Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V29a80c32l76a49v 44V87a21v37r48a 3387614265237

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0/−4
13.7.2015 4:40

M18a60r71c93e96l 91P73a11v89l68í75k 7731874168889

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0/0
13.7.2015 15:54

H43o18n17z28a 12T92a71r 3399812224542

Tesla motors  Vše co vyděla znovu investuje .

Staví gigatovarnu na baterie

https://www.youtube.com/watch?v=7p64V9kawqw

http://www.hybrid.cz/jak-velka-je-gigatovarna-tesla-motors-zatracene-obrovska

Staví celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic

Zatím postavili 498 nabijecích center  s 2,804 nabijecími stojany Superchargers

http://www.teslamotors.com/supercharger

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39,d?search=supercharger&name=us

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

0/0
17.8.2015 11:07


H29o12n30z92a 38T94a66r 3979302314512

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

X_ko jestě luxusnějsí než S_ko Bude v základu 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

3_ka cenove dostupnější elektromombil

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:28

H31o77n26z40a 27T89a62r 3119742554802

Tesla X Ještě luxusnější než Tesla S v základu 4x4,  7 míst k sezení

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

Tesla 3 Cenově dostupnější model

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:36

M32a92r39t30i43n 23J30i46r31o89u81s52e71k 7706805955398

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

+2/0
12.7.2015 12:08

R85o67b90e86r39t 11P71e74l80n75á80ř 3468971484

Napsal ste to za me..

0/0
12.7.2015 22:53

H79o36n63z18a 61T52a77r 3839982614482

Modeláři a ultralite Český projekt

http://pardubice.idnes.cz/martin-stepanek-leti-kolem-republiky-s-elektroletadlem-pjn-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140725_145201_pardubice-zpravy_jah

https://www.youtube.com/watch?v=u-PV_ZBnJsM

https://www.youtube.com/watch?v=RuBAC_kz50I

0/0
17.8.2015 11:55

J35i54ř68í 46K92u33c30h67t64a 6948635119527

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

+2/0
12.7.2015 1:54

P90a41v51e54l 64K55r19e45j53č33í90ř 2532421313286

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

+3/0
11.7.2015 23:42

J64i22n11d67ř39i48c14h 56Č12í38ž87e52k 9590782436529

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

+2/−1
11.7.2015 18:40

J25i34n21d27ř29i10c32h 28Č53í52ž12e80k 9300762916599

Patří Brožovi

0/0
11.7.2015 18:41

J11i12ř13í 52B92r94o71ž 5139855842497

to mínus je za tykání, ne za názor

0/0
11.7.2015 21:22

J26i76ř12í 58B66r20o80ž 5759285312147

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

+1/−1
11.7.2015 13:43

T97o63m89á82š 24R86e45k32t35o34r 1458374517579

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0/0
11.7.2015 16:38

M74a90r58t29i62n 17V40o43k60o15u50n 9508933453706

uplne mimo to samozrejme neni, teoreticka kapacita baterii na bazi graphenu ci obecne na bazi nanotechnologii je obrovska.

0/0
11.7.2015 17:17

J49i11ř73í 38K95o13c49u61r20e80k 6845674625588

Teoreticky mohl létat i vrtulník Leonadra Da Vinciho. Problém byl v pohonu, tou vrtují by bylo potřeba otáčet silou stovky mužů. Pak by vrtulník přepravil dva muže. Dokud nebylo k dispozici něco, co by otáčelo vrtulí silou sta mužů při váze jednoho muže, tak nezbývalo než se na Korsiku plavit lodí.

0/0
11.7.2015 19:58

J24a80k49u60b 10M90a29t31o56u64š 3245732632123

Nejdůležitější je že efektivitu spalovacího motoru lze zvýšit nanejvýš o pár procent, kdežto u baterii je možné navýšení v desítkách ba i stovkách procent.

0/0
11.7.2015 19:59

M83a41r72t92i10n 61V85o33k70o97u54n 9538353383486

napr. tesla motors pouziva 3-fazove indukcni motory, ktere zadne vzacne kovy nevyzaduji, pouze med ci jakykoli jiny dobry vodic.

0/0
11.7.2015 17:16

O47n77d48ř76e83j 46K34o11l88á92ř 1533515283541

Výroba el. energie je účinnější než výroba energie z klasických paliv ve spalovacím motoru. Účinnost moderních el. motorů např. s elektronickou komutací je obrovská. Takže to je ekologičtější než benzin.

0/0
13.7.2015 8:35

J18a23k31u49b 47H76e77g18e90n66b11a72r89t 9195504159564

"Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů"

Buď to...nebo kvalitní elektroniku. ;-DKoneckonců, i kdyby to skutečně nešlo, jistě by vzácné materiály nešly do šrotu, ale zpátky do továrny.

"pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu"

Ten, kdo se velmi mýlí, jste vy. Možná tohle platí v Číně, ale když se chce, všechno jde - třeba německé továrny na solární články a panely jsou na špici ekologičnosti.

0/0
13.7.2015 15:04

M65a89r82c18e86l 74P95a78v64l59í40k 7821104568199

"stopa" je klam. ekoteroristi, pardon, rímsky kruh okolo roku 1972 vydal svoju "prvú správu" MEDZTE RASTU, kde púredpovedali:o.i. rôzne krízové javy vyvolané blížiacim sa vyčerpaním zdrojov kľúčových nerastných zdrojov.ropa 20 rokov, hliník 31, meď 21, ortuť a striebro 13, zlato 9, následne malo prísť k zníženiu produkcie potravín, ...

in: the limits to growgh, d. meadows a kol. 1972

0/0
13.7.2015 16:07

H67o78n62z83a 33T14a87r 3609692394852

Těžba a zpracování Ropy je Cistý energetický nenáročný proces ? Od kdy ?

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

https://www.youtube.com/watch?v=bQHN2IPuqtA

https://www.youtube.com/results?search_query=spinav%C3%A1+t%C4%9B%C5%BEba+ropy

0/0
17.8.2015 12:13

P81a75v20e55l 24H59e83k 8457876603441

Teď už jen objevit ten penitin.

0/0
11.7.2015 13:11

M45a30r48e35k 69H81r27a47d34i90l 3202907152212

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

+3/−1
11.7.2015 12:33

R55o65m81a52n 76H39r22o78n10z92a 5306681196458

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

+1/−2
11.7.2015 9:19

J79a98r63o67m58í32r 42K41r45á97l 4440169424329

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

+1/−3
11.7.2015 11:11

V94á70c83l15a43v 67Č93e11r92m20á30k 4323660307544

Ono by to hlavně chtělo pořádný, tj atomový, zdroj. Pak všechny ty elektropohony začnou dávat smysl. Nebo to pak možná půjde i jinak než elektricky.

+1/−1
11.7.2015 11:20

J88a73r15o32m45í62r 74K76r85á96l 4690579374989

Elektropohom má smysl na kolejích, v MHD, na popojíždění na nákupy a podobně.  Atomový třeba u tankerů a kontejnerových lodí (tady jsou technologie léta, ale brání legislativa).

+2/−2
11.7.2015 11:47

V74á21c89l92a43v 42Č60e65r77m66á28k 4513310647534

Je třeba zapracovat na miniaturizaci, zatím to umíme jenom velkém nebo naopak hodně malém.

0/0
11.7.2015 12:22

J72a27r85o49m34í43r 91K25r32á68l 4470979144799

U tankerů vyhovuje reaktor s průměrem necelý metr.  Tedy jako jeden válec lodního motoru.  A ty už existují.  A když si spočítáte, kolik ropy spotřebují velké lodě (okolo 10 tun za hodinu).....

+1/−1
11.7.2015 13:05

V38á66c93l13a83v 13Č12e39r90m73á37k 4443330957474

To ano, u lodí jsou to šílená kvanta ropy vs neomezený provoz na cca 20 let. To umíme. Mám na mysli ale rozměry a výkon zhruba pro auto nebo třeba nějakého robota, takže max dolní stovky kg a desítky až stovky kW. To zatím v praxi není.

+1/0
11.7.2015 13:10

M13a92r41t20i33n 22V79o83k17o13u65n 9828953663346

jaderny (nikoli atomovy) pohon na lodich....to by pak havarie tankeru dostala uplne jiny vyznam, jako napr. zakaz koupani na pristich 1000 let

0/−1
11.7.2015 17:18

J95a44r56o84m49í10r 33K47r47á60l 4500439364219

Tomu nerozumím.  Můžete to rozvést, jak z uzavřeného okruhu může uniknout radioaktivita ?  Ten reaktor je totiž uzavřený a není počítáno ani s výměnou paliva.  A k výbuchu dojít nemůže.  To není jak v ruské ponorce.

+3/−1
11.7.2015 18:22

J21a88k20u95b 76H29e74g15e86n80b67a57r82t 9855104279304

Právě naopak, elektromobilita a jaderná energetika ve skutečnosti nejdou moc dohromady. Nebo, abych to upřesnil - největší součanou výhodou jaderných zdrojů oproti alternativě je stabilita přímo generovaného výkonu v čase. Elektrická vozidla (s bateriemi) ale tuhle výhodu v zásadě nepotřebují, protože velká část z nich většinu času stejně někde stojí zaparkovaná a nabíjet se mohou, kdykoli je pro to nejvhodnější čas. Což znamená, že až jednou budeme potřebovat navýšit výkon kvůli rozmachu elektromobilů, jádrem to kvůli nákladům zcela určitě nebude.

0/0
13.7.2015 15:11

V16á71c66l77a92v 87Č47e55r47m78á54k 4933590817784

Ano, máte pravdu. Současná jaderná energetika. Ta zatím neumí ani zdroj v tom měřítku, o kterém píšu. Ale to neznamená, že není možný atomový zdroj, který bude umět výkon regulovat.

0/0
13.7.2015 15:36

R53o72m95a24n 55H85r28o47n58z89a 5566741276908

Říká "odborník" doby kamenné ;-D...

+1/−1
11.7.2015 12:56

P27a46v47e29l 39H43e71k 8687436283101

Hm, doba kamenná, leda pro vás.

0/−2
11.7.2015 13:08

R71o50m39a49n 29H21r37o98n87z14a 5206891846718

to byla "hluboká" myšlenka ;-D

+1/−1
11.7.2015 13:18

J43i87ř33í 17K86o45c23u30r63e29k 6425174745298

Elekrtické pohony umíme skvěle, účinnost přes 99 % už není moc kam posouvat. Problém naší doby není elektromotor, ale kde pro něj vzít elektřinu. To neumíme s účinností přes 50 %. U průmyslových zdrojů je to mezi 30-45 %, to je málo.

+1/−1
11.7.2015 20:02

P47e17t83r 38M76i24c82h45a87l 2970394781292

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

+2/−3
10.7.2015 22:52

J75a38k86u17b 55H62e56g94e55n47b61a56r82t 9865514859204

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

+3/0
10.7.2015 23:48

P17e22t46r 18M60i80c30h80a23l 2700884971102

To by asi šlo.

0/0
11.7.2015 17:22

P35e77t17r 26M46a90r76š22o85u53n 5275338916686

E-Fan.. to je teda velký větrák :-)

0/0
10.7.2015 22:20

V31l81a93s36t41i58m77i90l 26T42e20n24c56e65r 4350420917670

Jako cvičné letadlo pro začínající piloty na létaní kolem letiště - proč ne. Jak dlouho se to nabíjí?

+1/0
10.7.2015 19:33

J96a54n 22N83o48v65á49k 9595198964305

Záleží na výrobci baterií.

Nejrychleji lze Li-on baterie nabít cca za 30 minut, běžně 1-2 hodiny - ale ty potřebné proudy při téhle kapacitě!

+4/0
10.7.2015 20:16

M67i28c84h68a22l 97G98r28e43g56o48r 8326434600742

Nelétá na baterky, ale na proud z uhelných elektráren, které vypouštějí spoustu svinstva mimo jiné i toxický uran.

+7/−6
10.7.2015 18:47

M15a32r44t20i86n 52V61o59k35o46u56n 9478433373866

a take na solarni, vetrnou a jadernou energii :)

+4/0
10.7.2015 19:56

P80e49t79r 69M58a24r35š55o44u66n 5365248586206

no to jste mu pomahal vyjmenovat další, nebo to měl být jako pokus o oponenturu? :-D

+1/−4
10.7.2015 22:14

J58a32k77u32b 73H60e27g25e97n20b77a16r67t 9585314649604

Létá na elektřinu z čehokoli, do čeho ho zapojíte...

+6/0
10.7.2015 22:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.