Diskuze

Unikát v povětří aneb slavná kapitola československého letectví

Elegantní letadlo jednoho z našich nejvýznamnějších leteckých konstruktérů se po takřka 80 letech od vzletu prototypu zaskvělo nad mladoboleslavským letištěm. Vraťme se zpět v čase a připomeňme si slávu československého meziválečného letectví.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je kočka, ne jako poslední iGirl ;-D

0 0
možnosti

J69i26ř69í 33B86r17o77ž

25. 6. 2015 7:13

Hezké čtení, i když na můj vkus velmi zhuštěné. Počty kusů jsou z dnešního hlediska úsměvné, ale tehdy to tak fungovalo, konkurence v této kategorii byla totiž obrovská. 60 kusů byla již velká série a úspěch. Jen výjimečná letadla dosahovala většího počtu vyrobených kusů a to vzhledem ke konstrukci a místu vzniku Bety a BiBiny rozhodně nebyly. Především dřevěný drak v té době byl již zastaralý. To ale neznamená, že v našich středoevropských podmínkách nebyly úspěchem. R^

1 0
možnosti

Jediný domácí typ, který objemem výroby v této kategorii vyčníval nad své konkurenty, byl Zlin XII postavený ve dvou stech kusech. Jenže oproti Be 50/51 měl mnohem jednodušší konstrukci, byl menší a lehčí, stačil slabší motor a tím pádem byl o poznání levnější.

2 0
možnosti