Diskuze

Airbus otestoval letoun, který létá na baterky

Elektrické letadlo Airbus E-Fan se v pátek vůbec poprvé vypravilo přes kanál La Manche z Velké Británie do Francie. Let elektricky poháněného stroje začal v anglickém městě Lydd v hrabství Kent a skončil v Calais ve Francii. Byl dlouhý asi 68 kilometrů a trval necelých 45 minut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?

Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.

Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.

0 4
možnosti

videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?

ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...

0 0
možnosti

Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.

2 0
možnosti

Napsal ste to za me..

0 0
možnosti

A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.

2 0
možnosti

Malý kvíz pro všechny elektromilce:

1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?

2. V jakém to bylo roce?

Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně :-) Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.

3 0
možnosti

Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.

2 1
možnosti

J33i32ř87í 95B56r70o93ž

11. 7. 2015 13:43

Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich  těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)

Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné.  Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do  zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě  západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.

1 1
možnosti

Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...

0 0
možnosti

P77a61v39e91l 67H61e88k

11. 7. 2015 13:11

Teď už jen objevit ten penitin.

0 0
možnosti

Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.:-)

3 1
možnosti
Foto

Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná".  Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ;-D...

1 2
možnosti

Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. ;-)  Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností.  Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E. ;-D

1 3
možnosti

P65e69t97r 16M26i82c20h19a17l

10. 7. 2015 22:52

Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.

2 3
možnosti

Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)

3 0
možnosti