Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jak zvýšit výkon diskového úložiště PC

Pomocí inteligentních defragmentačních nástrojů určených pro maximální výkon datového úložiště získáte rychlejší spuštění počítače a načítání dat a také snížíte jeho zátěž. Data totiž budou automaticky na pozadí uspořádána sama.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a56n 34P70a28v84e47l77k56a 3577671784681

Přece zvýšit napětí.

0/0
9.6.2015 14:18
Foto

V48o50j28t53ě66c53h 40V76o46p43a46ř19i58l 2424496656590

Základem je mít rozdělený HDD na partition. Na první partition OS + aplikace, na další data. Hry je vzhledem k jejich velikosti vhodné instalovat na datovou či jinou nesystémovou partition. Byť některé defragmentátory umí upřednostnit systémové a často používané soubory a umístit je na začátek disku, po krátkém čase (např. vlivem aktualizací) se stejně rozlezou po celém prostoru. Rozdíl je v tom, že byť se OS brzy rozleze po celé partition v obou případech, v tom děleném po mnohem menším fyzickém prostoru, což vede ke znatelně rychlejšímu seeku a tedy i celkové rychlosti. A míň dat se samozřejmě také výrazně rychleji opět defragmentuje. Jinak platí, že pokud jsou finanční prostředky na SSD, vyplatí se na něj (se systémem) přejít.

+9/−1
9.6.2015 8:23

H47o31n86z18a 35R86a71š73í19k 7930917714495

Holt kvalitně navržený souborový systém :-). Tohle dělení už používám jen proto, abych nemusel celou /home partition kopírovat ze zálohy, když chci přeinstalovat systém. Jinak seek time se sníží - tomu věřím, ale jde to opravdu poznat? Snad jedině při kopírování/čtení spousty malých souborů.

0/0
9.6.2015 9:12


Foto

V45o50j51t57ě82c67h 15V94o52p44a23ř47i16l 2224876606690

Jde to poznat, při spouštění OS a aplikací a běžné činnosti je brzdou právě seek. A čím větší má člověk disk a čím víc dat má, tím je to znatelnější. Aneb když má někdo jednu partition s OS a 1 TB filmů, půjde mu výkon rychle do kopru. Zde je porovnání 1.5 TB 7.2k otáčkového disku pro test zkrouhnutého na 300 GB a 300 GB 10k VelociRaptoru - http://www.techwarelabs.com/seagate_1-5tb-mod/ ... když se hlavičky pohybují jen v omezené oblasti, výrazně to pomáhá.

+1/0
9.6.2015 10:14

L52u97d22v96í19k 46G90a59j22d62o56š79í56k 2585473144962

Řeší se to normálně tak, že na OS máte SSD a tím přestanete přiblblosti s defragmentací úplně řešit a zapomenete, že se před lety něco takového vůbec dělalo.

V dnešní době je defragmentování anachronizmus z 90. let minulého století.

Hodiny a hodiny strojového času s efektem prakticky nula.

+1/−1
9.6.2015 11:12

M67i10c59h81a59l 63P94a85v72l70á29t 9743833224499

V dnesni dobe je skoda ztracet cas psanim clanku o defragmentacnich nastrojich. Zvlast kdyz pro tech par promile uzivatelu, ktere by snad defragmentace zajimala, je tento clanek bez testu atd. naprosto k nicemu.

Laikum staci vedet, ze Vista, 7 i 8 maji defragmentaci osetrenou a netreba se o ni starat (a uz vubec ne kvuli vykonu, to je naprosta kravovina).

+1/−1
9.6.2015 11:19

J51i93ř59í 52K36l14e59j97n70a 2147588256947

pravda, měl jem os w 8.1 na wd 500gb black start zhruba 30s; teď ssd toshiba 128gb a start zhruba stejná doba tak nevím

0/0
9.6.2015 13:46

M85i75c42h19a23l 91P92a68v92l26á61t 9423243594279

Rozdil je par sekund. Pristupova doba je totiz sice radove jina, ale rychlost cteni zas tolik ne..

+1/0
9.6.2015 15:48

J87i91ř87í 72K67l17e17j53n54a 2537718906177

přístupvou dobu jsem měřil u obou a byl stejná, cca 13 ms

0/0
9.6.2015 17:26

M12i87c76h11a48l 98C10h96a38l20u60p90a 6288800589763

Rozdíl v rychlosti je znát taky, obzvlášť na konci disku (kde je třeba třetinová oproti začátku). Prakticky se ale většinou tolik dat nepřenáší a nebrzdí to rychlost, ale seekování. Pokud by se hodně kopírovalo, tak ten rozdíl znát bude.

0/0
9.6.2015 21:56

L96u19b22o53m41í19r 77H25r85a57c87h77o32v87i64n51a 6108852666140

Také se mi to zadýchává, Deflagglera mám, ale moc nepomáhá, zkusím Purana.

Přimlouval bych se u redakce, aby k tomuto typu článků přidávali vlastní hodnocení programů. Ono, ty diskuse, ať na Slunečnici, či jinde, no...

0/0
9.6.2015 6:23

L24u59b30o59m81í37r 80H48r35a58c75h56o44v59i47n74a 6928202606240

Koukám, že jsem již dlouho na Slunečnici nebyl, žádná diskuze, nebo recenze uživatelů tu není. Nebo to bylo jinde.

0/0
9.6.2015 6:45
Foto

P20a31v73e49l 54M18í89č42a 7248530375465

Skuste změnit systém, když jsem na windows naistaloval ovladače a ostatní, tak s klasickým diskem mě start systému trval minutu, až minutu a půl, vypínání podobné.

Dnes mám Kubuntu (linux distro podobné windows) a start systému po zalácání do 20s a vypnutí za 4s ;-D ,Win8 to měli o něco lepší, ale výhra to nebyla.

Pentium G3420, 4GB RAM, integr. grafika, Disk Sata 3

+2/−3
9.6.2015 8:45

H24o96n92z21a 58R95a87š14í19k 7620297554405

+ u ext3/ext4 funguje alokace místa pro nové soubory jinak než u FAT a NTFS a tak dochází k minimální fragmentaci, takže takové nástroje ani nejsou potřeba.

+2/0
9.6.2015 9:00
Foto

P30a91v62e20l 73M93í87č45a 7148140375555

Jasně, nemluvil jsem k článku, ale řešení jak se tomu vyhnout ... změnit systém

0/0
9.6.2015 9:02

P19e36t28r 90J15a21r14o47š 2204291615537

Jenze clovek musi premyslet, k cemu chce ten pocitac pouzivat. Zda k praci s urcitou aplikaci, nebo se kochat tim, jak rychle startuje.

 Bohuzel pro spoustu aplikaci zatim neni prechod na nekterou z variant linuxu reseni. Resp. ruzne emulace, nebo virtualky win pak system stejne zpomali natolik, ze klasicke win jsou v podstate lepsi volbou.

+3/0
9.6.2015 9:54
Foto

P63a43v23e71l 20M80í57č12a 7288190345265

spíš vždy záleží na tom, jak casto ty programy z windows potřebujete, pokud nejdou spustit přes wine, tak možná ještě play on linux (doplněk wine) pokud ani potom ne máte smůlu.

Já hraju normálně COD 2 a o proti windows mám o 30% lepší FPS , na druhou stranu tu nespustím Autocad 2008, a proto jednou za čas zapínám disk na kterém jsou windows 7. Jinak je tu spousta programů které jsou i na windows, třeba VLC player

0/−1
9.6.2015 10:16

K36a32r49e59l 49E10n20d91l64e64r 3483680680235

Už jsem myslel, že se tady žádný linuxový misionář neobjeví... Ten váš milovaný křáp nechce nikdo ani zadarmo, jak svědčí zastoupení na trhu. Ale opakuji - doporučuji každému, ať si to vyzkouší. Rád se vrátí k Windows nebo Macu a příště už bude vědět.

+1/−3
9.6.2015 10:54

H13o50n24z17a 29R11a39š19í55k 7390797254345

Chce, ale jaksi Microsoftu se to tehdy nelíbilo... (http://www.denik.cz/ekonomika/mironet-microsoft-musi-platit-20150306.html). A ani dnes - díky štědrým dotacím - se moc neprosadí.

Já jsem to vyzkoušel a už jsem se nevrátil. :)

0/0
9.6.2015 11:13

P12a12v63e81l 70K53o97r19o18t68v87i98č93k53a 2120963768175

Je to spíše tím, že většina věci co se používá ve firmách je na OS Widle. Sám je mám doma kvůli dětem, základní školy prostě učí MS Office.

Nic proti Woknům nemám, patřím i k malému procentu, co je má koupené ;-)

Osobně se účastním na vývoji účetnío programu na linuxu - už léta - pro jednu velkou firmu. Používají na to hodně brigádníky z čech (studenty) a funguje to excelentně. Úspora na licencích na cca. 300 počítačích je obrovská - měli by jste číst ty lobovací dopisy od M$ !

0/0
10.6.2015 6:55

M86a20r88t33i85n 27M75a20i79k33s74n87a46r 3394363488662

Spise je to o PR :) preci jen miliardy na strane Microsoftu, kterej nacpal svuj system do skol a zaplatil skoleni ucitelum ovlivnuje trh se systemy vice nez funkcnost systemu. :)

+1/0
9.6.2015 13:12
Foto

P30a78v70e18l 20M91í69č30a 7568440355225

No vidite a proč já píšu že nechcu zpátky? Protože na těch Win7 o kterých jsem psal, je ten systém děsný. Já tu nikoho přesvědčovat nemusím, já jsem spokojený a pokud se někomu nelíbí můj názor zkoušet to nemusí

0/0
9.6.2015 14:11

J37a54n 48K47l27a20p78á26k 8461162604736

Představte si, že ještě existují lidé, kteří na počítači pracují. Pro ty je LInux s odpuštěním absolutně nepoužitelný. Komerční aplikace ničím nenahradíte i když uživatelé Linuxu tak rádi tvrdí opak. A pod Wine tyto aplikace může provozovat jen nesvéprávný chudák...

+1/0
9.6.2015 16:31

H74o43n30z32a 58R71a55š86í45k 7470557384265

Já na počítači pracuji a Linux (aktuálně Fedora 22) mi plně dostačuje :). A co máte proti Wine?

0/0
9.6.2015 19:53

P11a78v40e25l 95K28o74r53o20t47v42i96č90k19a 2370873498225

To je trochu zcestný příspěvek, tam kde se mluví o defragmentaci, tam není potřeba vytahovat OS Linux. Je to jako porovnávat Teslu s hybridním Mercedesem (ani nevím jestli nějaký je). každý má Mercedes, protože je pak kůůůl, Teslu mají nadšenci :-), bohužel Tesla není zadarmo jako Linux.

Osobně též rozděluji disk "kousky" - systémový, datový (ten celý zálohuji) a na videa, hry atd. Nikdy jsem doslova nedefragmentoval, ale mám nějaký prastarý nástroj, který sleduje jaké soubory OS často používá a ty pravidelně deragmentuje. Jestli to pomáhá nevím.

Jako starý linuxák jsem posedlý vším co je na příkazové řádce, takže Vám jsem schopen tvrddit, že na zálohu je nejlepší RSYNCH (ve woknech robocopy) :-D

0/0
10.6.2015 6:50
Foto

P24a27v95e43l 75M71í47č71a 7838880485765

Jak už jsem napsal, někdo situ stěžuje a já mu nabízím zkušenost a s ní i moje řešení, ale mě měsíc trvalo než jsem se aklimatizoval, ne každemu se do toho chce. 

Ovšem spíš bych řekl že to stojí za to, ještě uvidím co ukážou widle 10, jestli to bude takový zázrak jak do ted tak je to jasné

0/0
10.6.2015 7:43

O41n47d11ř49e86j 85H29o64r95á86k 8359674621

Někdo si tu stěžuje na problém s fragmentací disku a ty navrhuješ změnu OS? A když ti doma v koupelně kape kohoutek, tak to asi řešíš koupí nového bytu, ne? Jestli nejsi schopný navrhnout řešení úměrné problému, tak raději nenavrhuj nic.

0/0
12.6.2015 0:07
Foto

P28a98v94e35l 41M20í29č67a 7138680775345

Problém je vtom že má takový systém, tak at ho vymění.

V tom bytě totiž nekape jen kohoutek, ale jeho konstrukce není dobrá, jsou lepší.

0/0
12.6.2015 7:54

H43o84n15z43a 58R43a85š68í92k 7940497484725

Každý software pro defragmentaci dělá v 99% to samé. Takže pochybuji, že změna programu pomůže. Rozhodně neočekávejte raketový nárůst výkonu. :-)

+6/0
9.6.2015 8:52

M36i40c75h77a78l 83C21h14a31l70u48p80a 6628660989113

Jde o to, jak inteligentně. Ty blbější umí jenom přesouvat soubory a plácnout je tam, kde je dostatečně velké volné místo. Takže u 10GB volného místa jsou schopny hlásit, že 500MB soubor nepřesunou, protože není dost volného místa. Ty lepší to přerovnávají tak nějak globálně, takže si to místo časem udělají a přesunou i tenhle soubor. Ale zase to stojí čas, takže ta plná defragmentace jim zabere klidně několik dní.

0/0
9.6.2015 22:00

L57u38d78v32í25k 52G10a24j31d46o53š48í97k 2685323594562

Jak by to taky mohlo pomáhat, když mnohahodinovou defragmentací získáte zvýšení odezvy HDD v řádu desetin procent? Je to naprostý nesmysl a pokud chcete mít lepší odezvu, tak si kupte místo dělání zbytečností SSD.

+1/0
9.6.2015 11:16

M62i15c78h52a88l 33C84h65a29l22u24p65a 6618940769863

Ale jo, pokud je to hodně špatné a soubory rozházené po částech po celém disku, tak to pořád akorát seekuje a zvuk disku začne připomínat kulomet. Tam to zrychlení může být i ve stovkách procent a dá se na tom zase dělat.

0/0
9.6.2015 22:03

L67u45d66v69í25k 56G82a39j61d56o41š39í72k 2165613474882

Pokud má váš disk zvuk kulometu, tak je spíš nejvyšší čas ho vyměnit. Defragmentací mu v takovém stavu múžete tak nanejvýš uštědřit poslední ránu. :-)

+1/0
10.6.2015 11:22

M33i10c61h29a58l 67C14h93a66l94u40p85a 6578680519753

Já s tím problém nemám, ale tohle chování jsem kdysi zažil. Odcházející disk zní jinak, to je spíš cvakání. Pokud hlavičky musí pořád lítat mezi začátkem a koncem disku, tak to slyšet je.

0/0
10.6.2015 18:18

J61i39ř33í 64K88l40e15j31n49a 2907418906547

no ono možná záleží na desce a na disku

0/0
9.6.2015 17:32

M91a23r60t75i75n 37J93i25r66o19u76s61e75k 7586615525538

Defraggler je poměrně slušný defragmentovací nástroj pro datové disky. Pro disk, z kterého je spouštěn systém a není to SSD se hodí také, nicméně "zrychlení" je marginální. Tam by byly potřeba jiné nástroje, které by zanalyzovaly spuštění počítače, načítání jádra, ovladačů a dalších souborů a programů po spuštění a provedly uspořádání těchto souborů tak, aby mohl jet disk co nejvíc sekvenčně, soubor po souboru v pořadí tak, jak jej systém reálně spouští. Možná to umí ty jiné programy pro defragmentaci?? Já to neřeším s SSD a myslím si, že to je ideální řešení pro každý počítač.

+4/0
9.6.2015 3:57

K14a87r89e63l 21E75n37d82l10e92r 3943390790675

Pro XP takový nástroj existuje. Jenže koho to dnes (kromě Číňanů) zajímá? Vím, že jsem jej s úspěchem používal, ale dnes už ani nevím, jak se jmenuje.

+1/0
9.6.2015 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.