Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron

Na drážním veletrhu Czech Raildays byla poprvé v Česku představena dieselelektrická verze lokomotivy Siemens Vectron o výkonu až 2 400 kW. Lokomotiva je určena pro vozbu vlaků na neelektrifikovaných tratích maximální rychlostí 160 km/h.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R97a13d67i63m 87O34l48š72a90r 8340953574397

Kdy byl drážní veletrh a kdy vyšel tento článek? Opět stejně jako půl roku staré zprávy z Putinovy vojenské přehlídky.

0/0
18.6.2015 20:55

M20a98t46ú74š 14B85e94n83a89k 9278104342693

16-18. jún 2015....

0/0
18.6.2015 21:47

V30l30a50s26t54i55m15i72l 77S84v10o24b85o26d18a 7563408165154

Páni, 160 km/h vlakem na neelektrifikované trati. V ČR jsou tyto tratě v tak příšerném stavu, že se na nich mnohde jezdí sotva 60 km/h :-).

+4/0
18.6.2015 18:44


J93a75n 37Č57e84k49a43l 7319515444174

Na Západě je 160 bohužel/bohudík běžná rychlost i na neelektrifikovaných tratích...

0/0
19.6.2015 8:55

M85a67r39t28i14n 27C31h73o78v50a52n65e42c 3231466591286

Není nutně lživý, Vectron je modelová řada lokomotiv. Existuje několik elektrických verzí a verze dieselová. A právě ta je prý v Česku poprvé.

0/0
18.6.2015 14:04

L68u85k36á58š 20V93a39ň92u92r72a 1655754213333

Dvě věci nechápu. Nasávání chladícího boku z boku a ne nějakými nasávacími otvory vpředu nebo na střeše a to že strojvedoucí nemá boční okénka.

0/0
18.6.2015 13:05

J63a38n 69S97l42o84v67í22k 3909357650368

Vláčkům nerozumím, ale myslím, že jen průvanové chlazení by stejně nestačilo a větrání běží často i když vlak jen stojí. Vidím to u malého motoráku, natož u takové velké potvory :-). Ta boční okénka jsem se také divil, je to u všech nových lokomotiv. Ale strojvůdci mi říkali, že bočními okénky vykukují tak maximálně ve stanici dozadu na výpravčího, jinak je nepotřebují.

0/0
18.6.2015 14:09

O63n51d19ř93e43j 48Č89a24p62k65a 6171571743724

Na střechu jde výfuk, horký vzduch z chlazení trakčních motorů a podobně... takže pokud byste dal dvě lokomotivy za sebe, tak ta druhá bude chladit hůř (obzvlášť v tunelu). Vepředu zase ty otvory neuděláte dost velké, takže byste ten vzduch musel hnát nějakým vysokootáčkovým větrákem a hlučnost by šla nahoru (navíc lokomotiva je obousměrná, takže polovinu času by to nasávalo jen z mezery mezi lokomotivou a prvním vagónem). V tomhle má chladič na boku výhodu, funguje stejně bez ohledu na to, kam tu lokomotivu ve vlaku zařadíte, navíc může být opravdu velký a tím pádem stačí tichý pomaluběžný větrák.

Boční okénka nejsou při řízení potřeba a ve stanici se strojvedoucí může dívat tím ve dveřích (pravé má těsně za sedačkou, takže ani nemusí vstávat, k levému by si stejně musel dojít).

+4/0
18.6.2015 15:12

P54e65t97r 67N27o87v37o71t24n13y 3739602559942

K čemu by bylo u lokomotivy nasávání vzduchu "vpředu"?  Když to vpředu může být pokaždé jinde.

0/0
18.6.2015 22:44

J11i91n83d40ř87i83c97h 38Š26k84o95p69e97k 4305221330695

tak hlavně, aby ji símensáci dokázali konstrukčně zvládnout lépe než jednotky pro pražské metro

0/0
18.6.2015 12:02

J84a42n 10V46a68l67o67u45c62h 6812327298440

I kdyby ne, určitě by se k problému postavili čelem. Ne jako jistá "tuzemská" a ještě k tomu "nejlepší" fabrika a praskající tramvaje 14T (když se tohle stalo přes lety siemensáckým Combinům, určitě nestály rok ve vozovně a nečekalo se na "vzbuzení" mrtvého brouka). navíc - u M1 problém vznikl nečekaným prouděním u chlazení motorů, kde se nesymetricky usazoval prach, což vyvolávalo vibrace a následné přetěžování rámu

0/−1
18.6.2015 15:17

J25i62n16d69ř16i64c90h 41Š20k50o23p25e48k 4225711570895

postavili čelem ? 8-o8-o

Vždyť jejich první reakce byla ve stylu to my ne, to náš subdodavatel !

0/0
19.6.2015 7:20

R17a59d90e43k 88S27v55o58b41o34d25a 5936350111757

Titulek "V Česku je poprvé dieselelektrická lokomotiva Vectron" je evidentně lživý, když pod článkem je odkaz na jiný článek o testování v Cerhenicích v lednu 2011...

0/−2
18.6.2015 10:00

R19o81s68ť42a 62J37a23n56č41a37r 4737919861306

Vectron je název řady lokomotiv. Pro laiky,  roce 2011 byla v Cerhenicích lokomotiva na elektřinu, nyní byla v Ostravě lokomotiva na naftu.

+1/0
18.6.2015 17:05

P30a54v95e87l 71K73r71e37j10č36í44ř 2602211743406

No jo, Klaus nám zprivatizoval ČKD, takže teď si budeme dieselové lokomotivy dovážet.

+1/−8
18.6.2015 8:01

J16i66ř53í 38K94o62c92u12r59e16k 6245354685378

ČKD byla odjakživa státní...

0/0
18.6.2015 15:57

P21a79v28e15l 63K37r13e80j80č41í96ř 2112251483266

ČKD nešla do privatizace?

0/0
18.6.2015 16:08

J65o88s89e53f 48D24o62u11d67e92r18a 5794680776937

pánové Kolben a Daněk by s vámi asi nesouhlasili;-)

+2/0
18.6.2015 18:32

J22o19s91e82f 62D59o56u41d30e20r44a 5344840216407

tedy pokud "odjakživa" ve vašem vnímání začíná únorem 1948, tak máte pravdu...

+1/0
18.6.2015 18:33

J92i47ř54í 85K92o27c34u80r29e23k 6575774605228

A pokud vím, tak Sergeje v ČR jezdily i před Klausem a zahraniční lokomotiva to byla. Stejně jako Pilštyk.

0/0
18.6.2015 16:03

P54a56v43e13l 86K29r86e19j41č84í65ř 2182561683426

Sergeje tu jezdily jenom proto, že nám je CCCP v rámci RVHP vnutilo. Jinak jsme dokázali vyrobit lokomotivy lepší a ekonomičtější.

+2/0
18.6.2015 16:07

V14á88c76l88a36v 98M70a35l82ý 3834768874389

To neznamená, že nevyrábíme vlastní dieselelektrické lokomotivy CZ Loko. Lokomotiva HeavyLiner je sice slabší, ale na naše tratě dostatečná. [>-]

+1/0
18.6.2015 20:40

D69a15n81i94e29l 74N63o10v30o97t90n53ý 2835155686297

krasna masina

0/0
18.6.2015 1:28

O33n79d88ř34e22j 83L30o59š29o20t41h 9580452714792

Má to katalyzátor a DPF? ;-D

0/0
18.6.2015 1:07

M83i22l37o92s78l13a68v 78S96t81r25e65j66č62e97k 2167323893583

ano: http://www.tognum.com/fileadmin/fm-dam/tognum/humanresources/pdf/1003_insight.pdf

0/0
18.6.2015 1:33

O45n35d91ř70e16j 90L43o50š11o87t59h 9930472424872

Díky, ale našel jsem tam jen katalyzátor, dpf nikoliv. Ale v tuhle hodinu jsem to proletěl dost rychle. Ten kat není moc velký, docela mě to zklamalo.

0/0
18.6.2015 4:12

M45i71l42o70s68l20a64v 11S90t51r95e27j62č96e30k 2137183673863

Strana 11

0/0
18.6.2015 20:31

J36o54s90e51f 30N12o44v62a67k 5898472876778

Když jedu lokálkou, která na nádraží dle jízdního řádu 20 minut čeká, tak i v horku nechají na prázdno blafat prastarej dieselovej motor.

Má to start-stop? ;-D

0/0
18.6.2015 6:56

J33i78n27d36ř72i60c31h 47Š80k33o11p28e20k 4725791520795

a kolik asi tak veme diesel na volnoběh za hodinu ? Nula nula nic v porovnání se spotřebou za jízdy

0/0
18.6.2015 12:02

J84a51k36u60b 15H43e53g30e22n68b33a56r96t 9205524639284

Jestli to má elektrický přenos výkonu, klidně by tam mohl být nějaký buffer. U moderních hýbadel snad není důvod, aby při brždění nebo stání šla energie nazmar. A jestli to nemají dnes, budou to mít zítra...

0/0
22.6.2015 14:53

J93a83n 78S92l39o56v46í48k 3559307880328

Právě u těch starých lokálek musí motor běžet, protože by ho kolikrát už nenastartovali :-). Znám to, stojí mi to na stanici před oknem. V zimě by jim to za chvíli vychladlo a v létě by se to zase přehřálo, asi by se vypnul chladící okruh, či co :-) . Navíc i když to vypnou, musí to tak pět minut před odjezdem nakopnout, aby v případě problému mohli včas volat odtah. I to se stává dost často. Ty motoráčky stojí víc v depu než na kolejích ;-D.

+2/0
18.6.2015 14:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.