Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R38a10d36i13m 35O72l34š25a18r 8110173704767

Kdy byl drážní veletrh a kdy vyšel tento článek? Opět stejně jako půl roku staré zprávy z Putinovy vojenské přehlídky.

0/0
18.6.2015 20:55

M69a30t91ú76š 28B42e52n22a18k 9638574672943

16-18. jún 2015....

0/0
18.6.2015 21:47

V31l83a36s71t52i13m36i12l 86S26v70o26b54o41d51a 7933918165394

Páni, 160 km/h vlakem na neelektrifikované trati. V ČR jsou tyto tratě v tak příšerném stavu, že se na nich mnohde jezdí sotva 60 km/h :-).

+4/0
18.6.2015 18:44

J30a11n 51Č86e48k64a19l 7779935544224

Na Západě je 160 bohužel/bohudík běžná rychlost i na neelektrifikovaných tratích...

0/0
19.6.2015 8:55

M72a36r56t20i42n 75C40h19o14v78a20n30e48c 3771876531216

Není nutně lživý, Vectron je modelová řada lokomotiv. Existuje několik elektrických verzí a verze dieselová. A právě ta je prý v Česku poprvé.

0/0
18.6.2015 14:04

L44u61k96á26š 40V42a76ň13u78r80a 1985694643863

Dvě věci nechápu. Nasávání chladícího boku z boku a ne nějakými nasávacími otvory vpředu nebo na střeše a to že strojvedoucí nemá boční okénka.

0/0
18.6.2015 13:05

J64a84n 42S83l29o31v61í35k 3219727900638

Vláčkům nerozumím, ale myslím, že jen průvanové chlazení by stejně nestačilo a větrání běží často i když vlak jen stojí. Vidím to u malého motoráku, natož u takové velké potvory :-). Ta boční okénka jsem se také divil, je to u všech nových lokomotiv. Ale strojvůdci mi říkali, že bočními okénky vykukují tak maximálně ve stanici dozadu na výpravčího, jinak je nepotřebují.

0/0
18.6.2015 14:09

O51n80d45ř41e19j 54Č19a95p14k67a 6971121393594

Na střechu jde výfuk, horký vzduch z chlazení trakčních motorů a podobně... takže pokud byste dal dvě lokomotivy za sebe, tak ta druhá bude chladit hůř (obzvlášť v tunelu). Vepředu zase ty otvory neuděláte dost velké, takže byste ten vzduch musel hnát nějakým vysokootáčkovým větrákem a hlučnost by šla nahoru (navíc lokomotiva je obousměrná, takže polovinu času by to nasávalo jen z mezery mezi lokomotivou a prvním vagónem). V tomhle má chladič na boku výhodu, funguje stejně bez ohledu na to, kam tu lokomotivu ve vlaku zařadíte, navíc může být opravdu velký a tím pádem stačí tichý pomaluběžný větrák.

Boční okénka nejsou při řízení potřeba a ve stanici se strojvedoucí může dívat tím ve dveřích (pravé má těsně za sedačkou, takže ani nemusí vstávat, k levému by si stejně musel dojít).

+4/0
18.6.2015 15:12

P25e10t38r 95N30o87v65o11t31n76y 3369422359562

K čemu by bylo u lokomotivy nasávání vzduchu "vpředu"?  Když to vpředu může být pokaždé jinde.

0/0
18.6.2015 22:44

J94i14n29d29ř22i61c61h 77Š43k23o92p43e83k 4325131450625

tak hlavně, aby ji símensáci dokázali konstrukčně zvládnout lépe než jednotky pro pražské metro

0/0
18.6.2015 12:02

J79a57n 17V58a70l70o69u91c54h 6322417368350

I kdyby ne, určitě by se k problému postavili čelem. Ne jako jistá "tuzemská" a ještě k tomu "nejlepší" fabrika a praskající tramvaje 14T (když se tohle stalo přes lety siemensáckým Combinům, určitě nestály rok ve vozovně a nečekalo se na "vzbuzení" mrtvého brouka). navíc - u M1 problém vznikl nečekaným prouděním u chlazení motorů, kde se nesymetricky usazoval prach, což vyvolávalo vibrace a následné přetěžování rámu

0/−1
18.6.2015 15:17

J44i14n85d21ř93i74c18h 81Š11k11o62p94e22k 4725941970215

postavili čelem ? 8-o8-o

Vždyť jejich první reakce byla ve stylu to my ne, to náš subdodavatel !

0/0
19.6.2015 7:20

R38a67d94e29k 41S38v16o37b81o51d66a 5516780481677

Titulek "V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron" je evidentně lživý, když pod článkem je odkaz na jiný článek o testování v Cerhenicích v lednu 2011...

0/−2
18.6.2015 10:00

R43o59s89ť89a 97J30a52n54č37a14r 4197859471666

Vectron je název řady lokomotiv. Pro laiky,  roce 2011 byla v Cerhenicích lokomotiva na elektřinu, nyní byla v Ostravě lokomotiva na naftu.

+1/0
18.6.2015 17:05

P25a48v37e64l 28K86r36e50j24č50í39ř 2772391913736

No jo, Klaus nám zprivatizoval ČKD, takže teď si budeme dieselové lokomotivy dovážet.

+1/−8
18.6.2015 8:01

J54i86ř88í 37K67o96c11u43r36e12k 6915964395888

ČKD byla odjakživa státní...

0/0
18.6.2015 15:57

P90a58v86e48l 85K13r13e98j17č28í57ř 2762451393476

ČKD nešla do privatizace?

0/0
18.6.2015 16:08

J45o70s25e43f 67D88o47u92d47e19r11a 5964600106247

pánové Kolben a Daněk by s vámi asi nesouhlasili;-)

+2/0
18.6.2015 18:32

J14o46s96e71f 83D57o65u32d52e13r45a 5864880876937

tedy pokud "odjakživa" ve vašem vnímání začíná únorem 1948, tak máte pravdu...

+1/0
18.6.2015 18:33

J40i94ř19í 46K96o22c10u47r51e49k 6155554825498

A pokud vím, tak Sergeje v ČR jezdily i před Klausem a zahraniční lokomotiva to byla. Stejně jako Pilštyk.

0/0
18.6.2015 16:03

P77a83v55e32l 71K88r19e40j73č23í14ř 2772801763506

Sergeje tu jezdily jenom proto, že nám je CCCP v rámci RVHP vnutilo. Jinak jsme dokázali vyrobit lokomotivy lepší a ekonomičtější.

+2/0
18.6.2015 16:07

V29á78c45l94a85v 18M86a91l23ý 3134518294889

To neznamená, že nevyrábíme vlastní dieselelektrické lokomotivy CZ Loko. Lokomotiva HeavyLiner je sice slabší, ale na naše tratě dostatečná. [>-]

+1/0
18.6.2015 20:40

D41a49n41i53e29l 45N62o25v51o55t93n78ý 2565425816187

krasna masina

0/0
18.6.2015 1:28

O98n54d72ř93e90j 68L98o37š71o37t27h 9150932454902

Má to katalyzátor a DPF? ;-D

0/0
18.6.2015 1:07

M96i74l14o62s92l45a63v 57S12t41r54e43j69č58e12k 2717153453723

ano: http://www.tognum.com/fileadmin/fm-dam/tognum/humanresources/pdf/1003_insight.pdf

0/0
18.6.2015 1:33

O34n71d12ř87e44j 21L13o78š38o77t88h 9670462934222

Díky, ale našel jsem tam jen katalyzátor, dpf nikoliv. Ale v tuhle hodinu jsem to proletěl dost rychle. Ten kat není moc velký, docela mě to zklamalo.

0/0
18.6.2015 4:12

M22i69l56o87s18l24a17v 85S72t65r29e40j81č31e76k 2907353183283

Strana 11

0/0
18.6.2015 20:31

J41o37s14e38f 50N15o89v14a19k 5248412826518

Když jedu lokálkou, která na nádraží dle jízdního řádu 20 minut čeká, tak i v horku nechají na prázdno blafat prastarej dieselovej motor.

Má to start-stop? ;-D

0/0
18.6.2015 6:56

J70i64n22d39ř47i43c42h 83Š89k59o97p18e15k 4425231210915

a kolik asi tak veme diesel na volnoběh za hodinu ? Nula nula nic v porovnání se spotřebou za jízdy

0/0
18.6.2015 12:02

J82a76k54u76b 46H34e14g54e49n11b44a57r87t 9545894449514

Jestli to má elektrický přenos výkonu, klidně by tam mohl být nějaký buffer. U moderních hýbadel snad není důvod, aby při brždění nebo stání šla energie nazmar. A jestli to nemají dnes, budou to mít zítra...

0/0
22.6.2015 14:53

J49a55n 23S57l59o97v13í88k 3899327230348

Právě u těch starých lokálek musí motor běžet, protože by ho kolikrát už nenastartovali :-). Znám to, stojí mi to na stanici před oknem. V zimě by jim to za chvíli vychladlo a v létě by se to zase přehřálo, asi by se vypnul chladící okruh, či co :-) . Navíc i když to vypnou, musí to tak pět minut před odjezdem nakopnout, aby v případě problému mohli včas volat odtah. I to se stává dost často. Ty motoráčky stojí víc v depu než na kolejích ;-D.

+2/0
18.6.2015 14:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.