- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jenom pro doplnění, koncem 60tých let vyšel v časopise Letectví a kosmonautika článek, ve kterém se uvažovalo o možném nástupci "tůček" kromě Caravelle ještě o britské BAC 1-11 a americké DC-9. Vše vyřešil rok 68.
Ano, těch nabízených typů bylo více a právě Caravelle Super B z nich vycházel nejvýhodněji, viz. okaz na planes.cz na konci článku.
Škoda, že v článku není, jak a proč firma skončila. Jinak moc pěkný článek.
nejsem si jisty na 100%, ale myslim ze se to vsechno postupne pretransformovalo v subjekty ktere vplynuly do dnesniho Airbusu
Caravelle byla skvělá pro kratší a střední tratě, vč. ekonomiky provozu.
VC 10 byl v Praze kvůli jednání o jeho pořízení pro ČSA předváděn jak na zemi, tak i ve vzduchu a letu se zůčastnili zástupci MD i ČSA. Britové pro ně uvedli i dokumnt. film o vývoji i výrobě tohoto letounu. Některé technologic. postupy i konstrukce byly v té době naprosto unikátní.
Milovníci tepelně upravených plžů ... (budou to asi frantíci)
Autor se asi najedl vtipné kaše.
Článek je ale zajímavý.
Tak zrovna tuhle glosu považuji za hezké odlehčení informačně bohatého článku .