A myslíte, že pořád půjde jen o to "přežít to " ?

+1/0
17.4.2015 12:39

J63a31n 20S41l78o63v48í77k 3579207380808

Foto č.25 - zastávka autobusu 119. Přesně takto je v Trutnově postaveno celé autobusové nádraží. Protože na cestující prší už při mírném větru, musely být pod tyto skleněné střechy dodatečně postaveny menší skleněné zastávky, aby se alespoň tam mohli schovat. Když však fouká víc, neschovají se lidé nikam. A co teprve zimní plískanice. Skleněná nádhera v podhorském městě na dvě věci.

+3/0
17.4.2015 12:14
Foto

D84a46n 80R74u71b13í30n 4903253129

Nové stanice jsou architektonické hrůzy. Kochat se není čím. Architekty propustit a zadavatele poslat na výlet do ciziny jak vypadají stanice metra v roce 2015 (i s polovičním rozpočtem). Rv

+10/−5
17.4.2015 11:44

J54a53k82u32b 53T64u96r28e21k 9695755546835

Je to čiré zoufalství. Naprosté plýtvání materiálem na nepodstatných detailech, viz například příhradoviny nad vstupy, které mají dimenze mostovky, ale nesou jen osvětlení. Velkolepý výstupní portál hýřící vzorníkem materiálů na Bořislavce, který ale vede do nefrekventovaného prostoru. Celkové tvarování a pojetí detailů a barevnost jako z roku 80. Například v článku chválené integrované lavičky... v principu správné řešení, ale tvarově nesoučasné. Obzvláště velký smutek na mne padá v souvislosti s nově otevřenými stanicemi metra v Budapešti, kde ukázali, že takto významná veřejná stavba může zemi reprezentovat i za hranicemi, jak se ukázalo v zápětí, kdy fotografie tohoto metra otiskla média v celém světě. O našem metru se jen ví, že máme nosiče.

+7/0
17.4.2015 12:19

J87a98n 16B20l75a28ž74e91k 1882861118976

http://gizmodo.com/the-new-budapest-metro-line-is-an-awesome-psychedelic-t-1553677166 R^

0/0
17.4.2015 14:25

J79i24ř11í 52K80l76e69j70n15a 2207818596937

moc krásný fakt zlatý český ručičky a hlavičky[>-]

kde domov můj???

0/0
17.4.2015 15:42

J27a67k12u85b 17Š18a89f68a43n35d31a 7875807751351

No já nevím. Ty betonový překladu na mě působí dost depresivně. A ty mramorový desky zasazený svisle do podlahy mají být co? Víte, jaký tam bude za chvíli nepořádek?

+1/0
17.4.2015 16:46
Foto

D27a83n43i82e17l 77K69o76č97i21c10a 4925568796902

Nelze s vámi než souhlasit, ale podívejte se na použité materiály pozorněji. U nás ty nejlevnější dlažby, obklady, laciná světla, infopanely atd. V tom našem nejde rozhodně o žádnou hitparádu. Cenový rozdíl v provedení dle Budapeště na těch viditelných částech by byl dle našich ceníku trojnásobný, možná vyšší...

0/0
17.4.2015 23:24

L98u21d15v22í95k 14G72a48j17d19o40š36í73k 2135293914852

A že jsou teď po otevření metra najednou všichni chytří jak rádio, že?

Mohl jste veřejně projekt připomínkovat. Dokonce jste to mohl navrhnout sám a možná to bylo podle vás, kdyby váš návrh zvítězil.

+1/−4
17.4.2015 15:23

J59o12s67e29f 13S73c69h34m82i41d80t 5963357423632

Až na to, že architektonický řešení se nesoutěžilo. Takže jak přesně jsme to mohli navrhnout sami a mít šanci, aby se to realizovalo, když patlalové z Metroprojektu k tomu nikoho nepustěj? ;)

+3/0
17.4.2015 18:11

J51a59n 91V47o80j13t15í58š29e71k 6422891595966

Teď jste přesně narazil na to, co se kritizuje ze všeho nejvíc. Že na to vlastně soutěž vůbec nebyla a připomínkovat se to nedalo.

0/0
18.4.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.