Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Podívejte se na nové české letadlo. Má vydržet i extrémní podmínky

Ve středu 15. července proběhl na letišti v Kunovicích takzvaný „roll-out“ nového českého letadla společnosti Aircraft Industries. Jmenuje se L 410 NG, je určeno pro přepravu až 19 cestujících a dvou členů posádky. Podle výrobce je připraveno i na provoz v extrémních teplotních podmínkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V24l93a84s87t81a 84C44o39u96f26a83l 7227229889975

Ten Garmin tam vypadá krásně. APEX, který tam navrhoval Honeywell, by 410tce také slušel.

0/0
22.7.2015 22:29

R17o52m15a33n 22H48r72o28n74z86a 5506741556808

Přeji jen to nejlepší. Ale když se nad tím skutečně zamyslíte:

(1) do Ruska ?  tam to s obchodem vzhledem k oprávněným sakncím nevypadá nejlépe...

(2) do Číny - velký trh, snaží ale vyrábět svá letadla...

(3) roční dotace 50 Mil Kč - spíše jde o skyrté financování politických stran...

0/−3
20.7.2015 10:29
Foto

V28l17a11s81t68a 26C36o83u93f69a79l 7467609539105

Raděj se už nezamýšlejte. Všechny tři body, co jste napsal, jsou volovina.

+3/−1
22.7.2015 22:31

R79o81m48a81n 22H72r63o49n74z35a 5106751316658

Buď v klidu. Určeno pro přemýšlivé lidi, tj. nic pro tebe ;-)...

0/−1
23.7.2015 9:53

J23i94r43i 69Z83u25z97a76ň20á40k 4308810803676

Kolik bude stát???Uvažuji o koupi a provozovat niz.nákladové lety.;-D

+1/0
19.7.2015 11:05

R20a63d41e11k 22Z74a73k 9160689353733

Konečně se v Kunovicích něco děje :-/

+1/0
17.7.2015 7:02

J68i55ř52í 60P17o42d25s59e61d37n55í84k 3137894686848

Pokud vím, tak slovíčko "či" znamená "nebo". Takže podle článku má letado "delší dolet nebo větší vnitřní prostor"??? Jakože jedno nebo druhé???

0/−2
16.7.2015 16:07

T81o14m38á51š 90T90a82t81í63č71e68k 5740192900498

Je to imho správně. Nebo se přece používá i pro výčet. Takže: "Jako nové vlastnosti můžeme zmínit delší dolet či větší vnitřní prostor", to už jasné je, nebo?

+11/0
16.7.2015 19:30

I87v73a44n 19M55a52r33e58k 6324878652

!!Nebyl bych zase tak optimistický, on už se někdo (nejmenovat) postará aby to nebylo s výrobou tak jednoduché (jako tomu je nyní v sousedním Evektoru a jak tomu bylo před dobou v Kopřivnické Tatře) 8-o;-(!!

+3/−8
16.7.2015 14:26

V30i15l81é17m 55P96ř31í15h87o34d63a 2954329763637

Tím myslíte, když si bývalý neschopný management přibere do firmy stejně neschopný management cizí?

0/0
17.7.2015 11:31

V69i78k52y70r 56B84o52h46u16m96i38l 55S59t38r39a79n79s28k13y 9357618756809

To éro vypadá jako facelift L-410, ale kdo se zajímá ví, že jde prakticky o zcela nové letadlo, neb jsou použity kompozity a jiné moderní materiály = nutnost všechno přepočítat, překonstruovat, projít všemi koly zkoušek atd. Gratuluji, snad i cena bude dobrá pro země v Africe, Latince apod.

+5/0
16.7.2015 14:25

P63a22v76e87l 84Z60a63j20í47č86e78k 8874630786790

Proc porad krisit 410 kdyz by mohli prijit s necim inovativnejsim

0/−6
16.7.2015 14:15

J27i19ř45í 62Z44ý11k58a 9689753551590

osvědčená konstrukce, nižší náklady na vývoj i výrobu než v případě stavby od čistého papíru ...

+15/0
16.7.2015 14:24

R82o26b14e72r38t 18P12a70c16i43n17a 7644619545421

Jo, třeba podvozek na opačné straně... ;-)

Povedený drak se u letadla většinou nemění po celé generace. Odlehčuje se, zpevňuje a mírně upravuje. Zevnitř je pak úplně jiný, ale navenek vypadá stejně. Hlavní změny jsou většinou právě v motorech, avionice atd.

+18/0
16.7.2015 16:14

J28á17n 71L58o51s26k10o47t 7845259265238

Výborná práca. Gratulujem.R^ Nech sa darí.

+20/0
16.7.2015 12:50

I45v61a63n 17V21r38b11a 9680360315822

vyzera naozaj pekne

0/0
16.7.2015 13:59

J16i58ř55í 76H18o20r74á37k 6964814563256

Je tišší než byly někdejší turbolety? Tam to bylo s hlukem za trest ...

+1/0
16.7.2015 12:36

J50o67z83e10f 52H65r26i65c86i22š90i87n 4353540790106

Co ten Rěvěný knipl?

To má člověk procit že je v nějaké hodně faceliftované 613.

+6/0
16.7.2015 11:16

J52i33ř52í 72Z90ý85k87a 9529913701320

také jsem si všiml toho hnusu. Minimálně by to chtělo nějakou středovou krytku s logem na ten knipl. Ideálně zvolit jiný materiál toho kniplu. Ale je možné, že jim tyhle zbyly z jiné zakázkové výroby, tak je použili v tomto testovacím kusu a do sériovek se plánuje něco normálnějšího ...

+5/−1
16.7.2015 11:22

V39r74a50t87i25s62l15a47v 66C53h53a11r26v70á15t 4271282462633

Toto letadlo bylo vždy do extrémních podmínek.

+4/0
16.7.2015 11:11

P87e82t65r 94H37l54a58v13á51č59e80k 7949564595946

Je to dobře že se pořád staví. Jenom je škoda že další projekty Letu Kunovice se nerealizovali... Například L610... Ale gratuluju a přeji mnoho zákazníků

+12/0
16.7.2015 10:34

R92i36c22h71a13r72d 71T49r41e42f97i78l 4511565299800

Ruský trh je obrovský, takže asi nebude problém.

+1/0
16.7.2015 10:54

J70i34ř54í 17B44r55o19ž 5559605702147

L610 byla mrtvá již v době vzniku- přišla pozdě, mnohokrát byla předělávaná a nikdy nevyřešila dětské nemoci. V době, kdy se dělaly západní certifikáty, konkurence (DASH 8) již roky létala. Chytla by se jen na sovětském trhu, kdyby se nezhroutil.

0/−1
17.7.2015 7:02

J11i95ř17í 71Z57ý53k65a 9749223901150

až vyhraju v tom Eurojackpotu, tak si jedno pořídím ;-D Vážně se mi tohle letadélko velice líbí R^

+5/0
16.7.2015 10:11

P74ř60e25m21y26s62l 93K55y78s60e94l39á10k 3341323154865

Je to nadčasový design. A vždy když vidím 410ku tak vzpomenu na tátu, který je velkou část svého života servisoval a určitou dobu dělal i v kunovickém Letu. Přeju dobrý let a komerční úspěch.

+23/0
16.7.2015 10:10

J57o79s13e25f 51T11ů66m47a 3450356362306

Turbolet je úžasný éro, taky doufám že budou mít Kunovičtí hodně zakázek.

+5/0
16.7.2015 12:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.