Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Fotografie z nového metra. Místa, kde uklouznete nebo se pokocháte

V novém prodloužení metra z původní konečné Dejvická do Motola najdete velmi krásné stanice. Ale zdání klame. Hůře pohybliví lidé urazí stovky metrů navíc oproti zdravým. Frekventovaným schodištím do vestibulů chybí zastřešení, např. proti sněhu. A na konečné najdete lávku s nádherným výhledem na stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a86n 87K91r22a90u96s 9856553389707

Takové obracéné toho co bylo za komančů. Tehdy se vše hlavně vychvalovalo do nebe. A dnes se hlavně kritizuje. Ani jedno ani druhé není dobře!

+4/0
18.4.2015 14:18

J54a58r21o93s16l74a64v 27K44a81d22l14e23c 5531119222441

Bohužel český kapitalismus ukazuje, že modlou jsou jen prachy. Na místo aby se projektanti a investoři poučili z chyb již provozovaného metra, tak se vytvářejí nové paskvily. Taková společnost si nic jiného než právě takové metro nezaslouží.Rv

+1/−1
18.4.2015 9:00

J79a31n 36V79o14j32t67í47š49e79k 6412101815286

Stanice jsou opravdu velice krásný. Oproti té Dejvické nebe a dudy. Co je mi velice líto, je fakt, že dnes, po bezmála 40 letech, necháváme nebe špinavý chátrat a vedle stavíme laciný dudy.

+1/0
18.4.2015 0:12


P42e21t98r 35Ž38á41k 1167413318363

Alespoň novináři by se mohli konečně naučit, že slova díky a kvůli nejsou ekvivalentní...

+1/0
17.4.2015 17:42

J77o61s60e72f 81S74c47h20m77i62d16t 5343127903492

Jsou.

0/−1
17.4.2015 18:07

M35a52r56e66k 93H33r26u62b62y 6797912231288

v tomhle pripade by se ale hodilo spis VINOU;-)

+1/0
17.4.2015 21:06

L72u79d37v47í10k 98G11a51j71d94o64š73í42k 2315323284212

Začíná mě tohle novinářské hnidopišství pěkně sr*t.

Dělá se jako by metrem jezdili hlavně invalidé a jakoby vozíčkář musel mít naprosto identické možnosti přístupu jako zdravý člověk a skandál je, kdy to je k výtahu dál než ke schodům. Bezbariérovost snad znamená, že se tam postižený dokáže bez pomoci dostat. Nikoliv že se tam dostane nejpohodlněji ze všech.

.

Petřiny - "...Přestupní vzdálenost na tramvaje demotivuje z používání MHD..."

Jejej to je tragédie! Tramvajová zastávka je vzdálena od vstupu do metra 50 m a tramvaj z ní jede jedním směrem na Hradčanskou kudy projíždí i to metro a druhým směrem je to jedna stanice na konečnou. Kampak ti nebozí cestující přestupují?

+13/0
17.4.2015 14:57

M17a18r18e84k 12H87r59u74b36y 6127612981968

Tohle neni hnidopisstvi - tohle je ukazka stavby typu Pejsek s kocickou varili dort. Potkavaji se zde 3 typy kolejove dopravy, ale neni mezi nimi zadna vyraznejsi vazba.

Troufnu si rict, ze desetilete dite by ty prestupy mezi dokazalo vyresit chytreji :-/

+1/−1
17.4.2015 16:10

L91u89d61v28í46k 96G35a68j34d12o88š97í62k 2575913914612

Napojení metro-tramvaj je zcela standardní. Výstupy z metra přímo na zastávky tramvají. Co chcete víc? 8-o

Napojení metro-železnice se týká pouze Veleslavína ovšem s tím, že železniční trať včetně zastávky je před kompletní přestavbou na rychlodráhu. I tak se ve vestibulu metra již počítá s propojením.

Co máte tedy za problém s pejskem a kočočkou? Konkrétně řekněte co byste dokázal vyřešit chytřeji. Nebo jen kritizujete bez sebemenších informací o souvislostech celé stavby?

+2/0
20.4.2015 10:26

M12i93l43a51n 71N83o15v42á70k 3909763725721

Asi máte pravdu, že někdy se možná z těch invalidů dělají ještě větší invalidé než jsou. Např. průkazku ZTP s vyhrazeným místem parkováním dostanou i lidé co mají pouze např. problémy s tlakem a zabírají tak místo vozíčkářům, kteří to místo ale nutně potřebují kvůli tomu že je širší než klasické.

+2/0
17.4.2015 22:26

D96a49n52i74e12l 74K22o23č83i34c92a 4525828166282

Na to aby měli ZTP identické možnosti přístupu do staveb občanské vybavenosti jako zdraví lidé naštěstí už pamatuje zákon a kolikrát to není vůbec nic těžkého a stačí se nad tím více zamyslet.

Ovšem na zamyšlení jaksi kolikrát není čas když jediným kritériem pro výběr projektanta je nejnižší nabídková cena za projekt. Takové hlubší zamyšlení pak může pro projektanta snadno znamenat, že nebude mít co "žrát".

A vím, že je to bezvýznamné plácnutí do moře plného stejně smýšlejících lidí, ale musím to napsat alespoň vám aby jste se nad tím při nejmenším zamyslel:

!Osoby ZTP nejsou zdaleka jen vozíčkáři a jejich trasu využívají i lidé s jinými postiženími a dokonce i lidé s kočárky!

Na druhou stranu si za to s největší pravděpodobností v tomto případě "můžou ZTP sami", jelikož jeden z orgánů který musí vydat kladné stanovisko ke každému stupni projektové dokumentace je i NIPI, pokud tedy zrovna stavební úřad neignoroval záporné vyjádření...

0/−2
17.4.2015 22:55

L86u49d40v67í81k 74G10a67j65d54o29š15í55k 2855753154572

Já ale poukazuji na něco trochu jiného.

Stavba zcela jistě splňuje předpisy a požadavky pro ZTP. Není mi tedy zcela jasné, proč k tomu má teď - po dokončení stavby - laická veřejnost ústy novinářů (respektive spíše jen novináři) nějaké připomínky a šťourá se v tom jak to je a jak to mohlo být...

Jistě to mohlo být ještě daleko komfortněji řešené pro všechny, ale to by zase novináři šťouraly, proč to stálo 30 miliard a né jen 20.

+2/0
20.4.2015 10:18

P95e60t15r 49K55a87d54e27ř79á47b27e69k 6497982877

Co to jako je, ten betonovej monolit ;-D

+1/0
17.4.2015 14:48
Foto

D76a85n 54R31u60b19í89n 4973953819

To je petřínský Ibalgin R^

0/0
17.4.2015 20:32

P85e29t82r 68P66r36u18s 7287455559322

Krasne stanice. R^ Chudak Dejvicka najednou vypada dost usmudlane. :-)

+4/0
17.4.2015 13:18

M11a78r41t61i85n 49L12ž36i82č96a26ř 9555407382684

Působí to dost lacině na kolik to vše přišlo

+2/−7
17.4.2015 12:49

B40e53n 54P47a15v62k18a 1677683677711

No to je teda krása. Přímo hodná nějaké světové ceny za architekturu:-P

+2/−3
17.4.2015 12:40

J58o23s20e18f 50B13o52h65u75s17l23a69v 73C68h87v70o23j83k69a 5735515396966

lidi se v dnešní době hned rozmočí a nic neuzvednou.

+4/0
17.4.2015 12:38

J95a63n 72R96a49k 9697913214725

Z Dejvické jsme si nosili kufry už z metra, tak nechápu proč si nekonečně stěžovat, že na Veleslavíně musíme vyjít pár schodů z vestibulu.

+4/−1
17.4.2015 12:20

M92a24r90e88k 26H73r56u22b12y 6747622611278

No, Dejvicka byla otevrena v roce 1978, kdy z letiste letaly max. desitky tisic cestujicich. Veleslavin ma nizsi kapacitu v dobe, kdy z letiste leta 11 _milionu_ 8-oRv

+2/−1
17.4.2015 16:14

J83a80n 78R27a90k 9947823984925

Když autobusy jezdily z Dejvické, tak tam žádná střecha nebyla a přežili jsme to.

+7/−1
17.4.2015 12:16

K29a28r25e24l 53K76ř16i12v95a82n 7945501755585

A myslíte, že pořád půjde jen o to "přežít to " ?

+1/0
17.4.2015 12:39

J76a98n 54S48l36o56v71í75k 3769447770798

Foto č.25 - zastávka autobusu 119. Přesně takto je v Trutnově postaveno celé autobusové nádraží. Protože na cestující prší už při mírném větru, musely být pod tyto skleněné střechy dodatečně postaveny menší skleněné zastávky, aby se alespoň tam mohli schovat. Když však fouká víc, neschovají se lidé nikam. A co teprve zimní plískanice. Skleněná nádhera v podhorském městě na dvě věci.

+3/0
17.4.2015 12:14
Foto

D91a28n 32R77u95b37í72n 4103933729

Nové stanice jsou architektonické hrůzy. Kochat se není čím. Architekty propustit a zadavatele poslat na výlet do ciziny jak vypadají stanice metra v roce 2015 (i s polovičním rozpočtem). Rv

+10/−5
17.4.2015 11:44

J72a11k29u78b 16T98u77r78e65k 9765185316115

Je to čiré zoufalství. Naprosté plýtvání materiálem na nepodstatných detailech, viz například příhradoviny nad vstupy, které mají dimenze mostovky, ale nesou jen osvětlení. Velkolepý výstupní portál hýřící vzorníkem materiálů na Bořislavce, který ale vede do nefrekventovaného prostoru. Celkové tvarování a pojetí detailů a barevnost jako z roku 80. Například v článku chválené integrované lavičky... v principu správné řešení, ale tvarově nesoučasné. Obzvláště velký smutek na mne padá v souvislosti s nově otevřenými stanicemi metra v Budapešti, kde ukázali, že takto významná veřejná stavba může zemi reprezentovat i za hranicemi, jak se ukázalo v zápětí, kdy fotografie tohoto metra otiskla média v celém světě. O našem metru se jen ví, že máme nosiče.

+7/0
17.4.2015 12:19

J28a45n 55B56l51a31ž52e51k 1802451738846

http://gizmodo.com/the-new-budapest-metro-line-is-an-awesome-psychedelic-t-1553677166 R^

0/0
17.4.2015 14:25

J86i79ř27í 85K67l76e74j63n14a 2357528296567

moc krásný fakt zlatý český ručičky a hlavičky[>-]

kde domov můj???

0/0
17.4.2015 15:42

J49a71k97u97b 77Š11a70f69a27n13d42a 7505807301781

No já nevím. Ty betonový překladu na mě působí dost depresivně. A ty mramorový desky zasazený svisle do podlahy mají být co? Víte, jaký tam bude za chvíli nepořádek?

+1/0
17.4.2015 16:46

D51a30n90i65e54l 93K29o29č60i91c97a 4985428666952

Nelze s vámi než souhlasit, ale podívejte se na použité materiály pozorněji. U nás ty nejlevnější dlažby, obklady, laciná světla, infopanely atd. V tom našem nejde rozhodně o žádnou hitparádu. Cenový rozdíl v provedení dle Budapeště na těch viditelných částech by byl dle našich ceníku trojnásobný, možná vyšší...

0/0
17.4.2015 23:24

L91u91d36v98í12k 58G54a52j12d44o12š24í69k 2755843454862

A že jsou teď po otevření metra najednou všichni chytří jak rádio, že?

Mohl jste veřejně projekt připomínkovat. Dokonce jste to mohl navrhnout sám a možná to bylo podle vás, kdyby váš návrh zvítězil.

+1/−4
17.4.2015 15:23

J55o95s22e82f 44S86c73h62m30i52d46t 5153797123372

Až na to, že architektonický řešení se nesoutěžilo. Takže jak přesně jsme to mohli navrhnout sami a mít šanci, aby se to realizovalo, když patlalové z Metroprojektu k tomu nikoho nepustěj? ;)

+3/0
17.4.2015 18:11

J12a30n 20V49o23j80t28í29š95e77k 6882301525786

Teď jste přesně narazil na to, co se kritizuje ze všeho nejvíc. Že na to vlastně soutěž vůbec nebyla a připomínkovat se to nedalo.

0/0
18.4.2015 0:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.