Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jen pro nejnáročnější: famózní poslech z každého hudebního zdroje

Otestovali jsme sluchátka a sluchátkový zesilovač s vestavěným D/A převodníkem a USB zvukovou kartou Oppo PM-1 a HA-1. Stojí nekřesťanské peníze, ale nabízí fantastickou zvukovou kvalitu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J38a14k51u62b 55K63o77s 3466792710664

Před 30 lety HiFi něco znamenalo, dneska je to zabitý, počínaje kvalitou většiny nahrávek. A žádná sluchátka už to nezachrání.

0/−1
24.4.2015 0:28

R33o82m13a80n 83Č51e94c32h26u33r94a 6592129787299

Máš naprostou pravdu, taky jsem před třiceti lety slyšel lépe...  :-)

+2/0
26.4.2015 3:21

M44i97l33a88n 92G20á17l 4910556804351

Tak to jistě, sluch se s časem horší všem, ale tak to nemyslel ;-)

0/0
27.4.2015 22:00


Z72l78a38t48u32š54e 36J23e96l79í41n26k32o62v30á 1665632257352

Ale že je tak trošku legrační, že i naše kočka, pes či netopýr co straší za okny mají vnímání zvuku asi o řád vyšší a stále je potěší pískací hračky (netopýry asi ne) do 80 Kč.

Zkuste tu nejsnadnější zkoušku, kupte nejlepší audio a i když na něm pustíte válku drogové mafie, tak to se psem ani nehne - ví, že to je reprodukce a ne realita. Ale hoďte venku malou petardu a hned bude hledat, co za ftáka venku straší.

Tolik ke kvalitě sluchu a ceně zařízení. Čest výjimkám co slyší alespoň jako polohluchý pes.

+2/−1
23.4.2015 19:57

P34e32t27r57a 40N88o53v68á64k74o77v12á 7778176154228

Tato informace má pro nás cenu zlata.

+2/−2
23.4.2015 20:01

Z56l10a71t95u81š61e 32J46e12l21í44n12k31o38v93á 1815662337622

No a co ta vaše?

Já to alespoň zkusila s argumenty a porovnání sluchu, pro který je systém určen.

0/0
23.4.2015 20:09

M38a84r74t89i57n 18D80y37t85r74y48c84h 7704794288631

Zkusila co? Hodit příspěvek, co nemá hlavu ani patu? Ano, podařilo se vám to. Máte ze sebe nyní radost? :-)

0/0
14.5.2015 8:33

M91i16l29o37s16l41a22v 51S70t34r67e73j63č61e60k 2217283203453

A zkousel jste to? Fakt mate audiosystem, co dokaze zreprodukovat hluk z realne petardy?

0/0
23.4.2015 20:11

M18i23l79o10s55l74a83v 88S49t83r85e23j50č31e83k 2537283753743

Pardon... zkouselA.

0/0
23.4.2015 20:13

M56a37r49t41i69n 33N45o88v73o19t35n32ý 7433145380895

Mám jiné zkušenosti. Můj známý audiofil mi to ukázal na své aparatuře. Když něco pustil na běžné, tak pes nereagoval. Na tu jeho vymazlenou reagoval jako na skutečnost a hledal zdroj zvuku.

+1/0
23.4.2015 21:10

D33a21n97i78e72l 20K36o41č95i93c17a 4355508986362

Nejpravděpodobnější vysvětlení je, že ta jeho aparatura hrála něco nad slyšitelným spektrem člověka, třeba kolem 30kHz a pes byl z toho vysmátý. Otázka je co ta nahrávka v  tom spektru hrála ;-D

0/0
23.4.2015 22:15

M43i65r48o89s43l21a81v 65Š57i65m16k79o 7575323262205

To neslyšitelné spektrum dává nahrávce tu realitu. Tu digitální nahrávky běžné kvality nemají, proto ta sterilita. Kterou ale někdo pokládá za dokonalost. To jsou ty "zvonivé činely" atd. A chybí "zvuk" prostoru.

0/0
24.4.2015 11:15

M85i73l55o65s47l24a41v 54S33t43r81e46j62č17e55k 2617883773653

To jsou jenom audiosnobsky kecy. Nikdy se nepodarilo prokazat, ze by to melo jakykoliv vliv na poslech. Stejne to pak ve vetsine pripadu tlacite pres zesik s dolni propusti, ktera tohle odfiltruje.

0/0
24.4.2015 12:19

M47i56r22o39s41l31a17v 14Š56i83m72k76o 7965493752525

Nejsou to kecy. Mám to doma a slyšet je to jednoznačně. Pořiďte si to také, k tomu staré vinyly. Ale přijde to na dost peněz, to upozorňuji. I v tom je výhoda digitálních aparatur, jsou za pár šupů...

0/0
24.4.2015 17:20

M70i28l48o41s87l41a14v 17S96t58r73e20j95č75e37k 2237193753143

Verte si cemu chcete, ale je to podobny postoj jako obhajovat homeopatika. Ta taky funguji jenom kdyz jim clovek veri. Vyzkumy samozrejme na toto tema provedene byly a nikdo nebyl schopen rozpoznat, zda byla hudba reprodukovana i s vyssimi frekvencemi, nebo ne: http://www.nhk.or.jp/strl/publica/labnote/lab486.html

0/0
24.4.2015 17:38

M79i53r52o48s60l90a40v 68Š76i36m93k15o 7925903872165

Já nevěřím, já mám a slyším ;-D A budete se divit, měl jsem doma takové, jako jste Vy a akorát jim spadla brada. Jeden si přinesl jakýsi přehrávač Pioneer, samo, že ve zlaté barvě a sebevědomě ho vybalil a zapojil. Pak ho bez sebevědomí zase zabalil. Už má také gramec a něco STARÝCH desek, jenže se mu špatně shánějí...S vámi digitálisty je sranda. Ale komu se ten zvuk líbí, je to jeho věc !

0/−1
24.4.2015 18:01

M29i11l45o60s39l59a63v 65S31t34r40e75j42č73e95k 2727263953333

Ja nepopiram, ze se vam ta hudba z vinylu vic libi. Jenom to prisuzujete spatnym duvodum. Treba DVD-Audio(192kHz, 24bit) je objektivne mnohem lepsi nosic hudebni informace, nez vinyl.

+1/0
24.4.2015 18:20

M14i19r37o17s72l20a15v 20Š12i13m66k84o 7135763742905

"objektivne mnohem lepsi" znamená co? Na papíře, že ano? Kolikrát mne napadlo, jak by to vypadalo, kdyby se na obaly desek dávaly technické parametry nahrávky. Mezi jednotlivými vydavateli jsou totiž také veliké rozdíly. Tedy byly, dnes u toho svinstva, co na to dávají, je to jedno. Kdyby tam dnes dávali úrověň DVD-A, tak mlčím.

0/0
25.4.2015 9:58

M61i78l26o50s24l31a27v 18S84t57r65e71j14č19e97k 2817883813593

Objektivne znamena objektivne. Kdyby melo byt mozne na vinyl dat 16 milionu urovni, tak by ta deska musela byt velka jak namesti.

0/0
27.4.2015 10:15

V97i55l89é40m 50P37ř55í95h79o28d57a 2644839793937

Tak každý má v drážkách jiný prach, vám se líbí, jak zní ten váš, ale s objektivitou to opravdu nesouvisí.;-D

0/0
4.5.2015 18:24

Z78l32a12t73u15š95e 34J78e51l10í16n94k22o29v23á 1835342147302

Já mám také zkušenost. Nejvíce záleží na druhu informace. Jedna zkouška probíhala s PMR vysílačkou jako etalonem příšerné kvality. Pes (tedy fenka) bez problémů reagovala na hlas pána /paničky a věnovala mu plnou pozornost bez časového omezení. Reagovala i na pískací hračku z vysílačky i když postupně zájem upadal když nebyla hračka. Reagovala i na kníkání štěňat a hledala je v dosahu poslechu. Ale dlouhodobě byl důležitý "pánův hlas".

Jak asi vznikl "His Master's Voice" symbol?

Podobně ráda fenka i telefonuje.

Ale otravující zvuk, který jen varuje (ohňostroj, výbuch, výstřel) bleskově rozpozná od reálného, maximálně sebou cukne při vysoké intenzitě reprodukce, ale na vystrašenou reakci na reálný stačí slabý venku na ulici.

Prostě a jednoduše není přesvědčena o realitě, tak na něj kašle.

+1/0
24.4.2015 13:53

D84a60n21i51e70l 53K43o13č69i52c10a 4775718916802

Protože psa mám tak vím, že si při vyhodnocování adekvátních reakcí na zvuk dává pozor na to jak na něj reaguji především já. Pokud petardu odpálím já a budu se tomu smát tak je můj pes v klidu, pokud někdo cizí a já se leknu nebo znejistím tak pes zagresivní... Stejně tak s hudbou pokud pustím "na plné kule" co se mi líbí tak dokáže pes i usnout, pokud ale prochází kolem banda děcek co si pouští hudbu z mobilu a mě se to nelíbí tak je pes nevrlý.

0/0
23.4.2015 22:08

M16i33r76o92s57l80a56v 54Š82i44m37k18o 7415213542235

Také jsme měli psa. Na štěkot z tv nereagoval. Na ten zvenčí ano. Takže na tom něco bude. Já také rozpoznám kvalitu reprodukce z aparatury a naživo.

0/0
25.4.2015 10:02

D37a79n33i67e52l 18K78o67č70i45c52a 4335118786182

Hudba naživo je plná nepřesností a zatížená prostředím ve kterém se realizuje takže ji pozná každý. Pokud je rozdíl fatální tak doporučují ale pouvažovat nad změnou aparatury.

0/0
25.4.2015 17:53

M34i87r88o52s30l36a53v 56Š74i11m26k82o 7425383412885

Famózní poslech z jakéhokoliv hudebního zdroje...To asi těžko, rozdíly mezi formáty CD, DVD-A, SACD 64bit jsou propastné. Nelze přehrát něco, co neexistuje. Ještě že mne ta digitální doba jako vinyláře minula. Tedy neminula, zvuk na LP z digitálních studií nestojí za nic :-/.

+3/−3
23.4.2015 11:08
Foto

V88á41c72l76a19v 28N83ý12v48l62t

Můžete si být jistý, že v rámci možností formátu slyšíte maximum.

0/−2
23.4.2015 11:18

M41i49r33o78s76l46a58v 55Š48i64m21k84o 7105663612775

Ano, v rámci formátu maximum, souhlas. Já mám "formát LP" a když porovnám zvuk výlisku ze 70. let a novodobu remasterovanou reedici, tak to mám také slyším v rámci možností maximum. Akorát nechápu, proč ten novodobý zvuk osekávají, vždyť už léta existuje digitální technika na takové úrovni, že by rozdíl neměl být slyšitelný. Proč to do těch drážek nedají tak, jak to bylo. Stejně jako mastery používají dobové magnetické pásy. Asi aby nebyl moc rozdíl mezi LP a digitálním nosičem. Jinak si to nedovedu vysvětlit. Nepíši o Japonsku, tam je jiná liga.

+3/−2
23.4.2015 11:47

M16i83l19o79s46l78a80v 13S79t56r90e60j34č31e49k 2357213793133

Tak ona hlavne existuje digitalni technika, ktera prekona jakykoliv analog. Pouziva se na nahravani i mixovani. Akorat se to pak zvukove zkomprimuje a prdne na CD/mp3. Mimochodem uz na konci sedmdesatych let bylo celkem dost DDA vinylovych nahravek a v osmdesatkach uz DDA pouzivala vetsina studii.

+3/0
23.4.2015 12:12

M74a78r37t52i69n 43J76i27r56o87u32s78e93k 7696345185138

Spojitý analogový signál nemůže být horší, než jakýkoli digitální.

+1/−4
23.4.2015 15:44

M65i68l80o37s69l75a87v 26S22t36r16e22j53č40e81k 2357863343353

Jenze my nezijeme ve spojitem svete. Na jakem mediu ten "spojity" analogovy signal uchovate? Na vinylu? Vite, ze hmota neni spojita a ze i ta drazka se podrizuje tomu, co ji dovoli struktura materialu? Vzhledem k sirce drazky by pro 24bitove rozliseni musela byt presnost lisovani 3x10^-12m, coz je radove stokrat mene, nez je prumer vodikoveho atomu.

Ja znam i zvukare co ziji v bludu ze analog je za vsech okolnosti lepsi, ale na zivo uz se s nimi radsi nedohaduju. Jak dojde treba na vzorkovaci teorem, tak to uz je pro ne obvykle uplna magie, ktere neveri.

+5/0
23.4.2015 16:00

D41a62n89i90e58l 33K84o86č65i52c30a 4655798546822

Dávám plus za šíření osvěty. Přesně tohle se snažím tlačit do hlav všem vinilo-filům už několik let. Fotografie jejich vinylových miláčků pořízené přes mikroskop zpravidla nezabírají a tento slovní popis se zdá být dokonalý ;-D

Vinylu se nedá upřít že co kousek to originál, právě díky tomu co jste popsal, ale to je tak všechno.

0/0
24.4.2015 9:10

M20i36r85o62s24l25a63v 31Š33i85m74k61o 7445543672325

Do hlav tlačíte, ale nesmysly. Co má společného přesnost drážky s nějakými bity? Technicky jsou to neporovnávatelné technologie. Stačí, že na vinyl lze zaznamenat kmitočty až do 200 000 Hz a to klasickou cestou, bez nějakých převodníků. A něco humorného: Digitální nosiče mají životnost v řádu desítek let, pokud by tedy nebyly kovové, což nejsou. U vinylů se odhaduje životnost v řádu stovek, spíše tisíců let. Takže v budoucnosti se v antikvariátech nebudou lidé přehrabovat v digitálech, ale vinylech :-D

0/0
24.4.2015 11:32

M83i75l50o74s77l31a13v 83S88t31r73e91j69č35e67k 2707303543483

"Co má společného přesnost drážky s nějakými bity?"

Jestli to nevite, tak proc se poustite do debaty? Reknu to zjednodusene. Jestli chcete na analogovem zaznamu zdvojnasobit rozsah urovni, tak musite zdvojnasobit stopu. U digitalniho zaznamu staci pridat jeden bit. Drazka ve vinylu ma necelych 40 mikrometru. Kolik urovni myslite, ze na to dostanete? Abyste tam dostal ekvivalent 16 bitu(resp. 65536 urovni, kdyz vas ty bity tak drazdi), tak musite mit nejmensi odchylku v presnosti 6 desetin nanometru. To se jeste da, ale treba 24 bitu uz je pro vinyl ciste sci-fi.

200kHz je hodne teoreticky limit, ale

1) stejne to neprotlacite pres prenosku

2) cokoliv pres 22kHz zadny clovek neslysi(alespon zadneho nenasli)

3) Kdyby 1 a 2 neplatilo, tak by se tomu prizpusobily i digitalni formaty

A ta zivotnost vinylu mi humorna moc neprijde. Sice budou za tisic let citelne, na rozdil od CD, ale samozrejme se zhorsi kvalita. Myslite, ze vydavatele archivuji nahravky na jednom CD, ktere strci nekam do archivu a az budou chtit za 20 let vydat reedici, tak se budou klepat aby to precetli? Hodne naivni.

0/0
24.4.2015 12:11

M34i19r19o82s28l18a75v 25Š38i23m77k27o 7635803752795

1) stejne to neprotlacite pres prenosku

Záleží, kolik chcete investovat, já na takovou také nemám, ale 50 kHz stačí.

2) cokoliv pres 22kHz zadny clovek neslysi(alespon zadneho nenasli)

Vy máte tedy dost... Já jako dítě slyšel psí píšťalky, přes 23 kHz. Špatně hledáte, ale čtení časopisů o audiu Vám jde dobře...

0/0
24.4.2015 17:48

M90i12l32o78s35l47a64v 87S32t55r37e62j62č65e29k 2237203453573

A jste si jisty, ze ta pistalka vydavala jenom tech 23 kHz? Jinak odkaz na studii jsem daval vyse.

0/0
24.4.2015 18:17

M49i64r66o73s59l49a17v 35Š66i34m49k96o 7225783332445

Jistě. 23-25 kHz. Tak se to vyrábělo, aby to neobtěžovalo lidi. Mimochodem, jsou jedinci, co slyší 30 kHz, jak jsem se dočetl. Vůbec, každý zvukoznalec by si měl na ušní nechat změřit, co slyší. Já už vzhledem k věku také neslyším jako mladík. V mozku mám ten zvuk z mládí a když si pustím desku z těch dob, tak jako kdyby to hrálo hůř, s tím nic nenadělám ;-( A to mám lepší aparaturu, hlavně přenoska je jinde. Nicméně čest NC 450, VM 103 a zesíku Transiwatt. Hifi třída to byla.

0/0
25.4.2015 10:11

D90a93n17i83e45l 85K63o54č65i55c20a 4955258136422

Jediné co nejde LP odepřít je že co kus to originál, který hraje jinak, ale to je tak všechno, viz tahle dokonalost... http://jpeg.cz/obrazek/cdW

0/0
24.4.2015 14:44

M68i24r25o18s15l41a61v 25Š53i68m22k24o 7895203762145

Analogu se digitál může pouze vyrovnat. Jak chcete překonávat něco, co neexistuje? Možná máte na mysli kmitočty přes 200 000 kHz, ale... Ale počátek cesty je stejně analogový. Snímače, mikrofony jsou mechanická zařízení, která...

0/0
24.4.2015 11:21

M27i70r70o22s38l74a58v 93Š94i98m21k63o 7635343142915

Sorry, 200 kHz. To bylo nějak moc...

0/0
24.4.2015 11:35

M96i20l33o87s16l46a70v 29S46t35r93e68j54č75e85k 2497473833493

Tim nahravanim jsem myslel, ze mikrofon je rovnou pichnuty to digitalni zvukovky a dal se az do vylisovani LP jede digitalne. To je zkratka standard uz od osmdesatych let. Proste zadny audiosnob co slinta nad deskou a tvrdi ze analog je neprekonatelny vubec netusi, ze vetsina desek u kterych ucurava byla vyrobena timto zpusobem.

0/0
24.4.2015 12:18

M82i85r37o82s74l28a26v 96Š51i77m37k20o 7615703122905

Ale tuší ;-D. Mám to doma, na nahrávky tak do r. 1982 je spoleh. Nejlepší jsou z první poloviny 70. let z USA. Tam do drážek dali to, co ve studiu sejmuli. Má to souvislost s gramofony a přenoskami. Pak kvůli gramcům s lehkými raménky ořezávali basy, je to i na některých deskách napsáno. A dnes jsou také vinyly bez digitálu, taktéž je to tam napsáno. Je jich málo, ale jsou. Nejlepší je, když někdo píše o něčem, co nemá :-/

0/0
24.4.2015 17:30

D12a13n39i43e97l 34K44o28č69i29c81a 4175548606362

Ať chtěli nebo ne tak tam dali i něco navíc viz. https://www.google.cz/search?q=lp+under+microscope&source=lnms&tbm=isch a vzhledem k tomu že doma posloucháte 50 a více let staré kousky tak tam ledacos už přidal i zub času. Jak jsem psal výše. Vašim deskám se nic nevyrovná. Co kus, to originál, každá hraje něco jiného...

0/0
24.4.2015 19:14

M23i79r47o76s18l32a90v 17Š90i64m68k42o 7195843642905

Zub času nic nepřidal, může ubrat. Já to nahrával na pásky a kazety. Glam a punk rock je nejlepší na mejdanech ;-D Doma jen na prvotní vychutnání. Tehdy to vydávaly renomované gramofirmy. Na takový Polydor ať mi nikdo nesahá. Warner B., Casablanca, Nems...kvalitka

0/0
25.4.2015 10:18

I76v52o 71P55á16t49e59k 2142643254170

Taky mě to pobavilo, hned jsem si představoval ovečky s nějakýcbh uchrchlaným mp3/4 přehrávačem, nebo iŠmejdem za pár korun a sviojí "sbírkou hudby" z youtube :D :D jak békají blahem s těmahle sluchátkama, hehe :D :D

+3/0
23.4.2015 11:22

O10n66d73ř64e70j 37Š96i88n43d52l48e20r 2837208486705

Slušně nahráný digitál překoná jakýkoli vinyl i na formátu CD. To že většina je produkována špatně, je věc druhá. To není vina toho média.

+3/−1
23.4.2015 12:22

J10a88r48o79s36l91a76v 20P60r48u21s76a 9192240322684

lidské ucho prostě nemá rádo dokonalost a proto třeba při komentovani projevu CD bylo ostre vysky apod. ja si zkusil jednoduchej test v okoli kdy sem par CD nahral s dolby S na chromky proste s max kvalitou co sla a kupodivu většina lidi tvrdila na slepo ze se jim vic libi zvuk te kazety nez původního CD

0/0
23.4.2015 20:19

M64i27r51o29s36l70a52v 74Š42i26m79k92o 7415333842155

Největší svinstvo je, když je na vinylu identický zvuk jako na CD. Tomu říkám podraz na posluchače. Když Vám ale ten CD zvuk stačí, tak jste hodně nenáročný posluchač.

0/0
24.4.2015 17:36

K82a66r74e44l 82P92l41e90š21e98k 9569238169634

takže dle článku na Vanessu Mae nejlepší Senn. HD 800  ;-D

0/0
23.4.2015 10:09

M55a98r45t85i75n 43S60a65j83d85a 8982387264597

Takovej fajn zesík nevlastním, ale mám třípásmový sluchátka a musím říct, že oproti klasickým sluchátkům je rozdíl v kvalitě reprodukce propastný i na obyčejném přehrávači s obyčejným zesíkem. Takže priorita je zcela určitě nákup kvalitních sluchátek a pak teprve až další vybavení. Můj názor...

0/0
23.4.2015 9:35

K92a97r35e18l 87P85l10e96š42e86k 9609508219854

pokud k nim přikoupíš kvalitní DA převodník se zesilovačem, po měsíci vyzkoušíš předchozí zapojení, věř tomu že budeš říkat - jak jsem jenom mohl...;-)

0/−1
23.4.2015 10:08





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.