Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útok hloubkaře: Jak zasáhnout vlak v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů

V sobotu, druhého května 2015 zaútočil hloubkař na lokomotivu vlaku nedaleko Plzně. Oproti zvyklostem ani nezamával křídly, aby dal strojvedoucímu znamení, že má vyskočit z vlaku. Naštěstí to vše bylo jen jako, v rámci Slavností svobody k 70. výročí osvobození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P61a22v34e71l 86H60o86r70á80k 8741753125872

Když prakticky "nepilot" dokáže po obratu trefit s dopravním letadlem do Pentagonu, tak tady s tím je pro zkušeného pilota zaútočit na vlak hračka.

0/0
5.5.2015 22:03

J72a42r73o46s56l95a19v 54F48r85a68n86t78i53š14e53k 97B88r16ü78m25m75e75r 1471886303890

On je přece jen ten Pentagon trochu větší :-)

0/0
6.5.2015 10:10

J48a98r21o24s43l43a14v 91F12r42a97n87t37i62š59e17k 72B47r12ü98m81m42e66r 1361766853940

Mimochodem kamikadze útok je mnohem jednodušší, než standardní, proto i japonští kamikadze měli jen základní výcvik a přitom slušné výsledky.

0/0
6.5.2015 10:11

J18i56ř65í 96E97u67l74e28r 5158499746546

To video tedy nic moc. Daleko zajímavější jsou soutěže, kdy se létá mezi plastikovými pylony. To je maso! 314

0/0
5.5.2015 10:23
Foto

A53l45i49c21e 50K64l90a28p51a62č26o68v73á 7500281895658

No mě se to líbilo. Pro mě to stačilo. Jako naprostý ignorant jsem si to užila. :-)

0/0
5.5.2015 10:05

J65i54r86i 66C56e18e 5835541762118

Nechci vypadat jako hnidopich, ale pokud na poválečnou lokomotivu útočí poválečná švýcarská kopie německýho letadla Arado 96, tak je celá akce v levelu komik a jeho svět...

+6/−2
5.5.2015 9:56

V88l69a86d40i11m32í72r 57H55o46l92ý 8544841216937

Zase, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

+1/0
5.5.2015 20:22

P76a66v93e48l 37V34o26j56á38č48e82k 6292666860870

I když to s realitou mělo málo společného tak pro představu to určitě stačilo a věřím, že pro diváky to byl super zážitek. Kdybych to měl blíž, tak by se šel podívat. Za mě palec nahoru.

+4/0
5.5.2015 9:17

V40l37a94s87t89i38m81i74l 85K66r50a77u70s 3443294724983

Můj otec kdysi zažil také nálet hloubkaře na osobní vlak na Plzeňsku. Schoval se prý pod vagon a jakási neznámá Němka se tam k němu mocně přitiskla. Otec byl tehdy mladík, takže měl z náletu smíšené pocity. :-)

+8/0
5.5.2015 8:59

F11i54l61i41p 26V60o37j72t64á52š40e12k 4613483521893

Kdybyste zjistil podrobnosti (myslím tedy místo), byl bych vděčný:-)

+4/0
5.5.2015 9:09

M68a58r62t27i89n 33N14o48v83ý 9297622698823

Jako místo, kde se k němu přitiskla? ;-D

+9/0
5.5.2015 9:13

F48i85l92i29p 20V30o65j41t35á97š20e44k 4593273721383

Samozřejmě, mezí první a druhou nápravou... Ideálně místo útoku, prosím.

+3/0
5.5.2015 9:52

M43a82r15t11i35n 79Š75t70ě19p81á21n31e57k 3927413413731

Kalhotky;-)

+3/0
5.5.2015 10:24

V12l81a14s54t18i42m38i31l 34K36r32a63u16s 3543724864743

Otec tehdy dojížděl z Plas do plzeňské škodovky, kde pracoval v rámci totálního nasazení. Ten nálet hloubkaře zažil tuším na nádraží v Horní Bříze.

0/0
5.5.2015 10:20

F54i84l78i64p 80V22o15j27t58á10š48e53k 4203763151773

Tam k útoku také došlo.

0/0
5.5.2015 10:27

Z13d85e24n90ě34k 88H74o72n72s 9132554483470

I můj otec mi vyprávěl jak zažil útok hloubkaře v Přelouči. Nikdy prý nezapomněl, jak se na ně, přihlížejíci kluky na nedalekém hřišti při přeletu zubil černoch z kabiny.

0/0
5.5.2015 11:54

F55i74l65i57p 70V27o86j55t93á47š10e90k 4483893821373

Pravděpodobně 1. dubna 1945.

0/0
5.5.2015 12:24

Z82d79e26n54ě57k 37H51o86n71s 9822304953140

Přesně tak, 1. dubna 45 po druhé hodině odpoledne. Dva lidé zahynuli a jeden těžce zraněný.Máte přehled!

0/0
5.5.2015 14:26

J91a17n 18N59o78ž20i54č73k86a 1610165879903

Ono to z 99% cernoch nebyl letecká kulka a kontrast a lidé si mysleli, ze to byli cernosi.

0/0
5.5.2015 13:32

Z56d90e75n90ě42k 50D83u88f44e30k 2744314928

Je dobře, že dostali povolení a mohli ukázat útok hloubkaře. Škoda, že nebyl ten Mustang, protože ten zvuk motoru útočícího letadla mohl být pro ukázku lepší.  Chápu, že takových ér není moc na světě.

+12/0
5.5.2015 7:54

J96a46k24u70b 97Š44r65á58m89e55k 4918813872211

Mustangů létá po světě docela dost, ovšem provoz leteckých veteránů je hodně drahá hračka.

Daleko raritnější je třeba létající P-47 Thunderbolt, B-24 Liberator nebo B-29 Superfortress, na ty se musíte dojet podívat do USA (v Evropě tuším žádný létající exemplář není). Případně prohledat YT.

+5/0
5.5.2015 8:13

P72e81t19r 92Š64i48l69h46a94n 7948952917863

Letuschopný Liberator je na světě asi jenom jeden, možná od té doby co jsem o tom četl, tak byl ještě nějaký zprovozněn, ale to už hádám.

0/0
5.5.2015 8:26

J55a29k12u71b 87Š84r56á27m57e36k 4728893172521

No právě ... Po celé západní Evropě jsou každé léto letecké dny, byť největší je asi Duxford. Takže uvidíte B-17, B-25, Lancastery, Catalinu aj.

B-24, B-26 nebo P-47 tam ale neuvidíte, byť za války hodně létaly na evropském bojišti.

0/0
5.5.2015 9:41

P35a96v10e30l 97Z59a61j72í26č62e21k 8804660546360

ja videl P47 kdysi v roudnici... stejne tak tam byla i B17 a Catalina

0/0
5.5.2015 10:08

F10i29l74i12p 52V77o13j70t52á29š93e13k 4643543341813

V tomto konkrétním případě (= 17. dubna 1945) nelze vyloučit P-51, ale dalek pravděpodobnější byl P-47 Thunderbolt.

0/0
5.5.2015 8:51

J29a73k40u27b 21Š96r94á74m92e37k 4938553852191

Čistě statisticky je pravděpodobnější Mustang než P-47, protože v roce 1945 byla většina stíhací perutí USAF v Evropě přezbrojena na P-51. Navíc P-47 měly nižší dolet než P-51 = napadaly cíle blíže u fronty.

0/0
5.5.2015 9:45

F76i13l88i71p 30V36o53j25t15á10š56e93k 4393773771653

Kdepak, je to přesně naopak. Toho dne zaútočila jedna z pěti skupin XIX Tactical Air Command 9. letecké armády, čtyří měly P-47, zbývající P-51 (354). Zatím nejsem s určitostí říci, která skupina to byla, velmi pravděpodobně nikoliv 354.

+1/0
5.5.2015 9:56

J57a18k70u37b 38Š60r92á24m19e87k 4318793362581

V ten konkrétní den možná, ale jak říkám - Osmička byla téměř kompletně přezbrojena na Mustangy a u Devítky se část FG měla na Mustangy přezbrojovat.

0/0
5.5.2015 10:45

F50i19l24i65p 20V27o10j74t81á13š55e75k 4583343261643

Chtěl jsem především napsat, že typickým útočníkem byl P-47.

0/0
5.5.2015 11:07

J13a64k96u24b 70Š45r47á25m81e47k 4518953572211

Ano, v oblasti řekněme 300 mil za frontou (500 km). Vzdálenější oblasti obsluhovaly Mustangy především díky delšímu doletu (daleko nejhůře na tom byly Spitfire, které měly nejmenší dolet). P-38 Lightningy byly raritou (létaly hlavně v Itálii).

V roce 1945 tahle hranice vlastně padla, protože území Třetí říše se hodně zmenšilo.

0/0
5.5.2015 12:20

F47i31l44i78p 50V15o83j25t21á67š47e57k 4423873331813

Je to trochu složitější, naše území (resp. jeho část západně od Vltavy) se dostala do operačního prostoru Devítky, která podporovala postup amerických armád v Německu (v článku o hloubkařích jsem to stručně popsal).

0/0
5.5.2015 12:27

J84a43k88u91b 33Š28r24á38m44e78k 4728753502371

Škoda, že nebyl ten Mustang. Hvízdání turbodmychadla při nízkém průletu je opravdu zážitek.

+3/0
5.5.2015 7:47

F78r58a77n34t91i18š54e23k 55Z75a58j28a49c 1857566324879

Dobrá akce-neřeším peníze ani stáří lokomotivy...mám to trochu daleko takže bych tam nejel...ale za to jsem mohl odtlačit PzKpfw 1 z valníku...nenastartoval motor..naštěstí si můžu vychutnávat tyto podobné vzpomínkové akce..a nemusím válčit doopravdy...díky všem co bojovali i za mojí svobodu-ať rus nebo tomík-děkujiR^

+9/0
5.5.2015 7:33

V14i36k58y64r 66B62o68h28u23m12i29l 49S16t35r21a48n69s40k68y 9987638636409

Nic proti divadlu. Prostě jiná doba, jiné letadlo, jiná lokomotiva /i vagóny?/, letělo se jinak. Velcí kluci si pohráli, jen by mě zajímalo zda "za své", nebo jsme jejich radost v rámci 70 let od ukončení 2. světové války zaplatili z nějakého rozpočtu:-P

0/−22
5.5.2015 7:08

A73n39t29o43n25í74n 10U74r52b87á56n84e70k 9233788246918

Nebyl nahodou kotlar i ten co napadl Rommelovo auto a tezce jej pri tom zranil?

+2/0
5.5.2015 2:12

F25r64a72n93t51i93š15e69k 33Z16a10j25a25c 1637886504729

někde jsem četl že útok na Rommelovo auto nebyl náhodou-Rommel byl sledován francouzkým odbojem a jeho pohyb byl hlášen spojencům...podobně dopadl i srůjce útoku na Pearl Harbor,japonský admirál Isoroku Jamamoto.Američané sledovali japonské depeše a při operaci Vengeance sestřelili jeho letadlo...do konce války bylo tajné zveřejnění jmen všech účastníků této operace-aby se předešlo případné mstě japonců...dnes v době "fejsu"a "selfie"by to asi bylo nemožné;-D;-D

+1/0
5.5.2015 7:28

F27i89l36i42p 35V13o48j11t54á96š27e78k 4363763551613

To se mi jeví jako hodně odvážná teorie - odkazuji na článek na Fronta.cz o nárocích několika pilotů.

+1/0
5.5.2015 8:56

A54n17t48o97n67í78n 87U35r37b55á51n92e73k 9363718916948

Hm, zajimava teorie, ale na mou otazku jste mi neodpovedel. Ale asi jo.

0/0
5.5.2015 9:31

F30i50l60i33p 64V82o39j69t55á50š48e17k 4513533791333

Ano, stíhač = hloubkař, při rutinní akci za frontou.

0/0
5.5.2015 9:57

A68n63t19o81n11í73n 59U21r47b16á96n57e96k 9173808706558

Diky. A jeste jedna uplne blba otazka, stihac je to stejny co hloubkar?

0/0
5.5.2015 10:21

F86i40l55i15p 10V31o51j64t68á96š33e47k 4863303131963

Stíhač útočící na pozemní cíle = hloubkař (tyž samozřejmě může svést souboj nepřítelem 5000 metrů nad zemí).

0/0
5.5.2015 11:08

A23n50t66o17n81í23n 28U76r11b22á26n75e42k 9223588426678

Diky.

0/0
5.5.2015 13:37

P46a95v66e49l 76K63r63e87j40č46í15ř 2612861103296

Tak to je hustý, lokomotiva vyrobená v ČSR po roce 1947 s německým označením. Že by mi něco uteklo? :-)

0/0
5.5.2015 0:41

Z76d53e98n93ě40k 13H48o14n26s 9372374973190

Stačilo číst. Pro připomenutí události brali co bylo k dispozici. Místo Mustanga Pilatus a mašina poválečná Šlechtična...

+9/0
5.5.2015 6:21

P34a88v35e84l 73K14r28e82j17č40í72ř 2722131533936

Což ovšem nevysvětluje, proč pro lokomotivu vymýšleli fiktivní německé označení. Nakonec, nálety se konaly i na území protektorátu, kde zůstalo na lokomotivách označení ČSD. I když se tu samozřejmě pohybovaly i stroje německé, s německým značením. Přijde mi to trochu překombinované, méně je někdy více.

0/0
5.5.2015 9:35

J82i81r70i 48C34e26e 5555641672598

ČSD je v době války nepoužívalo. Označení bylo BMB/ČMD. Přeznačování se provádělo důsledně a pravděpodobnost, že by nějaký vůz v době Protektorátu jezdil s označením ČSD je velmi malá. Navíc by to odpovědná osoba musela vysvětlovat na Gestapu.

0/0
5.5.2015 10:08

R47a37d42e57k 62F32o49l35p64r78e15c56h78t

Pavel asi mluvil o Kryšpínovi.

0/0
5.5.2015 10:40

P76a23v95e11l 92K46r68e30j66č10í93ř 2192421543666

Ano, přesně tak, mluvím o způsobu označování lokomotiv, který se v protektorátu nezměnil.

0/0
5.5.2015 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.