- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nikdy jsem neslyšel, že by se hudba kopírovala ne rentgenové desky. Není to chyba? Rovněž montování žároviček do podrážek se mi nějak nezdá. Blikání na autech, coby znamení k odbočení, začalo totiž až mnohem později, snad až v 60. letech. Ještě po válce auta vysouvala jakousi "ručičku", když řidič chtěl ukázat, že hodlá odbočit.
Rentgenové desky jsem vůbec nepochopil, ani si nemohu po třiceti letech práce s RTG přístroji vzpomenout co by rentgenová deska mohlo být.
Boty se žárovičkami existovaly. Na vojně nám je ukazoval náš výkoňák který byl tak dlouho chuligánem, až skončil jako furťák.
Každá totalita pronásledovala lidi s vlastním názorem. Takže - sláva, konečně - každý si nosí co chce (včetně vlasů), poslouchá co chce, čte co chce - no není to nádhera?
Článek začíná: "Historik Petr Kroupa". Tak jak se tedy jmenuje?
Pan Koura tvrdí:
"V Protektorátu nenabylo pronásledování (fanoušků jazzu a swingu) takové podoby. To vidíme i na faktu, že u nás se hrály písně, které přímo oslavovaly jazz". No, jak kdy, pane Kouro, jak kdy. Po vstupu USA do války byl jazz a swing zakázán i v tzv. Protektorátu. Přečtěte si aspoň něco od Josefa Škvoreckého - třeba jeho slavnou "Eine kleine Jazzmusik" - co říkáte?
Přesně jak říkáte, jak kdy. Protektorát Čechy a Morava vznikl 16.3.1939 a USA vstoupily do války 7.12.1941, což je vice než 2,5 roku poté. Pan Koura o tom napsal 800 stránkovou diplomovou práci, z níž je v článku použito jen pár odstavců. Přečtěte si ji celou a pak tohoto člověka poučujte, aby si přečetl aspoň něco od Škvoreckého. Myslím že o tom ví vice, než kdejaký kibic na diskuzi.