Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nebezpečné očkování? Vyvracíme mýty a konspirační teorie z reportáže ČT

Česká televize odvysílala reportáž „Utajená data“ o „spiknutí a falšování“ údajů týkajících se očkování. Sedmnáctiminutová reportáž pořadu Nedej se, zaměřeného většinou na ekologická témata, ale na první pohled připomínala spíše dokument typický pro zastánce konspiračních teorií.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L89u54d42ě75k 64B47r49u41m77o93v88s96k28ý 8761430677323

lékař je od slova lék?? babča na ně měla ojeté, ale dobré heslo... "lékař léčí, příroda uzdravuje".. tak se tím řídím už pár desítek let. Píchali do mne naposled na vojně:-)

+2/0
10.8.2015 21:11

P89e18t55r 73M84a97l58ý 2691694501219

Vakcinace přináší Pouze utrpení, zabila nebo zmrzačila milióny lidí, je to největší Omyl lidstva. Proč slepě důvěřujete vědě ?

 "In 1918, the US Army forced the vaccination of 3,285,376 natives in the Philippines when no epidemic was brewing, only the sporadic cases of the usual mild nature. Of the vaccinated persons, 47,369 came down with smallpox, and of these 16,477 died"

 In 1919 the experiment was doubled. 7,670,252 natives were vaccinated. Of these 65,180 victims came down with smallpox, and 44,408 died. In the first experiment, one-third died, and in the second, two-thirds of the infected ones died. ----- from Dr. William Koch's book, The Survival Factor in Neoplastic and Viral Diseases."

zdroj: http://community.babycenter.com/post/a24130459/horror_stories_of_unvaccinated_children

Naštěstí je dnes svoboda informací a lze se dostat k tomu, co bylo ještě před 10 lety nedostupné, informace z celého světa o tomto svinstvu a následcích.

+1/−3
30.6.2015 9:10

J31a91n 29Š19v38a32d16l75e92n67k56a 9334399700

A jak si vysvětlíte, že už dneska pravé neštovice vůbec nejsou? Copak způsobilo, že zmizely?

+1/0
30.6.2015 10:19

A16n25t34o86n91í84n 95G30a56ž16á82k 7255315140556

Vhodne zvolena strategie - karantena. Je to totiz velmi ucinna metoda.

0/−2
30.6.2015 12:23

J83a16n 93Š96v38a19d85l74e79n68k95a 9704669730

Nikolivěk. Bylo to očkování. Před jeho zavedením ani karanténa nepomohla. A právě na pravých neštovicích bylo očkování objeveno.

+2/−1
30.6.2015 17:59

A63n43t83o26n13í78n 82G33a81ž76á64k 7255105440236

No vidite a ja jsem presvedceni o opaku, bez karanteny by ani stoprocentni proockovanost komplet populace nezabranila dalsimu sireni choroby. Mam dost informaci abych si to logicky zduvodnil. Co mate vy? Pevnou viru v ockovani a chemickou medicinu. Je to vsak vase volba a ja vam to nezazlivam, kdezto Vy me moji volbu zazlivate. Takze vite co u me jste pane Svadlenko, uz jednou jsem Vam to nize napsal - chucpe.

0/−3
1.7.2015 13:21

J36a22n 10Š11v30a18d61l61e36n11k60a 9304499540

Spoléhám se na vědecké poznatky. Nikoli na dojmy laika, který věří i šarlatánům typu Elekové či Strunecké. Účinnost očkování byla spolehlivě prokázána například u lišek, kde očkování na našem území vymýtilo vzteklinu. Obdobně se podařilo eliminovat i některé choroby u lidí. Fungování imunitního systému už je vcelku dobře prozkoumáno, takže je možné říci, že očkování prostě funguje.

+3/−1
1.7.2015 18:10

A28n95t24o38n56í91n 71G97a98ž27á35k 7715595330276

Ja vim, uzijte si to. Ja ze systemu chemicke mediciny a prumyslove stravy vystoupil. A jsem spokojeny, vy jste spokojeny s vedou a jejimi vysledky, posluzte si, moji duveru ztratili. Pro mne je to paveda motivovana ziskem a falesnym uznanim. Hezky den.

0/−3
2.7.2015 15:00

V41i23l18é50m 61P52ř55í94h68o46d65a 2114819573247

A teď si vemte, kolik za svůj život vynaložíte peněz za výrobky, jež jsou výsledkem jiných pavěd motivovaných ziskem. Neměl byste třeba raději přestat používat internet, jednak vás určitě sledují a co kdyby náhodou nějaký počítačový virus zmutoval do formy přenositelné na lidi?;-)

+2/−1
2.7.2015 16:12

A52n57t42o78n63í80n 50G85a53ž51á50k 7385235810756

Tomu se nevyhnete ani Vy ani ja. Tem zbytecne vynalozenym penezum. Na zaver pokus o vtip ? Hahaha.

0/−1
3.7.2015 13:28

M57i57l38a43n 94K87o51v79á87č 9112718103547

všem, kteří tak neochvějně věří zdravotnickému systému doporučuji shlédnout výtečný film "Klub poslední naděje"  natočený podle skutečné události.

0/−1
30.6.2015 0:26

V91i89l90é89m 49P83ř74í77h38o80d68a 2464899363647

Inspirované skutečnou událostí, trochu rozdíl, a dost nepřesně. Divné ale je, že něco takového uteklo té "hnusné farmaceutické lobby"?;-)

+1/−1
2.7.2015 16:21

K97a21t24e41ř22i91n88a 17F72e47n62c36l10o76v54á 8773917798943

IMHO ta vseobecna debata by nemela byt na tema "zrusit nebo nezrusit povinna ockovani". Prinos ockovani je uz jasny a lety provereny. Verejnost by mela tlacit prislusne zodpovedne lidi, organy a vyrobce k vyvoji bezpecnejsich vakcin - tedy bez vsech tech hliniku a ja nevim co jeste a navic (a to asi v prvni rade) by o povinnem a nepovinnem ockovani mel rozhodovat tym specialistu a nikoliv politici. Rozhodne nejsem superekobio matka, jsem rozhodne pro ockovani, ja i nase dite jsme ockovani a nad ramec povinnych ockovani. Ale napr.mi vrta hlavou, pric je soucasti hexavakciny zloutenka typu B, ktera se prenasi krvi a telnimi tekutinami (pokud se nepletu) a ne typ A, ktery naskoci treba v MHD...uvatuji v optice normalni slusne rodiny, kde se nefetuje atp.

+1/0
27.6.2015 20:37

I93v62a60n 59V87l38a16c97h 8286769690967

... prý kdyby dítě dostalo transfuzi infikované krve (spíš někde v zahraničí než u nás)

+1/0
29.6.2015 9:40

A14n60t86o80n76í85n 39G87a62ž13á82k 7275525860576

o tom, co se bude povinne ockovat rozhoduji "odbornici". tedy lide se stretem zajmu. ostatne je to videt na poctu povinnych ockovani

0/−1
29.6.2015 10:40

V74i10l82é12m 75P66ř94í42h11o47d60a 2364129153937

A kdo by o tom měl rozhodovat? Vy taky budete jistě odborník na něco a ve finále za sebe necháte rozhodnout někoho jiného?;-D

+1/0
2.7.2015 16:23

A69n39t12o50n58í75n 22G95a77ž90á61k 7905425900796

Rodice po konzultaci s lekarem. Jsem zvykli pracovat teamove a o problemech diskutuji, nemyslim si, ze mam patent na rozum, tak jako ti kdoz diktuji co se bude ockovat. Rozumove navic nejde nedojit k zaveru, ze nektera povinna ockovani jsou ovlivnena lobby - tzn, nekdo nekomu nasypal do kapsy.

0/−1
3.7.2015 13:32

J42a17r11o80s41l97a45v 73K92o39t19l27a85b43a 3250597

A co je to ten encefalitický křik? Nic odborného jsem o tom nenašel a mám pocit, že mimina řvou i kvůli pro dospělého člověka snadno řešitelným věcem.

0/0
27.6.2015 17:35

A37n81t67o43n53í25n 11G37a81ž61á14k 7155215240746

V PL popsano jako neobvykli plac a je zde podezreni, ze v tu dobu diteti  otyka mozek. Cili jej dost boli hlava a mozek timto muze byt poskozen. Ovsem jak pisete ta bolest muze byt jakehokoliv puvodu. Pripadne to muze byt i jina nepohoda, zahlenenost mimino take musi resit placem. Dospely si v tom pripade "jen" odkasle nebo se vysmrka.

0/0
29.6.2015 10:43

P61e51t30r 14M52a34l31ý 2731954341649

encefalitický pláč – ječivý, ostrý, neutišitelný, trvající i několik hodin. Tento pláč může být příznakem zánětu mozku. V příbalovém letáku vakcín se o něm hovoří jako o „neobvyklém pláči“.

Čtěte více na: http://www.vitalia.cz/clanky/varovne-signaly-ockovani-lekari-o-nich-nemluvi/#ixzz3eRsgZVqE

nebo tady:

http://rozalio.cz/index.php/vase-pribehy-a-uvahy/pribehy/643-pribeh-o-nasem-viteznem-boji-s-autismem

0/0
29.6.2015 13:15

J19a20r48o57s36l61a61v 41K34o19t74l56a36b27a 3150727

A nějaká vědecká studie by nebyla?

0/0
29.6.2015 14:06

P98e78t93r 39M62a77l64ý 2561744641399

zkuste sám: google:

encephalitic cry - 7080 odkazů

encefalitický pláč - 393 odkazů

aluminium neurotoxicity - 92800 odkazů

+ tisíce příběhů (trvalého) poškození dětí po očkování (velice smutné čtení, pouze pro otrlé povahy)

+1/−2
29.6.2015 15:17
Foto

P71a34v15e18l 71K19a87s16í90k87, 33T35e51c52h78n89e65t86.93c93z

Argumentace příběhy bývá ve vědecké (a především medicínské) literatuře vždy podezřelá.

+2/−2
29.6.2015 15:29

A85n47t61o31n93í11n 93G12a40ž55á90k 7825705320896

Jenze pribehy vypraveji jaka je skutecnost, kdezto veda ohyba studie, aby protlacili produkt na trh, nasledne ohybaji studie, aby produkt zustal na trhu. A na zivotni pribehy se kasle, vsak tech par poskozenych jedincu, co je nam do nich, vidte pane Kasik.Hlavne, ze jste ulovil sarlatany - konspiratory. To je ale tem postizenym sumak, oni resi sve postizeni, vy si tu mezitim s prominutim "honite triko" jak jste to tem konspiratorum (vetsinou postizeni nebo rodice postizenych) nandal.

+2/−2
29.6.2015 16:18

J16a28n 10Š12v47a48d21l24e83n75k53a 9514859820

Tak proč ti konspirátoři lžou, pokud je pravda tak zjevná? Proč prostě nepoukazují na pravdu? Proč raději šíří neprokázané či vyvrácené fámy?

+2/0
29.6.2015 23:35

A87n97t69o79n69í52n 34G71a83ž24á69k 7245845740446

Neni mi jasne, o kterych famach pisete. Oblibeny pripad Wakefield? Cetl jsem o tom dost, abych si udelal predstavu, jake svinstvo se tehdy udalo.

0/−1
2.7.2015 15:23

J50a63n 29Š62v71a70d64l83e55n55k74a 9324779550

A co ty tisíce příběhů poškozených dětí bez očkování? Ty vás nezajímají?

+1/0
29.6.2015 21:58

M49i59l17a28n 51K56o31v12á11č 9782648443447

Kdy a kde?

0/0
30.6.2015 0:16

P85e42t33r 62M45a78l86ý 2351894311339

Bohužel, smutné příběhy neočkovaných dětí ... jaksi ... nejsou ...:-/

kdž si dáte "non vaccination horror stories", vyskočí Vám zase jenom příběhy dětí, které velmi špatně dopadly po vakcinaci, a maminky, které litují, že do svého dítěte tyto jedy píchly. Neočkováním Straší pouze doktoři, přišli by totiž o zákazníky ...

http://vactruth.com/2012/08/12/vaccinations-killing-kids/

0/−2
30.6.2015 8:51

J20a27n 42Š85v33a24d76l11e93n37k73a 9194169650

Aha. Takže ty děti postižené dětskou obrnou, tedy nadosmrti ochrnuté, jsou vymyšlené, viďte?

+1/0
30.6.2015 10:21

V33i87l74é47m 62P49ř96í37h36o78d50a 2324929393537

Zkuste třeba prosté "non vaccination deaths".

0/0
2.7.2015 16:29

I89v30a59n 37V83l18a33c23h 8446779860117

…. , našel jsem zajímavý názor , že se očkováním dostáváme do stejného bludného kruhu jako tomu je u antibiotik. Příroda imunitní systém ladí  po svém. Jeli tu onemocnění buď jsi úplně odolný nebo onemocníš, pak  buď zemřeš, nebo tě to poškodí tak že se nerozmnožíš, nebo to přežiješ a získáš doživotní imunitu.  V optimálním případě buď přeneseš díky svým genům plně na potomky, nebo v podobě dočasné imunity na dítě v prvních měsících jeho života a tím se chrání další generace. Očkování chrání ty, kteří by nemoc přežili ale i ty, kteří by padli v první linii, tímto oslabujeme další a další generaci a děláme z ní generaci nutně závislou na očkování. Důsledkem může být pak to že se v populaci rozvíjejí další  onemocnění a teď opravdu střelím . Autismus, roztroušená skleróza, leukémie, rakovina ….  jednouše jsme vyřadili další výběr kterým jsme byli kdysi přírodou selektování k lepší odolnosti. Když se na to dívám z tohoto úhlu, nezbývá nám než jako v ostatních oborech lékařství zůstat v rozjetém vlaku a hledat metody jak to vylepšit, zrušení očkování by sice chvíli obstálo ale z dlouhodobého hlediska by nás příroda asi opět likvidovala ve velkém a ponechávala jen zdatné jedince a ruku na srdce kdo by to chtěl v takové době žít kdy máte 10 dětí protože 6 jich zkosí nemoci. Bohužel to že se v tom točí obrovské zisky vnáší do systému i pochybnosti. A když se něco dělá ve velkém zvyšuje se i podíl zmetků, nedivil bych se kdyby některé vakciny byly zbytečné a některé nás ani nechránily tak jak je vhodné, a už vůbec bych se nedivil kdyby některé látky ve vakcínách mohly být nahrazeny  bezpečnějšími sloučeninami , jen by to stálo vývoj a více peněz. Přeci jen však  ta reportáž ČT mohla být vyváženější.

+2/−1
27.6.2015 11:49

J63a49n 16Š21v32a26d95l22e90n21k86a 9374809350

Takhle to nefunguje. Populační genetici by vám vysvětlili, že dnešní lidská populace je tak velká a geneticky rozmanitá, že jí oslabování genofondu nehrozí ještě hezkých pár tisíce let. Škodlivé mutace nevznikají a nešíří se tak často a fenotypy, které vedou třeba ke slabší imunitě, jsou výsledkem souhry velkého množství genů. Alely z jedné generace budou v další generaci v úplně jiném kontextu (od druhého z rodičů) a už se jako oslabená imunita projevovat vůbec nemusejí.

+4/0
27.6.2015 19:46

P81a90v63e44l 11V30o47j57á13č17e24k 6812316570980

Pane Tominský, Malý a spol. Nechcete jít raději diskutovat na Onadnes? Tam si pěkně popovídáte o svých citech, emocích, čakrách a ezoterice. Tady na Technetu se přece jenom od čtenářů a diskutérů očekává jistá schopnost myšlení, rozumu, logiky a znalostí.

+6/−1
27.6.2015 11:42

J73i40ř69í 75M48a43c87e29k 3665285154951

A tohle je to, co mi na zastáncích současného stavu vadí: Místo odborné diskuze předhazují svým odpůrcům nedostatek schopnosti myšlení a rozumu. Takhle kdysi "diskutovalo" Rudé právo, takhle dnes "diskutuje" Sisyfos. Já bych se třebas v diskuzi rád dozvěděl, proč ve vyspělém světě (kromě Francie) nikde nejsou sankce za neočkování jako u nás, proč se jinde místo hexavakcíny, po níž dítě má často bouřlivé reakce (poznal jsem i u nás v rodině), mohou používat šetrnější kombinace? Nakolik jsou argumenty zastánců restrikcí motivovány opravdu vědeckými poznatky a nakolik farmaceutickou lobby?

+2/−1
29.6.2015 7:33

J26a61n 78Š42v32a55d58l35e42n59k10a 9764659630

No, západní epidemiologové by také rádi zavedli povinné očkování, ale problém je, že by to neprošlo v tamní liberální společnosti. U nás to bylo zavedeno během diktatury. To ale neznamená, že by to bylo špatné, naopak nám západní epidemiologové závidí.

0/−1
29.6.2015 10:29

A15n45t97o96n50í93n 48G22a26ž80á27k 7605425900936

Co nam zavidi? Zavidi nam nebo spis nasim epidemiologum ? ;-) . Nechapu totiz co by nam meli zavidet, kdyz se podivam na vyskyt nemoci proti nimz se u nas ockuje, nijak nevybocujeme v porovnani se zapadnimi zememi. Takze zavidi tu diktaturu co tu na poli ockovani je? Komu tato diktatura vyhovuje?

0/0
29.6.2015 12:38

J70a95n 25Š94v34a30d94l34e73n90k35a 9724319650

A co aktuální epidemie zarděnek?

0/0
29.6.2015 21:59

A24n40t92o20n84í38n 51G30a69ž77á20k 7565145450966

Kde prosim? Diky.

0/0
2.7.2015 15:25

V25i70l22é67m 40P71ř62í83h80o40d42a 2204209333167

Google vám nic neříká? Mám stejně pocit, že dávat vám jakékoliv odkazy je zbytečné, protože jsou jistě zmanipulované.

0/0
2.7.2015 16:08

P24e31t26r 55M12a50l34ý 2501574611519

Píchání neurotoxických látek bezbranným miminkám bez hematoencefalitické báriéry pod záštitou "vědy", ve skutečnosti farmaceutického lobby, které je po zbrojařském 2. největší na světě = pokus o vraždu. Formaldehyd a rtuť jsou součástí smrtících injekcí, které vpravují do těla odsouzených na smrt v USA. Děje se to na Naších Očích !!! v 21. století !!!! Zastavte to !!!!!!!!

+3/−11
26.6.2015 14:39

J49a36n 47Š83v77a26d59l37e58n29k22a 9154909930

A nechcete také bojovat proti nebezpečnému a jedovatému dihydrogenmonoxidu? Uvažte, že v plynné formě může způsobovat těžké popáleniny, v kapalné formě, pokud by se dostal do plic, může zabít, a jeho pevná forma poškozuje buněčné membrány. DHMO se používá k chlazení jaderných reaktovů, používal se i k popravování odsouzených (u nás byl takto popraven třeba Sv. Jan Nepomucký), je součástí vakcín, byl nalezen v mateřském mléce a v mozcích lidí, kteří spáchali sebevraždu. Je také nedílnou součástí rakovinných nádorů. Zároveň je vysoce návykový. Přesto se v hojné míře přidává do nápojů. Nechcete ho zakázat?

+8/−1
26.6.2015 16:28

P60e55t21r 78M51a28l41ý 2961634631889

ještě Vám nedochází, že si farmaceuti chtějí nabalit kapsy ještě víc ???

Lék na Zmírnění účinků očkování. Provakcin. Očkování s úsměvem. Výsměch do tváře normálních lidí.

http://www.provakcin.cz/homepage?utm_source=sklik&utm_medium=cpc&utm_campaign=Search+-+Provakc%25c3%25adn+-+voln%25c3%25a1&utm_content=O%25c4%258dkov%25c3%25a1n%25c3%25ad&utm_term=o%25C4%258Dkov%25C3%25A1n%25C3%25AD

Očkování Nikdy NIC nevymýtilo, způsobuje pouze utrpení. Proč se neočkuje proti Tyfu, Choleře, Moru, Spále (kt. vyhubila víc lidí než všechny nemoci proti kterým se očkuje dnes). Nemoci odešly, protože už nebyly třeba. Ikdyž racionálně se to dá vysvětlit změnou životního stylu, používáním Mýdla, zaváděním hygieny, komfortem bydlení atd. 

Jenom mi vysvětlete proč 17 % rakušanů, tedy cca 1,5 mln lidí, kteří Nikdy nebyli očkování, NEMÁ žádné očkovací epidemiologické choroby....

Velice odborně a dobře je to vysvětleno zde, švýcarskou specialistkou, která tomu věnovala celý život:  https://www.youtube.com/watch?v=ycpTHgQSjsk

+1/−2
28.6.2015 18:02

J40a57n 43Š56v90a29d64l15e87n31k36a 9454959620

Ano, dochází mi, že jste podlehl konspirační teorii. Povšimněte si laskavě, že se očkuje především proti virovým chorobám, které jsou obtížně léčitelné. Mor, tyfus, cholera i spála jsou dnes léčitelné antibiotiky. Proto se již tolik nešíří. Zato se v Německu šíří zarděnky hlavně mezi neočkovanými dětmi. Očkováním se prokazatelně podařilo vymýtit například pravé neštovice nebo třeba vzteklinu u lišek na našem území. Takže jste mimo mísu.

+2/0
28.6.2015 18:31

P25e60t82r 74M85a11l26ý 2351614501939

Ok. Místo vysvětlení mé otázky níže pouze urážky a nějaké nesmysly o nějakých teoriích. Já nemám ani neuznávám  Žádnou teorii, tudíž ani nemůžu být její oběť,já vidím, co se děje okolo mně, pozoruji sebe i okolí. já a moje děti jsme zcela zdrávi již 2 roky, Určitě jste ani neshlédnul přednášku na kterou jsem dal odkaz. Aspoň zkuste toto: http://www.celostnimedicina.cz/sokujici-slova-lekarky-desiva-neznalost-zamlcovani-negativnich-ucinku-vakcin-tlak-farmaceutickych-firem.htm

+1/−1
28.6.2015 20:34

J22a71n 16Š43v20a52d72l83e94n47k68a 9254809670

A jak ta otázka zněla? Pokud zněla, že proč se neočkuje proti tyfu, spále či moru, tak si můj příspěvek přečtěte ještě jednou, protože jsem vám odpověděl. Jinak se obávám, že právě titulky obsahující "šokující", "děsivá", apod., svědčí o tom, že se nejedná o seriózní článek. Ostatně, Eleková je známá alarmistka, která zbytečně přehání a za prokázané považuje i spekulace, které nikdy prokázány nebyly. http://www.sysifos.cz/index.php?id=vypis&sec=1414087747

+2/−1
28.6.2015 21:34

P10e57t98r 12M71a33l20ý 2251264351679

Ne. Otázka zněla: " Proč 1,5 mln rakušanů, kteří Nikdy nebyli očkování, nemá žádnou nemoc, proti které se očkuje."

+1/−1
29.6.2015 8:56

J57a31n 76Š62v72a14d94l91e61n77k57a 9584709770

Protože se tam zrovna nerozšířila. Tyto nemoci se šíří ve  vlnách - epidemiích. Jak je zřejmé z Německa, kde se teď začaly šířit zarděnky.

+1/−1
29.6.2015 10:00

A78n63t61o10n25í56n 44G12a16ž85á52k 7265335880266

;-D;-D;-D;-D;-D tak si holt budeme muset pockat, ze jo. A az tam bude padesat nemocnych, dalsich dvacet let to budeme neockovanym strkat pred cumak, jak jsou nezodpovedni a k cemu jejich nezodpovednost vede.

+1/−1
29.6.2015 10:38

J83a95n 54Š79v75a61d30l94e31n31k42a 9724339280

Smějete se sice hezky, ale fakt je ten, že epidemie se nešíří právě díky očkování. Pokud by se neočkovalo, tak by tu byly a vůbec by se na ně nemuselo čekat. Ti, kdo nenechají děti očkovat, vlastně ani nejsou nezodpovědní. Pouze v tomto parazitují na většině společnosti.

+1/0
29.6.2015 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.