- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak jsem se díval na oficiální stránky Solar impulse. Jestli jse to správně pochopil, tak odlet odloží záměrně kvůli upgradu baterií s lepším chlazením. Prostá výměna by se dala uskutečnit během několika týdnů, ale protože začíná hurikánová sezóna a nikdo jim není v patách, tak udělali toto neobvyklé rozhodnutí. Titulek je trochu zavádějící, ale to už je taková novinářská latina.
Solar Impulse 2 neodletí. Zničené baterie jej do dubna zdrží na Havaji
Kdo chce moc, nemá nic.
Jak to, že nic, letadlo dokončilo nejdelší etapu. Nic by to bylo, pokud by spadli do moře hned na začátku cesty. Mají skoro polovinu za sebou. Pokud tu etapu zvádli i s poškozenými bateriemi a vlastními silami, tak to se také počítá.
Typický problém vývojových v praxi nepoužitelných vzorků.
Kvůli potřebě nízké hmotnosti při co nejvyšším výkonu bylo využití akumulátorů vyšponováno na maximum, takže ze zaručených tisíc nebo u velkých baterek 2000 cyklů Li akumulátorů klesl počet reálně dosažených nabíjecích a vybíjecích cyklů pouze na několik.
Ale to je vaše spekulace. Samozřejmě zničit baterky jde celkem snadno, ale je tam elektronika, která tomu zamezí. Podle všeho se zničily, protože neměly dostatečné chlazení. Baterkám nesvědčí hlavně přehřátí a obecné prudké výkyvy teplot. http://www.foxnews.com/science/2015/07/15/battery-damage-grounds-solar-impulse-2-until-2016/
jo 2. pilot oznamil, ze se bude diky pocasi cekat az do Aprila 2016.
$KODA no nevim, kde to autor vzal, ze do dubna ja jen cetl do pristiho roku. Slunicko dalo bateriim takovou kapacitu, ze to baterky "neprijaly" a zacaly se prehrivat... Andrej mel velke stesti, ze doletel na Hawaii. Nejvetsi starost pro letoun byly studene fronty a oblacnost. Stejne je pro mne zajimavosti, ze nemaji nahradni baterie. PROC^ nedosli do Wal-Martu. Tam by jim urcite piiiiiiiiiiiiCH_ li Jeste, ze tak zkoncili.....tito borci
Sluníčko bateriím rozhodně žádnou kapacitu nedodalo. Kapacita s každým dobíjením jen a pouze klesá.
Málo lidí ví, že auta od Tesly zrychlí z 0-100 km/h za 5 s. Mají dojezd přes 400 km, a za životnost baterie se vám zaplatí náklady, co byste dali za palivo. Jediný problém je doba nabíjení a cena baterií, čeká se jen na technologický průlom :)
Na ten se čeká ale už 100 let ... elektromobily tu byly už před 100 lety ...
Výměna potrvá několik měsíců. To mají servis od OPBH?
kdyby meli baterky tak leti, ale k vuli pocasi konci. V planu meli, ze na Hawai se mohou zdrzet max. tyden....
Technické podrobnosti, proč k tomu došlo, nejsou? Četl jsem, že baterie jsou precizně izolované, aby ve velkých výškách nezamrzly. Že by v Pacifiku mohlo být teplo, s tím se nepočítalo?
Zatím jsem nic konkrétního nenašel. Vypadá to, že buď přecenili izolační materiál nebo že trochu sázeli na štěstí. To letadlo se začalo vyvíjet v roce 2003 a je to všechno hodně na hraně. Chcete být první a nechcete, aby vás někdo předběhl.
Kdyby udělali kolečko nad severním pólem, také by to bylo kolem světa a nepřehřála by se jim u toho baterka .