Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Video dreamlineru, jak startuje jako raketa, je jen optický klam

Nejen na českém internetu budí video s „kolmo startujícím“ Boeingem Dreamliner obdivné mručení. Ne, že by nebylo efektně natočené, ale z pohledu odborníka se v něm neděje zas tak něco moc zvláštního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M64i69c97h68a15l 15T28o72m90i66n74s41k74ý 9691185167774

Kamera s větší ohniskovou vzdáleností je jakákoliv kamera v jakémkoliv mobilním telefonu.

0/0
22.6.2015 17:06

K68a39r68e69l 31H58o12r66á85k 2468239243703

Jakou emisní třídu splňuje?

0/0
21.6.2015 11:13

P88e45t72r 92N86ě20m80e41c 4730723220847

O rok předtím to skoro kolmo bylo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918

0/0
19.6.2015 20:21

K70a47r74e28l 59L36o20p11a66t50a 8676417541497

No tak to je fakt zázrak, že letadlo, které je dimenzováno na +-250 lidí a jejich zavazadla má dost výkonu. Už jste někdo na dálnici potkal samotný tahač co to valí 150km/h?

0/0
17.6.2015 15:10

J97o18s32e41f 22H40á62j19e35k 6118680629842

...tahače mají omezovač rychlosti, ale jinak by to, díky jejich výkonu, rozhodně problém nebyl...:-)

+2/0
18.6.2015 8:25

J47i67ř13í 49Č78a42p58e30k 9910602989538

ale na stejne efektni kolme pristani si frajer asi netrouf..., srab

+2/−1
17.6.2015 13:31

M90i72c26h62a65l 14H60o62r34s10k55y 2402146206370

;-Dvíte že v rose 1955 dělal řízek roll barrels se 707?  tomu se říká akrobacie:-P

nevim jestli tohle ještě někdo dokázal najdete to na you tube;-D

+2/0
17.6.2015 13:00

J47o12s43e34f 48K26a76r89f19í16k 7512245506810

Psali o tom také zde :-)

http://technet.idnes.cz/boeing-dash-eighty-60-let-0sg-/tec_technika.aspx?c=A140714_130343_tec_technika_kuz

+2/0
17.6.2015 15:22

M33i44c51h28a80l 58H15o61r63s94k96y 2582346466440

dík za článek:-P

0/0
17.6.2015 15:46

M33a77r10t62i65n 68R21y85c18h83t12e19r 3486801

"V praxi uvedený manévr probíhá asi takto: motory na plný vzletový výkon, po nezbytných úkonech uvolnění brzd,"

nevim jake ukony ma autor na mysli, ale zde se neprovadi zadne nezbytne ukony, pouze check hodnot motoru; pro dalsi ukony s full forward tahem na brzdach neni prostor, postup je TAKEOFF -- THRUST SET -- CHECK a uvolneni brzd

0/0
17.6.2015 11:48

J20o47s32e11f 56K71a46r59f42í54k 7842895126770

Jen tak pro zajímavost, jaké povolení je potřeba aby se dalo za letu natáčet na palubě? Jsou nějaké testy na bezdrátové mikrofony a kamery, že neovlivní palubní přístroje?

0/−1
17.6.2015 9:17

D65a34n85i60e17l 77Š32e96v66č21í41k 7436520339148

Palubní přístroje jsou dneska tak zabezpečené a odstíněné proti běžnému komerčnímu šumu, že si klidně můžete zapnout svou vlastní mikrovlnku.

+1/0
17.6.2015 11:29

J94o78s12e42f 25K13a61r51f73í43k 7432665676520

Co vy víte jaký já jsem kutil a jak mám výkonnou mikrovlnku;-D;-)

0/0
17.6.2015 15:23

M23a11r57t89i87n 88Š50t72ě70p74á94n56e16k 3517533983231

Asi tak, hlavni vec na tom videu je jak je natocene. Nicmene, je to opravdu pekne a to manevrovani mi dalo pripomenout, ze jsou to opravdu letadla, ktera umi manevrovat a ne autobusy, jak to posledni dobou vypada.

+2/−1
17.6.2015 9:10

M56i42c97h90a80l 50M55o45u20c22h20a 9848139263884

Ok, takže strmý start je dílem správně umístěné kamery a vzdušná akrobacie spočívá v "kývání" letadla ze strany na stranu... Ale klikl jsem na to, takže titulek účel splnil ;-D

+1/0
17.6.2015 9:05

A43n55t93o49n65i47n 94B27l61a51z79e87k 4858812147691

Mel jsem sanci letet z B-787. Krasny zazitek. Tvar kridel mne upoutal nejvic.R^

+1/0
17.6.2015 9:02

A32n87t97o55n54i42n 38B97l40a11z54e42k 4568322157371

s B787

0/0
17.6.2015 9:03

V10á39c53l98a72v 20J37o74n38á38š 8312583622573

Vyletěl jsi z B 787 ?

0/0
17.6.2015 15:11

A88n64t79o81n86i71n 25B44l11a98z70e43k 4378472657721

Jsem to opravil ty datle!;-D

0/0
21.6.2015 9:33

J60o21s53e75f 47K20a69r39f18í89k 7742595506350

Móc hezké :-))) Ještě to mohl hodit na záda.

A taky pěkně vypadá kiss and right, tedy "šktrnout" o dráhu aby se zakouřilo od pneumatik a pak plný plyn a zase pěkně nahoru :-)

Každopádně krásné letadlo;-)

+2/0
17.6.2015 8:33

J24a65n 53F43o84r87g77á89č 7434661900303

Krásné letadloR^

+2/0
17.6.2015 5:31

K65a47r13e98l 80E41r75b20e44n 1888909854369

Ted to bylo vidět v TV ze zadu a trochu z boku a musím říct, že to dal opravdu skoro kolmo. Jestli mu chybělo 10 stupňů, tak to je moc.

+2/0
16.6.2015 22:39

V46l90a20d10i53m28í88r 77B64e74n85e29š 2122325404863

Ty tuny "dronových" videí už začínají být poněkud nudné, dělá to každý a všude, už je toho moc.

+1/0
16.6.2015 20:47

O44n84d59ř53e91j 24Č36a39p75k62a 6881511413384

Boeing točí z druhého letadla, měli na to nějaký malý soukromý tryskáč s podvěšenou kamerou... hodí se to nejen na propagační videa, ale i na dokumentaci při letových zkouškách.

0/0
16.6.2015 23:11

E97m45i11l 50M82i91n83á14ř 7460209599357

Mě se stejně dreamliner líbí, i když je to optický klam. Kdyby dali piloti výkrut nebo aspoň souvrat, když už to měli kolmo vzhůru! To by byla paráda!

0/0
16.6.2015 19:40
Foto

S60t67a23n30i86s83l94a17v 59T25e32s47a79ř 9157614212634

Kolmo to nedá, ale video se povedlo. Holt když se to umí s kamerou... ;-)

+8/0
16.6.2015 18:33

M52a76r16t84i80n 69V48o18k51o95u78n 9288303633716

no mozna ze uplne kolmo to nebylo, ale bylo to hodne strme, tipuji 80 stupnu

0/0
17.6.2015 9:15

P68e95t16r 75M24a53r25e18č45e78k 1263431929348

Toho amíci nadělají s tou jejich dreamplečkou . :-)

+1/0
16.6.2015 18:30

P44a97v20e23l 65J37o68n63á55š 5411465599575

Dovolil bych si tipnout, že vzhledem k předváděcímu letu bylo natankováno nepříliš paliva a vzhledem k zřejmě neexistujícímu nákladu to letadlo šlo poněkud strměji, než je při běžných komerčních letech běžné. Těžko kolmo, ale strměji než obvykle asi ano. Nakonec co bychom neudělali pro televizi, že?:-)

+6/0
16.6.2015 16:57

V27l87a87d41i44s71l16a38v 43A36d45a76m70e28c 2415178731668

Určitě měli v kabině vak naplněný Héliem. ;-D

0/0
16.6.2015 20:19

J14a21n 49U87l49r47i80c70h 7150543808178

Rozumím tomu dobře, že to letadlo, třeba i plné lidí a paliva umí odstartovat s jedním motorem?

+5/0
16.6.2015 15:24
Foto

J74a40n 52K46u86ž74n19í42k

Rozumíte.

+16/0
16.6.2015 15:27

P48e72t74r 91T36y33č52k19a 6545872809232

To umí každé letadlo co má dva motory.

+3/−1
16.6.2015 15:36

L18a60d75a 53N13o46v80a23k 4102913347

akorát nesmí mít zataženou ručku...

+5/0
16.6.2015 16:17

S28t63a34n92i95s14l94a36v 15M83o30k57r59ý 8327682736412

Nebo zpetny tah...

0/0
16.6.2015 16:43

M85a15r27t11i17n 10R92y74c48h27t27e33r 3496251

zpetny tah?? co to je??  myslite obracec tahu - Thrust reversal

0/−1
17.6.2015 11:25

J46a44r77o48s85l52a12v 94T58a31c28h16o81v31s54k57y 2512940454860

A proc nesmi ? Po odlepeni od zeme se kola tocit nemusi.

0/0
16.6.2015 16:47
Foto

P48a61v74e17l 94K24a19s56í61k36, 56T49e62c81h35n98e38t13.61c90z

Ale pomůže to, ne ani tak s rychlostí jako s bezpečností.

+1/0
16.6.2015 18:06

R19a41d56e74k 16M71a23t54ě23j73k20a 8317193399672

A aby se odlepil od země, tak se musí rozjet a tomu "ručka" asi moc nepomůže :-)

0/0
16.6.2015 19:01

J83a18n 30K97a33r69e75l 95N30o27v66a25k 5716894978826

tak v rusku to zkouseli s hokejistama na palube :(

0/0
16.6.2015 19:35

K45a33r32e41l 35N87o63v84o85t83n50y 2711525159570

Predpokladam, ze mozna ne uplne od nuly, ale pokud uz je to letadlo rozjete a ma vetsi rychlost nez aby dokazalo bezpecne zastavit, tak pokud za timto bodem vypadne jeden motor, dokaze se letadlo bezpecne odlepit od zeme, vzletout, otocit se a pristat i s tim jednim. Jinak by se asi za normalnich okolnosti pilot s jednim motorem o vzlet vubec nepokousel, nebo by se snazil zastavit, pokud ma pred sebou dost mista. 

Ale hadam, ze s dostatecne dlouhou drahou by asi v pripade nutnosti dokazal vzletnout i od nuly...

0/0
17.6.2015 10:53

M25a91r15t39i77n 21R46y46c29h29t42e73r 3396811

od toho je V1

nasledujici postup po V1 je ROTATE -- POSITIVE RATE -- GEAR UP -- ACCELERATION ALTITUDE -- FLAPS UP

v pripade zavady motoru pred V1 je postup ABORT

+1/0
17.6.2015 11:34

L34u52d62v84í50k 21G10a77j37d48o60š94í54k 2415503424742

"...V praxi by podobný manévr (profil letu) zvládly i jiné typy letounů, pokud mají definovanou takzvanou stejnou letovou obálku..."

.

A právě o to jde. Tenhle manévr předvádí, jakou má letadlo letovou obálku. :-)

+8/0
16.6.2015 15:13

L82a37d69a 22N68o39v25a50k 4762713187

mně to nevadí, že je to klam... Stejně dám při koupi přednost Boeingu před Airbusem...

+8/0
16.6.2015 14:58

P30e75t96r 96M69u29n56z80a86r 1845391439636

Tak ani ty vyhrané 2,5mld Vám nebudou stačit. Leda, že by jste měl další miliardu v slamníku.

+5/0
16.6.2015 15:04

P89e69t96r 98F13r93ý33d58e78k 7649791289793

A kolik Boeingu uz jsi koupil?

0/0
16.6.2015 19:40

L48a13d76a 65N86o80v90a52k 4952503637

zatim šetřim..

+5/0
17.6.2015 2:29

J30o60s89e50f 80H45á74j79e43k 6458630889742

...když se dá udělat B 707 suďák, tak proč ne příště VTOL?:-)

+4/0
16.6.2015 14:23

P45e31t95r 33N14ě53m20e19c 4265782762597

pokud není video z boku, tak těžko se zjištuje pod jakým úhlem letadlo vlastně stoupá

+7/0
16.6.2015 14:11

M39i33c63h78a52l 23N19o33v32á29k 1694577682684

A lze předpokládat, že když video z boku není, je k tomu důvod ;-) Přesně kvůli tomu jsem je už při prvním shlédnutí podezříval, že si to tvrzení trochu přibarvili.

+14/0
16.6.2015 14:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.