Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Útok hloubkaře: Jak zasáhnout vlak v rychlosti 500 km/h z výšky 75 metrů

V sobotu, druhého května 2015 zaútočil hloubkař na lokomotivu vlaku nedaleko Plzně. Oproti zvyklostem ani nezamával křídly, aby dal strojvedoucímu znamení, že má vyskočit z vlaku. Naštěstí to vše bylo jen jako, v rámci Slavností svobody k 70. výročí osvobození.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74a48v93e61l 49H56o87r31á65k 8951783445422

Když prakticky "nepilot" dokáže po obratu trefit s dopravním letadlem do Pentagonu, tak tady s tím je pro zkušeného pilota zaútočit na vlak hračka.

0/0
5.5.2015 22:03

J40a38r75o52s36l78a17v 17F23r15a94n82t30i98š96e11k 32B37r57ü97m32m24e95r 1951286823670

On je přece jen ten Pentagon trochu větší :-)

0/0
6.5.2015 10:10

J43a43r91o94s56l83a45v 97F40r14a65n30t77i43š76e66k 41B80r55ü54m73m67e32r 1671946563170

Mimochodem kamikadze útok je mnohem jednodušší, než standardní, proto i japonští kamikadze měli jen základní výcvik a přitom slušné výsledky.

0/0
6.5.2015 10:11

J84i42ř16í 60E56u39l59e34r 5498789706136

To video tedy nic moc. Daleko zajímavější jsou soutěže, kdy se létá mezi plastikovými pylony. To je maso! 314

0/0
5.5.2015 10:23
Foto

A87l73i24c61e 13K90l33a90p76a54č80o28v39á 7860111215888

No mě se to líbilo. Pro mě to stačilo. Jako naprostý ignorant jsem si to užila. :-)

0/0
5.5.2015 10:05

J69i34r71i 87C88e87e 5905541702598

Nechci vypadat jako hnidopich, ale pokud na poválečnou lokomotivu útočí poválečná švýcarská kopie německýho letadla Arado 96, tak je celá akce v levelu komik a jeho svět...

+6/−2
5.5.2015 9:56

V69l30a14d27i42m90í12r 83H50o84l92ý 8174151916647

Zase, kdo nic nedělá, nic nezkazí.

+1/0
5.5.2015 20:22

P82a92v64e61l 79V37o10j71á32č38e89k 6112786250840

I když to s realitou mělo málo společného tak pro představu to určitě stačilo a věřím, že pro diváky to byl super zážitek. Kdybych to měl blíž, tak by se šel podívat. Za mě palec nahoru.

+4/0
5.5.2015 9:17

V35l72a22s45t61i41m17i33l 75K11r96a95u98s 3363484834403

Můj otec kdysi zažil také nálet hloubkaře na osobní vlak na Plzeňsku. Schoval se prý pod vagon a jakási neznámá Němka se tam k němu mocně přitiskla. Otec byl tehdy mladík, takže měl z náletu smíšené pocity. :-)

+8/0
5.5.2015 8:59

F63i82l95i33p 17V61o16j96t88á92š14e54k 4193623221823

Kdybyste zjistil podrobnosti (myslím tedy místo), byl bych vděčný:-)

+4/0
5.5.2015 9:09

M71a69r18t81i42n 79N28o30v60ý 9577382138353

Jako místo, kde se k němu přitiskla? ;-D

+9/0
5.5.2015 9:13

F12i75l32i11p 50V26o48j60t12á39š49e14k 4833553431273

Samozřejmě, mezí první a druhou nápravou... Ideálně místo útoku, prosím.

+3/0
5.5.2015 9:52

M39a71r55t86i42n 86Š52t75ě24p31á81n49e25k 3157863103571

Kalhotky;-)

+3/0
5.5.2015 10:24

V68l85a67s11t78i85m60i70l 66K32r18a16u52s 3923754434743

Otec tehdy dojížděl z Plas do plzeňské škodovky, kde pracoval v rámci totálního nasazení. Ten nálet hloubkaře zažil tuším na nádraží v Horní Bříze.

0/0
5.5.2015 10:20

F26i39l98i40p 78V24o42j45t57á73š11e26k 4783613231433

Tam k útoku také došlo.

0/0
5.5.2015 10:27

Z27d82e96n74ě40k 71H70o76n11s 9812264853520

I můj otec mi vyprávěl jak zažil útok hloubkaře v Přelouči. Nikdy prý nezapomněl, jak se na ně, přihlížejíci kluky na nedalekém hřišti při přeletu zubil černoch z kabiny.

0/0
5.5.2015 11:54

F16i25l38i56p 49V70o22j82t28á69š55e87k 4863453501123

Pravděpodobně 1. dubna 1945.

0/0
5.5.2015 12:24

Z95d64e16n38ě54k 39H58o57n60s 9762514973370

Přesně tak, 1. dubna 45 po druhé hodině odpoledne. Dva lidé zahynuli a jeden těžce zraněný.Máte přehled!

0/0
5.5.2015 14:26

J69a12n 23N59o28ž71i31č94k11a 1490145729723

Ono to z 99% cernoch nebyl letecká kulka a kontrast a lidé si mysleli, ze to byli cernosi.

0/0
5.5.2015 13:32

Z15d98e78n15ě84k 82D83u40f59e79k 2304304468

Je dobře, že dostali povolení a mohli ukázat útok hloubkaře. Škoda, že nebyl ten Mustang, protože ten zvuk motoru útočícího letadla mohl být pro ukázku lepší.  Chápu, že takových ér není moc na světě.

+12/0
5.5.2015 7:54

J76a70k98u97b 90Š19r44á41m29e42k 4858843722851

Mustangů létá po světě docela dost, ovšem provoz leteckých veteránů je hodně drahá hračka.

Daleko raritnější je třeba létající P-47 Thunderbolt, B-24 Liberator nebo B-29 Superfortress, na ty se musíte dojet podívat do USA (v Evropě tuším žádný létající exemplář není). Případně prohledat YT.

+5/0
5.5.2015 8:13

P31e39t74r 69Š14i87l49h65a84n 7528602977453

Letuschopný Liberator je na světě asi jenom jeden, možná od té doby co jsem o tom četl, tak byl ještě nějaký zprovozněn, ale to už hádám.

0/0
5.5.2015 8:26

J23a53k84u71b 62Š79r97á50m83e27k 4408503162801

No právě ... Po celé západní Evropě jsou každé léto letecké dny, byť největší je asi Duxford. Takže uvidíte B-17, B-25, Lancastery, Catalinu aj.

B-24, B-26 nebo P-47 tam ale neuvidíte, byť za války hodně létaly na evropském bojišti.

0/0
5.5.2015 9:41

P62a69v66e59l 72Z98a97j20í54č37e49k 8544600416880

ja videl P47 kdysi v roudnici... stejne tak tam byla i B17 a Catalina

0/0
5.5.2015 10:08

F30i42l23i48p 58V46o95j16t87á10š23e19k 4153333881893

V tomto konkrétním případě (= 17. dubna 1945) nelze vyloučit P-51, ale dalek pravděpodobnější byl P-47 Thunderbolt.

0/0
5.5.2015 8:51

J52a73k47u42b 84Š31r82á92m48e71k 4238553732271

Čistě statisticky je pravděpodobnější Mustang než P-47, protože v roce 1945 byla většina stíhací perutí USAF v Evropě přezbrojena na P-51. Navíc P-47 měly nižší dolet než P-51 = napadaly cíle blíže u fronty.

0/0
5.5.2015 9:45

F35i40l52i89p 51V38o19j17t92á42š14e33k 4703533841973

Kdepak, je to přesně naopak. Toho dne zaútočila jedna z pěti skupin XIX Tactical Air Command 9. letecké armády, čtyří měly P-47, zbývající P-51 (354). Zatím nejsem s určitostí říci, která skupina to byla, velmi pravděpodobně nikoliv 354.

+1/0
5.5.2015 9:56

J83a11k49u14b 60Š64r17á67m50e86k 4578903642641

V ten konkrétní den možná, ale jak říkám - Osmička byla téměř kompletně přezbrojena na Mustangy a u Devítky se část FG měla na Mustangy přezbrojovat.

0/0
5.5.2015 10:45

F97i33l91i42p 35V95o83j73t79á97š48e24k 4633393491513

Chtěl jsem především napsat, že typickým útočníkem byl P-47.

0/0
5.5.2015 11:07

J27a58k31u94b 86Š24r70á72m77e31k 4798873822831

Ano, v oblasti řekněme 300 mil za frontou (500 km). Vzdálenější oblasti obsluhovaly Mustangy především díky delšímu doletu (daleko nejhůře na tom byly Spitfire, které měly nejmenší dolet). P-38 Lightningy byly raritou (létaly hlavně v Itálii).

V roce 1945 tahle hranice vlastně padla, protože území Třetí říše se hodně zmenšilo.

0/0
5.5.2015 12:20

F86i31l59i11p 76V48o35j47t60á51š72e87k 4263743331613

Je to trochu složitější, naše území (resp. jeho část západně od Vltavy) se dostala do operačního prostoru Devítky, která podporovala postup amerických armád v Německu (v článku o hloubkařích jsem to stručně popsal).

0/0
5.5.2015 12:27

J25a92k13u20b 47Š15r73á15m42e12k 4458763702611

Škoda, že nebyl ten Mustang. Hvízdání turbodmychadla při nízkém průletu je opravdu zážitek.

+3/0
5.5.2015 7:47

F27r62a92n91t25i63š36e42k 79Z47a74j77a33c 1837436454519

Dobrá akce-neřeším peníze ani stáří lokomotivy...mám to trochu daleko takže bych tam nejel...ale za to jsem mohl odtlačit PzKpfw 1 z valníku...nenastartoval motor..naštěstí si můžu vychutnávat tyto podobné vzpomínkové akce..a nemusím válčit doopravdy...díky všem co bojovali i za mojí svobodu-ať rus nebo tomík-děkujiR^

+9/0
5.5.2015 7:33

V82i56k12y96r 28B71o88h79u76m83i54l 37S70t15r32a11n83s80k20y 9697638806419

Nic proti divadlu. Prostě jiná doba, jiné letadlo, jiná lokomotiva /i vagóny?/, letělo se jinak. Velcí kluci si pohráli, jen by mě zajímalo zda "za své", nebo jsme jejich radost v rámci 70 let od ukončení 2. světové války zaplatili z nějakého rozpočtu:-P

0/−22
5.5.2015 7:08

A46n61t65o70n39í98n 39U95r81b58á68n10e34k 9873158256648

Nebyl nahodou kotlar i ten co napadl Rommelovo auto a tezce jej pri tom zranil?

+2/0
5.5.2015 2:12

F74r29a35n83t59i57š35e20k 13Z71a11j82a58c 1637416224919

někde jsem četl že útok na Rommelovo auto nebyl náhodou-Rommel byl sledován francouzkým odbojem a jeho pohyb byl hlášen spojencům...podobně dopadl i srůjce útoku na Pearl Harbor,japonský admirál Isoroku Jamamoto.Američané sledovali japonské depeše a při operaci Vengeance sestřelili jeho letadlo...do konce války bylo tajné zveřejnění jmen všech účastníků této operace-aby se předešlo případné mstě japonců...dnes v době "fejsu"a "selfie"by to asi bylo nemožné;-D;-D

+1/0
5.5.2015 7:28

F30i65l80i20p 32V18o46j83t24á41š88e56k 4623103581913

To se mi jeví jako hodně odvážná teorie - odkazuji na článek na Fronta.cz o nárocích několika pilotů.

+1/0
5.5.2015 8:56

A14n54t98o16n21í20n 76U16r22b14á88n36e33k 9793748196458

Hm, zajimava teorie, ale na mou otazku jste mi neodpovedel. Ale asi jo.

0/0
5.5.2015 9:31

F92i74l23i93p 98V92o19j13t74á23š73e21k 4783243241473

Ano, stíhač = hloubkař, při rutinní akci za frontou.

0/0
5.5.2015 9:57

A81n10t71o36n67í92n 24U53r70b42á26n94e41k 9943878176188

Diky. A jeste jedna uplne blba otazka, stihac je to stejny co hloubkar?

0/0
5.5.2015 10:21

F81i53l64i65p 26V90o59j98t22á12š17e12k 4923483921203

Stíhač útočící na pozemní cíle = hloubkař (tyž samozřejmě může svést souboj nepřítelem 5000 metrů nad zemí).

0/0
5.5.2015 11:08

A22n19t41o91n19í73n 66U17r30b79á55n32e75k 9863788806778

Diky.

0/0
5.5.2015 13:37

P33a71v15e42l 93K27r43e54j44č18í92ř 2112501623406

Tak to je hustý, lokomotiva vyrobená v ČSR po roce 1947 s německým označením. Že by mi něco uteklo? :-)

0/0
5.5.2015 0:41

Z32d56e48n84ě75k 96H75o88n43s 9892984193700

Stačilo číst. Pro připomenutí události brali co bylo k dispozici. Místo Mustanga Pilatus a mašina poválečná Šlechtična...

+9/0
5.5.2015 6:21

P78a53v89e36l 30K32r21e69j69č48í16ř 2762471743746

Což ovšem nevysvětluje, proč pro lokomotivu vymýšleli fiktivní německé označení. Nakonec, nálety se konaly i na území protektorátu, kde zůstalo na lokomotivách označení ČSD. I když se tu samozřejmě pohybovaly i stroje německé, s německým značením. Přijde mi to trochu překombinované, méně je někdy více.

0/0
5.5.2015 9:35

J28i31r98i 36C78e14e 5685441632328

ČSD je v době války nepoužívalo. Označení bylo BMB/ČMD. Přeznačování se provádělo důsledně a pravděpodobnost, že by nějaký vůz v době Protektorátu jezdil s označením ČSD je velmi malá. Navíc by to odpovědná osoba musela vysvětlovat na Gestapu.

0/0
5.5.2015 10:08

R41a92d57e73k 38F53o59l36p44r45e73c38h48t

Pavel asi mluvil o Kryšpínovi.

0/0
5.5.2015 10:40

P21a24v42e17l 20K85r78e45j68č30í38ř 2232671703766

Ano, přesně tak, mluvím o způsobu označování lokomotiv, který se v protektorátu nezměnil.

0/0
5.5.2015 11:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.