Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fotografie z nového metra. Místa, kde uklouznete nebo se pokocháte

V novém prodloužení metra z původní konečné Dejvická do Motola najdete velmi krásné stanice. Ale zdání klame. Hůře pohybliví lidé urazí stovky metrů navíc oproti zdravým. Frekventovaným schodištím do vestibulů chybí zastřešení, např. proti sněhu. A na konečné najdete lávku s nádherným výhledem na stanici.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J90a66n 41K27r71a90u10s 9556573139877

Takové obracéné toho co bylo za komančů. Tehdy se vše hlavně vychvalovalo do nebe. A dnes se hlavně kritizuje. Ani jedno ani druhé není dobře!

+4/0
18.4.2015 14:18

J34a53r59o38s60l48a23v 63K95a64d86l50e80c 5161619792661

Bohužel český kapitalismus ukazuje, že modlou jsou jen prachy. Na místo aby se projektanti a investoři poučili z chyb již provozovaného metra, tak se vytvářejí nové paskvily. Taková společnost si nic jiného než právě takové metro nezaslouží.Rv

+1/−1
18.4.2015 9:00

J84a82n 50V70o44j87t97í61š86e70k 6712591155346

Stanice jsou opravdu velice krásný. Oproti té Dejvické nebe a dudy. Co je mi velice líto, je fakt, že dnes, po bezmála 40 letech, necháváme nebe špinavý chátrat a vedle stavíme laciný dudy.

+1/0
18.4.2015 0:12

P66e26t15r 30Ž70á53k 1727503778933

Alespoň novináři by se mohli konečně naučit, že slova díky a kvůli nejsou ekvivalentní...

+1/0
17.4.2015 17:42

J64o30s13e26f 60S20c19h20m43i69d74t 5613277893642

Jsou.

0/−1
17.4.2015 18:07

M60a75r73e77k 50H13r90u40b30y 6337742841908

v tomhle pripade by se ale hodilo spis VINOU;-)

+1/0
17.4.2015 21:06

L36u93d44v14í55k 25G79a67j94d45o35š59í61k 2495703644902

Začíná mě tohle novinářské hnidopišství pěkně sr*t.

Dělá se jako by metrem jezdili hlavně invalidé a jakoby vozíčkář musel mít naprosto identické možnosti přístupu jako zdravý člověk a skandál je, kdy to je k výtahu dál než ke schodům. Bezbariérovost snad znamená, že se tam postižený dokáže bez pomoci dostat. Nikoliv že se tam dostane nejpohodlněji ze všech.

.

Petřiny - "...Přestupní vzdálenost na tramvaje demotivuje z používání MHD..."

Jejej to je tragédie! Tramvajová zastávka je vzdálena od vstupu do metra 50 m a tramvaj z ní jede jedním směrem na Hradčanskou kudy projíždí i to metro a druhým směrem je to jedna stanice na konečnou. Kampak ti nebozí cestující přestupují?

+13/0
17.4.2015 14:57

M63a87r40e15k 92H95r76u10b52y 6517722891818

Tohle neni hnidopisstvi - tohle je ukazka stavby typu Pejsek s kocickou varili dort. Potkavaji se zde 3 typy kolejove dopravy, ale neni mezi nimi zadna vyraznejsi vazba.

Troufnu si rict, ze desetilete dite by ty prestupy mezi dokazalo vyresit chytreji :-/

+1/−1
17.4.2015 16:10

L91u85d35v28í83k 49G34a70j16d11o19š96í64k 2405483274872

Napojení metro-tramvaj je zcela standardní. Výstupy z metra přímo na zastávky tramvají. Co chcete víc? 8-o

Napojení metro-železnice se týká pouze Veleslavína ovšem s tím, že železniční trať včetně zastávky je před kompletní přestavbou na rychlodráhu. I tak se ve vestibulu metra již počítá s propojením.

Co máte tedy za problém s pejskem a kočočkou? Konkrétně řekněte co byste dokázal vyřešit chytřeji. Nebo jen kritizujete bez sebemenších informací o souvislostech celé stavby?

+2/0
20.4.2015 10:26

M62i30l75a38n 69N85o53v84á42k 3969673145121

Asi máte pravdu, že někdy se možná z těch invalidů dělají ještě větší invalidé než jsou. Např. průkazku ZTP s vyhrazeným místem parkováním dostanou i lidé co mají pouze např. problémy s tlakem a zabírají tak místo vozíčkářům, kteří to místo ale nutně potřebují kvůli tomu že je širší než klasické.

+2/0
17.4.2015 22:26
Foto

D73a16n76i22e52l 48K34o43č64i31c39a 4305578866302

Na to aby měli ZTP identické možnosti přístupu do staveb občanské vybavenosti jako zdraví lidé naštěstí už pamatuje zákon a kolikrát to není vůbec nic těžkého a stačí se nad tím více zamyslet.

Ovšem na zamyšlení jaksi kolikrát není čas když jediným kritériem pro výběr projektanta je nejnižší nabídková cena za projekt. Takové hlubší zamyšlení pak může pro projektanta snadno znamenat, že nebude mít co "žrát".

A vím, že je to bezvýznamné plácnutí do moře plného stejně smýšlejících lidí, ale musím to napsat alespoň vám aby jste se nad tím při nejmenším zamyslel:

!Osoby ZTP nejsou zdaleka jen vozíčkáři a jejich trasu využívají i lidé s jinými postiženími a dokonce i lidé s kočárky!

Na druhou stranu si za to s největší pravděpodobností v tomto případě "můžou ZTP sami", jelikož jeden z orgánů který musí vydat kladné stanovisko ke každému stupni projektové dokumentace je i NIPI, pokud tedy zrovna stavební úřad neignoroval záporné vyjádření...

0/−2
17.4.2015 22:55

L17u37d64v37í81k 64G87a52j24d52o32š98í80k 2425503514662

Já ale poukazuji na něco trochu jiného.

Stavba zcela jistě splňuje předpisy a požadavky pro ZTP. Není mi tedy zcela jasné, proč k tomu má teď - po dokončení stavby - laická veřejnost ústy novinářů (respektive spíše jen novináři) nějaké připomínky a šťourá se v tom jak to je a jak to mohlo být...

Jistě to mohlo být ještě daleko komfortněji řešené pro všechny, ale to by zase novináři šťouraly, proč to stálo 30 miliard a né jen 20.

+2/0
20.4.2015 10:18

P65e13t36r 13K30a52d86e98ř92á54b97e97k 6457182217

Co to jako je, ten betonovej monolit ;-D

+1/0
17.4.2015 14:48
Foto

D98a32n 77R15u42b39í32n 4473853639

To je petřínský Ibalgin R^

0/0
17.4.2015 20:32

P61e68t30r 49P52r10u24s 7787715639542

Krasne stanice. R^ Chudak Dejvicka najednou vypada dost usmudlane. :-)

+4/0
17.4.2015 13:18

M59a27r86t84i77n 38L87ž19i89č53a78ř 9445207982574

Působí to dost lacině na kolik to vše přišlo

+2/−7
17.4.2015 12:49

B64e45n 19P36a43v64k50a 1497673827651

No to je teda krása. Přímo hodná nějaké světové ceny za architekturu:-P

+2/−3
17.4.2015 12:40

J58o49s53e82f 29B72o53h66u49s15l90a29v 63C11h43v37o95j19k82a 5345205496946

lidi se v dnešní době hned rozmočí a nic neuzvednou.

+4/0
17.4.2015 12:38

J45a77n 69R44a30k 9887193774285

Z Dejvické jsme si nosili kufry už z metra, tak nechápu proč si nekonečně stěžovat, že na Veleslavíně musíme vyjít pár schodů z vestibulu.

+4/−1
17.4.2015 12:20

M12a21r78e48k 65H16r34u15b89y 6527592511728

No, Dejvicka byla otevrena v roce 1978, kdy z letiste letaly max. desitky tisic cestujicich. Veleslavin ma nizsi kapacitu v dobe, kdy z letiste leta 11 _milionu_ 8-oRv

+2/−1
17.4.2015 16:14

J26a54n 35R98a37k 9537393834585

Když autobusy jezdily z Dejvické, tak tam žádná střecha nebyla a přežili jsme to.

+7/−1
17.4.2015 12:16

K55a19r54e18l 15K58ř37i33v76a39n 7375711275525

A myslíte, že pořád půjde jen o to "přežít to " ?

+1/0
17.4.2015 12:39

J31a94n 71S89l84o77v43í66k 3889527710618

Foto č.25 - zastávka autobusu 119. Přesně takto je v Trutnově postaveno celé autobusové nádraží. Protože na cestující prší už při mírném větru, musely být pod tyto skleněné střechy dodatečně postaveny menší skleněné zastávky, aby se alespoň tam mohli schovat. Když však fouká víc, neschovají se lidé nikam. A co teprve zimní plískanice. Skleněná nádhera v podhorském městě na dvě věci.

+3/0
17.4.2015 12:14
Foto

D25a18n 30R61u64b47í44n 4533643699

Nové stanice jsou architektonické hrůzy. Kochat se není čím. Architekty propustit a zadavatele poslat na výlet do ciziny jak vypadají stanice metra v roce 2015 (i s polovičním rozpočtem). Rv

+10/−5
17.4.2015 11:44

J92a56k10u75b 76T66u74r30e24k 9115975126145

Je to čiré zoufalství. Naprosté plýtvání materiálem na nepodstatných detailech, viz například příhradoviny nad vstupy, které mají dimenze mostovky, ale nesou jen osvětlení. Velkolepý výstupní portál hýřící vzorníkem materiálů na Bořislavce, který ale vede do nefrekventovaného prostoru. Celkové tvarování a pojetí detailů a barevnost jako z roku 80. Například v článku chválené integrované lavičky... v principu správné řešení, ale tvarově nesoučasné. Obzvláště velký smutek na mne padá v souvislosti s nově otevřenými stanicemi metra v Budapešti, kde ukázali, že takto významná veřejná stavba může zemi reprezentovat i za hranicemi, jak se ukázalo v zápětí, kdy fotografie tohoto metra otiskla média v celém světě. O našem metru se jen ví, že máme nosiče.

+7/0
17.4.2015 12:19

J14a64n 63B53l16a24ž88e29k 1112461538436

http://gizmodo.com/the-new-budapest-metro-line-is-an-awesome-psychedelic-t-1553677166 R^

0/0
17.4.2015 14:25

J28i13ř25í 73K88l37e73j86n60a 2117258886197

moc krásný fakt zlatý český ručičky a hlavičky[>-]

kde domov můj???

0/0
17.4.2015 15:42

J10a76k90u68b 38Š69a62f23a14n25d96a 7115927381381

No já nevím. Ty betonový překladu na mě působí dost depresivně. A ty mramorový desky zasazený svisle do podlahy mají být co? Víte, jaký tam bude za chvíli nepořádek?

+1/0
17.4.2015 16:46
Foto

D75a50n91i19e56l 41K57o63č59i55c34a 4725348246532

Nelze s vámi než souhlasit, ale podívejte se na použité materiály pozorněji. U nás ty nejlevnější dlažby, obklady, laciná světla, infopanely atd. V tom našem nejde rozhodně o žádnou hitparádu. Cenový rozdíl v provedení dle Budapeště na těch viditelných částech by byl dle našich ceníku trojnásobný, možná vyšší...

0/0
17.4.2015 23:24

L12u49d73v44í15k 47G96a59j72d75o89š29í24k 2865283714942

A že jsou teď po otevření metra najednou všichni chytří jak rádio, že?

Mohl jste veřejně projekt připomínkovat. Dokonce jste to mohl navrhnout sám a možná to bylo podle vás, kdyby váš návrh zvítězil.

+1/−4
17.4.2015 15:23

J98o44s21e19f 19S16c41h76m51i22d40t 5223137963372

Až na to, že architektonický řešení se nesoutěžilo. Takže jak přesně jsme to mohli navrhnout sami a mít šanci, aby se to realizovalo, když patlalové z Metroprojektu k tomu nikoho nepustěj? ;)

+3/0
17.4.2015 18:11

J97a60n 23V57o37j58t32í90š77e90k 6282421665226

Teď jste přesně narazil na to, co se kritizuje ze všeho nejvíc. Že na to vlastně soutěž vůbec nebyla a připomínkovat se to nedalo.

0/0
18.4.2015 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.