Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Video dreamlineru, jak startuje jako raketa, je jen optický klam

Nejen na českém internetu budí video s „kolmo startujícím“ Boeingem Dreamliner obdivné mručení. Ne, že by nebylo efektně natočené, ale z pohledu odborníka se v něm neděje zas tak něco moc zvláštního.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i81c64h25a34l 94T13o66m88i80n47s98k51ý 9211485307884

Kamera s větší ohniskovou vzdáleností je jakákoliv kamera v jakémkoliv mobilním telefonu.

0/0
22.6.2015 17:06

K49a60r28e78l 43H27o10r73á74k 2168649203403

Jakou emisní třídu splňuje?

0/0
21.6.2015 11:13

P94e75t11r 13N95ě74m53e75c 4980633400707

O rok předtím to skoro kolmo bylo :-)

https://www.youtube.com/watch?v=GZRKm6PG918

0/0
19.6.2015 20:21


K69a25r62e11l 34L22o37p52a85t54a 8786427221327

No tak to je fakt zázrak, že letadlo, které je dimenzováno na +-250 lidí a jejich zavazadla má dost výkonu. Už jste někdo na dálnici potkal samotný tahač co to valí 150km/h?

0/0
17.6.2015 15:10

J63o84s81e17f 94H38á90j82e26k 6378680559442

...tahače mají omezovač rychlosti, ale jinak by to, díky jejich výkonu, rozhodně problém nebyl...:-)

+2/0
18.6.2015 8:25

J46i27ř91í 73Č17a52p79e79k 9850392149588

ale na stejne efektni kolme pristani si frajer asi netrouf..., srab

+2/−1
17.6.2015 13:31

M27i67c33h24a57l 26H42o40r53s45k77y 2572636736860

;-Dvíte že v rose 1955 dělal řízek roll barrels se 707?  tomu se říká akrobacie:-P

nevim jestli tohle ještě někdo dokázal najdete to na you tube;-D

+2/0
17.6.2015 13:00

J27o17s84e67f 95K50a18r61f50í48k 7242215156120

Psali o tom také zde :-)

http://technet.idnes.cz/boeing-dash-eighty-60-let-0sg-/tec_technika.aspx?c=A140714_130343_tec_technika_kuz

+2/0
17.6.2015 15:22

M30i65c34h41a39l 62H51o51r87s21k31y 2682746406760

dík za článek:-P

0/0
17.6.2015 15:46

M98a44r11t37i75n 39R71y81c45h77t42e98r 3366731

"V praxi uvedený manévr probíhá asi takto: motory na plný vzletový výkon, po nezbytných úkonech uvolnění brzd,"

nevim jake ukony ma autor na mysli, ale zde se neprovadi zadne nezbytne ukony, pouze check hodnot motoru; pro dalsi ukony s full forward tahem na brzdach neni prostor, postup je TAKEOFF -- THRUST SET -- CHECK a uvolneni brzd

0/0
17.6.2015 11:48

J49o64s90e90f 38K34a72r55f42í18k 7622395876540

Jen tak pro zajímavost, jaké povolení je potřeba aby se dalo za letu natáčet na palubě? Jsou nějaké testy na bezdrátové mikrofony a kamery, že neovlivní palubní přístroje?

0/−1
17.6.2015 9:17

D43a26n18i39e85l 92Š75e17v47č21í70k 7106910889938

Palubní přístroje jsou dneska tak zabezpečené a odstíněné proti běžnému komerčnímu šumu, že si klidně můžete zapnout svou vlastní mikrovlnku.

+1/0
17.6.2015 11:29

J69o56s26e72f 18K87a83r57f28í19k 7492845696190

Co vy víte jaký já jsem kutil a jak mám výkonnou mikrovlnku;-D;-)

0/0
17.6.2015 15:23

M38a81r42t31i18n 52Š56t33ě97p82á28n44e62k 3717253823901

Asi tak, hlavni vec na tom videu je jak je natocene. Nicmene, je to opravdu pekne a to manevrovani mi dalo pripomenout, ze jsou to opravdu letadla, ktera umi manevrovat a ne autobusy, jak to posledni dobou vypada.

+2/−1
17.6.2015 9:10

M22i12c55h50a28l 68M68o41u37c69h17a 9298549383734

Ok, takže strmý start je dílem správně umístěné kamery a vzdušná akrobacie spočívá v "kývání" letadla ze strany na stranu... Ale klikl jsem na to, takže titulek účel splnil ;-D

+1/0
17.6.2015 9:05

A67n61t51o60n70i20n 56B72l60a14z69e49k 4208152657231

Mel jsem sanci letet z B-787. Krasny zazitek. Tvar kridel mne upoutal nejvic.R^

+1/0
17.6.2015 9:02

A64n47t34o12n77i96n 36B35l91a12z49e82k 4258942377741

s B787

0/0
17.6.2015 9:03

V98á88c34l96a59v 25J39o69n51á83š 8392713952183

Vyletěl jsi z B 787 ?

0/0
17.6.2015 15:11

A36n67t30o96n23i87n 25B18l27a43z59e72k 4628442837641

Jsem to opravil ty datle!;-D

0/0
21.6.2015 9:33

J54o66s36e58f 16K23a71r24f11í38k 7512785696230

Móc hezké :-))) Ještě to mohl hodit na záda.

A taky pěkně vypadá kiss and right, tedy "šktrnout" o dráhu aby se zakouřilo od pneumatik a pak plný plyn a zase pěkně nahoru :-)

Každopádně krásné letadlo;-)

+2/0
17.6.2015 8:33

J70a44n 70F34o38r48g43á45č 7324121940513

Krásné letadloR^

+2/0
17.6.2015 5:31

K49a11r23e79l 95E69r43b37e10n 1228599634319

Ted to bylo vidět v TV ze zadu a trochu z boku a musím říct, že to dal opravdu skoro kolmo. Jestli mu chybělo 10 stupňů, tak to je moc.

+2/0
16.6.2015 22:39

V73l42a91d48i52m72í46r 18B24e22n57e21š 2442625144503

Ty tuny "dronových" videí už začínají být poněkud nudné, dělá to každý a všude, už je toho moc.

+1/0
16.6.2015 20:47

O61n52d70ř64e65j 80Č22a13p96k34a 6971361883634

Boeing točí z druhého letadla, měli na to nějaký malý soukromý tryskáč s podvěšenou kamerou... hodí se to nejen na propagační videa, ale i na dokumentaci při letových zkouškách.

0/0
16.6.2015 23:11

E37m17i69l 22M77i84n22á70ř 7880199569977

Mě se stejně dreamliner líbí, i když je to optický klam. Kdyby dali piloti výkrut nebo aspoň souvrat, když už to měli kolmo vzhůru! To by byla paráda!

0/0
16.6.2015 19:40
Foto

S64t15a64n83i21s32l91a47v 17T19e11s77a12ř 9777364662394

Kolmo to nedá, ale video se povedlo. Holt když se to umí s kamerou... ;-)

+8/0
16.6.2015 18:33

M68a49r82t26i84n 67V56o17k55o44u37n 9828673583926

no mozna ze uplne kolmo to nebylo, ale bylo to hodne strme, tipuji 80 stupnu

0/0
17.6.2015 9:15

P75e70t65r 14M30a69r91e70č15e51k 1143241329158

Toho amíci nadělají s tou jejich dreamplečkou . :-)

+1/0
16.6.2015 18:30

P68a82v44e67l 21J82o88n68á17š 5241315479975

Dovolil bych si tipnout, že vzhledem k předváděcímu letu bylo natankováno nepříliš paliva a vzhledem k zřejmě neexistujícímu nákladu to letadlo šlo poněkud strměji, než je při běžných komerčních letech běžné. Těžko kolmo, ale strměji než obvykle asi ano. Nakonec co bychom neudělali pro televizi, že?:-)

+6/0
16.6.2015 16:57

V53l75a84d90i72s80l27a19v 53A83d59a94m73e63c 2295238341248

Určitě měli v kabině vak naplněný Héliem. ;-D

0/0
16.6.2015 20:19

J62a14n 12U41l21r32i24c84h 7230353648878

Rozumím tomu dobře, že to letadlo, třeba i plné lidí a paliva umí odstartovat s jedním motorem?

+5/0
16.6.2015 15:24
Foto

J75a45n 23K55u70ž32n16í97k

Rozumíte.

+16/0
16.6.2015 15:27

P38e39t41r 41T86y64č34k23a 6375332939932

To umí každé letadlo co má dva motory.

+3/−1
16.6.2015 15:36

L52a94d18a 23N82o89v70a81k 4592613577

akorát nesmí mít zataženou ručku...

+5/0
16.6.2015 16:17

S13t34a39n58i94s17l97a27v 16M67o62k91r55ý 8157732116792

Nebo zpetny tah...

0/0
16.6.2015 16:43

M90a36r29t88i21n 36R64y80c51h69t59e62r 3186331

zpetny tah?? co to je??  myslite obracec tahu - Thrust reversal

0/−1
17.6.2015 11:25

J18a66r57o80s79l39a61v 98T82a78c37h85o94v34s88k49y 2602900444640

A proc nesmi ? Po odlepeni od zeme se kola tocit nemusi.

0/0
16.6.2015 16:47
Foto

P17a57v80e66l 75K15a50s46í67k52, 26T75e45c17h10n83e32t96.16c53z

Ale pomůže to, ne ani tak s rychlostí jako s bezpečností.

+1/0
16.6.2015 18:06

R97a20d96e66k 89M37a57t36ě94j56k45a 8707223579422

A aby se odlepil od země, tak se musí rozjet a tomu "ručka" asi moc nepomůže :-)

0/0
16.6.2015 19:01

J73a12n 49K32a97r71e84l 92N42o41v69a43k 5776584538426

tak v rusku to zkouseli s hokejistama na palube :(

0/0
16.6.2015 19:35

K60a17r21e67l 10N14o82v56o78t47n59y 2191195259310

Predpokladam, ze mozna ne uplne od nuly, ale pokud uz je to letadlo rozjete a ma vetsi rychlost nez aby dokazalo bezpecne zastavit, tak pokud za timto bodem vypadne jeden motor, dokaze se letadlo bezpecne odlepit od zeme, vzletout, otocit se a pristat i s tim jednim. Jinak by se asi za normalnich okolnosti pilot s jednim motorem o vzlet vubec nepokousel, nebo by se snazil zastavit, pokud ma pred sebou dost mista. 

Ale hadam, ze s dostatecne dlouhou drahou by asi v pripade nutnosti dokazal vzletnout i od nuly...

0/0
17.6.2015 10:53

M28a98r45t86i36n 89R33y14c13h75t21e34r 3806961

od toho je V1

nasledujici postup po V1 je ROTATE -- POSITIVE RATE -- GEAR UP -- ACCELERATION ALTITUDE -- FLAPS UP

v pripade zavady motoru pred V1 je postup ABORT

+1/0
17.6.2015 11:34

L93u26d65v61í77k 86G27a78j95d34o61š43í48k 2275253254162

"...V praxi by podobný manévr (profil letu) zvládly i jiné typy letounů, pokud mají definovanou takzvanou stejnou letovou obálku..."

.

A právě o to jde. Tenhle manévr předvádí, jakou má letadlo letovou obálku. :-)

+8/0
16.6.2015 15:13

L54a82d31a 60N27o56v39a53k 4962723807

mně to nevadí, že je to klam... Stejně dám při koupi přednost Boeingu před Airbusem...

+8/0
16.6.2015 14:58

P31e43t95r 10M16u44n53z66a62r 1255911599696

Tak ani ty vyhrané 2,5mld Vám nebudou stačit. Leda, že by jste měl další miliardu v slamníku.

+5/0
16.6.2015 15:04

P50e22t27r 18F39r64ý71d69e64k 7579941189743

A kolik Boeingu uz jsi koupil?

0/0
16.6.2015 19:40

L51a21d94a 15N43o30v56a73k 4812333537

zatim šetřim..

+5/0
17.6.2015 2:29

J39o10s52e27f 18H79á61j87e29k 6168670669862

...když se dá udělat B 707 suďák, tak proč ne příště VTOL?:-)

+4/0
16.6.2015 14:23

P88e41t78r 64N50ě66m71e35c 4455582482457

pokud není video z boku, tak těžko se zjištuje pod jakým úhlem letadlo vlastně stoupá

+7/0
16.6.2015 14:11

M90i21c13h96a54l 35N29o64v53á35k 1154207412694

A lze předpokládat, že když video z boku není, je k tomu důvod ;-) Přesně kvůli tomu jsem je už při prvním shlédnutí podezříval, že si to tvrzení trochu přibarvili.

+14/0
16.6.2015 14:19





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.