Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a35n 71J54e74l84í66n93e90k 8613945722176

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0/0
15.6.2015 22:24
Foto

V80á60c76l14a11v 91N36ý32v90l42t

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0/0
16.6.2015 22:42

P61a58v96e83l 15S83ý12k80o84r11a 7777252857101

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

+2/0
15.6.2015 22:13

S40e27i41d16l 54P38e79t38r 1791601765114

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0/0
15.6.2015 8:26
Foto

V42á10c83l73a14v 46N18ý92v20l95t

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0/0
15.6.2015 8:49

J77a10k61u19b 88Š79a19f70a39n64d74a 7765737831601

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

+3/0
15.6.2015 7:30
Foto

V30á77c61l61a33v 77N45ý17v13l51t

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0/0
15.6.2015 9:10

V12i95k21t95o40r 17S91v88o43b49o40d54a 8442498982286

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

+3/0
15.6.2015 3:23

A19l31e22x35a65n35d10r 22K83o68s56t40k86a 8282418926574

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0/−1
15.6.2015 6:59

J67a85k82u97b 73Š97a57f82a86n39d44a 7305757421211

To je nesmysl. Na to by se velice rychle přišlo a je to velice závažný prohřešek.

+5/0
15.6.2015 7:29

A62l14e68x24a94n77d85r 75K95o97s22t71k59a 8612118256174

Aha, pardon, našel jsem si to. Nejedná se o EJ, ale Ryanair, další povedenou firmu. Létají s minimální (nebo pod minimální) rezervou a dokud jim to nespadne, tak se jim to vyplácí.

http://www.blisty.cz/art/69567.html

http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom

0/0
15.6.2015 8:01

J47a95k75u63b 25Š30a44f32a63n52d77a 7945657911181

Tak že pokud berou nařízené minimum tak to protizákonné není. Pokud berou méně, tak je a jak se zdá, přišli jim na to a budou potrestáni. Otázka je, jak moc.

+4/0
15.6.2015 8:08

A35l44e77x82a58n26d96r 78K81o19s86t98k61a 8362968316854

Pilot říkal, že mají rezervu na celých pět minut a následně si poměrně často musí vynucovat na letištích urychlené přijetí, protože by prostě dolétali.

0/0
15.6.2015 8:17

S24e36i81d78l 66P57e46t83r 1331911405354

A Máňa říkala, že je to směroplatný ...;-D

+7/0
15.6.2015 8:28

A18l80e39x16a13n45d25r 82K28o65s89t50k27a 8932538386304

Máňa může říkat co chce, ale jejich vlastní pilot asi ví o tom, s jakým množstvím paliva létá. A zdaleka nebyl jeden a zmiňovaný incident opravdu nebyl ani první ani poslední.

0/0
15.6.2015 8:29

S81e94i66d31l 91P80e38t19r 1391681855404

Plánovaní paliva na let je poměrně sofistikovaný proces svázaný dosti pevně předpisy.

Aerolinky, které by se je opakovaně snažily nějakým zásadním způsobem "optimalizovat" ku obrazu svému by velmi rychle skončily, resp. by se dostaly na black list minimálně v civilizovaných zemích pod kuratelou FAA, EASA  apod. ...

+5/0
15.6.2015 8:35

R97o35b34i66n 52Ž73i38ž56k91a 2588904806476

V tom článku je to celkem jasné. Mají minimální POVINNÉ rezervy. Takže nelétají na hazard, ale podle předpisů. Těch pět minut bude pravděpodobně ještě rezerva nad povinné minimum. Pokud je to málo, je třeba změnit předpisy. Létat pod minimum Ryanair zkoušet rozhodně nebude, nejsou blbý.

+1/0
15.6.2015 10:46

J66a57k45u41b 60Š71a14f18a62n51d95a 7735147261981

Ta rezerva byla na 100% o hodně větší než na 5minut.

0/0
15.6.2015 8:34

J11a96k73u76b 39Š52a30f40a65n82d73a 7305247801371

Ještě tak napsat, jak zjistíte, že v letadle takové díly jsou. Protože u EasyJetu to určitě nezůstane.

0/0
15.6.2015 7:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.