Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Podívejte se na nové české letadlo. Má vydržet i extrémní podmínky

Ve středu 15. července proběhl na letišti v Kunovicích takzvaný „roll-out“ nového českého letadla společnosti Aircraft Industries. Jmenuje se L 410 NG, je určeno pro přepravu až 19 cestujících a dvou členů posádky. Podle výrobce je připraveno i na provoz v extrémních teplotních podmínkách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V52l71a44s31t42a 24C31o27u10f58a90l 7757229119935

Ten Garmin tam vypadá krásně. APEX, který tam navrhoval Honeywell, by 410tce také slušel.

0/0
22.7.2015 22:29

R76o51m15a66n 85H11r40o84n60z77a 5316671106378

Přeji jen to nejlepší. Ale když se nad tím skutečně zamyslíte:

(1) do Ruska ?  tam to s obchodem vzhledem k oprávněným sakncím nevypadá nejlépe...

(2) do Číny - velký trh, snaží ale vyrábět svá letadla...

(3) roční dotace 50 Mil Kč - spíše jde o skyrté financování politických stran...

0/−3
20.7.2015 10:29
Foto

V53l13a79s67t45a 83C89o53u46f59a96l 7597749989905

Raděj se už nezamýšlejte. Všechny tři body, co jste napsal, jsou volovina.

+3/−1
22.7.2015 22:31


R69o80m66a10n 27H36r51o87n72z23a 5906311146448

Buď v klidu. Určeno pro přemýšlivé lidi, tj. nic pro tebe ;-)...

0/−1
23.7.2015 9:53

J93i87r21i 51Z59u64z73a11ň31á75k 4518960273756

Kolik bude stát???Uvažuji o koupi a provozovat niz.nákladové lety.;-D

+1/0
19.7.2015 11:05

R15a74d25e29k 73Z84a43k 9500789783373

Konečně se v Kunovicích něco děje :-/

+1/0
17.7.2015 7:02

J23i62ř80í 75P32o51d95s77e12d86n93í32k 3587534336498

Pokud vím, tak slovíčko "či" znamená "nebo". Takže podle článku má letado "delší dolet nebo větší vnitřní prostor"??? Jakože jedno nebo druhé???

0/−2
16.7.2015 16:07

T89o93m52á21š 32T24a87t79í49č51e35k 5160792350398

Je to imho správně. Nebo se přece používá i pro výčet. Takže: "Jako nové vlastnosti můžeme zmínit delší dolet či větší vnitřní prostor", to už jasné je, nebo?

+11/0
16.7.2015 19:30

I36v23a77n 32M28a88r56e73k 6674328812

!!Nebyl bych zase tak optimistický, on už se někdo (nejmenovat) postará aby to nebylo s výrobou tak jednoduché (jako tomu je nyní v sousedním Evektoru a jak tomu bylo před dobou v Kopřivnické Tatře) 8-o;-(!!

+3/−8
16.7.2015 14:26

V90i89l39é56m 63P49ř42í22h39o50d26a 2704699473367

Tím myslíte, když si bývalý neschopný management přibere do firmy stejně neschopný management cizí?

0/0
17.7.2015 11:31

V80i53k35y34r 44B91o97h94u67m21i27l 68S67t41r96a89n19s94k70y 9667468226109

To éro vypadá jako facelift L-410, ale kdo se zajímá ví, že jde prakticky o zcela nové letadlo, neb jsou použity kompozity a jiné moderní materiály = nutnost všechno přepočítat, překonstruovat, projít všemi koly zkoušek atd. Gratuluji, snad i cena bude dobrá pro země v Africe, Latince apod.

+5/0
16.7.2015 14:25

P35a20v51e18l 84Z91a38j75í29č42e96k 8474420536680

Proc porad krisit 410 kdyz by mohli prijit s necim inovativnejsim

0/−6
16.7.2015 14:15

J25i78ř72í 70Z88ý32k52a 9529133441780

osvědčená konstrukce, nižší náklady na vývoj i výrobu než v případě stavby od čistého papíru ...

+15/0
16.7.2015 14:24

R58o34b56e47r11t 49P39a45c50i42n15a 7264779625691

Jo, třeba podvozek na opačné straně... ;-)

Povedený drak se u letadla většinou nemění po celé generace. Odlehčuje se, zpevňuje a mírně upravuje. Zevnitř je pak úplně jiný, ale navenek vypadá stejně. Hlavní změny jsou většinou právě v motorech, avionice atd.

+18/0
16.7.2015 16:14

J73á83n 24L97o25s27k26o48t 7155479245938

Výborná práca. Gratulujem.R^ Nech sa darí.

+20/0
16.7.2015 12:50

I19v65a55n 60V27r60b46a 9890870455832

vyzera naozaj pekne

0/0
16.7.2015 13:59

J90i63ř41í 26H75o15r54á15k 6884564893166

Je tišší než byly někdejší turbolety? Tam to bylo s hlukem za trest ...

+1/0
16.7.2015 12:36

J34o36z64e38f 41H44r39i47c81i54š88i22n 4843130510266

Co ten Rěvěný knipl?

To má člověk procit že je v nějaké hodně faceliftované 613.

+6/0
16.7.2015 11:16

J79i93ř70í 16Z41ý67k48a 9929703221370

také jsem si všiml toho hnusu. Minimálně by to chtělo nějakou středovou krytku s logem na ten knipl. Ideálně zvolit jiný materiál toho kniplu. Ale je možné, že jim tyhle zbyly z jiné zakázkové výroby, tak je použili v tomto testovacím kusu a do sériovek se plánuje něco normálnějšího ...

+5/−1
16.7.2015 11:22

V90r25a40t88i67s54l36a23v 25C86h23a64r45v98á33t 4971872212253

Toto letadlo bylo vždy do extrémních podmínek.

+4/0
16.7.2015 11:11

P45e80t44r 48H72l31a17v96á45č22e97k 7729234115556

Je to dobře že se pořád staví. Jenom je škoda že další projekty Letu Kunovice se nerealizovali... Například L610... Ale gratuluju a přeji mnoho zákazníků

+12/0
16.7.2015 10:34

R71i91c54h41a72r34d 71T48r16e26f56i94l 4821935269310

Ruský trh je obrovský, takže asi nebude problém.

+1/0
16.7.2015 10:54

J66i57ř32í 48B16r83o28ž 5949765682817

L610 byla mrtvá již v době vzniku- přišla pozdě, mnohokrát byla předělávaná a nikdy nevyřešila dětské nemoci. V době, kdy se dělaly západní certifikáty, konkurence (DASH 8) již roky létala. Chytla by se jen na sovětském trhu, kdyby se nezhroutil.

0/−1
17.7.2015 7:02

J23i22ř69í 24Z30ý19k14a 9369973361490

až vyhraju v tom Eurojackpotu, tak si jedno pořídím ;-D Vážně se mi tohle letadélko velice líbí R^

+5/0
16.7.2015 10:11
Foto

P15ř97e88m84y60s53l 56K98y50s48e22l72á91k 3881943154785

Je to nadčasový design. A vždy když vidím 410ku tak vzpomenu na tátu, který je velkou část svého života servisoval a určitou dobu dělal i v kunovickém Letu. Přeju dobrý let a komerční úspěch.

+23/0
16.7.2015 10:10

J13o20s41e28f 13T20ů51m38a 3120896572686

Turbolet je úžasný éro, taky doufám že budou mít Kunovičtí hodně zakázek.

+5/0
16.7.2015 12:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.