Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vakcíny autismus nezpůsobují. Největší studie potvrdila, že šlo o podvod

Už 17 let se mluví o možnosti, že vakcína MMR způsobuje autismus. Jenže původní článek britského lékaře Andrew Wakefielda byl později odhalen jako podvodný. Nejnovější a dosud největší studie opět potvrdila, že se Wakefield mýlil nebo lhal. Žádná souvislost mezi vakcínou a autismem nebyla nalezena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J64i29ř14í 16B39i14l40í91k 4135572542394

Vakcíny autismus nezpůsobují je nesmysl. potvrdilo se, že studie je nepravdivá, že není prokazaný vztah mezi očkovýní a utizmem.

ale to NEZNAMENÁ, že je PROKÁZÁNO, že NEZPŮSOBUJÍ!

Sorry, matematická logika je neúprosná :)

0/0
23.6.2015 8:21
Foto

J69i52ř42í 66B67i47l58í86k 4765712732684

Vakcíny autismus nezpůsobují je nesmysl. potvrdilo se, že studie je nepravdivá, že není prokazaný vztah mezi očkovýní a utizmem.

ALE TO NEZNAMENÁ ŽE JE PROKÁZÁNO, ŽE NEZPŮSOBUJÍ!

Sorry, matematická logika je neúprosná :)

0/0
23.6.2015 8:17

M81i66c96h32a45l 73M12i13l66l40e33r 9426832579652

tohle se te anti-ockovaci lobby nebude hodit do kramu. :-P

S jakymi argumenty vylezou ted?

0/0
10.6.2015 15:34

E27v92a 45F57o97r50t88i87n60o14v87á 3508303354454

ale ČT říká něco jiného - https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8GRwfTkrAnw

+1/0
10.6.2015 7:57
Foto

T16o87m56á39š 46D57u47l42í69k 6671826517358

Dobrý den, před diskusí si prosím ujasněme terminologii a fakta.

MMR je zkratka "Measles, Mumps, Rubella" (spalničky, příušnice, zarděnky), jedná se o obecný název pro trivakcínu, složenou z ŽIVÝCH oslabených virů těchto nemocí. Více zde: http://en.wikipedia.org/wiki/MMR_vaccine

Očkování MMR v ČR probíhá až od roku 1995: http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/MMR.htm

Ve svém příspěvku nepíšu nic o tom, že se nemá očkovat proti uvedeným nemocem.

Píšu o tom, že očkování MMR = trojkombinací těchto virů u nás probíhá teprve 20 let, přičemž aktuální vakcína Priorix je na trhu teprve 9 let. Dále píšu o mé konkrétní zkušenosti s očkováním našeho dítěte vakcínou Priorix a z toho pramenící skepsi vůči povinnému očkování ***TOUTO NOVOU*** vakcínou, jejíž "vedlejší účinky" jsme si vyzkoušeli na vlastní kůži během 3 měsíční nemoci, nesporně vyvolané tímto očkováním.

Kdybyste prošel moje stránky, asi byste pochopil, že opravdu nejsem typ eko-bio-green rodiče. Jsem inženýr a jako jiní inženýři, udělal jsem v profesním životě spoustu věcí, které (podobně jako vakcíny) jsou z větší části užitečné, ale pro nějakou část lidí nejen, že užitek nepřinesou, dokonce jim můžou uškodit. Samozřejmě se snažím, abych "collateral damages" minimalizoval, nikdy bych netvrdil, "že se s tím nedá nic dělat". .

Kdybych viděl, že nějaký výsledek mé práce má na nějakou část lidí tak drastický účinek, jako mělo očkování MMR na moji dceru, okamžitě bych začal řešit, aby se to neopakovalo. U vakcín(y) MMR to tak ale není: A) rodiny s podobným průběhem post-vakcinační reakce jsou ostrakizovány, naše děti označovány za hyper-alergické, imuno-deficitní atd., s čímž nesouhlasím - naše dítě před očkováním bylo zcela normální a zdravé a dnes naštěstí opět je.

B) očkování MMR je nám přesto nuceno pod hrozbou pokut a odmítnutí zápisu do školky.

Prostě, když vidím, jak dítě na MMR reaguje, chci mít možnost dát mu klasickou jedno-vakcínu - kterou jsme byli očkování i my. Toť vše.

+3/0
30.4.2015 4:58
Foto

T13o21m18á34š 83D88u92l68í82k 6361256707408

Uvedu příklad na takové zábavné aplikaci smluvního vývoje, kterou jsme dělali loni - jednalo se o dotykový LCD ovladač a silovou elektroniku pro masážní vany.

Představte si, že bychom v návrhu elektroniky měli chybu, která by za určitých nepříznivých okolností způsobila probíjení 230V do vody ve vaně.

V analogii k MMR: protože vývoj byl dlouhý a drahý, najali bychom tým lobystů, kteří by přesvědčili poslance, že každá nová vana, prodaná v ČR od roku 2016, musí být masážní, protože masážní vana je zdravější, než normální vana. Ale při prvním smrtelném úrazu, který by naše vana způsobila, bychom najali tým právníků a dokázali, že oběť měla vrozenou srdeční vadu nebo jiný deficit imunity proti 230V.

Pak bychom si najali tým statistiků, kteří by spočítali korelaci úrazů v masážních vanách RŮZNÝCH VÝROBCŮ (tzn. nejen té naší) s jinými úrazy u sourozeneckých dvojic, čímž bychom vědecky a nezvratně dokázali, že naše vana je neškodná.

Na pozadí bychom možná hledali, kde jsme udělali chybu, ale pokud bychom ji našli, tak o tom nikomu neřekneme. Přece nebudeme stávajícím zákazníkům vracet peníze nebo nedej Bože platit pozůstalým odškodné.

+3/0
30.4.2015 5:24

M77a19r71e41k 85Š60i82m41o94n 2274547368278

Osobně jsem spíš z očkovacího tábora, ale vaše argumenty jsou logické a bez hysterie. Souhalsím s tím, aby měl rodič možnost volit jiné vakcíny, jiná očkovací schámata, i kdyby si je měl sám platit, dokonce jsem pro, aby bylo možné vynechat očkování, pokud prokáže nějakým testem, že již imunizaci má. Povinná by zůstalo jen "získání imunizace proti vyjmenovaným nemocem" do nástupu do školky nebo do školy (pokud dítě nenastupuje do školky).

A za druhé - je potřeba zvýšit povědomí lékařů o komplikacích při očkování, hlavně jejich rozpoznání a léčba. Něteré neurologické následky lze léčit tzv. plasmafarézou (slabší verze dialýzy), kdy se z těla očkovací toxiny odstraňují a očkování se tím vlastně anuluje.

0/0
30.4.2015 12:42
Foto

T28o69m55á12š 87D39u66l47í61k 6561916787268

Díky za pochopení, jsem opravdu vděčný za každý klidný příspěvek.

0/0
30.4.2015 14:30

M46i46c52h46a14l 30T24o75m26i69n33s96k36ý 9961895527714

lidé co jsou pro očkování jsou hňupi. A Hňupů je na neštěstí většina.

Několik dní ve vláknu jsem sem dal několik vědeckých důkazů z nejprestižnějších univerzit, několik veřejně dostupných statistik.

Odkazy na největší americkou veřejně přístupnou databázi - včetně návodu, na Francouzskou databázi pojišťoven očkovaných a neočkovaných lidí

A furt dokola očkování lidi obhajují jako hňupi.

Takže projděte si toto vlákno - nemůžu to sem furt znova a znova dávat aby mě censor nesmazal za spam.

+1/−3
28.4.2015 16:31

M26a90r79t56i70n 73B97o37r33a37k 2405725390568

Smiřte se s tím, že lidé budou mít stale dotazy a pochybnosti.

0/0
29.4.2015 11:58

V24á49c16l44a45v 93Š51u79b49r16t 9137513528857

Samozřejmě, že to spojení  je hloupost. Je tu nějaký problém (ačkoli je to opravdu problém?) ve výchově a je potřeba najít viník. Nasnadě je očkování, kterým prochází drtivá většina dětí. Je to hloupost i čistě logická: jestliže všechny děti procházejí všeobecnými očkovacími programy a pouze malé % z nich má příznaky autismu, očkování jednoduše nemůže být hlavní příčina (protože pak by těch autistických dětí muselo být mnohem víc).

+2/−3
27.4.2015 16:54

T77o89m13á69š 56S18k84á74l87a 6468897

Vaše logika je chybná. "Velká" chyba je zde: z předpokladu, že všechny děti procházejí všeobecnými očkovacími programy a pozorování, že pouze malé % z nich má příznaky autismu, nelze dovodit ani vyvrátit hlavní příčinu autismu. 

Další "logická" chyba spočívá ve vašem předpokladu že "všechny děti procházejí" (viz článek a vysvětlení méně případů ASD u očkovaných dětí). 

A další chybný předpoklad je, že se někdo baví, nebo hledá "hlavní" příčinu. Původní studie byla o nalezení korelace mezi očkováním a výskytem ASD. 

Tudíž vaše "logicky podložené" tvrzení, že spojení je samozřejmě hloupost, je ničím nepodepřené.

+2/−2
27.4.2015 17:24

J74i77ř47í 75D95o85s45p52i39v76a 6825852894

Ať už studie předcházejících studií potvrdí či vyvrátí cokoli, očkování by mělo probíhat individuálně. Každý člověk je originál, co sedí jednomu, nemusí jinému. Spousta studií v minulosti poukázala na pozitivní vliv vína a piva v určitém množství. Jste přesvědčeni, že by všem vyhovovalo, kdybychom každý měli nařízeno jedno pivo, nebo sklenku vína denně? Ani víc, ani míň. Nemyslím si.

+1/−1
27.4.2015 14:00

T55o17m76á73š 20S39k50á66l31a 6548517

jenže zatímco víno/pivo zní ještě individuálně, očkování proti epidemickým chorobám se týká všech a popravdě pokud je proočkovanost nižší než 80%, tak už nemá smysl vůbec. Někteří lidé opravdu očkovaní být nemohou, protože jejich reakce na konkrétní virus (a potažmo vakcínu) způsobí nemalé problémy (1-2%). Ale jejich nejlepší šancí právě je, že všichni ostatní očkovaní budou a šance, že přijdou do styku s jinak "běžnou" nemocí je mizivá. Nemusí to být "povinné", ale mělo by to být silně doporučované.

+4/0
27.4.2015 16:48

J55i46ř36í 13D82o48s38p73i28v97a 6545292734

V tom se v zásadě shodneme - " mělo by to být silně doporučované". Na to, kdo je na které látky a jejich kombinaci alergický, je možno přijít pouze individuálním přístupem, nikoliv plošným nařízením, kdy se dítě naočkuje a uvidíme. A v případě problému nikdo nenese odpovědnost. Nedovedu posoudit, zda se jedná jen o 1-2% případů. Je otázkou, jak definujeme alergickou reakci a zda jsou hlášeny a evidovány všechny případy. S tím příměrem k pivu a vínu mi šlo o míru - každý prostě máme jinou.

0/0
28.4.2015 12:34

J42a73n 20N27o16v10a56k 4113178261781

Jak si nekteri namlouvaji, ze tohle prokazuje vsechno. Spojitost s autismem sice nebyla prokazana, to ale nevylucuje, ze nektere vakciny obsahuji silne zavadne latky - a zde neni potrebna zadna hadka, to je fakt dany vyrobou. Vetsinou se spoleha na to, ze se s tim lidske telo popere, ale nikdo nezna presne nasledky. Ve vetsine pripadu je absurdni novorozence ockovat a posunuti neznamena zadny problem pro populaci. Po prvnim roce je dite dovyvinute a ockovani muze mit mnohem mensi nasledky. Navic existuji i setrnejsi vakciny nez hexa, ale samozrejme pojistovny delaji problemy.

Nezname uplnou pravdu a jeste nejakou dobu nebudeme. Ockovani je prospesne pro spolecnost, ale vsechno by se melo delat s rozumem. Napichat novorozene 6 smrtelnymi nemocemi rozhodne vypada inteligentne a dite nemuze pockat rok, protoze by bez toho zajiste umrelo (ironie).

+1/0
27.4.2015 13:52

K10a10r18o11l77i16n49a 18K55r92á34t50k49á 4183498554382

Tak jaksi nelze, aby dítě nebylo dovyvinuté po porodu, protože kdyby nemělo dovyvinuté orgány, umřelo by bez zásobování skrz placentu.

No... a úplně malé miminko hůř snáší i rýmu než roční harantě, takže aby nemělo bebí od jehly, risknem černý kašel. Opravdu prima nápad.

0/−1
27.4.2015 19:53

J53a22n 71N57o61v57a10k 4773658391491

Ano, dite se po porodu nevyviji, takze zustane zakrsle az do smrti. Nikde jsem nezminoval, ze nema funkcni organy. Ale vsechny organy rostou, vyviji se imunitni system a dochazi ke zmenam v oblasti mozku. 

Cerny kasel, uplne bezny v soucasne dobe, takze urcite je potreba ockovat. Lide tu umiraji po milionech.

0/0
27.4.2015 20:23

M25a54r94t53i39n 20J34i82r47o29u71s49e90k 7156205275488

Potkat v sedmdesátých a ranných osmdesátých letech autistu se rovnalo skoro zázraku. A dnes? V USA je podle dat 2014 1 dítě z 68 na autistickém spektru. V roce 1980 1 z 10.000.

+1/−6
26.4.2015 15:15

R48o68m77a97n 59L10a72n63g13e16r 9524484602112

No, dřív to totiž byl normální blázen... :-P

0/0
27.4.2015 8:11

J98a50r19o68s40l47a38v 95F19r96a25n71t90i33š49e31k 66B56r46ü81m38m26e70r 1701276933930

No ono je to to tím, že spousta menších postižení se zařadilo pod autismy.

+1/0
27.4.2015 10:38

J80a74n 16N27o40v97á68k 7705494508957

no předtim to byl jen debil :-P. teď už ale ví i přesně jaký typ.

+2/0
27.4.2015 17:36

T51o86m11á20š 72S67k10á44l37a 6808397

jo a taky je v USA mnohem více dětí s ADHD, kdežto u nás v 80-tých letech snad žádné. Co to asi znamená? :)

0/0
27.4.2015 17:58

R63o83m84a91n 24N28o70v33ý 8482965220524

k objektivitě studie zde http://sharylattkisson.com/what-the-news-isnt-saying-about-vaccine-autism-studies/

0/0
26.4.2015 9:43
Foto

P44a24v44e90l 96K41a91s64í77k80, 26T59e94c94h36n16e96t13.26c59z

Ano, to je a vždycky bude dobrá poznámka - následuj peníze ("Follow the Money" je mimochodem i pořad na CBS, do kterého tato "investigativní novinářka" dříve přispívala). V tomto případě Lewin Group mi to ale nepřijde tak podstatné, jelikož vědci vycházeli z dostupných data a jejich studie je tak snadno replikovatelná.

+2/0
27.4.2015 9:49

M65a98r45t52i42n 54B16o53r52a78k 2265565530738

Garbage in - Garbage out, když jsme u těch anglismů. Bylo by s podivem, kdyby na stejných datech nebyla studie replikovatelná. To pak soudruzi z NDR někde udlěli chybu. Slabé místo můžou být práve ty data.

0/0
29.4.2015 12:03

M58i74c57h33a18l 46S95n88o74p84e12k 7681418295327

O této vakcíně nic nevím, ale občas se stane, že dítě po nějakém očkování onemocní a je mentálně zaostalejší a trpí různými poruchami. Nedávno se to stalo synovi kolegy z práce. Blbý očkování proti chřipce, kluk okamžitě chytl horečky a už x měsíců nepromluvil a jeho vývoj se značně zpomalil :-( a doktor? no tak ten samozřejmě dává ruce pryč.. je to opravdu neštěstí a já sám bych s očkováním váhal..

+2/−1
25.4.2015 22:48

R44o27m50a92n 94L91a77n25g97e47r 9634864852202

Vidíte, a to bylo jenom očkování. Teď si představte, kdyby tu chřipku doopravdy chytil. To by asi umřel... :-P

+3/−2
27.4.2015 8:12

V35á12c98l13a50v 31Š77u40b48r79t 9187223698207

Možná, že ve skutečnosti jsou různé podivné fáze v chování dítěte úplně normální. A rodiče pouze chtějí najít "objektivní příčinu". No a protože jsou malé děti očkované proti různým nemocem, ja velmi vysoká pravděpodobnost, že v období vzniku problémů s chováním, podstoupilo dítě nějaké takové očkování. A odtud už je velmi blízko ke vzniku mytologie o nebezpečném očkování..

0/−1
27.4.2015 16:57

T69o67m40á84š 74S34k30á44l97a 6158597

hlavní problém u malých dětí je, že pijí jen mléko a tudíž se jejich zdravotní problémy nedají svést na konzumaci chleba. U dospělých je jasné, že za všechno může právě chleba, protože naprostá většina událostí v životě se stane do 24h po jeho konzumaci.

0/0
27.4.2015 17:28

T77o65m96á42š 34S69k82á18l13a 6648587

proto bych doporučoval u těch, kteří si nejsou jistí, aby dětem před očkováním nechali udělat test, zda nebudou mít s vakcínami problém. U všech ho dělat nemůžeme, protože není zrovna jednoduchý, ale kdo chce mít jistotu..

0/0
27.4.2015 16:58

M10a69r38e77k 10Š65i86m12o23n 2864797188148

V příbalovém letáku jsou podobné příznaky popsány jako vzácné nebo velmi vzácné. Doktoři moc neví, co s tím. Řešení se nabízí pouze odstranit očkovací toxin co nejrychleji z krve plazmafarézou. Ovšem zároveň to znamená, že takový pacient by zřejmě danou nemoc prodělával mnohem hůře než obvykle.

0/0
27.4.2015 22:07

P37e79t33r11a 20H84a15n67á11k96o89v53á 6210420164547

To se BIOmatky pose*ou, že jim jeden z hlavních démonizačních argumentů vyvrátili :-P

+4/−1
25.4.2015 21:25

M47a39r60t16i15n 18B40o25r45a56k 2295775210138

Nejsem si jistý, jestli mají dotyčná skupina problem se stolicí, ale tolerance k jiným skupinám není vase přednost. co?

+1/0
29.4.2015 12:05

M46a89r85t88i37n 95J89i58r17o91u78s53e41k 7676405865568

Víte, NĚCO nárůst počtu autistů způsobovat MUSÍ. Pokud se nenajde zdroj externí, je tu tedy jen jedna jediná možnost: lidský genom DEGENERUJE a lidstvo vyhyne.

+1/−5
25.4.2015 20:29

M54i53c94h67a49l 49R56i96m31b71a92u85e73r 4389845883897

Degenerace lidstva je způsobena medicínskými pokroky. Kdysi byla u dítětě šance dožití do dospělosti 50:50, dnes se dožívají prakticky všichni, protože je medicína opraví. Tím se nepříznivé mutace zachytí v populaci a šíří.

+3/0
26.4.2015 0:17

P92e53t62r 35S53v77o57b56o79d53a 9245367634970

... kolik generaci je potreba na zachyceni a rozsireni nepriznive mutace v populaci?

+2/0
26.4.2015 2:44

M56a14r68t71i33n 66J17i77r49o45u41s40e74k 7286655305278

Přesně. No k autismu - v roce 1980 bylo 1 z 10000 dětí autistické. V roce 2014 1 z 68.  Takže to NĚCO způsobuje a to NĚCO jsou vakcíny a ani fake výzkum zde prezentovaný na tom nemění nic.

-

http://www.autismsciencefoundation.org/what-is-autism/how-common-is-autism

0/−1
26.4.2015 15:00

R50o68m51a77n 47L42a93n28g10e27r 9194924692132

Tak jasně, pro věřící věda nic nemění. :-P

0/0
27.4.2015 8:13

R82o94m17a93n 38L69a68n23g65e32r 9844754232892

Tak jasně, pro věřící věda nic nemění... :-P

0/0
27.4.2015 8:14

T21o47m82á38š 23S32k95á84l94a 6558787

degenerujeme hodně kvůli "záchraně" nemocných jedinců, kteří by "měli" umřít (nebo alespoň nemít děti). A generací na to moc třeba není. Přičtěte si způsob života "v civilizované zemi" a to také nepomáhá (výhoda pro nás, že naši budoucnost vidíme o pár generaci dopředu v jiných zemích). 

 Jinak konkrétně na počtu autistů za posledních 40 let se nejvíce podílí metodika posuzovaní. Stejně jako byste si mohl myslet, že v Británii mají nejvyšší kriminalitu.. dokud si nepřečtete, že tam bylo do této kolonky vykazováno i pořvávání na ulici, což se třeba u nás do kriminality nepočítá. Už to je pár let, co to opravili, protože porovnání EU nevypadalo dobře a ejhle, kriminalita klesla. Takže opatrně s čísly. Nemusí být "falšovaná", abyste z nich mohl udělat chybné závěry.

+2/0
27.4.2015 16:57

K66a35r77o14l66i89n67a 56K74r38á56t78k20á 4713908574802

Tak ono SE ví, čím je způsoben nárust diagnóz poruch autistického spektra. Změnou diagnostických kritérií. V roce 1950 nebo 60 byl za autistu považován čítankovský kannerovský autista, ti nečítankoví byli diagnostikováni obvykle jako mentálně zaostalí.

0/0
27.4.2015 19:55

M54a85r54e62k 66Š79i38m87o79n 2354637568798

Nárůst počtu autistů způsobuje hlavně jiný přístup k dětským psychologickým, psychiatirckým a neurologickým problémům. Zatímco před 50 lety to byl prostě vesnický blázen nebo idiot a nikam se to nepsalo, dneska má každý svou diagnozu. Stejně přibývá všech disgrafiků, dislektiků a podobně.

0/0
27.4.2015 22:14

Z85l19a21t47u59š12e 42J44e60l65í94n17k65o24v82á 1895142287512

Hořící keř v poušti pro pravé věřící zůstane ozařovat alternativní realitu pro pravé věřící stále. Je buřt, že keř zapálil s deseti kily napalmu a zapalovačem Zippo sám otec lži, je jedno, že se pravda pokusila dát všem šanci vidět pravdu již dlouhá léta když odhalila, že otec lží byl placen peklem a že vyloženě manipuloval a lhal. 

Máte to zbytečné, prostě posedlé alternativce/magory můžete leda chytat do sítí než uškodí ostatním.

Za jedny (OZE) magory již platíme. A víte co je sranda? Že oni ty solární barony dnes s miliardovými majetky a knížata vetrných zámků považují za spasitele.

Co kdybychom konečně ustanovili, že kdo volí govadinu, tak za ní nese plné náklady a následky? Takže plnou cenu OZE platí je voliči Zelených a ostatní si připlatí za likvidaci jaderek. Výkup energie od OZE není povinný pokud cena srovnatelná s ostatními zdroji.

A stejně platí - odmítáš dát dítěti plnou péči? Škodíš a ohrožuješ jeho okolí.

Jen by stačilo zrušit zdravotní péči hrazenou pojištěním pro rodiny, které odmítají povinnosti.

Ono opravdu očkování prokázalo (a momentálně v Africe prokazuje medvědí politiku) snížení úmrtnosti dětí o desítky procent. Je totiž třeba přijmou civilizaci plně, ne jen že mi přežije více dětí, ale že není třeba dělat do nekonečna další děti abych se měl ještě lépe. Je hrůzné, když předběhnete duševní / sociální vývoj.

+6/−2
25.4.2015 12:53

V41á48c13l49a69v 33Š14u67b96r75t 9777203428917

Já sice souhlasím s povinným očkováním (nejde o péči o dítě, ale o ochranu celé populace), ale se zbytkem vašeho blábolu ne.

0/0
27.4.2015 17:05
Foto

T28o57m69á68š 97D33u41l54í48k 6201346887668

Vážení diskutující, předtím, než začnete ohnivě obhajovat nové vakcíny a léky, uvědomte si následující: 

v historii farmaceutického průmyslu je mnoho případů léků, které musely být staženy z trhu: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_withdrawn_drugs

Některé jsou stahovány za skandálních okolností:

http://www.telegraph.co.uk/news/health/news/9513903/Thalidomide-timeline-of-a-scandal.html

Jiné stahovány nejsou, ale lékaři se je musí naučit používat, aby nevratně nepoškodili pacienta - viz např. protizánětlivé léky, které - při nevhodném předepsání - způsobí hluchotu, často nevratně: http://en.wikipedia.org/wiki/Ototoxicity

Procedura ke stažení léku z trhu trvá většinou dlouhé roky, prokázání škodlivých účinků není jednoduché. U Thalidomide byl tento proces extrémně rychlý - trval jen 4 roky, protože účinky na (ne)narozené děti byly extrémní a korelace silná. U léků, kde poškození nejsou tak extrémní, trvá delší dobu, než se úřadům pro kontrolu léčiv nashromáždí dostatečný počet stížností.

Co se týče statistik ohledně MMR, dle mého názoru je na vážnou statistiku ještě příliš brzy, protože např. v ČR:

*trivakcínou Priorix jsou očkovány děti teprve 10 let (tj. s rokem narození < 2006)

*děti s rokem narození 1995-2006 jsou očkovány trivakcínou Mopavac

*populace narozená před rokem 1995 NENÍ očkována ŽÁDNOU MMR vakcínou.

+6/−4
25.4.2015 5:53
Foto

T59o23m23á15š 88D31u45l14í48k 6471156717778

Proto doporučuji všem, kteří po podání jakéhokoli léku nebo vakcíny pocítí výrazné zhoršení zdravotního stavu, aby neváhali a vyplnili formulář na stránkách SÚKL:

http://www.olecich.cz/modules/forms/index.php?idf=1

Příklad mého hlášení zrovna u MMR je zde: http://pruzkumnik.blogspot.cz/2013/08/ockovani-mmr-pekelnych-14-dni_11.html

Státní úřad pro kontrolu léčiv (SÚKL) je dle mých zkušeností velmi vstřícný a aktivní při jakémkoli hlášení silných vedlejších účinků léku, ale pacienti neví, že tam mají/mohou komplikace hlásit a doktoři na to asi nemají čas, chuť a/nebo motivaci.

+3/0
25.4.2015 5:55

M35a97r73t46i83n86a 84S74e73d94l34i29c44k29á 5282105921642

Hm, to jste objevil Ameriku. Základní farmakologické pravidlo č. 1: Každá látka může být jedem. č. 2: Lék, který nemá nežádoucí účinek, nemá žádný účinek. Vždy jde o poměr risk/benefit. 100% benefit a 0% risk je z říše pohádek.

+12/−1
25.4.2015 13:02

M39a44r44t46i18n82a 62S72e30d20l56i24c19k32á 5632365541152

ad č. 1 - záleží jen na množství (i voda může být jed, i kyslík může být jed, i vitamin může být jed...)

+7/0
25.4.2015 13:04

T56o73m72á50š 11S81k84á49l27a 6798687

a nejhorší jsou na tom "přírodní bylinky". Chemie jako každá jiná, v těle to "něco" způsobí. Jen to na rozdíl od léků nikdo na nic netestuje a prostě to sežere.

0/0
27.4.2015 18:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.