Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Místo lidí drony. Kontrolují, jestli nemáte v letadle díru

O vizuální kontrolu letadla se postarají drony, výcvik posádky proběhne ve virtuálním prostoru a náhradní díly okopírují pomocí 3D tiskárny. EasyJet se v jednom z hangárů milánského letiště Malpensa pochlubil technickými novinkami, kterými chce snížit provozní náklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a24n 24J79e75l39í83n42e11k 8493275512656

3D tisk kovu který se dnes používá je značně odlišný od 3D tisku plastu. Máte sypký materiál a ten se po vrstvách vytvrzuje laserem. Do letadel se už tak součástky i vyrábějí, dělají to například stroje conceptLaser. Předpokládám ale, že auto nikdy nic takového neviděl, jinak by tu nepsal tyto bláboly.

0/0
15.6.2015 22:24
Foto

V26á68c32l21a52v 89N66ý53v57l77t

Že jde o sypký materiál a přichycuje se laserem ve článku píšu, stačilo si jej přečíst. Že to dělá vrstvičku po vrstvičce a hlava se pohybuje podobně jako extruder pro PLA tisk, to je také pravda ...

0/0
16.6.2015 22:42

P67a11v76e61l 46S73ý51k96o65r22a 7627272247491

Ani mít nemohu. nemám létadlo. [>-]

+2/0
15.6.2015 22:13

S73e21i22d59l 93P25e64t47r 1251591305734

Teď ještě EJ bude muset zalobbovat aby se změnily  stohy  předpisů jen několika málo desítek národních leteckých autorit .. :-) 

A že by výrobci letadel a jejich dodavatelé se dobrovolně vzdali nemalé části svého byznysu je asi taky ze říše sci-fi ..

0/0
15.6.2015 8:26
Foto

V86á17c77l49a17v 96N53ý12v61l61t

Tisk interierovych dilu je jiz uplatnovana praxe, jakmile na novy dil certifikaci, tak jej montuji. Certifikacni autoritu ma AIS, ktery je vyrabi. U motorovych dilu schvalovani probiha.

0/0
15.6.2015 8:49

J60a88k19u30b 88Š88a33f35a11n78d53a 7725897781121

No nevím, pokud si výrobce dílů tyto i sám certifikuje a schvaluje...

+3/0
15.6.2015 7:30
Foto

V59á74c17l69a69v 57N74ý10v83l22t

Myslim, ze nedodrzeni platnych norem a predpisu by pro takovou firmu bylo likvidacni.

0/0
15.6.2015 9:10

V61i86k44t32o72r 93S87v48o94b66o48d68a 8252238152716

Zní to všechno hrozně cool a inovačně, ale osobně bych nevlezl do letadla, do kterého si náhradní díly vytiskla na koleni nízkonákladová aerolinka.

+3/0
15.6.2015 3:23

A17l88e60x25a22n16d92r 36K54o19s18t78k87a 8672718496244

Klid, spíš jim to spadne kvůli nedostatečné zásobě paliva. EJ je slavný tím, že mají rezervu na "celých" 5 minut letu. (Ovšem vizuální kontrola nepřístupných míst dronem zní docela rozumně.)

0/−1
15.6.2015 6:59

J63a49k29u18b 22Š95a16f46a82n39d62a 7885527811791

To je nesmysl. Na to by se velice rychle přišlo a je to velice závažný prohřešek.

+5/0
15.6.2015 7:29

A22l26e50x22a71n80d81r 53K85o75s52t87k30a 8652398616334

Aha, pardon, našel jsem si to. Nejedná se o EJ, ale Ryanair, další povedenou firmu. Létají s minimální (nebo pod minimální) rezervou a dokud jim to nespadne, tak se jim to vyplácí.

http://www.blisty.cz/art/69567.html

http://cestovani.idnes.cz/urady-vysetruji-ryanair-0xi-/kolem-sveta.aspx?c=A120920_094800_kolem-sveta_tom

0/0
15.6.2015 8:01

J61a89k36u73b 98Š75a27f93a75n85d42a 7465377951431

Tak že pokud berou nařízené minimum tak to protizákonné není. Pokud berou méně, tak je a jak se zdá, přišli jim na to a budou potrestáni. Otázka je, jak moc.

+4/0
15.6.2015 8:08

A80l94e96x36a42n83d89r 55K87o43s26t19k19a 8392868716574

Pilot říkal, že mají rezervu na celých pět minut a následně si poměrně často musí vynucovat na letištích urychlené přijetí, protože by prostě dolétali.

0/0
15.6.2015 8:17

S15e93i81d23l 21P97e77t45r 1541251455474

A Máňa říkala, že je to směroplatný ...;-D

+7/0
15.6.2015 8:28

A63l39e87x19a71n20d55r 98K73o61s14t84k42a 8902858636284

Máňa může říkat co chce, ale jejich vlastní pilot asi ví o tom, s jakým množstvím paliva létá. A zdaleka nebyl jeden a zmiňovaný incident opravdu nebyl ani první ani poslední.

0/0
15.6.2015 8:29

S26e40i40d27l 11P88e97t79r 1501171875634

Plánovaní paliva na let je poměrně sofistikovaný proces svázaný dosti pevně předpisy.

Aerolinky, které by se je opakovaně snažily nějakým zásadním způsobem "optimalizovat" ku obrazu svému by velmi rychle skončily, resp. by se dostaly na black list minimálně v civilizovaných zemích pod kuratelou FAA, EASA  apod. ...

+5/0
15.6.2015 8:35

R32o37b90i81n 35Ž38i40ž76k27a 2538334536406

V tom článku je to celkem jasné. Mají minimální POVINNÉ rezervy. Takže nelétají na hazard, ale podle předpisů. Těch pět minut bude pravděpodobně ještě rezerva nad povinné minimum. Pokud je to málo, je třeba změnit předpisy. Létat pod minimum Ryanair zkoušet rozhodně nebude, nejsou blbý.

+1/0
15.6.2015 10:46

J74a62k64u22b 31Š10a96f94a47n36d80a 7255697721571

Ta rezerva byla na 100% o hodně větší než na 5minut.

0/0
15.6.2015 8:34

J61a79k40u43b 38Š54a49f18a72n20d78a 7365727411281

Ještě tak napsat, jak zjistíte, že v letadle takové díly jsou. Protože u EasyJetu to určitě nezůstane.

0/0
15.6.2015 7:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.