Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J64a27n 44J62e89l79í57n52e91k 8513475622316

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0/0
15.6.2015 22:24
Foto

V93á66c43l32a67v 16N38ý20v64l97t

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0/0
16.6.2015 22:42

P95a51v49e22l 51S87ý43k42o58r37a 7347782247591

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

+2/0
15.6.2015 22:13


S85e40i82d25l 71P63e64t51r 1611571405244

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0/0
15.6.2015 8:26
Foto

V59á68c23l62a18v 79N95ý63v35l75t

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0/0
15.6.2015 8:49

J96a10k90u77b 84Š51a65f98a62n11d25a 7325427441831

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

+3/0
15.6.2015 7:30
Foto

V75á81c37l59a23v 36N76ý58v86l46t

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0/0
15.6.2015 9:10

V80i84k28t23o73r 20S11v95o77b59o85d60a 8452868662506

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

+3/0
15.6.2015 3:23

A69l79e55x71a93n68d60r 60K91o56s63t29k51a 8102248726404

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0/−1
15.6.2015 6:59

J64a57k73u17b 21Š26a29f40a14n28d69a 7735737841591

To je nesmysl. Na to by se velice rychle přišlo a je to velice závažný prohřešek.

+5/0
15.6.2015 7:29

A10l36e74x40a70n30d94r 21K14o71s51t79k50a 8502458846134

Aha, pardon, našel jsem si to. Nejedná se o EJ, ale Ryanair, další povedenou firmu. Létají s minimální (nebo pod minimální) rezervou a dokud jim to nespadne, tak se jim to vyplácí.

http://www.blisty.cz/art/69567.html

http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom

0/0
15.6.2015 8:01

J32a41k93u85b 52Š77a38f25a96n96d86a 7565437401601

Tak že pokud berou nařízené minimum tak to protizákonné není. Pokud berou méně, tak je a jak se zdá, přišli jim na to a budou potrestáni. Otázka je, jak moc.

+4/0
15.6.2015 8:08

A52l44e58x77a36n38d23r 40K37o82s43t45k90a 8302188356414

Pilot říkal, že mají rezervu na celých pět minut a následně si poměrně často musí vynucovat na letištích urychlené přijetí, protože by prostě dolétali.

0/0
15.6.2015 8:17

S76e88i32d33l 49P73e95t13r 1421461845764

A Máňa říkala, že je to směroplatný ...;-D

+7/0
15.6.2015 8:28

A27l81e88x74a53n92d93r 16K14o33s59t87k81a 8262598236644

Máňa může říkat co chce, ale jejich vlastní pilot asi ví o tom, s jakým množstvím paliva létá. A zdaleka nebyl jeden a zmiňovaný incident opravdu nebyl ani první ani poslední.

0/0
15.6.2015 8:29

S96e86i24d63l 50P64e23t32r 1351211665694

Plánovaní paliva na let je poměrně sofistikovaný proces svázaný dosti pevně předpisy.

Aerolinky, které by se je opakovaně snažily nějakým zásadním způsobem "optimalizovat" ku obrazu svému by velmi rychle skončily, resp. by se dostaly na black list minimálně v civilizovaných zemích pod kuratelou FAA, EASA  apod. ...

+5/0
15.6.2015 8:35

R55o13b87i48n 43Ž34i49ž95k60a 2238124356456

V tom článku je to celkem jasné. Mají minimální POVINNÉ rezervy. Takže nelétají na hazard, ale podle předpisů. Těch pět minut bude pravděpodobně ještě rezerva nad povinné minimum. Pokud je to málo, je třeba změnit předpisy. Létat pod minimum Ryanair zkoušet rozhodně nebude, nejsou blbý.

+1/0
15.6.2015 10:46

J66a33k95u38b 26Š45a49f46a25n59d29a 7355637621831

Ta rezerva byla na 100% o hodně větší než na 5minut.

0/0
15.6.2015 8:34

J12a59k88u51b 38Š91a81f97a48n30d22a 7705557341251

Ještě tak napsat, jak zjistíte, že v letadle takové díly jsou. Protože u EasyJetu to určitě nezůstane.

0/0
15.6.2015 7:31





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.