- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Myslíte tu Teslu co nikdy neudělala za své existnce sebemenší zisk? A nikdy ho neudělá? Co žije na sponzorských darech? Proč nenapíšete pravdu?
Letoun na elektřinu jako masově vyráběný je ovšem také nesmysl. A je fuk jestli ho vyvinul národní podnik Aerobus.
Vyrábět se to nikdy nebude, jko nebude nikdy výrobní linka na tento neprdejný nesmysl.
videl ste to auto? na okreske, kam sa majiteľ vydal bez strachu, že nebude mať dosť energie na návrat? prípadne na diaľnici?
ps je to rovnako majestátne ako RR, bently, ...
Je to vlastně ve velkém to, co zatím měli jako svou parketu letečtí modeláři. Ale kapacita baterií je bohužel stále nízká na praktické využití.
A víte autore, že už dost let máme v češtině termín "elektrolet" ? MOžná si myslíte, že označuje jenom "let na elektřinu", ale ve skutečnosti označule létadlo na elektrický pohon. Takže vymýšlet nový termín je dost kontraproduktivní.
Malý kvíz pro všechny elektromilce:
1. Jaký pohon měl automobil, který poprvé překonal rychlost 100 km/h?
2. V jakém to bylo roce?
Já jen, když tady padají ty termity, jako "doba kamenná pro elektrické pohony" a podobně Všechno už tady bylo, historie se opakuje v cyklech.
Přání je otcem myšlenky. V článku není žádné - eko -. A pokud by byli všichni skeptici tvého ražení, neměli bychom ještě ani parní stroj.
Nějak mi chybí v tom ekonadšení několik podstatných dat, které jsou úmyslně zamlčovány. Výroba lehkých elektromotorů s takovým výkonem vyžaduje použití vzácných kovů- je to to samé jako v elektromobilech. Taktéž výroba baterií. Při jejich těžbě a zpracování vzniká obrovská stopa, pravda např. v Číně a ne v Evropě. Totéž platí i pro nabíjení baterie. Letoun sám žádné zplodiny nevytvoří, ale vytvoří je elektrárny, které ten proud pro nabití dodají (pokud někdo tvrdí, že solární a větrné elektrárny žádné zplodiny netvoří- velmi se mýlí- při jejich výrobě a likvidaci vzniká velmi mnoho nebezpečného odpadu)
Pro mne je toto jen ukázka, že to je možné. Stejně jako u elektromobilů je to pouze přenesení problému se znečištěním jinam, například do zemí třetího světa, odkud jsou dnes nakupovány materiály, které by bylo v EU či USA vyrábět nemyslitelné. Četl jsem studii, že kdybychom měli pohánět vozy v Evropě elektřinou, musela by Evropa 4x zvýšit produkci elektrické energie, což je naprostá utopie, pokud nebude k dispozici fúzní reaktor. Čili řešení to je, ale ne pro dnešek, ne pro zítra, ale třeba za 30-50 let. Teda pokud takový problém ještě západní část EU bude mít, protože Eurábii to asi bolet nebude.
Myslím že hlavní problém nění nějaká ekologická stopa ,ale prostě to, že do akumulátorů nedostaneme tolik energie jako u klasického paliva. Konkrétně zhruba 100Wh/kg kdežto chemické palivo zhruba 10 000 Wh/kg i když je účinnost spalovacích motorů či turbín menší než elektromotoru, tak je to prostě úpně mimo možnosti...
Odhaduji, že baterie tohoto výkonu váží asi 200 kg, otázka je, kolik vydrží nabíjecích cyklů, kolik stojí a kolik stojí likvidace. Asi to tak ekologicky nejčistší stroj zase nebude.Ale je to vývoj, elektromotorům patří budoucnost. Ropa jednou dojde a řepka nás asi nezachrání.
Úžasné. Pro elektrické pohony jsme zatím "doba kamenná". Vývoj technologií (i ve výrobě ellektřiny) jde kupředu a zdá se, že správným směrem. Spalovači se mnou zřejmě nebudou souhlasit ...
Protože ti "spalovači" znají fyzikální zákony. Pro tohle potřebujete lehký a výkonný motor a palivo s maximem energie v malém objemu a s malou hmotností. Ale je fakt, že někteří nadšenci očekávají i 2 kW výkonu z metru FV E.
Výcvik, vyhlídka, OK. Ale doprava se s tím asi nebude dát dělat.
Pro středně velká UAV ale skoro ideální. ;-)