Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Revoluce ve světě baterií? Tesla chce přinést budoucnost do vaší zdi

Elon Musk, americký miliardář známý výrobou elektromobilů a soukromými lety do vesmíru, chce podpořit revoluci v energetice. Chce osvobodit domácnosti od závislosti na fosilních palivech a pomoci solárním panelům. Klíčem má být nový systém chytrých baterií PowerWall.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P79a86v17e25l 60M96u74l88l42e42r 1909946258767

Proc se zdržuji s výrobou baterii? Když uz sam pan Nikola Tesla přenášel elektřinu bez drátu. Tento přenos elektřiny je přesně to co by elektromobil potřeboval a pan Tesla ho již řešil, ale byl donucen jej ukončit a byl uplne odstaven a úmyslně umlcen. Škoda ze se nikdo nevěnuje teto možnosti. Asi je to schválně protoze tato cesta by byla moc levná. Dokud budou peníze brzdit rozvoj a vývoj - nebude učiněn žádný poradny pokrok. Můj nazor

+1/−2
12.5.2015 18:26
Foto

J88i14r85i 88B72i47l79i52n35a 5858140987

Neverte konspiracnim webikum, clovece nestastna.

0/0
27.6.2015 1:33

P64e85t45r 51S89u17c34h16ý 1688679664326

Zrovna tohle je celkem dobře dokázáno. jenže jak by se tu uvedlo do praxe? Pokud "jde" elektřina kabelem, tak se tam dá elektroměr, ale v případě bezdrátového přenosu se množství elektřiny nedá změřit.

0/0
3.9.2015 14:25

P83e37t52r 57S94u53c52h44ý 1128989504946

Zrovna tohle je prokazane docela dobře, ale v praxi by to se současným systémem použít nešlo. Zatímco když elektřinu přenášíme kabelem, tak se tam dá dát elektroměr, ale při bezdrátovém přenosu se nedá změřit kolik energie kdo odebral.

0/0
3.9.2015 14:31

P98e96t38r 79S50u16c49h37ý 1728359214706

P.S. pardon za duplicitní příspěvek - ten první se tady objevil až po 10ti minutách

0/0
3.9.2015 14:32

P89e77t56r 54H53a35r69i63p97r27a31s16a24d 95H24a81j37i18č 8553210504427

Skladování energie je svatý grál výroby elektřiny. Zatím se to moc nedařilo, nebo to bylo neúměrně drahé. Tady je několik příkladů proč:

Možnost stabilizovat okamžité výkyvy akumulací, využívat levné přebytky, mít energii i pří výpadku, vytvořit z OZE spolehlivé zdoje schopné dodávat energii, kdy je potřeba.

0/0
3.9.2015 22:11

M51i48r22o35s18l40a87v 26B25i43l10k78a 3320835810627

tu je odpoveď všetkým pochybovačom:

http://www.hybrid.cz/tesla-ma-uz-38-000-rezervaci-na-domaci-baterii-powerwall

+1/0
7.5.2015 23:04

T65o55m53á96š 69K39ř42e39č61e28k 5109344404581

vtipný, jak všichni eko pozeři a sluníčkoví lidé (ne u nás tady na to nemají, ale už vidím eko propagátory s priusem v hollywoodu a jím podobné) si to koupí přitom energrtická náročnost výroby vs doba kterou si budou baterie schopny udržet kapacitu bude jednoznačě v neprospěch baterie, nemluvě o tom že baterie se výrábí z těžkých kovů a alkalických kovů, což jsou nenejen velmi nebezpečné prvky ale také způsob kterým se těží je velmi neekologický, čili zelený člověk bude mít doma eko v kalifornii eko olrář s nápisem Tesla a bude si myslet jak chrání svět a kalifornie bude více sluníčková a ty země, které jsou na tom tom enviromentálně hůře jako čína, kde to budou vyrábět z elektriky z uhlí a ruskýho plynu (jehož těžba ničí sibiř) a kovy z afriky a středního východu, kde nemají žádná enviromentální omezení se ještě více zhorší...

0/−2
7.5.2015 8:02

P52e82t62r 44H66a15r21i12p86r57a38s88a86d 43H89a98j61i24č 8123150334727

Spočítejte si to, dodejte nějaké smysluplné odkazy, at se máme o čem bavit. To, co jste napsal, je mlácení prázdné slámy. Těžba drahých, těžkých a alkalicjých kovů se děje pro různé účely. Musíte nejprve vyčíslit kolik toho půjde na ekologické a méně ekologické projekty, jaké jsou vzájemné vazby a co z toho je k prostředí celkově šetrnější. Jinak váš příspěvek je jen právě tím, co kritizujete - pozérským gestem.

+3/0
10.5.2015 23:04

J58i84ř86í 96K51o51c94u75r10e35k 6965254195688

Přidám fotku části dolu na lithium. Povšimněte si těch pneumatik v popředí.

http://www.talisonlithium.com/sfimages/image-library/0863-tal-112.jpg

Abyste měli měřítko, mrkněte na to, co na nich jezdí:

http://www.talisonlithium.com/sfimages/image-library/045.jpg

PS: Věnováno všem enviromentalistům, kteří se zaklínají nepoužíváním fosilních zdrojů. Firma důl provozující, kterou linkuji, bude mít sotva zájem na tom, aby zveličovala tu jámu.

0/0
7.5.2015 0:00

H30o78n11z29a 27T98a49r 3429932824812

To že spalujeme ropu dlouhá leta neznamená, že se stala méně škodlivá !

KOLIK ENERGIE JE POTŘEBA PRO RAFINACI

https://www.youtube.com/watch?v=awxMHWM550c

Ropné písky

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

0/0
9.5.2015 15:00

H14o50n74z84a 20T35a78r 3449492764382

Ropné písky To že spalujeme ropu dlouhá léta neznamená že še stala méně škodlivá.

https://www.youtube.com/watch?v=awxMHWM550c&spfreload=1

0/0
9.5.2015 15:04

P70e18t30r 34H14a45r15i42p23r85a17s91a83d 51H54a81j35i32č 8533400854467

Ano, všechny povrchové doly vypadají odpudivě. Možná úplně všechny doly, i ty podpovrchové. Lithium se ale používá v řadě odvětví. Například v i jaderné energetice, farmaceutickém průmyslu, k výrobě maziv. Jaderné reaktory IV typu potřebují obrovské množství lithia (několik tun), zatímco v jedné Li-ion baterii je lithia kupodivu celkem málo. I tak se ale baterie budou dělat pro nejrůznější účely, ergo není mi moc jasné, co jste chtěl vyjádřit.

Pokud se pohoršujete nad neekologičností takové výroby, tak to chce se trochu víc zamyslet, podívat se na statistiky, spočítat si, jaká je produkce, jaká spotřeba, jaké jsou prognózy a nějak to vyčíslit.

Mě se také nelíbí obrovská díra Čertovy chody v Českém krasu a troufám si tvrdit, že tenhle důl na výrobu cementu je mnohem větší.

0/0
10.5.2015 22:55

H64u56b68e23r70t 59H60e22r14i83c89h 9853397333899

Nikde není psáno,že technologie v akumulaci el.energie ještě není rezerva.Do budoucna může takový akumulátor(nebo 2)zajistit skoro 70%energie zachycené z fotopanelů pro rod.dům.Stačí se podívat třeba v Německu,kolik soláru je na střechách.I když slouží hlavně pro domácnosti k dohřevu TUV,už se dostávají až k 20% úsporám.Tam se dostáváme také,ale zatím pomaleji.A výroba el.energie pro vlastní potřebu se už také rozjíždí.Ale zatím bez velkých zisků,protože není podpora.Budoucnost to ale může změnit.

+1/0
6.5.2015 22:00

J56i89ř29í 18K89o47c76u70r37e87k 6765274515368

Nepleťe si solární kolektor a fotovoltaický panel. Ten solární kolektor pro ohřev TUV elektřinu vyrábět neumí.

0/0
6.5.2015 22:46

T88o67m51á15š 27K77ř44e86č49e88k 5469294514361

a k čemu je to dobré? znáte energetickou náročnost na výrobu solárnich panelů? tak za deset let( to zrovna budou zralý na odpis) vyrobi stejné množství el energie kolik jí bylo potřeba na jejich výrobu

0/−3
7.5.2015 8:06

P56e78t78r 67S64u95c95h98ý 1628839944266

Tohle platilo tak před 5ti lety.

0/0
3.9.2015 14:33

P55a65v30e46l 10S31o71b45o85t42k62a 5950704

Je napsáno, že v aukulátorech již není rezerva.

(konkrétně se to píše v přírodních zákonech a energetickýcjh bilancích (elektro)chemických rovnic)

0/0
7.5.2015 10:05

J80i84ř38í 22J84u30r49s58a 4394506845604

Pavle kde jste to četl, já jsem se do těch přírodních zákonů  a energetických bilancí elektrochemických rovnic díval, ale o rezervách se tam nic nepíše. Myslím, že až bude někdo Vaše řádky číst za nějakých 10 let, že se bude Vaší sečtělosti usmívat.;-)

0/0
25.8.2015 23:00

P29a48v71e67l 33S70o54b16o64t92k48a 5690924

Co není ekonomické, není ani ekologické - protože cena vyjadřuje energii, která je do výrobku vložena.

Uhlí, uran, ocel,.... vše je to jen o energii, kterou použijete k těžbě a výrobě.

A samozřejmě + lidská práce, ale plýtvání prací je ještě horší než plýtvání jinou méně ušlechtilou energií (tepelnou, elektrickou, mechanickou).

Takže jakékoli dotace jsou neekologické - a slouží jen k tomu, aby si někdo namastil kapsu, ne k tomu abychom pomohli přírodě. Naopak zbytečnou výrobou něčeho co se bez dotací neobejde jen zbytečně zatěžujeme přírodní prostředí (odpady, uhlíkovou stopou,...).

+2/−1
6.5.2015 14:22

J32a25r82o50s15l83a43v 91H35a11m98á34č27e77k 6543816418352

Jen více takových článků. Alespoň občas je vidět, že není jedinou cestou neobhájitelná Zemanova dostavba Temelína nebo další dotovaná burešova chemická řepka, ale tyto technologie, které budou za pět, sedm let evidentně udržitelnější a v té době i střednědobě ekonomičtější než dnešní centrální výroba a omezování osobních svobod založené na státně-podnikatelských (mafiánských) manipulacích s enerrgetickými zdroji a distribucí...[>-]XEU

+4/−5
5.5.2015 23:52

J26a71k16u58b 46K21o26s 3476692930714

Asi jste to nepochopil. Ekonomika bateriíí je založena na nákupu levného proudu mimo špičku, který ale určitě nepochází z FV elektráren nebo podobných silně dotovaných decentrálních zdrojů.

+2/−2
6.5.2015 0:03

P10a36v77e73l 28S45o60b56o36t24k67a 5440554

Pokud nepočítáte cenu baterií, účinnost, životnost, nárůst ceny nočního proudu pokud se díky akumulaci sníží jeho "přebytek" a fakt že první by něco takovéhodle dělali energetici ve velkém, pak ano.

Ale jinak vás mohu ubezpečit, že pokud se akumulace nevyplatí ve velkém výrobcům elektřiny, určitě se pak nevyplatí vám v malém doma.

0/0
6.5.2015 11:45

M44i15r79o42s32l71a29v 87B85i48l65k38a 3670165520757

pane, presne naopak. A tak je aj projektovaná celá budúcnosť elektromobilizmu.  V Nemecku ešte navyše začala aj výroba e-gas , výroba "zemného plynu" poháňaná výlučne elektrinou z vetra a slnka. Zo vzdušného CO2 sa získava C a z vody vyokoteplotnou elektrolýzou H. To je projekt na preklenutie doby až po éru výsostne OZE elektrickú.

0/0
7.5.2015 23:08

P90e67t72r 26H53a64r17i36p34r89a98s79a63d 94H74a68j45i90č 8903120654807

Tak to se mýllíte. Beterie jsou primárně určené jako doplněk k nestabilním zdrojům jako jsou VE, FVE. Každý ostrovní systém potřebuje baterie. Potřebují ho i nedotované semi ostrovní systémy, tj. ty které do sítě nic nepouští, ale jen odebírají v případě potřeby.

0/0
10.5.2015 23:09

J42i89ř60í 49K37o17c89u86r79e78k 6315874295718

Až na malou drobnost: Místo dolu na uhlí bude důl na lithium.

+1/0
6.5.2015 22:46

J90i52r86i 71D87o35m77i24n44i93k 1961868671120

Směr je dobrý a při rychlosti vývoje budou za pár let  současné problémy vyřešené.

Stačí srovnat baterie před pěti lety a dnes. Sluníčko svítí všude.

+2/−2
5.5.2015 20:08

P42a92v46e16l 84K10u65r17a45l 5201744550850

jasně... kapacita mého mobilu před 8mi lety (motorola) byla 900mAh... byla třetinového objemu proti mé 3500mAh baterii v mém Acer E700.

A ty krámy vydrží fungovat zhruba stejně dlouho při plném využití.

+2/0
5.5.2015 20:12

P96a82v19e91l 82S25o52b79o25t29k98a 5590774

Jsme téměř na fyzikálních limitech, takže akumulátory se v nejbližších 10 letech zlepší max. o 10%.

+5/−1
5.5.2015 20:19

J19a54n 63V82e34s91e22l91ý 5104213752881

Už dneska jsou k dispozici ve fázi malosériové výroby Li-ion s 2x vyšší kapacitou na kg. Zatím jsou drahé pro energetiku a elektromobily, ale výrobci elektroniky o ně mají eminentní zájem. V laboratorním měřítku už se povedla 7x vyšší kapacita.

Pro stacionární aplikace je kapacita Li-ion baterií více než dostatečná. Tam budou hrát hlavní role cena a výdrž.

+3/−1
5.5.2015 22:22

P94a82v64e16l 51S30o64b51o25t13k68a 5580964

Nejsou.

Dnes jsme někde na 160 mAh na gram záporné elektrody a teoretické maximum z chemicjé reakce je okolo 220 mAh.

+1/0
6.5.2015 11:46

P24e76t74r 29H26a49r65i89p64r10a16s38a36d 65H21a71j60i14č 8703270914707

Musíte napsat jaké a z čeho jsou elektrody. Dále, váš údaj je dost nesmyslný - 220mAh je trochu nesmysl. Buď uvedete proudovou hustotu, ale ta se uvádí v A/m2, případně ve zlomcích, nebo energetickou hustotu a ta se uvádí v Joulech, případně ve Wh. :-)

0/0
3.9.2015 22:22

T49o63m83á42š 64K92ř17e57č53e12k 5479794654431

uvážíme li skutečnou výdrž baterie a suroviny k výrobě baterie, tak je to asi ta nejméně ekologicky šetrná cesta vývoje

0/0
7.5.2015 8:11

P25a77v32e46l 56K71u55r27a73l 5501504230350

Hasiči budou určitě nadšení... :-) Lithium miluje když ho zahřejete a nebo vystavíte vzduchu.

0/0
5.5.2015 20:05

J25a58r90o95s96l91a52v 59S82k57r76i85v80a57n10e17k 6985800

jojo, kam se hrabe 60l nadrz benzinu ;-)

0/−2
5.5.2015 20:12

P81a62v72e91l 94K70u55r49a68l 5341914900380

no nevím jak vy ale já obvykle v baráku 60l nádrž benzínu nemám.

A její přítomnost například v paneláku bych klasifikoval paragragem obecného ohrožování a ty lidi minimálně na 5 let poslal do basy.

+1/0
5.5.2015 20:18

V25i89l51é66m 43P27ř86í88h87o68d45a 2324349713627

Potom dávejte pozor, aby se na domovní schůzi nesešlo příliš lidí s mobilama.;-D

0/0
12.6.2015 9:20

P98e93t69r 45S26u49c42h24ý 1548439954286

Proč? Já sice bydlím v rodinném baráku, ale kvůli sekaček atd. mám v garáži běžně 20-40L benzinu

0/0
3.9.2015 14:36

M13a12r31t96i20n 24V32o84k93o52u42n 9208643413476

i pres dva pozary, ktere nastal po havarii a pri kterych nebyl nikdo zranen zustava Tesla Model S nejbezpecnejsi seriove auto ktere jezdi na teto planete :)

+2/0
6.5.2015 9:37
Foto

V63a75c83l14a35v 34V32a24v95r71a 3927954685787

California kde si prosadili zákon že se tam nesmí stavět elektrárny, musí řešit vlastní hloupost, hloupostí ostatní. Tam je všechno včetně el.energie drahé a nedostupné. Ve zbytku Ameriky stojí 1kWh 0.10 USD.Při zdejší kupní síle není co řešit.

+1/0
5.5.2015 18:39

J73a11n 33V28e72s52e92l69ý 5644433102361

I live in "the political capital of the free world" of what is, ostensibly, the most advanced economy on the planet. Yet we lose power for days at a time due to wind and ice storms multiple times per year. In 2012 a derecho left us powerless for 11 days in the heat of the summer (100+F, 38+C).

And these regular events pale in comparison to the outages caused by hurricanes (Sandy in the financial capital of the world, Ike in the energy capital of the world). Both of these events left millions stranded and without power for days to weeks in the heat of the summer with no way to refuel their generators nor gasmobiles.

For my home, the PowerWall translates to direct annual savings in excess of $400 (based on 15 years of experience) for refrigerated foods I wont be losing. This alone pays for the unit. Add to that the ability to run my heating/air conditioning and charge my car during the day (I have 10 kW of PV) and keep the lights and refrigerators running at night and I'm absolutely sold!

0/0
5.5.2015 19:38

J61i48ř75í 19K74o92c82u39r77e82k 6175794295448

Jo v takovém případě pána zcela chápu.

0/0
6.5.2015 22:51

J98a75n 95V73e94s28e60l90ý 5964823622461

A to máte odkud? Pokud vím, tak se tam v 90. letech a po roce 2000 postavilo hodně elektráren na zemní plyn s kombinovaným cyklem. Taky mají spousty nových elektráren větrných a solárních (obojího druhu). Taky už tam více než 30 let běží programy energetické efektivity, takže průměrná domácnost k Kalifornii spotřebuje asi polovinu elektřiny než domácnosti ve zbytku USA. Takže mají celkový účet za elektřinu stejný jako zbytek USA i s dražší elektřinou.

Elektřina za 10 centů je fajn. Je to dáno dvěma hlavními faktory, z elektřiny se neplatí daně (nepřímá dotace ceny) a přenosové sítě jsou strašně podinvestované. Každé srovnání kvality např. se sítěmi evropskými pro ně vychází naprosto katastroficky.

Dovolím si zde nakopčit příspěvek vašeho krajana:

0/0
5.5.2015 19:38
Foto

V62a18c28l89a32v 89V43a69v90r32a 3877444335267

Každý z nás někdy utopil v něčem nějaké ty prachy. I já, i ty, i ti nejbohatší.

Perpetum mobile neexistuje ať se to komukoliv ,íbí nebo ne.

Na baterie ještě není připraveno ani auto či jiné vozidlo (nikde se nevyrábí se ziskem a prodává se doslova sporadicky. ani domácnosti. Moje 400W výbojky před mým domem i Flood 250W - dvě na každém rohu domu, prostě pojedou na elektrickou přípojku jako dosud. Spotřeba energie mě ani trochu nezajímá natož vzrušuje. Moje babička jdouc z místnosti do místnosti před sebou rozsvěcela a za sebou zhasínala.

Já miluju světlo a odpovídající stálou teplotu v celém domě 24/7/365. V noci o fous chladněji. V létě se chladí (2500W) v zimě topí (2500W). Voda ve slaném bazénu solárně (+30-32°C)

+3/0
5.5.2015 18:30

P85e93t85r 89H71a55r45i64p72r72a35s65a66d 14H61a65j29i24č 8273760194307

Pokud máte spotřebu kolem 30-50 MWh ročně, tak není co dodat. Vy zelený asi opravdu nebudete a úspory vám toho také moc neříkají. Ty výbojky byste si ale mohl vyměnit za šetrnější LED osvětlení, dělají se při stejném světelném výkonu asi 180W, světlo je ostré a přitom příjemné. Používá se to ve výrobních halách.

Pokud si myslíte, že se elektromobily prodávají sporadicky, tak možná u nás, ale jezdí toho už statisíce. Někde už mají i deset procent v celkových prodejích. Norsko má myslím dokonce 20%, Amerika má také slušné prodeje. Jistě v celosvětovém prodeji to bude asi tak půl procenta, ale už to není žádná rarita jako dřív.

0/0
5.5.2015 19:35

D92a24v73i87d 88O95d53l64e15r 8152512173827

Pokud vím, výbojky nemají lepší účinnost než LED.

0/0
6.5.2015 8:49

T37o74m20á88š 75K55ř90e61č82e34k 5599274184141

pokud jde o elektroMobily, tak průkopníci jaky spyker nebo tesla už jednou skrachovali (teslu musela ted zainvestovat toyota) a v evropě renault který celé elektroinvestice odepsal, e auta se prodávají jen tam kde je stát všemožně dotuje a přispívá, což ukazuje spíše na nevhodnost než opak, jinak jestli si myslíte, že baterie se vyrábí v továrnich na solár nebo na baterie, tak ne, a jestli si myslíte že doly na alkalické kovy a těžké kovy pracují na elektřinu ze soláru tak ne a jestli si myslíte že technoligie loužení v ralsku byla ošklivá tak na lithium je uplně stejná...

0/0
7.5.2015 8:19

J33a27n 36V77e13s11e68l26ý 5754683772401

Ano, okázalé plýtvání, obtěžování okolí. A ještě se tím okázale chlubíte. Ubohost ve stylu Paris Hilton.

Tesla má účetní ztrátu, protože obrovským způsobem (vzhledem ke své velikosti) investuje do výrobních kapacit (cíl: 10x vyšší výroba do 3-4 let). Na jejich auťáky je seznam čekatelů.

+2/−2
5.5.2015 19:40

M70a76r83t75i80n 10V61o97k19o58u46n 9868523653306

pane autore, neplette prosim lidi a opravde v clanu tu vasi poznamku o Li-pol clanich, samozrejme ze se jedna o skutecne li-ion, lipol (lithium polymer) maji vyrazne horsi zivotnost a tesla je nepouziva. Konktertni typ ktere tesla pouziva je Panasonic NCR18650A

0/0
5.5.2015 18:16
Foto

V53a46c32l22a15v 63V46a35v55r10a 3817334805157

Žádný vynález. Jde jen o to utopit nějaké peníze. Tesla je silně prodělečná a v podstatě žije jen díky sponzorů (investorů). To se jednou celé sesype.

Vyrábět auta na elektřinu bude ještě minimálně 20 let nesmysl. Ani v pžípadě velmi drahé ropy se nic nezmění. Jsou mnohem ekonomičtější alternativy pohonu aut.

Nicméně Li-Ion baterie mám rád a používám je v nářadí i zahradním, tedy osekávačky okrajů trávníku, Edgery, vrtačky, pily na dřevo, ba i řetězovou malou pilu na dřevo, Jsou oproti Ni-Cd naprosto nejlepší. Životnost a výdrž po 3 letech je mimořádná.

+3/0
5.5.2015 18:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.