Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útok hloubkaře: Jak zasáhnout vlak v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů

V sobotu, druhého května 2015 zaútočil hloubkař na lokomotivu vlaku nedaleko Plzně. Oproti zvyklostem ani nezamával křídly, aby dal strojvedoucímu znamení, že má vyskočit z vlaku. Naštěstí to vše bylo jen jako, v rámci Slavností svobody k 70. výročí osvobození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a87v38e95l 69H28o41r47á80k 8471763555732

Když prakticky "nepilot" dokáže po obratu trefit s dopravním letadlem do Pentagonu, tak tady s tím je pro zkušeného pilota zaútočit na vlak hračka.

0/0
5.5.2015 22:03

J66a75r57o25s37l47a92v 25F28r65a89n62t70i28š97e33k 84B45r23ü58m74m91e66r 1471266263540

On je přece jen ten Pentagon trochu větší :-)

0/0
6.5.2015 10:10

J68a49r17o18s97l41a26v 26F86r47a14n49t15i23š76e18k 26B20r97ü46m43m94e33r 1311726843870

Mimochodem kamikadze útok je mnohem jednodušší, než standardní, proto i japonští kamikadze měli jen základní výcvik a přitom slušné výsledky.

0/0
6.5.2015 10:11

J35i49ř59í 13E55u86l40e83r 5278859496726

To video tedy nic moc. Daleko zajímavější jsou soutěže, kdy se létá mezi plastikovými pylony. To je maso! 314

0/0
5.5.2015 10:23
Foto

A74l33i23c58e 27K70l68a15p42a64č93o29v14á 7300911325958

No mě se to líbilo. Pro mě to stačilo. Jako naprostý ignorant jsem si to užila. :-)

0/0
5.5.2015 10:05

J63i28r81i 57C81e22e 5705981172308

Nechci vypadat jako hnidopich, ale pokud na poválečnou lokomotivu útočí poválečná švýcarská kopie německýho letadla Arado 96, tak je celá akce v levelu komik a jeho svět...

+6/−2
5.5.2015 9:56

V32l29a72d13i42m92í95r 48H29o72l36ý 8284881176907

Zase, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

+1/0
5.5.2015 20:22

P67a31v29e66l 80V58o33j21á11č68e14k 6362126740250

I když to s realitou mělo málo společného tak pro představu to určitě stačilo a věřím, že pro diváky to byl super zážitek. Kdybych to měl blíž, tak by se šel podívat. Za mě palec nahoru.

+4/0
5.5.2015 9:17

V92l36a97s96t64i71m49i67l 54K10r41a93u73s 3433884714603

Můj otec kdysi zažil také nálet hloubkaře na osobní vlak na Plzeňsku. Schoval se prý pod vagon a jakási neznámá Němka se tam k němu mocně přitiskla. Otec byl tehdy mladík, takže měl z náletu smíšené pocity. :-)

+8/0
5.5.2015 8:59

F60i38l24i41p 21V75o94j28t62á24š46e10k 4673763131223

Kdybyste zjistil podrobnosti (myslím tedy místo), byl bych vděčný:-)

+4/0
5.5.2015 9:09

M30a74r70t55i49n 49N46o67v89ý 9347912468693

Jako místo, kde se k němu přitiskla? ;-D

+9/0
5.5.2015 9:13

F60i60l50i39p 88V93o90j98t30á74š72e82k 4603643141713

Samozřejmě, mezí první a druhou nápravou... Ideálně místo útoku, prosím.

+3/0
5.5.2015 9:52

M64a41r78t65i32n 27Š92t49ě35p92á69n14e31k 3937513243441

Kalhotky;-)

+3/0
5.5.2015 10:24

V76l32a35s51t19i68m56i38l 49K46r23a16u51s 3763844144873

Otec tehdy dojížděl z Plas do plzeňské škodovky, kde pracoval v rámci totálního nasazení. Ten nálet hloubkaře zažil tuším na nádraží v Horní Bříze.

0/0
5.5.2015 10:20

F33i11l73i52p 30V35o66j80t35á66š98e48k 4833843961493

Tam k útoku také došlo.

0/0
5.5.2015 10:27

Z57d18e54n44ě25k 35H91o41n52s 9262754263630

I můj otec mi vyprávěl jak zažil útok hloubkaře v Přelouči. Nikdy prý nezapomněl, jak se na ně, přihlížejíci kluky na nedalekém hřišti při přeletu zubil černoch z kabiny.

0/0
5.5.2015 11:54

F30i15l45i12p 56V50o31j88t76á95š96e68k 4513693831703

Pravděpodobně 1. dubna 1945.

0/0
5.5.2015 12:24

Z40d98e88n15ě60k 16H61o58n21s 9552804843970

Přesně tak, 1. dubna 45 po druhé hodině odpoledne. Dva lidé zahynuli a jeden těžce zraněný.Máte přehled!

0/0
5.5.2015 14:26

J36a65n 14N61o44ž33i19č58k27a 1930185119523

Ono to z 99% cernoch nebyl letecká kulka a kontrast a lidé si mysleli, ze to byli cernosi.

0/0
5.5.2015 13:32

Z87d65e84n60ě54k 93D92u51f47e64k 2684644158

Je dobře, že dostali povolení a mohli ukázat útok hloubkaře. Škoda, že nebyl ten Mustang, protože ten zvuk motoru útočícího letadla mohl být pro ukázku lepší.  Chápu, že takových ér není moc na světě.

+12/0
5.5.2015 7:54

J18a58k64u27b 58Š24r65á83m24e61k 4738583922511

Mustangů létá po světě docela dost, ovšem provoz leteckých veteránů je hodně drahá hračka.

Daleko raritnější je třeba létající P-47 Thunderbolt, B-24 Liberator nebo B-29 Superfortress, na ty se musíte dojet podívat do USA (v Evropě tuším žádný létající exemplář není). Případně prohledat YT.

+5/0
5.5.2015 8:13

P88e62t39r 56Š11i48l75h55a17n 7638282137433

Letuschopný Liberator je na světě asi jenom jeden, možná od té doby co jsem o tom četl, tak byl ještě nějaký zprovozněn, ale to už hádám.

0/0
5.5.2015 8:26

J29a39k71u59b 94Š12r79á15m60e44k 4618203922481

No právě ... Po celé západní Evropě jsou každé léto letecké dny, byť největší je asi Duxford. Takže uvidíte B-17, B-25, Lancastery, Catalinu aj.

B-24, B-26 nebo P-47 tam ale neuvidíte, byť za války hodně létaly na evropském bojišti.

0/0
5.5.2015 9:41

P78a39v72e42l 70Z91a63j46í50č97e87k 8224570506890

ja videl P47 kdysi v roudnici... stejne tak tam byla i B17 a Catalina

0/0
5.5.2015 10:08

F55i30l97i28p 51V15o87j22t81á67š97e58k 4893783681893

V tomto konkrétním případě (= 17. dubna 1945) nelze vyloučit P-51, ale dalek pravděpodobnější byl P-47 Thunderbolt.

0/0
5.5.2015 8:51

J76a71k74u43b 84Š25r10á81m61e44k 4408263242191

Čistě statisticky je pravděpodobnější Mustang než P-47, protože v roce 1945 byla většina stíhací perutí USAF v Evropě přezbrojena na P-51. Navíc P-47 měly nižší dolet než P-51 = napadaly cíle blíže u fronty.

0/0
5.5.2015 9:45

F15i56l58i17p 41V91o56j31t80á66š20e40k 4233513901323

Kdepak, je to přesně naopak. Toho dne zaútočila jedna z pěti skupin XIX Tactical Air Command 9. letecké armády, čtyří měly P-47, zbývající P-51 (354). Zatím nejsem s určitostí říci, která skupina to byla, velmi pravděpodobně nikoliv 354.

+1/0
5.5.2015 9:56

J72a68k78u33b 54Š37r41á50m17e93k 4858663112371

V ten konkrétní den možná, ale jak říkám - Osmička byla téměř kompletně přezbrojena na Mustangy a u Devítky se část FG měla na Mustangy přezbrojovat.

0/0
5.5.2015 10:45

F95i82l65i32p 59V65o66j43t57á87š33e66k 4403603901923

Chtěl jsem především napsat, že typickým útočníkem byl P-47.

0/0
5.5.2015 11:07

J91a36k23u81b 21Š85r88á81m67e97k 4618713502391

Ano, v oblasti řekněme 300 mil za frontou (500 km). Vzdálenější oblasti obsluhovaly Mustangy především díky delšímu doletu (daleko nejhůře na tom byly Spitfire, které měly nejmenší dolet). P-38 Lightningy byly raritou (létaly hlavně v Itálii).

V roce 1945 tahle hranice vlastně padla, protože území Třetí říše se hodně zmenšilo.

0/0
5.5.2015 12:20

F64i60l47i24p 44V59o73j56t18á43š43e49k 4123483711623

Je to trochu složitější, naše území (resp. jeho část západně od Vltavy) se dostala do operačního prostoru Devítky, která podporovala postup amerických armád v Německu (v článku o hloubkařích jsem to stručně popsal).

0/0
5.5.2015 12:27

J44a49k24u93b 21Š73r80á22m54e37k 4838133592191

Škoda, že nebyl ten Mustang. Hvízdání turbodmychadla při nízkém průletu je opravdu zážitek.

+3/0
5.5.2015 7:47

F36r11a82n19t72i87š16e66k 13Z82a58j58a85c 1217436494329

Dobrá akce-neřeším peníze ani stáří lokomotivy...mám to trochu daleko takže bych tam nejel...ale za to jsem mohl odtlačit PzKpfw 1 z valníku...nenastartoval motor..naštěstí si můžu vychutnávat tyto podobné vzpomínkové akce..a nemusím válčit doopravdy...díky všem co bojovali i za mojí svobodu-ať rus nebo tomík-děkujiR^

+9/0
5.5.2015 7:33

V54i42k53y14r 50B97o68h27u19m32i62l 21S83t49r47a54n35s33k69y 9607948816679

Nic proti divadlu. Prostě jiná doba, jiné letadlo, jiná lokomotiva /i vagóny?/, letělo se jinak. Velcí kluci si pohráli, jen by mě zajímalo zda "za své", nebo jsme jejich radost v rámci 70 let od ukončení 2. světové války zaplatili z nějakého rozpočtu:-P

0/−22
5.5.2015 7:08

A79n84t89o37n82í77n 34U58r67b22á82n79e62k 9613508186918

Nebyl nahodou kotlar i ten co napadl Rommelovo auto a tezce jej pri tom zranil?

+2/0
5.5.2015 2:12

F59r55a61n14t65i28š58e56k 35Z87a34j25a61c 1817516694519

někde jsem četl že útok na Rommelovo auto nebyl náhodou-Rommel byl sledován francouzkým odbojem a jeho pohyb byl hlášen spojencům...podobně dopadl i srůjce útoku na Pearl Harbor,japonský admirál Isoroku Jamamoto.Američané sledovali japonské depeše a při operaci Vengeance sestřelili jeho letadlo...do konce války bylo tajné zveřejnění jmen všech účastníků této operace-aby se předešlo případné mstě japonců...dnes v době "fejsu"a "selfie"by to asi bylo nemožné;-D;-D

+1/0
5.5.2015 7:28

F26i31l71i72p 20V59o96j49t82á58š31e98k 4383623741773

To se mi jeví jako hodně odvážná teorie - odkazuji na článek na Fronta.cz o nárocích několika pilotů.

+1/0
5.5.2015 8:56

A18n56t39o62n19í32n 59U12r12b66á26n52e16k 9973698666588

Hm, zajimava teorie, ale na mou otazku jste mi neodpovedel. Ale asi jo.

0/0
5.5.2015 9:31

F89i87l40i58p 94V20o72j13t81á65š89e94k 4813563781773

Ano, stíhač = hloubkař, při rutinní akci za frontou.

0/0
5.5.2015 9:57

A85n97t71o28n19í49n 23U63r54b30á13n61e36k 9823338676438

Diky. A jeste jedna uplne blba otazka, stihac je to stejny co hloubkar?

0/0
5.5.2015 10:21

F68i79l67i64p 15V15o73j72t71á23š50e12k 4323343801273

Stíhač útočící na pozemní cíle = hloubkař (tyž samozřejmě může svést souboj nepřítelem 5000 metrů nad zemí).

0/0
5.5.2015 11:08

A79n87t87o30n52í94n 45U66r36b96á67n37e48k 9453488966208

Diky.

0/0
5.5.2015 13:37

P37a27v51e73l 13K22r35e58j77č17í26ř 2872811363506

Tak to je hustý, lokomotiva vyrobená v ČSR po roce 1947 s německým označením. Že by mi něco uteklo? :-)

0/0
5.5.2015 0:41

Z25d72e16n39ě37k 31H75o41n81s 9982374653680

Stačilo číst. Pro připomenutí události brali co bylo k dispozici. Místo Mustanga Pilatus a mašina poválečná Šlechtična...

+9/0
5.5.2015 6:21

P35a74v61e84l 33K60r58e31j67č91í31ř 2192791143636

Což ovšem nevysvětluje, proč pro lokomotivu vymýšleli fiktivní německé označení. Nakonec, nálety se konaly i na území protektorátu, kde zůstalo na lokomotivách označení ČSD. I když se tu samozřejmě pohybovaly i stroje německé, s německým značením. Přijde mi to trochu překombinované, méně je někdy více.

0/0
5.5.2015 9:35

J22i18r26i 21C33e61e 5965211232718

ČSD je v době války nepoužívalo. Označení bylo BMB/ČMD. Přeznačování se provádělo důsledně a pravděpodobnost, že by nějaký vůz v době Protektorátu jezdil s označením ČSD je velmi malá. Navíc by to odpovědná osoba musela vysvětlovat na Gestapu.

0/0
5.5.2015 10:08

R64a37d38e88k 85F14o76l46p73r72e53c56h66t

Pavel asi mluvil o Kryšpínovi.

0/0
5.5.2015 10:40

P66a23v44e29l 15K92r11e74j25č23í58ř 2302581473396

Ano, přesně tak, mluvím o způsobu označování lokomotiv, který se v protektorátu nezměnil.

0/0
5.5.2015 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.