Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Instrukce před popravou plynem: Dýchejte zhluboka, nebo budete trpět

Směs do smrtících injekcí je nedostatkovým zbožím, proto se ve státě Oklahoma připravují i na popravy plynem. Tento způsob už lidé vyzkoušeli nejen na sobě, ale i na zvířatech. Vyžaduje však spolupráci odsouzených na smrt. A v tom je háček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L13u49d74ě25k 68F83u47x76a 9106310694127

Nalijte do nich litr až dva alkoholu a nechte zmrznout.

0/0
28.4.2015 4:20

J39a15n 48P50a91v29e77l59k94a 3637721184861

Přijde mi divné, že na koně a jiná zvířata máme spolehlivé injekce a tady jsou s tím takové problémy.

+1/0
21.4.2015 22:50

A73n24t15o11n21í48n 48J86i92r26á34s18e87k 7986166916265

Prosím, kdo se zajímá o to, jak a zda trpěli oběti a příbuzní obětí ??

+1/−3
21.4.2015 20:55


R47o27m95a77n 28L85a54n19g57e16r 9514804532542

Prakticky nikdo.

0/0
22.4.2015 15:33
Foto

L20u51d60ě95k 73F62u94x30a 9576630754517

:-) Zdá se, že vetšina účastníků diskuze.

0/0
28.4.2015 4:18

J22i31ř26í 82N41o77v53á12k 5476344892904

Někdy řeší takové malichernosti jako jestli vrah při popravě trpí či ne, jindy sejmou podezřelého dronem i s pár náhodnýma lidma okolo a nikdo ani nemrkne. Jestli chtějí veselou smrt můžou je předávkovat nějakými psychofarmaky, drogami, morfiem, rajským plynem atd.

0/0
21.4.2015 16:23

T94o94m28á56š 12K90r42o45u21p72a 4798977457483

a popravovany sa pytal svojich obeti ako chcu umriet?CI ICH TO NEBUDE BOLIET A NEBUDU PRI TOM TRPIET??pride mi to smiesne..

+1/−1
21.4.2015 13:34

J72a43k16u10b 57F46e84i95f39a44r 7829839816929

Všechno začíná být zbytečně přetechnizované a komplikované. Popravčí četa, oprátka nebo gilotina. Rychlé, účinné.

0/0
21.4.2015 13:32

M53i80r52o84s24l23a58v 19Š35i18m73k36o 7355283772145

Cyklon B zkoušeli po válce američané a zjistili, že je k popravám zcela nevhodný. Zařízení bylo složité konstrukce a celý cyklus trval dlouho. Takže mýtus tím byl i vyvrácen mýtus o nacistických plynových komorách. V našich končinách zatím ne. Na netu je kniha Pravda o plynových komorách v Osvětimi, kde je jejich existence vyvrácena i vědecky.

0/−11
21.4.2015 10:52

M50i95r75o33s91l50a18v 37Š40i39m94k46o 7225723642695

Moc mýtů v jedné větě ;-)

0/0
21.4.2015 10:58

M86i44c76h61a96l 23D90a57n41ě23k 1330799918836

Na netu jsou taky knihy o lidech, kteří mluví s mimozemšťany, knihy s návody, jak dosáhnout zdraví zíráním do slunce a knihy o tom, jak převibrovat do 5D (ať už to znamená cokoli). To, že dnes může každé hovado překroutit historii a naflusat milionům mrtvých do ksichtu ještě nemusí nutně znamenat, že je to pravda.

+10/0
21.4.2015 11:40

J19i58r77i 60R40u42s87n15o69k 4605392447573

A jak byste tedy vysvetlil ty miliony chybejicich lidi?

+6/0
21.4.2015 12:02

Z83d82e63n72e23k 45V18r66b48a 8829115513537

Oni se nezpochybňují tuším ty komory jako takové, ale spíše množství popravených. Při délce jednoho cyklu by takové množství lidí totiž nebylo možné popravit. (Prostě nelze za daný čas zaplnit komoru plynem, nechat působyt a pak ji odvětrat bez ohrožení okolí) Další věcí je výkon krematorií, i zde se udává, že jejich výkon by byl zcela nedostatečný. Udávalo se tuším, že množství židovských obětí je značně nadhodnoceno a to až čtyřnásobně a stalo se tak potvrzením pravidla, že tisíckárát opakovaná lež se stane pravdou. Na druhou stranu i tak je to nepochybně šílené číslo.

0/−1
21.4.2015 13:01
Foto

L81u84d74ě59k 36F83u56x48a 9556840864447

Působyt je nějaký typ půdního bytu?

0/0
28.4.2015 4:20

M21i34l37a97n 38M17r10o66c78z42k73o57w59s60k66i 4560746527208

Černý humor: Vytetovat na něj Ježíš Kristus a vhodit ho padákem do působnosti IS. :-))

+3/0
21.4.2015 10:46

P93a59v87e87l 15N30o93v11o12t59n10y 8449372777843

Trest smrti není vhodným trestem. Takové galeje byl velmi spravedlivý a humánní trest. Dává to možnost vrátit dluh společnosti a poškozeným.

Dále je to velmi odstršující prostředek i pro otrlé všeho schopné jedince.

Smrt je ve srovnání s galejema vysvobozením.

+5/−1
20.4.2015 23:26

K77r33i83s39t49i54n93a 51B85l13ü52m11e11l76o33v89á 2914807428760

Když neodstrašilo lámání v kole, vaření v oleji, drcení kostí, upalování a podobné chuťovky, neodradí ani galeje.

+5/0
20.4.2015 23:28

L50e61n46k48a 92Z18a22p98l64e29t41a39l30o81v75á 7875321892225

Možná na to byli tehdejší lidé více zvyklí (?) těžko říct. Bylo by zajímavé na zkoušku zavést takové tresty v dnešní době ;-D třeba by to mělo efekt jako nic jiného ;-D obávám se ale, že spíše by nás tady dříve vyvraždili rádobyhumanisti podle kterých se těžkým zločincům nesmí skřivit ani vlásek 8-o;-D

0/0
21.4.2015 13:28
Foto

L70u49d64ě45k 12F12u77x92a 9986350364207

Zajímavé? A jaký účinek by to podle vás mělo? Nebo se zeptám jinak, kdyby někomu hrozil za usmrcení z nedbalosti nebo vraždu v afektu trest, který navrhujete, co myslíte, že by dotyčný všechno udělal aby se mu vyhnul? Myslíte, že by při zatýkání tohoto jedince měl šanci policejní vyjednavač? Že by se dotyčný zdráhal vzít ssebou další lidi?

           Vlastně by to vaše oblíbené lámání v kole byl trest za nešikovnost nebo zbabělost, kdokoli jiný by totiž raději zemřel v boji s policejní přesilou;-)

0/0
28.4.2015 4:26

R52o55m44a17n 37L70a47n90g56e46r 9804524312832

Neodradí, ale alespoň něco bude vráceno.

0/0
22.4.2015 15:34

J20i71r79i 94R56u11s68n89o29k 4165112957103

Navrhl bych klasiku v podobe gilotny. Rychle a bezbolestne. Eventuelne kulku pomoci stroje. Vzdyt neni nutno, aby miril clovek a stiskl spoust. V obou pripadech by stacilo odsouzence vhodne nastelovat.

Koneckoncu prijde mi to mnohem schudneji pro vsechny zucastnene. Kdyz si predstavim, ze spousta odsoouzencu jsou byvali fetaci a vezensti technici mivaji problemy je napichnout i PRES SPOLUPRACI odsouzenych s hledanim zily... Pokud vim, jednomu nemohli pres dve hodiny najit vhodnou zilu, az museli popravu odvolat a od te doby sedi uz roky v cele smrti a resi se, jestli je vubec eticke ho poslat znovu na popravu...

http://www.deathpenaltyinfo.org/some-examples-post-furman-botched-executions

http://www.deathpenaltyinfo.org/information-about-romell-broom-botched-execution

0/0
20.4.2015 23:07

J45a90n 39V29á98c38l91a30v85í74k 3462676601609

Zalezi na uhlu pohledu. V pripade popravcich cet byla v nekterych statech tradice, ze cast strelcu dostala slepe naboje, takze pak nikdo nevedel, kdo vlastne vystrelil smrtici ranu. V pripade ostatních poprav je to vždy na konkretnim popravcim.

0/0
20.4.2015 23:15

J52i31r23i 12R83u92s79n27o66k 4315292407783

Strelci samozrejme poznaji, ktery naboj je ostry a ktery slepy. A u ostatnich poprav je to tak, ze existuji nejmene dve paky, ktere obsluhuji dva ruzni lide.

0/0
20.4.2015 23:25

O19n83d64ř25e11j 36Š74i47n54d64l16e61r 2537918906885

Udělejte to 3x a už máte 87,5 šanci že jste někoho zabil. Nebylo by jednodušší třeba i pomocí psychologického posuzování najít někoho, komu to prostě nevadí?

+1/0
20.4.2015 23:38

J84i15r57i 88R49u17s47n96o91k 4975222167653

Takoveho cloveka bych se tedy ja osobne trochu bal.

Navic nemate pravdu. Kazdy takovy pokus je ojedinely a pokazde mate tu sanci padesatiprocentni. Navic to muzete rozsirit na 5 - 10 tlacitek/pak, pokud topotrebujeme odlidstit.

+1/0
21.4.2015 3:09

J72a72n 97B78o97h23a21t12ý 7197310668342

A ta tlačítka jako mají někoho uklidnit? To ne já, to sousedovo tlačítko ;-D. No to by musel být někdo hodně jednoduchý, pokud mu to stačilo k tomu, aby se s tím vyrovnal. Ale ono asi nebude problém najít jednoduché jedince ochotné nechat se vmanipulovat do nějaké situace, kdy dělají něco špatného, ale dovedou si to i třeba iracionálně zdůvodnit, jak ukázaly ty elektrošoky v televizní soutěži http://www.rozhlas.cz/digital/media/_zprava/708994 (je možné, že to bylo nahrané, ale já bych se vůbec nedivil, kdyby to byla pravda), protože lidé se chovají jako pudlíci. Když jim dáte kost, budou panáčkovat nebo třeba v práci vraždit Židy a za výplatu kupovat dětem lízátka, jak jsme měli možnost vidět. Prostě smrt je smrt. A pokud k tomu budu hrát odsouzenému Mahlera a drbat ho při tom na zádech, nic se nemění, stále někoho zbavuji života. A je otázka, jestli k tomu máme vůbec právo, ať už odsouzený provede cokoli. Já si myslím, že ne, a v moderní společnosti, za kterou se považujeme, by trest smrti neměl mít místo.

+1/0
21.4.2015 8:08

J85a15n 76V57o95t32a49v87a 3364770457239

To číslo se bude samozřejmě lišit podle počtu členů popravčí čety a počtu ostrých nábojů, které se použili...

0/0
22.4.2015 16:50

J81a88n 68V75á27c27l18a38v62í40k 3872916431639

Idealne by to nemelo byt moc poznat, protože pokud se zbran chova vyrazne odlisne, pak je i cviceni s takovym nabojem problematicke.

Ale jak píšu, je to o úhlu pohledu. Osobne bych videl jako problem spis tu pripravu - nekoho privest a postavit na místo, kde na nej par jiných lidi vystreli, je jedna věc, ale zavádět injekci, dát mu hlavu pod gilotinu nebo uvázat smyčku kolem krku, to je ta černá práce - vedle toho už je to zmáčknutí tlačítka spíš formalita.

0/0
21.4.2015 1:33

J73i92r76i 77R82u95s36n31o25k 4315422297433

Ja osobne v tom problem nevidim. Zamestnanci A odsouzeneho pripravi a tajny zamestnanec B, ktery nikdy nevidi odsouzeneho v nejake jine mistnosti zmackne tlacitko.

Ja si spis neumim predstavit to osobni zapojeni typu popravci ceta. To prece na tech lidech musi zanechat nasledky.

0/0
21.4.2015 3:14

M11i89r66o77s46l93a61v 64Š26i34m51k35o 7905133572955

A co prášek na spaní a lék, který pak zastaví činnost srdce? Jsou v lékárnách, medikamenty na snižování krevního tlaku. Stačí předávkovat.

0/0
21.4.2015 10:56

J32i73r87i 65R62u67s75n93o58k 4105622277543

Predavkovani je strasne individualni. Navic oralne by to asi neslo, nebot by to vyzadovalo spolupraci odsouzence, coz je nepravdepodobne. A iv podani tu dnes uz je, jen to obcas nefunguje uplne dobre. Navic je tu ta obtiz s hledanim zil u fetaku. Viz ten druhy link v mem puvodnim prispevku.

0/0
21.4.2015 11:34
Foto

L66u53d54ě84k 96F74u36x72a 9736200544487

Kulka pomocí stroje??;-D Aha, tak tento stroj už nějaký čas existuje, říká se mu puška (pistole, mušketa, píštala, hákovnice...)

0/0
28.4.2015 4:28

O11n18d76ř52e35j 56Š14i32n73d29l97e67r 2407768486315

Hnusný morální srabismus. Zabít člověka aniž by museli čelit realitě toho činu. Pokud jde o rychlost, čistotu a bezbolestnost je nepřekonatelným prostředkem gilotina. Nevidím důvod používat cokoli jiného když už tedy chtějí mít naprosto zbytečný a redundantní trest smrti...

0/0
20.4.2015 22:49

P90e83t87r 93M97i47c70h66a97l80č16í15k 9827686599103

To je teda nechutný článek a diskuze taky.

+2/−2
20.4.2015 22:43

L77e21n23k66a 66Z27a15p73l16e23t31a92l34o55v26á 7655961862515

Zajímavý článek, kontroverzní, ale informačně přínosný. Mě osobně by vůbec nevadilo, kdyby se sadista a vrah, který odporným způsobem připravil o život svou oběť, při popravě také trápil. Ať si to ti šmejdi vyž.e-rou až do dna, své oběti připravili velice těžké chvíle, nevidím důvod, proč na ně brát ohledy - i kdyby byli zprovozeni ze světa upálením, tak to nebudu vůbec řešit.

+5/−3
20.4.2015 21:55

K82r36i66s53t13i70n15a 85B37l74ü97m27e90l59o47v67á 2624657348640

Když ono je to těžké. Už to tu někdo psal níž, i ten vrah má rodinu, která nemá s jeho řáděním třeba nic společného. Vidět, jak vám mučí dítě, to není nic hezkého, byť je ono dítě vrah. Osobně vsázím na meč, je to čisté a stavovské.

+3/0
20.4.2015 21:58

K33r65i81s29t91i33n49a 72B73l35ü88m49e84l80o18v26á 2504537688620

*) Jen opravuji: Rychlé a stavovské.

0/0
20.4.2015 21:59

L95e21n29k46a 41Z25a14p12l73e17t58a13l40o62v85á 7585691832345

Máte pravdu, paní Blümelová, pro rodinu vraha to musí být hrozné, když jejich dítě někoho zmasakruje. Ale z hlediska spravedlnosti je nutné takového člověka řádně potrestat. Rodina oběti se také velmi trápí a zaslouží si spravedlnost a zadostiučinění. Konec konců, vinen za trauma svých rodičů je stejně nakonec ten vrah, nemá se chovat agresivně a svou oběť mučit a zabíjet, kdyby žil normálně a slušně, nikdo by neměl důvod ho popravovat.

+1/−1
20.4.2015 22:04

J21o46s65e22f 62H48á18j76e15k 6778390509212

...jde o to nezaměňovat trest s pomstou...

+5/0
20.4.2015 22:11

K21r64i11s36t54i62n82a 59B18l44ü70m98e27l40o45v53á 2284317668800

Já se nevymezuji vůči trestu smrti. Jen si myslím, že trest je trest a pomsta je pomsta. A pomsta nemá v právu, co dělat. Proto se nemohu ztotožnit s brutálními metodami. Z historie je jasné, že ani mučení lidi neodradilo od páchání trestné činnosti. Žijeme ve 21. století, proto si myslím, že bychom tak měli i popravovat, pokud už musíme popravovat.

+1/0
20.4.2015 22:13

V69á44c51l58a55v 17Z82e91l17i36n95k94a 2772170903292

Jenže pak se dostáváme obloukem zpět k problému, že na některé dostatečně otrlé jednice, který je už "všechno jedno" nemusí ten Váš humánní způsob popravy nijak moc působit. Ovšem hodiny v krutých bolestech působit budou, na to můžete vzít utrejch. A to tím spíše, že v dnešní době jsou už skoro všichni zvyklí si vzít při sebemenší bolesti prášek.

Já bych se přikláněl k již také navrhovanému jednoduhcému řešení. Odsouzence, například za brutální vraždu, dostane na týden postižená rodina. A bude jen na nich, zda se vrátí do lochu si kroutit trest anebo odjde (to co z něho zbude) na zpracování do kafilerie. Cestu si zvolil sám ve chvíli kdy vraždil. Litovat netřeba. Vemte jed na to, že tohle na ty dnešní násilnické zbabělce fungovat bude.

A pokud jde o rodinu vraha, tak tu prosím nechme stranou, protože první by měla být na řadě rodina oběti. Ta má dnes bohužel jen soucit, zatímco o gaunera, který je připravil o jejich blízkého, je postaráno se vší parádou. To je nutné změnit. Jinak tahle civilizace spěje k zániku.

+3/−1
20.4.2015 22:29

K96r84i32s25t31i51n60a 38B30l50ü63m31e76l40o60v59á 2174827408510

Neviděla bych to tak černě. Každopádně vydržte chvíli, odpovím za chvíli, chce to trochu sesumírovat.

0/0
20.4.2015 22:37

V29á58c77l97a54v 98Z67e10l17i74n13k49a 2332540343302

Já měl podobné názory jako Vy. Ale trochu jsem je pozměnil po možnosti slyšet rozhovor, kterého se účastnil člověk, který přišel bestiální vraždou o děcko. Už se to zatraceně dávno, ale moc dobře si pamatuji, jak zastáncům bezbřehého humanismu tak nějak docházely argumenty, kterými se snažili obhájit nutnost lidského zacházení s vrahem dítětě.

+3/−1
20.4.2015 22:45

K45r44i64s47t92i90n29a 35B65l29ü70m39e94l45o45v69á 2334607768770

Na to nemám argument. není. V tomto máte pravdu. Nepovažuji se za "humanistu" (v uvozovkách kvůli dnešnímu pojetí), ale pořád se mi trochu ekluje ta středověká praxe.

0/0
20.4.2015 23:20

Z36b53y27n75ě51k 92Š37a22f74a59r80č53í85k 5357388715474

Doufám, že ochutnáte vlastní medicínu a stane se vám to, co těm vrahům přejete. I když jím třeba nikdy nebudete.

0/−1
21.4.2015 2:08

L74e14n36k67a 57Z72a88p78l95e70t21a39l67o79v98á 7935571522195

Šafarčíku, jste vů**, že vás hanba nefackuje zastávat se vrahů a sadistů,... ale kdo ví, možná sám jste sadista nebo nějaký pa*cha*nt,...Rv

0/0
21.4.2015 12:23

L89e47n70k51a 97Z90a22p89l69e89t84a19l19o16v96á 7845841722515

Paní Blümelová, je správné, že se nevymezujete proti trestu smrti za těžké zločiny. Já si sice myslím, že "trocha" brutality při popravování by nebyla vůbec na škodu, ale myslím si, že v dnešní době, kdy vládne naprosto nemožná filozofie rádobyhumanismu, která bere větší ohledy na těžké zločince než na jejich oběti, by bylo velkou výhrou, kdyby se tady v Evropě nějaké tresty smrti vůbec zavedly,....

0/0
21.4.2015 12:29

M68a95r53t86i72n 95B65e11n45e91š 4103541915770

Čisté a stavovské je stětí mečem možná v samurajských filmech;-D. Zkuste třeba knihu od Josefa Svátka, Paměti katovské rodiny Mydlářů, nebo vzpomeňte na skotskou královnu Marii. Tam byla v hlavní roli sekera, ale efekt téměř shodný:-P

0/0
22.4.2015 20:28

V85á61c56l37a42v 83Z69e65l60i97n19k16a 2852120293602

Konečně normání logický názor. Díky. Požadavek soucitu pro vraždící zrůdu mne fakt dostává.

+2/−1
20.4.2015 22:30

J81a23n 19V84á11c50l93a92v83í78k 3112356201549

Ono je ale take třeba brat ohled na personal veznice.

0/0
20.4.2015 23:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.