- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Umělou inteligencí se zabývám už asi deset let. Spíš na teoretickém základě. S panem Rosou jsem občas v kontaktu. Ale mám trošku špatný pocit. Pro něj jsou důležití programátoři, kteří umí napsat kus softwaru. To je dobrý přístup u her, protože tam to je efektivní. Více programátorů znamená více kódu. Inteligence ale není programování. Věřím, že základní princip inteligence je velmi prostý, jen množství iterací vyhledávání a přirovnávání a vyhodnocování, nutných k funkčnosti celého systému a jejích stupeň vnoření je natolik obtížný a komplexní, že dovést jej umělou cestou k vývoji bude vyžadovat asi jiný přístup.
Ostatně: umělou inteligencí se zabývají firmy s mnohem větším finančním a vývojovým potenciálem a zatím moc neuspěly. Umějí rozlišovat písmena a trochu mluvit. Ale například jednoduché a banální slovní úlohy už řešit neumí.
Taky zkusím něco napsat ve VBA .
To je zas titulek
Tak řekněme, že reinvestoval část zisku své firmy do něčeho, čemu věří.
Mál úderné pro i Heute což
Je to zajímavý, spousta vědců by přísahala na teorii evoluce, ale když jde o umělou inteligenci, tak ta se dá z gruntu vytvořit do 30 let - není problém - aspoň podle novinářů. problém je v tom, že už teď je to těch 30 let a pořád je výsledek prakticky 0.
Jestli někdo nevidí rozdíl mezi řízenou a neřízenou evolucí, tak je slepý.
Nadšení je to krásný, ale předpokládat, že dohoní náskok, který má evoluce, za pár desítek let, je opravdu bláznivé. Možná místo snahy o imitování živých bytostí by se měl zaměřit na to, co lidé nedovedou tak dobře jako počítače.
Jen abY "to" nezvlčilo...
Nic proti, ale tohle se rozvíjí už 30 let a těch firem, co to vyzkoušelo, byla docela hora. Pattern recognition, klasifikátory, prediktory všeho možného, autonomní mechanismy. Učí se to na VŠE, ČVUT, MFF UK, řeší to i Akademie věd.
Problém není v tom naučit se řešení jednoduchých problémů, ale zakopaný pes je u těch komplexních. Právě ta představa, že když se systém "přiučí" novou věc, bude toho umět víc, je nefunkční. Většinou se jenom rozhasí to, co už naučené bylo a chování se stane neodhadnutelné (a to v AI není dobře). Právě tohle je důvod, proč se většina týmů zabývá narrow aplikacemi a hybridními řešeními typu neuronová síť rozeznává písmena, ale zpracovává to dál pravidlový systém.
Dnes jsme dál jen v tom smyslu, že se pro simulaci dají používat GPU, ale fundámentální problémy s komplexními systémy nikdo nevyřešil. Otázka je, zda se to vůbec vyřešit dá, protože například živé organismy nemají homogenní adaptivní sítě ani náhodou, to je hodně vysoká nadstavba nad "primitivně nadrátovaným" systémem reflexů.
tak na druhou stranu jsou to jeho penize a muze si platit svuj konicek :-) kamarad pro nej bude pracovat a urcite to bude aspon chvili zajimave a kdovi jestli se z toho nevyvine aspon system na lepsi inteligenci protihrace ve hrach.
Tak vám nevím, jestli fandit, nebo se začít bát
Alespoň už víme na koho bude poslán první zabiják cestující časem odhodlaný zabránit vzpouře strojů.
Jojo, Terminátor se bude odehrávat u nás v Čechách.
Paráda, budu přát hodně štěstí (ale doufám, že Keen Software House nebude zanedbávat kvůli tomuto projektu rozvoj stávajících her :) ). Ostatním ke shlédnutí doporučuju související video: