Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Co přinese zákaz kouření v restauracích: určitě zdravější obsluhu

Při pohledu na statistiky a zkušenosti z jiných zemí je zřejmě, že zákaz kouření v restauracích pomůže především těm, kdo v nich pracují. Ale jeho další dopady, třeba na počet kuřáků, už jsou jasné méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P95a89v63e97l 15O47d96r33a91z21i19l 6874619747200

Nejzdravější bude obsluha, která dostane padáka a Američané jsou odporní pokrytci.

0/0
12.6.2015 12:22

M68i72l76o61š 73S69e62t47í93k 3989659594680

K čemu taky obsluhu, když nebude mít koho obsluhovat. Ono v podstatě ani nebude možné, aby řada hospod existovala. Těch pár nekuřáků ji neuživí.

0/0
12.6.2015 14:10

J12a44n 77N91o34v92á62k 7625324488767

Ve většině civilizovaných zemí to tak je.

0/0
11.6.2015 12:41


K95a45r31e11l 78S65e75v15e43r82a 7970382636589

ac nekurak, tohle je divne, co ma kdo komu poroucet, jakou bude mit hospodu? Moznost volby ma host uz ted!

+7/−7
5.6.2015 10:35

P36a69v43l51a 69S97k49l87e37n31á57ř42o26v62á 7689214572

Ano, buď jít s kámoši do zahuleného obecního pajzlu, nebo do nekuřácké hospody ve městě vzdáleném 20 km. Proč by měl být omezován nekuřák, kterej svým způsobem života nikomu neubližuje?

+8/−4
5.6.2015 15:44

T46o34m98á65š 38K48ř61e68č37e32k 5599264844131

proč b mají některé sorty lidí lidí souhrně řečeno sluníčkový pocitže by se jim ostatní měli přizpůsobovat, nekouří tak ostatní taky nemůžou, jezdí na kole tak ostatní taky musí at si nekouří ale at to nikomu nenutí at si chodí do nekuřáckých hospod ale at to majitelům nenutí, majitel je kuřák a má právo si ve vlastní hospodě zapálit nebo zakázat hostům kouřit, když mu to vadí, host si vybere která restaurace mu vyhovuje nic víc nic míň

+3/−5
5.6.2015 21:00

M15a23r43t97i33n 29N20o61v49á37k 8177172982522

Protože normální je nekouřit (je to svinstvo, kouří cca pětina lidí), a protože to škodí a obtěžuje zbývající 4/5 populace ČR. Žádný sluníčkový pocit - váš přístup je na facku.

Samotné to rozdělování podniků na 2 varianty, kuřácké a nekuřácké, je OD ZÁKLADU ŠPATNĚ. Nikdo z vás nejde do hospody za účelem "zakouření si". Lidé tam přicházejí za společností druhých, najíst se, napít se. Kouření je jen zdraví škodlivý zlozvyk, který si někteří nosí s sebou. Lidé mají různé zlozvyky, kterými OBTĚŽUJÍ OSTATNÍ. Někdo je nezvladatelně agresivní, jiný stále "zapomíná" peníze, další fetuje, další stále vyřvává - nahlas a sprostě, další je pyroman... Žádné z těchto postižení do podniku nepatří. Včetně kouření!

+4/−4
5.6.2015 22:11

P45a49v22e46l 31O35d60r14a64z92i96l 6304819827410

Samozřejmě lžete, řada lidí chodí do hospod, ale i čajoven právě ZAKOUŘIT SI.

0/0
12.6.2015 12:23

P75a88v71l51a 27S52k28l81e64n44á91ř47o83v83á 7719574302

Kouřit můžou, ale ať tím neomezují ostatní.

+4/0
5.6.2015 23:36

P48a18v32e87l 19O23d93r59a51z10i58l 6494109127460

A proč potřebujete chodit do hospody?

+1/0
12.6.2015 12:22

P37a30v72l47a 44S64k80l98e26n66á56ř11o38v86á 7769304912

Třeba mám chuť na točené, jehož konzumací nikoho dalšího přímo neohrožuju?

0/0
13.6.2015 16:21

J44o76s81e72f 59J52a65n75e76k 9917741528699

Ano, na co mít třeba hygienické předpisy? Ať si smaží třeba na vyjetém motorovém oleji. Hlavně musí být svoboda!

+4/−1
6.6.2015 12:50

J42a64r42o54s20l62a20v 33M22a64l66ý 5196151318623

Mně zákaz kouření nijak nevadí a vítám ho. Argumenty, že se omezuje svoboda podnikání jsou zcestné. Každý podnikatel musí dodržovat X různých nařízení a zákazů a zrovna restaurační odvětví patří mezi ty, kde těch omezení je nejméně a také se nejvíce obchází a neodržují. Když si srovnám co musí za regule, normy dodržovat například soukromý lékař, producent mléka nebo firma, která dělá elektroninstalace, tak hospoda na vesnici je ráj, kde se nemusí prakticky nic dodržovat.

+6/−2
5.6.2015 10:34

T21o65m71á74š 79K65ř14e33č30e73k 5769764174711

myslíte restaurace, kde musíte mít zválštní mrazak na maso a ostatní atd atd?

+1/0
5.6.2015 21:01

J67a72n 16N56o56v33á91k 7685824768237

jo a restaurace kde prodají pivo o 12letým dětem :-P

Když se jim  nelíbí pravidlo z mrazákem tak ať používají čerstvé maso.

0/0
11.6.2015 11:47

T19o68m32á21š 24K63ř53e31č13e63k 5219294104711

schválně, kdy minisrtrům/poslancům dojde, že i alkohol v hospodách je vrah a potom i tučné/sladké/slané jídlo a pití....

+6/−2
5.6.2015 7:29

P13a37v41l21a 80S42k84l13e61n54á91ř60o61v58á 7969694522

Konzumací alkoholu ubližujete pouze sami sobě, cigaret i těm okolo.

+5/0
5.6.2015 15:46

T81o94m60á69š 96K81ř22e16č19e33k 5559134174551

pobytem v zakouřené restauraci ubližujete pouze sám sobě

+1/0
5.6.2015 19:45

P53a16v83l53a 95S60k56l12e44n37á15ř16o77v29á 7629114942

Proč bych já, která nezamořuju prostředí, měla být omezovaná? Jestli vy si chcete ničit zdraví, ničte si ho jen sobě, tedy v soukromí.

+4/−1
5.6.2015 23:35

P33a43v20e39l 34O48d12r15a54z29i15l 6704199397980

Když si nechcete ničit sluch, nelezte na diskotéku, když si nechcete ničit zdraví, nelezte do hospod, kde se kouří. Je to jednoduché. Prostě tam nejdete. Ledaže jste závislá na alkoholu, to je pak jiná.

0/0
12.6.2015 12:24

P53a97v47l54a 77S15k10l19e95n78á59ř32o63v90á 7149914522

A jsme tam, kde jsme byli. Proč bych měla bejt omezovaná já? A se závislostí na alkoholu to nemá nic společného, můžu si dát s přáteli po cyklovýletě třeba nealko.

0/0
13.6.2015 16:27

P18e38t31r 69S96t26r28a66k81a 9474503418509

Zil jsem v Anglii a strasne se mi libilo, ze se na diskarnach nekourilo. Svezi vzduch a nebyl jsem tak zmozenej, ani zasmradlej. A kurakum ani nevadilo si odskocit ven. A hlavne- bylo vsude plno, takze s trbou bych si hlavu nelamal.

+14/−2
4.6.2015 22:30

F40r34a97n16t62i78š80e18k 32L89u33f33t 5247599734256

V rakouských Alpách se mi zase líbí čistý vzduch v horských chatách, kam se chodí na oběd ze sjezdovky. To jsem si vždy přál, kéž bych se toho dočkal u nás. Pokud to u nás projde tak se těším, že zase začnu chodit do klubů na jazz ...

+5/0
4.6.2015 23:10
Foto

M47i24r50o36s62l62a80v 17S38t56e81i29n87e95r 1665595768553

V ČR bude jasno až asi za 5-7 roků, jako v Německu. Tam se v restauracích nebo úřadech nekouří už dost dlouho. Čeho si však všimnete: i tam, kde se kouřit smí, t.j. v zahradních restauracích, je mnohému závislákovi trapné si zapálit a smradit sousedovi do piva. Kuřáci si zvykli, se svou úchylkou zacházet diskrétně. Nějak se to zavedlo, že kdo kouří, je gastarbajter nebo jiný prolet, před 50 lety to patřilo ještě k bontónu.

Zvýšení odbytu cigaret v ČR může pocházet z příhraničního obchodu. Při průjezdu třeba Železnou Rudou vidíte desítky bavorských šetřilů, kteří si u Vietnamců nakupují "pravé" Mordorolo za lidové ceny. Zlomkový tabák, používaný na vykuřování včel, německým proletářům zřejmě zachutnal.

+9/−1
4.6.2015 21:46

F48r35a34n57t38i34š21e44k 84L47u97f46t 5827669544506

Mordorolo ;-D

+1/0
4.6.2015 23:07

T44o33m10á14š 86K76ř53e89č76e15k 5969614304361

Mardolo budou určitě v oficiálních statistkách...

0/0
5.6.2015 21:03

A32l73e55š 67S20l48a90v88í85k 9258240286779

Vždyť kuřáků je míň než čtvrtina tak o čem je řeč ? ;-(

+3/0
4.6.2015 20:56
Foto

J42i19ř91í 73K25r73á46k60o43r58a 9729673

I vy filutové.

Nezapomněli jste čirou náhodou na tu britskou studii, která naopak ukázala pokles počtu restaurací po zákazu kouření? Kdybyste to nezmiňovali vůbec, ještě by se to dalo brát jako opomenutí, ale takhle mi to tak trochu zavání záměrem.

Takže proč? Nehodí se to do krámu? Je mylná? Pokud ano, proč? A proč jste ji i tak nezmínili.

+8/−6
4.6.2015 19:32

T70o80m43á79š 32V37a59n24č57u25r34a 4898245550168

Ta britská studie se dá vykládat všelijak.

Podstatě asi takto. Ty co chtěli zavřít, tak zavřeli. Což zákonitě znamenalo sníženi. Jenže o pár měsíců později se zjistilo, že naopak pár restaurací vzniklo.

A hádám, že pár z nich jsou původní majitelé. Snadno se řekne, že zavřou krám, ale i hospodský se musí nějak uživit, a když jiné řemeslo neumí, tak mu nezbývá nic jiného, než krám zase otevřít a přizpůsobit se novým podmínkám.

A ten kdo neotevřel, tak by to stejně o pár měsíců zabalil, protože by to nedokázal uživit. 

Ostatně je to tam vidět i teď. Pár stovek končí, ale pár stovek zase vznikne. Takže nějaký zákaz kouření na to stejně nemá vliv.

+3/−1
5.6.2015 11:51

J59a54r46o83s89l68a98v 21P80o83s41p81í86š82i75l 2881249825106

Ještě štěstí, že tu máme stát, který za nás rozhodne a řekne nám, co je dobré a co špatné. Kouřit jsem už naštěstí přestal, ale principielně mi takovýto přístup státu k občanům vadí.

+18/−9
4.6.2015 9:38

V49l66a56s18t62i87m64i14l 29T27e83n12c59e68r 4670850157950

Tak nám politici opět trochu utáhli šrouby. Jsem zvědavý co bude následovat dál.

+16/−5
4.6.2015 9:09

P74e81t97r 71J69a62r95o90š 2554711405817

dalsi srouby. co jineho ;-)

+6/−1
4.6.2015 9:17
Foto

F35r20a16n23t16i48š13e46k 83H95r34a64b78a93l 3953819806228

A ještě matice ;-)

+1/−1
4.6.2015 9:28

R28o96b69e92r49t 10K12u76r95f92ü22r71s41t 3918734471908

Zvasty psany na objednavku.

+2/−5
4.6.2015 9:07

J73u95r46a62j 29R82i68č22á77n57y 4431918756657

Zakaz koureni v hospode nebude mit zadny vlyv na me rozhodnuti prestat kourit :D copak jsem uplnej blbec abych delal rozhodnuti na zaklade takovychle nesmyslu ? :D :D

+5/−3
4.6.2015 8:56

M23i19r43o53s43l22a42v 70J15o21c38h 3512191333218

Průměrná obsluha v restauracích je všechno možné jen ne vzor zdraví. Prostě ta práce + denodenní přístup k alkoholu se na zdraví projevit musí. Takže si myslím, že zdraví personálu nějak rapidně nestoupne. :-P Ač nekuřák, tak nejsem pro zakazování kouření v restauracích. Nechal bych to na majitelích, jak se zařídí. Jediné co by mě velmi těšilo, je zákaz kouření na veřejných místech a hlavně kontrola a postih. Třeba dnes už je zakázáno kouřit na dětských hřištích, ale vyhulovači si tam stejně dávaj jednu za druhou. Dále třeba na trzích, různých akcích, kde je velká hustota lidí, vidím kuřáky pálit, cigára v rukou v úrovni pasu a je jim jedno jestli někoho spálí, nebo někomu propálí oblečení a že jejich cígo otravuje desítky lidí kolem. Kuřákovi nedojde, že i když je venku, tak po větru je cítit i na desítky metrů. :-P

+16/−4
4.6.2015 8:53

P64e41t90r 40J12a32r85o44š 2584981245107

a to je ono. po vetru se to tahne desitky metru, ale kdyz bude stat na sve zahrade za autobusovou zastavkou, tak pri nepriznivem pocasi maji lide na zastavce smulu. takze jakym zakonem zakazeme tohle?

to je o lidech a mentalite, kterou zadne zakony nevyresi. a pokud budou represe, spousta imbecilu bude obtezovat sve okoli uz proste jen na truc. prestanme vymyslet kraviny a zacneme se chovat jako tvorove, kterym byl dan rozum.

+7/−1
4.6.2015 9:22

O79n70d52ř67e83j 30P36a97l61k97o48v39s35k57ý 3137890350348

Nemám rád kouření, ale za některé věci by se bojovníci proti kouření měli stydět a připadá mi naprosto neskutečné, že tyhle lži je někdo ochoten po těch letech opakovat.

Zákaz kouření v restauracích nikde neměl za důsledek pokles hospitalizací s infarktem. Je to obrovská lež, neuvěřitelná manipulace s daty. Stačí se podívat na oficiální data a zjistíte, že nenajdete nic. Někdy bohatě stačí se podívat do té studie a zjistit, z jakých dat vychází.

Jedno ze shrnutí je tady: http://velvetgloveironfist.blogspot.cz/2014/12/the-heart-attack-hoax.html

Nicméně dají se dohledat konkrétní studie, konkrétní statistická data přímo z některých zemí (před pár lety jsem porovnával výsledky takové studie přímo s daty ze Skotského NHS).

Zákaz kouření  v restauracích je zlodějina. Nemám to rád, ale připadá mi neskutečné, kam až lidé jsou ochotni zajít kvůli tomu, aby je někdo někde obsluhoval.

+17/−7
3.6.2015 23:46

L76u72k44á10š 23V25a52ň61u72r43a 1375734833533

Myslím, že stavebně oddělené prostory pro kuřáky a nekuřáky jsou řešením. Ale není řešením dvě místnosti s velkým průchodem, z nich jedna pro kuřáky a druhá pro nekuřáky. V takové restauraci i ze sekce pro nekuřáky přijdu smrdící jak uzenka z komína. Všechny věci musím nechat na chodbě a nejlépe vyprat. Jenže tohle nikdy kuřák nepochopí, protože on už tak smrdí pořád a nevnímá to. Je to jako s kolegy v práci. Kuřáci sice chodí kouřit mimo budovu, ale když se vrátí, strašně smrdí kouřem. Navíc prokouří obrovskou část pracovní doby. Dělali jsme studii pro jednu firmu a kuřáci prokouřili denně v součtu 2-3 hodiny. Kdyby ale nekuřák opustil pracoviště na 2-3 hodiny, tak ho z práce vyhodí.

+9/−9
3.6.2015 23:57

R28o21b61i98n 62Ž52i53ž31k82a 2348584666926

No takže problém je stavební a kontrolní, ne legislativní.

+3/0
4.6.2015 0:47

J60i15ř54í 28V94o19t34r32u50b64a 4799571374254

Je to tak.Kuřák tyhle argumenty nepochopí. Snad ne, že by nechtěl. Prostě toho není schopen.

+5/−8
4.6.2015 1:16

P32e56t91r 70J87a23r94o20š 2244941135377

proste protoze proto a konec diskuze, ze? ;-D

+10/0
4.6.2015 8:17
Foto

K81a79t54e89ř20i50n56a 32M90a56r28t25í41n63k59o31v77á 8557817511359

Přesně!

0/0
4.6.2015 7:40

P36e31t74r 89J63a70r52o97š 2494891585247

V praci chodim cca co 1-2h na cigaro. to je 20-40min. Kolegove co nekouri, jsou schopni stravit tu stejnou dobu i vic "na kaficku". Takze kdo je mene efektivni?

+6/−4
4.6.2015 8:15
Foto

F67r36a53n76t60i54š38e10k 15H33r75a38b76a38l 3333629726428

Tyto argumenty zase nepochopí nekuřáci.Citace" Ne že by nechtěli, prostě toho nejsou schopni," 

Podle mne je důležitá tolerance z obou stran.

Já jsem také kuřák a svým kouřením se snažím neobtěžovat okolí. Když čekám na autobus nebo tramvaj a mám chuť na cigáro, odejdu po větru dost daleko, aby kouř nešel na lidi. V hospodě si zapálím jen když jsem v kuřácké společnosti, pokud je hospoda otevřenější a více stolů kolem, chodím prostě ven. 

Buzerovat kuřáky v práci za to, že kouří, je naprostá hloupost. Zvlášť u těch, kteří "pracují hlavou". Od počítače je třeba zvednout oči aspoň jednou za dvě hodiny kuřák, nekuřák. I manuálně pracující potřebují pauzu.

+11/−1
4.6.2015 8:55

P67e22t61r 12J55a57r79o10š 2554791135337

naprosty souhlas. je to o lidech, o mentalite, respektu a slusnem chovani se k okoli. oboustrane R^

+5/0
4.6.2015 9:25

T51e65r68e10z73a 37S15u53d26í11k53o50v29á 7128551464225

Ačkoli s vámi souhlasím, tak občas je v tomhle nekuřák prostě diskriminován. V bývalé práci, když byl nával, měli kuřáci povoleno si čas od času jít zapálit, kdežto když si nekuřák chtěl jít na stejně dlouhou dobu odpočinout, tak nesměl, minimálně, dokud se situace trochu neuklidnila. Nakonec jsme to řešili tak, že i my nekuřáci jsme si šli "zapálit" a na kuřárně jsme akorát zapálili cigaretu. Buď ji někdo dokouřil a nebo po chvíli sama zhasla. Případně se šlo na 10 minut na záchod :-)

+1/−1
4.6.2015 23:46
Foto

F34r47a89n34t16i32š45e62k 64H80r94a96b60a97l 3573969806818

Vidím tam dvě nepěkné věci - zaměstnavatel diskriminoval nekuřáky a kuřáci měli dost drzosti na to, aby si šli během vyššího vytížení zapálit. Když máme v práci problém, nebo prostě se nakupí více práce, tak přeci nejdu na cigáro, dokud to nedořeším. To je bezohlednost takto prchnout. 

Já jakékoliv omezování kouření jako diskriminaci neberu - já jsem kuřák, tak se s tím musím popasovat tak, abych ostatním nevadil. Ovšem, má to své meze. Například u přijímacích pohovorů.

+1/0
5.6.2015 8:22

Z20d68e76n64ě95k 56N29ě26m66e68č21e81k 5536129426871

Jeden vtipálek od nás z práce vždycky, když šel jeho kolega kouřit, tak si dal polštářek na stůl, položil hlavu a zdřímnul si :-) Když šel okolo šéf a ptal se ho, co to dělá, tak jen odvětil "no, co bych dělal, kouřím" ;-D R^

+6/0
4.6.2015 8:36

J31o41s23e98f 45Š42e32m47e18l55í19k 7559651120947

Fšechny elektronické docházkové systémy mají volbu "Přestávka na kouření". Takže v tom není žádný problém.

+3/0
4.6.2015 8:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.