Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Útok hloubkaře: Jak zasáhnout vlak v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů

V sobotu, druhého května 2015 zaútočil hloubkař na lokomotivu vlaku nedaleko Plzně. Oproti zvyklostem ani nezamával křídly, aby dal strojvedoucímu znamení, že má vyskočit z vlaku. Naštěstí to vše bylo jen jako, v rámci Slavností svobody k 70. výročí osvobození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P47a40v80e38l 51H66o25r77á22k 8361143135722

Když prakticky "nepilot" dokáže po obratu trefit s dopravním letadlem do Pentagonu, tak tady s tím je pro zkušeného pilota zaútočit na vlak hračka.

0/0
5.5.2015 22:03

J74a72r95o33s57l58a65v 10F85r56a25n30t40i74š73e80k 27B44r12ü61m32m10e23r 1471486713160

On je přece jen ten Pentagon trochu větší :-)

0/0
6.5.2015 10:10

J83a84r52o40s98l52a73v 55F76r24a43n65t84i23š55e72k 18B20r35ü27m74m64e68r 1941936833770

Mimochodem kamikadze útok je mnohem jednodušší, než standardní, proto i japonští kamikadze měli jen základní výcvik a přitom slušné výsledky.

0/0
6.5.2015 10:11


J14i96ř58í 58E79u27l28e52r 5368619696956

To video tedy nic moc. Daleko zajímavější jsou soutěže, kdy se létá mezi plastikovými pylony. To je maso! 314

0/0
5.5.2015 10:23

A85l37i73c97e 55K50l96a98p91a98č68o91v56á 7880791755888

No mě se to líbilo. Pro mě to stačilo. Jako naprostý ignorant jsem si to užila. :-)

0/0
5.5.2015 10:05

J58i64r26i 61C75e71e 5515321222718

Nechci vypadat jako hnidopich, ale pokud na poválečnou lokomotivu útočí poválečná švýcarská kopie německýho letadla Arado 96, tak je celá akce v levelu komik a jeho svět...

+6/−2
5.5.2015 9:56

V57l77a80d52i26m49í69r 75H62o98l93ý 8624301896857

Zase, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

+1/0
5.5.2015 20:22

P72a57v96e15l 67V76o27j42á64č60e47k 6112426850680

I když to s realitou mělo málo společného tak pro představu to určitě stačilo a věřím, že pro diváky to byl super zážitek. Kdybych to měl blíž, tak by se šel podívat. Za mě palec nahoru.

+4/0
5.5.2015 9:17

V56l75a21s94t44i36m74i85l 57K14r53a42u73s 3383134174933

Můj otec kdysi zažil také nálet hloubkaře na osobní vlak na Plzeňsku. Schoval se prý pod vagon a jakási neznámá Němka se tam k němu mocně přitiskla. Otec byl tehdy mladík, takže měl z náletu smíšené pocity. :-)

+8/0
5.5.2015 8:59

F65i38l11i81p 88V52o13j54t92á73š81e82k 4713973611623

Kdybyste zjistil podrobnosti (myslím tedy místo), byl bych vděčný:-)

+4/0
5.5.2015 9:09

M73a72r39t78i73n 34N69o94v25ý 9227202818923

Jako místo, kde se k němu přitiskla? ;-D

+9/0
5.5.2015 9:13

F61i47l31i81p 12V21o78j60t89á65š14e54k 4413653641193

Samozřejmě, mezí první a druhou nápravou... Ideálně místo útoku, prosím.

+3/0
5.5.2015 9:52

M16a73r37t27i82n 18Š26t23ě34p80á68n14e85k 3677593873781

Kalhotky;-)

+3/0
5.5.2015 10:24

V61l89a25s12t38i22m19i16l 57K24r80a97u11s 3693884314603

Otec tehdy dojížděl z Plas do plzeňské škodovky, kde pracoval v rámci totálního nasazení. Ten nálet hloubkaře zažil tuším na nádraží v Horní Bříze.

0/0
5.5.2015 10:20

F76i44l65i30p 37V26o65j85t59á47š97e90k 4803163771963

Tam k útoku také došlo.

0/0
5.5.2015 10:27

Z67d36e71n57ě30k 57H77o32n83s 9642334113510

I můj otec mi vyprávěl jak zažil útok hloubkaře v Přelouči. Nikdy prý nezapomněl, jak se na ně, přihlížejíci kluky na nedalekém hřišti při přeletu zubil černoch z kabiny.

0/0
5.5.2015 11:54

F45i71l91i64p 44V77o64j81t28á50š71e78k 4763403731793

Pravděpodobně 1. dubna 1945.

0/0
5.5.2015 12:24

Z61d22e72n39ě68k 63H63o86n36s 9922374323380

Přesně tak, 1. dubna 45 po druhé hodině odpoledne. Dva lidé zahynuli a jeden těžce zraněný.Máte přehled!

0/0
5.5.2015 14:26

J80a23n 42N87o90ž89i98č41k73a 1160825799113

Ono to z 99% cernoch nebyl letecká kulka a kontrast a lidé si mysleli, ze to byli cernosi.

0/0
5.5.2015 13:32

Z22d85e15n40ě47k 56D35u72f81e18k 2154374508

Je dobře, že dostali povolení a mohli ukázat útok hloubkaře. Škoda, že nebyl ten Mustang, protože ten zvuk motoru útočícího letadla mohl být pro ukázku lepší.  Chápu, že takových ér není moc na světě.

+12/0
5.5.2015 7:54

J47a68k57u45b 87Š48r82á79m30e47k 4668563872621

Mustangů létá po světě docela dost, ovšem provoz leteckých veteránů je hodně drahá hračka.

Daleko raritnější je třeba létající P-47 Thunderbolt, B-24 Liberator nebo B-29 Superfortress, na ty se musíte dojet podívat do USA (v Evropě tuším žádný létající exemplář není). Případně prohledat YT.

+5/0
5.5.2015 8:13

P14e23t41r 22Š25i45l33h48a43n 7668172247193

Letuschopný Liberator je na světě asi jenom jeden, možná od té doby co jsem o tom četl, tak byl ještě nějaký zprovozněn, ale to už hádám.

0/0
5.5.2015 8:26

J81a92k14u33b 65Š49r36á62m90e25k 4588913732121

No právě ... Po celé západní Evropě jsou každé léto letecké dny, byť největší je asi Duxford. Takže uvidíte B-17, B-25, Lancastery, Catalinu aj.

B-24, B-26 nebo P-47 tam ale neuvidíte, byť za války hodně létaly na evropském bojišti.

0/0
5.5.2015 9:41

P34a20v98e89l 78Z84a28j13í91č94e38k 8344960296980

ja videl P47 kdysi v roudnici... stejne tak tam byla i B17 a Catalina

0/0
5.5.2015 10:08

F34i90l38i73p 38V11o86j25t24á10š17e60k 4983233961813

V tomto konkrétním případě (= 17. dubna 1945) nelze vyloučit P-51, ale dalek pravděpodobnější byl P-47 Thunderbolt.

0/0
5.5.2015 8:51

J93a83k88u70b 33Š29r89á93m22e18k 4838633312701

Čistě statisticky je pravděpodobnější Mustang než P-47, protože v roce 1945 byla většina stíhací perutí USAF v Evropě přezbrojena na P-51. Navíc P-47 měly nižší dolet než P-51 = napadaly cíle blíže u fronty.

0/0
5.5.2015 9:45

F44i47l33i84p 17V29o68j64t53á44š56e72k 4613113151413

Kdepak, je to přesně naopak. Toho dne zaútočila jedna z pěti skupin XIX Tactical Air Command 9. letecké armády, čtyří měly P-47, zbývající P-51 (354). Zatím nejsem s určitostí říci, která skupina to byla, velmi pravděpodobně nikoliv 354.

+1/0
5.5.2015 9:56

J59a42k59u86b 66Š16r70á86m16e94k 4858563872841

V ten konkrétní den možná, ale jak říkám - Osmička byla téměř kompletně přezbrojena na Mustangy a u Devítky se část FG měla na Mustangy přezbrojovat.

0/0
5.5.2015 10:45

F29i82l96i76p 61V86o64j30t16á78š83e42k 4313593161773

Chtěl jsem především napsat, že typickým útočníkem byl P-47.

0/0
5.5.2015 11:07

J31a70k37u40b 36Š42r38á75m45e78k 4228433212751

Ano, v oblasti řekněme 300 mil za frontou (500 km). Vzdálenější oblasti obsluhovaly Mustangy především díky delšímu doletu (daleko nejhůře na tom byly Spitfire, které měly nejmenší dolet). P-38 Lightningy byly raritou (létaly hlavně v Itálii).

V roce 1945 tahle hranice vlastně padla, protože území Třetí říše se hodně zmenšilo.

0/0
5.5.2015 12:20

F68i51l81i62p 41V28o17j64t96á55š94e66k 4603363861533

Je to trochu složitější, naše území (resp. jeho část západně od Vltavy) se dostala do operačního prostoru Devítky, která podporovala postup amerických armád v Německu (v článku o hloubkařích jsem to stručně popsal).

0/0
5.5.2015 12:27

J41a60k67u28b 87Š70r66á72m80e45k 4698813112881

Škoda, že nebyl ten Mustang. Hvízdání turbodmychadla při nízkém průletu je opravdu zážitek.

+3/0
5.5.2015 7:47

F91r92a76n63t42i19š53e86k 47Z79a54j73a85c 1337246804739

Dobrá akce-neřeším peníze ani stáří lokomotivy...mám to trochu daleko takže bych tam nejel...ale za to jsem mohl odtlačit PzKpfw 1 z valníku...nenastartoval motor..naštěstí si můžu vychutnávat tyto podobné vzpomínkové akce..a nemusím válčit doopravdy...díky všem co bojovali i za mojí svobodu-ať rus nebo tomík-děkujiR^

+9/0
5.5.2015 7:33

V89i96k66y75r 30B65o54h23u87m72i23l 84S43t58r10a71n22s61k83y 9437988756599

Nic proti divadlu. Prostě jiná doba, jiné letadlo, jiná lokomotiva /i vagóny?/, letělo se jinak. Velcí kluci si pohráli, jen by mě zajímalo zda "za své", nebo jsme jejich radost v rámci 70 let od ukončení 2. světové války zaplatili z nějakého rozpočtu:-P

0/−22
5.5.2015 7:08

A73n34t19o13n13í48n 66U50r32b53á83n33e82k 9163808986608

Nebyl nahodou kotlar i ten co napadl Rommelovo auto a tezce jej pri tom zranil?

+2/0
5.5.2015 2:12

F98r79a38n53t76i32š65e90k 82Z36a10j51a66c 1977496234479

někde jsem četl že útok na Rommelovo auto nebyl náhodou-Rommel byl sledován francouzkým odbojem a jeho pohyb byl hlášen spojencům...podobně dopadl i srůjce útoku na Pearl Harbor,japonský admirál Isoroku Jamamoto.Američané sledovali japonské depeše a při operaci Vengeance sestřelili jeho letadlo...do konce války bylo tajné zveřejnění jmen všech účastníků této operace-aby se předešlo případné mstě japonců...dnes v době "fejsu"a "selfie"by to asi bylo nemožné;-D;-D

+1/0
5.5.2015 7:28

F21i30l22i65p 97V64o54j43t20á45š24e39k 4863973571153

To se mi jeví jako hodně odvážná teorie - odkazuji na článek na Fronta.cz o nárocích několika pilotů.

+1/0
5.5.2015 8:56

A77n33t49o92n37í93n 34U68r91b67á56n85e36k 9453938916958

Hm, zajimava teorie, ale na mou otazku jste mi neodpovedel. Ale asi jo.

0/0
5.5.2015 9:31

F48i66l22i73p 73V85o68j29t17á18š57e82k 4283183581853

Ano, stíhač = hloubkař, při rutinní akci za frontou.

0/0
5.5.2015 9:57

A10n23t88o58n57í45n 50U87r65b33á68n19e81k 9123828846898

Diky. A jeste jedna uplne blba otazka, stihac je to stejny co hloubkar?

0/0
5.5.2015 10:21

F14i62l21i20p 75V28o50j35t14á61š83e20k 4723673281853

Stíhač útočící na pozemní cíle = hloubkař (tyž samozřejmě může svést souboj nepřítelem 5000 metrů nad zemí).

0/0
5.5.2015 11:08

A17n90t82o81n59í10n 13U26r34b17á49n26e58k 9473148346728

Diky.

0/0
5.5.2015 13:37

P34a93v47e33l 53K83r65e77j91č65í50ř 2332731203106

Tak to je hustý, lokomotiva vyrobená v ČSR po roce 1947 s německým označením. Že by mi něco uteklo? :-)

0/0
5.5.2015 0:41

Z85d67e77n33ě76k 65H56o58n47s 9792544723480

Stačilo číst. Pro připomenutí události brali co bylo k dispozici. Místo Mustanga Pilatus a mašina poválečná Šlechtična...

+9/0
5.5.2015 6:21

P34a68v62e19l 94K51r88e66j26č23í56ř 2862361173406

Což ovšem nevysvětluje, proč pro lokomotivu vymýšleli fiktivní německé označení. Nakonec, nálety se konaly i na území protektorátu, kde zůstalo na lokomotivách označení ČSD. I když se tu samozřejmě pohybovaly i stroje německé, s německým značením. Přijde mi to trochu překombinované, méně je někdy více.

0/0
5.5.2015 9:35

J21i21r77i 83C41e53e 5215691132568

ČSD je v době války nepoužívalo. Označení bylo BMB/ČMD. Přeznačování se provádělo důsledně a pravděpodobnost, že by nějaký vůz v době Protektorátu jezdil s označením ČSD je velmi malá. Navíc by to odpovědná osoba musela vysvětlovat na Gestapu.

0/0
5.5.2015 10:08

R62a65d17e59k 23F32o65l14p93r72e82c61h93t

Pavel asi mluvil o Kryšpínovi.

0/0
5.5.2015 10:40

P57a70v82e34l 93K87r97e96j67č10í85ř 2582201263316

Ano, přesně tak, mluvím o způsobu označování lokomotiv, který se v protektorátu nezměnil.

0/0
5.5.2015 11:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.