Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V89a23c70l33a57v 72V36a89v34r26a 3477844625147

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0/−4
13.7.2015 4:40

M12a68r90c28e62l 19P46a69v69l95í13k 7431954428859

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0/0
13.7.2015 15:54

H64o88n93z18a 73T19a85r 3589862674242

Tesla motors  Vše co vyděla znovu investuje .

Staví gigatovarnu na baterie

https://www.youtube.com/watch?v=7p64V9kawqw

http://www.hybrid.cz/jak-velka-je-gigatovarna-tesla-motors-zatracene-obrovska

Staví celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic

Zatím postavili 498 nabijecích center  s 2,804 nabijecími stojany Superchargers

http://www.teslamotors.com/supercharger

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39,d?search=supercharger&name=us

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

0/0
17.8.2015 11:07

H93o33n42z34a 29T33a73r 3609482724772

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

X_ko jestě luxusnějsí než S_ko Bude v základu 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

3_ka cenove dostupnější elektromombil

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:28

H16o97n80z87a 29T53a73r 3309242764932

Tesla X Ještě luxusnější než Tesla S v základu 4x4,  7 míst k sezení

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

Tesla 3 Cenově dostupnější model

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:36

M14a69r36t52i75n 87J94i25r19o13u59s48e24k 7226375445768

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

+2/0
12.7.2015 12:08

R78o68b45e92r22t 85P82e95l36n84á88ř 3428831654

Napsal ste to za me..

0/0
12.7.2015 22:53

H53o47n98z29a 71T97a75r 3569842644322

Modeláři a ultralite Český projekt

http://pardubice.idnes.cz/martin-stepanek-leti-kolem-republiky-s-elektroletadlem-pjn-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140725_145201_pardubice-zpravy_jah

https://www.youtube.com/watch?v=u-PV_ZBnJsM

https://www.youtube.com/watch?v=RuBAC_kz50I

0/0
17.8.2015 11:55

J62i73ř55í 59K65u74c91h18t96a 6518545409107

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

+2/0
12.7.2015 1:54

P90a83v52e56l 49K13r16e82j35č47í16ř 2112241923646

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

+3/0
11.7.2015 23:42

J46i11n31d82ř80i70c58h 21Č36í46ž70e19k 9950332866249

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

+2/−1
11.7.2015 18:40

J97i16n98d38ř87i54c29h 17Č81í57ž48e37k 9360492576519

Patří Brožovi

0/0
11.7.2015 18:41

J81i37ř71í 95B29r70o58ž 5399415722257

to mínus je za tykání, ne za názor

0/0
11.7.2015 21:22

J19i78ř92í 20B59r47o32ž 5179935252637

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

+1/−1
11.7.2015 13:43

T75o90m80á23š 11R33e32k30t83o86r 1878284367679

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0/0
11.7.2015 16:38

M61a90r93t36i56n 68V95o25k38o19u38n 9878463883896

uplne mimo to samozrejme neni, teoreticka kapacita baterii na bazi graphenu ci obecne na bazi nanotechnologii je obrovska.

0/0
11.7.2015 17:17

J14i41ř63í 35K28o60c79u24r15e69k 6355174205878

Teoreticky mohl létat i vrtulník Leonadra Da Vinciho. Problém byl v pohonu, tou vrtují by bylo potřeba otáčet silou stovky mužů. Pak by vrtulník přepravil dva muže. Dokud nebylo k dispozici něco, co by otáčelo vrtulí silou sta mužů při váze jednoho muže, tak nezbývalo než se na Korsiku plavit lodí.

0/0
11.7.2015 19:58

J38a31k59u66b 51M96a56t37o79u46š 3555662602623

Nejdůležitější je že efektivitu spalovacího motoru lze zvýšit nanejvýš o pár procent, kdežto u baterii je možné navýšení v desítkách ba i stovkách procent.

0/0
11.7.2015 19:59

M70a84r23t85i42n 40V79o54k33o92u18n 9178813753876

napr. tesla motors pouziva 3-fazove indukcni motory, ktere zadne vzacne kovy nevyzaduji, pouze med ci jakykoli jiny dobry vodic.

0/0
11.7.2015 17:16

O66n30d61ř85e36j 10K87o78l31á94ř 1903435753611

Výroba el. energie je účinnější než výroba energie z klasických paliv ve spalovacím motoru. Účinnost moderních el. motorů např. s elektronickou komutací je obrovská. Takže to je ekologičtější než benzin.

0/0
13.7.2015 8:35

J26a78k60u98b 26H53e30g55e49n73b78a18r82t 9965654579444

"Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů"

Buď to...nebo kvalitní elektroniku. ;-DKoneckonců, i kdyby to skutečně nešlo, jistě by vzácné materiály nešly do šrotu, ale zpátky do továrny.

"pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu"

Ten, kdo se velmi mýlí, jste vy. Možná tohle platí v Číně, ale když se chce, všechno jde - třeba německé továrny na solární články a panely jsou na špici ekologičnosti.

0/0
13.7.2015 15:04

M25a79r48c23e25l 92P80a34v62l82í15k 7911904508969

"stopa" je klam. ekoteroristi, pardon, rímsky kruh okolo roku 1972 vydal svoju "prvú správu" MEDZTE RASTU, kde púredpovedali:o.i. rôzne krízové javy vyvolané blížiacim sa vyčerpaním zdrojov kľúčových nerastných zdrojov.ropa 20 rokov, hliník 31, meď 21, ortuť a striebro 13, zlato 9, následne malo prísť k zníženiu produkcie potravín, ...

in: the limits to growgh, d. meadows a kol. 1972

0/0
13.7.2015 16:07

H13o92n17z23a 56T17a64r 3329672204802

Těžba a zpracování Ropy je Cistý energetický nenáročný proces ? Od kdy ?

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

https://www.youtube.com/watch?v=bQHN2IPuqtA

https://www.youtube.com/results?search_query=spinav%C3%A1+t%C4%9B%C5%BEba+ropy

0/0
17.8.2015 12:13

P87a16v28e26l 89H22e72k 8597756633361

Teď už jen objevit ten penitin.

0/0
11.7.2015 13:11

M47a10r84e79k 74H63r69a25d63i57l 3322817142892

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

+3/−1
11.7.2015 12:33

R89o51m11a37n 59H56r80o12n43z15a 5736151466928

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

+1/−2
11.7.2015 9:19

J91a29r40o74m43í76r 54K16r37á76l 4410119614519

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

+1/−3
11.7.2015 11:11

V56á33c64l33a23v 35Č10e70r71m32á25k 4163540447654

Ono by to hlavně chtělo pořádný, tj atomový, zdroj. Pak všechny ty elektropohony začnou dávat smysl. Nebo to pak možná půjde i jinak než elektricky.

+1/−1
11.7.2015 11:20

J79a15r68o27m76í32r 44K26r57á48l 4360449824239

Elektropohom má smysl na kolejích, v MHD, na popojíždění na nákupy a podobně.  Atomový třeba u tankerů a kontejnerových lodí (tady jsou technologie léta, ale brání legislativa).

+2/−2
11.7.2015 11:47

V33á94c58l93a38v 55Č20e49r49m91á20k 4923310577184

Je třeba zapracovat na miniaturizaci, zatím to umíme jenom velkém nebo naopak hodně malém.

0/0
11.7.2015 12:22

J58a36r32o19m50í57r 70K71r82á84l 4290229164179

U tankerů vyhovuje reaktor s průměrem necelý metr.  Tedy jako jeden válec lodního motoru.  A ty už existují.  A když si spočítáte, kolik ropy spotřebují velké lodě (okolo 10 tun za hodinu).....

+1/−1
11.7.2015 13:05

V83á85c90l26a56v 47Č36e65r21m25á88k 4543400657764

To ano, u lodí jsou to šílená kvanta ropy vs neomezený provoz na cca 20 let. To umíme. Mám na mysli ale rozměry a výkon zhruba pro auto nebo třeba nějakého robota, takže max dolní stovky kg a desítky až stovky kW. To zatím v praxi není.

+1/0
11.7.2015 13:10

M17a83r10t85i18n 98V21o14k35o41u65n 9628333743196

jaderny (nikoli atomovy) pohon na lodich....to by pak havarie tankeru dostala uplne jiny vyznam, jako napr. zakaz koupani na pristich 1000 let

0/−1
11.7.2015 17:18

J19a43r13o42m64í15r 29K75r74á19l 4800919254169

Tomu nerozumím.  Můžete to rozvést, jak z uzavřeného okruhu může uniknout radioaktivita ?  Ten reaktor je totiž uzavřený a není počítáno ani s výměnou paliva.  A k výbuchu dojít nemůže.  To není jak v ruské ponorce.

+3/−1
11.7.2015 18:22

J30a94k26u15b 93H75e11g28e35n97b18a71r80t 9645844899844

Právě naopak, elektromobilita a jaderná energetika ve skutečnosti nejdou moc dohromady. Nebo, abych to upřesnil - největší součanou výhodou jaderných zdrojů oproti alternativě je stabilita přímo generovaného výkonu v čase. Elektrická vozidla (s bateriemi) ale tuhle výhodu v zásadě nepotřebují, protože velká část z nich většinu času stejně někde stojí zaparkovaná a nabíjet se mohou, kdykoli je pro to nejvhodnější čas. Což znamená, že až jednou budeme potřebovat navýšit výkon kvůli rozmachu elektromobilů, jádrem to kvůli nákladům zcela určitě nebude.

0/0
13.7.2015 15:11

V12á89c12l16a54v 51Č97e10r71m87á18k 4353760367164

Ano, máte pravdu. Současná jaderná energetika. Ta zatím neumí ani zdroj v tom měřítku, o kterém píšu. Ale to neznamená, že není možný atomový zdroj, který bude umět výkon regulovat.

0/0
13.7.2015 15:36

R95o97m15a46n 48H57r38o98n17z89a 5186151346918

Říká "odborník" doby kamenné ;-D...

+1/−1
11.7.2015 12:56

P33a63v90e83l 34H78e11k 8237106743531

Hm, doba kamenná, leda pro vás.

0/−2
11.7.2015 13:08

R28o14m32a87n 92H92r58o71n11z75a 5826591476508

to byla "hluboká" myšlenka ;-D

+1/−1
11.7.2015 13:18

J36i72ř90í 93K25o46c45u72r17e47k 6335264505518

Elekrtické pohony umíme skvěle, účinnost přes 99 % už není moc kam posouvat. Problém naší doby není elektromotor, ale kde pro něj vzít elektřinu. To neumíme s účinností přes 50 %. U průmyslových zdrojů je to mezi 30-45 %, to je málo.

+1/−1
11.7.2015 20:02

P57e14t81r 97M39i91c30h52a16l 2210244961592

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

+2/−3
10.7.2015 22:52

J43a32k25u50b 13H52e42g97e15n20b29a83r37t 9175544959844

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

+3/0
10.7.2015 23:48

P63e75t51r 16M23i96c93h84a30l 2550304821662

To by asi šlo.

0/0
11.7.2015 17:22

P79e78t28r 86M12a50r90š95o30u73n 5175538526936

E-Fan.. to je teda velký větrák :-)

0/0
10.7.2015 22:20

V62l23a12s84t74i56m30i56l 48T54e52n29c35e31r 4650820967220

Jako cvičné letadlo pro začínající piloty na létaní kolem letiště - proč ne. Jak dlouho se to nabíjí?

+1/0
10.7.2015 19:33

J24a47n 39N49o64v50á14k 9145148874425

Záleží na výrobci baterií.

Nejrychleji lze Li-on baterie nabít cca za 30 minut, běžně 1-2 hodiny - ale ty potřebné proudy při téhle kapacitě!

+4/0
10.7.2015 20:16

M12i43c62h70a12l 41G70r27e70g55o36r 8456324400722

Nelétá na baterky, ale na proud z uhelných elektráren, které vypouštějí spoustu svinstva mimo jiné i toxický uran.

+7/−6
10.7.2015 18:47

M43a82r25t69i39n 47V76o94k38o14u63n 9228583603796

a take na solarni, vetrnou a jadernou energii :)

+4/0
10.7.2015 19:56

P70e51t41r 23M46a21r88š57o32u89n 5945648366666

no to jste mu pomahal vyjmenovat další, nebo to měl být jako pokus o oponenturu? :-D

+1/−4
10.7.2015 22:14

J86a11k16u19b 90H16e31g88e44n57b94a34r47t 9335664489284

Létá na elektřinu z čehokoli, do čeho ho zapojíte...

+6/0
10.7.2015 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.