Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na nové české letadlo. Má vydržet i extrémní podmínky

Ve středu 15. července proběhl na letišti v Kunovicích takzvaný „roll-out“ nového českého letadla společnosti Aircraft Industries. Jmenuje se L 410 NG, je určeno pro přepravu až 19 cestujících a dvou členů posádky. Podle výrobce je připraveno i na provoz v extrémních teplotních podmínkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V46l98a12s44t61a 62C12o48u31f24a70l 7917489869415

Ten Garmin tam vypadá krásně. APEX, který tam navrhoval Honeywell, by 410tce také slušel.

0/0
22.7.2015 22:29

R45o94m50a63n 46H47r94o61n69z55a 5406311626168

Přeji jen to nejlepší. Ale když se nad tím skutečně zamyslíte:

(1) do Ruska ?  tam to s obchodem vzhledem k oprávněným sakncím nevypadá nejlépe...

(2) do Číny - velký trh, snaží ale vyrábět svá letadla...

(3) roční dotace 50 Mil Kč - spíše jde o skyrté financování politických stran...

0/−3
20.7.2015 10:29
Foto

V77l25a61s48t28a 80C94o50u55f47a35l 7737899799435

Raděj se už nezamýšlejte. Všechny tři body, co jste napsal, jsou volovina.

+3/−1
22.7.2015 22:31

R12o62m88a74n 82H92r11o17n75z24a 5926731726908

Buď v klidu. Určeno pro přemýšlivé lidi, tj. nic pro tebe ;-)...

0/−1
23.7.2015 9:53

J19i56r29i 97Z82u28z90a94ň58á16k 4418750963756

Kolik bude stát???Uvažuji o koupi a provozovat niz.nákladové lety.;-D

+1/0
19.7.2015 11:05

R68a67d94e91k 56Z35a95k 9640609873603

Konečně se v Kunovicích něco děje :-/

+1/0
17.7.2015 7:02

J52i88ř50í 78P55o27d73s29e36d61n72í62k 3827804336248

Pokud vím, tak slovíčko "či" znamená "nebo". Takže podle článku má letado "delší dolet nebo větší vnitřní prostor"??? Jakože jedno nebo druhé???

0/−2
16.7.2015 16:07

T13o79m69á83š 86T43a93t75í10č27e26k 5140142940278

Je to imho správně. Nebo se přece používá i pro výčet. Takže: "Jako nové vlastnosti můžeme zmínit delší dolet či větší vnitřní prostor", to už jasné je, nebo?

+11/0
16.7.2015 19:30

I98v92a12n 28M66a13r43e16k 6274898962

!!Nebyl bych zase tak optimistický, on už se někdo (nejmenovat) postará aby to nebylo s výrobou tak jednoduché (jako tomu je nyní v sousedním Evektoru a jak tomu bylo před dobou v Kopřivnické Tatře) 8-o;-(!!

+3/−8
16.7.2015 14:26

V51i58l94é48m 68P39ř83í71h23o83d37a 2734569713297

Tím myslíte, když si bývalý neschopný management přibere do firmy stejně neschopný management cizí?

0/0
17.7.2015 11:31

V66i90k22y32r 96B28o18h45u68m57i86l 62S33t30r11a61n13s80k52y 9367768846139

To éro vypadá jako facelift L-410, ale kdo se zajímá ví, že jde prakticky o zcela nové letadlo, neb jsou použity kompozity a jiné moderní materiály = nutnost všechno přepočítat, překonstruovat, projít všemi koly zkoušek atd. Gratuluji, snad i cena bude dobrá pro země v Africe, Latince apod.

+5/0
16.7.2015 14:25

P75a67v18e65l 35Z87a25j31í88č43e38k 8394860436960

Proc porad krisit 410 kdyz by mohli prijit s necim inovativnejsim

0/−6
16.7.2015 14:15

J33i15ř38í 35Z96ý29k59a 9939243231350

osvědčená konstrukce, nižší náklady na vývoj i výrobu než v případě stavby od čistého papíru ...

+15/0
16.7.2015 14:24

R30o13b52e55r20t 26P84a47c84i55n21a 7254429765591

Jo, třeba podvozek na opačné straně... ;-)

Povedený drak se u letadla většinou nemění po celé generace. Odlehčuje se, zpevňuje a mírně upravuje. Zevnitř je pak úplně jiný, ale navenek vypadá stejně. Hlavní změny jsou většinou právě v motorech, avionice atd.

+18/0
16.7.2015 16:14

J91á60n 74L18o98s22k27o73t 7515659925788

Výborná práca. Gratulujem.R^ Nech sa darí.

+20/0
16.7.2015 12:50

I61v96a46n 42V21r45b74a 9920100175622

vyzera naozaj pekne

0/0
16.7.2015 13:59

J23i34ř85í 41H32o80r47á66k 6534794853146

Je tišší než byly někdejší turbolety? Tam to bylo s hlukem za trest ...

+1/0
16.7.2015 12:36

J27o26z64e31f 73H55r94i53c42i92š51i43n 4813910750596

Co ten Rěvěný knipl?

To má člověk procit že je v nějaké hodně faceliftované 613.

+6/0
16.7.2015 11:16

J27i94ř44í 48Z55ý84k80a 9189903581140

také jsem si všiml toho hnusu. Minimálně by to chtělo nějakou středovou krytku s logem na ten knipl. Ideálně zvolit jiný materiál toho kniplu. Ale je možné, že jim tyhle zbyly z jiné zakázkové výroby, tak je použili v tomto testovacím kusu a do sériovek se plánuje něco normálnějšího ...

+5/−1
16.7.2015 11:22

V48r64a34t69i96s23l39a92v 61C34h41a57r76v45á85t 4881662392413

Toto letadlo bylo vždy do extrémních podmínek.

+4/0
16.7.2015 11:11

P97e39t39r 13H84l60a13v35á85č32e81k 7259744875736

Je to dobře že se pořád staví. Jenom je škoda že další projekty Letu Kunovice se nerealizovali... Například L610... Ale gratuluju a přeji mnoho zákazníků

+12/0
16.7.2015 10:34

R85i62c83h88a13r77d 57T32r77e45f86i12l 4811235249370

Ruský trh je obrovský, takže asi nebude problém.

+1/0
16.7.2015 10:54

J14i71ř15í 69B46r19o33ž 5359395672197

L610 byla mrtvá již v době vzniku- přišla pozdě, mnohokrát byla předělávaná a nikdy nevyřešila dětské nemoci. V době, kdy se dělaly západní certifikáty, konkurence (DASH 8) již roky létala. Chytla by se jen na sovětském trhu, kdyby se nezhroutil.

0/−1
17.7.2015 7:02

J54i41ř58í 98Z54ý35k93a 9299203111910

až vyhraju v tom Eurojackpotu, tak si jedno pořídím ;-D Vážně se mi tohle letadélko velice líbí R^

+5/0
16.7.2015 10:11
Foto

P52ř78e24m50y35s35l 37K38y34s88e97l29á98k 3121593594695

Je to nadčasový design. A vždy když vidím 410ku tak vzpomenu na tátu, který je velkou část svého života servisoval a určitou dobu dělal i v kunovickém Letu. Přeju dobrý let a komerční úspěch.

+23/0
16.7.2015 10:10

J23o56s24e52f 93T54ů31m91a 3190366422696

Turbolet je úžasný éro, taky doufám že budou mít Kunovičtí hodně zakázek.

+5/0
16.7.2015 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.