Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osahali jsme si A350, úsporný „tichoplán“ od Airbusu

Airbus A350 byl jedním z lákadel nedávno skončeného pařížského aerosalonu. Po světě jich zatím létá jen několik. Redakce Technetu se do jednoho z těchto letadel podívala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P51e67t91r 68K74o25r83b79é62l64y44i 3577208794619

Já jsem jen obyčejný konzument letecké dopravy z donucení. Můj zadek se zatím vždycky cítil pohodlněji v Boeingu než Airbusu. Asi v něm jsou větší možnosti nacpat 1kg cestujícího na 1cm^3 - tedy v Airbusu.

0/0
2.7.2015 14:09

R54a33d47e17k 38V71a35l83k68o85v13i94č 7714251377953

B777 má maximální hmotnost 300-350 t, A350XWB pak 250-308 t - není to tedy přímý konkurent, i když do zelí si lezou. Výroba B787 a A350XWB vytížila produkci uhlíkových kompozitů ve firmách po celém světě.

+1/0
29.6.2015 9:02

J29a58k55u71b 16Š97r67á52m16e78k 4478473902641

Je to A350 XWB, ne A350, ne A350X ...

XWB je typ letadla ne motorů RR Trent. Doslova to znamená eXtra Wide Body = rozšířený trup.

+4/0
28.6.2015 14:30
Foto

T80e38r56e80z84a 63Š58í47r74o61v62á41, 34T52e44c25h51n47e21t87.12C52z 2758665696391

Zdravím, máte pravdu s označením letadla, nicméně často se to zkracuje jen na A350. K těm motorům - Rolls Royce na stránkách uvádí XWB jako jeden z typů motorů a stejně tak nám to i bylo prezentováno zástupkyní RR... http://www.rolls-royce.com/customers/civil-aerospace/products/civil-large-engines/trent-xwb.aspx

+1/0
28.6.2015 22:30

J94a50k86u78b 25Š63r77á70m27e60k 4888913772891

Dobrý den, XWB je marketingová značka, pro odlišení od původního typu A350, který se měl vyrábět před 10 lety (což se nestalo, protože se aerolinkám nelíbil málo prostorný přepravní prostor). Chápu, že logicky dochází ke zkracování názvu typu letadla, ale Airbus teď nevyhodí ty desítky milionů EUR, které dal za propagaci názvu "A350 XWB".

RR se drží zavedeného marketingu (kooperují s Airbusem), jejich motory rozhodně nejsou XWB, maximálně jsou optimalizovány k danému typu letadla a dostupným technologiím.

Očekávám, že značka XWB postupně zmizí s tím, že již nepůjde o "novinku", podle mne tak za 3-4 roky.

+1/0
29.6.2015 9:39

O14l63d76ř27i24c34h 22S14t93a67r14ý 2849848595407

Děsím se, co s těma sedačkama udělá takový Travelservice...;-D

+3/0
28.6.2015 10:58

P38a92v41e38l 46R51a70t44h31o84u95s71k94ý 6560929371

Tam budou sedací palandy.

+2/0
28.6.2015 11:15

O71l31d57ř19i41c34h 25S76t76a60r15ý 2459338125967

Možná by nebyl od věci násady od košťat napříč přes kabinu, pohodlí na sezení nic moc, ale zase se dají namonotova pěkně nahusto...;-D

+2/0
28.6.2015 11:48

P49a53v57e23l 66V30e86t91e14š54n33í48k 7335818945757

Říká se, že palanda pro dálkové lety bude takový zlatý grál. Až jí někdo vymyslí.

+2/0
28.6.2015 13:57

O62n32d33ř81e98j 88Č87a44p81k98a 6131651243934

Vymyslel, ale mají je akorát piloti a letušky ;-)

+1/0
28.6.2015 16:24

J61a12n 96S69a28l93o43m50o56n 4149690331185

Regulátory spánku, to bude svatý grál cestování ;-D. Nastoupíte, zalehnete, usnete a probudíte se až v cílové destinaci ;-D.

+4/0
29.6.2015 7:47

M65a83r21t58i56n 89J68i11r90o98u63s73e66k 7576805605438

Poprosil bych redakci, aby pojem "výkon motoru" změnili na "tah motoru", protože KN není jednotka výkonu, ale síly.

+16/0
28.6.2015 10:31

P96e15t92r 25F66r88ý65d33e77k 7389601679703

Take me to prastilo do oci.

0/0
28.6.2015 12:28

J30i84ř39í 69B93r10a41b51e98c 3957899852942

Není to bohužel poprvé, co redaktor odborného článku udělá hrubou chybu a zamění výkon a sílu.:-(

0/0
28.6.2015 13:28

A28u85g20u71s14t 74F49o65r15m16á59n50e17k 6125609250596

To je proto, že by měl mít vysokoškolské vzdělání. Možná ho má, ale asi z Plzně.

0/0
28.6.2015 15:05

P83e75t84r 34F20r96ý49d87e28k 7309911729753

Stacila by fyzika urovne zakladni skoly...

0/0
28.6.2015 19:59

J30i62ř55í 71P87o34s80p78í42š69i80l 5748125976295

Příďový podvozek se zatahuje do prostoru umístěného právě ve spodní části nosu letadla.

A u jiných strojů trčí ven.

+7/0
28.6.2015 9:39

J97a89k35u90b 85Š93a89f40a44n87d25a 7345947211291

Ne. U jiných letadel se zatahuje do těla trupu a zmenšuje tak zavazadlový prostor.

+5/0
28.6.2015 22:29

J98o64s40e94f 18V19o62s88i80c67k51y 4823637226393

Je az neuveritelne jak v tomto pripade ta zapadoevropska kooperace funguje a co dokaze!  Po tom, co tady v Cesku neustale slychame, jak jsou ti Evropane neschopni a neprakticky, a jak se ten jejich spolek co nevidet rozpadne a jak potom bude vsem dobre. Tak napr. tento posledni projekt A350 vyvinuli v polovicnim case co Americani s tim jejich B787! Skvela organizace!  Vychodni EU (Vysehrad) by se na neco vubec nezmohla!

+11/0
28.6.2015 9:25

D61a31n71i67e19l 85K60r20o97n72e31r 7434564816627

Az na to, ze jak Airbus tak Boeing provazi rada problemu a skandalu od technickych az po dotace. Asi jste prave precetl o Airbusu vas prvni clanek v zivote.

+3/−2
28.6.2015 10:28

J42a94n 83S52a39l46o86m86o72n 4349850691355

Ono každou konstrukci většinou provází řada problémů a mnohdy i skandálů. Jen se to tak nepropírá veřejně jako u letadel :-).

+1/0
29.6.2015 7:48

P36e54t98r 80P30l81a97č43e66k 8523373647855

Průměr kabiny a průměr trupu jsou dve rozdílné hodnoty.

0/0
28.6.2015 9:01

Z34b78y72n45ě51k 52J12a30n56d53a 7203412785811

A proto se do kabiny 350 vejde skoro trup 330, jak píšou v článku, že?

+10/0
28.6.2015 9:13

L79u68k38a72s 34V43o31n73d21r85a57c19e69k 7215363164496

Jiz jsem se v A350 proletel s Qatar Airways, pekny stroj. Naopak nejnovejsi z Boeingu, Dreamliner, se mi moc nelibi

+1/0
28.6.2015 8:20

P84e70t18r 63F87r52ý16d80e57k 7149491119753

Take jsem s nimi letel, asi pred dvema mesici v business. Letadlo super, ale servis QR to kazi. A zabavni system maji naprosto hrozny.

+1/0
28.6.2015 20:02

J35a44n 78S38k95ý22p19a97l27a 7337172522971

Lehký nedostatek v zeměpisu... Finsko nepatří do Skandinávie, FinnAir není skandinávská společnost. Skandinávie = Norsko + Švédsko + Dánsko.

+6/0
28.6.2015 8:17
Foto

T13e16r77e28z68a 98Š81í42r33o83v69á21, 67T42e32c32h48n71e22t20.33C42z 2518375216161

Vidíte, a nás učívali, že do Skandinávie patří i Finsko. Tak jsem zapátrala a zjistila, že je několik možných vymezení; to Vaše je jedno z nich. Dík za rozšíření obzorů. :)

+3/0
28.6.2015 22:21

M86a14r72e59k 35S39a34j91d39a 2955810406808

Pekny stroj! Je hezke, kdyz lide neco umi R^

+7/0
28.6.2015 7:54

S41e58i76d31l 37P10e20t36r 1231371655924

Nějak se nemohu zbavit dojmu, že obsah článku je výcucem z  jednoho již poněkud vousatého článku na Aerowebu cca 2 roky zpátky (viz např. tehdy prezentované počty objednávek A -350 EWB) říznutý s dojmy + videem z výletu na letošní Le B. a doplněný o ofi PR materiály poskytnuté Airbusem patrně na stánku tamtéž  ... :-/

+8/0
28.6.2015 1:31

R48i46c40h40a70r83d 54T78r96e85f71i19l 4901425419100

Tak jsem rád, že se mi to potvrdilo protože jsem lehce měl ten samý dojem, že jsem cosi podobného před časem již četl.:-)

+1/0
28.6.2015 8:50

P60a55v28e59l 88V45e82t84e40š12n54í54k 7805348545547

Nezdá se mi.

Řekl bych, že to paní Šírová napsala to, co se dozvěděla na exkurzi v továrně výrobce. To je podle mě ideální zdroj informací.

Takže já jsem rád za tento článek.

+2/0
28.6.2015 14:09
Foto

T95e37r97e38z24a 64Š26í68r26o46v42á93, 28T46e60c53h54n40e39t36.64C56z 2128165156401

Zdravím, 

přesně tak, pan Vetešník má pravdu. Článek na Aerowebu jsem ani neviděla, asi jsme to holt pojali podobně. Čerpáno je z dojmů a z informací od Airbusu poskytnutých v továrně v Toulouse a dodatečně i z jejich webu (například ty počty objednávek mě taky překvapily, nicméně jim pořád visí na stejném čísle... http://www.a350xwb.com/od/ ).

+1/0
28.6.2015 22:27

T79o25m65á94š 89K60n13a85i77f87l 6863850287350

priznam se, ze myslenkovy pochod autora pri tvorbe náseldujícího výroku

Do kabiny o šířce 5,6 metru (což znamená, že by se do ní téměř vešel trup staršího A330, který má průměr o pouhý palec větší)

tak uplne nechapu :)

+7/−1
28.6.2015 1:09

P11e72t63r 60M47o53t70y75č85k85a 5383434917599

Buďte rád, že to nepřepočítali na fotbalové stadiony, jak je tu zvykem...

+12/0
28.6.2015 1:38

O36l58d76ř53i83c82h 35S88t13a69r44ý 2359888865667

;-D;-D;-DR^

+1/0
28.6.2015 10:49

M44a87r59t50i77n 33V78e77j23m29o28l21a 1533231923418

Taky jsem nad tím dumal. Ale smysl to dává. "Téměř vešel" - o 2,5 cm.

0/0
28.6.2015 8:53

P39a22v59e24l 12R12a11t57h83o42u50s45k14ý 6820929691

Nejdřív mě to taky zarazilo. Vypadalo to, že je to jako s tím objevem, že uvnitř zeměkoule je ještě jedna, daleko větší. Ale je to jasné, vnitřní prostor nového Airbusu je téměř stejně velký jako vnější rozměry trupu A330.

+4/0
28.6.2015 11:26

J87i50ř95í 81B68l98a66ž69e48k 4919413651330

Proc pulverizace kdyz cesky to je naprasovani??

+2/0
28.6.2015 0:51

P41e56t65r 33M90o30t16y70č75k22a 5313944277219

Protože autorka se "absenci technického vzdělání snaží nahrazovat nadšením, zvědavostí, spoluprací s odborníky a prací s archivními zdroji".

Nicméně, buďme tolerantní, alespoň se snaží. Což se o všech těch standardních "absolventech sociálních studií, obor politologie, evropská studia, bezpečnostní studia", kteří na iDnes píší běžně, říct rozhodně nedá.

+12/0
28.6.2015 1:41

S65e72i63d75l 21P27e69t37r 1201721565374

Neberu Vám míru obdivu ku mladým redaktorkám... ;-D

Avšak číst na Technetu,  že winglety/sharlety "zlepšují vztlak křídla" je dosti značná tortura ...;-(

+6/0
28.6.2015 1:53

M55i29c89h36a61l 16M28i88l83l75e80r 9956212519362

cist na ceskem serveru, ze neco je "značná tortura" je velka "tortura" neboli UTRPENI, pripadne jsou to MUKA pro kazdeho, kdo nesnasi przneni cestiny pitomymi anglicismy

0/−5
28.6.2015 2:14

S45e55i92d39l 58P76e78t60r 1971721795204

Omlouvám se za dotčení Vašeho jazykového jemnocitu,

Jen pro pořádek, slovo tortura není "anglicismus" jak se mylně domníváte ale  jest původu latinského, ve spisovné  češtině pak již výraz zdomácnělý se stanovenými závaznými pravidly skloňování  ...:-)

viz např zde:

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=tortura&Hledej=Hledej

+11/0
28.6.2015 2:25

M70i16c30h90a91l 68M25i19l87l10e47r 9116572479892

ziji v anglicky mluvici zemi pres 40 let a anglictina je moji druhou materstinou. Na rozdil od modnich ceskych jazykovych vystrelku se snazim si zachovat cistotu cestiny, nepouzivat anglicla slova kde existuji ceska a nepotvorit cestinu anglicismy. Nemluvim o pripadech, kde ceske slovo neexistuje.

Kdyby se kazdy Cech snazil trochu vic, cestina by zustala cistym jazykem.

Malokdo dnes ovlada latinu, zato ale mnoho lidi prijde do kontaktu s anglictinou a anglicismy. Proto take  slovo tortura se bere jako odvozenina z anglickeho torture, nikoliv jako latinske slovo.

!!A vubec - proc vubec pouzivat latinu?, kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen.... lze upresnit podle situace.

+1/−7
28.6.2015 3:29

M64a45r82e37k 24S15a98j80d52a 2445900606258

Jasny... i ta latina je vlastne odvozena z anglickeho Latin! ;-DRv

+6/0
28.6.2015 7:54

M14i91c53h79a67l 75M69i21l15l24e81r 9326412409652

premyslim, jestl jsi chapanim natvrdly, nebo ze sebe rad schvalne delas....dukata.

Znovu konstatuji: proc vubec pouzivat latinu...nebo anglictinu... kdyz cestina ma sva slova: muka, utrpeni, muceni, tryzen, ktera lze navic dale upresnit podle situace.

 NJN, to by ale jeden nesmel byt liny.:-P

0/−3
28.6.2015 8:27

M39a34r12t46i88n 61V69e72j96m34o77l61a 1333251653548

Většina "českých" slov má někde původ a z latiny je jich opravdu velká část. Používaní bohatého jazyka bych spíše chválil. Navíc zde v případě práškování byl význam slova a technologie vzápětí vysvětlena.

Naproti tomu Winglety / Sharklety na koncích křídel pomáhají řešit relativně složitý aerodynamický problém na pomezí vztlaku, indukovaného odporu, přelévání podtlaku a přetlaku nad a pod křídlem, že by si zasloužili samostatný článek a proto zjednodušení na "vztlak" je vcelku akceptovatelné.

+7/0
28.6.2015 9:06
Foto

P18e41t10r 13D87v29o94ř65á66k 4869749601528

Vyraz "tortura" se v českém jazyce užívá od raného středověku (toto české slovo je odvozeno z latinského "tortio"), tak snad má právo domestifikace/zdomácnění (škrtněte, co se vám nehodí). To bychom mohli mít námitky třeba proti slovům, jako je "husa" (ang. "goose"), apod.

+7/0
28.6.2015 8:51

J39i57ř56í 38K39o69c47u30r19e37k 6835734365248

Asi bychom měli vymyslet české slovo pro lokomotivu a nepoužívat tento anglicismus. Podobně bychom neměli používat slovo garáž - opět anglicismus, stejně jako kamion. Sice ani jedno z těch slov není anglického původu, ale ...

Hlemýždí konpresor/dopravník také zní více česky než šnekový. A vymyslet české slovo pro víno. On je to totiž pekelně starý latinismus.

+2/0
28.6.2015 21:11

M54i64c38h80a59l 44H51o83r96á62k 7779414239684

Hláška s Winglety mě také pobavila :)

+2/0
28.6.2015 2:28

J56i38ř57í 60N65o83v77á39k 3223949458506

Začíná to připomínat kvalifikační předpoklady redaktorek v televizích. Tam je taky jediným kriteriem množství silikonu na hrudi, případně světlost peroxidových výstřelků na krytu krku.

+2/−1
28.6.2015 7:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.