Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Osahali jsme si A350, úsporný „tichoplán“ od Airbusu

Airbus A350 byl jedním z lákadel nedávno skončeného pařížského aerosalonu. Po světě jich zatím létá jen několik. Redakce Technetu se do jednoho z těchto letadel podívala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e77t95r 82K47o14r56b97é95l91y47i 3387298774549

Já jsem jen obyčejný konzument letecké dopravy z donucení. Můj zadek se zatím vždycky cítil pohodlněji v Boeingu než Airbusu. Asi v něm jsou větší možnosti nacpat 1kg cestujícího na 1cm^3 - tedy v Airbusu.

0/0
2.7.2015 14:09

R56a32d17e27k 79V94a95l85k11o91v19i84č 7654191627743

B777 má maximální hmotnost 300-350 t, A350XWB pak 250-308 t - není to tedy přímý konkurent, i když do zelí si lezou. Výroba B787 a A350XWB vytížila produkci uhlíkových kompozitů ve firmách po celém světě.

+1/0
29.6.2015 9:02

J72a61k46u11b 52Š42r87á93m13e84k 4288103782631

Je to A350 XWB, ne A350, ne A350X ...

XWB je typ letadla ne motorů RR Trent. Doslova to znamená eXtra Wide Body = rozšířený trup.

+4/0
28.6.2015 14:30


Foto

T29e44r44e32z57a 77Š46í14r81o12v31á91, 93T89e37c28h90n88e42t26.74C75z 2818765126241

Zdravím, máte pravdu s označením letadla, nicméně často se to zkracuje jen na A350. K těm motorům - Rolls Royce na stránkách uvádí XWB jako jeden z typů motorů a stejně tak nám to i bylo prezentováno zástupkyní RR... http://www.rolls-royce.com/customers/civil-aerospace/products/civil-large-engines/trent-xwb.aspx

+1/0
28.6.2015 22:30

J43a22k24u93b 75Š94r16á47m72e74k 4498433602841

Dobrý den, XWB je marketingová značka, pro odlišení od původního typu A350, který se měl vyrábět před 10 lety (což se nestalo, protože se aerolinkám nelíbil málo prostorný přepravní prostor). Chápu, že logicky dochází ke zkracování názvu typu letadla, ale Airbus teď nevyhodí ty desítky milionů EUR, které dal za propagaci názvu "A350 XWB".

RR se drží zavedeného marketingu (kooperují s Airbusem), jejich motory rozhodně nejsou XWB, maximálně jsou optimalizovány k danému typu letadla a dostupným technologiím.

Očekávám, že značka XWB postupně zmizí s tím, že již nepůjde o "novinku", podle mne tak za 3-4 roky.

+1/0
29.6.2015 9:39

O38l67d79ř43i78c60h 47S97t65a84r93ý 2399668625877

Děsím se, co s těma sedačkama udělá takový Travelservice...;-D

+3/0
28.6.2015 10:58

P52a61v67e29l 42R43a33t89h87o36u35s84k56ý 6260629771

Tam budou sedací palandy.

+2/0
28.6.2015 11:15

O56l37d56ř86i16c95h 47S96t51a76r45ý 2569388985467

Možná by nebyl od věci násady od košťat napříč přes kabinu, pohodlí na sezení nic moc, ale zase se dají namonotova pěkně nahusto...;-D

+2/0
28.6.2015 11:48

P37a53v58e30l 22V81e23t27e51š15n77í91k 7175538745907

Říká se, že palanda pro dálkové lety bude takový zlatý grál. Až jí někdo vymyslí.

+2/0
28.6.2015 13:57

O81n13d16ř47e11j 19Č75a81p56k23a 6691761653974

Vymyslel, ale mají je akorát piloti a letušky ;-)

+1/0
28.6.2015 16:24

J76a60n 87S88a96l41o97m95o49n 4959420201155

Regulátory spánku, to bude svatý grál cestování ;-D. Nastoupíte, zalehnete, usnete a probudíte se až v cílové destinaci ;-D.

+4/0
29.6.2015 7:47

M81a38r14t40i53n 75J84i62r52o32u61s45e28k 7776755725978

Poprosil bych redakci, aby pojem "výkon motoru" změnili na "tah motoru", protože KN není jednotka výkonu, ale síly.

+16/0
28.6.2015 10:31

P21e46t60r 53F37r26ý14d28e55k 7439921859633

Take me to prastilo do oci.

0/0
28.6.2015 12:28

J20i14ř90í 14B92r53a52b82e26c 3117799442332

Není to bohužel poprvé, co redaktor odborného článku udělá hrubou chybu a zamění výkon a sílu.:-(

0/0
28.6.2015 13:28

A37u35g53u78s62t 31F32o50r83m95á58n61e53k 6215989220966

To je proto, že by měl mít vysokoškolské vzdělání. Možná ho má, ale asi z Plzně.

0/0
28.6.2015 15:05

P41e91t76r 88F22r57ý53d23e83k 7329291259933

Stacila by fyzika urovne zakladni skoly...

0/0
28.6.2015 19:59

J44i80ř18í 14P88o77s73p75í80š71i62l 5228355176425

Příďový podvozek se zatahuje do prostoru umístěného právě ve spodní části nosu letadla.

A u jiných strojů trčí ven.

+7/0
28.6.2015 9:39

J52a48k42u52b 70Š28a68f87a66n44d25a 7765987641781

Ne. U jiných letadel se zatahuje do těla trupu a zmenšuje tak zavazadlový prostor.

+5/0
28.6.2015 22:29

J97o12s34e88f 60V77o52s49i32c30k47y 4313607306243

Je az neuveritelne jak v tomto pripade ta zapadoevropska kooperace funguje a co dokaze!  Po tom, co tady v Cesku neustale slychame, jak jsou ti Evropane neschopni a neprakticky, a jak se ten jejich spolek co nevidet rozpadne a jak potom bude vsem dobre. Tak napr. tento posledni projekt A350 vyvinuli v polovicnim case co Americani s tim jejich B787! Skvela organizace!  Vychodni EU (Vysehrad) by se na neco vubec nezmohla!

+11/0
28.6.2015 9:25

D75a86n50i21e70l 45K89r76o53n75e75r 7914514686727

Az na to, ze jak Airbus tak Boeing provazi rada problemu a skandalu od technickych az po dotace. Asi jste prave precetl o Airbusu vas prvni clanek v zivote.

+3/−2
28.6.2015 10:28

J11a73n 20S11a72l59o86m45o55n 4649100971195

Ono každou konstrukci většinou provází řada problémů a mnohdy i skandálů. Jen se to tak nepropírá veřejně jako u letadel :-).

+1/0
29.6.2015 7:48

P31e33t96r 18P66l52a67č38e35k 8873933427185

Průměr kabiny a průměr trupu jsou dve rozdílné hodnoty.

0/0
28.6.2015 9:01

Z35b80y23n84ě84k 10J79a58n29d72a 7203582575631

A proto se do kabiny 350 vejde skoro trup 330, jak píšou v článku, že?

+10/0
28.6.2015 9:13

L87u50k94a56s 70V46o79n54d30r77a66c35e97k 7115443744856

Jiz jsem se v A350 proletel s Qatar Airways, pekny stroj. Naopak nejnovejsi z Boeingu, Dreamliner, se mi moc nelibi

+1/0
28.6.2015 8:20

P26e68t64r 33F16r31ý69d79e98k 7279601129593

Take jsem s nimi letel, asi pred dvema mesici v business. Letadlo super, ale servis QR to kazi. A zabavni system maji naprosto hrozny.

+1/0
28.6.2015 20:02

J85a58n 19S87k79ý86p40a41l33a 7957372792591

Lehký nedostatek v zeměpisu... Finsko nepatří do Skandinávie, FinnAir není skandinávská společnost. Skandinávie = Norsko + Švédsko + Dánsko.

+6/0
28.6.2015 8:17
Foto

T44e28r58e12z78a 24Š53í86r93o89v91á40, 80T28e34c75h70n29e29t52.69C91z 2188255206311

Vidíte, a nás učívali, že do Skandinávie patří i Finsko. Tak jsem zapátrala a zjistila, že je několik možných vymezení; to Vaše je jedno z nich. Dík za rozšíření obzorů. :)

+3/0
28.6.2015 22:21

M57a44r53e91k 72S36a52j56d86a 2515300966478

Pekny stroj! Je hezke, kdyz lide neco umi R^

+7/0
28.6.2015 7:54

S46e58i72d91l 67P26e57t97r 1671151645614

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že obsah článku je výcucem z  jednoho již poněkud vousatého článku na Aerowebu cca 2 roky zpátky (viz např. tehdy prezentované počty objednávek A -350 EWB) říznutý s dojmy + videem z výletu na letošní Le B. a doplněný o ofi PR materiály poskytnuté Airbusem patrně na stánku tamtéž  ... :-/

+8/0
28.6.2015 1:31

R75i18c37h89a52r19d 42T90r57e66f18i42l 4111275659860

Tak jsem rád, že se mi to potvrdilo protože jsem lehce měl ten samý dojem, že jsem cosi podobného před časem již četl.:-)

+1/0
28.6.2015 8:50

P34a41v82e55l 73V80e82t93e95š10n49í98k 7625328885387

Nezdá se mi.

Řekl bych, že to paní Šírová napsala to, co se dozvěděla na exkurzi v továrně výrobce. To je podle mě ideální zdroj informací.

Takže já jsem rád za tento článek.

+2/0
28.6.2015 14:09
Foto

T88e40r95e28z25a 65Š44í41r86o15v89á78, 49T40e89c50h60n70e72t36.32C18z 2868945356431

Zdravím, 

přesně tak, pan Vetešník má pravdu. Článek na Aerowebu jsem ani neviděla, asi jsme to holt pojali podobně. Čerpáno je z dojmů a z informací od Airbusu poskytnutých v továrně v Toulouse a dodatečně i z jejich webu (například ty počty objednávek mě taky překvapily, nicméně jim pořád visí na stejném čísle... http://www.a350xwb.com/od/ ).

+1/0
28.6.2015 22:27

T92o52m69á43š 38K34n76a79i52f70l 6313460707680

priznam se, ze myslenkovy pochod autora pri tvorbe náseldujícího výroku

Do kabiny o šířce 5,6 metru (což znamená, že by se do ní téměř vešel trup staršího A330, který má průměr o pouhý palec větší)

tak uplne nechapu :)

+7/−1
28.6.2015 1:09

P96e50t68r 67M89o13t54y64č19k98a 5483914597629

Buďte rád, že to nepřepočítali na fotbalové stadiony, jak je tu zvykem...

+12/0
28.6.2015 1:38

O15l79d52ř10i91c81h 72S91t71a52r76ý 2649128685867

;-D;-D;-DR^

+1/0
28.6.2015 10:49

M29a28r23t98i14n 39V80e49j29m15o32l88a 1373421693948

Taky jsem nad tím dumal. Ale smysl to dává. "Téměř vešel" - o 2,5 cm.

0/0
28.6.2015 8:53

P45a73v24e73l 72R27a31t53h88o94u14s77k25ý 6890359101

Nejdřív mě to taky zarazilo. Vypadalo to, že je to jako s tím objevem, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, daleko větší. Ale je to jasné, vnitřní prostor nového Airbusu je téměř stejně velký jako vnější rozměry trupu A330.

+4/0
28.6.2015 11:26

J84i77ř89í 79B34l91a55ž33e33k 4399333941690

Proc pulverizace kdyz cesky to je naprasovani??

+2/0
28.6.2015 0:51

P91e45t59r 11M57o41t89y87č94k24a 5113964687199

Protože autorka se "absenci technického vzdělání snaží nahrazovat nadšením, zvědavostí, spoluprací s odborníky a prací s archivními zdroji".

Nicméně, buďme tolerantní, alespoň se snaží. Což se o všech těch standardních "absolventech sociálních studií, obor politologie, evropská studia, bezpečnostní studia", kteří na iDnes píší běžně, říct rozhodně nedá.

+12/0
28.6.2015 1:41

S18e34i13d34l 38P78e31t13r 1591511895694

Neberu Vám míru obdivu ku mladým redaktorkám... ;-D

Avšak číst na Technetu,  že winglety/sharlety "zlepšují vztlak křídla" je dosti značná tortura ...;-(

+6/0
28.6.2015 1:53

M52i28c89h49a43l 92M36i83l95l59e54r 9766662589442

cist na ceskem serveru, ze neco je "značná tortura" je velka "tortura" neboli UTRPENI, pripadne jsou to MUKA pro kazdeho, kdo nesnasi przneni cestiny pitomymi anglicismy

0/−5
28.6.2015 2:14

S22e89i63d88l 81P65e81t47r 1981301155944

Omlouvám se za dotčení Vašeho jazykového jemnocitu,

Jen pro pořádek, slovo tortura není "anglicismus" jak se mylně domníváte ale  jest původu latinského, ve spisovné  češtině pak již výraz zdomácnělý se stanovenými závaznými pravidly skloňování  ...:-)

viz např zde:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=tortura&Hledej=Hledej

+11/0
28.6.2015 2:25

M25i48c88h84a17l 21M86i87l71l96e54r 9796172709842

ziji v anglicky mluvici zemi pres 40 let a anglictina je moji druhou materstinou. Na rozdil od modnich ceskych jazykovych vystrelku se snazim si zachovat cistotu cestiny, nepouzivat anglicla slova kde existuji ceska a nepotvorit cestinu anglicismy. Nemluvim o pripadech, kde ceske slovo neexistuje.

Kdyby se kazdy Cech snazil trochu vic, cestina by zustala cistym jazykem.

Malokdo dnes ovlada latinu, zato ale mnoho lidi prijde do kontaktu s anglictinou a anglicismy. Proto take  slovo tortura se bere jako odvozenina z anglickeho torture, nikoliv jako latinske slovo.

!!A vubec - proc vubec pouzivat latinu?, kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen.... lze upresnit podle situace.

+1/−7
28.6.2015 3:29

M23a58r78e35k 66S78a44j18d23a 2955620176148

Jasny... i ta latina je vlastne odvozena z anglickeho Latin! ;-DRv

+6/0
28.6.2015 7:54

M70i80c90h28a37l 97M20i45l17l73e47r 9646792709722

premyslim, jestl jsi chapanim natvrdly, nebo ze sebe rad schvalne delas....dukata.

Znovu konstatuji: proc vubec pouzivat latinu...nebo anglictinu... kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen, ktera lze navic dale upresnit podle situace.

 NJN, to by ale jeden nesmel byt liny.:-P

0/−3
28.6.2015 8:27

M25a45r82t80i21n 79V68e87j29m94o47l26a 1803391743888

Většina "českých" slov má někde původ a z latiny je jich opravdu velká část. Používaní bohatého jazyka bych spíše chválil. Navíc zde v případě práškování byl význam slova a technologie vzápětí vysvětlena.

Naproti tomu Winglety / Sharklety na koncích křídel pomáhají řešit relativně složitý aerodynamický problém na pomezí vztlaku, indukovaného odporu, přelévání podtlaku a přetlaku nad a pod křídlem, že by si zasloužili samostatný článek a proto zjednodušení na "vztlak" je vcelku akceptovatelné.

+7/0
28.6.2015 9:06
Foto

P54e13t82r 26D90v15o35ř52á19k 4599489151838

Vyraz "tortura" se v českém jazyce užívá od raného středověku (toto české slovo je odvozeno z latinského "tortio"), tak snad má právo domestifikace/zdomácnění (škrtněte, co se vám nehodí). To bychom mohli mít námitky třeba proti slovům, jako je "husa" (ang. "goose"), apod.

+7/0
28.6.2015 8:51

J41i69ř86í 17K70o92c77u22r80e95k 6335114915718

Asi bychom měli vymyslet české slovo pro lokomotivu a nepoužívat tento anglicismus. Podobně bychom neměli používat slovo garáž - opět anglicismus, stejně jako kamion. Sice ani jedno z těch slov není anglického původu, ale ...

Hlemýždí konpresor/dopravník také zní více česky než šnekový. A vymyslet české slovo pro víno. On je to totiž pekelně starý latinismus.

+2/0
28.6.2015 21:11

M33i88c81h39a15l 41H83o92r61á96k 7539804209194

Hláška s Winglety mě také pobavila :)

+2/0
28.6.2015 2:28

J40i71ř61í 40N62o14v86á34k 3603189198456

Začíná to připomínat kvalifikační předpoklady redaktorek v televizích. Tam je taky jediným kriteriem množství silikonu na hrudi, případně světlost peroxidových výstřelků na krytu krku.

+2/−1
28.6.2015 7:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.