Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V61a43c10l35a46v 38V23a62v93r49a 3307124475487

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0/−4
13.7.2015 4:40

M41a64r73c78e10l 71P12a26v72l35í72k 7431514578569

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0/0
13.7.2015 15:54

H79o91n16z61a 55T34a45r 3919192764112

Tesla motors  Vše co vyděla znovu investuje .

Staví gigatovarnu na baterie

https://www.youtube.com/watch?v=7p64V9kawqw

http://www.hybrid.cz/jak-velka-je-gigatovarna-tesla-motors-zatracene-obrovska

Staví celosvětovou sít rychlonabíjecích stanic

Zatím postavili 498 nabijecích center  s 2,804 nabijecími stojany Superchargers

http://www.teslamotors.com/supercharger

http://www.teslamotors.com/findus#/bounds/49.38,-66.94,25.82,-124.39,d?search=supercharger&name=us

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

0/0
17.8.2015 11:07

H91o60n67z12a 47T75a50r 3399932254812

Připravuje do výroby další modely x_ko a 3_ku

X_ko jestě luxusnějsí než S_ko Bude v základu 4x4

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

3_ka cenove dostupnější elektromombil

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:28

H67o73n88z49a 89T40a82r 3619212654782

Tesla X Ještě luxusnější než Tesla S v základu 4x4,  7 míst k sezení

https://www.youtube.com/watch?v=Vbg-SOdVVFw

Tesla 3 Cenově dostupnější model

http://www.auto.cz/tesla-model-3-elektricky-sedan-stredni-tridy-ukaze-breznu-2016-88363

0/0
17.8.2015 11:36

M21a45r91t49i19n 40J85i84r39o38u85s90e94k 7116335215668

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

+2/0
12.7.2015 12:08

R69o95b74e17r26t 84P76e34l93n81á44ř 3958121774

Napsal ste to za me..

0/0
12.7.2015 22:53

H92o48n80z94a 88T90a11r 3839102304632

Modeláři a ultralite Český projekt

http://pardubice.idnes.cz/martin-stepanek-leti-kolem-republiky-s-elektroletadlem-pjn-/pardubice-zpravy.aspx?c=A140725_145201_pardubice-zpravy_jah

https://www.youtube.com/watch?v=u-PV_ZBnJsM

https://www.youtube.com/watch?v=RuBAC_kz50I

0/0
17.8.2015 11:55

J38i96ř38í 44K13u57c94h38t59a 6508545959817

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

+2/0
12.7.2015 1:54

P45a38v74e64l 42K16r91e13j93č42í83ř 2232111613526

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

+3/0
11.7.2015 23:42

J25i76n77d93ř90i17c95h 31Č47í36ž65e46k 9410472166489

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

+2/−1
11.7.2015 18:40

J42i97n35d98ř16i55c72h 18Č45í86ž56e46k 9920432126289

Patří Brožovi

0/0
11.7.2015 18:41

J44i92ř75í 17B34r76o27ž 5879535302777

to mínus je za tykání, ne za názor

0/0
11.7.2015 21:22

J42i93ř78í 36B65r62o93ž 5769735682637

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

+1/−1
11.7.2015 13:43

T26o26m69á32š 30R82e70k18t73o11r 1438314447239

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0/0
11.7.2015 16:38

M13a23r71t35i72n 58V81o28k11o52u39n 9128923773206

uplne mimo to samozrejme neni, teoreticka kapacita baterii na bazi graphenu ci obecne na bazi nanotechnologii je obrovska.

0/0
11.7.2015 17:17

J36i79ř17í 51K69o34c22u89r18e17k 6935674705598

Teoreticky mohl létat i vrtulník Leonadra Da Vinciho. Problém byl v pohonu, tou vrtují by bylo potřeba otáčet silou stovky mužů. Pak by vrtulník přepravil dva muže. Dokud nebylo k dispozici něco, co by otáčelo vrtulí silou sta mužů při váze jednoho muže, tak nezbývalo než se na Korsiku plavit lodí.

0/0
11.7.2015 19:58

J68a68k92u45b 14M31a49t90o63u12š 3425892672443

Nejdůležitější je že efektivitu spalovacího motoru lze zvýšit nanejvýš o pár procent, kdežto u baterii je možné navýšení v desítkách ba i stovkách procent.

0/0
11.7.2015 19:59

M51a31r77t52i68n 25V95o89k16o51u36n 9708433883596

napr. tesla motors pouziva 3-fazove indukcni motory, ktere zadne vzacne kovy nevyzaduji, pouze med ci jakykoli jiny dobry vodic.

0/0
11.7.2015 17:16

O44n64d51ř86e59j 40K92o69l43á98ř 1413155153401

Výroba el. energie je účinnější než výroba energie z klasických paliv ve spalovacím motoru. Účinnost moderních el. motorů např. s elektronickou komutací je obrovská. Takže to je ekologičtější než benzin.

0/0
13.7.2015 8:35

J25a86k67u90b 31H32e72g64e72n88b27a89r53t 9725124399624

"Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů"

Buď to...nebo kvalitní elektroniku. ;-DKoneckonců, i kdyby to skutečně nešlo, jistě by vzácné materiály nešly do šrotu, ale zpátky do továrny.

"pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu"

Ten, kdo se velmi mýlí, jste vy. Možná tohle platí v Číně, ale když se chce, všechno jde - třeba německé továrny na solární články a panely jsou na špici ekologičnosti.

0/0
13.7.2015 15:04

M93a77r57c74e51l 97P34a25v56l90í90k 7841814358269

"stopa" je klam. ekoteroristi, pardon, rímsky kruh okolo roku 1972 vydal svoju "prvú správu" MEDZTE RASTU, kde púredpovedali:o.i. rôzne krízové javy vyvolané blížiacim sa vyčerpaním zdrojov kľúčových nerastných zdrojov.ropa 20 rokov, hliník 31, meď 21, ortuť a striebro 13, zlato 9, následne malo prísť k zníženiu produkcie potravín, ...

in: the limits to growgh, d. meadows a kol. 1972

0/0
13.7.2015 16:07

H63o83n10z20a 20T83a74r 3969372214912

Těžba a zpracování Ropy je Cistý energetický nenáročný proces ? Od kdy ?

https://www.youtube.com/watch?v=UyK5vERQvPo

https://www.youtube.com/watch?v=bQHN2IPuqtA

https://www.youtube.com/results?search_query=spinav%C3%A1+t%C4%9B%C5%BEba+ropy

0/0
17.8.2015 12:13

P85a24v70e22l 12H26e69k 8957126523201

Teď už jen objevit ten penitin.

0/0
11.7.2015 13:11

M62a67r22e25k 92H95r16a26d72i80l 3142447642362

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

+3/−1
11.7.2015 12:33

R18o27m38a52n 82H92r81o76n24z85a 5426391426308

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

+1/−2
11.7.2015 9:19

J77a81r65o64m29í61r 41K89r56á52l 4700599144419

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

+1/−3
11.7.2015 11:11

V15á74c22l42a65v 76Č46e88r61m77á72k 4103360687844

Ono by to hlavně chtělo pořádný, tj atomový, zdroj. Pak všechny ty elektropohony začnou dávat smysl. Nebo to pak možná půjde i jinak než elektricky.

+1/−1
11.7.2015 11:20

J44a11r16o62m76í83r 52K13r31á78l 4980169564859

Elektropohom má smysl na kolejích, v MHD, na popojíždění na nákupy a podobně.  Atomový třeba u tankerů a kontejnerových lodí (tady jsou technologie léta, ale brání legislativa).

+2/−2
11.7.2015 11:47

V47á94c40l31a32v 72Č82e80r67m26á98k 4633110447754

Je třeba zapracovat na miniaturizaci, zatím to umíme jenom velkém nebo naopak hodně malém.

0/0
11.7.2015 12:22

J13a51r87o41m63í86r 66K36r58á96l 4770379904699

U tankerů vyhovuje reaktor s průměrem necelý metr.  Tedy jako jeden válec lodního motoru.  A ty už existují.  A když si spočítáte, kolik ropy spotřebují velké lodě (okolo 10 tun za hodinu).....

+1/−1
11.7.2015 13:05

V39á43c96l47a81v 14Č90e35r14m95á46k 4623710287354

To ano, u lodí jsou to šílená kvanta ropy vs neomezený provoz na cca 20 let. To umíme. Mám na mysli ale rozměry a výkon zhruba pro auto nebo třeba nějakého robota, takže max dolní stovky kg a desítky až stovky kW. To zatím v praxi není.

+1/0
11.7.2015 13:10

M94a60r83t87i11n 85V12o95k64o68u54n 9838173723946

jaderny (nikoli atomovy) pohon na lodich....to by pak havarie tankeru dostala uplne jiny vyznam, jako napr. zakaz koupani na pristich 1000 let

0/−1
11.7.2015 17:18

J73a74r14o52m75í55r 69K29r13á96l 4930979594629

Tomu nerozumím.  Můžete to rozvést, jak z uzavřeného okruhu může uniknout radioaktivita ?  Ten reaktor je totiž uzavřený a není počítáno ani s výměnou paliva.  A k výbuchu dojít nemůže.  To není jak v ruské ponorce.

+3/−1
11.7.2015 18:22

J36a66k50u14b 63H40e71g82e76n17b80a37r57t 9935504279454

Právě naopak, elektromobilita a jaderná energetika ve skutečnosti nejdou moc dohromady. Nebo, abych to upřesnil - největší součanou výhodou jaderných zdrojů oproti alternativě je stabilita přímo generovaného výkonu v čase. Elektrická vozidla (s bateriemi) ale tuhle výhodu v zásadě nepotřebují, protože velká část z nich většinu času stejně někde stojí zaparkovaná a nabíjet se mohou, kdykoli je pro to nejvhodnější čas. Což znamená, že až jednou budeme potřebovat navýšit výkon kvůli rozmachu elektromobilů, jádrem to kvůli nákladům zcela určitě nebude.

0/0
13.7.2015 15:11

V46á50c96l32a51v 88Č96e23r81m29á14k 4243670967874

Ano, máte pravdu. Současná jaderná energetika. Ta zatím neumí ani zdroj v tom měřítku, o kterém píšu. Ale to neznamená, že není možný atomový zdroj, který bude umět výkon regulovat.

0/0
13.7.2015 15:36

R18o97m14a16n 27H26r66o68n40z43a 5126311756678

Říká "odborník" doby kamenné ;-D...

+1/−1
11.7.2015 12:56

P73a41v71e18l 56H76e61k 8237216393441

Hm, doba kamenná, leda pro vás.

0/−2
11.7.2015 13:08

R97o25m66a26n 88H62r72o92n23z40a 5686851516228

to byla "hluboká" myšlenka ;-D

+1/−1
11.7.2015 13:18

J39i28ř33í 39K63o20c54u93r91e16k 6605394815948

Elekrtické pohony umíme skvěle, účinnost přes 99 % už není moc kam posouvat. Problém naší doby není elektromotor, ale kde pro něj vzít elektřinu. To neumíme s účinností přes 50 %. U průmyslových zdrojů je to mezi 30-45 %, to je málo.

+1/−1
11.7.2015 20:02

P87e40t41r 46M90i93c87h81a67l 2520724261232

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

+2/−3
10.7.2015 22:52

J67a13k74u60b 11H12e32g15e63n31b93a87r98t 9805874699724

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

+3/0
10.7.2015 23:48

P33e82t12r 42M20i27c51h38a53l 2140304451392

To by asi šlo.

0/0
11.7.2015 17:22

P50e70t20r 46M37a80r34š12o84u77n 5805928656356

E-Fan.. to je teda velký větrák :-)

0/0
10.7.2015 22:20

V76l24a96s15t88i11m79i82l 10T92e39n64c69e64r 4430580737770

Jako cvičné letadlo pro začínající piloty na létaní kolem letiště - proč ne. Jak dlouho se to nabíjí?

+1/0
10.7.2015 19:33

J10a42n 85N63o46v38á69k 9505418914985

Záleží na výrobci baterií.

Nejrychleji lze Li-on baterie nabít cca za 30 minut, běžně 1-2 hodiny - ale ty potřebné proudy při téhle kapacitě!

+4/0
10.7.2015 20:16

M79i26c63h38a34l 84G12r76e89g33o39r 8506494890372

Nelétá na baterky, ale na proud z uhelných elektráren, které vypouštějí spoustu svinstva mimo jiné i toxický uran.

+7/−6
10.7.2015 18:47

M46a44r50t68i42n 30V44o31k28o87u34n 9448373433686

a take na solarni, vetrnou a jadernou energii :)

+4/0
10.7.2015 19:56

P60e40t39r 50M18a92r58š48o15u35n 5185738706116

no to jste mu pomahal vyjmenovat další, nebo to měl být jako pokus o oponenturu? :-D

+1/−4
10.7.2015 22:14

J20a19k56u22b 96H47e42g14e96n50b40a47r95t 9285164169964

Létá na elektřinu z čehokoli, do čeho ho zapojíte...

+6/0
10.7.2015 22:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.