Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video dreamlineru, jak startuje jako raketa, je jen optický klam

Nejen na českém internetu budí video s „kolmo startujícím“ Boeingem Dreamliner obdivné mručení. Ne, že by nebylo efektně natočené, ale z pohledu odborníka se v něm neděje zas tak něco moc zvláštního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M26i58c82h36a43l 96T44o72m84i82n97s69k82ý 9781945187694

Kamera s větší ohniskovou vzdáleností je jakákoliv kamera v jakémkoliv mobilním telefonu.

0/0
22.6.2015 17:06

K27a92r68e39l 14H82o95r60á42k 2888589433463

Jakou emisní třídu splňuje?

0/0
21.6.2015 11:13

P39e81t15r 85N53ě58m30e91c 4770263230657

O rok předtím to skoro kolmo bylo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918

0/0
19.6.2015 20:21

K37a54r91e98l 69L72o21p58a51t43a 8426897281427

No tak to je fakt zázrak, že letadlo, které je dimenzováno na +-250 lidí a jejich zavazadla má dost výkonu. Už jste někdo na dálnici potkal samotný tahač co to valí 150km/h?

0/0
17.6.2015 15:10

J61o32s92e53f 48H11á36j55e10k 6928820399292

...tahače mají omezovač rychlosti, ale jinak by to, díky jejich výkonu, rozhodně problém nebyl...:-)

+2/0
18.6.2015 8:25

J73i26ř91í 10Č79a12p12e58k 9900962899698

ale na stejne efektni kolme pristani si frajer asi netrouf..., srab

+2/−1
17.6.2015 13:31

M77i98c90h12a95l 90H85o52r90s36k37y 2472386256860

;-Dvíte že v rose 1955 dělal řízek roll barrels se 707?  tomu se říká akrobacie:-P

nevim jestli tohle ještě někdo dokázal najdete to na you tube;-D

+2/0
17.6.2015 13:00

J20o36s61e18f 68K50a97r94f66í50k 7632395876690

Psali o tom také zde :-)

http://technet.idnes.cz/boeing-dash-eighty-60-let-0sg-/tec_technika.aspx?c=A140714_130343_tec_technika_kuz

+2/0
17.6.2015 15:22

M51i64c41h32a75l 49H19o33r58s18k16y 2402476916460

dík za článek:-P

0/0
17.6.2015 15:46

M77a62r83t92i91n 75R96y81c37h49t71e81r 3416501

"V praxi uvedený manévr probíhá asi takto: motory na plný vzletový výkon, po nezbytných úkonech uvolnění brzd,"

nevim jake ukony ma autor na mysli, ale zde se neprovadi zadne nezbytne ukony, pouze check hodnot motoru; pro dalsi ukony s full forward tahem na brzdach neni prostor, postup je TAKEOFF -- THRUST SET -- CHECK a uvolneni brzd

0/0
17.6.2015 11:48

J47o65s13e26f 11K36a93r14f71í88k 7162625606270

Jen tak pro zajímavost, jaké povolení je potřeba aby se dalo za letu natáčet na palubě? Jsou nějaké testy na bezdrátové mikrofony a kamery, že neovlivní palubní přístroje?

0/−1
17.6.2015 9:17

D54a77n31i57e60l 26Š14e65v70č47í22k 7716680369918

Palubní přístroje jsou dneska tak zabezpečené a odstíněné proti běžnému komerčnímu šumu, že si klidně můžete zapnout svou vlastní mikrovlnku.

+1/0
17.6.2015 11:29

J60o92s17e68f 84K92a14r89f39í21k 7972425166720

Co vy víte jaký já jsem kutil a jak mám výkonnou mikrovlnku;-D;-)

0/0
17.6.2015 15:23

M77a39r41t57i51n 14Š16t91ě20p64á37n83e76k 3287903533411

Asi tak, hlavni vec na tom videu je jak je natocene. Nicmene, je to opravdu pekne a to manevrovani mi dalo pripomenout, ze jsou to opravdu letadla, ktera umi manevrovat a ne autobusy, jak to posledni dobou vypada.

+2/−1
17.6.2015 9:10

M98i11c53h77a81l 46M77o67u22c63h47a 9208589283204

Ok, takže strmý start je dílem správně umístěné kamery a vzdušná akrobacie spočívá v "kývání" letadla ze strany na stranu... Ale klikl jsem na to, takže titulek účel splnil ;-D

+1/0
17.6.2015 9:05

A40n87t41o15n63i30n 63B30l98a49z37e79k 4838182737231

Mel jsem sanci letet z B-787. Krasny zazitek. Tvar kridel mne upoutal nejvic.R^

+1/0
17.6.2015 9:02

A46n96t21o95n87i37n 90B40l61a73z44e86k 4668942437901

s B787

0/0
17.6.2015 9:03

V54á95c95l44a22v 36J33o76n77á11š 8132493112613

Vyletěl jsi z B 787 ?

0/0
17.6.2015 15:11

A68n92t98o27n49i97n 61B40l82a49z56e78k 4418292427961

Jsem to opravil ty datle!;-D

0/0
21.6.2015 9:33

J34o65s57e82f 82K87a72r60f85í23k 7302425936830

Móc hezké :-))) Ještě to mohl hodit na záda.

A taky pěkně vypadá kiss and right, tedy "šktrnout" o dráhu aby se zakouřilo od pneumatik a pak plný plyn a zase pěkně nahoru :-)

Každopádně krásné letadlo;-)

+2/0
17.6.2015 8:33

J86a88n 77F91o79r44g69á26č 7964801600703

Krásné letadloR^

+2/0
17.6.2015 5:31

K56a48r65e80l 17E89r79b53e44n 1558659274739

Ted to bylo vidět v TV ze zadu a trochu z boku a musím říct, že to dal opravdu skoro kolmo. Jestli mu chybělo 10 stupňů, tak to je moc.

+2/0
16.6.2015 22:39

V95l42a23d14i29m64í66r 55B94e59n77e86š 2602835724793

Ty tuny "dronových" videí už začínají být poněkud nudné, dělá to každý a všude, už je toho moc.

+1/0
16.6.2015 20:47

O37n84d95ř22e36j 48Č17a79p77k32a 6501881583384

Boeing točí z druhého letadla, měli na to nějaký malý soukromý tryskáč s podvěšenou kamerou... hodí se to nejen na propagační videa, ale i na dokumentaci při letových zkouškách.

0/0
16.6.2015 23:11

E31m70i14l 95M47i31n65á96ř 7410239159757

Mě se stejně dreamliner líbí, i když je to optický klam. Kdyby dali piloti výkrut nebo aspoň souvrat, když už to měli kolmo vzhůru! To by byla paráda!

0/0
16.6.2015 19:40
Foto

S95t70a77n29i32s27l98a26v 59T58e53s90a34ř 9887624442804

Kolmo to nedá, ale video se povedlo. Holt když se to umí s kamerou... ;-)

+8/0
16.6.2015 18:33

M78a75r17t26i73n 87V73o90k23o62u17n 9828943713906

no mozna ze uplne kolmo to nebylo, ale bylo to hodne strme, tipuji 80 stupnu

0/0
17.6.2015 9:15

P45e39t77r 38M59a54r15e50č72e98k 1793761799788

Toho amíci nadělají s tou jejich dreamplečkou . :-)

+1/0
16.6.2015 18:30

P16a84v86e84l 27J64o15n87á12š 5181965869165

Dovolil bych si tipnout, že vzhledem k předváděcímu letu bylo natankováno nepříliš paliva a vzhledem k zřejmě neexistujícímu nákladu to letadlo šlo poněkud strměji, než je při běžných komerčních letech běžné. Těžko kolmo, ale strměji než obvykle asi ano. Nakonec co bychom neudělali pro televizi, že?:-)

+6/0
16.6.2015 16:57

V69l20a25d30i87s67l17a61v 56A59d12a88m74e37c 2135188461958

Určitě měli v kabině vak naplněný Héliem. ;-D

0/0
16.6.2015 20:19

J18a93n 83U38l74r31i64c40h 7650123438318

Rozumím tomu dobře, že to letadlo, třeba i plné lidí a paliva umí odstartovat s jedním motorem?

+5/0
16.6.2015 15:24
Foto

J80a50n 53K83u94ž35n51í21k

Rozumíte.

+16/0
16.6.2015 15:27

P22e68t28r 32T55y81č96k19a 6895612969512

To umí každé letadlo co má dva motory.

+3/−1
16.6.2015 15:36

L15a98d13a 13N76o94v87a59k 4882313647

akorát nesmí mít zataženou ručku...

+5/0
16.6.2015 16:17

S73t39a74n19i58s14l78a12v 60M96o34k36r89ý 8707372556772

Nebo zpetny tah...

0/0
16.6.2015 16:43

M22a74r78t68i60n 38R31y77c47h75t88e17r 3746621

zpetny tah?? co to je??  myslite obracec tahu - Thrust reversal

0/−1
17.6.2015 11:25

J88a56r94o87s56l46a32v 91T40a86c10h10o26v77s19k41y 2752300264750

A proc nesmi ? Po odlepeni od zeme se kola tocit nemusi.

0/0
16.6.2015 16:47
Foto

P83a20v62e14l 44K18a96s70í81k24, 71T37e97c17h76n41e12t23.89c33z

Ale pomůže to, ne ani tak s rychlostí jako s bezpečností.

+1/0
16.6.2015 18:06

R84a80d87e77k 67M43a59t22ě45j71k54a 8727413899512

A aby se odlepil od země, tak se musí rozjet a tomu "ručka" asi moc nepomůže :-)

0/0
16.6.2015 19:01

J35a52n 59K78a58r75e50l 76N67o59v12a91k 5486464178286

tak v rusku to zkouseli s hokejistama na palube :(

0/0
16.6.2015 19:35

K84a96r41e93l 95N42o94v69o83t95n61y 2981365519390

Predpokladam, ze mozna ne uplne od nuly, ale pokud uz je to letadlo rozjete a ma vetsi rychlost nez aby dokazalo bezpecne zastavit, tak pokud za timto bodem vypadne jeden motor, dokaze se letadlo bezpecne odlepit od zeme, vzletout, otocit se a pristat i s tim jednim. Jinak by se asi za normalnich okolnosti pilot s jednim motorem o vzlet vubec nepokousel, nebo by se snazil zastavit, pokud ma pred sebou dost mista. 

Ale hadam, ze s dostatecne dlouhou drahou by asi v pripade nutnosti dokazal vzletnout i od nuly...

0/0
17.6.2015 10:53

M47a56r81t34i80n 32R63y24c81h17t22e38r 3756751

od toho je V1

nasledujici postup po V1 je ROTATE -- POSITIVE RATE -- GEAR UP -- ACCELERATION ALTITUDE -- FLAPS UP

v pripade zavady motoru pred V1 je postup ABORT

+1/0
17.6.2015 11:34

L94u23d14v26í85k 57G41a47j92d19o40š82í74k 2825963754232

"...V praxi by podobný manévr (profil letu) zvládly i jiné typy letounů, pokud mají definovanou takzvanou stejnou letovou obálku..."

.

A právě o to jde. Tenhle manévr předvádí, jakou má letadlo letovou obálku. :-)

+8/0
16.6.2015 15:13

L35a38d21a 54N19o24v65a83k 4632703247

mně to nevadí, že je to klam... Stejně dám při koupi přednost Boeingu před Airbusem...

+8/0
16.6.2015 14:58

P33e80t67r 65M28u73n70z90a45r 1225781209916

Tak ani ty vyhrané 2,5mld Vám nebudou stačit. Leda, že by jste měl další miliardu v slamníku.

+5/0
16.6.2015 15:04

P53e47t51r 51F15r49ý66d47e68k 7819831269303

A kolik Boeingu uz jsi koupil?

0/0
16.6.2015 19:40

L65a80d57a 30N61o25v42a17k 4662353527

zatim šetřim..

+5/0
17.6.2015 2:29

J21o18s14e90f 61H62á43j24e45k 6678170679722

...když se dá udělat B 707 suďák, tak proč ne příště VTOL?:-)

+4/0
16.6.2015 14:23

P59e44t96r 32N55ě50m95e50c 4455612922237

pokud není video z boku, tak těžko se zjištuje pod jakým úhlem letadlo vlastně stoupá

+7/0
16.6.2015 14:11

M70i82c96h46a12l 35N28o93v40á42k 1104577152844

A lze předpokládat, že když video z boku není, je k tomu důvod ;-) Přesně kvůli tomu jsem je už při prvním shlédnutí podezříval, že si to tvrzení trochu přibarvili.

+14/0
16.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.