Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Musíme znát evoluci, ať víme, jak neřídit svět, říká nejslavnější biolog

Britský profesor navázal na Darwina a popsal, jakým způsobem funguje evoluce nikoli na úrovni jednotlivců a druhů, ale přímo na úrovni genů. Známější je ale jako bojovník proti pověrám a náboženskému fundamentalismu. Richard Dawkins říká, že popularizace vědy je těžká práce, ale vyplatí se.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J50i45ř46í 50Č80e52c89h68u40r17a 1163652638938

Me se myslenky toho pana nelibi. At si kazdy veri v co chce. Svet bez nabozenstvi nebude lepsi. Lide si najdou jine myslenky a idee kterym budou verit. Proc mu vadi, ze lide veri v boha a nevadi mu, ze lide veri v evoluci, ktera ma srale jeste bila mista? Vse na svete se vyviji. I nabozenstvi a vira...Jeho napad bojovat proti nabozenstvi, me prijde stejny, jako bojovat proti vyvoji v automobilovem prumyslu...

0/−1
30.4.2015 22:57

M67a49r92e94k 64H93r90u68b43y 6127922441428

1) Nabozenstvi je narozdil od automobiloveho prumyslu iracionalni

2) Dawkins bojuje mmj. proti neopravnenym vyhodam, ktere ma nabozenstvi oproti vsem ostatnim druhym lidske cinnosti ;-)

+1/0
5.5.2015 16:14

L96i74b79o77r 41P82i28c85h35l89e61r 3598235689713

Vsiml jsem si jedne zajimavosti: kdyz se vyjadruje militantni ateista k nabozenstvi (Dawkins), tak racionalne napada idee. Kdyz se vyjadruje lasku sirici zastance nabozenstvi (Lennox ci u nas Vacha), tak pouziva retoricke figle a utoci na osobu (Dawkinse).

Pokud spicky hajici pozici nabozenstvi svedou jen postekavat na karavanu, tak to je dost malo, nemyslite? :-)

+4/0
23.4.2015 9:20


M33a95r65t29i17n 19N65o95v94á23k 8367272202812

Tato diskuze se zdá být perfektní ukázkou výše (tedy spíš "níže") IQ typických popíračů evoluce. Na druhou stranu, pokud je člověk bere s humorem, celkem se i pobaví;-)

+3/0
22.4.2015 23:48

V11i43k57t46o20r 91K92r60u39s 9743810449

Je to nehezké, ale autorům rozhovoru tohle setkání jednoduše závidím. Pánové, važte si toho...

+3/0
21.4.2015 23:49

K17a42r58e40l 44N51o35v28á44k 8475464739375

Tak už konečně začínám věřit. Dnes cestou z práce jsem potkal dva poloplazy, dvě poloryby, prasopsa a dvě ženský, u kterých jsem si nebyl jistej zda to nebyly spíše poloopice. Ta evoluce se teď všude začíná pořádně rozjíždět, zvlášť když si cestou z práce dáš dvě pivka a pár panáků ;-);-D;-D

+1/−6
21.4.2015 22:42

J32a41n 78Š84v63a14d64l18e14n33k56a 9144229130

A nejhorší na tom bylo, že jste celou dobu byl na výstavě zrcadel.

+5/0
21.4.2015 23:39

K75a78r72e66l 90N46o71v12á32k 8465634789845

Taky tu byli na chatu dva  evoluconisté, ale vypadali spíše jako polobl..i , takže evoluce musí vážně fungovat, že pane Švadlenko? ;-) ;-D

0/−4
22.4.2015 7:54

J91a90n 47Š63v96a82d19l86e60n23k74a 9744699270

Vy už jste se přidal k evolucionistům?

0/0
22.4.2015 7:57

M36a12r18t12i36n 31N47o59v48á70k 8797552362642

Měl bys taky někdy vytáhnout paty z domu. Snad si tohle nepřečte tvá rodina;-(

0/0
22.4.2015 6:29

L30u18b42o31š 84N29á72h27l65o68v58s30k13ý 5267244652977

Legrační na tom je, že kdyby jsme opravdu našli něco takového, co tu popisujete, evoluční teorie by byla okamžitě vyvrácena. Svými výblitky tu jen ukazujete, že vůbec nevíte, jak evoluce funguje.

+2/0
22.4.2015 11:47

M90a30r29t45i98n 24J43i36r56o46u41s51e76k 7836515565538

Vkládám pro pana Švadlenku: vypadla vám v té teorii migrujících populací a vzácného křížení Tobská katastrofa, kdy podle vědců před 74.000 let nebyla na zemi žádná početná populace, ale pár tisícovek sotva přežívajících jedinců.

+1/−1
21.4.2015 17:39

J66a51n 80Š52v89a49d53l19e45n48k53a 9164279310

Nevypadla. U migrace z Afriky ještě neexistuje vědecká shoda. Některé práce ukazují, že začala už dříve (platí hlavně pro dnešní obyvatele Andaman či Nikobar, možná též Austrálie), jiné ukazují, že ta hlavní proběhla až po té události Toba - to mohlo být ono drastické omezení populace, které mohlo přispět k dalším evolučním novinkám u našeho druhu oproti neandertálcům. Dokonce existují doklady, že náš druh zkusil migrovat z Afriky někdy před 80 tisíci lety, ale dostal se jenom na území dnešního Izraele, protože byl následně vytlačen neandertálci. Každopádně vaše událost Toba se nikterak netýká neandertálského člověka, co se týče drastického omezení početnosti populace, jde pouze o náš druh.

+1/0
21.4.2015 23:39

L44i82b71o87r 34P17i29c30h93l97e93r 3388815419743

Verici radi rikaji: "Az vedci vylezou na horu poznani, tak tam na ne uz davno budou cekat duchovni."

Rad bych to zparafrazoval: "Az vedci vylezou na horu poznani, tak se podivaji dolu, a tam v dalce pod sebou uvidi sedet duchovni na stejne kupce hnoje jako sedeli pred staletimi..."

+8/−2
21.4.2015 13:33
Foto

P88a84v17e73l 59K58a72s83í54k11, 80T75e36c62h74n89e30t38.25c95z

To se nám ta diskuze pěkně rozpadla. Pamatuje si ještě někdo, že se tu původně diskutovalo o rozhovoru s Richardem Dawkinsem? :-)

+1/0
21.4.2015 9:56

P67e14t94r 26S48v33o45b57o81d58a 9615667224430

Cekal jsi neco jineho? :-)

+1/0
21.4.2015 10:55

J56a63n 46Š42v67a71d71l98e27n85k53a 9404929670

Aby to nezapadlo, tak ještě znovu vkládám vysvětlení pro Martina Jirouska, kde se vzali kromaňonci a neandertálci. Zrovna tato závěrečná fáze lidské evoluce je už totiž celkem dobře prozkoumána. Martin Jirousek se domnívá, že na evoluci kromaňonců a neandertálců bylo pár desítek tisíc let, což je podle něj příliš krátká doba. Zde tedy onen příspěvek:

Toho času bylo daleko víc. Před půlmilionem let existoval druh člověk heidelberský, společný předek kromaňonců a neandertálců. Jenom o málo starší je společný předek všech dnešních velkých koček z rodu Panthera (lev, tygr, jaguár). Člověk heidelberský vznikl v Africe z okruhu zdejších populací původního člověka dělného či vzpřímeného (než migroval do Eurasie a dal tam vznik dalším poddruhům či rasám člověka vzpřímeného) a poté sám migroval do Eurasie v době klimatického optima (předchozí meziledové doby). Když začala poslední doba ledová, vznikla na severu Afriky výrazná bariéra v podobě obrovské Sahary (asi o třetinu větší, než je dnešní Sahara). Eurasijské a africké populace člověka heidelberského byly izolovány a vyvíjely se odlišně (ustal mezi nimi genetický tok, čímž proběhla ukázková alopatrická speciace). Eurasijská populace se více přizpůsobila drsnému klimatu a nakonec se z ní vyvinul člověk neandertálský, africká populace byla v důsledku klimatických změn prakticky na pokraji vyhynutí, což vedlo k rychlé selekci ve prospěch ještě vyšší inteligence, vynalézavosti, abstraktního myšlení, adaptability, apod. A z této populace vznikl moderní člověk. Ten poté osídlil celou Afriku a v posledních sto tisíci letech začal migrovat i mimo ni. Zde se setkával s ostatními lidskými populacemi (člověk neandertálský, děnisované), s nimiž se zřejmě vzácně křížil, takže od nich získal některé alely důležité pro adaptaci na chladné klima, ale nakonec jako druh zcela převládl - a v Evropě se jeho populaci říká kromaňonci. Jinak jim říkáme též "lovci mamutů" a jsou to naši přímí předkové.

+3/0
21.4.2015 8:01

K28a18r73e98l 66N44o16v84á88k 8895344359235

A teď ještě tu o červené karkulce pane Švadlenko. Mě se líbí tyhle fantazie neomarxistů. Pardon, dnes se tomu říká evoluční biologie ;-);-D

0/−6
21.4.2015 8:41

J24a12n 95Š49v23a62d91l16e21n53k87a 9694529340

Teď ještě zkuste popřít tu fantazii o gravitaci. To je přeci také takový neomarxistický výmysl pro matení pravověrných křesťanů.

+3/0
21.4.2015 8:44

K68a86r18e72l 18N40o77v38á73k 8835614109775

Mýlíte se, nejsem křesťan, jen uživatel kritického myšlení. Gravitace se dá celkem dobře ověřit opakovaným pokusem, ale fantazie evolučních biologů vůbec. A jak to bylo s tím mezičlánkem. To jako našli lebku nějakého mutanta, podle pochybné uhlíkové metody určili pochybné stáří a prohlásili ho za mezičlánek? Tomu tedy říkám konstrukce ;-D

+1/−6
21.4.2015 10:01

J37a70n 73Š55v17a42d57l56e96n30k46a 9394779110

To je dobře, že používáte kritické myšlení. Co vás tedy přimělo k tomu, odmítnout evoluci? Její existence si povšimli evropští vzdělanci dávno před Darwinem.

Ještě poznámka: Kritické myšlení lze používat teprve tehdy, pokud máte dostatek informací. Vaše zmínka o "pochybné uhlíkové metodě" svědčí o tom, že těch informací máte zoufale málo, a tudíž docházíte k mylným závěrům. Co je na uhlíkovém datování "pochybného"?

+6/0
21.4.2015 10:05

J60i17ř64í 85R39a23k 5191464978804

citace z wiki:

Gravitace, gravitační interakce je univerzální silové působení mezi všemi formami hmoty a právě tím se odlišuje od všech ostatních interakcí. Gravitační interakce je nejslabší ze základních interakcí, má nekonečný dosah a je vždy přitažlivá. 

jakým opakovaným pokusem se dá ověřit např. to že gravitace má nekonečný dosah? poučte mne prosím?:-)

+1/0
21.4.2015 10:16

J27a26n 93Š45v85a37d21l87e23n84k64a 9444469960

Mě by ostatně zajímalo, jak by pan Novák opakovaným pokusem dokázal například existenci Římské říše...

+1/0
21.4.2015 10:26

K79a36r94e77l 71N65o71v42á39k 8395264319185

O Římské říši je více nezávislých záznamů. Evoluční fantazie stojí zcela na vodě a fantazírování neomarxistů, evolučních biologů.

0/−6
21.4.2015 11:13

J85a68n 89Š72v92a38d90l47e22n70k68a 9184589260

Vy jste tam byl? Ukažte mi, kde v poslední době vznikla Římská říše. A víte, proč zanikla? Protože pokud to nedokážete vysvětlit, tak s použitím vaší logiky to znamená, že ani neexistovala.

+1/0
21.4.2015 11:14

K46a26r69e66l 15N12o28v40á74k 8415184839855

Mám rád historii a tohle by mě zajímalo, protože jsem se to snažil dohledat. Proč tedy zanikla?

0/−2
21.4.2015 11:17

J64a29n 63Š29v23a64d36l26e73n71k53a 9684889880

To je teď vedlejší. Pouze používám analogickou logiku, s níž se úporně snažíte vyvrátit evoluční biologii. Evoluční biologie je do značné míry také historická věda, musí stavět na dochovaném geologickém záznamu, tak jako historici často mají k dispozici pouze nějaké ty artefakty, u starších lidských společností chybějí i ty záznamy, takže si mohou pouze domýšlet. Vy ale přesto netvrdíte, že například neexistovali staří Keltové na našem území. Prostě když se najde nějaký artefakt, je zařazen do kontextu a slouží k rozšíření poznání historické vědy. Evoluční biologie či příbuzné vědy pracují dost podobně. Není v tom žádná pavěda. Zkuste si o tom něco zjistit, než budete pokračovat ve svém odsuzování.

+1/0
21.4.2015 11:21

K82a17r13e56l 23N26o46v92á98k 8615504919305

Ne vážně, napište mi proč Římská říše zanikla, když to tu uvádíte. Vaše analogie a pohádky o šípkové růžence mě nezajímají, ale tohle mě vážně zajímá. Proč zanikla římská říše?

0/−4
21.4.2015 11:25

J67a37n 24Š40v83a53d15l82e91n16k48a 9944929880

Tomuhle se říká logický klam - argumentace uzeným slanečkem. Bavíme se o evoluční teorii. Pročpak je to podle vás výmysl? Proč podle vás neplatí? Co ji vyvrací?

+1/0
21.4.2015 11:30

K75a71r53e25l 97N26o23v45á33k 8715844949665

Vytáhl jste Římskou říši a ptáte se mě proč zanikla. Já to nevím, ale velice mě to zajímá. Řeknete mi to tedy?

+1/−3
21.4.2015 11:33

J48a71n 29Š12v77a30d44l67e88n58k40a 9694249820

Teď už trollíte. Pokud v tom hodláte pokračovat, odmítám na vás nadále reagovat.

+2/−1
21.4.2015 11:34

K15a89r11e63l 61N30o36v70á30k 8555454529755

Předpokládám, že pokud se na něco ptáte a já řeknu že nevím, ale zajímá mě to, tak jste mi schopen dát kvalifikovanou odpověď. A vy místo toho mě obviňujete z trolení. To vám připadá v pořádku?

0/−3
21.4.2015 11:40

J17a32n 13Š52v55a87d85l65e21n71k13a 9704739570

Ano. Protože se bavíme o evoluci. Já jsem vám už vysvětlil, že jsem příklad s Římskou říší použil jako analogii k některým "argumentům" proti evoluční teorii. Pokud to nejste schopen pochopit, pak se obávám, že problém nebude jenom ve vašich nedostatečných znalostech, z nichž vyvozujete mylné závěry. Pokud vás to s Římskou říší zajímá, napište mi mail a já vám klidně odpovím. Sem se to nehodí, protože těch příčin jejího zániku je plno a tady se diskutuje o evoluci.

+1/0
21.4.2015 11:47

K30a86r22e23l 55N82o42v17á54k 8325184339745

No vidíte, že to nevíte, ale používáte to v argumentaci. Pochybuju, že by vám někdo z renomovaných historiků dal přesvědčivou odpověď na otázku jaká byla hlavní příčina rozpadu Římské říše, protože dodnes se na tom neschodli. Ale líbí se mi vaše demagogická argumentace

+1/−3
21.4.2015 11:51

J40a77n 50Š73v66a35d54l37e45n84k16a 9844819380

Vy jste opravdu nepochopil, co jsem tím chtěl říci, že? Římskou říši jsem si vybral právě proto, že příčina jejího zániku byla hodně komplexní a historici se na ní zcela neshodli. Někteří odpůrci evoluční teorie si vždy vyberou nějaký znak (např. křídlo netopýrů, migraci úhořů), ukáží, že evoluční biologie ho ještě neumí zcela vysvětlit, a z toho pak vyvozují, že se evoluční biologie mýlí i ve všech ostatních případech, a dokonce, že žádná evoluce se nekoná. Pokud bychom stejnou logiku uplatnili u zániku Západořímské říše, tak nejenže lze říci, že žádná Římská říše neexistovala, ale dokonce můžete říci, že neexistují žádné dějiny starší, než sahá historie vašeho rodu. Vše ostatní jsou jenom dohady.

+3/0
21.4.2015 11:54

K27a93r27e96l 92N86o71v15á83k 8185424899695

Ale já chápu co jste tím chtěl říct, snažíte se obhájit svoji posvátnou krávu. Zřejmě z toho máte peníze. Já z toho žádné peníze nemám a nevěřím tomu. Krom toho to odporuje fyzikálním zákonům (např. termodynamice jako pohádka o snižování entropie) a netvrďte mi, že je to výjimka, protože svítí slunce. Na boha Amona jistě nevěříte, nebo? Diskuze s vámi vážně nemá cenu. Končím. Víte co řekl Churchil? Že nelze lhát pořád a všem. Vy se o to pokoušíte, ale výsledek je tristní. Bavte se tu neomarxisté ;-);-D

+1/−5
21.4.2015 12:08

J42a98n 76Š80v44a32d23l55e87n69k97a 9464449290

A zase nic. Klidně si běžte. Doporučuji nějaké společenství ignorantů, tam dobře zapadnete. Mimochodem, evoluční teorie rozhodně fyzice neodporuje. Živé organismy se chovají jako otevřené termodynamické systémy. A termodynamika zná případ tzv. disipace energie, kdy nějaký systém sníží svou entropii (zvýší svou uspořádanost), ale tím zvýší entropii svého okolí. Příkladem jsou například sněhové vločky. Dalším pěkným příkladem je bouřka. Na začátku máte působení slunce, které způsobí silný vzestupný proud vlhkého vzduchu, což při vhodném rozvrstvení atmosféry vyvolá tvorbu mohutné oblačnosti. V konečné fázi takovéto oblaky vytvářejí typické útvary (kovadliny, lemy), produkují elektřinu, silný vítr, kroupy, tornáda...

+4/0
21.4.2015 12:12

K29a84r11e16l 37N73o54v25á23k 8375344249455

Dá se ověřit pohybem planet. A jak to souvisí s vašimi pohádkami, pane Raku? ;-)

0/−2
21.4.2015 11:15

J12a34n 93Š42v41a76d65l21e38n67k13a 9714629680

A jak to víte, že tam ty planety jsou? Nebo že to, co slabě svítí v silných teleskopech, jsou vzdálené galaxie či tak exotické útvary, jako jsou kvasary? On tam někdy někdo byl, aby tyto fantazie, pouhé dohady či pohádky pozemských fyziků ověřil?

+3/0
21.4.2015 11:16

K81a38r33e29l 60N57o66v52á30k 8815114149265

Ale pane Švadlenko snažíte se marně obhajovat ty vaše pochybné teorie. Je zajímavé, že Marxismus už věda dávno zavrhla, ale Darwinismus se pořád drží. Asi se na to dobře tlačí granty. Vždyť vám většina populace nevěří. Podívejte se třeba na USA - 90% lidí podle průzkumů tomu nevěří. Můžete zase arogantně říct, že to nejsou ignoranti, ale chtělo by to vážně už nějaký opravdový důkaz, ne? R^

0/−5
21.4.2015 11:24

J24a27n 85Š49v56a29d85l20e31n93k37a 9654699780

Ale, pane Nováku, již jste byl několikráte požádán, abyste vysvětlil, proč podle vás evoluční teorie neplatí. Vy jste to ani jednou neudělal, pouze rozvíjíte jakési své konspirační teorie. Opravdu nemáte žádné vysvětlení? Váš logický klam spočívající ve falešné analogii, když jste evoluční teorii přirovnal k marxismu, vysvětlením určitě není.

Ostatně, 40% obyvatel USA údajně věří, že svět není starší než 6000 let. To ovšem popírá také moderní astrofyziku. Takže jsme zpátky u té gravitace a planet. Jak je možné, že tomu vy věříte, když nevěříte evoluční teorii? Vždyť astrofyzikové také zjevně nedokázali přesvědčit velkou část populace, jenom si pobírají tučné granty...

+2/0
21.4.2015 11:28

K17a90r26e97l 43N74o15v71á85k 8885184729665

O tom nic nevím, já viděl jenom průzkum těch 90%, ale lidé, které znám tomu také nevěří a přitom s astrofyzikou nemají problém. Asi jste je dostatečně nepřesvědčili, chyba bude určitě na naší straně, jsme zkrátka ignoranti a vy máte pravdu, že? Vůbec to nemůže být, že ty vaše "důkazy" jsou nepřesvědčivé, že? Už jsem to tady psal, pro mě je přesvědčivý důkaz bude, pokud se něco o čem píšete skutečně stane (ryby chodící po souši, měnící se opice v člověka atd.) nebo pokud se objeví více nezávislých záznamů z historie popisujících, že se to někde stalo. To by stačilo, abych vám to věřil. Ale vůbec se nenechte námi ignoranty odradit, já vám ty granty přeju. Peníze se konečně musí točit ne?

0/−3
21.4.2015 11:39

J78i59ř13í 21R40a37k 5591504938514

a já jsem vám psal že ryby po souši "běžně" chodí.

https://www.youtube.com/watch?v=aAz7iMcC8e0

+2/0
21.4.2015 11:42

J28a56n 52Š75v57a60d44l95e62n90k77a 9594609140

No vidíte. A ty záznamy existují. Říká se jim fosílie. Poskytují moc pěkný doklad průběhu evoluce. Máte tam i ty ryby, které vystoupily na souš, i ty lidoopy postupně se měnící v člověka. A je tam toho daleko víc - stačí studovat. Navíc fosilní záznamy potvrzuje i analýza genomů. Je sekvenováno stále více organismů, což nám umožňuje vytvářet evoluční stromy. Kromě odchylek od genetické sekvence (mutací) lze společné předky hledat například i pomocí inzercí mobilních genetických elementů (např. endogenních retrovirů). Na základě toho lze nejenom odhalit, že nějaké dvě skupiny organismů měly společného předka, ale dokonce i to, kdy tento předek žil (rychlost kumulace mutací je v podstatě konstantní). O tom již Petr Svoboda psal výše. Těch nejrůznějších důkazů je obrovské množství a z nejrůznějších biologických oborů. Zkuste si to tom něco přečíst. Už u vašeho odmítání radiouhlíkového datování vidím, že máte velké mezery.

+4/0
21.4.2015 11:44

K82a67r38e21l 52N40o95v41á82k 8615174599275

Jojo, to jsou neuvěřitelné konstrukce. Těch nejrůznějších konstrukcí je obrovské množství a různě se to jimi záplatuje, že?

0/−2
21.4.2015 11:47

J81a95n 38Š19v38a22d48l97e50n90k97a 9564219510

Ne. Takže své vysvětlení neuvedete? To je pak asi marné. Mě by zajímalo, jak si vy vysvětlíte, že ve starších vrstvách naleznete úplně jiné organismy, než ty, které žijí dnes, a dokonce můžete vysledovat určitý vývoj. Například u vrstev, které jsou přiřazovány k třetihorám, vidíte ve starších vrstvách malé koňovité savce, kteří mají na nohou pět prstů, a čím jsou ty vrstvy mladší, tím jsou ti koňovití savci větší, mají stále silnější prsteníček a postupně se jim redukují ostatní prsty. Evoluční teorie pro to přináší elegantní vysvětlení. Jak tento fakt vysvětlíte vy? A v čem se podle vás evoluční teorie mýlí?

+4/0
21.4.2015 11:50

K91a54r81e88l 28N98o98v37á72k 8975484969635

Jojojo z vloček a bouřka a z toho se vyvinulo něco tak komplexního jako lidská bytost co si uvědomuje sama sebe. Ještě mě chvíli houpejte pane Honzíku. Běžte za babičkou, ta vám to možná uvěří. Třeba vás vezme do JZD jako v Honzíkově cestě ;-);-D

0/−5
21.4.2015 12:33

J54a85n 73Š89v68a97d43l61e98n33k81a 9484469220

Vidím, Kájo, že se dostáváš do argumentační nouze. Na konkrétní příklady evoluce nejsi schopen napsat nic, nedokážeš poskytnou žádný příklad, který by ji vyvracel, a když na to přijde, sklouzáváš k primitivním urážkám. Nu, tvá věc. Tak se ovšem projevuje ignorant, jak ses sám velmi výstižně popsal.

+3/0
21.4.2015 12:39

R15o42b75i40n 63Ž41i87ž13k85a 2118724876606

Na vědě je úžasné, že vůbec nezáleží na tom, čemu kdo věří :-) i kdyby si všichni nováci světa odhlasovali opak, jablko na zem spadne, radioaktivní uhlík se rozpadne a lemura mimo Madagaskar nenajdete:-)

+1/−1
21.4.2015 18:29

J27i53ř33í 40R69a41k 5571924218764

aha tak že jestli tomu dobře rozumím tak pohybem planet (které jsou několik milionů/miliard km od slunce) se dá ověřit že gravitace působí na nekonečnou vzdálenost? ;-D;-D;-D;-D

jste tak hloupý nebo si z nás děláte jen legraci?:-P

+2/0
21.4.2015 11:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.