Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Největší dopravní letoun světa odletěl z Prahy. Sledovali jste to živě

Celou středu i v noci můžete sledovat přilétající a odlétající letadla v přímém přenosu a zároveň slyšet komunikaci řídící věže. Slow TV na Playtvak.cz nabízí živý stream z Letiště Václava Havla. Vidět jste mohli i výjimečnou návštěvu obřího Airbusu A380.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M68a43r95i89u78s83z 75H78u60d92e33c97z28e74k 8830539711744

V květnu jsem letěl 380kou z Londýna do L.A. Opravdu nádherné moderní letadlo se spoustou vychytávek. Každy cestující ma svůj entertainment systém v sedačce před sebou (video archiv, hudebni archiv, počítačové hry a mnoho dalších). Jenom mne trochu znerǒviznelo kdyz nám někde na gronskem ten systém přestal fungovat a musel se pro cele letadlo od nekud ze země restartovat a to se stávalo několikrát během letu. To pocit solidnosti moc nevyvolavalo. :-) Ale jinak bozi a tiché, velmi tiché letadlo.

0/0
12.8.2015 7:50

V34o90j12t79e93c20h 41J69a89v33o58r74s56k35y 5702490961165

Proč je ta komunikace osekaná a není tam vcelku? Takhle to vypadá, jako kdyby tam posílal letadla do sebe.

0/0
7.7.2015 22:28

M69i74c71h80a95l 23S76t60r91a12k24a 7170610844963

daji se nekde sledovat podobne i jina letiste nez praha?

0/0
5.7.2015 23:41


J68o26s95e17f 43K23a53r68f90í53k 7132175436240

Docela mě dojímá, jak i čeští piloti používají sporo výhradně angličtinu:-)

I když ona ta letová hantýrka v angličtině bude asi rychlejší a přesnější. Navíc když takhle musí mluvit na prakticky všech ostatních letištích...;-)

0/0
3.7.2015 14:52

M63a47r25i15u46s45z 78H22u37d84e41c14z31e39k 8450559231724

To je proto, ze se to zaznamenává do černé skříňky a kdyby se náhodou něco stalo tak aby tomu všichni rozuměli - tím myslím hlavě vyšetřovatele. Proto vám v letadle ČSA nikdy pilot neřekne "posádku připravte se k odletu" ale něco ve smyslu "Cabin crue get ready for take off"

0/0
12.8.2015 7:44

P65e71t42r 27S18e64j98k 3463532774633

To je PRVNĚ když je iDnes zaco moc poděkovat !!!! Za SUPER nápad s Ruzyní+radar+zvuk !!!

Je stále naco koukat. SUPER je rozkliknou si letadlo a pak si ho zkontrolovat podle vzhledu. Ještě byto chtělo jednu šikmo z boku na odlétající.

Kdyby tam ta kamera, nebo ještě o něco lepší (možná i, že tu hloubku ostrosti omezuje mé slabší HW) zůstala trvale, A třeba je provozovalo přímo let. Ruzyně-stát, potažmo my všichni jsme do nich nadotovali snad dost, aby takto aspoň něco vrátila lidu!!

Letěl jsem z Ruzyně Xkrát, ado videa netušil jak je dráha "hrbatá", myslel jsem že jeto ouplná rovina!!

Proto-že jinak mě stim přereklamováním na celým webu před, mezi, okolo, po, . .už tak silně serou, že jsem silně omezil čtení a ještě víc videa !!! Bez reklamy to nejde, ale přiměřené, nejen té plovoucí.

0/0
2.7.2015 21:59

O46l81d68ř17i69c48h 98M16o73u47r31e58k 1531207594716

nenechte si spílat, resp. neberte to vážně. bylo to pěkné a já to chápu tak, že jste to chtěli dát už dnes na tu potvoru velkou. ono si to jistě sedne časem a pak už si to budou moci vychutnat i ti posměváčkové. v článku možná chybí zmínka o časovém zpoždění oproti realitě, což je možná notoricky všeobecně známé. pro mě je vynikající v 1 obrazovce kamera, flightradar24 a komunikace s věží, úplně šlehačkové by byla volba komunikace také GND DEL příp. APP apod..

VELKý DíK

0/−1
1.7.2015 21:23

R63a10d26e83k 58V48o80n76d96r67u49š74k59a 1421134279708

Ta 747 co ted odletěla, potřebuje teda o dost delší dráhu oproti 380

0/0
1.7.2015 18:57

B57r37u47n87o 36J67u91r62á85š16e13k 6274720351533

Ta 747 sebou veze mnohem více paliva, protože letí dvakrát delší trasu, než ta A380, proto ten dlouhý rozjezd ;-)

+4/0
1.7.2015 19:45

R70a42d50e92k 42V28o90n82d81r52u32š20k10a 1271384759788

To máš recht. Na tom něco budeR^

0/0
1.7.2015 19:51

M80i82l93a77n 55B54u92b51e87n46i70k 6223230849440

V kolik byl ten odlet?

0/0
1.7.2015 17:42

L80a42d71a 41N69o76v72a98k 4252863537

asi v 17:05

0/0
1.7.2015 17:46

Z54d17e75n19ě80k 43M83a91r26c55í96n 9768903618675

No v 17.20 by bylo správnější

0/0
1.7.2015 17:52

M98i64c71h46a88l 39M63i84l49l86e13r 9536412969472

push-off 17:10

0/0
1.7.2015 18:08

J20a61r18m77i80l92a 36P11í92c25h14o47v74á 5622477584793

17:05 odjel od stojánky, pak roloval na místo startu a do vzduchu šel asi 17:20.

0/0
1.7.2015 22:23
Foto

F24r24a79n95t17i62š29e53k 89R45u38d29l 3518785976527

díky, i přes ne zrovna nejlepší kvaltu dobrý. ono se to některým rádoby odporníků-rádoby odborníkům-kecá ale sami nedokázali ještě nic, tak si jich nevšímejte. ono ne vždy jde všechno tak, jak si to člověk představuje či zamýšlí. tihle všeználci jsou halt tací malí klausové či virózové, co všechno vědí a umí a když přijde na lámání chleba, tak ho ani neumí ukrojit natož namazat. ještě jednou díky. bylo to hezké.fr vídeň[>-]EUV

+2/−8
1.7.2015 17:38

M39i51c52h44a93l 23P56a47v56l92á64t 9943123614919

Ono se casto nevyplati propagovat na kolene delanou sluzbu za kazdou cenu a udelat si jen ostudu. Kolikrat je lepsi pouzit nejakou osvedcenou profesionalni sluzbu. (Pricemz na odhad zajmu v tomhle pripade nebyla treba kristalova koule..)

Ale to "otpornikovi" tezko vysvetlovat. ;o)

+6/0
1.7.2015 17:43

M33i82c65h78a77l 59P88a40v46l93á97t 9843853724819

PS: To minus mate za tapetovani tim hadrem Evropskeho svazu. (Normalne se to pouziva jen misto blijiciho smajliku.)

+3/−1
1.7.2015 17:44

K48a35r67e18l 54K21a67r60a37f84i71a36t 9604232493710

neni vam vedro?

0/0
1.7.2015 18:39

Z15b43y52n73ě33k 48J26a16n28d55a 7853732665431

Právě že ta křišťálová koule docela potřeba byla, protože odhad počtu lidí byl docela nejistý. A tak nakonec jsme se rozhodli, že raději použijeme externí službu, která měla sice řádově vetší linku, leč konfigurace se jim příliš nepovedla.

Cca 5km před prahem dráhy se řešilo přepojit zpět, ale už nebyl čas a asi by jsme taky nezvládli obsloužit všechny.

Vzlet se už odehrál v naší režiji, protože i s rizikem že neustojíme, lépe se omlouvá vlastní chyba, než nejmenovaný 'externí dodavatel'.

Omlovám se tedy opět za přistání a věřte, že diskusi v kanceláři by zdejší cenzor s rezervou neustál.

Pardon :-(

+4/0
1.7.2015 19:37

M34i25c11h61a93l 79P19a38v79l52á97t 9243563334669

Jakkoli na snadnosti odhadu se neshodneme, omluva samozrejme prijata. Zaslouzite si pochvalu uz za ten napad udelat prenos a taky za snahu. Priste to urcite klapne! :o)

0/0
2.7.2015 1:21

L90a38d13a 60N31o70v33a72k 4332193437

zajímavé je, že teď jak koukám když odlítá se k němu připojuje další A380, která letí taky přes naše území z Londýna a obě poletí kousek od sebe do Dubaje...;-)

+1/0
1.7.2015 17:31

M90i25c44h31a71l 50M54i18l39l85e62r 9936782259562

tentokrat dobry prenos i zvuk - hlasim z Australie

 Krasna potvora tohle "velke zvire" - Big Beast a zvedne se jak perickoR^

0/0
1.7.2015 17:20

L13u80k57a93s 24C20o46d62r 6308402380501

Me hrozne prekvapilo, jak kratka draha tomu letadlu staci na vzlet i pristani, kdyz je prazdny. Jsem si delal srandu, ze je to A380 UVP z Kunovic :-)

+2/0
1.7.2015 17:30

M21i50c40h33a55l 46M15i69l19l16e98r 9226112939502

mne zas hrozne prekvapilo jak kratka draha je zapotrebi kdyz je A 380 plna!

Nikdy nezapomenu na den, kdy jsme s manzelkou prvne leteli Jumbem Qantasu ze Sydney na Fiji (1979). Jak urcite vis, ranveje tamejsiho letiste jsou postavene do more, jedna dal nez druha a kdo na to neni pripraveny, ten se trochu podesi.

My jsme to vedeli, ale nebyli jsme pripraveni, ze to bude trvat tak dlouho, nez se zvednem. Leatdlo bylo plne do posledniho sedadla, na 400 cestujicich a muselo mit kvuli nejake stavce sebou palivo i na cestu zpet do Sydney, cili plne nalozene....a my jeli....a jeli... ajeli... vedle nas jsme videli vodu Botany Bay a furt na ranveji.... a jeli ....a jeli...nevim kolik zbyvalo do konce ranveje, kdyz jsme se konecne odlepili.;-D

0/0
1.7.2015 17:42

L82u93k31a45s 18C39o92d17r 6628392200661

Tak to je masakr :-) Me ceka (doufejme) zajimavy litani za dva mesice - proletim se v Il-18, Il-62M a nakonec i v nakladnim Il-76 :-)

0/0
1.7.2015 17:47

M50i17c61h13a90l 87M97i56l21l93e36r 9296442629502

v Il -18 jsem letel s mamou v 1966 ze Zahrebu do Prahy

v Il - 62 sam v 1969 ven z Evropy do Singapore, letadlo jeste melo sovetskou vlajku protoze CSA to porad jeste zaletavali pod dohledem sovetske posadky

Kdyz jsme rolovali pri mezipristani v Kahire, nekdo ze spolucestujicich poukazal na pristavene VC- 10 a rekl "tak z tohohle to rusaci okopirovali"

0/0
1.7.2015 18:02

L33u47k76a14s 76C53o23d41r 6268482150111

Ja jsem rocnik 79, takze to pro me bude premiera :-) Doufam, ze nas pusti do pilotni kabiny :-)

+1/0
1.7.2015 18:04

O21n27d29ř94e25j 25Z52d96e17r78a94d41i71č93k42a 6464915163328

Nerikejte ze letite s Yrinou do KLDR?? 8-o

0/0
1.7.2015 19:16

T87o95m44á66š 86K27n75a69i43f12l 6393560367470

Výlet do severní korei?

0/0
1.7.2015 19:08

K73a65r39e72l 88N34o17v27o43t54n18ý 4316340175685

Jo, něco podobného se mi stalo v LAX

0/0
1.7.2015 18:51

B73a27r98b54o53r72a 64Z29i20m95m16e29r80m84a19n89n13o35v97á 7690648849195

Super R^

+1/0
1.7.2015 17:20

J53á41n 66H57r32a55b42i79k 6980427249340

No to je paráda...jeden by plakal, ještě, že se ty kolečka, jak se furt otačejí, neunaví...

0/0
1.7.2015 17:15
Foto

O79n14d49r67e73j 55B65o84c28e26k 1680875164478

A380 snad už letěli i koupáci co lítaj pravidelně na dovču do Bojkovic..na letištích po Evropě se to hemží velrybama a u nás z toho je "obří" halo..Až přiletí A350 tak bych to možná pochopil.

+1/−6
1.7.2015 17:10

L48u87k50a49s 96C78o69d91r 6118842870861

Ale no tak, nedelej morouse. Lidi tohle letadlo zajima a je dobre, ze se prijdou podivat a zas se neco zajimavyho dozvedi o letectvi. Ja jsem se byl taky jako malej capart podivat, kdyz byl v Praze poprvy Ruslan a byl to super zazitek.

+5/0
1.7.2015 17:29

M55i74c78h38a57l 95M35i52l39l89e70r 9206722889602

ja chodival do Ruzyne jako maly kluk na "letecke dny"

0/0
1.7.2015 17:44

O45n51d79ř84e10j 72Č13a38p72k90a 6911931753454

Taky pamatuju, tenkrát se ještě neblbnulo kvůli teroristům, takže se dalo dostat až na plochu přímo k němu. Dokonce ho snad tenkrát i otevřeli.

0/0
1.7.2015 17:47
Foto

O38n64d51r87e13j 63B64o98c40e38k 1230225374188

Nojo, ale to už je 3* návštěva tohohle gigantickýho stroje (*když nebudu počítat emergency, který lidi asi nestihli). To bude mediální masáž snad každoročně i při 5,6,7... návštěvě:-PRadši bych tu viděl online nějakýho Tůčka nebo Antonova, který si myslím že půjdou do důchodu dřív než velryba.

0/0
1.7.2015 17:52

O89n91d25ř96e67j 88Č98a80p37k94a 6371511133934

Je pěkné, že v Londýně nebo Amsterdamu jich je spousta, ale sem do Prahy se A380 dostane na lince tak jednou do roka... tak se nedivte, že se lidi přijdou podívat.

+2/0
1.7.2015 17:43

J92a38n84a 91M95r78á47z96k75o44v36á 8606950923620

No, to je kritiků kvality přenosu! Tak se to holt nepovedlo! Není každý geroj hned v druhý den fungování. Ale na odlet se budu dívat. Pro mne je nejkrásnějším, dokonale adrenalinovým zážitkem, když letadlo čeká na ranveji...pak popojede...zabere na plné koule, tlačí mne to do sedadla...joj! Orgasmus hadr.

+4/0
1.7.2015 17:01

D76u30š44a73n 72G98o59g78e64l85a 7851534229668

Pěkně řečeno,jo.Kdysi jsme brávali holky na let a dávali +1G a -1G (v hantýrce gagarinka),protože poté byly prokazatelně laskavější a velmi milé(pánevní kongesce).Jinak sdílím Vaše pocity při vzletu.Jsou to koule.

+1/0
1.7.2015 17:32

J83a98n13a 81M37r13á12z86k19o28v43á 8796140983290

Prosím rozveďte tu gagarinku, předpokládám, že to byl drink. Mne jednou v Monastiru vyvedla letuška jako poslední z letadla, ale jen kvůli tomu, že mi za letu upadl futrál od foťáku a pak jsme jej po vystoupení cestujících společně hledaly pod sedadly. Tu vyžahnutou půllitrovku od Becherovky, kterou jsem si s manželem během letu podávali, laskavě přehlédla.

0/0
1.7.2015 21:34

J28a29n90a 32M46r10á44z40k58o49v26á 8726920213280

Mela jsem to štěstí, že jsem lítala, díky známostem mého tatínka, od mala. Na dvouplošník AN2 nezapomenu, pak tu byla i Morava. Nejsem odborník. Prvním dopravákem jsem letěla v r. 1978 z Prahy do Bratislavy. Následovaly další ejráky, jak jsme jim říkali, na dovolenou a tak. Jednou, při letu z Monastiru, přistání doma v Karlových Varech za děsné mlhy, už letadlo skoro, skoro, přistálo, najednou nabralo výšku. Pravil kapitán: "Vážení, jak jste viděli, nic jsme neviděli, letíme do Prahy." Posléze jsem se od jednoho pilota dozvěděla, že každé letiště má své parametry (to karlovarské tehdy přijímalo), ale i každý pilot má své parametry. A ten náš byl nad svým limitem.

0/0
1.7.2015 21:47

J95a28r68m42i89l57a 82P47í38c19h63o73v48á 5172697704223

No jo, problém je v tom, že to letadlo se neotočí, i kdyby pilotům řekli, že Franta Vonásek to blbě natočil, aby teda odstartovali ještě jednou ;-D;-D;-D

0/0
1.7.2015 22:26

J49a59n30a 16M80r54á92z48k63o18v79á 8456360683700

Není fo jedno? Nač si dělat problém? Holt jsme to neviděli. Přenos odletu byl pěkný.

0/0
1.7.2015 23:12

D38u69š11a70n 85G92o79g32e98l60a 7581424879278

Nemyslíte,že JUMBO bylo impozantnější?

+1/−1
1.7.2015 16:56

Z95b12y48n85ě52k 34J84a50n57d82a 7773182215831

Tak 747 není taková vzácnost, ostatně jedna tuším cargo byla vidět i v záběru když hledali A380 u chobotu...

Stačí chvíli koukat...

+1/0
1.7.2015 17:38

O76n37d53ř88e55j 55Č92a12p80k10a 6981831793584

Taky mi 747 přijde o něco hezčí, ale A380 má taky něco do sebe, když ji vidíte naživo...

0/0
1.7.2015 18:01

J59a29n 86H73l70u49š12t58í47k 6569187714

takže ani odlet neuvidím ? :-(:-(:-(:-(

0/0
1.7.2015 16:50
Foto

V68á88c82l57a46v 10N52ý32v48l30t

Stream již jede.

0/0
1.7.2015 16:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.