Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R54a65d58i85m 24O57l33š66a76r 8860803504477

Kdy byl drážní veletrh a kdy vyšel tento článek? Opět stejně jako půl roku staré zprávy z Putinovy vojenské přehlídky.

0/0
18.6.2015 20:55

M93a85t66ú77š 39B16e91n85a87k 9558494732493

16-18. jún 2015....

0/0
18.6.2015 21:47

V24l92a53s44t25i65m92i76l 49S81v48o27b39o73d65a 7293128275684

Páni, 160 km/h vlakem na neelektrifikované trati. V ČR jsou tyto tratě v tak příšerném stavu, že se na nich mnohde jezdí sotva 60 km/h :-).

+4/0
18.6.2015 18:44

J89a19n 73Č27e31k82a53l 7419345844794

Na Západě je 160 bohužel/bohudík běžná rychlost i na neelektrifikovaných tratích...

0/0
19.6.2015 8:55

M26a44r91t69i23n 17C10h83o20v40a68n97e76c 3551916221196

Není nutně lživý, Vectron je modelová řada lokomotiv. Existuje několik elektrických verzí a verze dieselová. A právě ta je prý v Česku poprvé.

0/0
18.6.2015 14:04

L74u26k97á45š 75V56a27ň41u49r21a 1205404853763

Dvě věci nechápu. Nasávání chladícího boku z boku a ne nějakými nasávacími otvory vpředu nebo na střeše a to že strojvedoucí nemá boční okénka.

0/0
18.6.2015 13:05

J42a57n 22S35l19o39v89í54k 3879437280918

Vláčkům nerozumím, ale myslím, že jen průvanové chlazení by stejně nestačilo a větrání běží často i když vlak jen stojí. Vidím to u malého motoráku, natož u takové velké potvory :-). Ta boční okénka jsem se také divil, je to u všech nových lokomotiv. Ale strojvůdci mi říkali, že bočními okénky vykukují tak maximálně ve stanici dozadu na výpravčího, jinak je nepotřebují.

0/0
18.6.2015 14:09

O44n26d61ř17e27j 17Č36a43p87k19a 6331971133524

Na střechu jde výfuk, horký vzduch z chlazení trakčních motorů a podobně... takže pokud byste dal dvě lokomotivy za sebe, tak ta druhá bude chladit hůř (obzvlášť v tunelu). Vepředu zase ty otvory neuděláte dost velké, takže byste ten vzduch musel hnát nějakým vysokootáčkovým větrákem a hlučnost by šla nahoru (navíc lokomotiva je obousměrná, takže polovinu času by to nasávalo jen z mezery mezi lokomotivou a prvním vagónem). V tomhle má chladič na boku výhodu, funguje stejně bez ohledu na to, kam tu lokomotivu ve vlaku zařadíte, navíc může být opravdu velký a tím pádem stačí tichý pomaluběžný větrák.

Boční okénka nejsou při řízení potřeba a ve stanici se strojvedoucí může dívat tím ve dveřích (pravé má těsně za sedačkou, takže ani nemusí vstávat, k levému by si stejně musel dojít).

+4/0
18.6.2015 15:12

P57e12t76r 24N17o76v82o56t72n66y 3269122669302

K čemu by bylo u lokomotivy nasávání vzduchu "vpředu"?  Když to vpředu může být pokaždé jinde.

0/0
18.6.2015 22:44

J69i56n34d62ř29i24c48h 98Š33k22o77p31e30k 4625771390145

tak hlavně, aby ji símensáci dokázali konstrukčně zvládnout lépe než jednotky pro pražské metro

0/0
18.6.2015 12:02

J63a33n 41V24a82l77o15u86c55h 6342287248930

I kdyby ne, určitě by se k problému postavili čelem. Ne jako jistá "tuzemská" a ještě k tomu "nejlepší" fabrika a praskající tramvaje 14T (když se tohle stalo přes lety siemensáckým Combinům, určitě nestály rok ve vozovně a nečekalo se na "vzbuzení" mrtvého brouka). navíc - u M1 problém vznikl nečekaným prouděním u chlazení motorů, kde se nesymetricky usazoval prach, což vyvolávalo vibrace a následné přetěžování rámu

0/−1
18.6.2015 15:17

J85i56n60d12ř80i68c93h 83Š97k79o39p79e80k 4555611380475

postavili čelem ? 8-o8-o

Vždyť jejich první reakce byla ve stylu to my ne, to náš subdodavatel !

0/0
19.6.2015 7:20

R77a91d49e35k 11S29v88o25b82o10d10a 5446140291627

Titulek "V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron" je evidentně lživý, když pod článkem je odkaz na jiný článek o testování v Cerhenicích v lednu 2011...

0/−2
18.6.2015 10:00

R52o71s20ť96a 61J36a78n79č59a74r 4837519841626

Vectron je název řady lokomotiv. Pro laiky,  roce 2011 byla v Cerhenicích lokomotiva na elektřinu, nyní byla v Ostravě lokomotiva na naftu.

+1/0
18.6.2015 17:05

P53a39v37e93l 16K98r27e93j15č70í73ř 2602111453636

No jo, Klaus nám zprivatizoval ČKD, takže teď si budeme dieselové lokomotivy dovážet.

+1/−8
18.6.2015 8:01

J73i31ř55í 17K28o82c28u29r81e58k 6875124185968

ČKD byla odjakživa státní...

0/0
18.6.2015 15:57

P49a47v74e58l 87K87r93e11j26č20í24ř 2902771213186

ČKD nešla do privatizace?

0/0
18.6.2015 16:08

J60o97s61e56f 33D51o56u11d33e65r79a 5944500346857

pánové Kolben a Daněk by s vámi asi nesouhlasili;-)

+2/0
18.6.2015 18:32

J19o59s79e28f 55D82o84u65d10e29r53a 5594390766957

tedy pokud "odjakživa" ve vašem vnímání začíná únorem 1948, tak máte pravdu...

+1/0
18.6.2015 18:33

J19i31ř30í 66K35o34c46u55r16e72k 6825664795178

A pokud vím, tak Sergeje v ČR jezdily i před Klausem a zahraniční lokomotiva to byla. Stejně jako Pilštyk.

0/0
18.6.2015 16:03

P62a12v84e51l 46K90r67e18j92č54í18ř 2412531123276

Sergeje tu jezdily jenom proto, že nám je CCCP v rámci RVHP vnutilo. Jinak jsme dokázali vyrobit lokomotivy lepší a ekonomičtější.

+2/0
18.6.2015 16:07

V56á54c46l78a13v 98M54a69l14ý 3774788454759

To neznamená, že nevyrábíme vlastní dieselelektrické lokomotivy CZ Loko. Lokomotiva HeavyLiner je sice slabší, ale na naše tratě dostatečná. [>-]

+1/0
18.6.2015 20:40

D22a47n47i29e81l 80N58o81v62o90t31n82ý 2515115896767

krasna masina

0/0
18.6.2015 1:28

O63n17d77ř91e18j 37L69o83š21o20t13h 9830322494742

Má to katalyzátor a DPF? ;-D

0/0
18.6.2015 1:07

M34i52l30o87s20l73a58v 58S89t21r95e72j12č45e88k 2367443473903

ano: http://www.tognum.com/fileadmin/fm-dam/tognum/humanresources/pdf/1003_insight.pdf

0/0
18.6.2015 1:33

O22n69d51ř75e91j 11L36o43š44o59t41h 9820572194692

Díky, ale našel jsem tam jen katalyzátor, dpf nikoliv. Ale v tuhle hodinu jsem to proletěl dost rychle. Ten kat není moc velký, docela mě to zklamalo.

0/0
18.6.2015 4:12

M42i72l77o51s40l85a52v 21S15t88r71e48j42č49e73k 2297903243803

Strana 11

0/0
18.6.2015 20:31

J72o82s32e25f 85N53o60v42a74k 5118792506628

Když jedu lokálkou, která na nádraží dle jízdního řádu 20 minut čeká, tak i v horku nechají na prázdno blafat prastarej dieselovej motor.

Má to start-stop? ;-D

0/0
18.6.2015 6:56

J98i34n93d57ř50i90c36h 84Š32k96o13p42e51k 4375171520295

a kolik asi tak veme diesel na volnoběh za hodinu ? Nula nula nic v porovnání se spotřebou za jízdy

0/0
18.6.2015 12:02

J77a67k10u34b 93H83e88g21e44n75b38a15r11t 9575154639774

Jestli to má elektrický přenos výkonu, klidně by tam mohl být nějaký buffer. U moderních hýbadel snad není důvod, aby při brždění nebo stání šla energie nazmar. A jestli to nemají dnes, budou to mít zítra...

0/0
22.6.2015 14:53

J89a91n 57S46l43o68v27í77k 3399407940188

Právě u těch starých lokálek musí motor běžet, protože by ho kolikrát už nenastartovali :-). Znám to, stojí mi to na stanici před oknem. V zimě by jim to za chvíli vychladlo a v létě by se to zase přehřálo, asi by se vypnul chladící okruh, či co :-) . Navíc i když to vypnou, musí to tak pět minut před odjezdem nakopnout, aby v případě problému mohli včas volat odtah. I to se stává dost často. Ty motoráčky stojí víc v depu než na kolejích ;-D.

+2/0
18.6.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.