Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Největší dopravní letoun světa odletěl z Prahy. Sledovali jste to živě

Celou středu i v noci můžete sledovat přilétající a odlétající letadla v přímém přenosu a zároveň slyšet komunikaci řídící věže. Slow TV na Playtvak.cz nabízí živý stream z Letiště Václava Havla. Vidět jste mohli i výjimečnou návštěvu obřího Airbusu A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M28a48r80i94u71s56z 75H16u40d96e40c87z61e69k 8580349421114

V květnu jsem letěl 380kou z Londýna do L.A. Opravdu nádherné moderní letadlo se spoustou vychytávek. Každy cestující ma svůj entertainment systém v sedačce před sebou (video archiv, hudebni archiv, počítačové hry a mnoho dalších). Jenom mne trochu znerǒviznelo kdyz nám někde na gronskem ten systém přestal fungovat a musel se pro cele letadlo od nekud ze země restartovat a to se stávalo několikrát během letu. To pocit solidnosti moc nevyvolavalo. :-) Ale jinak bozi a tiché, velmi tiché letadlo.

0/0
12.8.2015 7:50

V81o72j46t14e34c33h 51J73a24v62o82r77s79k62y 5882180591115

Proč je ta komunikace osekaná a není tam vcelku? Takhle to vypadá, jako kdyby tam posílal letadla do sebe.

0/0
7.7.2015 22:28

M52i98c91h21a31l 12S72t89r25a21k17a 7920680824213

daji se nekde sledovat podobne i jina letiste nez praha?

0/0
5.7.2015 23:41

J18o30s70e91f 47K85a91r86f22í54k 7332175486840

Docela mě dojímá, jak i čeští piloti používají sporo výhradně angličtinu:-)

I když ona ta letová hantýrka v angličtině bude asi rychlejší a přesnější. Navíc když takhle musí mluvit na prakticky všech ostatních letištích...;-)

0/0
3.7.2015 14:52

M18a84r88i79u43s23z 34H18u22d89e34c94z14e62k 8590359381704

To je proto, ze se to zaznamenává do černé skříňky a kdyby se náhodou něco stalo tak aby tomu všichni rozuměli - tím myslím hlavě vyšetřovatele. Proto vám v letadle ČSA nikdy pilot neřekne "posádku připravte se k odletu" ale něco ve smyslu "Cabin crue get ready for take off"

0/0
12.8.2015 7:44

P95e65t35r 38S80e68j73k 3913662194213

To je PRVNĚ když je iDnes zaco moc poděkovat !!!! Za SUPER nápad s Ruzyní+radar+zvuk !!!

Je stále naco koukat. SUPER je rozkliknou si letadlo a pak si ho zkontrolovat podle vzhledu. Ještě byto chtělo jednu šikmo z boku na odlétající.

Kdyby tam ta kamera, nebo ještě o něco lepší (možná i, že tu hloubku ostrosti omezuje mé slabší HW) zůstala trvale, A třeba je provozovalo přímo let. Ruzyně-stát, potažmo my všichni jsme do nich nadotovali snad dost, aby takto aspoň něco vrátila lidu!!

Letěl jsem z Ruzyně Xkrát, ado videa netušil jak je dráha "hrbatá", myslel jsem že jeto ouplná rovina!!

Proto-že jinak mě stim přereklamováním na celým webu před, mezi, okolo, po, . .už tak silně serou, že jsem silně omezil čtení a ještě víc videa !!! Bez reklamy to nejde, ale přiměřené, nejen té plovoucí.

0/0
2.7.2015 21:59

O77l18d76ř64i76c35h 85M21o88u16r32e84k 1791597744356

nenechte si spílat, resp. neberte to vážně. bylo to pěkné a já to chápu tak, že jste to chtěli dát už dnes na tu potvoru velkou. ono si to jistě sedne časem a pak už si to budou moci vychutnat i ti posměváčkové. v článku možná chybí zmínka o časovém zpoždění oproti realitě, což je možná notoricky všeobecně známé. pro mě je vynikající v 1 obrazovce kamera, flightradar24 a komunikace s věží, úplně šlehačkové by byla volba komunikace také GND DEL příp. APP apod..

VELKý DíK

0/−1
1.7.2015 21:23

R22a56d20e27k 47V61o66n96d36r16u10š18k33a 1121184379238

Ta 747 co ted odletěla, potřebuje teda o dost delší dráhu oproti 380

0/0
1.7.2015 18:57

B28r16u66n49o 25J53u87r34á23š80e59k 6774280721713

Ta 747 sebou veze mnohem více paliva, protože letí dvakrát delší trasu, než ta A380, proto ten dlouhý rozjezd ;-)

+4/0
1.7.2015 19:45

R82a41d67e90k 58V85o19n69d80r63u45š70k67a 1461954449288

To máš recht. Na tom něco budeR^

0/0
1.7.2015 19:51

M97i71l97a98n 95B17u48b83e36n85i78k 6693170219270

V kolik byl ten odlet?

0/0
1.7.2015 17:42

L46a29d53a 87N40o49v89a27k 4822863687

asi v 17:05

0/0
1.7.2015 17:46

Z76d26e54n90ě26k 73M96a33r91c48í12n 9638713248315

No v 17.20 by bylo správnější

0/0
1.7.2015 17:52

M71i14c97h77a29l 89M46i61l82l97e68r 9786892369802

push-off 17:10

0/0
1.7.2015 18:08

J96a11r75m13i67l46a 29P64í70c57h97o13v23á 5482267394163

17:05 odjel od stojánky, pak roloval na místo startu a do vzduchu šel asi 17:20.

0/0
1.7.2015 22:23
Foto

F35r56a51n30t47i92š60e87k 78R24u77d87l 3588375766677

díky, i přes ne zrovna nejlepší kvaltu dobrý. ono se to některým rádoby odporníků-rádoby odborníkům-kecá ale sami nedokázali ještě nic, tak si jich nevšímejte. ono ne vždy jde všechno tak, jak si to člověk představuje či zamýšlí. tihle všeználci jsou halt tací malí klausové či virózové, co všechno vědí a umí a když přijde na lámání chleba, tak ho ani neumí ukrojit natož namazat. ještě jednou díky. bylo to hezké.fr vídeň[>-]EUV

+2/−8
1.7.2015 17:38

M30i89c13h60a57l 74P14a41v96l71á31t 9773683984689

Ono se casto nevyplati propagovat na kolene delanou sluzbu za kazdou cenu a udelat si jen ostudu. Kolikrat je lepsi pouzit nejakou osvedcenou profesionalni sluzbu. (Pricemz na odhad zajmu v tomhle pripade nebyla treba kristalova koule..)

Ale to "otpornikovi" tezko vysvetlovat. ;o)

+6/0
1.7.2015 17:43

M32i20c88h63a21l 48P32a69v34l17á82t 9773423684169

PS: To minus mate za tapetovani tim hadrem Evropskeho svazu. (Normalne se to pouziva jen misto blijiciho smajliku.)

+3/−1
1.7.2015 17:44

K94a53r66e15l 50K27a48r69a17f65i34a41t 9404822803220

neni vam vedro?

0/0
1.7.2015 18:39

Z65b19y89n70ě15k 80J94a17n61d35a 7463462555171

Právě že ta křišťálová koule docela potřeba byla, protože odhad počtu lidí byl docela nejistý. A tak nakonec jsme se rozhodli, že raději použijeme externí službu, která měla sice řádově vetší linku, leč konfigurace se jim příliš nepovedla.

Cca 5km před prahem dráhy se řešilo přepojit zpět, ale už nebyl čas a asi by jsme taky nezvládli obsloužit všechny.

Vzlet se už odehrál v naší režiji, protože i s rizikem že neustojíme, lépe se omlouvá vlastní chyba, než nejmenovaný 'externí dodavatel'.

Omlovám se tedy opět za přistání a věřte, že diskusi v kanceláři by zdejší cenzor s rezervou neustál.

Pardon :-(

+4/0
1.7.2015 19:37

M57i65c70h89a16l 95P46a37v25l86á20t 9543793734509

Jakkoli na snadnosti odhadu se neshodneme, omluva samozrejme prijata. Zaslouzite si pochvalu uz za ten napad udelat prenos a taky za snahu. Priste to urcite klapne! :o)

0/0
2.7.2015 1:21

L43a50d74a 26N54o56v40a94k 4232973477

zajímavé je, že teď jak koukám když odlítá se k němu připojuje další A380, která letí taky přes naše území z Londýna a obě poletí kousek od sebe do Dubaje...;-)

+1/0
1.7.2015 17:31

M86i94c24h44a30l 11M41i90l77l24e85r 9606182399782

tentokrat dobry prenos i zvuk - hlasim z Australie

 Krasna potvora tohle "velke zvire" - Big Beast a zvedne se jak perickoR^

0/0
1.7.2015 17:20

L24u43k72a25s 57C49o98d93r 6628862590511

Me hrozne prekvapilo, jak kratka draha tomu letadlu staci na vzlet i pristani, kdyz je prazdny. Jsem si delal srandu, ze je to A380 UVP z Kunovic :-)

+2/0
1.7.2015 17:30

M40i72c36h63a39l 97M37i81l59l76e17r 9576402399452

mne zas hrozne prekvapilo jak kratka draha je zapotrebi kdyz je A 380 plna!

Nikdy nezapomenu na den, kdy jsme s manzelkou prvne leteli Jumbem Qantasu ze Sydney na Fiji (1979). Jak urcite vis, ranveje tamejsiho letiste jsou postavene do more, jedna dal nez druha a kdo na to neni pripraveny, ten se trochu podesi.

My jsme to vedeli, ale nebyli jsme pripraveni, ze to bude trvat tak dlouho, nez se zvednem. Leatdlo bylo plne do posledniho sedadla, na 400 cestujicich a muselo mit kvuli nejake stavce sebou palivo i na cestu zpet do Sydney, cili plne nalozene....a my jeli....a jeli... ajeli... vedle nas jsme videli vodu Botany Bay a furt na ranveji.... a jeli ....a jeli...nevim kolik zbyvalo do konce ranveje, kdyz jsme se konecne odlepili.;-D

0/0
1.7.2015 17:42

L10u35k85a11s 74C32o90d69r 6808532810351

Tak to je masakr :-) Me ceka (doufejme) zajimavy litani za dva mesice - proletim se v Il-18, Il-62M a nakonec i v nakladnim Il-76 :-)

0/0
1.7.2015 17:47

M20i32c64h26a16l 48M51i63l83l30e82r 9566242179142

v Il -18 jsem letel s mamou v 1966 ze Zahrebu do Prahy

v Il - 62 sam v 1969 ven z Evropy do Singapore, letadlo jeste melo sovetskou vlajku protoze CSA to porad jeste zaletavali pod dohledem sovetske posadky

Kdyz jsme rolovali pri mezipristani v Kahire, nekdo ze spolucestujicich poukazal na pristavene VC- 10 a rekl "tak z tohohle to rusaci okopirovali"

0/0
1.7.2015 18:02

L92u23k67a50s 33C86o68d55r 6218372760361

Ja jsem rocnik 79, takze to pro me bude premiera :-) Doufam, ze nas pusti do pilotni kabiny :-)

+1/0
1.7.2015 18:04

O85n23d65ř87e22j 74Z24d16e97r13a62d98i52č47k26a 6764595113978

Nerikejte ze letite s Yrinou do KLDR?? 8-o

0/0
1.7.2015 19:16

T41o29m20á63š 91K53n66a67i69f31l 6193890127980

Výlet do severní korei?

0/0
1.7.2015 19:08

K49a48r10e84l 77N44o39v46o57t12n93ý 4806480405685

Jo, něco podobného se mi stalo v LAX

0/0
1.7.2015 18:51

B94a24r87b52o66r54a 26Z95i21m65m47e73r73m38a38n63n72o26v50á 7490528459385

Super R^

+1/0
1.7.2015 17:20

J29á41n 13H27r40a66b96i47k 6360707569140

No to je paráda...jeden by plakal, ještě, že se ty kolečka, jak se furt otačejí, neunaví...

0/0
1.7.2015 17:15
Foto

O82n45d25r72e70j 85B74o83c43e37k 1900935174388

A380 snad už letěli i koupáci co lítaj pravidelně na dovču do Bojkovic..na letištích po Evropě se to hemží velrybama a u nás z toho je "obří" halo..Až přiletí A350 tak bych to možná pochopil.

+1/−6
1.7.2015 17:10

L70u90k62a17s 72C71o57d86r 6278952620701

Ale no tak, nedelej morouse. Lidi tohle letadlo zajima a je dobre, ze se prijdou podivat a zas se neco zajimavyho dozvedi o letectvi. Ja jsem se byl taky jako malej capart podivat, kdyz byl v Praze poprvy Ruslan a byl to super zazitek.

+5/0
1.7.2015 17:29

M80i79c48h94a61l 97M89i93l10l71e77r 9196212789612

ja chodival do Ruzyne jako maly kluk na "letecke dny"

0/0
1.7.2015 17:44

O81n31d55ř69e55j 39Č23a70p44k75a 6551891173194

Taky pamatuju, tenkrát se ještě neblbnulo kvůli teroristům, takže se dalo dostat až na plochu přímo k němu. Dokonce ho snad tenkrát i otevřeli.

0/0
1.7.2015 17:47
Foto

O31n47d35r77e69j 24B95o74c32e58k 1390225854818

Nojo, ale to už je 3* návštěva tohohle gigantickýho stroje (*když nebudu počítat emergency, který lidi asi nestihli). To bude mediální masáž snad každoročně i při 5,6,7... návštěvě:-PRadši bych tu viděl online nějakýho Tůčka nebo Antonova, který si myslím že půjdou do důchodu dřív než velryba.

0/0
1.7.2015 17:52

O10n45d32ř93e12j 36Č80a40p37k87a 6531491423544

Je pěkné, že v Londýně nebo Amsterdamu jich je spousta, ale sem do Prahy se A380 dostane na lince tak jednou do roka... tak se nedivte, že se lidi přijdou podívat.

+2/0
1.7.2015 17:43

J69a35n47a 11M24r71á51z41k65o32v38á 8786250583360

No, to je kritiků kvality přenosu! Tak se to holt nepovedlo! Není každý geroj hned v druhý den fungování. Ale na odlet se budu dívat. Pro mne je nejkrásnějším, dokonale adrenalinovým zážitkem, když letadlo čeká na ranveji...pak popojede...zabere na plné koule, tlačí mne to do sedadla...joj! Orgasmus hadr.

+4/0
1.7.2015 17:01

D53u42š73a98n 84G81o90g36e22l45a 7471834839458

Pěkně řečeno,jo.Kdysi jsme brávali holky na let a dávali +1G a -1G (v hantýrce gagarinka),protože poté byly prokazatelně laskavější a velmi milé(pánevní kongesce).Jinak sdílím Vaše pocity při vzletu.Jsou to koule.

+1/0
1.7.2015 17:32

J20a15n27a 81M40r51á92z79k24o62v58á 8386660713330

Prosím rozveďte tu gagarinku, předpokládám, že to byl drink. Mne jednou v Monastiru vyvedla letuška jako poslední z letadla, ale jen kvůli tomu, že mi za letu upadl futrál od foťáku a pak jsme jej po vystoupení cestujících společně hledaly pod sedadly. Tu vyžahnutou půllitrovku od Becherovky, kterou jsem si s manželem během letu podávali, laskavě přehlédla.

0/0
1.7.2015 21:34

J18a30n45a 54M27r90á50z68k65o96v43á 8636170643700

Mela jsem to štěstí, že jsem lítala, díky známostem mého tatínka, od mala. Na dvouplošník AN2 nezapomenu, pak tu byla i Morava. Nejsem odborník. Prvním dopravákem jsem letěla v r. 1978 z Prahy do Bratislavy. Následovaly další ejráky, jak jsme jim říkali, na dovolenou a tak. Jednou, při letu z Monastiru, přistání doma v Karlových Varech za děsné mlhy, už letadlo skoro, skoro, přistálo, najednou nabralo výšku. Pravil kapitán: "Vážení, jak jste viděli, nic jsme neviděli, letíme do Prahy." Posléze jsem se od jednoho pilota dozvěděla, že každé letiště má své parametry (to karlovarské tehdy přijímalo), ale i každý pilot má své parametry. A ten náš byl nad svým limitem.

0/0
1.7.2015 21:47

J72a78r71m26i12l73a 10P21í52c34h28o33v96á 5292807924403

No jo, problém je v tom, že to letadlo se neotočí, i kdyby pilotům řekli, že Franta Vonásek to blbě natočil, aby teda odstartovali ještě jednou ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2015 22:26

J31a70n25a 11M82r75á28z74k47o36v54á 8656370773910

Není fo jedno? Nač si dělat problém? Holt jsme to neviděli. Přenos odletu byl pěkný.

0/0
1.7.2015 23:12

D67u70š38a40n 15G69o51g52e24l88a 7241824129898

Nemyslíte,že JUMBO bylo impozantnější?

+1/−1
1.7.2015 16:56

Z67b92y46n32ě94k 37J61a98n43d93a 7863132545731

Tak 747 není taková vzácnost, ostatně jedna tuším cargo byla vidět i v záběru když hledali A380 u chobotu...

Stačí chvíli koukat...

+1/0
1.7.2015 17:38

O42n94d50ř11e81j 13Č44a81p45k78a 6131721383334

Taky mi 747 přijde o něco hezčí, ale A380 má taky něco do sebe, když ji vidíte naživo...

0/0
1.7.2015 18:01

J92a15n 55H23l29u40š53t49í51k 6209627444

takže ani odlet neuvidím ? :-(:-(:-(:-(

0/0
1.7.2015 16:50
Foto

V96á26c69l55a36v 70N86ý15v72l21t

Stream již jede.

0/0
1.7.2015 16:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.