- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dotaz, to mají všechny A330 tak dementní umístění ovládání na područce, nebo jsem měl smůlu na kus?
Tohle je většinou na aerolinkách, jaké koupí sedačky a jak je nechají rozmístit. Pevně dané varianty má snad akorát Dreamliner, kde Boeing nechtěl, aby z toho nějaká laciná aerolinka udělala dobytčák, který by jim kazil jméno.
V takovem pripade doporucuji k nastudovani serii Air Crash Investigation
Safra, vedle. To byl vzkaz pro pana Horaka pred odletem na dovolenou
Ano, letadlo může bezpečně přistát i v případě poruchy obou (všech) motorů. Ale je to riskantní. Pilot má jen jeden pokus a žádné příště.
Sašo ty si odborník úplně na všechno
Já jsem si říkal, co je to za letadlo. "Airbusu A-330 vysadily všechny motory..." Kolik jich má? Čtyři? Nebo tři? Co je to zač?
Ahá, ono tam má být místo "všechny motory" "oba motory". Ach jo, ten češtin.
Tady není problém s češtinou, ale s burvárností.
Zajímalo by mne, kde přesně se píše o tom, že vysadily oba motory. Zprávy, které jsem četl já, zmiňují "both engines of the aircraft lost power" (avherald), což neznamená vysazení motorů, ale pouze ztrátu výkonu (FL390 + špatné počasí = nejspíš led, uvidíme, Singapurci zatím mlčí). Letadlo taky po čtyřech hodinách na zemi letělo zpátky do Singapuru, což si nějak nedovedu představit v případě, že by nikdo netušil, co s motory bylo.
Prohlášení SIA, citované na jakémsi asijském webu (na webu SIA jsem nic nenašel), zni: "Both engines experienced a temporary loss of power, although one engine returned to normal operations almost immediately." -- opět žádná zmínka o tom, že by motory vysadily a žádná zmínka o tom, že by piloti museli motory startovat.
Samozřejmě, ztráta výkonu a nutnost sklesat do FL260 aby odtál led je podstatně méně spektakulární, než let bez motorů, že.
No a když ty motory vysadí úplně tak neztratí výkon? Ztratí. Komplet. Podle mě je to jen lepší označení vysazení motoru.
Jinak co s tím letadlem měli v Číně dělat když ho pečlivě prohlédli a nic nenašli? Nechat ho tam navždy?
10:1 s cessnou 172 :) hah ani ve snu :)
Na jeden výškový metr uletí 15 kilometrů? Nechcete si to opravit? ;)
"V sobotu 23. května zažila posádka letu SQ-836 Singapore Airlines na letu ze Singapuru do Šanghaje nepříjemné chvíle". Což znamená, že cestující o ničem nevěděli? Protože pokud ano, tak ty nepříjemné chvíle zažila nejen posádka, ale i cestující.
Vynikající postřeh. Zřejmě jste si přečetl celý článek, kde se to i psalo Pasažéři sice velmi pravděpodobně, i když ne nutně, zaregistrují nižší tah a pokles letové hladiny, ale nic z toho není dramatické. Nepříjemné chvíle zažívají především piloti, protože nastala nestandardní situace. Nikoli proto, že by si jediní uvědomovali probíhající katastrofu
Každopádně jsou to frajeři ,já bych měl ze zadku kapiláru.....blbý je že se to nedá roztlačit .....